Kehuit taannoin vaihtaneesi Schwalben kumeihin. Mitä kokoa ovat ja mistä hankit? Itsellä nyt hankituna myös F600:nen ja ihan tyytyväinen olen ensimmäiseen pyörääni. Saa nähdä, mihin suuntaan vaaka kallistuu kokemusten karttuessa, mutta nyt olen ihan tyytyväinen sijoitukseeni.
fillaristi mies-81:lle
6
398
Vastaukset
- fillaristi mies-81
Turusta ostin Raisposta. Kumit siis ovat Schwalbe Blizzard maantiekumit. Ovat kokoa 23-622 (700 x 23C). Mukava kuulla, että olet Tunturi F600 hankintaasi tyytyväinen. Olen itsekin erinomaisen tyytyväinen omaani. Pyörä toimii kuin unelma, kunhan muistaa laittaa ilmaa kumeihin ajallaan ja putsailee pyörän lenkin jälkeen. Öljyt ketjuihin parin viikon välein ja ketjut pesen aina kun näyttävät paskaisilta. Suunnittelin tässä f600:seen pientä muutosta ensi kesäksi. Vaihdan Tiagra-sarjan Dura-aceen ja kammet siinä samassa. Satulakin vaihtuu uuteen hieman sportimpaan malliin. Tietysti jos Dura-acella varustettu aihio tulee pyöräkaupassa asioidessa vastaan niin voin ostaa kokonaisen pyörän ja purkaa Dura-Acen palikat pois ja asentaa F600:n runkoon ne. Meinaatko muuten laajentaa harrastustasi jossain vaiheessa maastopuolelle? Minä ajattelin jossain vaiheessa hommata Dirtin Equillarin rinnalle. Kaupungissa vaan on kivaa ajella portaita alas ja hyppiä muutenkin pyörällä. Katselen jostain edullisen Tunturi Crayn tai Macen alleni. Sitten sitä alkaa olla tallissa Tunturia riittävästi. Tunturi F600, Tunturi Equillar 08 ja Tunturi Mace/Cray.
- aloittaja
Ajattelin itse vähän leveämpiä kumeja, ehkä siksi, että täälläpäin ei asfalttitiet ole valtavan hyväkuntoisia. Vähän leveämpi rengas saattaisi toimia tätä ensiasennuskumia paremmin. Öljynä ilmeisesti jotain teflonpohjaista? En usko laajentavani harrastusta ihan heti, usein kyllä ruokahalu tuppaa kasvamaan syödessä...
- fillaristi mies-81
aloittaja kirjoitti:
Ajattelin itse vähän leveämpiä kumeja, ehkä siksi, että täälläpäin ei asfalttitiet ole valtavan hyväkuntoisia. Vähän leveämpi rengas saattaisi toimia tätä ensiasennuskumia paremmin. Öljynä ilmeisesti jotain teflonpohjaista? En usko laajentavani harrastusta ihan heti, usein kyllä ruokahalu tuppaa kasvamaan syödessä...
Jos meinaat vaihtaa leveämmät kumit, joutunet vaihtamaan kiekotkin samalla. Se taas muuttaa radikaalisti pyörän luonnetta pois siitä mitä F600 oikeasti on. Fitness-pyörähän on periaatteessa suoratankoinen maantiepyörä. Koko pyörän idea on vauhdikas kunnon kohottaminen. Kannattanee ottaa selvää siitä mitkä kumit Mavicin Marcot kykenevät vielä ottamaan ennen kuin täytyy vaihtaa kiekotkin uusiin. Edelleen suosittelen katselemaan kumit Michelinin tai Schwalben puolelta. Continentalit hieman varauksella. Mulla oli maastopyörässä kiinni Conctinentalit, mutta kumit osoittautuivat varsin haperoiksi. Eivät kestäneet yhtä kesää kunnolla, vaan rapisivat pilalle. Tosin veikkaan, että tässä tapauksessa kyse oli kahdesta maanantaiaamukappaleesta pikemminkin kuin viasta Continentalin laadussa yleensä. No, minä ostan kumit Schwalben valikoimasta niin tulee varmasti hyvät kerralla. Ensiasennuskumit ovat Kendalaiset, noin 10 euron hintaiset kokeilukumit F600-mallissa, valitettavasti. Kannattaa laittaa samantien kunnon kumeihin 60-80 euroa, riippuu mitkä laitat pyörään. Blizzardit tai Race 2pro:t ovat ihan hyvä valinta. Ai niin... kävin viime kesänä F600:n kanssa ahvenanmaalla. Ei sielläkään asfaltti ole aina hääppöisessä kunnossa, mutta kyllä F600 ne olosuhteet kesti ihan hyvin jopa ensiasennuskumeilla. Toiste en tosin lähtisi ensiasennuskumin kanssa saaristoon. Blizzardit kestävät jo paljon paremmin. Vielä loppuun pitää kumeista mainita, että jos saat jostakin käsiisi vielä Nokian X-trakit, niin siinä on kumit jotka kestävät muuren yllättävän hyvin - ollakseen Nokialaiset. Nakamurassa ovat kestäneet kaikenlaista maastoa ja hiekkatietä, jopa lasinsirujakin puhkeamatta. Sopivat jos hankit joskus kakkospyöräksi esimerkiksi vanhan maastopyörän niin kuin minulla on.
- hybridillä
fillaristi mies-81 kirjoitti:
Jos meinaat vaihtaa leveämmät kumit, joutunet vaihtamaan kiekotkin samalla. Se taas muuttaa radikaalisti pyörän luonnetta pois siitä mitä F600 oikeasti on. Fitness-pyörähän on periaatteessa suoratankoinen maantiepyörä. Koko pyörän idea on vauhdikas kunnon kohottaminen. Kannattanee ottaa selvää siitä mitkä kumit Mavicin Marcot kykenevät vielä ottamaan ennen kuin täytyy vaihtaa kiekotkin uusiin. Edelleen suosittelen katselemaan kumit Michelinin tai Schwalben puolelta. Continentalit hieman varauksella. Mulla oli maastopyörässä kiinni Conctinentalit, mutta kumit osoittautuivat varsin haperoiksi. Eivät kestäneet yhtä kesää kunnolla, vaan rapisivat pilalle. Tosin veikkaan, että tässä tapauksessa kyse oli kahdesta maanantaiaamukappaleesta pikemminkin kuin viasta Continentalin laadussa yleensä. No, minä ostan kumit Schwalben valikoimasta niin tulee varmasti hyvät kerralla. Ensiasennuskumit ovat Kendalaiset, noin 10 euron hintaiset kokeilukumit F600-mallissa, valitettavasti. Kannattaa laittaa samantien kunnon kumeihin 60-80 euroa, riippuu mitkä laitat pyörään. Blizzardit tai Race 2pro:t ovat ihan hyvä valinta. Ai niin... kävin viime kesänä F600:n kanssa ahvenanmaalla. Ei sielläkään asfaltti ole aina hääppöisessä kunnossa, mutta kyllä F600 ne olosuhteet kesti ihan hyvin jopa ensiasennuskumeilla. Toiste en tosin lähtisi ensiasennuskumin kanssa saaristoon. Blizzardit kestävät jo paljon paremmin. Vielä loppuun pitää kumeista mainita, että jos saat jostakin käsiisi vielä Nokian X-trakit, niin siinä on kumit jotka kestävät muuren yllättävän hyvin - ollakseen Nokialaiset. Nakamurassa ovat kestäneet kaikenlaista maastoa ja hiekkatietä, jopa lasinsirujakin puhkeamatta. Sopivat jos hankit joskus kakkospyöräksi esimerkiksi vanhan maastopyörän niin kuin minulla on.
ajttelin sinun omistavan oikean pyörän.
- kiekoille
fillaristi mies-81 kirjoitti:
Selvittelin asiaa ja kolmekakkosen pitäisi mennä vielä samoille vanteille. Schwalbella olisi ainakin Marathoneissa (plus) sopivia kokoja.
- asiantuntija on BoSS
aloittaja kirjoitti:
Misäs päi asustelet
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh821985Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1131708- 1801296
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472