Etteikö Verified by Visa-kauppoja

olisi ulkomaillakin..

Kyllä minä ainakin löysin sellaisen eräästä intressikohteestani, Thomann verkkokaupan Saksassa. Liike myy soittimia, sivut on myös suomeksi joten saksaa ei tarvi osata ja tuossa kaupassa käytetään VbV-varmennusta. Lisäksi siellä on Masterin käyttäjille vastaava Mastercard SecureCode-varmennus.

Joten ei se ihan pidä paikkansa että vain suomalaiset kaupat käyttää sitä.

12

1354

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku vaan

Luottokunta ei vaadi sitä.

Nordea vaatii.

Vaaihtoehtoina on pulittaa yli 50 euroa vuodessa Nordealle joka antaa huonot ehdot tai saada ilmainen kortti jossa on hyvät ehdot.

• jos nyt

sattuu olemaan Nordean kanssa "naimisissa" tai muun syyn takia ei voi tai halua vaihtaa pankkia...

Luulisin että noita alkaa pikkuhiljaa tulla enemmänkin, siis noita ulkomaisia kauppoja jotka käyttää VbV ja Mastercard SecureCode varmennuksia.

• joku vaan
        jos nyt kirjoitti:

sattuu olemaan Nordean kanssa "naimisissa" tai muun syyn takia ei voi tai halua vaihtaa pankkia...

Luulisin että noita alkaa pikkuhiljaa tulla enemmänkin, siis noita ulkomaisia kauppoja jotka käyttää VbV ja Mastercard SecureCode varmennuksia.

Kerrot Nordealle ettet enää tarvitse visaa.
        Avaat uuden hypopankissa, s-pankissa tai monessa muussa ilmaisessa.

Ei Nordealle ole pakko maksaa turhasta.

• maksaa turhaa
        joku vaan kirjoitti:

Kerrot Nordealle ettet enää tarvitse visaa.
        Avaat uuden hypopankissa, s-pankissa tai monessa muussa ilmaisessa.

Ei Nordealle ole pakko maksaa turhasta.

Näin on, eihän todellakaan nordean visaa ole pakko pitää. Hypo-visa, EQ-visa, S-visa, Suomen Palloliiton Futis Mastercard, K-Plussa-Mastercard, siinä on TÄYSIN ilmaisia luottokortteja!!! ota ihmeessä joku niistä.

• niin yksinkertaista
        maksaa turhaa kirjoitti:

Näin on, eihän todellakaan nordean visaa ole pakko pitää. Hypo-visa, EQ-visa, S-visa, Suomen Palloliiton Futis Mastercard, K-Plussa-Mastercard, siinä on TÄYSIN ilmaisia luottokortteja!!! ota ihmeessä joku niistä.

jos on ns. tsägällä ja myös hyvällä maineellaan saanut luottokortin Nordean kautta mutta ne palkkatulot puuttuu (siis on säännöllisiä tuloja mutta eivät ole palkkatuloa ja avainpointti tässä on juuri se palkka-sana), niin se on hiinä ja hiinä uskaltaako sitä lähtee rimpsutteleen muualle kun ei ole mitään takeita että saisi uudesta paikasta kortin. Luottokunta tietää mun olevan ns. hyvä asiakas, vaikka tulot ei tällä hetkellä ole palkkaa vaan muuta tuloa koska maineeni on kuitenkin tahraton ja oon Luottokunnan Visa-asiakas ollut melkein 20 vuotta ja ihan putkeen. Jos mä saisin itse valita niin ottaisin toki S-pankin Visa Creditin mutta koska em. syistä olen varovainen niin en viitsi lähtee leikkimään noilla jutuilla, jos sanoisin irti Nordean Visan, enkä saisikaan S-pankista Visa Creditiä niin sitten olisin tyhjän päällä. Mulle on kumminkin Nordeassa jatkossakin Visa-kortti joten kaipa se mun hyvä maineeni auttoi siinäkin. Tietenkin se ottaa pattiin että 50 egee vuodessa mut ei voi mitään tällä hetkellä.

• tuohon äskeiseen
        niin yksinkertaista kirjoitti:

jos on ns. tsägällä ja myös hyvällä maineellaan saanut luottokortin Nordean kautta mutta ne palkkatulot puuttuu (siis on säännöllisiä tuloja mutta eivät ole palkkatuloa ja avainpointti tässä on juuri se palkka-sana), niin se on hiinä ja hiinä uskaltaako sitä lähtee rimpsutteleen muualle kun ei ole mitään takeita että saisi uudesta paikasta kortin. Luottokunta tietää mun olevan ns. hyvä asiakas, vaikka tulot ei tällä hetkellä ole palkkaa vaan muuta tuloa koska maineeni on kuitenkin tahraton ja oon Luottokunnan Visa-asiakas ollut melkein 20 vuotta ja ihan putkeen. Jos mä saisin itse valita niin ottaisin toki S-pankin Visa Creditin mutta koska em. syistä olen varovainen niin en viitsi lähtee leikkimään noilla jutuilla, jos sanoisin irti Nordean Visan, enkä saisikaan S-pankista Visa Creditiä niin sitten olisin tyhjän päällä. Mulle on kumminkin Nordeassa jatkossakin Visa-kortti joten kaipa se mun hyvä maineeni auttoi siinäkin. Tietenkin se ottaa pattiin että 50 egee vuodessa mut ei voi mitään tällä hetkellä.

että olen minä aiemmin vaihtanut pankkia, jo aikoinaan vaihdoin 90-luvulla pankkia ja Luottokunnan kanssa jatkui asiakkuus. Silloin tosin asiaa auttoi sekin että mulla oli palkkatuloja. Nytten vaihdoin sitten Samposta Nordeaan ja kun sanoin että tsägällä sen takia että juuri palkkatulojen puuttuminen ja Visan saaminen uudesta pankista siitäkin huolimatta on juuri sitä tsägää eli hyvää tuuria. Sampossa oli Luottokunnan Visa, Nordeassakin oli ja on vielä jonkun aikaa kunnes se muuttuu Nordean omaksi Visaksi. Niin ja saanpahan jatkossa korkeamman luottorajankin, joten jotain hyvää vastineeksi siitä kohonneesta vuosimaksusta. :)

• sanoa irti

sitä nordea visaa ENNEN kuin olet saanut uuden kortin.

Ota joku noista ilmaisista ja sitten vasta kun olet saanut sen niin sano irti nordea visa.

Se *on* muuten aika yksinkertaista, itse asiassa.

• opiskelija ja nordean asiakas

Ei se oo noin vaikeeta ollenkaan. Oleellista on se, että olet maksanut kortin käytöstä sääntöjen mukaan eikä ole maksuhäiriöitä. Joku 20v- hyvää kortin käyttöä on jo osoitus luottamuksesta.

Ota vaikka Nordean maksuton Stockman-MC. Mulla oli ennen opiskelijan Visa, mutta se maksaisi jatkossa sen 39e/vuosi vanhan 24e/v sijaan.
        Joku kortti pitää kuitenkin olla että voi matkailla ja ostaa netistä jne vararahana.

Eli mä vaihdoin sen opiskelijan Visan pois tuohon MC:n.

Teet vaan hakemuksen netissä ja saat vastauksen viimeistään kahdessa päivässä. Mulle tuli parissa tunnissa. Sitten kun sulla on uusi kortti kädessä, leikkaat vanhan visan kahtia ja lopetat sen.

• pohjoismaiden ulkopuolella

Kuitenkin saksasalaisissa verkkokaupoissa VbV on harvinaista. Itse käytän useita saksasalaisia verkkokauppoja ja missään niissä ei ole VbV:a. Otokseni on tietysti pieni. :)

Englannista ja USA:sta ostan myös jonkun verran netin kautta. En ole törmännyt kertaakaan vielä siihen, että olisi käytössä VbV.

Suomalaisissa ja ruotsalaisissa nettikaupoissa on VbV tuntunut olevan enemmän sääntö kuin poikkeus.

Löytyisiköhän jostakin tietoa siitä, miten iso osa nettikaupoista yleensä käyttää VbV:tä? Tärkeimmistä maista olisi ainakin mukava tietää. Itselleni tärkeimpiä maita ovat Suomi, Ruotsi, Saksa, Englanti ja USA. Satunnaisesti on tullut muistakin maista ostettua.

Sinänsä kahden pankin kautta saamani luottokortit toimivat sekä VbV:lla että ilman. Niin - ja ovat luvallisiakin käyttää ilman VbV:a. :)

Jos ulkomainen verkkokauppa ei ole itselle tuttu, on syytä vähän tutkia netin kautta ko. firman taustoja ja sieltä tilanneiden mielipiteitä. Eikä pidä tyytyä pelkästään ko. nettikaupan omiin sivustoihin. Liian paljot negatiiviset tiedot kannattaa huomioida tosissaan. Koskee sekä VbV:llä että ilman sitä toimivia nettikauppoja.

• joku kattava

lista erilaisista paikoista ja maininta perään onko VbV/Master SecureCode vaiko eikö...mut toisaalta niitä kauppoja on niin tuhottoman paljon että ihmiskunnan aika maapallolla ei varmaan riitä tekemään kattavaa listaa.

Yks vinkki mitä tässä nyt vois antaa...että joko hankkia jostain Luottokunnan Visa, tai sitten hankkia S-pankin Visa (ainakin Visa Debit, jos ensisijainen pankki on joku muu, niin siirtää siitä tai Visa-luottokortilta rahaa S-tilille). S-Visa kun toimii myös niissä kaupoissa joissa ei ole VbV:tä.
        Oli sellainekin konsti että hankkii Forexin Global Cash Visa Electron kortin mutta niitä ei näköjään enää saa uusia. :(

• hp
        joku kattava kirjoitti:

lista erilaisista paikoista ja maininta perään onko VbV/Master SecureCode vaiko eikö...mut toisaalta niitä kauppoja on niin tuhottoman paljon että ihmiskunnan aika maapallolla ei varmaan riitä tekemään kattavaa listaa.

Yks vinkki mitä tässä nyt vois antaa...että joko hankkia jostain Luottokunnan Visa, tai sitten hankkia S-pankin Visa (ainakin Visa Debit, jos ensisijainen pankki on joku muu, niin siirtää siitä tai Visa-luottokortilta rahaa S-tilille). S-Visa kun toimii myös niissä kaupoissa joissa ei ole VbV:tä.
        Oli sellainekin konsti että hankkii Forexin Global Cash Visa Electron kortin mutta niitä ei näköjään enää saa uusia. :(

Siis mitä väliä sillä on onko verified by visa vai ei, senkun maksaa vaan ei se sitä maksamista estä, että onko nordean kortti vai ei!

• niin hyvä (ehkä)
        hp kirjoitti:

Siis mitä väliä sillä on onko verified by visa vai ei, senkun maksaa vaan ei se sitä maksamista estä, että onko nordean kortti vai ei!

Oikeastaan ei ole mitään ongelmia niin kauan kuin niitä ei ilmene. Joudut tekemisiin firman kanssa, josta et tahdo saada lähellekään luvattussa ajassa tavaraa tai joudut peräti huijatuksi kaikista varotoimistasi huolimatta. Tällöin voi hvyityksen saanti olla vaikeata pankilta, jos olet käyttänyt korttia ilman VbV:tä sääntöjen vastaisesti. Todennäköisesti kärsit kaiken nahoissasi ja menetätä korttisi lisäksi.

Itse teen paljon nettikauppaa sellaisissa maissa olevien firmojen kanssa, joissa ei ole VbV käytössä. Käytänkin sellasia luottokortteja, joissa ei määräystenkään mukaan tarvitse käyttää VbV:tä. En voisi ajatellakaan muunlaisia kortteja. Tuottasi kalliimpina ostohintoina paljon tappiota eikä lähellekään kaikkea saisi edes millään hinnalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      93
      2255
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      156
      1848
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      176
      1393
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      234
      845
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      769
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      11
      766
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      764
    8. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      662
    9. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      633
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      591
    Aihe