Suunnitelmissani on ostaa 4wd Sierra Cosworth. Mitä heikkoja kohtia cossu Sierroissa on? Onko kori miten ruosteherkkä? missä yleensä ruostetta löytyy. Millaisia Sierroja kannattaa välttää. ja miten on tuo kulutus? ja pito kustannukset onko ne kestäviä/huolettomia pelejä? kertokaa kokemuksia!
4x4 kossu kokemukset?
8
879
Vastaukset
- markustaja
ovien alareunat lahoaa, sierran tyyppivika
nelikossa etupään voimansiirto ei ole mikään maailman kestävin, tosin rikkihän sen saa mistä tahansa repimällä..
osta aito, kopiot on yleensä vähän mitä sattuu - joujou
että tuon mallin ylläpitokustannukset ovat suuret.
Ehkä isoin ongelma on löytää räpeltämätön ja koriltaan suora yksilö. Ruostekin on tietenkin ongelma tämän ikäluokan peleissä. Moottori on tosiaan Cosworthin peruja, joten osat ja korjaukset maksavat. Jos budjetissa tekee yhtään tiukkaa kannattaa valita harrasteautoksi jokin helpompi ja/tai uudempi malli. - maksaa aina..
Tuollaista jos on hankkimassa ei pidä takertua kulutukseen tai huoltokuluihin. Kohta 20v. auto joka on varmasti ollut enemmän tai vähemmän kovassa ajossa vaatii erilaista huoltoa kuin normaali käyttöauto. Koko auton läpikäynti ei varmasti ole huonompi vaihtoehto jos kilsoja on reilusti. Mikäli olet pelkästään korjaamon varassa huoltojen osalta kannattaa miettiä kaksi kertaa. Korille ikä tekee tehtävänsä joten hyväpeltistä on hankala löytää. Tuontiautoissa pellit voi olla vähemmän ruosteessa, mutta taas muuten kuluneempia ja riskialttiita. Korinvaihdokset kannattaa tosiaan unohtaa ja yrittää etsiä harrastajalta peli. Nämä ovat yleensä jo ehditty kunnostaa kauttaaltaan ja ehkä jopa hiukan piristetty. Onnea etsintään!
- Järki, järki
Mutta yksi asia on varma, jos kossun hankit. Korjattavaa riittää. Ja joidenkin varaosien saanti on niin ja näin.
Tällähän ei tietenkään ole mitään merkitystä mitä sanon, mutta laittaisit rahasi johonkin nykyaikaaseen autoon tai johonkin muuhun fiksumpaan asiaan, vaikka pankkiin.- Fortisti
Varaosia on yllättävän hyvin saatavilla jos osaa etsiä, Biltemasta niitä on kuitenkin turha kysellä! Uudehkon johtotähden korjauskulut tutulla olivat yli 3000€ niin ei ne uudet tule sen halvemmiksi. VW-konsernin uudemmissa autoissa on ollut hyvinkin kalliita vikoja....
- kossie
ite ostin viimekesänä oman unelmaauton cosworth sierran tosin takavedon (ensin ajattelin ettei sillä ole mitää merkitystä jälkeenpäin selvis pari juttua) jos aiot leikkiä kossulla 4x4 etuvetarit ei kuulemma kestä ollenkaan ja se neliveto on omasta mielestä muutenki toteutettu oudoksuttavasti...
suurin osa varaosista on kalliimpia nelikkoon
heikko kohta vakiokoneessa:kannentiiviste
kori on kohtuullisen ruosteherkkä ongelma paikkana: takarenkaiden kaaret on melkee jokaisesta vastaan tulleesta sierrasta läpimädät paitsi jos löydät hyväkuntosen
"huolettomuus..." enpä ostais tota käyttöautoks harrastepelejähän noi suurin osa on itellä ilmaantu 4 vikaa 2kk sisällä ostosta
1.kampiakselin stefa kusi öljyt kytkimelle
2.bensatankki vuoti liitoksista
3.kampakselin asentoanturi sano ittesä irti
4.kortista pääsee helposti eroon
eipä kait siinä muuta ite suosittelen takavetoa mut itepähän päätät ja jos/kun koeajat sitä ni pyydä et saat "revittää" sitä et saa synkrot kokeiltua itellä on myös ne sökönä kiitos nätin koeajon tietty ku ei kehtaa viel toisen autoa polkea :D:D:D jos jäi jotaa kysy jos tosta nyt ottaa mitää tolkkua :P- kossie
1.kampiakselin stefa kusi öljyt kytkimelle (uus asetelma ja muut romppeet noin 700e)
2.bensatankki vuoti liitoksista (uus tankki ruotsista 350e)
3.kampakselin asentoanturi sano ittesä irti (tarvike noin 140e)
4.kortista pääsee helposti eroon (priceless)
- Cossie
No itellä ikää on siis 16v eli omahan tää kyseinen cossu ei ole mutta isän siis on autosta kyse. Eli auto on alkuperäisessä kunnossa. Pieniä muutoksia on tehty eli putkisto on muutettu koska alkuperäinen ruostui niin pahasti ettei olli mitää järkeä korjata. Ahtopaine mittari on laitettu ja turbo käytettiin huollossa FinnTurbolla -06. Auto siis tuotiin Saksasta 2000-luvun alussa. Kesä-autona toiminut siitä lähtien eli ei ole oikeastaan ollenkaan ruostetta. Ongelmia on ollut sen bensakytkimen kanssa (siis se kutkin mikä katkaisee bensansyötön jos auto on katollaan) ja pieni kuumenemis ongelma, jota korjatessa ostettiin kansipahvi ja muutamia muita kalliita osia vaikka loppujen lopuksi ongelma ratkesi 5e osalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103855"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 70615
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483