kiertokapulan ahneus tapetille

vertailua

muistuttaa fortumi ahneutta. peräkärry roskia kiertokapulaan n. 50 euroa, saman kärryn kun viet forssaan, maksaa alle kympin. tietokapula-lehdessä "kielletään" roskien poltto takassa puiden seassa. tottakai kielletään, kun pitäisi toimittaa raaka-aineeksi kapulaan jälleenmyytäväksi. törkeää kun viet roskia, maksat sikahinnan eli riistohinnan, kaikenlaisten PUNNITUS maksujen lisäksi, ja LAJITTELET itse. eli bisnes on: ota rahat vastaan sekä jälleenmyytävä raaka-aine valmiiksi LAJITELTUNA. jos palvelu olisi kunnallinen, saman tekisi mielellään, ja voisi viedä metalleja, ym. lajiteltuna. nyt tiettyjen osakkeenomistajien ahneus ärsyttää aivan liikaa

15

934

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • roskankuljettaja

      Kiertokapula nimenä jo kertoo koko asian.

      Kierrätetään roskia mahdollisimman paljon ja eritellään niitä kymmeniin eri lajikkeisiin.

      Tämä kaikki tehdään käsittelystä perittävän rahan takia. Maksut nousee huikeaa tahtia. Mikään ei riitä tälläkään sektorilla.

      Jos oikeasti luonto olisi ykkösasia, kaatopaikat olisivat ilmaisia, kuten hyvään vanhaan aikaan.

    • paskaa!

      ja kun tuo jätteiden vieminen on niin kallista niin ihmiset kippaa yön pimeydessä roskansa metsäteille jotka ovat melko siivottomassa kunnossa paikoin.

      mutta kyllähän tuossa bensarahat kannattaa maksaa että vie forssaan. voitolle jää!

    • tietokapulalle?

      poltan kyllä tasan tarkkaan palavat roskat tynnyrissä kun taajaman ulkopuolella asun.
      en viitsi kiertokapulalle maksaa siitä että he saavat hyödynnettävää energiajätettä.
      jos kapulan tyypeillä on jotain sitä vastaan, niin tulkoot rohkeasti ottamaan hihasta kiinni!
      voikohan tuon tietokapulan muuten polttaa turvallisesti?

    • ettei jätteenpolttoa pidä v...

      Jäteverotusta selvittänyt työryhmä katsoo, ettei jätteenpolttoa pidä verottaa. Työryhmän mielestä on kuitenkin tarkoituksenmukaista, ettei jätteenpoltolla tuotetun sähkön tukemista valtion varoin jatketa enää vuoden 2011 jälkeen komission hyväksynnän päätyttyä.

      Työryhmä jätti asiaa koskevan muistionsa valtiovarainministeriölle tiistaina. Työryhmän tehtävänä oli kartoittaa jäteveron epäkohdat ja ratkaisumahdollisuudet ja esittää malli, joka parhaiten Suomessa toteuttaa jätteiden ohjaukselle asetettuja tavoitteita.

      Kilpailuoikeudellisen ongelman ratkaisemiseksi työryhmä on selvittänyt kolmea eri tapaa jätteen käsittelyssä syntyvän hylkyjätteen verokohtelun yhtenäistämiseksi. Ensimmäisessä mallissatoisen tuottaman jätteen esikäsittelyssä syntyvän jätteen verottamisesta luovutaan. Tämä johtaa veropohjan nopeaan ja erittäin voimakkaaseen pienenemiseen. Tämä käytännössä tarkoittaisi jäteverosta luopumista.

      Toisessa mallissa yhdenmukaistetaan niiden jätelajien verokohtelua, joiden osalta ongelma on pääosin ilmennyt. Tämä johtaisi monimutkaistuvaan käytäntöön, eikä epämääräisyytensä vuoksi olisi verolainsäädäntöön kovinkaan hyvin soveltuva.

      Kolmannessa mallissa otettaisiin jäteverotuksen piiriin toisen tuottaman jätteen ja sen käsittelyssä syntyvän hylkyjätteen sijoittamien kaatopaikalle. Tämä johtaisi veropohjan laajenemiseen ja kustannusten nousuun, mutta tukisi parhaiten jätehuollollisia tavoitteita.

      Työryhmä katsoo, että kaikkiin kolmeen ratkaisumalliin liittyy niin sen puolesta kuin sitä vastaan puhuvia seikkoja. Työryhmällä ei ole yhtenäistä käsitystä siitä, mikä ratkaisumalleista soveltuisi parhaiten parantamaan veron ohjausvaikutusta ja yhtenäistämään verokohtelun.

      Työryhmän mukaan mahdollinen jäteveron korottaminen pitäisi tehdä niin, että veroa korotettaisiin suunnitelmallisesti kahdessa vaiheessa, jolloin veron nousuun osattaisiin.

      Työryhmä pitäisi yksityiset kaatopaikat verottomina. Yksityisten kaatopaikkojen verottamisen on ollut aika ajoin esillä alkuperäisen jäteverolain valmistelusta lähtien. Työryhmän käsityksen mukaan tilanne on laajentamisen osalta pysynyt jokseenkin samana ja laajentamista koskevat argumentit pysyneet paikkansa pitävinä.

    • taitaa ottaa vastaan

      54-tien varrella oleva turvealue? risukasat ja kai toi Versowoodin saha kun heillä on oma lämpövoimala!?

    • energia talteen

      Ei ole mitään järkeä roudata vähänkin palavaa
      jätettä Kietokapulaan, joka rahastaa silmittömän
      hinnan jo pelkästään siitä, jos ajaa portista sisälle.
      Itse olen sisäistänyt meidän perheen jätteitten kierrättämisen erittäin ympäristöystävällisellä tavalla. Kaikki mikä vähänkin palaa, pistetään roskapönttöön. Sieltä jäteauto vie ne suorintatietä
      Ekokemille poltettavaksi ja siitä saadaan energiaa
      omalle talousalueelle.
      Välistä jää se turha Kiertokapulan ajo/rahastuslenkki pois.
      Pistän myöskin samaan pönttöön jätepaperin, jolloin sitäkään ei tarvitse roudata ympäri Suomea
      kalliilla polttoaineella kumipyörien päällä, vaan
      reitti on lyhyt Ekokemin uuniin.
      En ymmärrä, miksi ihmisten pitäisi antaa ilmaiseksi jätepaperi esim. UPM:n siistauslaitokselle, joka sitten uuden paperin myytyään jakaa taas osingot amerikkalaisille osakkeen omistajille.
      Niin kauan kun jätepaperista ei makseta kunnon hintaa, katson että paras ja ekoloogisin tapa on
      viedä se lyhintä tietä Ekokemille.

      • Jäte_yök_ei_meille

        Ei Kierokapulaan kannata mitään viedä/antaa, hurjat hinnat ja kamala huuto jos roskat ei ole nätisti muoviin pakattu. Törkeätä perustarpeilla ryöväämistä, ja vielä ylimielisellä asenteella.

        Ja ongelmajätteet pitää viedä työaikana jos ei niitä halua vuositolkulla kellarissaan varastoida. En yhtään ihmettele että on ruvennut syrjäteillä roskakasoja näkymään. Meilläkin öinen "kierrätyskeikka" harkinnassa, paskat hyötykäytöstä kun on kuitenkin pakko pitää tontti kuosissa.


      • huijareita kaikki

        Ja kyseinen Ekokem polttaa nuo moskat ja rahastaa kaukolämmöllä sen sitten omasta työstänne?

        Sitä tuo tekee, jos vähääkään tutkit tai ymmärrät asiaa.


    • muu halpa

      voi viedä kun kippaa portille, yöllä, ja keskelle siihen niin joutuvat itse "lajittelemaan"
      en ole käynyt enkä käy, poltan itse kuitujätteeni ja maitopurkkini lämmöksi enkä maksa riistohintoja paskayhtiölle. valtakunnan kallein ja tietysti riihimäellä

    • Kuntien omistama

      Hmm osakkeenomistajien? Kiertokapula on omistajakuntiensa täysin omistama osakeyhtiö, jonka hallituksessa istuu kuntien nimeämät edustajat.

    • Ostan moottorisahan

      Minulla olisi myös kaatopaikalle vietävää isompaa tavaraa, jota ei saa jättää jatekatokseen. En omista autoa, eikä sukuakaan ole lähellä. Joten luin ilahtuneena uutista, että Kierokapula aloittaa noutopalvelun juuri tällaisille jäte-erille. Hinta vaan on karmea:
      http://www.kiertokapula.fi/palvelut/noutopalvelu/

      Eikä tuo 65 euroa riitä, jos on muutakin kuin se sohva ja 15 min ylittyy.
      En ihmettele, että metsiin kipataan. Minä en tosin voisi kun ei ole sitä autoakaan.

    • peräkärrygirl

      Minä kiikutin tänään peräkärryllisen muuton yhteydessä turhaksi/risaiseksi jääneitä huonekaluja, yms. Kuorman hinnaksi tuli 9 euroa. Ei paha.

      • Ostan moottorisahan

        Niinpä, mutta kun tältä mummolta puuttuu kortti, auto ja kärri, fillarilla en sohvaa taida saada vaikka paljon sillä olen kuljettanut, joulukuusen, pölynimurin ja vaikka mitä.


      • Mimimerkki

        Taisi olla todella pieni kärry. Kiertokapulan toiminta on laillistettua rosvousta. Mihin veroeurot käytetään, jos yhteiskunta ei huolehdi edes jätteenkäsittelystä.

        Miksi Kiertokapulan hinta on moninkertainen moneen muuhun kaupunkiin verrattuna?


    • Harri Kirvesoja

      Enpä tiädä... kun minä vein Kiertokapulaan jätteitä oli siis sekalainen kuorma kärrillä. Luiskalle ajettuani kaveri sano suoraan minulle kun avasin kuomun, että sinulla on paljon ilmaisia jätteitä. Hieman hölmistyneenä olin siinä ja kysyin niin miten niin ilmaisia? Kaveri alkoi selittämään että seuraavat näistä on ilmaisia Metalli, kyllästetty puu, maalijäte, jäteöljy, kompura ja tuo tietokoneen romu. Tähän vastasin aha mitäs nyt sitten? Samalla siihen tuli toinenkin työntekijä paikalle ja huikkasi että mene välipunnitukseen, eli tyhjennät ilmaiset pois niin pääset halvemmalla. Eipä tarvinnut minua toista kertaa kehoittaa ja lajittelin tavarat pois. Tämän jälkeen suuntasin vaa-alle takaisin ja sieltä uudelleen luiskalle. Sitten kaveri neuvoi minua lopuissa jätteissä matot, muovitörpöt, kovettunut laastisäkki yms.. mitä siinä oli enään jäljellä minulla.
      Nyt reissu maksoi minulle jotain 16€. En tiädä mitä sitten olisi maksanut jos pöljänä olisin vaan mennyt ja heittänyt romut pois kyydistä. Varmastikkin voisin kuvitella että painoa lähti kuta kuinkin 200kg pois tuolla tavalla. Minun mielestäni ihan onnistutunut reissu ja en pitänyt hintaa kovana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      30
      5559
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      309
      3824
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      36
      2940
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      37
      2899
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      164
      2394
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2056
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      122
      1950
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1624
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      5
      1576
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1539
    Aihe