kyseessä 2,0 bensa primera vm 2001. tyhjäkäynnillä kierrokset heijaa 500-1500 välillä ja välillä kokonaan,pakokaasutesterissä tyhjäkäynnillä kaikki päin persettä,kun kierroksia nosti niin sitten päästötkin korjautui. obd testissä ei löytynyt mitään.
onko kenelläkään oireillut samalla tavalla,huomenna menossa laajempaan testeriin jossa mittaavat lambda anturin ja ilmamäärä mittarin,toivottavasti vika löytys, alkaa jo ärsyttämään:)
tyhjäkäynti ongelmaa
7
8975
Vastaukset
- spss
Minulla oli samantyyppinen vika almerassa parisen vuotta sitten. Tyjäkäynti tosiaan seilasi aivan uskomattomasti. Vika löytyi karstoittuneesta EGR-ventiilistä, jolla kierrätetään osa pakokaasuista takaisin moottorin palotiloihin. Käytin silloin autoa huollossa, jossa puhdistivat ko. venttiilin ja maksoi suunnilleen 20 euroa. Venttiili on siis aivan mekaaninen vehje ja on helppo puhdistaa jatkossa itse jos ongelma uusiintuu. EGR-ventiili avautuu kaasuttaessa ja tyhjäkäynnilla pitäisi sulkeutua. Minun tapauksessa se oli siis jäänyt auki, jolloin tyhjäkäynti sekoaa. Tuossa linkissä kerrotaan ko. venttiilistä: http://www.autowiki.fi/index.php/EGR
- Nissanistikin
Joskus tuollaisia ongelmia on aiheuttanut myös imuilmavuoto tai ohivirtausvena.
- Primera P11
Jokos oot selvittänyt ongelman autostasi? Itselläni vastaavanlaisia ongelmia oman vm.-97 primeran kanssa. AAC-venttiilin olen puhdistanut, mutta eipä siitä apua tainnut olla. Jos jollakin olisi vaikka kuvia sen EGR-venttiilin puhdistuksesta, niin saattais sitäkin kokeilla.
- Nissanistikin
Laitoin suosiolla tuon EGRrän tukkoon kun siitä ei ole mitään hyötyä, haittaa vaan kun paskottaa systeemiä!
- Primera P11
Nissanistikin kirjoitti:
Laitoin suosiolla tuon EGRrän tukkoon kun siitä ei ole mitään hyötyä, haittaa vaan kun paskottaa systeemiä!
Miten moinen EGR:n tukkiminen onnistuu parhaiten ja vaikuttaako moinen toimenpide päästöihin... pomppaako katsastuksesta?
- Nissanistikin
Primera P11 kirjoitti:
Miten moinen EGR:n tukkiminen onnistuu parhaiten ja vaikuttaako moinen toimenpide päästöihin... pomppaako katsastuksesta?
Katkaisin letkun ja liitin sen "umpiputkella", siis "terästapilla"!
- vihreäprimera
Primera 2001:n virranjakajan pyörijä on syytä tarkastaa. Omassa oli pyörijän elektrodi (se joka jakaa sähkön virranjakajan kanteen) kulunut epäsäännölliseksi. Myös virranjakajan kannen elektrodien pinnalle oli syntynyt oksidikerros, joka estää sähkön siirron pyörijältä elektrodeille (ja edelleen sytytystulpille). Valkoinen karsta on helppo puhdistaa ruuvimeisselin kärjellä. Auttoi heti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.1503825Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,873249SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.862655Suomalainen lähti ilman takkia sotaan
Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.72436Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.2472393Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!
”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a392236Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista
ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv841843- 42989
- 95978
- 53869