Millä saa syylät pois?

Poistaja

Millä ihmeellä syylistä pääsee eroon? Apteekista sain jotain lakalta haisevaa tököttiä, mutta ei paljon auttanut.

145

67858

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta on

      Syylät ja muutkin känsät lähtee tänäpäivänä parhaiten ja pysyvästi ilmastointiteipillä.
      Pidettävä ainakin muutaman viikon, teippiä saa tietenkin vaihtaa.
      Tämä on tosi, ei paljon maksa, jos haluut todella eroon. Toivottavasti on sellaisessa paikassa että teippiä voipi käyttää, esim jalan pohjssa.

      Kokeile, jollet usko!

      • Kyllä

        ilmastointiteipillä,eikä ole niin kallistakaan,kun teippiä voi käyttää sitten muuhunkin.Eli toinen käyttökokemus ilm.teipistä.
        Se "lakkatökötti" on Verruxin-nimistä ainetta,ja sekin on mulla tehonnut.Se on vain aika ärhäkkää,eli noudata käyttöohjetta.


      • minäsvain

        Minulle lääkäri sanoi että ilmastointiteipillä on vaarallista yrittää saada syyliä pois koska:Niissä on kuulema jonkinlaista myrkkyä jne...
        Minullakin oli yli 10 syylää käsissä ja ne olivat todella pitkään eivät lähteneet millään mutta viime vuonna ennen joulua kaikki syylät vähisivät yhtääkkiä ja minulla ei ole yhtään syylää enää.kannattaa käydä ihotauti lääkärillä tekemässä hoitoja tepsii minulla tepsi ainaki:)


      • puskalintu
        minäsvain kirjoitti:

        Minulle lääkäri sanoi että ilmastointiteipillä on vaarallista yrittää saada syyliä pois koska:Niissä on kuulema jonkinlaista myrkkyä jne...
        Minullakin oli yli 10 syylää käsissä ja ne olivat todella pitkään eivät lähteneet millään mutta viime vuonna ennen joulua kaikki syylät vähisivät yhtääkkiä ja minulla ei ole yhtään syylää enää.kannattaa käydä ihotauti lääkärillä tekemässä hoitoja tepsii minulla tepsi ainaki:)

        Minulla auttoi kun aloin juomaan pirevitamiini tabletteja. Aamulla monivitamiini ja sen lisäksi kaksi c-vitamiinitablettia. Itsellä oli kumminkin pahimmassa vaiheessa yli 20 syylää käsissä ja jaloissa sekä uusia kokoajan tulossa, käytiin niitä lääkärissäkin näyttämässä.
        Poretabletteja tarvitsi ottaa parisen kuukautta ja sitten jokainen syylä lähti hiukan saksilla rapsuttamalla pois. Hoito ei ollut kallista, ellei lasketa tuota yhtä lääkärikäyntiä, joka tosin oli ihan turha.


      • puskalintu
        puskalintu kirjoitti:

        Minulla auttoi kun aloin juomaan pirevitamiini tabletteja. Aamulla monivitamiini ja sen lisäksi kaksi c-vitamiinitablettia. Itsellä oli kumminkin pahimmassa vaiheessa yli 20 syylää käsissä ja jaloissa sekä uusia kokoajan tulossa, käytiin niitä lääkärissäkin näyttämässä.
        Poretabletteja tarvitsi ottaa parisen kuukautta ja sitten jokainen syylä lähti hiukan saksilla rapsuttamalla pois. Hoito ei ollut kallista, ellei lasketa tuota yhtä lääkärikäyntiä, joka tosin oli ihan turha.

        *poretablettia siis ;)


      • syyläsini

        Laita rikottu puolukka tai karpalo syylän kohdalle ja laastari päälle.
        Toista sama muutamana päivänä ja syylät häviää.
        Hyvä ja halpa keino.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        syyläsini kirjoitti:

        Laita rikottu puolukka tai karpalo syylän kohdalle ja laastari päälle.
        Toista sama muutamana päivänä ja syylät häviää.
        Hyvä ja halpa keino.

        Ollessani pieni ,sukulaisia kävi ja kehotti laittamaan voikukan juuren maitoa syylää.Menee tummaksi kuin ennen apteekin aineet.


      • Anonyymi
        syyläsini kirjoitti:

        Laita rikottu puolukka tai karpalo syylän kohdalle ja laastari päälle.
        Toista sama muutamana päivänä ja syylät häviää.
        Hyvä ja halpa keino.

        Millä korvata karpalo ja puolukka Espanjassa?


    • liitu

      Kun minulle tuli jalkapohjaan pari syylää, niin kuivatin niitä pois laittamalla niihin tavallista taululiitua. Toimi.

      Sitten olen kuullut myös sellaisesta luontaistuotteesta kuin osterivinokaskapselit. Ne ovat tepsineet muilla ihmeesti ainakin ontelosyyliin, muusta en tiedä.

    • AgNO3

      Tee hopeanitraatista, AgNO3 (apteekista) laimea liuos, ja sivele sitä vähän syylän päälle, ja laita laastari päälle. Ko. aine on tehoava aine syylävoiteissa. Varmana tehoaa! Ainetta ei saa niellä tai joutua silmiin. Vaikutus perustuu siihen, että syylä syöpyy pois. Kuuluu asiaan, että käsitelty alue mustuu.

      • Kokeilin eilen

        .. kynsiviilan, jos omistat niin syylät saat vaikeistakin paikoista pois. Eilen ajattelin huvinvuoksi kokeilla lähteekö kynsiviilalla varpaitteni välistä syylä joka jo pitkään on vaivannut.. Eilinen auttoi ja nyt luin jostain sivulta että jos tätä jatkaa aamuin illoin niin syylät lähtevät. Nyt jo syyläni tuntuu pienemmältä.: >


      • riippusyylä
        Kokeilin eilen kirjoitti:

        .. kynsiviilan, jos omistat niin syylät saat vaikeistakin paikoista pois. Eilen ajattelin huvinvuoksi kokeilla lähteekö kynsiviilalla varpaitteni välistä syylä joka jo pitkään on vaivannut.. Eilinen auttoi ja nyt luin jostain sivulta että jos tätä jatkaa aamuin illoin niin syylät lähtevät. Nyt jo syyläni tuntuu pienemmältä.: >

        akkuhappoa pieni pisara hammastikulla syylän kärkeen parin päivän välein välillä pesu lähtee eikä ole vaarallista.


    • kokenut

      Oli tuossa etusormen kynnen vieressä noin 7 vuotta syylä, jota leikkelin ja syövytin Lapis-kynällä. Ei lähtenyt. Kerran meinasi lähteä betonihommissa voimakkaan emäsreaktion takia varmaankin.

      Apu tuli salisyylilaastarista. Parina päivänä pieni pala siihen (tarkasti vamman kokoinen), teippi päälle. Sehän hautoo koko möykyn sitten valkoiseksi. Tarvitsin tuon laastarinpalan parina päivänä siihen. Hävisi täydellisesti kuivumisen jälkeen muutamassa päivässä. Jo vuosi on ollut tuo alue kuin uudesti syntynyt. Olisi luullut pienen herneen kokoisesta ja syvyisestä vammasta jäävän edes lommo, mutta ei yhtään mitään jäänyt.

      Jalan pohjaan syyliin muuten hyvä apu myös, luulisin. Nehän ovat tosi hankalat, kun alue sarveistuu vielä ärsytyksestäkin. Tuollainen vaiva oli nuorukaisena enkä muista enää käytinkö samaa konstia. Mutta saattoi olla.

    • ,,,

      banaaninkuorella, valkosipulilla, aamusyljellä (kun ei ole vielä syönyt mitään)..ei kylläkään aina tehoa, mutta kannattaa yrittää!!

    • merit

      Teippi pitää kiinnittää TIIVIISTI ettei ilma pääse väliin.Se on A ja O!!!Vaihtaa jonkun päivän päästä.Verruxin on hyvä mutta hidas ja vaatii jatkuvaa aineen lisäystä ja raspausta ja kärsivällisyyttä.Itse sain sillä pois kunnes kuulin jostain ilm.teipistä.Se on hyvä konsti!!!Kokeile!

    • Miramax

      Remasan-osterivinokaskapseleilla itseltä lähti 29 syylää jalkapohjista, kun söin niitä kaksi paketillista. Samoin kävi tutuilleni, joille suosittelin noita avuksi syyliin. Olen skeptikko enkä mitenkään usko luontaistuotteisiin, mutta tuohon uskon, kun on tullut itse koettua ja niin monelta muulta (myös skeptikolta) kuullut samoja kokemuksia. Eikä ole tulleet syylät takaisin, aikaa kulunut jo lähes 10 vuotta.

      • hendependedende

        Minulla on ollut syylä sormessa monta vuotta. Söin viisi paketillista osterivinokkaita sillä seurauksella, että
        1) syylä ei lähtenyt mihinkään
        2) kädet tuli täyteen pieniä näppylöitä, ehkä nekin syyliä.
        "Hoito" maksoi yhteensä n. 100 euroa ja söin pillereitä 4 kk.

        Ilmeisesti kyseiset kapselit joitain kuitenkin auttavat. Ystäväni lapselta ainakin lähti niillä kasa syyliä. Ehkä se riippuu syylän lajista tai jostain. Itse en voi suositella.


    • rumpu

      Vanhankansan parannuskeino syyliin on aamusylki. Aamulla ensimmäiseksi kastetaan syylä sylkeen. Sen jälkeen vasta herätään. Itselläni on ollut syylä sormenpäässä joka lähti tällä hoidolla.

      • isän keino

        Tee hiivasta kankeahkoa töhnää. Peitä syylä sillä. Peitä sitten muovinpalasella ja teippaa tiukasti reunat umpeen. Anna olla ainakin vuorokauden, mieluiten kaksi. Puhdasta jälkeä tulee.

        Tämä toimi minulla kahteen kädessä olleeseen syylään. Edellyttää tietenkin että kohtaan voi tällaisen laitoksen sijoittaa.

        En tiedä yhtään toimiiko kaikenlaisiin syyliin, niitä lienee montaa lajia.


      • Tia-Liina
        isän keino kirjoitti:

        Tee hiivasta kankeahkoa töhnää. Peitä syylä sillä. Peitä sitten muovinpalasella ja teippaa tiukasti reunat umpeen. Anna olla ainakin vuorokauden, mieluiten kaksi. Puhdasta jälkeä tulee.

        Tämä toimi minulla kahteen kädessä olleeseen syylään. Edellyttää tietenkin että kohtaan voi tällaisen laitoksen sijoittaa.

        En tiedä yhtään toimiiko kaikenlaisiin syyliin, niitä lienee montaa lajia.

        Kokeilin tuota hiivaa, lisäksi laitoin teippiä päälle. Syylä pehmeni ja syylän juuri tuli näkyviin, nyt päällä on vain teippi. Toisessa jalassa on myös pieni syylä laitoin siihen päälle vain teipin (ihan kokeeksi) ja sekin pehmeni, mutta ei auennut samalla tavalla kuin tuolla hiivalla. Hiiva oikeesti toimii! Mikähän sen salaisuus on? olis kiva tietää :)


      • Hxx

        ..minun kohdallani. Käsissä on ollut yhteensä yli kymmenen syylää ja nyt, kahden viikon kuluttua (joka aamu tehnyt hoidon) ne kaikki on kutistuneet ja osa on jo kadonnut. Olen yrittänyt myös ilmastointi teippiä mutta kynnen alle mennyt syylä ei sillä lähtenyt, mutta sylki hoidolla kyllä.


      • syylät pois
        Tia-Liina kirjoitti:

        Kokeilin tuota hiivaa, lisäksi laitoin teippiä päälle. Syylä pehmeni ja syylän juuri tuli näkyviin, nyt päällä on vain teippi. Toisessa jalassa on myös pieni syylä laitoin siihen päälle vain teipin (ihan kokeeksi) ja sekin pehmeni, mutta ei auennut samalla tavalla kuin tuolla hiivalla. Hiiva oikeesti toimii! Mikähän sen salaisuus on? olis kiva tietää :)

        Sekä syylä että hiiva ovat molemmat sieniä, ja kaksi eri sientä eivät vain voi tulla toimeen yhdessä, ja näin hiiva häätää syylän.


      • Kokeillaan!:D

        Kiitti vinkistä!:) Itselläni on ainakin parhaillaan kantapäässä 2 syylää ja keskellä jalan pohjaa 1 aika iso syylä! Mut ajattelin kokeilla jotain näistä keinoista:D



        Kiitos!:)


      • HAH!:D
        Kokeillaan!:D kirjoitti:

        Kiitti vinkistä!:) Itselläni on ainakin parhaillaan kantapäässä 2 syylää ja keskellä jalan pohjaa 1 aika iso syylä! Mut ajattelin kokeilla jotain näistä keinoista:D



        Kiitos!:)

        No mulla lähti jollain ihmeellisellä valkosella töhnällä ja siihen semmonen laastari siihen päälle ja nyt sitä ei edes oo siin melkee enää ja mulla on kyl viel vähän sitä mut ei yhtään paljon! Joten susoittelen kerron sen nimen heti ku keksin sen;)


      • Faktat kohilleen
        syylät pois kirjoitti:

        Sekä syylä että hiiva ovat molemmat sieniä, ja kaksi eri sientä eivät vain voi tulla toimeen yhdessä, ja näin hiiva häätää syylän.

        Syylä on papilloomaviruksen aiheuttama vaaraton, hyvänlaatuinen kasvain iholla. Hiiva taasen on sieni. Get your shit together, mate!


      • haiseeko hiiva käsissä
        Tia-Liina kirjoitti:

        Kokeilin tuota hiivaa, lisäksi laitoin teippiä päälle. Syylä pehmeni ja syylän juuri tuli näkyviin, nyt päällä on vain teippi. Toisessa jalassa on myös pieni syylä laitoin siihen päälle vain teipin (ihan kokeeksi) ja sekin pehmeni, mutta ei auennut samalla tavalla kuin tuolla hiivalla. Hiiva oikeesti toimii! Mikähän sen salaisuus on? olis kiva tietää :)

        Alkoiko hiiva haista käsissä?itellä on yli 10 syylää käessä eikä lähe millään vois testata hiivaa


      • haiseeko hiiva käsissä?
        Tia-Liina kirjoitti:

        Kokeilin tuota hiivaa, lisäksi laitoin teippiä päälle. Syylä pehmeni ja syylän juuri tuli näkyviin, nyt päällä on vain teippi. Toisessa jalassa on myös pieni syylä laitoin siihen päälle vain teipin (ihan kokeeksi) ja sekin pehmeni, mutta ei auennut samalla tavalla kuin tuolla hiivalla. Hiiva oikeesti toimii! Mikähän sen salaisuus on? olis kiva tietää :)

        Haiseeko hiiva käsissä kun oot pistäny sitä


    • syylä

      Kokeilin laastarin teippiosaa kantapään syylään ja on tehonnu aika hyvin.Pieni näppylä enää kohalla.Ilmastointiteippi ajaa myös saman asian.

    • otto

      itselläni ja työkaverin pojalta lähti syylät varpaita myöden,kun neuvoin sille,että pesee kätensä päivittäin"svarfegalla"-oxygenolin tekemä käsien pesu aine sitä myydään rauta kaupoissa

    • Känsäkäs

      Hei!
      Omat syylät ja känsät ovat poistuneet aivan loistavasti seuraavasti:

      Salisyyli-vaseliinia känsän päälle, ja sit ilmastointiteippiä siihen päälle. Sit kun vaihtaa teipin (2-3 vrk), niin hankaa raspilla sitä syylää...viimeksi lähti känsä sormesta alta 2:ssa viikossa. Kaikkein helpoin ja tehokkain tapa..suosittelen, niinkuin moni muukin on huomannut samaa..

      • kyllä poistuu

        Tyttäreltäni lähti osterivinokaskapseleilla syylät. Söi vajaa 3 pakettia ja sen jälkeen ei ole tullut takaisin..tästä on aikaa n. 5v


      • tietämätön.
        kyllä poistuu kirjoitti:

        Tyttäreltäni lähti osterivinokaskapseleilla syylät. Söi vajaa 3 pakettia ja sen jälkeen ei ole tullut takaisin..tästä on aikaa n. 5v

        Paljonkos tuo osterivinokas kapseli pakka maksaa? hinta per/pakka?:)


    • syylätön

      Hei.
      Olen poistanut syyläni raspilla. Hion kunnes syylä rikkoutuu ja alkaa vuotaa verta. Sitten kun se on tummunut ja kuívunut, raaputan pois. Toimii ja aika nopeasti lähtee syylät.

      • pena588

        Itselleni terveydenhoitaja suositteli osterivinokas kapseleita, joita saa luontaistuotekaupoista. Niitä piti syödä noin 2kk niin lähti sormista ja jalkapohjasta. Eli joku 3 pkt joutu syömään.


      • pullapiu
        pena588 kirjoitti:

        Itselleni terveydenhoitaja suositteli osterivinokas kapseleita, joita saa luontaistuotekaupoista. Niitä piti syödä noin 2kk niin lähti sormista ja jalkapohjasta. Eli joku 3 pkt joutu syömään.

        mulla on kokeiltu jäädytyshoitoa ,niin kotona kun lääkärissä eikä ole lähtenyt mihinkään. Ehkä nämä mun on vaan niin sitkeää lajia... joillekin voi toimia. Teippiäki oon kokeillu ja aamusylkeä. Mmikään ei auta. Nyt meossa kookosöljy hoito. Levitetään vain kookosöljyä syylien päälle vaikka aamuin illoin. Yks pienempi syylä on jo 3 pvän hoidolla lähtenyt. Kookosöljy on melko kallista, mutta voin suositella! Ei tartte laittaa paljon kerralla, sillä öljy levittyy helposti ja on muutenkin erittäin riittoisaa. Hoidon aluksi kannattaa varautua huonoon oloon, tai jopa oksentelua sillä kookosöljy puhdistaa myös syylien lisäksi muita bakteereita ja viruksia koko kehosta, vaikka laittaisitkin vain syylän pinnalle. Kun käyttää sitä vähän aiaa niin ei enää tuu pahoinvointia. Luin tän kirjasta syö rasvaa ja laihdu ja siellä lopussa on kookosrasvasta/öljystä ja syylistä puhetta. Kirjastosta pitäis löytyä.


      • Zitronenpresser
        pullapiu kirjoitti:

        mulla on kokeiltu jäädytyshoitoa ,niin kotona kun lääkärissä eikä ole lähtenyt mihinkään. Ehkä nämä mun on vaan niin sitkeää lajia... joillekin voi toimia. Teippiäki oon kokeillu ja aamusylkeä. Mmikään ei auta. Nyt meossa kookosöljy hoito. Levitetään vain kookosöljyä syylien päälle vaikka aamuin illoin. Yks pienempi syylä on jo 3 pvän hoidolla lähtenyt. Kookosöljy on melko kallista, mutta voin suositella! Ei tartte laittaa paljon kerralla, sillä öljy levittyy helposti ja on muutenkin erittäin riittoisaa. Hoidon aluksi kannattaa varautua huonoon oloon, tai jopa oksentelua sillä kookosöljy puhdistaa myös syylien lisäksi muita bakteereita ja viruksia koko kehosta, vaikka laittaisitkin vain syylän pinnalle. Kun käyttää sitä vähän aiaa niin ei enää tuu pahoinvointia. Luin tän kirjasta syö rasvaa ja laihdu ja siellä lopussa on kookosrasvasta/öljystä ja syylistä puhetta. Kirjastosta pitäis löytyä.

        Minulla on kädenselissä runsaasti täysin ihonmyötäisiä litteitä syyliä. Kaksi niistä on muita tummempia. Yksi kutiaa oudosti: Kun kosken siihen, syntyy tuntoaistimus väärässä paikassa, n 5 cm:n päässä. Luin, ettei litteitä syyliä voi poistaa kotikonsteilla, äityvät vain lisääntymään. Olisiko jollakin kokemusta näistä kiusankappaleista ja niiden poistosta? Mitä jää jäljelle jos syylä lähtee?


      • tuskastunut äiti
        Zitronenpresser kirjoitti:

        Minulla on kädenselissä runsaasti täysin ihonmyötäisiä litteitä syyliä. Kaksi niistä on muita tummempia. Yksi kutiaa oudosti: Kun kosken siihen, syntyy tuntoaistimus väärässä paikassa, n 5 cm:n päässä. Luin, ettei litteitä syyliä voi poistaa kotikonsteilla, äityvät vain lisääntymään. Olisiko jollakin kokemusta näistä kiusankappaleista ja niiden poistosta? Mitä jää jäljelle jos syylä lähtee?

        Hei olisko kellään kokemusta miten lähtevät pienet syylät kasvoista.
        Lapsellani 7v on syyliä huulen alareunassa ja nenän pielessä, ollaan
        kokeiltu Verruxinia, mutta ei auta. Ollaan hiottu ja nypitty pinseteillä
        eikä sekään ole auttanut. Onko kellään kokemusta?


      • sipuli & etikka
        tuskastunut äiti kirjoitti:

        Hei olisko kellään kokemusta miten lähtevät pienet syylät kasvoista.
        Lapsellani 7v on syyliä huulen alareunassa ja nenän pielessä, ollaan
        kokeiltu Verruxinia, mutta ei auta. Ollaan hiottu ja nypitty pinseteillä
        eikä sekään ole auttanut. Onko kellään kokemusta?

        Aivan takuuvarma keino. Mulla toiminut tähän asti (muutaman kerran tarvinnut koittaa) ja kaikilla joille olen suositellut. Laita pieni sipulinpala likomaan etikkaan pariksi tunniksi ja sitten se sipulipala yön yli laastarilla syylän päälle. Toista parina iltana niin pahatkin syylät lähtevät. Pienet/uudet ovat mulla lähteneet yhden yön hoidon jälkeen. Esim. viimeksi aamulla kun otin laastarin pois syylä näkyi, mutta iltaan mennessä oli hävinnyt. Kasvoihin en ole koittanut, vain sormiin. Ohje on yhdestä kasvilääkintäoppaassa.


      • tuskastunut äiti
        sipuli & etikka kirjoitti:

        Aivan takuuvarma keino. Mulla toiminut tähän asti (muutaman kerran tarvinnut koittaa) ja kaikilla joille olen suositellut. Laita pieni sipulinpala likomaan etikkaan pariksi tunniksi ja sitten se sipulipala yön yli laastarilla syylän päälle. Toista parina iltana niin pahatkin syylät lähtevät. Pienet/uudet ovat mulla lähteneet yhden yön hoidon jälkeen. Esim. viimeksi aamulla kun otin laastarin pois syylä näkyi, mutta iltaan mennessä oli hävinnyt. Kasvoihin en ole koittanut, vain sormiin. Ohje on yhdestä kasvilääkintäoppaassa.

        Kiitos paljon nopeasta vastauksestasi ja hauskasta vinkistä!
        Yritän tällä konstilla viikonloppuna hoitaa lapsen syylät, katsotaan miten käy :)
        Toivottavasti lähtevät liukkaasti kasvoistakin pois, kiitos!


      • 1
        tuskastunut äiti kirjoitti:

        Kiitos paljon nopeasta vastauksestasi ja hauskasta vinkistä!
        Yritän tällä konstilla viikonloppuna hoitaa lapsen syylät, katsotaan miten käy :)
        Toivottavasti lähtevät liukkaasti kasvoistakin pois, kiitos!

        Minusta ainut keino syylien poistoon on valkosipuli ehdottomasti, saa´ttaahan olla ettei kaikille tehoa mutta meillä ainakin. Lapsella oli valtava syylä päkiässä. jalassa jo asentovirhe sen vuoksi, kun oltiin kaikki mahdollinen ja mahdoton kokeiltu, poltto,jäädytys jne. syylän poistoon. Sitten kuulin, että illalla ennen kun käy nukkumaan laitetaan valkosipulin mehua ja laitoin pienen valkosipulin kynnenpalan lisäksi monena iltana syylän päälle, keveästi teipillä kiinni. rapsutin hieman syylän kuollutta kudosta pois ennen sipuli hoitoa. Meni muutama ilta ja syylää ei vaan enää ollut. Pullahti tavallaan ulos. Laittakaa kommentteja jos kokeilette keinoa. Miten kävi!


      • 2
        1 kirjoitti:

        Minusta ainut keino syylien poistoon on valkosipuli ehdottomasti, saa´ttaahan olla ettei kaikille tehoa mutta meillä ainakin. Lapsella oli valtava syylä päkiässä. jalassa jo asentovirhe sen vuoksi, kun oltiin kaikki mahdollinen ja mahdoton kokeiltu, poltto,jäädytys jne. syylän poistoon. Sitten kuulin, että illalla ennen kun käy nukkumaan laitetaan valkosipulin mehua ja laitoin pienen valkosipulin kynnenpalan lisäksi monena iltana syylän päälle, keveästi teipillä kiinni. rapsutin hieman syylän kuollutta kudosta pois ennen sipuli hoitoa. Meni muutama ilta ja syylää ei vaan enää ollut. Pullahti tavallaan ulos. Laittakaa kommentteja jos kokeilette keinoa. Miten kävi!

        Äskeiseen vielä lisätäkseni, että syylä ei ollut litteä eikä kasvoissa. En tiedä mitä kasvojen iholle tekee minkäänlainen rapsutus tms.jalkoihin tämä hoito ainakin tehosi.


      • +
        2 kirjoitti:

        Äskeiseen vielä lisätäkseni, että syylä ei ollut litteä eikä kasvoissa. En tiedä mitä kasvojen iholle tekee minkäänlainen rapsutus tms.jalkoihin tämä hoito ainakin tehosi.

        itse en menisi kasvoja rapsuttelemaan millään.Eiköhän kosmetologit hoida sen puolen.Tällaisia edellä mainittuja hoitoja varmasti vaan jalkojen hoitoon.Etikkasipulihoitohan voi perustua samaan ns.taikaan kuin valkosipulikin.


      • fyra
        + kirjoitti:

        itse en menisi kasvoja rapsuttelemaan millään.Eiköhän kosmetologit hoida sen puolen.Tällaisia edellä mainittuja hoitoja varmasti vaan jalkojen hoitoon.Etikkasipulihoitohan voi perustua samaan ns.taikaan kuin valkosipulikin.

        Luin sen jostain palstalta ja juuri kokeiltiin lapsen jalkapohjaan, jossa 4 syylää. 3 päivää mennyt ja yksi on jo lähtenyt, muutkin ihan kuivia pieniä jo. Anna laastarin olla koko päivän, me vaihdamme uudet aina iltasuihkun jälkeen.


      • Linda100100100
        fyra kirjoitti:

        Luin sen jostain palstalta ja juuri kokeiltiin lapsen jalkapohjaan, jossa 4 syylää. 3 päivää mennyt ja yksi on jo lähtenyt, muutkin ihan kuivia pieniä jo. Anna laastarin olla koko päivän, me vaihdamme uudet aina iltasuihkun jälkeen.

        Joo ollu tossa keskellä kättä syylä, ollu jo vuoden verran.
        Testattu:
        -Verruxxin (se aina joka kovettuu, huono, repii vain ihon irti ja sitten odotteleppa sen ihon takas tuloon joku viikko...)
        -Wartner (jäädytys tsydeemi, saa käyttää 3 krt samaan kohtaan, no itse käytin 6 kertaa eikä lähteny siltikään, en viittiny enempää, mut oli pakko laittaa enemmä ku voi oikeesti repii vaikka hiukset pääst ku tää on nii ärsyttävä!!)
        -Ilmastointiteippi (ei todellakaan auttanu YHTÄÄN mitään. pikkusiskollakaan ei auttanu..)
        -aamusylki (no se on nyt just testauksessa..)

        Täytyy kokeilla tota etikkajuttua että laastariin etikkaa ja semmottee (= toivottavasti auttaa... Hmm..
        Ja tuo Wartner maksaa joku 30€, ja siinä on 10 jäädytyskertaa..


      • melanoma
        Zitronenpresser kirjoitti:

        Minulla on kädenselissä runsaasti täysin ihonmyötäisiä litteitä syyliä. Kaksi niistä on muita tummempia. Yksi kutiaa oudosti: Kun kosken siihen, syntyy tuntoaistimus väärässä paikassa, n 5 cm:n päässä. Luin, ettei litteitä syyliä voi poistaa kotikonsteilla, äityvät vain lisääntymään. Olisiko jollakin kokemusta näistä kiusankappaleista ja niiden poistosta? Mitä jää jäljelle jos syylä lähtee?

        Elkää hyvät ihmiset raaputtako syyliä ne voi olla luomia ja pahanlaatuisia. Pitää näytttää lääkärille jos ei ole 200prosenttisen varma että on syylä eikä luomi. Minulla on ollut melanoma joten tiedän


      • Haukotus
        pullapiu kirjoitti:

        mulla on kokeiltu jäädytyshoitoa ,niin kotona kun lääkärissä eikä ole lähtenyt mihinkään. Ehkä nämä mun on vaan niin sitkeää lajia... joillekin voi toimia. Teippiäki oon kokeillu ja aamusylkeä. Mmikään ei auta. Nyt meossa kookosöljy hoito. Levitetään vain kookosöljyä syylien päälle vaikka aamuin illoin. Yks pienempi syylä on jo 3 pvän hoidolla lähtenyt. Kookosöljy on melko kallista, mutta voin suositella! Ei tartte laittaa paljon kerralla, sillä öljy levittyy helposti ja on muutenkin erittäin riittoisaa. Hoidon aluksi kannattaa varautua huonoon oloon, tai jopa oksentelua sillä kookosöljy puhdistaa myös syylien lisäksi muita bakteereita ja viruksia koko kehosta, vaikka laittaisitkin vain syylän pinnalle. Kun käyttää sitä vähän aiaa niin ei enää tuu pahoinvointia. Luin tän kirjasta syö rasvaa ja laihdu ja siellä lopussa on kookosrasvasta/öljystä ja syylistä puhetta. Kirjastosta pitäis löytyä.

        Oksentamistahan se syylän päälle laitettu kookosöljy tietysti aiheuttaa, tottahan ihmeessä.. Älä puhu lööperiä! Keksi itsellesi parempaa tekemistä.


      • Jossaispois

        Vähän samantapainen poistokeino minullakin sormen päässä monta vuotta olleeseen syylään, joka haittasi tuntumaa esim. kirjoitettaessa sokkona. Olin kokeillut kaikenmoista tuloksetta. Näpläsin syylää edestakaisin niin, että se tulehtui. Mätää tuli syylän alle. Kun se parani pois, lähti syylä muun ihon mukana pois, kun terve iho kasvoi alle. Jännää kuitenkin, että sormenjälkeni muuttui toisenlaiseksi siltä kohti.


    • Liselot-79

      Itselläni syylät ovat olleet kiusana jalkapohjissa 15 vuotta. Koetin niihin Verruxia, Wartner-jäädytysainetta, ilmastointiteippiä, sekä apteekista lääkärin määräämää sekoitusta. Mikään ei tehonnut syyliini. Ne nimittäin olivat niin hankalissa paikoissa, että kaikki teipit ja muut lähtivät aina liikkeelle kävellessä. Syyliä alkoi tulla vaan lisää ja niitä oli viime vuodet myös sormissani. Kokeilin sormissaoleviin syyliin taas kaikki konstit ja lisäksi söin vielä osterivinokaskapseleitakin. Syylät lähtivät hetkeksi sen apteekissa sekoitettavan aineen kanssa, mutta palasivat entistä isompina. Tuskastuin jo kun mikään ei auttanut ja syylät vain lisääntyivät jalkapohjissakin. Eräänä päivänä vaan huomasin, että syylät olivat itsestään pienenneet jaloissa ja käsissäkin ne alkoivat kuivua kokoon. Vähitellen kaikki syylät jaloista katosivat itsestään ja nyt enää yhdessä sormessa on pieni jälki jossa viimeinen syylä oli. Ilmeisesti pääsin onnekkaasti näistä eroon ihan itsestään 15 vuoden jälkeen. Joku sanoi joskus minulle, että syylät lähtevät kyllä itsestään jossain 3:ssa vuodessa, mutta tämä ei kylläkään kohdallani pitänyt paikkaansa. Kaipa se virus olisi nyt viimein jättänyt minut rauhaan.

    • e5tk

      Minulla oli pienenä syyliä käsissä ja muutama varpaassakin. Lääkäri jäädytti ne pois!
      Vaati kylläkin muutaman käyntikerran, mutta lähtivät pois ja eikä ole takaisin tullut.
      Minulle silloin syyliin kokeiltiin ties mitä! Liitua, apteekin tököttejä, teippiä ja laastareita - eivät tepsineet!

      Muistakaa että jos syyliä nyppii ja näprää, NE LEVIÄÄ. Itse silloin viljelette niitä!

      :)

      • Ã■Ù

    • testattu

      nuolaise tai sylje syylään joka aamu kun heräät syljen pitää olla "puhdasta" eli aamulle ennen kun sylkee ei saa syödä mitään.Toimii mutta pitää olla kärsivällinen!

    • määfff

      Itseltä lähti syylät pois pesemällä koivuntuhkavedellä. Tosi on!!!!

    • exsyylä

      mulla oli syyliä jotain 4 sormissa ja kämmenessä. oli siinä osa varmaan 4 vuotta, jotkut ehkä puoli vuotta. ensin käytin syylän jäädytyshoitoa, joka auttoi hiukan, sitten laitoin ilmastoteippiä ympärille ja lähti vihdoin:)

    • jalassa+kynnenalla

      tuo etikka hommeliini.. niin käykö omenaetikka? :)

    • apuanuorelle

      ai niin ja kauan tuon kotikonstein tehdyn etikkalaastarin täytyy olla jalassa? :)) VASTATKAA pliiiis!! olen nuori tyttö ja hävettää tämmönen vaikka onkin aika yleinen juttu!:)

    • paljasjalkainen

      Kokeilkaapa Vårtfri-liuosta, jota saa ainakin YO-apteekista. Lisätietoa täällä http://www.vartfri.se/?versionID=155. Itsellä ollut sitkeitä ja isoja jalkapohjan syyliä jo useamman vuoden ja nyt muutaman kuukauden käyttäneenä huomaan niiden olevan kuolemassa. Vårtfrin teho perustuu muurahaishappoon, jolla on kuivattava vaikutus syylään. Ainetta laitetaan kerran viikossa topsilla syylän päälle, jota on ensin liotettu pehmeämmäksi ja karhennettu syylän pinta "auki" esim. kynsiviilalla tms välineellä. Oleellista on, että syylän pinnalta on poistettu kuollut/kovettunut iho, jotta aine pääsee syylän pinnalle ja sitä kautta sisään.

      Aine on vähän hintava n.25,00 € (5ml), mutta on riittoisa, koska kerran kastetulla topsilla käsittelee kerralla useamman syylän. Omat syyläni ovat nostaneet mustat juurensa nyt pintaan ja muutama pienentynyt puolella, yksi lähtenyt kokonaan ja kaikki selvästi "kuivahtaneet". Eivät myöskään tunnu olevan enää niin syvällä kuin ennen. Päkiässä oleva suurin piinaaja ei enää ole astuessa arka ja on puolittanut kokonsa!

      Olen taistetellut tämän ongelman kanssa jo vuosia ja nyt tuntuu, että jokin oikeasti toimii! Verruxinit, salisyylilaastarit ja ilmastointiteipit on tullut kokeiltua tuloksetta. Mutta tätä voin suositella. Lisäksi olen pitänyt huolta vastustuskyvyn ylläpidosta/lisäämisestä, koska virushan niitä syyliä tekee. Syylän taltuttaminen on siis sisäinen ja ulkoinen projekti.

      Kaikki ollaan toki erilaisia, mutta itselläni toimii jalkapohjien sitkeisiin pirulaisiin tuo naapurimaan ihme Vårtfri :)

    • syylä

      en ole lähtenyt syylät vaikka olen kokeillut mutta toivon että joku auttaa

    • Toivoton

      Olen 13 vuotias ja ihan pienestä asti minulla on ollut jalassa syylä, ollaan koitettu ainoastaan tuota Verruxia, ei se ole minnekään mennyt. Nyt on syylät alkanut levitä sormiin ja inhottaa ihan hirveästi, nolottaa, vaikka aika yleistähän tämä on :(
      Ajattelin nyt koittaa näitä teidän vinkkejä joululomalla kun ei tarvitse mennä kouluun niin että kaikki näkee kun on ilmastointiteippiä sormissa :D
      Listaan tähän nyt näitä juttuja:
      1. Joka aamu sylkäisee/nuolaisee syylää
      2. Ilmastointiteippi
      3. Happolaastari
      4. Hiiva. En oikein tajunnut miten hiivasta tehdään kankeaa töhnää?
      5. Sipulin pala etikkaan ja sitten teipillä syylän päälle.
      Mitkäs näistä toimisi parhaiten? :)

      • 9v. kokenut

        VALKOSIPULI!


      • Toivoton
        9v. kokenut kirjoitti:

        VALKOSIPULI!

        Kiitos, toivottavasti toimii minullakin, tulen sitten ilmoittamaan :)


    • 9v. kokenut

      SE VALKOSIPULI! Valkosipuli tepsii varmasti! Minun äiti huomasi että minulla on syylä ja valkosipuli äkkiä! Olin 6 kun huomasin että tuli joku outo juttu! Nyt olen 9v.

      Veljelleni sanoi kosmetologi!

    • trolli-

      jäädyttämällä lähtee nopeiten, eikä jää arpea! ilmastointiteipillä menee monia kuukausia, olen kokeillut

    • ONGELMA SYYLIEN KANS

      Oon 13 ja mul on peukalos kolme syylää. Ärsytää aina kun koulus kysellään et "Mikä toi on?". Kaikki jotka tietää et se on syylä ei oo ees mun lähel koske mihinkään mihin oon koskenu ja silleen. Vähänkö ärsyttävää. Oon laittanu ilmastoteippii tulos:ei onnistunu oon kokeillu myös rasvoi. auttaako oikeesti toi valkosipuli ja etiikkaa laastariin.

      • syylät veke

        Pedica Stopper liuoksella lähti naamasta 2 syylää viikon aikana, enkä edes käyttänyt niin paljon, kuin ohjeessa suositeltiin. Ainoa huono puoli ko. aineessa on, että sitä myy vain Itäkeskuksen apteekki Helsingissä, tai voi tilata niitten nettimyymälästä. Tosiaan uskomaton aine, kerrankin jotain mikä toimii ja lisäksi on halpa. Kysyin paikallisesista apteekeista, eivät olleet kuulleetkaan pedika stopperista, vain yksi farmaseutti tiesi ko. aineen ja olisi tilannut sitä monen viikon toimitusajalla, onneksi menin työmatkalle Helsinkiin ja hain itse syyläainetta Itäkeskuksesta.


      • problemsss

        Ihan sama juttu mulla! paitsi et mul on päälle 10 syylää. Mut se on hirveen ärsyttävää ku ne jotka just tietää et ne on syyliä nii ei koske mihinkää mihin mä oon koskenu! Ja just mun veliki on semmonen....... :(
        Oon kokeillu jäädyttää Wartnerilla ja SyylEndillä, sitte kaikkee ilmastointiteippii jne muttei oo toiminu. On ollu nyt jotai 3 vuotta syyliä.
        Nytte alotin osterivinokaskuurin, toivotaan et se auttaa :) kannattaa sunkin kokeilla jos vaikka auttais, mun siskolla se toimi.


    • lol :D

      mulla ittelläne on nyt juuri jotain10 syylää ja pysynyt jo 12 vuotta,molemmissa jalanpohjissa,kokeilin yhtä jäädytys juttua,mutta se sattuu pahasti,ja ei auta koska siellä on juuria,kokeilen nyt tota suosittamaa ilmastointi teippiä,katsotaan,toimiiko.
      ja ne lisääntyy koko ajan.



      mistä syylät tulevat?

      • joojoo

        syylätulee sitää jos kädet on likaset mul itel tuli siit kun otin ros kii var paiden välist ja on sor mis 1


    • joojoo

      syylät lähtee sella sella jäädytys aineella tai kka jjollakin jutulla mikä on jotain se llasta et lääkäri poltaa siis laitaa sella sel laa se ril ei kä sillä lähe ihan heti

    • SyylEnd

      Meillä lasten syylät jalkapohjista lähtivät helposti kerran viikossa laitettavalla SyylEnd-nimisellä apteekista saatavalla aineella. Aine on samaa kuin ketjussa aiemmin suositeltu ruotsalaisella nimellä myytävä VårtFri. Toisen lapsen pehmeämmät syylät hävisivät 4 viikossa, toisen lapsen hoito kesti hieman kauemmin.

    • mmm20

      ovkosf

    • Helpp

      Itselleni on tullut ontelo syyliä,niitä poistettiin ihotauti lääkärissä ja nyt tullut taas lisää miten ne saisi kokonaan pois?

    • suattaa

      Kokeileppas aamuin illoin pöytäetikkahoitoa. Aamuin ja illoin laitat sormenpäällä pöytäetikkaa syylään. Samalla hieman kynnellä rapsutat syylää että etikka pääsee paremmin imeytymään.

    • mimmi-661

      Aikuisella tyttärelläni oli syyliä kädessä niin paljon,ettei saanut sormia koukkuun. kaikki keinot kokeiltiin lääkärit sanoivat ettei koskaan niitä saa pois. aloimme kokeilla ravintolisiä jota nyt myymme itse.1 kk meni eikä syylistä ole enää tietoakaan.

    • nowyoucankissmyhand

      Mie oon nyt koittanu tota etikkahoitoa. Miul oli keskisormessa semmone tavalline syylä ja kynsinauhoissa semmosii aika huomaamattomia litteitä syyliä. Ne oli kuiteki aika kipeitä suihkun jälkee ja soitan pianoo joten halusin ne pois. Oon koittanu Wartnerit ja Verruxinit ja käyny lääkärissä jäädyttämässä mut ei oo tullu mitää tulosta mut etikan avulla on!

      Siihe normaalii syylää koitin ekana tota etikkaa, laitoin vanutuppoo etikkaa ja sen syylän päälle ja teippiä ja laastari viel ettei saa happee. Nyt on menny about viikko ja syyläst on jälellä vaa rupi. Jeij!

      Kynsinauhan syylii liotin vedessä (tai suihkun jälkee) ja hioin Wartnerin mukana tulleella viilalla et iho menee rikki. Sitte laitoin topsipuikolla etikkaa runsaasti siihe päälle. Kirvelee aluks. Yhestä sormesta on hävinny jo syylä 2 päivän jälkee. Nää 2 muuta on vähä isompia joten niissä kestää luonnollisesti kauemmi hävitä. Harmittaa vähä ku näi halpa konsti oli koko aja tarjolla mut ku en tienny ni tuhlasin rahaa turhuuksii jotka ei ees toimi :(

      • Syylän häätäjä

        Mulle ilmesty sormeen syylä. Hain edellispäivänä apteekista jäädytysainetta. Annoin olla muutaman tunnin ja laitoin vielä jesarin päälle. Eilen aamupäivällä poistin teipin. Hioin syylää viilalla ja jesarin pala päälle. Toistin yht kolme kertaa tota hiomista.. Tänään aamulla jesarin alla oli vain parantumaan lähtenyttä ihoa, ei mustia pisteitä. Syylä lienee kuollut..? Toivotaan ainakin...


      • nowyoucankissmyhand

        Päivitystä! Normaali syylä ja kaikki syylät kynsinauhoista on hävinny. Mitää merkkejä syylistä kuten vaik arpia ei oo jääny jälelle :) Suosittelen kaikille koska etikkaa löytyy varmaa jokasesta kodista ees jostai kaapista ja tolla lähtee koska vaikuttava ainehan siinäkin on happo :)


    • olleri

      Pienellä pipetillä vahvinta n.27% typpihappoa syylän päälle. Kirvelee vähän aikaa ja syylä muuttuu lähes välittömästi keltaiseksi. anna vaikuttaa n.30min ja hiero syylä pois.
      Olen itse ottanut kemianluokassa ammattikoulussa 1992 4 isoa syylää ko.tavalla pois ja eivätkä pirut ole uusineet. Apteekin itsehoitotuotteilla ei ole mitään tehoa. Hopeanitraattikin on ihan hyvää, mutta ei vedä vertoja hapolle. Huom! Hapon kanssa on oltava varovainen, ettei osu muualle, kuin syylään!

    • Idunno

      Jos tuo etikka homma toimii iimite sitä oikee laitetaa??

    • onnistunut1

      Syylät häviää omalla syljellä laita päivittäin. Jos voit niin leikkaa vähän syylää ensin.

    • jalanpohja verruxin

      Veruxin tehoaa.

      Itsellä ollu 4 vuotta kipeitä syyliä jalanpohjissa. Alotin syylien hoidon noin viikko sitten verruxin geelillä. Ensin hioin jaloista kuollutta ihoa pois. sen jälkeen verruxin aamuin illoin. pikku hiljaa geeli syövyttää pois ihoa ja sylän pintaa. lähtee 2 päivän välein melko paksu kerros. juuret ja verisuonet tulevat näkyviin pikku hiljaa (mustat pisteet).
      Tässä vaihessa voi ilmetä pientä kirvelyä kun lisää verruxinia.
      Nyt on poistunut 2 syylää kokonaan, mustat pisteet irtosivat isona paakkuna ja paikalle jäi pieni monttu. 1 vielä selätettävä. Poistaa myös kovettumat todella helposti.

    • Syyläsormi

      Meikäläinen on saanut ensimmäiset syylänsä jalkapohjaansa. Sinne ilmestyi noin 7 vuotta sitten yksi syylä, jota idioottina menin sorkkimaan. Ei ollut silloin mitään hajua, että olisi ollut syylä kyseessä - enhän mä syylää ennen ollut silmästä silmään töllistellytkään. No, se sitten levisi sorkkimisen tuloksena se sieni ja nyt on isovarpaassa, sen viereisessä ja kolmannessakin pienemmässä varpaassa komea rivi syyliä. Ne ei ole onneksi kipeitä, eikä ne sinänsä vaivaa siellä ketään. Paitsi tietenkin minua itseäni. Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa, piru vieköön. Ärsyttää että menin koskemaan siihen yhteen syylään.
      Muutamien viikkojen jälkeen ilmestyi yksi syylä vasempaan peukaloon, ihan tuohon kynnen viereen. On kokeiltu kaikkiin näihin syyliin kaikenlaista. Verruxiinistä aina kaikenlaisiin teippeihin ja raspeihin. Revin, rasvasin ja hoisin - ja siellä ne pirut on vieläkin. Syylät on ehkä ikävin vaiva ikinä.

      Kiitos teille kuitenkin muuten vinkeistä, olin jo ihan luopunut toivosta! Kaikkea kun luulin jo kokeilleeni. Otan ainakin etikan käyttöön, jospa sillä lähtisi edes osa syylistä...

    • Outo syylä

      Mitä pidätte tuosta uudesta SyylEndistä?
      Se oli jotain happoa, nyt en vaan muista että mitä. Mutta haju oli tyrmäävä - eikä mitenkään hyvällä tavalla alkuunsakaan.
      Olen käyttänyt kaksi viikkoa sitä tuotetta, ja nyt kävi jotain hyvin outoa peukalossani olevalle syylälle. Tuotetta ei joutunut terveelle iholle, mutta syylää kirveli niin hitosti! Lisäksi se on väritykseltään nykyisin muuttunut vitivalkoiseksi, sen sisus jopa vihertää. Ei se mitään kuitenkaan eritä, se on pinnaltaan kivikova. Kuulostaa sairaalta, sitä se ehkä onkin.
      Joten mitä ihmettä meikäläisen peukalossa on meneillään? Huhhuh!

      • syyläjyyrä

        Itellä kävi SyylEndin kanssa samoin ja sitten syylä irtosi. Eli ihan normaalia oli ainaki itelläni :)


    • syyläri

      Laita syylän päälle vaseliinia muutaman kerran päivässä niin se kuivu pois

    • Syylis

      Kuinka monta kertaa tuota SyylEndiä jouduitte sitten käyttämään? Kun olen käsitellyt kolmesti, mutta sormessa oleva syylä on sitkeästi edelleen paikallaan. Pienentynyt kyllä huomattavasti.
      Tuo sormessa oleva syylä ei ole kuitenkaan sellainen "ulkoneva" syylä, jos näin voi nyt sanoa. Se on ihon tasossa oleva, melko laajalla alueella. En osaa selittää tarkemmin.

      • bitrmi

        mulla on syylend ny käytös, oon käyttäny 3viikkoa ilman tuloksii. jostain luin et jollai lähti 3kk. kai se riippuu vähä sen syylän 'sitkeydestä'


    • Nitroeni

      Oletteko te siis SyylEndiä käyttäessänne juuri käyneet suihkussa tai pehmentäneet syylää? Itselläni tulokset näkyvät vasta silloin, kovaan syylään kun se aine ei pääse vaikuttamaan. Eli ekana suihkuun tai pehmitellään muilla tavoilla ja mieluiten vielä vähän jollain "'rapsuttelette" syylää, että sinne pääsee sitä ainetta vaikuttamaan. Toimii se kyllä, ainakin mulla.

    • tyytyväinen :))

      Laitetaas vanhaan ketjuun lisää jatkoa. Itselläni on sitkeä ja isoksi kasvanut litteä syylä etusormessa. Ostin wartner syyläkynän. Laitoin sitä 4-5 kertaa / vrk. Annoin vaikuttaa 4 päivää, sitten terävällä veitsellä hioin syylän pintaa. Pidin päivän pari taukoa ja taas sama alusta. Itse aine ei tehnyt syylälle juuri mitään muuta kun pehmensi sitä joten hionta oli se tärkeä juttu. 2 viikkoa meni ja nyt syylä on poissa.

    • Länsisuomen mummi

      Syyliä voi poistaa näin: Joka aamu kun heräät, eli avaat silmäsi niin kastele syljelläsi kaikki syyläsi ( nuolemalla, eli sylkeä pitää kunnolla mennä syylään ).
      Tee näin n. 3 - 4 viikkoa. Itseltäni sain n. 17 vuotiaana syylät näin pois. Annoin tämän ohjeen edelleen ja myös tältä henkilöltä lähti syylät. Tämä voi tuntua hassulta, mutta ei maksa mitään jos kokeilet. Sain muistaakseni tämän ohjeen aikoinaan mummoltani n. 45 vuotta sitten.

    • Juha123456

      Minä ostin apteekista wartaway liuosta. Syylä pojalta lähti kahdella hoitokerralla. Eli nopeasti verrattuna muihin tuotteisiin mitä on ennen kokeiltu.

    • Hössötystä syljestä

      Tämä teidän 'aamusylkenne' on täysin turha keino. Syylä lähtee helposti rasvaamalla, raspaamalla, jäädyttämällä tai lääkärillä ravaten. Mutta syljellä ei ole taatusti asiaan vaikutusta.

    • toimii

      Itselläni oli 2kpl isoja syyliä päkiässä. Kävin jalkahoitajalla n. 5 kertaa jolloin kumpaakin jäädytettiin. Tuohon aikaan kävely oli erittäin kivuliasta muutaman kuukauden ajan kun syylät vielä olivat isot ja kipeät ja linkutin. Hoitojen jälkeen kipu helpotti ja kului n 2kk kun huomasin kivun hävinneen kokonaan ja lopetin päkiäpehmusteiden käytön. Jäädytyksen vaikutus alkoi näkyä ja syylät lähtivät pienemään. Sitten suihkussa pestessäni jalkapohjaa huomasin syylän irtoavan. Repäisin sen ilman minkäänlaista kipua pois, jäljelle jäi kuoppa. Toinen syylä on aivan pieni ja huomaamaton eikä enää kipeä ja uskon että sekin vielä lähtee itsestään. Suosittelen siis jäädytys menetelmää, ainakin itselläni toimi pikku hiljaa. Nimettömässä sormessa oli myöskin syylä, se jäädytettiin vain yhden kerran ja alkoi sitten pikku hiljaaa pienemään ja nyt sitä ei ole ollenkaan

    • Sinnikäs syyllä

      Wartner kynä on täsmähoitoa syylille. Hoidon on oltava säännöllistä ja ohjeita on noudatettava. Itsellä 8 vuotta jalkapohjassa ollut syyllä sai lähdöt. Tein käsittelyn, neljän päivän kuurin, kolme kertaa ja syylä on pysynyt poissa. Tuotetta saa apteekista.

    • Vihtori2

      Hyvät ystävät. Kiitos kaikille hoitoneuvoista. Syylä tulee kai viruksesta, onko ihan terveellistä sellaiset konstit, joissa sitä voi joutua suuhun ja sen kautta ties mihin? En tiedä mikä on jalkapohjassa kun kasvaa nk sisäänpäin. Terv.keskus sanottiin että kai se syylä on ja neuvottiin laittamaan apteekista saatavaa teippiä, nk.ihoa ja vielä laastari päälle. Ei ole vielä 4 kk:ssa mitään vaikutusta.

    • SYYL

      Jalkapohjan syylät kasvavat sisäänpäin. Wart away liosta apteekista. Itselläni tehosi parilla hoitokerralla. Unohtakaa nyt jo ne jeesusteipit. Iho kärsii ja syylä uusii.

    • Vihtori2

      Kiitos neuvosta! Vaan mistä tuo teippi mennäänkö ihan perimmäisten kysymysten äärelle. Joka tapauksessa hyvää jatkoa sinulle, kokeilen kyllä auttaako tuo.

    • kellervo3

      Lähteekö sillä aamusyljessä oikeesti?? O.o

    • jaska mäkynen

      No, unohtakaa nuo vanhankansan neuvot. Syylä syntyy viruksen seurauksena. Ei se sylki siihen mitenkään vaikuta. Lapsen syylät hoidettiin Wart away liuoksella. Muutamalla kerralla lähti jalasta syylä. Ei kirvellyt eikä sattunut.

    • help me

      onko mitään keinoa millä saisi jalkapohjan litteän syylän pois muutamassa päivässä? hieman myöhään tajusin, että harrastuksessa jonka aloitan pitää olla avojaloin ja ei ole mukava syyläjalkaisena sitten olla

    • DUdeeeeeee

      Tuohon kyllä käyttäisin apteekissa myytävää wart away liuosta. itselläni syylä lähti kertahoidolla. eikä sattunut.

    • jokku1

      Miten saan jalkapohjasta syylät pois mahdollisimman nopeasti ja kivuttomasti? olen kokeillut apteekin aineita en muista aineen nimi,mutta ei ole lähtenyt sillä aineella kertokaa miten syylät saa pois kotikonstein kivuttomasti. En usko tuohon sylki juttuun.

    • torerooooo!

      Toi edellämainittu Wartaway toimi minulla tosi hyvin. Kaksi kertaa laitoin ja syylä lähti päkiästä.

    • it works

      Meillä on toiminut parhaiten ruistaikinalla! kaikki syylät lähti pois ja vieläpä kivuttomasti :)

    • Mari8

      Nyt voi heittää kaikki syyläsalvat ja muut poppakonstit roskikseen. Tyttärelläni on ollut vuosia syyliä jalkapohjissa ja olen kokeillut KAIKKI konstit . Olimme jo luopuneet toivosta, kunnes kuulimme, että tytön kaverilta oli lähtenyt kaikki syylät kahdessa viikossa SyylEnd nimisellä aineella. Kokeilimme perässä ja kolmen käyttökerran jälkeen kuusi syylää on lähtenyt jalkapohjista. Siskon pojalla on ollut kammottavan näköisiä suuria mollukkasyyliä kädet täynnä. Yksi hoitokerta samalla aineella ja seuraavana aamuna oli syylät poissa. En olisi uskonut, ellen olisi omin silmin nähnyt. Ja sielläkin on kaikki konsti kokeiltu. Sitäpaitsi aine on helppo. Laitetaan vaan kerran viikossa.

    • Linnunilo

      Ilouutisia syylärintamalta! Oikean käden keskisormestani on nyt syylä irtoamassa. Hyvältä näyttää. Laitoin kahdeksi yöksi etikkaan kastetun sipulinpalan tiiviisti maalarinteipillä syylän päälle. Ehkä vielä pistän kolmanneksi yöksi, vaikka juuri revin syyläruven irti.

    • Mursula :)

      Itse ostin apteekista jotain syylä lääkettä.
      Auttaa todella hyvin !
      Laitoin si just nyt ittelleni :D

      Voin kertoo lääkkeen nimen!

    • Voikukkaa syylään

      Telkkarin luonto-ohjelmassa kerrottiin syyliin tehoavan voikukan maitiasnesteen. Napsauta voikukka poikki ja laita sitä valkoista nestettä syylän päälle. Halpa konsti, kannattaa kokeilla!

    • Göö

      Haahaa kukaan ei oo maininnu tätä; poimi keltamo. Riko se jostain kohtaa vartta. Sisältä tulee nestettä, jota hierot syylään ja simsalapim syylät on vex. Ku on se varsi josta tulee osanssia nestettä, voi sitä pumpulilla saada ja laittaa syylään. Emt, mut voikukkaki saattaa tehota. Keltamoja kasvaa Hämeessä Kymenlaaksossa ahvenanmaalla ja Lapissa.

    • Syylis

      Toi etikka juttu niin tarviiko sen olla ihan tavallista etikkaa vai kelpaako väkiviina etikka?

      • Poissa On!

        Tässä minun tarinani kuinka ilmastointiteippi toimii!

        Minulla on ollut toisessa jalkapohjassa syylä nyt 20 vuotta, tai oikeastaan siinä on kolme syylää vieri vieressä. Toisessa ehkä 10 vuotta ollut yksi pienempi syylä ja molemmissa lukuisia pieniä, joita ei erota muuten kuin lakkaamalla koko alueen kynsilakalla, jolloin näkyvät tummempina "onttoina" kohtina ihossa tai tuntuvat sormen alla tunnusteltaessa "terävinä".

        Tämän viestiketjun usein lukeneena aloitin tammikuussa 2014 ilmastointiteippihoidon tällä kertaa niin tosissaan kuin vain saattaa. Peitin koko päkiän alueen molemmista jaloista teippiin. Välillä myös lakkasin syylät kynsilakalla (eli koko päkiän, koska pikkuisia syyliäkin oli paljon, joita ei silmällä muuten nähnyt) ja teippiä päälle. Kuollutta syylää / ihoa leikkasin välillä pois, mutta pyrin välttämään veren vuodatusta. Kahdesti syylät olivat jopa viikon verran ilman teippiä, kun unohdin laittaa, se varmaan toi vähän takapakkia. Mutta pienet syylät katosivatkin melko pian, parin kuukauden hoidon jälkeen! Nämä siis kaikki huomattavasti pienempiä kuin nuppineulan pää.

        Pidän teippiä niin kauan kuin se pysyy jalassa, 5-7 päivää putkeen jopa, suihkuineen päivineen (teipeissä on eroa, toiset pysyy paremmin!). Joskus vaihdoin useammin, leikkasin vanhaa pois, lakkasin, mutta uusi teippi heti päälle. En välillä pitänyt edes "suositeltuja" yhden yön tuuletuksia, vaan teippiä vaan teipin perään ja näkyikin se sitten jalkapohjan ihossa, ettei ole tuulettunut :/

        Mutta se auttoi, sillä nyt vihdoin syyskuun pian saapuessa, liki 8kk aloittamisen jälkeen on toinen vanhoista syylistä näyttänyt lopullisesti kadonneen. Vielä varmuuden vuoksi lakkaan sitä ja teippaankin välillä. Vanhin ja isompi on siis vielä jäljellä, mutta sekin on hailakampi ja pienentynyt. Varmaan sen hoito vaatii toiset 8kk, kun on kaksi kertaa vanhempikin.

        Teipin pitäminen ei ole kovin kivaa, iho sen alla haisee, pehmenee ja kuoriutuu turhankin voimakkaasti (toimisi muuten varmasti myös kantapäiden kovettumiin erittäin tehokkaasti!), mutta tuntui, että näin sinnikkäiden syylien kanssa pitää itsekin olla sinnikäs!

        Kuulostaa ehkä hullun hommalta, mutta siis toivoa on, vaikka minä olin toivoni jo menettänyt ja uskomattomalta tuntuu vieläkin :) Ja ihanalta! Tsemppiä jos kuka jaksaa ja koettaa alkaa samaan!


    • janedoe23

      Mulla on ollut vuosia syylä sormessa ja on kokeiltu apteekista ostettuja jäädytyshoitoja monta kertaa eikä ole toiminut. Muuallakin oli aikanaan, jotka lähti jäädyttämällä, mutta tämä ei millään. Kuulin jostain, että voikukan ''maitoa'' laittaa kolme kertaa päivässä syylään. Kokeilin tätä, muistin kuitenkin ehkä joka toinen päivä lenkin ohessa kerran, pari päivässä laittaa ''maitoa'' syylään. Kesän aikana ihan parissa kuussa pieneni ja lähti kokonaan. Todellakin kannattaa kokeilla, tehoaa varmasti. Jalkojen tai muun peitossa olevan syylän hoitoon ehkä vähän hankala, mutta jos vaikka lähellä kotia on voikukkia niin käy naappaan ja laittaa kotona. :)

    • Sattuu

      Ollut 3 syylää 3 eri sormessa. Minulla on paha tapa repiä niitä syyliä verille ja muutenkin leikata sitä kuivaa päällistä pois.
      Nyt kävin ostamassa Wartawayta ja toivottavasti lähtee.
      Keskarin kohdalla syylä on kynsinauhan päällä/vieressä ja se on hyvin iso. Kun laitoin Wartaway mönjää päälle, se alkoi kirvelemään. Yön aikana sitten keskariin alkoi sattumaan vielä enemmän ja nyt koko sormen pää on kipeä. Myös syylä muuttui valkoiseksi päältä ja ihon alta mustaksi.
      No toivottavasti toimii, sattuu ihan mukavasti.

    • khkåppopå

      Apteekista saatava Bevitamed syylänpoistaja ei ainakaan toimi, sillä sen jäädytysteho on olematon. Käyttäkää rahat muuhun tuotteeseen, vaikka ilmastointiteippiin.

      Pakkauksessa ei mainita jäädytysainetta, eikä esitetä muutakaan tietoa, mihin lämpötilaan metallisen kärjen pitäisi jäähtyä.

    • Sirkku.H.Tampio

      Wi-fi -allerginen reaktio. Laitetaan sormi kiinni kännykkään, jossa on wi-fi -yhteys päällä, jolloin syylä irtoaa siinä olevien bioskooppien toiminnan häiriintyessä. Muu keho on syytä suojata säteilyltä, sillä bipskooppeja on runsaasti mm. korvalehdissä.

    • Hyiolkoon

      Oon 13v. Ja mulla on 5 syylää mun jalkapohjassa ja en viiti uida ilman sukkia koska nolottaa niin hirveest. Nojaa mut niin siis meillä on wartaway liuosta ja laitoin sitä pari päivää sitte mun syyliin ja ne turpos ja sitte rikoin ne ja ulos tuli vettä!!! Se aine kyllä toimii on pienentänyt mutta se kutiaa iha hirveesti. Osterivinokas toimii mut mä en muista ottaa sitä niin nyt vaikutus on loppunut. Mä ajattelin kokeilla valkosipulia toimiiko se oikeesti??

    • Epätoivoinensyylä

      Onko jollain syyliä kynsien alla? Minulla viiden varpaankynnrn alla,eikä mikään auta. Lääkäritkin ihmeissään. Nyt myös pikkusormessa. Nyt lähtee kynnet.Mitä voisi kokeilla?

    • Epätoivoinensyylä

      Onko jollain syyliä kynsien alla? Minulla viiden varpaankynnrn alla,eikä mikään auta. Lääkäritkin ihmeissään. Nyt myös pikkusormessa. Nyt lähtee kynnet.Mitä voisi kokeilla? Onko joku kokeillut VicksVapoRubia?

    • Epätoivoinensyylä

      Onko jollain syyliä kynsien alla? Minulla viiden varpaankynnrn alla,eikä mikään auta. Lääkäritkin ihmeissään. Nyt myös pikkusormessa. Nyt lähtee kynnet.Mitä voisi kokeilla? Onko joku kokeillut VicksVapoRubia,luin artikkelin,että auttaisi.

    • Vittuuntunutsyyliin

      Syylendi ei toimi ainakaan tuntuu olevan henkilökohtasta tuo aineiten vaikutus

      • Määäääää

        Hopeavedellä lähti suuri jalkapohjasyylä viikossa.


    • Bbbbbbbbbbbbbbb

      Keltamon maititiais nestettä kun laittaa syylän pälle jokapäivä niin ne lähtee pois itselläni oli ollut yli vuoden syylä peukalossa olin kokeillut vaikkamitä mutta keltamo toimi

    • Ärsyttää123

      Itellää on ollut kaksi syylä vasemman ja oikean käden peukalon kynnen vieressä noin vuoden jo, ja mikään ei tepsi ja kaikkea on kokeiltu. Myönnän kyllä että olen nyppinyt ja leikellyt saksilla niitä mutta kun ärsyttää niin paljon!!

    • isoäiti61

      En ole lukenu ed vastauksia, mutta itse olen poistanut aikoinaan itseltäni, ja myöhemmin lapsiltani, syylät seuraavasti.

      Rasvaisinta rasvaa syylän päälle ja laastari. ..vaihtanut muutaman päivän välein. Sitten viilalla hionnut minkä voinut ilman kipuja. Taas rasvaa ja laastari. Muutaman viikon päästä syylä katoaa ja jää kuoppa.

      Lapsena äitini hoiti syyliämme voikukan varresta ottamalla " maidolla."

    • Etikka-ukko

      Peukku etikalle, niin vahvana kuin iho sietää. Kostuta paperituppo tai vanua syylän päälle ja kelmua päälle. Toimii!

    • jusu1231

      Mulla oli sormessa iso syylä niin repäsin sen juurineen pihdeillä pois, vähän se sattu mutta syylä lähti sormesta ja iho kasvoi takaisin normaaliksi

    • Anonyymi

      Jos kämmenselissä litteitä syyliä, rasvaile aktiivisesti decubal-voiteella, lähtee aika nopeasti.

    • Anonyymi

      Todella vanha keskustelu mutta annan nyt vinkin koska moni varmaan edelleen lukee näitä et löytäs tavan! Mulla oli iso syylä peukalon kynnen vieressä ja sain sen pois päivässä! Eli siis avaa syylää vähän vaikka kynsileikkureilla tai viilalla sitten ota jotain etikkaa mul oli väkiviinaetikkaa luulen et mikä tahansa käy ja normi etikka vielä parempi mut siis uita vanupalloa tai lappua etikassa ja laita se syylän päälle sit reippaat ilmastointiteipillä syylän umpeen ja annat olla yön yli. Voi olla kivuliasta mulla oli. Jos syylä on muuttunut aamulla mustaksi olet onnistunut. Itse varuiksi pidin vielä seuraavana yönä uusiksi ja seuraavana päivänä syylä oli musta ja sen sisällä oli ns ilmaa eli ei ollu enää kova vaan pysty painella. Otin mustan ihon syylän päältä pois ja siihen jäi haava joka parani n. 1-2 viikossa normaaliksi ihoksi! Eli toimii!

      • Anonyymi

        Sen jälkeen kun olet ottanu siit sen mustan ihon pois se vuotaa pitkin päivää jotain nestettä mulla ainaki Ja muuttuu haavamaiseksi. On just käynnissä poisto prosessi eri sormesta.


    • Anonyymi

      Jalkapohjan syylät kului pois sitruunasaippualla aloevera voiteella. Tosin syyliä voi ilmestyä koska tahansa taas uudestaan, viirus jää elimistöön ja voi puhjeta koska vain uudestaan

    • Anonyymi

      Itse yritin salaa poikaystävältäni päästä eroon jalkapohjien syylistä ja verruxia kokeilin pari purkkia. Raspilla kävin suihkun jälkeen aina jalat läpi ja sen jälkeen verruksia. Kirveli aika kovasti eikä hirveästi auttanut. Sitten kokeilin kynsilakka kikkaa. Väritön kynsilakka ja sitä sivelin syylien päälle mahdollisimman usein ja annoin olla n. viikon verran, niin kyllä lähti! Pelottaa että takaisin tulee, niin olen teepuu öljyä sivellyt silloin tällöin jalkoihin.
      Aiemmin olen omenaviinietikalla yrittäny ja ruokasoodalla poistaa, mutta ei ole lähtenyt. Suosittelen syylän peittämistä ja tukahduttamista

      • Anonyymi

        Ainiin ja lisänä oli, että kun olin kynsilakkoja pitänyt jaloissa jo muutaman päivän, niin sain ilmaisen jalkahoito ajan liikeeseen tuttavaltani ja olihan se pakko mennä sinne kerta ilmaiseksi sai. Kuumotti ihan kauheasti, että mitä se jalkahoitaja täti sanoo jaloista, mutta sanoikin, että oli oikein hyvässä kunnossa. No hän kyllä jalka hiomalaitteella nyhräsi syyläkohdissa pidemmän aikaa, kuin muissa kohdissa. En tiedä oliko sillä vaikutusta, että kunnon hionta tehtiin jaloille..


    • Anonyymi

      Mitä teen? Minulla on YHDESSÄ SORMESSA ainakin yli 16 syylää yhdessä kasassa, ja olen 11 vuotias

    • Anonyymi

      Itselläni on ollut jo vuosikaudet useita kivuliaita syyliä jalkapohjissa. Join hopeavettä ja syylät hävisivät saman tien.

    • Anonyymi

      Naureskelin anopin poppakonsteille, kun hän hieroi sian kamarapalalla pahaa jalkapohjan syylääni. Käsittääkseni hän hautasi palan ties minkälaisin loitsuin kiven alle . Jälkihoitoon kuului koivun tuhkavedellä hautominen. Tepsi jonkin ajan kuluttua. Lääkäri oli kieltäytynyt leikkaamasta syylää.

    • Anonyymi

      Minulla oli lapsena syyliä.

      Vanhemmat pakottivat minut tiskaamaan astioita ja niitä tiskatessa syylät hapertuivat ja sain kaikki poistettua käsistäni.
      Olin iältäni siinä 10 vuotta.

      Eli kuumaa vettä ja siihen Fairya ja siellä liottaa käsiään ja kun syylät pehmenevät ne rapsuttaa pois.

    • Anonyymi

      Abilar nimisellä kuusenpihkasalvalla.

    • Anonyymi

      Kokeilin kaikkea mahollista ja sit meni hermot. Kuumensin naulan pään punaiseksi ja painoin syylän päälle ja pari sekuntia pidin siinä ja sit kylmään veteen. Tuli mahti rakko ja lähti se perkeleen kipiä syylä pois 5 vuoden taistelun jälkeen

    • Anonyymi

      Oon 14 ja mulla on ollut nyt pari vuotta jalkapohjassa nää syylät. Yli kymmenen ainakin. Nolottaa hirveesti mennä koulun uinnille, kun jotkut näkee ne. Ilmastointiteppiä, jäädytystä, semmosta kynää ja viinietikkaa ollaan kokeiltu. Nyt kokeillaan syylendin muurahaishappoliosta, se ehkä toimii pariin vanhimpaan?? Mut oikeesti en tiiä mitä tehä, mitä jos ne ei lähe koskaan?

      • Anonyymi

        Osterivinokaskapseleilla, joita voi ostaa luontaistuotekaupoista, sain syylät lähtemään lapsiltani.
        Avasin kapselin ja sekoitin jauheen mehuun. Lapset joivat joka päivä yhden annoksen. Kolmen viikon kuluttua ei kellään ollut enää syyliä.


    • Anonyymi

      Yhdellä mun tutulla on syytä siellä ala päässä ä aivan reiän vieressä voiko sinne laittaa etikkaa

      • Anonyymi

        Etikka reiässä ei ole kovin hyvä idea mutta kaikkeahan voi kokeilla jos mikään muu ei auta.


    • Anonyymi

      Itsellä auttoi se että laitoin viinihappoa ja vähän vettä syylän päälle ja vielä laastari noin neljä päivää meni ja syylä oli poissa hieman vuoti verta mutta ei mitään vakavampaa ja kerran päivässä tuota viinihappoa

    • Anonyymi

      Hieroin syylän jalassa verille sellaisella kynsileikkurin viilalla tai hiomapaperilla. Sitten laittoin kortisonia ja ilmastointiteippiä päälle. Pidin teippiä aina päällä. Syylä ei poistunut heti vaan se pieneni vähän kerrallaan. Tuo teippi esti sen, ettei syylä kutissut. Heti kun otti teipin pois niin se paheni, tuntui, että kasvoi takaisin. Tässä syylän poistossa kotikonstein kesti vuosi ennen kun huomasin, ettei koko syylää enää ole. Aloin syömään valkosipulia samaan aikaan kun syylä hävisi lopullisesti. Tuo verille hierominen ja ilmastointiteippi oli suurimmaksi avuksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3513
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1415
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1202
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      177
      1129
    Aihe