new yorkiin

kesäkuussa

tätä on varmasti kysytty ennenkin, mutta kysyn silti. Mikä olisi sopiva budjetti runsaan viikon (8pv) matkalle Nykiin. Hotellista ei aamiaista, eli aamupalakin pitää syödä ulkona. joku 50 euroa ruokaan per päivä on varmasti tarpeeksi, varmaan liikaakin. voihan sitä ostaa kaupasta leipää, hedelmiä ym. huoneen jääkaappiin. Pääruokaan menee varmaan 20-30 dollaria plus kahvit ym. Tarkoitus olisi käydä kaikki nähtävyydet katsomassa, muutamissa museoissa varmastikin, ehkä katsastaa joku konsertti/teatteri tai urheilutapahtuma. Ja shoppailla tietenkin. Tippeihin ja niihin veroihin menee myös rahaa ja metrokorttiin/takseihin. Onko joku 1000 euroa hyvä budjetti viikon matkalle? Kertokaa omia kokemuksianne!

10

1465

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riittää

jos ei osta kalliimpia,elektroniikkaa ym. ja tuleehan tullivapauden rajakin vastaan aika nopeasti.

• Pöööööhkjhjhj

Kaikki on suhteellista. Ihmiset tuhlaavat rahaa eri tavoin. Minulle 1000 euroa riitti hyvin viikkoon, ostin vielä vaatteitakin aika paljon.

• Näin neuvon

Viikon metrokortti 24:50usd, osta se ensimmäisenä Tippejä ei tarvii jakaa,,,, ! miksi pitäis?????

• kohdallaan

viikon metrokortin hinta nousee kesäkuussa 31 taalaan. on moukkamaista jättää osa laskusta maksamatta siis olla tippaamatta. sielläpäin vain on tapana lisätä tippi päälle joka on monesti ainakin osatyöntekijän palkkaa. pysy kotona jos et sopeudu elämään kohdemaasi tavoin.

• 1000 e?
        kohdallaan kirjoitti:

viikon metrokortin hinta nousee kesäkuussa 31 taalaan. on moukkamaista jättää osa laskusta maksamatta siis olla tippaamatta. sielläpäin vain on tapana lisätä tippi päälle joka on monesti ainakin osatyöntekijän palkkaa. pysy kotona jos et sopeudu elämään kohdemaasi tavoin.

Kuulostaa tosi vähältä, ite oon menossa neljäks päiväks ja rahaa varattuna noin 3000 euroa. Tosin meinaan shoppailla kyllä ihan himona!

• NYC-fani
        1000 e? kirjoitti:

Kuulostaa tosi vähältä, ite oon menossa neljäks päiväks ja rahaa varattuna noin 3000 euroa. Tosin meinaan shoppailla kyllä ihan himona!

Itse kyllä olisin satsannut muutamaan lisäyöhön osan tuosta matkakassasta. New Yorkissa on kiva shoppailla, mutta paljon muutakin tehtävää ja nähtävää on. Huomaat pian, että neljä päivää on todella lyhyt aika edes perusnähtävyyksien kiertämiseen. Mahtava kaupunki, jossa menee helposti parikin viikkoa ja silti huomaa, että paljon jäi näkemättä ja tekemättä. Muistathan, että tulliraja Suomeen EU:n ulkopuolelta on 430 EUR.

• rajaaa
        NYC-fani kirjoitti:

Itse kyllä olisin satsannut muutamaan lisäyöhön osan tuosta matkakassasta. New Yorkissa on kiva shoppailla, mutta paljon muutakin tehtävää ja nähtävää on. Huomaat pian, että neljä päivää on todella lyhyt aika edes perusnähtävyyksien kiertämiseen. Mahtava kaupunki, jossa menee helposti parikin viikkoa ja silti huomaa, että paljon jäi näkemättä ja tekemättä. Muistathan, että tulliraja Suomeen EU:n ulkopuolelta on 430 EUR.

niin tuosta tullirajasta, kuinka tarkkoja rajalla ostoksien, erityisesti vaatteiden suhteen? Käsittääkseni elektroniikkaostoksia syynäävät tarkemmin. Jos ottaa osasta vaatteita hintalapun pois ja käyttää niitä jo NY:ssa, eihän tulli voi millään tietää mitkä vaatteet on ostettu amerikasta ja mitkä ovat vanhoja vaatteita. Tuskin tullimiehet ovat mitään asiantuntijoita suomalaisten/amerikkalaisten vaatteiden tunnistamisessa. Muutenkaan en ymmärrä tuota tullirajaa, ketä se haittaa jos ostaa vaatteita omaan käyttöön. Tuo aikaisempi tulliraja 175 euroa oli kyllä naurettavanvan pieni...

• matkustajalla todistustaakka
        rajaaa kirjoitti:

niin tuosta tullirajasta, kuinka tarkkoja rajalla ostoksien, erityisesti vaatteiden suhteen? Käsittääkseni elektroniikkaostoksia syynäävät tarkemmin. Jos ottaa osasta vaatteita hintalapun pois ja käyttää niitä jo NY:ssa, eihän tulli voi millään tietää mitkä vaatteet on ostettu amerikasta ja mitkä ovat vanhoja vaatteita. Tuskin tullimiehet ovat mitään asiantuntijoita suomalaisten/amerikkalaisten vaatteiden tunnistamisessa. Muutenkaan en ymmärrä tuota tullirajaa, ketä se haittaa jos ostaa vaatteita omaan käyttöön. Tuo aikaisempi tulliraja 175 euroa oli kyllä naurettavanvan pieni...

Matkustajat otetaan syrjään mahdollisen tullirikosepäilyn takia tai ihan satunnaisesti esim. EU:n ulkopuolelta vaikka joka 40. matkustaja. Jos tavaraa on useampia laukkuja, tullivirkailijat voivat kiinnostua vaatteidenkin alkuperästä. Matkustajalla on todistustaakka osoittaa tavaran alkuperä; jollei kuitteja ole, mahdollinen tulli ja sakko muodustuu hinta-arvion perusteella.

• Lapintyttö

Tipit ovat tiettyjen ammattiryhmien PALKKAA! Maassa maan tavalla

• Lapintyttö

Kun löydät heti kulmakuppiloiden (delit) aamiaiset,et kaipaa valmista hotelliaamiaista. Sieltä voit ostaa munakkaasta hedelmiin itse valitsemalla. Viikon Metrocardilla saat matkustaa metroissa ja busseilla vapaasti.Bussimatkat ovat ihania sightseeingejä. Kyllä tonnilla pärjäät hyvin. Itse pärjäsin 500 €:lla, mutta siihen ei kuulunut ostoksia,sillä minulla on kotona tavaraa jo yllin kyllin, mutta erillaisia pääsy - ja konserttimaksuja. Nähtävyyksistä ehdin katsoa 10%, vaikka vähintään pari paikkaa/ pv tsekkasin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1607
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1501
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1410
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      120
      1333
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      71
      1281
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1170
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      261
      1027
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      991
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      955
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      937
    Aihe