volvo 850 lämmityslaite ongelmaa

joni.1231

ois volvo 850 farmari 2.5 20 valve vm 96 automaatti ilmastointi rec ac valot vilkkuvat mikähän vois olla ? ja lämmityslaite puhaltaa täysillä vaikka sammuttaa virran niin ei sammu ku vastaku ottaa sulakkeen pois mikähän vois olla ? nopeutta säätä niin ei vaikuta mitään puhaltaa vaan täysillä eikä sammu ja eikä toimi pienemmillä nopeuksilla mikähän vois olla? ja abs valopalaa koko ajan voisko olla anturi?

15

6018

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvo_puranen

      Voisitko laittaa vain ne viat peräkkäin olisi helpompi katsoa niitä .
      Lämmityslaite ei pyöri kuin suuremalla nopeudella niin on mennyt selämmityslaitteen etuvastus joka säätä sitä pyörimisnopeutta on siellä lämmityslaitteen moottorin luonna.Maksaa Volvon varaosatiskilla muistaakseni 80 euron pintaan.Rec valot on siitä kun vikakoodi päällä.Tarkista myös se lämmityslaitteen liukusäädin jos siinä sanomista kanssa jos ei saa sammumaan lämmityslaitteen moottoria kuin sulakkeen pois oton kautta.Jos haluat itse vaihtaa etuvastuksen on siellä muistaaksen l ohje tässä kuinka vaihdan lämppärin moottorin jonka vaihto kilometrit on siinä 221tkm kohdilla jolloin laakerit rupeaa ääntelemään.
      ABS ota vikakoodit lukase tämä.
      ABS -ohjausyksikön tee-se-itse korjaus Volvoon.
      http://pp.kpnet.fi/huhtala/abs/

      Lämmityslaiteen tuuletinmoottorin vaihtovinkki 850 .Ostakaa tarvikeliikeestä Boshin hinta oli 2 talvea sitten n.70€.Ohjeen kirjoittanut eräs fiksu ja sympaattinen Volvomies josta hänelle kiitokset.

      Eli Torx sarja -> pieni tasapää ruuvari -> tuurna -> vasara -> CRC purkki
      No niin... Homma alkaa sillä että irrotetaan apparin "potkulevy" joka on kiinni kolmella torx ruuvilla.

      Seuraavaksi irrotetaan hansikas lokeron kannen rajottimet -> Laita pieni tasapää ruuvari kuvan mukaisesti siihen hahloon joka on siinä hansikas lokeron kannessa -> Käännä ruuvaria HUOM VAROVASTI! ikäänkuin aukipäin samalla kammeten sitä rajoittajaa ulospäin...

      Kun rajottajat on saatu pois voidaan irrottaa 6 torx ruuvia, jotka pitävät hansikas lokeron kiinni -> kun nämä on irti vedä koko hansikalokeroa ulospäin...



      Kannen alta pitäisi löytytyä jotakuinkin tällainen ... Puhallinmoottori

      LIITTIMIÄ EI TARVITSE IRROTTAA TOISISTAAN, PAITSI YKSI JOKA MENEE PUHALLIN MOOTTORILLE (MUISTAAKSENI PUNAINEN JA MUSTA JOHTO mä tarkistan viellä) MUUT JOHDOT IRTOAVAT SEMMOSENAAN...

      Jos irrottaa noi liittimet, ni ei se mitään haittaa, mutta ne on sitten kanssa MUISTETTAVA LAITTAA TAKAISIN

      Eli aloitetaan valkoisesta johto pidikkeestä -> istuessasi apparin penkillä vedä itseesipäin siitä valkoisesta kohdasta

      Valkoisen johtonivaskan alapäässä on liitin joka irtoaa kanssa vetämällä itseesi päin

      Liitin lähtee liuttamalla kello yhden suuntaan eli oikealle yläviistoon...

      Sitten on viellä kaksi liitintä ne sijaitsee tossa puhaltimen alaosassa toinen on se puhallinmoottorin, ja toinen on semmonen mihin menee monta piuhaa... Se mihin menee monta piuhaa lähtee irti kanssa itseensäpäin vetämällä...



      Tämän jälkeen irrota neljä torx ruuvia.

      Moottori tulee ulos alakautta, mutta ole varovainen sen roottorin kanssa (Roottori on sellainen valkoinen "vispilä" joka on siinä moottorissa kiinni)



      Kun moottori on irti on ERITTÄIN TÄRKEÄÄ IRROITTAA TOINEN LIITIN JOKA ON KIINNI MOOTTORISSA. Siinä on kaksi "klipsua" , niitä pitää nostaa, ja liitintä vetää...

      Irroita kullan värinen torx ruuvi joka on moottorissa kiinni



      Tässä kohdassä tuli sitten käytettyä erikoistyökalua - Se piti kiinni mustasta osiosta , ja minä "naputtelin" tuurnalla hissukseen moottorin irti kuorestaan - Siitä reiästä, josta on juuri irrotettu se kullan värinen torx...

      Tämä kohta mieleellään aika lähellä lattiaa, ettei se roottori mene rikki jos se tippuu lattialle...



      TÄSSÄ VAIHEESSA KANNATTAA PAINAA MIELEEN NOIN SUUNNILLEE KUINKA PALJON AKSELI TULEE ULOS ROOTTORISTA (NOIN SUUNNILLEE, ELI EI OLE MITÄÄN JÄRKEÄ MITATA SITÄ MILLÄÄN TARKKUUS MITOILLA - VAAN NOIN SILMÄMÄÄRÄISESTI)

      Nyt tulee sitten ehdottomasti homman vaikein vaihe -> moottorin irroitus roottorista -> Mä ruiskautin tipan CRC:tä tohon akselin päähän eli tuohon mihin tuurna koskee kuvassa -> Mulla oli käytössä ruuvipenkki jonka sai avattua niin paljon, että se moottori mahtuu olemaan siinä välissä... Sitten ei muuta kun naputtelemeen -> Mulla tuo akselinpää oli aika ruosteessa, joten sain jo suorastaan "hakata" sitä irti siitä roottorista, mutta kyllä se siitä kuitenkin lähti.

      Ruuvipenkin voi korvata oikeastaan ihan millä vaan, missä on väli tolle moottorille, eikä mene pienestä naputtelusta rikki... Esim. kaksi lankunpätkää on oikeen hyvä

      Eli moottorin pitäisi olla irti akselista... Sitten alkaa kasaus vaihe -> eli kun sen roottorin laittaa siihen uuteen moottoriin, tulisi sen akselin olla jotakuinkin yhtä ulkona kun mitä se oli...

      Laita moottori-roottori yhdistemä takaisin siihen mustaan levyyn, sillain että ne "lattaliittimet" menee semmosiin hahloihin jotka on siinä mustassa levyssä.

      Irroitetusta liittimen kolosta näkee ne "lattaliittimet" -> katso että ne menee melkein pohjaan saakka -> koita että roottori pyörii, ja että se ei ota kiinni mihinkään...

      Kiinnitä se kullan värinen torx ruuvi, ja kiristä se... Koita uudestaan, että se roottori pyörii, ja ettei se ota kiinni mihinkään... Laita kuvassa näkyvä liitin takaisin - mutta katso että ne liittimet kohtaavat (näkyvät semmosesta kolosta)

      Ja ei muuta kun kasaamaan... Se menee ihan että ruuvit vaan kiinni ja menoks sanoi John Lennox.

      Kuvin http://www.volvofinns.com/index.php/topic,1026.0.html

      • joni.1231

        missähän se itse etuvastus sijaitsee kiitos vastauksesta


      • volvo_puranen
        joni.1231 kirjoitti:

        missähän se itse etuvastus sijaitsee kiitos vastauksesta

        Katso se viimeinen linkki sieltä vastauskseni lopussa kuten huomaat sijaitsee siinä mottorin kyljessä eli purkuhommia vähän edessä.


      • joni.1231
        volvo_puranen kirjoitti:

        Katso se viimeinen linkki sieltä vastauskseni lopussa kuten huomaat sijaitsee siinä mottorin kyljessä eli purkuhommia vähän edessä.

        osa löytyjo eikä tarvi purkaa ko on purettujo toissa päivänä ja lämppäri käytetty irti kiitos vastauksesta ei muutako osan vaihtoon toivotaan että tuleekuntoon sillä


      • volvo_puranen
        joni.1231 kirjoitti:

        osa löytyjo eikä tarvi purkaa ko on purettujo toissa päivänä ja lämppäri käytetty irti kiitos vastauksesta ei muutako osan vaihtoon toivotaan että tuleekuntoon sillä

        Nykyajan autoissa on nämä vikakoodit ne pitäisi lukea jos jokin eksoottinen vika autossa ,antaa vähän suuntaviivaa mika on rikki autossa.Tämä oli vain yleisesti porukoiden tietoon.


      • joni.1231
        volvo_puranen kirjoitti:

        Nykyajan autoissa on nämä vikakoodit ne pitäisi lukea jos jokin eksoottinen vika autossa ,antaa vähän suuntaviivaa mika on rikki autossa.Tämä oli vain yleisesti porukoiden tietoon.

        jees tiedossa oo


      • joni.1231

        löyty vaan semmonen 4 isoa palikkaa samassa paikas mikä tossa näkyy tos kuvas tuontapanen mutta paljo isompi muista tässä on automaattiilmastointi onko tossa volvossa ilmastointi mistä toi kuvaa on otettu


      • volvo_puranen
        joni.1231 kirjoitti:

        löyty vaan semmonen 4 isoa palikkaa samassa paikas mikä tossa näkyy tos kuvas tuontapanen mutta paljo isompi muista tässä on automaattiilmastointi onko tossa volvossa ilmastointi mistä toi kuvaa on otettu

        Varmaakin ei ilmastointia kun hinta osalla 80€ sinun ilmastoidun malliin maksaa sen 105€ aika kallista.Kuinka on onko kärähtänyt siellä sisuskalut että osa on varmasti finaalissa.


      • joni.1231
        volvo_puranen kirjoitti:

        Varmaakin ei ilmastointia kun hinta osalla 80€ sinun ilmastoidun malliin maksaa sen 105€ aika kallista.Kuinka on onko kärähtänyt siellä sisuskalut että osa on varmasti finaalissa.

        se osa on paljo isompi ja aivanerinlainen ja siin ei oo semmosia lankoja ees olemas


      • volvo_puranen
        joni.1231 kirjoitti:

        se osa on paljo isompi ja aivanerinlainen ja siin ei oo semmosia lankoja ees olemas

        Eikö sellaista sieltä löydy ihmehomma kyllä minun mielestä pitäisi löytyä helposti siitä puhaltimen vierestä..Mutta sinulla auto ja terveet silmät siellä se on.Näkyvällä paikalla kyseinen osa että helppo vaihtaa.


      • joni.1231
        volvo_puranen kirjoitti:

        Eikö sellaista sieltä löydy ihmehomma kyllä minun mielestä pitäisi löytyä helposti siitä puhaltimen vierestä..Mutta sinulla auto ja terveet silmät siellä se on.Näkyvällä paikalla kyseinen osa että helppo vaihtaa.

        olise se osa mitä katoin ja se on irti ja muutako uus tilaukseen tai käytetty


      • joni.1231
        joni.1231 kirjoitti:

        olise se osa mitä katoin ja se on irti ja muutako uus tilaukseen tai käytetty

        tilaan toden näkösesti ruottinpuolelta paljohalvempi 68 euroa uus suomessa samainen osa yli satasen


    • joni.1231

      korjautin vanhan osan piirilevy oli palanut ja nyt pelaako uus korjaus makso muutaman kympin eletroniikka korjaajalla

      • volvo_puranen

        Lämmityslaite pelaa vai kuinka. mutta tämä ABS vika jokos se on kunnossa.


      • joni.1231
        volvo_puranen kirjoitti:

        Lämmityslaite pelaa vai kuinka. mutta tämä ABS vika jokos se on kunnossa.

        lämmityslaite pelaa mut viel mietityttää mikä siin abs on vikana pitäs varmaa käyttää pistokkeessa joko boksi tai abs sensorit mut ne kyl näytti ehjiltä ku käytettiin irti


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1326
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1195
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      914
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      77
      809
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      774
    7. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      766
    8. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      158
      765
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      744
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      675
    Aihe