Naiskokki = tiskaaja

soppanainen

Pännii niin saakelisti, kun joka työhaastattelussa keittiömestari/ravintolapäällikkö katsoo ensimmäiseksi minua päästä varpaisiin, ja omaksuu loppuhaastattelun ajaksi puoliksi säälivän ja huvittuneen ilmeen.
OK. En ole "peruskokoiken" kokki. Olen alipainon rajamailla, mutta toisaalta löytyy epänaisellisen paljon lihaksia. Koko ei ole kokin ammattissa tärkeintä! Jumaliste, kun jaksan kantaa 30 kilon pakkeja ilman minkäänlaisia komplikaatioita, ja muutenkin olen ADHD työtahdissani.
Olen ollut ruotsinlaivoilla hommissa vikarieraajana jo kolmisen vuotta sekä kallana, että buffanissenä (hoitaa buffetin tiskit ja kaikki raskaat paskahommat), lisäksi olen opiskellut vuoden yliopistossa, ja olen nyt AMK:ssa. En ole siis mitenkään vajakko.
Kuitenkin vituttaa, kun sain duunin opiskelijaravintolan tiskaajana/saliapulaisena. Vanhat opiskelijakaverit ihmettelevät vaan, kun vanha dokukaveri tiskaa ja siivoaa heidän paskansa.
Kokit selittelevät keittiössä isälliseen sävyyn "tämä on GN-pakki" ja "tämä kuuluu cutteriin eli tuohon laitteeseen", kun tekisi mieli naama punaisena huutaa "Prkele, oon ravintolakokki ja à la carteen erikoistunut, tiedän, että leipä ei sovi keliaakikolle!!!".
Douh, täytyy varmaan kouluttautua sihteeriksi, kun ravintola-ala on niin epätasa-arvoinen.

14

2892

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naisella aina vähän vaikeampaa

      Jos luulit pääseväsi heti Chef de partieksi niin unohda päiväunet. Voit toki kiivetä vielä Commis-tasolle, vaan nyt olet ensin Plongeur muutaman vuoden. Nyt muutenkin kovat ajat tulossa, ole tyytyväinen että sinulla on töitä. Alhaalta ne on kaikki aloittaneet.

      • Larry The Chef

        Hyvä muisti sinulla, osasit luetella lähes kaikki keittiön virkanimikkeet, ainakin ne mitkä Remy-rotta luettelee Rottatuillessa.


    • klöklkjkl

      Nainen on yleensä esimiesasemassa, miehet tarjoilevat.

    • työelämässä

      osaamisesi määräytyy tehtäväsi tai virkanimikkeesi mukaan, ei sen perusteella, mitä oikeasti osaat.

      Itse olen restonomi, yo-elintarvikelaborantti ja tutkinnon suorittanut välinehuoltaja ja silti minulle vittuillaan sairaalatöissä siitä, että käytän paljon käsihuuhdetta. "Pelkäätkös pöpöjä noin paljon!"

      Jostakin kumman syystä noille huutelijoille ei tunnu valkenevan, että heidän hygieniaosaamisessaan saattaisi olla pahoja puutteita.

    • myösnaiskokki

      Ehkä päälliköt epäilevät kykyä sitoutua, jos on monta eri tutkintoa tai opiskelupaikkaa papereissa? Ymmärrän kyllä, että voi olla vaikeaa jos näyttää tyttömäiseltä tai kovin pieneltä.

    • enemmän uskottavuutta

      Sinun pitäisi nyt saada kunnolla painoa lisää, naiskokki on uskottavampi jos ruumiinrakenne on sillälailla tanakka, ei mikää läski mutta tuhti.
      Ala syödä kunnolla ja käy punttisalilla jotta saisit itsesi vaikka sellaiseksi kuin Maija Silvennoinen, hänhän on eräs meidän naispuoleisista etulinjan kokeista. Tosin häntäkin on arvosteltu "tv-kokiksi" Ehkä hänenkin pitäisi hommata enenmmän massaa itseensä.

    • kokkeja-

      valmistuu, kuin yössä itikoita. monet sijoittuvat tiskiin. leipä muuten soveltuu keliaakikoille, vilja ei.

      • .............

        Ja soveltuu se viljakin, jos on gluteenitonta laatua. ;)


      • Ruoka-annoksen sormetus
        ............. kirjoitti:

        Ja soveltuu se viljakin, jos on gluteenitonta laatua. ;)

        Kun katoin telkkarista pari ruokaohjelmaa. Voiko oikeasti olla tosi, että kokki rakentaa paljain käsin annoksen lautaselle ja mä maksan siitä? Mitä vittua mikään hygieniakoulutus merkitsee, jos ties miten kusisten sormien jätökset siirtyvät kokin ammattitaidolla ruokaani kumminkin?


      • 12+19
        Ruoka-annoksen sormetus kirjoitti:

        Kun katoin telkkarista pari ruokaohjelmaa. Voiko oikeasti olla tosi, että kokki rakentaa paljain käsin annoksen lautaselle ja mä maksan siitä? Mitä vittua mikään hygieniakoulutus merkitsee, jos ties miten kusisten sormien jätökset siirtyvät kokin ammattitaidolla ruokaani kumminkin?

        Oisko sulle tullut parempi mieli, jos oisit nähnyt niissä käsissä hanskat? Vaikka oiskin ollut pestyt kädet, ja hanskoilla sensijaan ois kaivettu ensin nenää ja sitten persettä.


    • Dude

      Ruoka-annoksen sormettaja: Voitkin täst edes tehä ruokas ite. Ei kukaa pakota noihi rafloihi ja kentille mennä syömää , jos yököttää. Omat sormesikaan ei varmaan ole mitkään maailman puhtaimmat...! Itse rakastan rafloissa syömistä, erilaista ja makuelämyksii lisää. Joku on aina nähnyt vaivaa ja duunia eteesi tulevan ruoan eteen joten lopeta valittaminen. vituttaa tollaset ainaiset valittajat ja vauhkoilijat!!!!

    • fjdkslöa

      Tuolla kokemuksella sinun pitäisi tietää, että AINA ALOITETAAN TISKISTÄ. Oli se ihan mikä paikka tahansa, niin tiskinakki on ensimmäisenä. Jos menet sinne vihellellen ja tyytyväisenä, voit päästä pois parin päivän kuluttua.

      Se on testi!

      Minäkin olen ollut ruotsinlaivoilla. Kallassa, salissa ja kyllä, myös tiskissä. Ja menin sinne ilomielin. Vaihtelu virkistää nääs.

    • Tiskaus on jeeees!

      Jos PÄÄSEE tiskaamaan kokin palkalla niin mikä ettei! (12-15 eur./h.)
      Mielelläni olen aina tiskannu ja olen kuudetta vuotta kokkina. Rafloja on tullut nähtyä jo kymmeniä. :) Tiskaus on parasta terapiaa kokin työssä.

    • juuuh

      Tiskaus on jees: oikeesti, kokin palkkako 12-15e/h? no ei todellakaan.

      Aloittaja, miksi et hakenut KOKIN paikkaa? Miksi hait keittiöapulaisen paikkaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1522
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1329
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1172
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1129
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      955
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      795
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      720
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      646
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      627
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      624
    Aihe