Alle 1000 kcal/per päivä

Pallo pyöreä Lettu litteä

Aihe on itselleni ollut jo aikoja ajankohtainen. Olen koettanut kaikkea , mutta nyt kun sain ystävältä vinkin miten pääsen kiloista eroon ja nopeasti. Niin löysin uuden "takaportin" kevyenpään oloon ...

- Onko tämää terveellinen tapa ???...siihen en ota kantaa mutta painon pudotukseen voin sanoa että tepsii....

- Niin olen keskittynyt päivän kaloreihin en niinkään itse ruokaan.Pidän päiväkirjaa mitä syön ja tarkkailen ja punnitsen joka suupalan , no en ihan kaikkea sentään esim kevyt levitettä,,jota muutenkin on vaan nimeksi..

- Aloitin Elokuussa , ja Joulukuussa vaaka näytti 28 Kg:n pudotusta..( joku luulee että ei ole mahdollista )...mutta näin todella on....

KEITTO : ainekset: 3 litran kattilallinen
- 1 nuudeli
- 3-4 keskikokoista perunaa
- porkkanaa raasteena ( kattilalliseen n. 3-4 porkkanaa )
- punajuuri paloja lientä
- 1 keittojuures pussi

HUOM !! Lautasen koko.... "itse käytän n.s "kissankuppia"...

- Keiton kanssa (2 x päivässä ( Klo: 11:00 ja 16:00 )..kaksi palaa täysjyväleipää , tomaattia , tai tuorekurkkua , levitteenä Polar kevyt sulatejuusto.

- JUOMA : kevyttä mustikka keittoa ( 1 Dl = n.8 Kcal ) pelkkää vettä

- Välipaloja en syö...vaan irtoteetä tai kahvia ,
ei sokeria , eikä maitoa...joskus omenaa

ILTA PALA :Klo : 20:30

- Irtoteetä
- 2 palaa ruis leipää
- polar kevyt sulatejjuto levite
- päälle tomaattia , tuorekurkkua , tai keitettyä kananmunaa

- Tällä ihan omalla reseptillä olen päässyt tavoitteeseeni ( lääkärithän kauhistelee kun väliin olen alle 700 Kcal:n/pvä , mutta kun haluaa tuloksia ja vielä nopeasti ei ole muuta tietä )

- Korostan että jokaiselle ihmiselle nämä ei todellakaan sovi , joten on harkittava millälailla painoansa pudottaa...ja on myös muistettava vitamiinit ja hiven aineitten riittävä saanti.Tämä on vain siis minun mallini.

- Jo kahden viikon tälläinen "dieetti" pudottaa painoa 2-5 Kg:tä...miten painonsa jatkossa pitää kurissa onkin sitten itsestä kiinni..

KEVYEMMIN KEVÄTTÄ KOHTI...

37

8792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päivä aivan

      samat sapuskat?! No hyvä että tajuat itsekin ettei moinen ole kovinkaan terveellinen tapa....
      Kai sinä sitten olet ottanut esim. kalkin purkista muista kivennäis ja hivenaineista plus vitamiineista puhumattakaan..

      • Pallo pyöreä Lettu litteä

        Eli kyllä vaan..niinkuin sanoin edellisessä n.parin viikon ajan joka kokeilla haluaa että tehoaako.

        - Itse olen jatkanut juurikin näillä aineksilla , ja kun "reseptiä" tarkkailee , niin siellähän on punajuurta , porkkanaa , tomaattia , kuitua , ja kalkkiakin ( kevyt levitteessä ) , mustikka keittoa...eli onhan siellä havaittavissa vitamiineja , ym..

        - Ja olen käynyt varmuuden vuoksi myös käynyt kerran kuukaudessa lääkärissä ja Labrassa , jos sattuisi jotain radikaalia ilmenemään mutta kaikki arvot huomattavasti parantuneet..siis olen "turvallisella" , josko monen mielestä ei terveellisellä pohjalla liikkeellä.Kukahan sitä haluaisi sairastua anemiaan tms. painon pudotuksen ohella...

        - Olen tämän pienikalorisen päivän ruuat ihan vain katselemalla taulukoita ja kokeilemalla.Ja voihan sitä pienen hemmottelu hetken joskus itselleen suoda , kunhan muistaa että sekin hetki on pieni.

        - Alussahan nälkä kurnii ja tekisi mieli pistellä jotain aina poskeensa , mutta tässäkin "lajissa" tarvitaan sitä sisua ja kärsivällisyyttä. Jo viikon päästä alkaa olo tuntua hyvältä ja tuo pakottava nälän tunne kaikkoaa.

        - Ja jokainenhan voi laatia oman päivän ruoka listan tämä oli minun versio kunhan kalorit on tuossa max 1.000:ssa-minimistä vastaa kukin itse.Nyt itselläni siitä on tullut siinämäärin tapa että ei tarvitse liikaa syödä , kun tuntuu näilläkin se täyttävä olotila.Muutakin voi syödä tietysti kun muistaa katsella juurikin tuota kalori puolta

        Kuten kaikki varmaan tietää että ihmisen vatsalaukku normaalisti painaa noin 700 Gr:mmaa , joten kun mahalauku pienenee tähän lukemaan niin myös ruokamäärä pienenee , ja olo on hyvä.

        - Ihminen on vaan nyt tässä Pizzojen , hampurilaisten ja muiden pikaruokien maailmassa unohtanut että ihminen pärjää todella vähälläkin.

        - Voisi sanoa että jos syö harkitsemattomasti mitä vaan ... niin tulos näkyy vaaassa nopeasti ja kaikki tietää että kilot tulee nopeammin kuin lähtee.

        - Minä aion jatkaa tällä omalla tiellä ja olen jättänyt kaiken mössön pois ja se näkyy myös peilissä ja vaate ostoksilla.

        - Ja vitamiineista sanon että itse en luota kuin Möllerin kalanmaksa öljyyn..Synteettiset vitamiinit on minusta yhtä tyhjän kanssa paitsi että maksaa maltaita.

        - Tämä laihtuminen ja sen tekniikan hallitseminen on jo muodostunut joillekkin tahoille bisnekseksi.
        mitä myöskään en ymmärrä että ihmisen huolista joutuu vielä maksamaan...

        Mottoni onkin että: nälkä on ikuista ja kuolema varmaa..voi vaan pohtia että onko asia näin ???.


    • Kuvittelin makua mielesäni

      Mieluummin lasken kalorit ja syön monipuolisesti.
      Enkä pidä kiirettä laihtumisen kanssa, puoli kiloa viikossa on hyvä vauhti, joskus vähemmänkin, kunhan vain pysyy laskusuunnassa.
      Melko paljon voi syödä kun valikoi ruokansa tarkoin.

      • Pallo pyöreä Lettu litteä

        Tämä ei olekkaan todella houkutus , vaan tavoitteeseensa pääsy ratkaisu ( yksi niistä tuhansista )...

        - Sinä olet tyytyväinen puoli kiloa per viikko. Tämäkin on hyvä jos jaksaa odottaa että kymmenenkin kiloa putoaa , ja että se ei ole iso ongelma joillekkin se on (Ja joillekkin tuo aika on se jossa retkahtaa , eli aika käy liian pitkäksi )....

        - Minunkin tuo 28 kiloa , olisi tuolla puoli kiloa viikossa vauhdilla kestänyt liian kauan.Joillakin tuota painoa on pudotettava suuriakin määriä , ja nämä minun "vinkit" suuntautuu eninmmäkseen heille , Ei niille joilla painon pudotus ei haittaa paljoakaan arki elämää , niinkuin luultavammin sinun tapauksessa.....

        - Kaikki tavat kunniaan.....


      • Painonhallitsijatar
        Pallo pyöreä Lettu litteä kirjoitti:

        Tämä ei olekkaan todella houkutus , vaan tavoitteeseensa pääsy ratkaisu ( yksi niistä tuhansista )...

        - Sinä olet tyytyväinen puoli kiloa per viikko. Tämäkin on hyvä jos jaksaa odottaa että kymmenenkin kiloa putoaa , ja että se ei ole iso ongelma joillekkin se on (Ja joillekkin tuo aika on se jossa retkahtaa , eli aika käy liian pitkäksi )....

        - Minunkin tuo 28 kiloa , olisi tuolla puoli kiloa viikossa vauhdilla kestänyt liian kauan.Joillakin tuota painoa on pudotettava suuriakin määriä , ja nämä minun "vinkit" suuntautuu eninmmäkseen heille , Ei niille joilla painon pudotus ei haittaa paljoakaan arki elämää , niinkuin luultavammin sinun tapauksessa.....

        - Kaikki tavat kunniaan.....

        Kaikki tavat kunniaan? Höpsis, ei mun mielestä kannata mainostaa epäterveellisiä tapoja.

        Sun ruokavalion pääongelmat on tässä:
        - liian vähän proteiinia
        - liian vähän rautaa
        - liian vähän terveellistä rasvaa
        - ilman pillereitä, liian vähän Omega-3
        - liian vähän kalkkiakin kenties
        - liian vähän kaloreita

        JA ISO KYSYMYS: mitenkäs aiot palata normaaliin elämään?

        Jos kehosi tottuu tuohon alle 1000 kcal/päivä, se on vähentänyt peruskulutustaan entisestä. Kun rupeat ihannepainossasi syömään normaalin, kehosi oikeasti tarvitseman kalorimäärän mukaan, alat todennäköisesti lihoa ja kilot tulee takaisin koston kera.

        Jos ylimääräistä on ollut kunnolla, ei ongelmat tule esiin heti, mutta hidas ja harkittu elämänmuutos (ei dieetti) on pidemmän päälle paras pitkän linjan ratkaisu.

        Näin on näreet.


      • mielipide asiaan
        Painonhallitsijatar kirjoitti:

        Kaikki tavat kunniaan? Höpsis, ei mun mielestä kannata mainostaa epäterveellisiä tapoja.

        Sun ruokavalion pääongelmat on tässä:
        - liian vähän proteiinia
        - liian vähän rautaa
        - liian vähän terveellistä rasvaa
        - ilman pillereitä, liian vähän Omega-3
        - liian vähän kalkkiakin kenties
        - liian vähän kaloreita

        JA ISO KYSYMYS: mitenkäs aiot palata normaaliin elämään?

        Jos kehosi tottuu tuohon alle 1000 kcal/päivä, se on vähentänyt peruskulutustaan entisestä. Kun rupeat ihannepainossasi syömään normaalin, kehosi oikeasti tarvitseman kalorimäärän mukaan, alat todennäköisesti lihoa ja kilot tulee takaisin koston kera.

        Jos ylimääräistä on ollut kunnolla, ei ongelmat tule esiin heti, mutta hidas ja harkittu elämänmuutos (ei dieetti) on pidemmän päälle paras pitkän linjan ratkaisu.

        Näin on näreet.

        Ei varsinaisessa laihdutuksessa kannata alkaa miettimään mahdollisia puutostiloja vitamiinipurkkeja enempää. Joka tapauksessa joku hivenaine jää saamatta. Paljon tärkeämpi huolenaihe on ylipaino. Sen jälkeen kun on päästy normaalipainoon voi siirtyä terveelliseen ruokavalioon, joka sisältää enemmän myös kaloreita. Kyllä se aineenvaihdunta tuosta paranee, vaikka pienoinen pomppu laihdutuksessa tuliskin.


      • Vanha Jojo
        Painonhallitsijatar kirjoitti:

        Kaikki tavat kunniaan? Höpsis, ei mun mielestä kannata mainostaa epäterveellisiä tapoja.

        Sun ruokavalion pääongelmat on tässä:
        - liian vähän proteiinia
        - liian vähän rautaa
        - liian vähän terveellistä rasvaa
        - ilman pillereitä, liian vähän Omega-3
        - liian vähän kalkkiakin kenties
        - liian vähän kaloreita

        JA ISO KYSYMYS: mitenkäs aiot palata normaaliin elämään?

        Jos kehosi tottuu tuohon alle 1000 kcal/päivä, se on vähentänyt peruskulutustaan entisestä. Kun rupeat ihannepainossasi syömään normaalin, kehosi oikeasti tarvitseman kalorimäärän mukaan, alat todennäköisesti lihoa ja kilot tulee takaisin koston kera.

        Jos ylimääräistä on ollut kunnolla, ei ongelmat tule esiin heti, mutta hidas ja harkittu elämänmuutos (ei dieetti) on pidemmän päälle paras pitkän linjan ratkaisu.

        Näin on näreet.

        Niin kuin nimimerkistäkin huomaa, pikakuureilla laihduttaminen ja yhtä nopeasti takaisin lihominen on tullut tutuksi 30 vuoden aikana. Ei kannata, sanon minä, Painonhallitsijatar kirjoittaa täyttä asiaa!

        Miksikö ei kannata?

        Olet menettänyt etupäässä lihaksia -> Joudut jatkossa syömään entistä vähemmän pysyäksesi uudessa painossasi -> Lihot takaisin entistä helpommin. Kun ruokamäärät ovat pieniä, saat liian vähän tarvittavia ravintoaineita, juuri niitä, joita Painonhallitsijatar listasi. Ne kammottavat kalorit eivät vain lihota, ne ovat myös välttämättömiä, jotta elimistösi selviäisi tehtävistään (jotta puolestasi sinä pystyisit hoitamaan päivittäiset puuhasi).

        Järkevin lukemani kirja tästä aiheesta on Patrik Borgin Rentoa painonhallintaa. Kannattaa tutustua!


      • Pallo pyöreä Lettu litteä
        Vanha Jojo kirjoitti:

        Niin kuin nimimerkistäkin huomaa, pikakuureilla laihduttaminen ja yhtä nopeasti takaisin lihominen on tullut tutuksi 30 vuoden aikana. Ei kannata, sanon minä, Painonhallitsijatar kirjoittaa täyttä asiaa!

        Miksikö ei kannata?

        Olet menettänyt etupäässä lihaksia -> Joudut jatkossa syömään entistä vähemmän pysyäksesi uudessa painossasi -> Lihot takaisin entistä helpommin. Kun ruokamäärät ovat pieniä, saat liian vähän tarvittavia ravintoaineita, juuri niitä, joita Painonhallitsijatar listasi. Ne kammottavat kalorit eivät vain lihota, ne ovat myös välttämättömiä, jotta elimistösi selviäisi tehtävistään (jotta puolestasi sinä pystyisit hoitamaan päivittäiset puuhasi).

        Järkevin lukemani kirja tästä aiheesta on Patrik Borgin Rentoa painonhallintaa. Kannattaa tutustua!

        Niin kuin taas otsikosta huomaa niin mielipiteitä ja aatoksia on joka lähtöön.

        - Mutta onneksi pääteema : painon pudotus on sentään kaikilla sama.

        - Minäkin olen lukenut ja kokenut tuon jojo ilmiön ja kerroinkin että olen kokeillut kaikenlaista dieettiä...

        - Todellakin se oikea resepti on tietysti liiku enemmän syö vähemmän ja terveellisesti.
        Mutta meitä ihmistyyppejä on erillaisia ja kaikille esimerkiksi riittävä liikunta on jotenkin estynyt tai haluttomuus , yleensä mielellään sitä ei tee mikä tuntuu tylsältä.

        - Vanhan jojon kommenttiin vastaisin näin että en ole menettänyt uskoani vieläkään , enkä myöskään ole lihonut takaisin lähtö asetuksiin , myös pieniin ruokamääriin tottuu , eli tästä on tehtävä elämäntapa , ja minun vähä kalorinenkalorinen päivittäis ateriani ei tarkoita suinkaan sitä että en muuta pistäisi enää suuhuni , tottakait sitä syödään ja syötäviä muutetaan , mutta niinkuin olen kertonut

        - Näistä Omega rasva hapoista plus muista synteettisistä vitamiineista voi olla kukin mitä mieltä haluaa , nutrilet dieeteistä jne..on juttua ja kertomuksia yllinkyllin vaikka kirjoiksi asti.
        Täälläkin topikeissa vaikka minkälaista "ihme dieettiä " joillakin toimii joillakin taas ei...

        - Liikun myös riittävästi asteikolla 1-10 , tuollaseilla 6:n volyymilla ja lihasta on senverran kun uskon tarvitsevani.. olo on hyvä ja lääkärini on todennut samaa...pidän siitä kyllä huolen että kunnossa pysytään...ja hoitamaan myös päivän askareet.

        - Siis mihinkään helokkiöljyyn tai muuhun luontais kaupoissa/ Apteekeissa myytävistä rohdos valmisteista en puhu mitään koska niitä tuotteita en käytä , käyttäköön ne kuka niihin uskoo , mutta paljon on pettyneitä uskon ja olen lukenutkin...

        - Kaikki riittävät vitamiinit , proteiinit , hiilihydraatit , tulee luonnonmukaisesta ravinnosta..

        - Ja ravinnon määrän me itse itsellemme säädellään , jos jokainen eläisi juurikin niin terveellisesti kuin suositellaan ja liikkuisi samoin silloinhan nämä kirjoitukset olisivat turhia...

        Ja kokemusta laihdutuksesta , pettymyksistäkin löytyy täältäkin vuosien varrelta....


      • ja isot onnittelut
        Pallo pyöreä Lettu litteä kirjoitti:

        Niin kuin taas otsikosta huomaa niin mielipiteitä ja aatoksia on joka lähtöön.

        - Mutta onneksi pääteema : painon pudotus on sentään kaikilla sama.

        - Minäkin olen lukenut ja kokenut tuon jojo ilmiön ja kerroinkin että olen kokeillut kaikenlaista dieettiä...

        - Todellakin se oikea resepti on tietysti liiku enemmän syö vähemmän ja terveellisesti.
        Mutta meitä ihmistyyppejä on erillaisia ja kaikille esimerkiksi riittävä liikunta on jotenkin estynyt tai haluttomuus , yleensä mielellään sitä ei tee mikä tuntuu tylsältä.

        - Vanhan jojon kommenttiin vastaisin näin että en ole menettänyt uskoani vieläkään , enkä myöskään ole lihonut takaisin lähtö asetuksiin , myös pieniin ruokamääriin tottuu , eli tästä on tehtävä elämäntapa , ja minun vähä kalorinenkalorinen päivittäis ateriani ei tarkoita suinkaan sitä että en muuta pistäisi enää suuhuni , tottakait sitä syödään ja syötäviä muutetaan , mutta niinkuin olen kertonut

        - Näistä Omega rasva hapoista plus muista synteettisistä vitamiineista voi olla kukin mitä mieltä haluaa , nutrilet dieeteistä jne..on juttua ja kertomuksia yllinkyllin vaikka kirjoiksi asti.
        Täälläkin topikeissa vaikka minkälaista "ihme dieettiä " joillakin toimii joillakin taas ei...

        - Liikun myös riittävästi asteikolla 1-10 , tuollaseilla 6:n volyymilla ja lihasta on senverran kun uskon tarvitsevani.. olo on hyvä ja lääkärini on todennut samaa...pidän siitä kyllä huolen että kunnossa pysytään...ja hoitamaan myös päivän askareet.

        - Siis mihinkään helokkiöljyyn tai muuhun luontais kaupoissa/ Apteekeissa myytävistä rohdos valmisteista en puhu mitään koska niitä tuotteita en käytä , käyttäköön ne kuka niihin uskoo , mutta paljon on pettyneitä uskon ja olen lukenutkin...

        - Kaikki riittävät vitamiinit , proteiinit , hiilihydraatit , tulee luonnonmukaisesta ravinnosta..

        - Ja ravinnon määrän me itse itsellemme säädellään , jos jokainen eläisi juurikin niin terveellisesti kuin suositellaan ja liikkuisi samoin silloinhan nämä kirjoitukset olisivat turhia...

        Ja kokemusta laihdutuksesta , pettymyksistäkin löytyy täältäkin vuosien varrelta....

        huima pudotus sinullakin..kuin myös minulla -28kg ja ihan samaa rataa lähes kuin sulla eli lasken kaloreita tarkkaan ja 1000 yritän pysäyttää ja välillä 1200 ja hyvin menee olen elämäni kunnossa,ja lääkäri on hyvillään =)
        jokainen saa mielestäni kokeilla milläkeinolla läskit pois saa mulle ainakin on ihan sama mitä syön js minkä verran kunhan vaan läski lähtee. onnea!!!!


      • ex-läski
        Pallo pyöreä Lettu litteä kirjoitti:

        Niin kuin taas otsikosta huomaa niin mielipiteitä ja aatoksia on joka lähtöön.

        - Mutta onneksi pääteema : painon pudotus on sentään kaikilla sama.

        - Minäkin olen lukenut ja kokenut tuon jojo ilmiön ja kerroinkin että olen kokeillut kaikenlaista dieettiä...

        - Todellakin se oikea resepti on tietysti liiku enemmän syö vähemmän ja terveellisesti.
        Mutta meitä ihmistyyppejä on erillaisia ja kaikille esimerkiksi riittävä liikunta on jotenkin estynyt tai haluttomuus , yleensä mielellään sitä ei tee mikä tuntuu tylsältä.

        - Vanhan jojon kommenttiin vastaisin näin että en ole menettänyt uskoani vieläkään , enkä myöskään ole lihonut takaisin lähtö asetuksiin , myös pieniin ruokamääriin tottuu , eli tästä on tehtävä elämäntapa , ja minun vähä kalorinenkalorinen päivittäis ateriani ei tarkoita suinkaan sitä että en muuta pistäisi enää suuhuni , tottakait sitä syödään ja syötäviä muutetaan , mutta niinkuin olen kertonut

        - Näistä Omega rasva hapoista plus muista synteettisistä vitamiineista voi olla kukin mitä mieltä haluaa , nutrilet dieeteistä jne..on juttua ja kertomuksia yllinkyllin vaikka kirjoiksi asti.
        Täälläkin topikeissa vaikka minkälaista "ihme dieettiä " joillakin toimii joillakin taas ei...

        - Liikun myös riittävästi asteikolla 1-10 , tuollaseilla 6:n volyymilla ja lihasta on senverran kun uskon tarvitsevani.. olo on hyvä ja lääkärini on todennut samaa...pidän siitä kyllä huolen että kunnossa pysytään...ja hoitamaan myös päivän askareet.

        - Siis mihinkään helokkiöljyyn tai muuhun luontais kaupoissa/ Apteekeissa myytävistä rohdos valmisteista en puhu mitään koska niitä tuotteita en käytä , käyttäköön ne kuka niihin uskoo , mutta paljon on pettyneitä uskon ja olen lukenutkin...

        - Kaikki riittävät vitamiinit , proteiinit , hiilihydraatit , tulee luonnonmukaisesta ravinnosta..

        - Ja ravinnon määrän me itse itsellemme säädellään , jos jokainen eläisi juurikin niin terveellisesti kuin suositellaan ja liikkuisi samoin silloinhan nämä kirjoitukset olisivat turhia...

        Ja kokemusta laihdutuksesta , pettymyksistäkin löytyy täältäkin vuosien varrelta....

        Minä aikoinani laihdutin juuri tuolla menetelmällä, että max.1000 kaloria päivä ja laihduin. Tehostin myös liikuntaa siinä samassa ja johan alkoi kiloja tippumaan. Aloittaessani mitat olivat 164/85 ja lopettaessani 164/52 ja noissa mitoissa olen pysynyt eikä kiloakaan ole tullut takaisin vaikka aikaa tuosta laihdutuksesta on 3vuotta. Nykyään liikun paljon ja syön terveellisesti joten minkäänlaisia paino ongelmia ei enää ole tullut. Laihdutukseen meni aikaa noin puoli vuotta.


      • Painonhallitsijatar
        Pallo pyöreä Lettu litteä kirjoitti:

        Niin kuin taas otsikosta huomaa niin mielipiteitä ja aatoksia on joka lähtöön.

        - Mutta onneksi pääteema : painon pudotus on sentään kaikilla sama.

        - Minäkin olen lukenut ja kokenut tuon jojo ilmiön ja kerroinkin että olen kokeillut kaikenlaista dieettiä...

        - Todellakin se oikea resepti on tietysti liiku enemmän syö vähemmän ja terveellisesti.
        Mutta meitä ihmistyyppejä on erillaisia ja kaikille esimerkiksi riittävä liikunta on jotenkin estynyt tai haluttomuus , yleensä mielellään sitä ei tee mikä tuntuu tylsältä.

        - Vanhan jojon kommenttiin vastaisin näin että en ole menettänyt uskoani vieläkään , enkä myöskään ole lihonut takaisin lähtö asetuksiin , myös pieniin ruokamääriin tottuu , eli tästä on tehtävä elämäntapa , ja minun vähä kalorinenkalorinen päivittäis ateriani ei tarkoita suinkaan sitä että en muuta pistäisi enää suuhuni , tottakait sitä syödään ja syötäviä muutetaan , mutta niinkuin olen kertonut

        - Näistä Omega rasva hapoista plus muista synteettisistä vitamiineista voi olla kukin mitä mieltä haluaa , nutrilet dieeteistä jne..on juttua ja kertomuksia yllinkyllin vaikka kirjoiksi asti.
        Täälläkin topikeissa vaikka minkälaista "ihme dieettiä " joillakin toimii joillakin taas ei...

        - Liikun myös riittävästi asteikolla 1-10 , tuollaseilla 6:n volyymilla ja lihasta on senverran kun uskon tarvitsevani.. olo on hyvä ja lääkärini on todennut samaa...pidän siitä kyllä huolen että kunnossa pysytään...ja hoitamaan myös päivän askareet.

        - Siis mihinkään helokkiöljyyn tai muuhun luontais kaupoissa/ Apteekeissa myytävistä rohdos valmisteista en puhu mitään koska niitä tuotteita en käytä , käyttäköön ne kuka niihin uskoo , mutta paljon on pettyneitä uskon ja olen lukenutkin...

        - Kaikki riittävät vitamiinit , proteiinit , hiilihydraatit , tulee luonnonmukaisesta ravinnosta..

        - Ja ravinnon määrän me itse itsellemme säädellään , jos jokainen eläisi juurikin niin terveellisesti kuin suositellaan ja liikkuisi samoin silloinhan nämä kirjoitukset olisivat turhia...

        Ja kokemusta laihdutuksesta , pettymyksistäkin löytyy täältäkin vuosien varrelta....

        Sinä et viestisi perusteella tiedä paljon terveellisestä painonhallinnasta, joten eipä ole kovin eettistä antaa "neuvoja" muille täällä netissä.

        Kypsä aikuinen tuntee vastuunsa ja tajuaa että tälläkin palstalla on paljon alaikäisiä, jotka voivat ottaa väärä mallia.

        Omega-3, rauta yms. vitamiinit ja hivenaineet eivät ole synteettisiä tuotteita, vaan luonnonaineita, jotka pitää saada terveellisestä ravinnosta myös painonpudotuksen aikana. Miksi? Eiköhän ole selvä, että joka päivä tarvitsemme näitä kehomme ja mielemme toimintaan.

        Lisäksi kuten joku mainitsi, dieettien ongelma on se, että kukaan ei voi elää loppuelämäänsä dietillä, joten yleensä johtavat jojo-meininkiin. Se, että joku on onnistunut pitämään painonsa on vain poikkeus sääntöön ja todennäköinen seuraus siitä, että ko. henkilö on muuttanut pysyvästi elämäntapojaan, mitä monet jojoilijat taas eivät onnistu tekemään.

        Mutta monien ongelma tuntuukin olevan se, että turhamaisuus ja kärsimättömyys menee terveyden ja arkijärjen edelle.

        Kannattaa kysyä itseltään
        a) Haluanko laihtua kerran elämässäni hitaasti ja terveellisesti?
        vai
        b) Laihdutanko nopeasti ja epäterveellisesti höpöhöpödietillä niin että todennäköisesti saan seuraavan vuoden, 3 vuoden, 5 vuoden jne jne aikana laihduttaa saman määrän risojen kera aina uudestaan?

        Valinta on vapaa.


      • mitähän noi
        Painonhallitsijatar kirjoitti:

        Sinä et viestisi perusteella tiedä paljon terveellisestä painonhallinnasta, joten eipä ole kovin eettistä antaa "neuvoja" muille täällä netissä.

        Kypsä aikuinen tuntee vastuunsa ja tajuaa että tälläkin palstalla on paljon alaikäisiä, jotka voivat ottaa väärä mallia.

        Omega-3, rauta yms. vitamiinit ja hivenaineet eivät ole synteettisiä tuotteita, vaan luonnonaineita, jotka pitää saada terveellisestä ravinnosta myös painonpudotuksen aikana. Miksi? Eiköhän ole selvä, että joka päivä tarvitsemme näitä kehomme ja mielemme toimintaan.

        Lisäksi kuten joku mainitsi, dieettien ongelma on se, että kukaan ei voi elää loppuelämäänsä dietillä, joten yleensä johtavat jojo-meininkiin. Se, että joku on onnistunut pitämään painonsa on vain poikkeus sääntöön ja todennäköinen seuraus siitä, että ko. henkilö on muuttanut pysyvästi elämäntapojaan, mitä monet jojoilijat taas eivät onnistu tekemään.

        Mutta monien ongelma tuntuukin olevan se, että turhamaisuus ja kärsimättömyys menee terveyden ja arkijärjen edelle.

        Kannattaa kysyä itseltään
        a) Haluanko laihtua kerran elämässäni hitaasti ja terveellisesti?
        vai
        b) Laihdutanko nopeasti ja epäterveellisesti höpöhöpödietillä niin että todennäköisesti saan seuraavan vuoden, 3 vuoden, 5 vuoden jne jne aikana laihduttaa saman määrän risojen kera aina uudestaan?

        Valinta on vapaa.

        anoreetikoiden sivut sit on ku ohjeita jakelevat toisilleen ja jos sinusta toi on jotenkin sopimatonta niin muistathan sit soitella joka lehteen,telkkariin ym, viestimiin etteivät anna huonoja neuvoja.Jokainen tekee omat valintansa ja yleensä se on kalikka joka kalahtaa. Ihanaa että joku läski on saanut läskinsä pois ja on siitä onnellinen ja iloinen..eihän se sinulta ole pois. tsiisus kuin kateellinen tää maailma on ..sillä sitähän tuo viestisi kertoi. Onnea Vaan pudottajalle =)


      • Painonhallitsijatar
        mitähän noi kirjoitti:

        anoreetikoiden sivut sit on ku ohjeita jakelevat toisilleen ja jos sinusta toi on jotenkin sopimatonta niin muistathan sit soitella joka lehteen,telkkariin ym, viestimiin etteivät anna huonoja neuvoja.Jokainen tekee omat valintansa ja yleensä se on kalikka joka kalahtaa. Ihanaa että joku läski on saanut läskinsä pois ja on siitä onnellinen ja iloinen..eihän se sinulta ole pois. tsiisus kuin kateellinen tää maailma on ..sillä sitähän tuo viestisi kertoi. Onnea Vaan pudottajalle =)

        "tsiisus" vaan itsellesi, toi 'olet kateellinen' -heitto on tosi kulunut ja naivi läppä, jonka esittää henkilö, jolla ei äly eikä tieto riitä perustelemaan "mielipidettään" (lue: tunnepurkaustaan) mitenkään muuten. Eiköhän jokainen fiksu ihminen tajua sun viestistä sen, että sullahan se on oma lehmä ojassa...

        Ai että kellä tahansa anorektikoilla on sun mielestä oikeus levittää haitallista tietoa, mutta mulla ei muka ole oikeutta lausua perusteltua mielipidettäni, koska SÄ tykkäät kyttyrää siitä?!

        Faktat kun on faktoja, ei niitä sun kiukuttelut muuta miksikään.

        Joten sun omia sanojasi viännellen: eihän se ole sinulta pois, jos minä sanon oman mielipiteeni, vai mitä??!!


      • Pallo pyöreä Lettu litteä
        ja isot onnittelut kirjoitti:

        huima pudotus sinullakin..kuin myös minulla -28kg ja ihan samaa rataa lähes kuin sulla eli lasken kaloreita tarkkaan ja 1000 yritän pysäyttää ja välillä 1200 ja hyvin menee olen elämäni kunnossa,ja lääkäri on hyvillään =)
        jokainen saa mielestäni kokeilla milläkeinolla läskit pois saa mulle ainakin on ihan sama mitä syön js minkä verran kunhan vaan läski lähtee. onnea!!!!

        ONNEEEEEA !!!!!!!...sinullekkin...

        - Olen iloinen kun joku muukin onnistuu..keinoilla mitkä parhaaksi näkee kokee ,
        Ja jos elämä hymyilee ja paino laskee..niin sitä osaa nauttia vai mitä ???...


      • Pallo pyöreä Lettu litteä
        ex-läski kirjoitti:

        Minä aikoinani laihdutin juuri tuolla menetelmällä, että max.1000 kaloria päivä ja laihduin. Tehostin myös liikuntaa siinä samassa ja johan alkoi kiloja tippumaan. Aloittaessani mitat olivat 164/85 ja lopettaessani 164/52 ja noissa mitoissa olen pysynyt eikä kiloakaan ole tullut takaisin vaikka aikaa tuosta laihdutuksesta on 3vuotta. Nykyään liikun paljon ja syön terveellisesti joten minkäänlaisia paino ongelmia ei enää ole tullut. Laihdutukseen meni aikaa noin puoli vuotta.

        - Onneksi minua ei sentää jokainen "kivitä" tästä kalorit kuriin aiheesta....

        - Kannattaa vaan pitää omista linjoista kiinni..ja kun jonkin asian huomaa toimivan on turhaa kokeilla kymmentä toisenlaista.....

        - Epäilijät voivat kokeilla ..että TÄMÄ TODELLA toimii..siis ei ole mikään poppakonsti...


      • Pallo pyöreä Lettu litteä
        Painonhallitsijatar kirjoitti:

        Sinä et viestisi perusteella tiedä paljon terveellisestä painonhallinnasta, joten eipä ole kovin eettistä antaa "neuvoja" muille täällä netissä.

        Kypsä aikuinen tuntee vastuunsa ja tajuaa että tälläkin palstalla on paljon alaikäisiä, jotka voivat ottaa väärä mallia.

        Omega-3, rauta yms. vitamiinit ja hivenaineet eivät ole synteettisiä tuotteita, vaan luonnonaineita, jotka pitää saada terveellisestä ravinnosta myös painonpudotuksen aikana. Miksi? Eiköhän ole selvä, että joka päivä tarvitsemme näitä kehomme ja mielemme toimintaan.

        Lisäksi kuten joku mainitsi, dieettien ongelma on se, että kukaan ei voi elää loppuelämäänsä dietillä, joten yleensä johtavat jojo-meininkiin. Se, että joku on onnistunut pitämään painonsa on vain poikkeus sääntöön ja todennäköinen seuraus siitä, että ko. henkilö on muuttanut pysyvästi elämäntapojaan, mitä monet jojoilijat taas eivät onnistu tekemään.

        Mutta monien ongelma tuntuukin olevan se, että turhamaisuus ja kärsimättömyys menee terveyden ja arkijärjen edelle.

        Kannattaa kysyä itseltään
        a) Haluanko laihtua kerran elämässäni hitaasti ja terveellisesti?
        vai
        b) Laihdutanko nopeasti ja epäterveellisesti höpöhöpödietillä niin että todennäköisesti saan seuraavan vuoden, 3 vuoden, 5 vuoden jne jne aikana laihduttaa saman määrän risojen kera aina uudestaan?

        Valinta on vapaa.

        - En usko myöskään sinua että sinä hallitset kaikkea täydellisesti.

        - Ja tämä palsta on tarkoitettu keskustelulle , ja sitä olen mielestäni tehnyt..Olen pahoillani jos olen kertonut että miten minä painoani pudotan.
        - En ole kehottanut/ "neuvonut" tai muuten yllyttänyt kokeilemaan tätä minun konstiani , vaan minähän alku kirjoituksessa juuri mainitsen että tämä on minun valintani ja se ei välttämättä sovi kaikille...

        - Myös noista Omega 3 yms vitamiineista manitsin että n.s. synteettiset vitamiinit , eli Suomeksi pillerien ja keinotekoisesti valmistettujen vitamiinien nauttimiseen minä en ole alkanut.

        - Tottakait nämä vitamiinit oikeasta ravinnosta saatuna on terveellisiä.....

        - Siinä olet oikeassa että kypsä aikuinen tuntee vastuunsa , ja tekee niinkuin parhaaksi näkee..on täällä paljon muutakin mistä sinä voisit jotakin miinusta mainita...joten vastaile niinkuin minäkin teen...sen paremmin neuvomatta ketään..ainoana poikkeuksena että minä onnittelen niitä jotka on päässeet tavoitteeseensa ...

        - kaikkea hyvää sinullekkin vaikka ei ihan samoilla linjoilla liikutakkaan...

        - Minulla ainakin on nyt kevyt olo ja parenpi kunto ( kävin juuri sauva kävely lenkillä töitten jälkeen )...en siis ole ihan huonossa kunnossa ...vaikka iltapalana olikin pari palaa ruis leipää päällä tomaattia valkosipulia ja ja juomana mustikka keittoa..NIIN !!! tämäkään ei sitten ole neuvo...


      • oli ennen lehmä
        Painonhallitsijatar kirjoitti:

        "tsiisus" vaan itsellesi, toi 'olet kateellinen' -heitto on tosi kulunut ja naivi läppä, jonka esittää henkilö, jolla ei äly eikä tieto riitä perustelemaan "mielipidettään" (lue: tunnepurkaustaan) mitenkään muuten. Eiköhän jokainen fiksu ihminen tajua sun viestistä sen, että sullahan se on oma lehmä ojassa...

        Ai että kellä tahansa anorektikoilla on sun mielestä oikeus levittää haitallista tietoa, mutta mulla ei muka ole oikeutta lausua perusteltua mielipidettäni, koska SÄ tykkäät kyttyrää siitä?!

        Faktat kun on faktoja, ei niitä sun kiukuttelut muuta miksikään.

        Joten sun omia sanojasi viännellen: eihän se ole sinulta pois, jos minä sanon oman mielipiteeni, vai mitä??!!

        ojassa ja olinkin oikee kanttura vaan nytpä olen LAIHA ja ihan tolla samalla taaa laihduttanut kuin alullepanija ja olenpa ollut painossani jo 5vuotta ja ihan on kuule lääkäri tutkinut kaikki arvoni ja ne ovat mainiot jopa erittäin hyvät.Että asiat eivät aina mene niinkuin kirjoissa kerrotaan.


      • Pallo pyöreä Lettu litteä
        oli ennen lehmä kirjoitti:

        ojassa ja olinkin oikee kanttura vaan nytpä olen LAIHA ja ihan tolla samalla taaa laihduttanut kuin alullepanija ja olenpa ollut painossani jo 5vuotta ja ihan on kuule lääkäri tutkinut kaikki arvoni ja ne ovat mainiot jopa erittäin hyvät.Että asiat eivät aina mene niinkuin kirjoissa kerrotaan.

        - Seuraan tätä minun alulle panemaa keskustelun kulkua mielenkiinnolla. Huomaan että monet ovat onnistuneet näinkin yksinkertaisella konstilla.Vaan jokainen itse päättäköön laihtumisen määrän ja nopeuden parhaallaan katsomallaan tavalla

        - Niin ja myöskin tässä ei tarvitse makssa mistään ylimääräisistä esim liittymis maksua ym..

        - Kaikenmaailman "kirjekursseja" tarjoillaan ja useimmiten ihmiset hyvässä uskossa maksavat ja uskovat että ihme tapahtuu , eli paino putoaa , kunhan muistaa maksaa kerran kuussa jonkun summan ja tilailee rohdosvalmisteita , mistä ei ole kliinistä todistetta...Esimerkkinä vaikka nuo paljon kohua herättäneet terni maito kapselit..mies kun osasi puhua ja lobata tuotetta niin rahaa kilisi omaan pussiin , mutta kun kapselit sitten tutkittiin , niin voitiin todistettavasti kertoa niiden olevan melkein yhtä tyhjän kanssa..eli näin meitä kilojen kanssa pakertavia ihmisiä sumutetaan aina yleensä selosteessa kerrotaan että aine tehoaa 98 %:sesti..vaan ei 100:sesti...että niin..minä itse uskon että monet muutkin laihduttajaa "auttavat" pillerit sun muut tökötit on ihan huu haata..
        Todistakoon joku sitten jos olen väärässä tässä asiassa..mille laihdutus lääkkeelle annetaan täys takuu ????..

        - Minä tosiaankin toteutan tätä ohjelmaani , ja ruoka ja kalori valvontaa lääkärin ohjauksessa ja määräajoin laboratorio kokein missä tutkitaan melkein kaikki arvot..

        - Ja jos malliksi otetaan vaikka 80 kiloisen ihmisen päivittäinen kaloritarve , joka on noin 2.400 kcal..minua valistettiin että voin huoletta puolittaa tuon kalorimäärän ,siitä terveys haittoja kokematta.Minä tein oman valinnan ja otin tuosta puolitetusta määrästä vielä muutaman sata kaloria pois.."omalla luvalla"...

        - Harkitsin minäkin myös aiemmin johonkin kimppa laihdutus ryhmään liittymistä , mutta sain informaatiota että ilman moisia "kerhojakin" saa tulosta aikaan......

        - Luutiheyteni on tutkittu , samoin maksa , kolestroli , verenpaine , hemoklobiini..missään näissä arvoissa ei ole havaittu haitallista poikkeamaa..joten olen jatkanut valitsemallani tiellä..ja teen sitä nyt jo rutiinin omaisesti enkä tunne enää olevani siihen mitenkään pakoitettu..

        - Ja syön ainoastaan kaupasta ostaamaa ravintoa en siis mitään pillereitä tms oloani parantamaan..koska kaikki ihmisen tarvitsemat vitamiinit , mineraalit ym saadaan ihan tavallisesta ruuasta.

        - Totean ihan noin vaan että tämä ja kaikki painonpudotukseen liittyvät asiat johdetaan pitkälti omasta pääkopasta. Jos haluat laihtua sinun on tingittävä jostain ..ja juuri se on tehtävä viisaasti...minun ajatus on tämä että painon pudotus on paljon helponpi tehtävä kuin se että pidät ihanne painosi tulevaisuudessakin eli elämän tapojen totaalinen muutos..tämä vaatiikin sitten sitä sisua että ei sorru entiseen , ja kun myös ajattelin että haluan kulkea ja olla hyvillä mielin ja kevyessä kropassa , rupesin tinkimään juurikin kaloreista.
        Uskon tehneeni oikean valinnan..( olen tehnyt useita vääriäkin valintoja )..

        - KESKUSTELU JATKUKOON ...


      • suorat vastaukset...
        ja isot onnittelut kirjoitti:

        huima pudotus sinullakin..kuin myös minulla -28kg ja ihan samaa rataa lähes kuin sulla eli lasken kaloreita tarkkaan ja 1000 yritän pysäyttää ja välillä 1200 ja hyvin menee olen elämäni kunnossa,ja lääkäri on hyvillään =)
        jokainen saa mielestäni kokeilla milläkeinolla läskit pois saa mulle ainakin on ihan sama mitä syön js minkä verran kunhan vaan läski lähtee. onnea!!!!

        oon samaa mieltä...positiivinen asenne on hyvä juuri niinkuin sinä.voit sanoo mulle suoraa onks mun mitää järkee laihduttaa,kun oon 157 cm pitkä,oon 14.v ja painan vaa 36 kg.


      • pelottaa.....
        oli ennen lehmä kirjoitti:

        ojassa ja olinkin oikee kanttura vaan nytpä olen LAIHA ja ihan tolla samalla taaa laihduttanut kuin alullepanija ja olenpa ollut painossani jo 5vuotta ja ihan on kuule lääkäri tutkinut kaikki arvoni ja ne ovat mainiot jopa erittäin hyvät.Että asiat eivät aina mene niinkuin kirjoissa kerrotaan.

        toivottavasti laihdutuksen jälkeen nahka ei jää roikkumaan,ei kai???jos jää mitä teen?


      • Bitch please!!
        Painonhallitsijatar kirjoitti:

        "tsiisus" vaan itsellesi, toi 'olet kateellinen' -heitto on tosi kulunut ja naivi läppä, jonka esittää henkilö, jolla ei äly eikä tieto riitä perustelemaan "mielipidettään" (lue: tunnepurkaustaan) mitenkään muuten. Eiköhän jokainen fiksu ihminen tajua sun viestistä sen, että sullahan se on oma lehmä ojassa...

        Ai että kellä tahansa anorektikoilla on sun mielestä oikeus levittää haitallista tietoa, mutta mulla ei muka ole oikeutta lausua perusteltua mielipidettäni, koska SÄ tykkäät kyttyrää siitä?!

        Faktat kun on faktoja, ei niitä sun kiukuttelut muuta miksikään.

        Joten sun omia sanojasi viännellen: eihän se ole sinulta pois, jos minä sanon oman mielipiteeni, vai mitä??!!

        Joo... meikä pysynyt ton saman kalorien napsasun jälkeen samoissa 5 vuotta ja vähän on paino laskenutkin välillä. Mitä tuohon aineen vahdunnan hidastumiseen tuleen niin HAH HAH!! Mulla tuntu kiihtyvän kun läskit katos ja allin jaksaa paremmin. Nykyään syön edelleen 1600kcal päivä joskus viikonloppuisin hekrupäivänä 2000kcal. Kilot pysyy poissa ja niinkuin sanoin viimesen puolen vuoden aikana jopa pari lähti ja nekin pysyneet poissa.

        Läskit tulee takas jos luulee, että voi jatkaa syömistä samaan malliin kuin silloin lihavana. Lopeta jo se höösääminen. Mullekin lääkäri on vaan sanonut, että hieno homma ja kaikki arvot on terveemmän kun terveen arvot!! :D Olen niin onnellinen, kun voin pukea ylleni 50-luvun tyylisen mekon ja vyötärö on todella hoikka.


    • laihduttaja...

      Kiitos inspiroivasta kirjoituksesta! Tällaisia onnistumistarinoita kun lukee, saa motivaatiota omaa laihtumiseen... =)

      • 11+3

        Itseasiassa vähäkalorista dieettiä (ened), josta tässäkin ketjussa vissiin keskustellaan, suositellaan ihmisille joilla on jonkin verran ylipainoa aloitettaessa. Kun tarpeeksi kauan kituuttaa vähillä kaloreilla, keho alkaa käyttää niitä olemassa olevia rasvavarastoja. Tuon vuoksi vähäkalorisia dieettejä ei suositellakaan normaalipainoisille, koska heillä ei ole sitä extraa mistä ottaa. Siinä vaiheessa keho alkaa sitten säästämään ja rasvaa kertyy lisää. Nutrifast mikälie perustuu juuri tuohon. Painon pitämisestä alhaalla en sitten sanokaan mitään, on varmaan aika yksilökohtaista.


      • 16+15
        11+3 kirjoitti:

        Itseasiassa vähäkalorista dieettiä (ened), josta tässäkin ketjussa vissiin keskustellaan, suositellaan ihmisille joilla on jonkin verran ylipainoa aloitettaessa. Kun tarpeeksi kauan kituuttaa vähillä kaloreilla, keho alkaa käyttää niitä olemassa olevia rasvavarastoja. Tuon vuoksi vähäkalorisia dieettejä ei suositellakaan normaalipainoisille, koska heillä ei ole sitä extraa mistä ottaa. Siinä vaiheessa keho alkaa sitten säästämään ja rasvaa kertyy lisää. Nutrifast mikälie perustuu juuri tuohon. Painon pitämisestä alhaalla en sitten sanokaan mitään, on varmaan aika yksilökohtaista.

        Lukemani mukaan viiden kilon painonpudotus vähentää peruskulutusta n. 200 kilokalorilla. Eli jos laihtuu vaikka 30 kiloa, pitäisi alemman painon säilyttääkseen syödä 1200 kaloria päivässä vähemmän kuin ennen. Tämä lienee sitten se monen haaste eli syödä näinkin paljon vähemmän.

        Itse laihdutin 15 kiloa aloittajan tyyppisellä tavalla, ja kyllä nykyään täytyy tarkkailla mitä suuhunsa laittaa, jotta pysyn kevyemmässä painossani. Mutta tämänhän pitäisi olla itsestäänselvyys, eihän paino itsestään jojoile takaisin ylös, vaan painon nostaa paluu niihin elämäntapoihin, jotka painonnousun alunperin aiheuttivat. Siksi "kuurit" kai yleensä tuomitaankin, kun niissä ei anneta itselle tarpeeksi aikaa totutella siihen, millaisia ruokavalintoja tehdä jatkossa.


      • missä noin seisoo?
        11+3 kirjoitti:

        Itseasiassa vähäkalorista dieettiä (ened), josta tässäkin ketjussa vissiin keskustellaan, suositellaan ihmisille joilla on jonkin verran ylipainoa aloitettaessa. Kun tarpeeksi kauan kituuttaa vähillä kaloreilla, keho alkaa käyttää niitä olemassa olevia rasvavarastoja. Tuon vuoksi vähäkalorisia dieettejä ei suositellakaan normaalipainoisille, koska heillä ei ole sitä extraa mistä ottaa. Siinä vaiheessa keho alkaa sitten säästämään ja rasvaa kertyy lisää. Nutrifast mikälie perustuu juuri tuohon. Painon pitämisestä alhaalla en sitten sanokaan mitään, on varmaan aika yksilökohtaista.

        Keho varastoi rasvaa vaan jos sitä ei saa ollenkaan mistään.

        Miten luulet kehonrakentajien saavan rasvat lähes nollille?


    • 90kg mies

      Oletko kovin pienikokoinen kun syöt noin vähän? Tai sitten lasket kalorit väärin.... Itse syön 2000 kaloria ja painoa lähtee silti noin kilo viikossa.

      • nainen...

        jos minä nainen söisin 2000 kcl päivässä, lihoisin...


    • VLCD toimii

      Tulee mieleen, että miksi et tee tuota terveellisemmin ja käytä jotain valmista VLCD-valmistetta, jossa olisi varmasti kaikki vitamiinit ja hivenaineet sun muut tarpeelliset? Omalla dieetillä jää helposti jotain tarpeellista saamatta ja seurauksena on joku puutostauti.

    • XXXL neito

      Onnea vaan hyvästä pudotuksesta, saanko kysyä paljonko lähti suurinpiirtein viikottain?

      Itse olen syönyt n. 1200 kcal nyt päivittäin parin viikon ajan ja painoa tippunut sellaiset 7 kiloa jo.

      • XXXl...tyyppi

        oon vasta 12.v ja käytän jo naisten kokoa 44/XXL -onks se normaalii???


    • .......

      Olisikos läskeillä neuvoja miten syödä enemmän hyväkun saan edes 800kcal päivässä eikä olisi paljoa enää varaa laihtua. En todellakaan yritä laihtua ei vaan tee mieli syödä.

      • cuba libre

        Ei kuulosta terveelliseltä... Onko asenteesi ruokaan jotenkin vääristynyt? Tai jokin muu elimistöllinen vika? Ehkä kannattaisi mennä lääkärin puheille, niin voisi ehkä löytyä se ongelma.

        Tiedät kyllä, että yli 800kcal/pvä on harvinaisen helppoa saavuttaa, runsaskalorisia ruokia kaupat on pullollaan.


      • 20+20

        Mikä siinä ruuassa ällöttää? Maku? Rakenne? Määrä? Helpoin tapa on tietenkin lisätä ruuan määrää joko lisäämällä aterioita tai suurentamalla annoksia. Jos tuo ei onnistu, toinen tapa on lisätä energiatiheydeltään suuria ruoka-aineita ruokavalioon. Terveellisiä vaihtoehtoja tähän on esimerkiksi oliiviöljy (ehkä rypsiöljy ja kookosöljykin) ja erilaiset pähkinät. Huonompia vaihtoehtoja (joskin tehokkaita) ovat sitten sipsit, karkit tai roskaruoka.

        Jos lisäät ruuan määrää tai energiatiheyttä, tee se vaiheittain. Esimerkiksi kahden viikon välein lisäät ruokamäärää. Näin saat kehosi tottumaan isompaan ruokamäärään.


    • 4468468

      Oon ollut itse nyt helmikuusta lähtien vähäkalorisella kuurilla. Syön monipuolisesti ja otan vitamiinit. Oon syönyt keskimäärin 700kcal per päivä ja vain pari päivänä olen syönyt yli 1000 kcal. Aloituspaino oli 87 kg nyt olen 76 kilossa (pituus 172 cm). Paino on jumittanut samassa aina monessa kohtaa ja sitten taas yhtäkkiä humpsahtanut kilon alas. En ole juurikaan ollut nälissäni ja verensokeri on yllättäen tasottunut. Myöskin ärtynyt paksusuoli on rauhoittunut kun syön vain pieniä määriä kerrallaan. Olo on tietysti parempi kun olen laihtunut noin psyykkisellä puolella ja tuo vatsaoireiden katoaminen on ihan ihme. Olen kärsinyt myös kroonisesta väsymyksestä jo pitkään mutta se ei ole helpottunut.

      En ole koskaan ollut mikään ruoanmättäjä, mutta mulla on hiukan hidas kilpirauhanen, joten paino kasaantuu helposti eli oli pakko ottaa järeät aseet käyttöön. Kun olen laihtunut ihannepainooni 65 kiloon olen varmaan sitten jollain 1300 kcal päivä ettei paino hivuta taas ylöspäin.

    • ellllil

      Moi,

      Laihduttaessa kannattaa syödä sen 1200 kaloria päivässä, jotta kroppa jaksaa liikkua ja olla. Muuten vaarana on joutua sille kuuluisalle säästäliekille, jolloin kroppa yrittää pitää kiinni kaikin keinoin rasvastaan.

    • ancela2

      minä myös vähäkalorisella kuurilla 2 kg ja 2kk noin1000.-1200 pv .syön proteiinia riittäväasti,kuitua leseistä rahkan joukossa,laitan täysjyvä leivän päälle oikjeeta oivariinia koska sitä rasvaa elimistö tarttee syön paljon kalaa,porkkanoita,kurkkuu ja ihan hyvä olla...

    • MaxJack

      Sopiiko tähän se vanha sanonta "väärin sammutettu" = "väärin laihdutettu". Kateellisten panettelua. Itse olen vetänyt pikana alas. Antaa motivaatiota ja voi hyvin jatkaa swn jälkeen kevyemmällä ruokavaliolla. Sehän on selvä jos pikadieerin jälkeen mättää ruokaa entiseen malliin niin takaisinhan ne kilot tulee.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4815
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3056
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1451
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1189
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1157
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1147
    Aihe