Fujitsu siemens amilo li 2727

ookke

tarttisin apua .. mul on fujitsu siemens amilo li2727 läppäri, vista ei aukee , tulee vaan teksti "missing operating system"heti fujitsu logon jälkeen . biossiin pääsee ihan normaalisti... mul ei oo palautus cd:tä . mistäs voisin saada semmosen...linkki? ja mitä toi tarkoittaa (missing operating system)? ...kiitti jo etukäteen :)

13

9623

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juk

      on menny käyttis sekasin tai kiintolevy hajonnut,mutta voit kokeilla järjestelmän palauttaa tehdasasetuksille kiintolevyltä,kaikki omat tietosi häviää.

      Palauta tehdasasetukset seuraavasti:

      1. Kytke laitteeseen virta
      tai:
      Jos laite on jo käytössä, katkaise siitä virta, odota hetki ja käynnistä laite
      uudelleen.

      2. Paina käynnistyksen aikana näppäintä F8 hyvin lyhyin väliajoin, kunnes näytölle
      tulee valikko "Käynnistyksen lisäasetukset" ("Advanced Boot Options"). Joudut
      ehkä toistamaan tämän prosessin, kunnes pääset tähän valikkoon.

      3. Valikossa "Käynnistyksen lisäasetukset" ("Advanced Boot Options") näkyy
      vaihtoehto "Korjaa tietokone" ("Repair your Computer"). Ellei näin ole, valitse
      nuolilla ylös/alas (ĻĹ) "Korjaa tietokone" ("Repair your Computer") ja vahvista
      Enter-näppäimellä.

      4. Kun Windows on ladattu muutaman tiedoston, näytölle tulee ikkuna "Järjestelmän
      palauttamisasetukset" ("System Recovery Options"). Valitse kohdasta "Valitse
      kieli" ("Select a language") ja kohdasta "Valitse näppäimistön järjestys" ("Select
      a keyboard layout") kieli ja näppäimistön järjestys. Järjestelmä tunnistaa yleensä
      kielen automaattisesti, jolloin se näkyy harmaana. Valitse sitten "Jatka" ("Next").

      5. Anna kohdassa "Käyttäjänimi" ("User name") käyttäjänimesi ja "salasanasi"
      ("Password"). Käyttäjänimi on oletuksena myös valikossa, jonka voit tuoda esiin
      napsauttamalla hiirellä mustaa kolmiota. Jos valitulle käyttäjälle ei ole määritetty
      salasanaa, jätä "Salasana"-kenttä tyhjäksi. Valitse sitten "OK".

      6. Valitse seuraavasta valikosta "Järjestelmän palauttamisasetukset" ("System
      Recovery Options") vaihtoehto "Fujitsu Siemens Computers Recovery" ("Fujitsu
      Siemens Computersin palautus") ja alakohta "Järjestelmän helppo
      varmuuskopiointi ja palauttaminen" ("Easy backup and recovery of your
      system").

      7. Valitse seuraavasta valikosta ensin "Toimitushetken tilan palauttaminen" ja
      sitten "Jatka".
      8. Valitse valikossa "Tehdasasetusten palauttaminen" ("Restore factory default
      settings") kohdasta "Lähteen valinta" ("Select source") vaihtoehto "Kiintolevyltä
      (suositus)" ("From hard disk (recommended)") ja vahvista valitsemalla "Jatka"
      ("Next").

      9. Seuraavaksi näytölle tulee muistutus siitä, että kaikki tiedot häviävät. Kun olet
      kuitannut tämän ilmoituksen, järjestelmä palautetaan.
      Kun palauttaminen on suoritettu loppuun, näytölle tulee onnistumisesta kertova
      viesti.
      10. Suorita toiminto loppuun valitsemalla "Lopeta" ("Exit").

      11. Valitse seuraavasta valikosta "Järjestelmän palauttamisasetukset" ("System

      Recovery Options") "Käynnistä uudelleen" ("Restart").
      12. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen täytyy mahdollisesti vielä tehdä joitakin asetuksia.
      Seuraa näytölle tulevia tähän liittyviä ohjeita.

      • ookke

        olen yrittänyt painaa monta kertaa f8 mut ei onnistu se menee vaa siihen "missing operating system" tilaan...mitä jos netistä sais palautus ohjelman (recoveryn) ja asentais sen kaa uuden vistan tai siis korjais? mistä linkistä mahtais löytyy ? kiitti


      • juk
        ookke kirjoitti:

        olen yrittänyt painaa monta kertaa f8 mut ei onnistu se menee vaa siihen "missing operating system" tilaan...mitä jos netistä sais palautus ohjelman (recoveryn) ja asentais sen kaa uuden vistan tai siis korjais? mistä linkistä mahtais löytyy ? kiitti

        ei oo nyt sen F8 ajoitus oikea kun tulee ilmotus ensin,eli kokeile pitää F8:sii pohjas heti kun kone alkaa käynnistyy,täytyy mennä korjausvalikkoon.


    • esaax

      mulla on sama amilo li 2727. ostin soneralta kytkykaupalla. ite on ainakin mennyt vika aina pois ottamalla hiiret,muistitikut, kuulokkeet ja sellaiset pois.

      • helpotuus

        loistava vinkki. Mulla oli sama vika ja ihmettelin et mitä v****.. muistitikku irti ja homma toimii. Yrittääköhän muistitikun kautta käynnistää käyttistä?

        Kiitos tästä, muuten olisin varmaankin asentanu koko homman uusiks..


      • Tikku irti
        helpotuus kirjoitti:

        loistava vinkki. Mulla oli sama vika ja ihmettelin et mitä v****.. muistitikku irti ja homma toimii. Yrittääköhän muistitikun kautta käynnistää käyttistä?

        Kiitos tästä, muuten olisin varmaankin asentanu koko homman uusiks..

        En ole ikinä kirjoittanut suomi24-palstalle, mutta nyt kirjoitan. Kiitos. Nimittäin näin on: mun Fujitsun kannettava ilmoitta kans tuon Missing operating system. Yritin käynnistää monta kertaa ja aina sama. Sitten otin kaikki koneesta irti (skanneri, tulostin, ulkoinen kovalevy, kaiuttimet, verkkoyhteyden sekä hubin, jossa muistitikku ja näppiksen ja hiiren vastaanottimet) ja vielä virtajohto ja akku. Sitten vain sähköt takaisin ja kone lähti käyntiin ilman mitään virheilmoituksia.

        Ekan kerran kun tuo Missing operating system tuli, soitin Fujitsun käyttäjätukeen, joka lähetti jonkun testi-CD:n, joka ei toiminut, ei siis lähtenyt mikään testi eikä mitään muutakaan auennut. Myyjäliike sanoi vaan, että ei siinä koneessa mitään vikaa ole...


      • takkari
        helpotuus kirjoitti:

        loistava vinkki. Mulla oli sama vika ja ihmettelin et mitä v****.. muistitikku irti ja homma toimii. Yrittääköhän muistitikun kautta käynnistää käyttistä?

        Kiitos tästä, muuten olisin varmaankin asentanu koko homman uusiks..

        "Yrittääköhän muistitikun kautta käynnistää käyttistä? " => yrittää. Muistitikut ja CD/DVD-levyt poissa koneesta, kun sitä käynnistetään.


      • apua?
        takkari kirjoitti:

        "Yrittääköhän muistitikun kautta käynnistää käyttistä? " => yrittää. Muistitikut ja CD/DVD-levyt poissa koneesta, kun sitä käynnistetään.

        Onko mitenkään mahdollista palauttaa fujitsun tehdasasetuksia ilman käyttäjätilin salasanaa kun se on päässyt unohtumaan ja olisi kiva päästä konetta vielä käyttämään?


    • amilo 2510

      hyvin toimi ohje muuten mut minulla taisi lukea personal recovery,
      tai jotain sinne päin mut sen jälkeen kone neuvoi eteenpäin.
      kaikki omat tiedot meni, mut ei mitään kone toimii taas ... kiitos

      • huolestunut322

        Säilyikö windows ja wordit yms. käyttö-ohjelmat?


    • kiitos

      Kiitos neuvoista!! Sain teidän avulla korjattua läppärini:)

    • kiitos3

      Kiitos mulla oli myös toi muisti tikku kiinni
      Olin jo ottamassa kovalevyä pois ku siinä oli 20min skede leffa valmiina KIITOS ERITTÄIN PALJON !!!!! :DDDDDD

    • tyytyväinen käyttäjä

      itelläni o fujitsu siemens amilo kone palvellu hyvi yli viitise vuotta ei oo kertaakaa tullu mitää ongelmii käyttöjärjestelmän oon kyl vaihtanu vistal kunnei pysty tekee mitää ja kyl mu kone käynnistyy iha normisti oli sit vaiks kaikki usb paikat käytös no problemo tällä koneella

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 145
      4097
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      112
      3700
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2575
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      90
      1496
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    Aihe