4x4 kossu kokemukset?

kossuisti

Suunnitelmissani on ostaa 4wd Sierra Cosworth. Mitä heikkoja kohtia cossu Sierroissa on? Onko kori miten ruosteherkkä? missä yleensä ruostetta löytyy. Millaisia Sierroja kannattaa välttää. ja miten on tuo kulutus? ja pito kustannukset onko ne kestäviä/huolettomia pelejä? kertokaa kokemuksia!

8

879

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • markustaja

      ovien alareunat lahoaa, sierran tyyppivika
      nelikossa etupään voimansiirto ei ole mikään maailman kestävin, tosin rikkihän sen saa mistä tahansa repimällä..

      osta aito, kopiot on yleensä vähän mitä sattuu

    • joujou

      että tuon mallin ylläpitokustannukset ovat suuret.
      Ehkä isoin ongelma on löytää räpeltämätön ja koriltaan suora yksilö. Ruostekin on tietenkin ongelma tämän ikäluokan peleissä. Moottori on tosiaan Cosworthin peruja, joten osat ja korjaukset maksavat. Jos budjetissa tekee yhtään tiukkaa kannattaa valita harrasteautoksi jokin helpompi ja/tai uudempi malli.

    • maksaa aina..

      Tuollaista jos on hankkimassa ei pidä takertua kulutukseen tai huoltokuluihin. Kohta 20v. auto joka on varmasti ollut enemmän tai vähemmän kovassa ajossa vaatii erilaista huoltoa kuin normaali käyttöauto. Koko auton läpikäynti ei varmasti ole huonompi vaihtoehto jos kilsoja on reilusti. Mikäli olet pelkästään korjaamon varassa huoltojen osalta kannattaa miettiä kaksi kertaa. Korille ikä tekee tehtävänsä joten hyväpeltistä on hankala löytää. Tuontiautoissa pellit voi olla vähemmän ruosteessa, mutta taas muuten kuluneempia ja riskialttiita. Korinvaihdokset kannattaa tosiaan unohtaa ja yrittää etsiä harrastajalta peli. Nämä ovat yleensä jo ehditty kunnostaa kauttaaltaan ja ehkä jopa hiukan piristetty. Onnea etsintään!

    • Järki, järki

      Mutta yksi asia on varma, jos kossun hankit. Korjattavaa riittää. Ja joidenkin varaosien saanti on niin ja näin.

      Tällähän ei tietenkään ole mitään merkitystä mitä sanon, mutta laittaisit rahasi johonkin nykyaikaaseen autoon tai johonkin muuhun fiksumpaan asiaan, vaikka pankkiin.

      • Fortisti

        Varaosia on yllättävän hyvin saatavilla jos osaa etsiä, Biltemasta niitä on kuitenkin turha kysellä! Uudehkon johtotähden korjauskulut tutulla olivat yli 3000€ niin ei ne uudet tule sen halvemmiksi. VW-konsernin uudemmissa autoissa on ollut hyvinkin kalliita vikoja....


    • kossie

      ite ostin viimekesänä oman unelmaauton cosworth sierran tosin takavedon (ensin ajattelin ettei sillä ole mitää merkitystä jälkeenpäin selvis pari juttua) jos aiot leikkiä kossulla 4x4 etuvetarit ei kuulemma kestä ollenkaan ja se neliveto on omasta mielestä muutenki toteutettu oudoksuttavasti...
      suurin osa varaosista on kalliimpia nelikkoon

      heikko kohta vakiokoneessa:kannentiiviste

      kori on kohtuullisen ruosteherkkä ongelma paikkana: takarenkaiden kaaret on melkee jokaisesta vastaan tulleesta sierrasta läpimädät paitsi jos löydät hyväkuntosen

      "huolettomuus..." enpä ostais tota käyttöautoks harrastepelejähän noi suurin osa on itellä ilmaantu 4 vikaa 2kk sisällä ostosta

      1.kampiakselin stefa kusi öljyt kytkimelle
      2.bensatankki vuoti liitoksista
      3.kampakselin asentoanturi sano ittesä irti
      4.kortista pääsee helposti eroon

      eipä kait siinä muuta ite suosittelen takavetoa mut itepähän päätät ja jos/kun koeajat sitä ni pyydä et saat "revittää" sitä et saa synkrot kokeiltua itellä on myös ne sökönä kiitos nätin koeajon tietty ku ei kehtaa viel toisen autoa polkea :D:D:D jos jäi jotaa kysy jos tosta nyt ottaa mitää tolkkua :P

      • kossie

        1.kampiakselin stefa kusi öljyt kytkimelle (uus asetelma ja muut romppeet noin 700e)
        2.bensatankki vuoti liitoksista (uus tankki ruotsista 350e)
        3.kampakselin asentoanturi sano ittesä irti (tarvike noin 140e)
        4.kortista pääsee helposti eroon (priceless)


    • Cossie

      No itellä ikää on siis 16v eli omahan tää kyseinen cossu ei ole mutta isän siis on autosta kyse. Eli auto on alkuperäisessä kunnossa. Pieniä muutoksia on tehty eli putkisto on muutettu koska alkuperäinen ruostui niin pahasti ettei olli mitää järkeä korjata. Ahtopaine mittari on laitettu ja turbo käytettiin huollossa FinnTurbolla -06. Auto siis tuotiin Saksasta 2000-luvun alussa. Kesä-autona toiminut siitä lähtien eli ei ole oikeastaan ollenkaan ruostetta. Ongelmia on ollut sen bensakytkimen kanssa (siis se kutkin mikä katkaisee bensansyötön jos auto on katollaan) ja pieni kuumenemis ongelma, jota korjatessa ostettiin kansipahvi ja muutamia muita kalliita osia vaikka loppujen lopuksi ongelma ratkesi 5e osalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      615
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe