Kumpi on kampi?
Eli kumpaa suosittelet?
Kummalla parempi vastike rahoille
(asiakaspalvelu & tuotteet) ?
Tallink silja vai Viking Line
43
7591
Vastaukset
- Jompikumpikampi
Objektiivisesti ajateltuna tuotteet ovat aikalailla samanlaiset Turun linjoilla. Jos etsit suomalaista henkilökuntaa niin molemmilla on aivan samat suhteet henkilöstössä. Turun linjoilla suomalais-ruotsalainen henkilöstö molemmilla.
Laivoissa Silja on sikäli, että sillä on uudemmat ja suuremmat laivat. Makuasia sekin tietysti...vai onko?
Ihan omana subjektiivisena mielipiteenäni sanoisin eroksi juuri tuon laiva kysymyksen. Vikingin Turun laivat ovat näitä 80-luvun Jugoslavian Splitin telakan tekemiä peilisalilaivoja, joita edusti myös aikanaan Silja Festival. Nyt kun se vaihtui Galaxyyn niin ainoa selkeä ero taitaa olla tosiaan laivoissa.
Asikaspalvelussa ei varmasti oikeasti ole eroa, vaikka tietysti molempien fanit sanoisivatkin mitä tahansa. Jotkut ottavat tämän laiva-jutun hiukan niinkuin jääkiekko-seurojen kannattajat, keskinäisenä nahisteluna ja kiihkoiluna.
Tee itse matka avoimin mielin molemmilla ja tee sitten ihan omat johtopäätöksesi.- kommenttiin
Silja Festival on rakennettu suomessa.Se oli Wellamo nimeltään, suomen lipun alla ollessaan.Nyt laiva on Latvian lipun alla. Spa osastoilla on Eestiläinen henkilökunta Siljan laivoilla.Vikingillä ei ole Spa osastoa kun Cinderellalla.
- Ville-Viikinki
asiakaspalvelun tasossa ole sen suurempia eroja. Ravintoloiden, baarien ja myymälöiden hinnoittelussa sensijaan on pientä eroa Vikingin hyväksi, kuten matkalippujenkin hinnoissa.
- ..............
Ville-Viikinki kirjoitti:
asiakaspalvelun tasossa ole sen suurempia eroja. Ravintoloiden, baarien ja myymälöiden hinnoittelussa sensijaan on pientä eroa Vikingin hyväksi, kuten matkalippujenkin hinnoissa.
Kyllä kummatkin päävarustamot niin käsi kädessä menevät ettei tosiaan eroja löydy. Ei kyllä juuri edes hinnoittelussakaan. Juuri vielä vilkaisin ateria yms hintoja sivustoilta. Kyllä niin olivat toistensa kopioita että...
Kysyjän mainitsemalla Turun reitillä nimenomaan ei viime vuosi kymmeniin ole Viking tuonut juuri uutta kalustoa. Ehostanut vanhaa. Tuolla mainittu Galaxyn tulo Siljalle on oikeastaan ainoa isompi muutos koko reitillä.
Silja Europa lienee eräänlainen näyttävin lippu-laiva Turun reitillä. Vikingeillä ikää jo yli 20 vuotta. Galaxy sitten taas on uuden suomalaisen laivanrakennuksen tuote.
Kyllä kaikilla neljällä laivalla varmasti viihtyy tai toisaalta löytää narinaaa, jos sen pään ottaa. Loppujen lopuksi minusta aikalailla itsestä kiinni millä mielellä risteilyn tekee. Puitteet on kunnossa kyllä. - tunnelma katossa
En halua modernia laivaa, joten Vikingin laivoissa on juuri sitä tunnelmaa.
- ihmk 88888
tallink silja ja viking line ovat aivan erin näköisiä laivoja, ei kaikkilla laiva varustomoila ole saman näköistä
hyvät ihmiset - Kdknzs
kommenttiin kirjoitti:
Silja Festival on rakennettu suomessa.Se oli Wellamo nimeltään, suomen lipun alla ollessaan.Nyt laiva on Latvian lipun alla. Spa osastoilla on Eestiläinen henkilökunta Siljan laivoilla.Vikingillä ei ole Spa osastoa kun Cinderellalla.
Onhan ainakin nykyään.
- olisi myös kiva
lisä tähän keskusteluun, kun tuntuu olevan alan ammattilaisia risteily asioissa.
Ja onhan myös Ville antanut asiantuntijana lausuntonsa tässä.
Jäämme odottelemaan hiihtohousun vastaavaa.
Vaikkapa tasapuolisuuden nimessä- nimimerkki
HIIHTOHOUSUNAINEN.Laitappa oma palsta nimim. SILJA.Luen sieltä mielummin kun Talliksiljan osastolta.
ovat jo kulttipersoonia.Eckeröltä vielä ja Lindalineltä vastaavat matkaoppaat. Hiihtari, mikä olisi tittelisi.Kaikella kunnioitusella.
- Hiihto-HousuNainen
katril kirjoitti:
ovat jo kulttipersoonia.Eckeröltä vielä ja Lindalineltä vastaavat matkaoppaat. Hiihtari, mikä olisi tittelisi.Kaikella kunnioitusella.
Hei Kaikille!
Oho, onpa siella Suomessa aikamoista menossa. En ole tosiaan pieneen aikaan ollut nyt koneella. Nyt istun Trafalgar Squarella netti kahvilassa Lontoossa.
Tittelit voidaan paiskata pois jo. Ihan tavallisia ihmisia ollaan kaikki. En hae mitaan julkisuutta.
Minun kantani tuohon on jotta jokainen varmaan loytaa itselleen sopivimmat laivat ja matkakohteet. Pidan kovasti matkustelusta, enempi tanne Britanniaan tosin, kuten jos saa profiilini auki huomaa. Tuo laiva matkailu on vain jonkinlainen sidekick minulle.
Itse olen tottunut matkustamaan Siljalla ja olen huomannut etta Siljan laivat ovat minun juttuni. Lennan Ryanairilla ja se sopii minulle jne... Ei noissa sen kummempia juttuja ole.
En tosiaankaan pyri mainostamaan, vaan kerron jos tiedan vastauksia kysymyksiin, ihan omasta innostukssestani.
Aluksi minua hiukan harmitti kun aina vastatessani joku, ilmeisesti yksi ja sama, laittoi tuota mainostus juttua siihen.
Minun juttujani on jonkun verran osastossa Lontoo esim Kyyniselle mitaan nahtavaa, Teinin kanssa matkassa, Ja esim Englanti osastossa Lontoo-Edinburgh-Lontoo. En tuo naita esiin muuten kuin nyt vaan kun kyselitte.
Olen muuten kylla hiukan otettu huomiostanne. Kiitos Teille.
Kuten huomasitte taalla ei ole kirjainta a, joten joudun jattamaan aan pisteet pois...
Niille ketka nakevat profiilini ja joita kiinnostaa, voin sanoa etta olen nyt loytanyt melkein kymmenen Prinsessa Dianan uutta muistolaattaa Hyde Parkista. Kiitos jokaiselle joka on jaksanut lukea tanne asti ja anteeksi etta olen vienyt aikaanne.
Hyvia ja Turvallisia matkoja Meille jokaiselle! - Hiihto-HousuNainen
Hiihto-HousuNainen kirjoitti:
Hei Kaikille!
Oho, onpa siella Suomessa aikamoista menossa. En ole tosiaan pieneen aikaan ollut nyt koneella. Nyt istun Trafalgar Squarella netti kahvilassa Lontoossa.
Tittelit voidaan paiskata pois jo. Ihan tavallisia ihmisia ollaan kaikki. En hae mitaan julkisuutta.
Minun kantani tuohon on jotta jokainen varmaan loytaa itselleen sopivimmat laivat ja matkakohteet. Pidan kovasti matkustelusta, enempi tanne Britanniaan tosin, kuten jos saa profiilini auki huomaa. Tuo laiva matkailu on vain jonkinlainen sidekick minulle.
Itse olen tottunut matkustamaan Siljalla ja olen huomannut etta Siljan laivat ovat minun juttuni. Lennan Ryanairilla ja se sopii minulle jne... Ei noissa sen kummempia juttuja ole.
En tosiaankaan pyri mainostamaan, vaan kerron jos tiedan vastauksia kysymyksiin, ihan omasta innostukssestani.
Aluksi minua hiukan harmitti kun aina vastatessani joku, ilmeisesti yksi ja sama, laittoi tuota mainostus juttua siihen.
Minun juttujani on jonkun verran osastossa Lontoo esim Kyyniselle mitaan nahtavaa, Teinin kanssa matkassa, Ja esim Englanti osastossa Lontoo-Edinburgh-Lontoo. En tuo naita esiin muuten kuin nyt vaan kun kyselitte.
Olen muuten kylla hiukan otettu huomiostanne. Kiitos Teille.
Kuten huomasitte taalla ei ole kirjainta a, joten joudun jattamaan aan pisteet pois...
Niille ketka nakevat profiilini ja joita kiinnostaa, voin sanoa etta olen nyt loytanyt melkein kymmenen Prinsessa Dianan uutta muistolaattaa Hyde Parkista. Kiitos jokaiselle joka on jaksanut lukea tanne asti ja anteeksi etta olen vienyt aikaanne.
Hyvia ja Turvallisia matkoja Meille jokaiselle!Tuo mainitsemani juttu Lontoo-Edinburgh-Lontoo, on siella Iso Britannia, Englanti osastolla ketjussa, jonka otsikko on Manchester vai joku muu?
Anteeksi virheeni, mutta minulla oli paivalla Hyde Parkin picknikillani hyvaa Port viinia... - Hiihto-HousuNainen
Tuo mainitsemani juttu Lontoo-Edinburgh-Lontoo, on siella Iso Britannia, Englanti osastolla ketjussa, jonka otsikko on Manchester vai joku muu?
Anteeksi virheeni, mutta minulla oli paivalla Hyde Parkin picknikillani hyvaa Port viinia...Hei taas!
Huomasin etten ole tainnut viela vastata aloittajan kysymykseen, joten tassa tulee:
Tuossa Leicester Squaren puiston luona olevan Odeon Elokuvateatterin edessa on filmitahtien kadenjalkia painettuna kivi laattoihin.
Sir Roger Mooren kohdalla on teksti: My Word is my Bond. Sita mukaillen vastaan: Sanani on Silja.
Kukaan ei saa pahoittaa tasta nyt mieltaan, en koskaan hauku muita. Jos joku haluaa seilata moottori-veneella tai soutu-veneella tai uimalla tai kahlaamalla tai ihan milla ja miten vain, niin Bon Voyages kaikille!
Siina Mooren jalkien vieressa on muuten Sir Sean Conneryn kaden jaljet. Hanella on jalkien perusteella paljon suuremmat kadet kuin Moorella.
Huomasitteko etta molemmat James Bondin paanayttelijat ovat aateloituja. Kaikkea me opimme kun luemme taalla naita viesteja...
Viela muoti uutisena tiedoksi: tuolla Regent Streetinkin muoti kaupoissa oli jo joillan valikoimissa hiihtareita...jotemn kylla tasta hyvaa tulee...
Heippa Kaikille! - Avauksessahan kysyttiin
Hei taas!
Huomasin etten ole tainnut viela vastata aloittajan kysymykseen, joten tassa tulee:
Tuossa Leicester Squaren puiston luona olevan Odeon Elokuvateatterin edessa on filmitahtien kadenjalkia painettuna kivi laattoihin.
Sir Roger Mooren kohdalla on teksti: My Word is my Bond. Sita mukaillen vastaan: Sanani on Silja.
Kukaan ei saa pahoittaa tasta nyt mieltaan, en koskaan hauku muita. Jos joku haluaa seilata moottori-veneella tai soutu-veneella tai uimalla tai kahlaamalla tai ihan milla ja miten vain, niin Bon Voyages kaikille!
Siina Mooren jalkien vieressa on muuten Sir Sean Conneryn kaden jaljet. Hanella on jalkien perusteella paljon suuremmat kadet kuin Moorella.
Huomasitteko etta molemmat James Bondin paanayttelijat ovat aateloituja. Kaikkea me opimme kun luemme taalla naita viesteja...
Viela muoti uutisena tiedoksi: tuolla Regent Streetinkin muoti kaupoissa oli jo joillan valikoimissa hiihtareita...jotemn kylla tasta hyvaa tulee...
Heippa Kaikille!Risteilystä turusta, Tallink silja vs viking line!
Mutta nythän voisit ottaa itseäsi niskasta kiinni ja vastata aloittajan kysymykseen, jos tietoutesi riittää!
Miten James Bond liittyy itämeren laivaliikenteeseen matkustaja-aluksilla tai autolautoilla?
Kuinka syvällä meren pohjassa ne kivilaatat joihin on ne käden jäljet painettu sijaitsevat ja missä päin?
Ps. ethän poista tätä, tämä on ollut "asiantuntevin lausuntosi" kautta aikain - "hyväkirjoitus" i...
Hei taas!
Heippa Kaikille!Eikö noiden monien asioiden kanssa jo hieman mene langat sekaisin?.
- Hiihtohousulta
"hyväkirjoitus" i... kirjoitti:
Eikö noiden monien asioiden kanssa jo hieman mene langat sekaisin?.
Lueskelin tuossa ihan huvikseni tuon Hiihtohousu Naisen viestejä. Hän on kirjoittanut moniin ketjuihin.
Tämän ketjun viestit häneltä ovat kyllä kaiken huippu. Hän saa kuulostamaan nuo James Bondit ja HiihtariHousut ihan asiaan kuuluvilta näihin laiva juttuihin.
Tuo oli kiva tuo Hyde parkin picknikin hyvä port viini... - vain vähän ohi aihe
Hiihtohousulta kirjoitti:
Lueskelin tuossa ihan huvikseni tuon Hiihtohousu Naisen viestejä. Hän on kirjoittanut moniin ketjuihin.
Tämän ketjun viestit häneltä ovat kyllä kaiken huippu. Hän saa kuulostamaan nuo James Bondit ja HiihtariHousut ihan asiaan kuuluvilta näihin laiva juttuihin.
Tuo oli kiva tuo Hyde parkin picknikin hyvä port viini...aiheessa josta kyseinen keskustelu on: laivamatkat ja risteilyt sekä ehdotus hiihtohousulle vertailusta varustamojen tallink silja vs viking line omakohtaisesti toteutettuna.
Koskahan saamme tuon vertailun,onhan sitä odotettu vasta 1 1/2 vuotta ja tuloksena vasta lontoon katukivet! - tädin pöksy puttoo
Hei taas!
Heippa Kaikille!housutäti mainostaa varmaan pian easyjettiä kun se ei jätä pöksyjä eikä suksia rannelle.
- potkuri3
Risteily.info:ssa oli kanssa tästä keskustelua. Mielestäni ihan mielipidekysymys ja fiilispohjalta/esiintyjien mukaan. Jotkut tuntuvat olevan aika fanaattisia jomman kumman kannattajia.
- lasken senttejä
ainakin hyttihinnoissa on selkeä ero.
- ei kiitos Tallink
Ennen vanhaan sanottiin, että parempi väki matkustaa Siljalla, joten onko siten edelleen, kun ainakin matkoista saa pulittaa enemmän.
Kummassa sitten on parempi viihde, kuten yökerhossa, Vikingillä tunnettuja suomalaisia artisteja.
Vikingin buffet edullisempi eikä olennaista eroa.
Mieluummin rahat Ahvenenmaalle kuin Viroon eikö.- ville viking
Viking Line!
- PunainenItäMeri
Viikkarilla aina ollut parempi pöytä ja on sitä edelleen. Europalla ainakin täysin ala-arvoinen suoritus, kiittäkää Tallinkia tästä
- Objektiivi.
PunainenItäMeri kirjoitti:
Viikkarilla aina ollut parempi pöytä ja on sitä edelleen. Europalla ainakin täysin ala-arvoinen suoritus, kiittäkää Tallinkia tästä
Joillekin se on näköjään ihan kauhea asia tuo laivajuttu. Pitää näköjään vauhkona mesota keskellä yötäkin niinkuin tuo edellinen toisen puolesta toista vastaan.
Yösydännä kello 2.40 kiihkoa täynnä täällä. Yleensä ellei silloin nuku niin on humalassa.
Se kun on aikalailla makuasia. - JOO - O!
Objektiivi. kirjoitti:
Joillekin se on näköjään ihan kauhea asia tuo laivajuttu. Pitää näköjään vauhkona mesota keskellä yötäkin niinkuin tuo edellinen toisen puolesta toista vastaan.
Yösydännä kello 2.40 kiihkoa täynnä täällä. Yleensä ellei silloin nuku niin on humalassa.
Se kun on aikalailla makuasia.Itse olet mesomassa heti ensimmäiseksi kun olet herännyt ja joku on moittinut omaa suosikkiasi.
Ei täällä tällä palstalla tämä miksikään muutu oli kello sitten mitä hyvänsä, ei mitenkään uuttakaan palstalla. - kerjäläisorkesterit
JOO - O! kirjoitti:
Itse olet mesomassa heti ensimmäiseksi kun olet herännyt ja joku on moittinut omaa suosikkiasi.
Ei täällä tällä palstalla tämä miksikään muutu oli kello sitten mitä hyvänsä, ei mitenkään uuttakaan palstalla.hesasta viikkarilla esiintyy romanialaiset ja bulgarialaiset 70-sähköurkubändit, siljalla on laadukkaampia ja myös kotimaisia .
katusjoittajia ja kerjäläisiä näkee tarpeeksi kaduilla, ei enään kiitos laivalla. - Sylvi
"Mieluummin rahat Ahvenenmaalle kuin Viroon eikö" kyllä ja mielummin verot suomalaisten käyttöön kuin Viroon...siis ainakin jos kotimaisuusaste mitään suomimatkaajalle merkitsee....
- de va kiva de
Sylvi kirjoitti:
"Mieluummin rahat Ahvenenmaalle kuin Viroon eikö" kyllä ja mielummin verot suomalaisten käyttöön kuin Viroon...siis ainakin jos kotimaisuusaste mitään suomimatkaajalle merkitsee....
Ahvenanmaalta ei veroja tänne mantereelle tule euroakaan.
Erinnäiset avustukset Kongoon kyllä kelpaavat;) - peilin toinen puoli
de va kiva de kirjoitti:
Erinnäiset avustukset Kongoon kyllä kelpaavat;)Virosta vieläkin vähemmän, silti virolaiset ottavat kaikki saatavilla olevat tuet suomesta pitämällä kahta alustaan suomen lipun alla ...
- Mieti nyt vähän
de va kiva de kirjoitti:
Erinnäiset avustukset Kongoon kyllä kelpaavat;)Meinaat etteivät euroakaan satamassa käynneistään maksaisivat (tku/hki)?
- niimpä niin ....
de va kiva de kirjoitti:
Erinnäiset avustukset Kongoon kyllä kelpaavat;)Niimpä näyttävät suomen lipun alla olevat tallink siljan alusten kotipaikkanakin olevan maarianhamina, ettei siitäkään tule laskuoppisi mukaan verotuloja suomeen
- hui kamala
peilin toinen puoli kirjoitti:
Virosta vieläkin vähemmän, silti virolaiset ottavat kaikki saatavilla olevat tuet suomesta pitämällä kahta alustaan suomen lipun alla ...
Noh jopas. Ja Tallinkin tukikikkailut eroo Viking Linestä miten. Virolla ja Suomella sentään on lukuisia yhteisiä tuottavia projekteja mitä kautta tukiaiset ja muut edut tulee takaisin. Ahneidenmaalla kahvahdetaan jo suomen puhumistakin.
- peilin toinen puol
hui kamala kirjoitti:
Noh jopas. Ja Tallinkin tukikikkailut eroo Viking Linestä miten. Virolla ja Suomella sentään on lukuisia yhteisiä tuottavia projekteja mitä kautta tukiaiset ja muut edut tulee takaisin. Ahneidenmaalla kahvahdetaan jo suomen puhumistakin.
... ja ahvenanmaa on osa suomea, rahat palautuvat suomeen.
tallinksiljalla ne menee viroon kaikkineen tukineen ruotsalaisten pankkien omistaman taskuun, eivät valitettavasti palaudu suomeen vaikka niin haluaisit kuvitella, mutta kannattaa muistaa aina kaikki tosiseikat, unohtamatta tallinksiljan velkojiakaan - a...nen
peilin toinen puol kirjoitti:
... ja ahvenanmaa on osa suomea, rahat palautuvat suomeen.
tallinksiljalla ne menee viroon kaikkineen tukineen ruotsalaisten pankkien omistaman taskuun, eivät valitettavasti palaudu suomeen vaikka niin haluaisit kuvitella, mutta kannattaa muistaa aina kaikki tosiseikat, unohtamatta tallinksiljan velkojiakaan"... ja ahvenanmaa on osa suomea, rahat palautuvat suomeen."
Joo, mutta vain ja ainoastaan Ahvenenmaalle, mantereelle siltä luodolta ei tule
euron puolikastakaan. - niimpä ...
hui kamala kirjoitti:
tallink siljan suomeen liputettujen alusten (2) kotipaikkanakin on tuo maarianhamina, että mites ne tuottavat projektisi nyt sitten olivatkaan.
Puhuvatko affenanmaalla sen enempää viroakaan!
että gongoon menee ne tallinksiljankin tuet ....suomesta
- totuus tästä
Molemmat takalistosta. Ainoastaan idiootit risteilee nykypäivänä ja pulittaa muutaman sadan euron näille virolaisille ja ahvenanmaalaisille idiooteille.
- parikymmentä.x.vuodessa
Idiooteista en tiedä mutta Tallinkin matkat ovat paljon kalliimpia kuin muilla. Kuljen sillä vain kun joku matkatoimisto on paketoinut samaan muutakin.
- Kesti-5-vuotta
Asiaton vanhan ketjun nosto
- HaluatkoNekru
Tallinink! Halvemmat matkat, järkevämmät ikärajat, edullisemmat myymälähinnat, parmepi ohjelma laivoilla viihteen suhteen jne jne jne...
Vikinglinelläkin on hyvät puolensa, tuopin (0,5 litraa) hinta on 5,5€ kun Tallinkilla se on 5,9€ Tosin edes 60 vuotias ei pääse Vikinglinellä risteilemään kaverinsa 10v lapsen kanssa....- Opi-matkustamalla
Nettiopittua.
Matkusta niin havaitset eron teorian ja käytännön välillä. - HaluatkoKehariTurpaan
Opi-matkustamalla kirjoitti:
Nettiopittua.
Matkusta niin havaitset eron teorian ja käytännön välillä.11 minuttia, 4 vastusta, 4 nimimerkkiä!
Sä Jiikoo-76 oot aika säälittävä tapaus! Ootkoh uomannut että ei mutukaan anna MS-taudin rajoittaa reissaamista, alkoholni juontia saati normaali elämää?
Mistä moinen kateus? Mites se karaoke menikään Superstarilla, sekun selvisi vain paikanpäällä käymällä
- Anonyymi
Olis tuolla Viron puolella niin paljon halvempia autoja että tuntuu jotenkin tyhmältä ostaa sitä täältä Suomesta. Joten, jos ostan auton yksityiseltä myyjältä, ja saan sen tuomaan sen Suomeen, mitä kaikkea tässä kannattaa ottaa huomioon? Tullissa autoon siirtokilvet kiinni ja vakuutus heti? Eli mun pitäis olla heti tullissa vastassa tuota myyjää? Onnistuisko näin kätevästi?
Jos nyt ei onnistuisi tuo että myyjä sen tuo Suomeen pienellä lisähinnalla niin täytyisi sitten itse lähteä Tallinnaan. Paljonko tuo lippu Tallinnaan maksaa jos sattuisi että tulee tyhjin käsin kotiin, tuskin montaa kymppiä? Ja miten noi Viron autokaupat on auki? Niin ja jos sieltä on tuomassa autoa niin kuinkas jos se on Viron kilvissä, jätetäänkö kilvet tulliin kun otetaan siirtokilvet vai kuinka? Monimutkaista näin aluksi... - Anonyymi
Kumpi sopii paremmin aikatauluun, kummalla parempi tarjous.
Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491578Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 271112
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881074- 89986
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee188924Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi98863Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20861- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70799