Keskustelun uudistus

Suomi24toimitus

Olemme uudistaneet Suomi24 Keskustelun ja käyttäjähallinnan. Palvelun ulkonäköä on muutettu, ja sen lisäksi Keskustelussa on muutamia uusia ominaisuuksia.

Esimerkiksi navigaatio on jatkossa näkyvissä koko ajan, jotta siirtyminen eri palstojen välillä olisi nopeampaa. Sen lisäksi rekisteröityneet käyttäjät voivat arvioida viestiketjuja antamalla niille tähtiä.

Viestiketjun oletuslukutapaa on myös muutettu niin, että kaikki viestit ovat heti näkyvissä. Lukutapaa voit kuitenkin myös jatkossa muuttaa klikkaamalla jokaisen viestiketjun yläosassa olevia symboleja.

Lisää tietoja uudistuksesta voit lukea täältä:
http://www.suomi24.fi/opastus/keskustelu/uudistus/

Palvelun kehittämistä jatketaan, joten palautetta ja kehitysehdotuksia kannattaa kirjoittaa tälle palstalle.

Myös käyttäjätuki auttaa pulmatilanteissa. Käyttäjätukeen voit ottaa yhteyttä tämän lomakkeen avulla:

http://www.suomi24.fi/palaute/lomake/

Kerro lomakkeessa mahdollisimman tarkat tiedot ongelmasta ja lisää palautteeseen oma sähköpostiosoitteesi, jotta käyttäjätuki voi tarvittaessa ottaa sinuun yhteyttä.

245

11318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimimerkki

      Miksi alueilla on päivämäärä muodossa 16.5 eikä 16.5.? 16.5 ei tarkoita mitään! Lisäksi kellonaika muotoon esim. 10:20 -> 10.20!

      • Näen vain 2

        Miksi näin?


      • oikein..

        Ei ole väärin kirjoittaa kellonaikaa 10:20.


      • oikein..

        Syytönhän minä suoli24:n toimintaan olen! Kannattaisi mennä nukkuman ajoissa niin näkisi mihin kommenttinsa iskee!!


      • Tähhöh?
        oikein.. kirjoitti:

        Syytönhän minä suoli24:n toimintaan olen! Kannattaisi mennä nukkuman ajoissa niin näkisi mihin kommenttinsa iskee!!

        Ihan oikeaan paikkaanhan tuo oli vastattu rakenteen mukaan.


    • miksi viihdyin

      s24:n keskustelusivuilla oli ulkonäkö joka nyt ei kyllä lainkaan miellytä väreiltään eikä muodoiltaan eikä rajauksiltaan ja vasemman suunnistuspalkin voisi poistaa kokonaan, teksti on liian pienellä alueella keskellä. Vahinko että menitte muuttamaan enkä suoraan sanottuna ymmärrä miksi, edellinen oli selkeä ja toimiva. Olis ollut kiva antaa kivaa palautetta mutta kun ei voi. Oletteko te nyt aivan varmoja tämän ulkoasun suhteen?, mikä vikana vanhassa???

      • ja lisäys

        tämä on yksinkertaisesti epäselkeä verrattuna edelliseen, liikaa grafiikkaa. Kyllähän tuo sivupalkki voisi olla siinä mutta eikö sitä voi siirtää kauemmas ettei kirjoitusalue tai lukualue ole niin kapea? Tämä ei houkuta kirjoittamaan ja jos haluatte viestien vähenevän niin tällä kyllä saavutatte sen, luulisin. Jos itse olisin tekemässä keskustelupalstaa niin valitsisin sen vanhan tyylin ehdottomasti, se oli oikeasti miellyttävä silmälle selkeydessään ja yksinkertaisuudessaan. Voihan nenä :I


      • Pettynyt
        ja lisäys kirjoitti:

        tämä on yksinkertaisesti epäselkeä verrattuna edelliseen, liikaa grafiikkaa. Kyllähän tuo sivupalkki voisi olla siinä mutta eikö sitä voi siirtää kauemmas ettei kirjoitusalue tai lukualue ole niin kapea? Tämä ei houkuta kirjoittamaan ja jos haluatte viestien vähenevän niin tällä kyllä saavutatte sen, luulisin. Jos itse olisin tekemässä keskustelupalstaa niin valitsisin sen vanhan tyylin ehdottomasti, se oli oikeasti miellyttävä silmälle selkeydessään ja yksinkertaisuudessaan. Voihan nenä :I

        Todella epämukavaa luettavaa tälläinen sekamelska. Silmiä rasittava ulkoasu!


      • Pettynyt
        Pettynyt kirjoitti:

        Todella epämukavaa luettavaa tälläinen sekamelska. Silmiä rasittava ulkoasu!

        Nuo sini"raidalliset" sivupalkit taitaa olla ongelman ydin yhdessä vaaleansinisen fontin kanssa. Selkeys paranee huomattavasti kun peittää palkit käsillään. Netti on pullollaan näköharha yms. aivojen huijaamiskuvia, ja tässä on nyt sitten keksitty tahattomasti näköä ärsyttävä foorumi.


      • tahattomuudesta
        Pettynyt kirjoitti:

        Nuo sini"raidalliset" sivupalkit taitaa olla ongelman ydin yhdessä vaaleansinisen fontin kanssa. Selkeys paranee huomattavasti kun peittää palkit käsillään. Netti on pullollaan näköharha yms. aivojen huijaamiskuvia, ja tässä on nyt sitten keksitty tahattomasti näköä ärsyttävä foorumi.

        Jos tästä olisi muutettu vanhaan se olisi ollut uudistus joka olisi tervetullottu, tämän muutoksen tekijät tietävät ettei tämä ole parannus, pakko tietää ja jos tietävät niin tahallinen ja jokainen voi miettiä miksi muutos joka häiritsee, vaikeuttaa lukemista, on epäselvempi ja selvästi epähoukuttelevampi.

        Nämä palstat ovat kommunikaatiota varten, tiedon vaihtoa ja sen vaikeuttaminen on tarkoituksellista sabotaasia informaation leviämisen estämiseksi. Kun tavallinen sensuuri ei riittänyt poistoineen ja "häirikköviesteineen" siirryttiin oman palstan sabotointiin. Muuta selitystä en tälle keksi ellei suunnittelija todella ole mieltynyt tähän ja luulee muidenkin pitävän.


      • asdf,,
        Pettynyt kirjoitti:

        Nuo sini"raidalliset" sivupalkit taitaa olla ongelman ydin yhdessä vaaleansinisen fontin kanssa. Selkeys paranee huomattavasti kun peittää palkit käsillään. Netti on pullollaan näköharha yms. aivojen huijaamiskuvia, ja tässä on nyt sitten keksitty tahattomasti näköä ärsyttävä foorumi.

        >>Nuo sini"raidalliset" sivupalkit

        Minun koneessani näkyy siniset vinoraidat sekunnin ajan sinun vaihtuessa. Sen jälkeen molemmilla sivuilla on vain valkoista. Sekään ei ole hyvä silmille. Olisi parempi, jos se olisi hieman tummempaa.


      • asdf,,
        tahattomuudesta kirjoitti:

        Jos tästä olisi muutettu vanhaan se olisi ollut uudistus joka olisi tervetullottu, tämän muutoksen tekijät tietävät ettei tämä ole parannus, pakko tietää ja jos tietävät niin tahallinen ja jokainen voi miettiä miksi muutos joka häiritsee, vaikeuttaa lukemista, on epäselvempi ja selvästi epähoukuttelevampi.

        Nämä palstat ovat kommunikaatiota varten, tiedon vaihtoa ja sen vaikeuttaminen on tarkoituksellista sabotaasia informaation leviämisen estämiseksi. Kun tavallinen sensuuri ei riittänyt poistoineen ja "häirikköviesteineen" siirryttiin oman palstan sabotointiin. Muuta selitystä en tälle keksi ellei suunnittelija todella ole mieltynyt tähän ja luulee muidenkin pitävän.

        >>tarkoituksellista sabotaasia informaation leviämisen estämiseksi. Kun tavallinen sensuuri ei riittänyt poistoineen ja "häirikköviesteineen" siirryttiin oman palstan sabotointiin.

        Olen samaa mieltä. Tämä surkea ulkoasu on tehty tarkoituksella, että kävijät häviäisivät. Vanha tyyli oli erittäin hyvä ja se oli Suomen paras. Luulen, että se häiritsi poliitikkoja tai muita rikkaita, jotka maksoivat, että siitä päästiin eroon.

        Etenkin hakukone on täysi susi. Näkeehän sen hullukin, ettei sille voi määrätä valita palstan nimeä.


      • Suomen paras
        asdf,, kirjoitti:

        >>tarkoituksellista sabotaasia informaation leviämisen estämiseksi. Kun tavallinen sensuuri ei riittänyt poistoineen ja "häirikköviesteineen" siirryttiin oman palstan sabotointiin.

        Olen samaa mieltä. Tämä surkea ulkoasu on tehty tarkoituksella, että kävijät häviäisivät. Vanha tyyli oli erittäin hyvä ja se oli Suomen paras. Luulen, että se häiritsi poliitikkoja tai muita rikkaita, jotka maksoivat, että siitä päästiin eroon.

        Etenkin hakukone on täysi susi. Näkeehän sen hullukin, ettei sille voi määrätä valita palstan nimeä.

        oli, ja nyt on tämä. Adblockilla onneksi sai poistettua häiritsevät grafiikat mutta ilkeä oranssi ja tympeä sininen sekä hailakka teksti jäivät puhumattakaan liian ahtaasta tekstitilasta. Kokonaisuutena katsoen uudistus vei otsikoista voiman ja teksteistä selkyyden, päätäkin särkee vimmatusti.


      • samaa mieltä

        uudistus meni niin puhtaasti metsään, kun olla voi, miksi tehdä uutta ,kun vanha toimi ja oli hyvä, eikä tämä ole periaatteellista purnausta kaikkea uutta vastaan. PERSEESTÄ!


      • nimenomaan

        sama täällä, juuri tuo entinen suomi24 sivusto selkeydessään oli se minkä vuoksi täällä tuli roikuttua nyt täytyy sanoa kyllä että tämä poika menee muille sivuille roikkumaan sillä tämä nykyinen ulkoasu on aivan käsittämätönä roskaa. Vanhasta nautin uudesta kärsin. Lyhykäisyydessä näin.


      • ......
        ja lisäys kirjoitti:

        tämä on yksinkertaisesti epäselkeä verrattuna edelliseen, liikaa grafiikkaa. Kyllähän tuo sivupalkki voisi olla siinä mutta eikö sitä voi siirtää kauemmas ettei kirjoitusalue tai lukualue ole niin kapea? Tämä ei houkuta kirjoittamaan ja jos haluatte viestien vähenevän niin tällä kyllä saavutatte sen, luulisin. Jos itse olisin tekemässä keskustelupalstaa niin valitsisin sen vanhan tyylin ehdottomasti, se oli oikeasti miellyttävä silmälle selkeydessään ja yksinkertaisuudessaan. Voihan nenä :I

        Niskat nurin tälle uudistukselle, se on todella typerä uudistus.


      • ei voi olla totta
        asdf,, kirjoitti:

        >>tarkoituksellista sabotaasia informaation leviämisen estämiseksi. Kun tavallinen sensuuri ei riittänyt poistoineen ja "häirikköviesteineen" siirryttiin oman palstan sabotointiin.

        Olen samaa mieltä. Tämä surkea ulkoasu on tehty tarkoituksella, että kävijät häviäisivät. Vanha tyyli oli erittäin hyvä ja se oli Suomen paras. Luulen, että se häiritsi poliitikkoja tai muita rikkaita, jotka maksoivat, että siitä päästiin eroon.

        Etenkin hakukone on täysi susi. Näkeehän sen hullukin, ettei sille voi määrätä valita palstan nimeä.

        Toivon todella, että tämä on vitsi. Jos kyseinen kirjoittaja kuitenkin on aivan tosissaan, niin minä olen todella huolestunut.

        Jos "poistoilla" tässä tapauksessa tarkoitetaan sopimattomien, loukaavien tai muuten pahennusta herättävien viestien tai ketjujen poistamista, niin sille toiminnalle löytyy aivan varmasti enemmän kannatusta kuin vastustusta. Tosin se mitä "minä" kirjoitan on luonnollisesti aina asiaallista joten, jos joku sen poistaa niin se on sensuuria.

        Jos joku oikeasti olettaa näiden "häirikköviestien" olevan jotaan muuta kuin pentujen trollailua, niin suosittelisin lämpimästi vähentämään internetin käyttöä, etenkin salaliittoteoriat kannattaisi jättää hiukan vähemmällä.

        On erittäin vaikea edes kuvitella, että Suomi24 toiminnasta vastaavat yritykset olisivat kiinnostuneita hävittämään käyttäjät palvelustaan. Jos näin kuitenkin olisi, niin olisi sivuston sulkeminen ollut huomattavasti taloudellisempi keino. Näidenkin muutosten taustalta löytyy varmasti lukuisia teknisiä syitä, joilla pyritään turvaamaan palvelun toimivuus sen kasvaessa. On valitettavaa, että ihmiset lähes poikkeuksetta ovat vastaan kaikkea uutta, vain koska se on erilaista ja se vaatii opettelua.

        "Tämä on aivan p.... ja miks tätä piti muuttaa." ei ole millään tasolla rakentavaa kritiikkiä, eikä todellakaan auta kehittäjiä parantamaan palvelua. Lisäksi edellisen kaltaiset viestit voidaan lukea helposti molempiin mainittuihin kategorioihin, eli häirikköviestiksi ja tästä syystä poistettavaksi, eikä siinä ole todellakaan kyse sensuurista.

        Suosittelisin edellistä kommentojaa harkitsemaan pariin otteeseen voisiko asioille olla jokin muukin selitys kuin poliitikkojen ja rikkaiden ihmisten salaliitto, koska edellisen kommentin voi tulkita jo vainoharhaiseksi.


      • mutta...
        ei voi olla totta kirjoitti:

        Toivon todella, että tämä on vitsi. Jos kyseinen kirjoittaja kuitenkin on aivan tosissaan, niin minä olen todella huolestunut.

        Jos "poistoilla" tässä tapauksessa tarkoitetaan sopimattomien, loukaavien tai muuten pahennusta herättävien viestien tai ketjujen poistamista, niin sille toiminnalle löytyy aivan varmasti enemmän kannatusta kuin vastustusta. Tosin se mitä "minä" kirjoitan on luonnollisesti aina asiaallista joten, jos joku sen poistaa niin se on sensuuria.

        Jos joku oikeasti olettaa näiden "häirikköviestien" olevan jotaan muuta kuin pentujen trollailua, niin suosittelisin lämpimästi vähentämään internetin käyttöä, etenkin salaliittoteoriat kannattaisi jättää hiukan vähemmällä.

        On erittäin vaikea edes kuvitella, että Suomi24 toiminnasta vastaavat yritykset olisivat kiinnostuneita hävittämään käyttäjät palvelustaan. Jos näin kuitenkin olisi, niin olisi sivuston sulkeminen ollut huomattavasti taloudellisempi keino. Näidenkin muutosten taustalta löytyy varmasti lukuisia teknisiä syitä, joilla pyritään turvaamaan palvelun toimivuus sen kasvaessa. On valitettavaa, että ihmiset lähes poikkeuksetta ovat vastaan kaikkea uutta, vain koska se on erilaista ja se vaatii opettelua.

        "Tämä on aivan p.... ja miks tätä piti muuttaa." ei ole millään tasolla rakentavaa kritiikkiä, eikä todellakaan auta kehittäjiä parantamaan palvelua. Lisäksi edellisen kaltaiset viestit voidaan lukea helposti molempiin mainittuihin kategorioihin, eli häirikköviestiksi ja tästä syystä poistettavaksi, eikä siinä ole todellakaan kyse sensuurista.

        Suosittelisin edellistä kommentojaa harkitsemaan pariin otteeseen voisiko asioille olla jokin muukin selitys kuin poliitikkojen ja rikkaiden ihmisten salaliitto, koska edellisen kommentin voi tulkita jo vainoharhaiseksi.

        Muuten asiallinen viesti, mutta sitten siirryit asiasta omiin teorioihisi: "On valitettavaa, että ihmiset lähes poikkeuksetta ovat vastaan kaikkea uutta, vain koska se on erilaista ja se vaatii opettelua."

        Jos et ole huomannut, niin kyse ei ole vain uuden vastustamisesta. Kyse on siitä, että sekä palstan käytettävyys että luettavuus ovat heikentyneet huomattavasti. Ketjut eivät edelleenkään päivity normaalisti eli ei ole tietoa, missä ketjuissa on uusia viestejä. Siinä yksi ilmiselvä epäkohta.


      • mutta...
        mutta... kirjoitti:

        Muuten asiallinen viesti, mutta sitten siirryit asiasta omiin teorioihisi: "On valitettavaa, että ihmiset lähes poikkeuksetta ovat vastaan kaikkea uutta, vain koska se on erilaista ja se vaatii opettelua."

        Jos et ole huomannut, niin kyse ei ole vain uuden vastustamisesta. Kyse on siitä, että sekä palstan käytettävyys että luettavuus ovat heikentyneet huomattavasti. Ketjut eivät edelleenkään päivity normaalisti eli ei ole tietoa, missä ketjuissa on uusia viestejä. Siinä yksi ilmiselvä epäkohta.

        Lainaamasi kommentti kuvasti ainoastaan yleisesti sitä, että monet asiat jotka aluksi tuntuvat huonoilta osottautuvat hyviksi kun niihin tottuu. En todellakaan sano, että eikö palvelussa olisi edelleen puutteita ja vikoja. Mutta on myös huomattava, että jotkin tässä ketjussa olevista "puutteista" ovat myös puhtaita näkemys eroja.

        Ja täytyy muistaa, että tämän tyyppisenten projektejen kehittäjät ovat ylensä kokeneempia käyttäjiä joilla on erilaiset näkemykset selkeästä ja helpokäytöisestä, kuin keskiverto käyttäjällä. Joten rohkeasti vaan palautetta, jotta palvelu saadaan mahdollisimman monia miellyttäväksi, mutt asiallista sellaista.


      • asdf,,
        mutta... kirjoitti:

        Lainaamasi kommentti kuvasti ainoastaan yleisesti sitä, että monet asiat jotka aluksi tuntuvat huonoilta osottautuvat hyviksi kun niihin tottuu. En todellakaan sano, että eikö palvelussa olisi edelleen puutteita ja vikoja. Mutta on myös huomattava, että jotkin tässä ketjussa olevista "puutteista" ovat myös puhtaita näkemys eroja.

        Ja täytyy muistaa, että tämän tyyppisenten projektejen kehittäjät ovat ylensä kokeneempia käyttäjiä joilla on erilaiset näkemykset selkeästä ja helpokäytöisestä, kuin keskiverto käyttäjällä. Joten rohkeasti vaan palautetta, jotta palvelu saadaan mahdollisimman monia miellyttäväksi, mutt asiallista sellaista.

        Uusi foorumi on selkeästi vanhaa huonompi. Niitä huononnuksia on enemmän kuin yhteen viestiin voi kirjoittaa.
        Teksti on muutettu paljon pienemmäksi ja värit ovat haaleita. Minulla on tallennettuina tuhansia vanhoja viestejä, ja niistä näkee mitä se oli ennen.
        Ennen ei foorumin ulkonäöstä ollut mitään huomauttamista. Se oli erinomainen ja Suomen paras ehdottomasti. Nykyinen on taitamattomien poropeukaloiden tekemä.

        Pidän täysin mahdollisena, että painostuksen alla on tehty foorumi vähemmän houkuttelevaksi.


      • Se on goodbye
        asdf,, kirjoitti:

        Uusi foorumi on selkeästi vanhaa huonompi. Niitä huononnuksia on enemmän kuin yhteen viestiin voi kirjoittaa.
        Teksti on muutettu paljon pienemmäksi ja värit ovat haaleita. Minulla on tallennettuina tuhansia vanhoja viestejä, ja niistä näkee mitä se oli ennen.
        Ennen ei foorumin ulkonäöstä ollut mitään huomauttamista. Se oli erinomainen ja Suomen paras ehdottomasti. Nykyinen on taitamattomien poropeukaloiden tekemä.

        Pidän täysin mahdollisena, että painostuksen alla on tehty foorumi vähemmän houkuttelevaksi.

        Itsellä kävi myös heti mielessä että sivuista tehtiin tarkoituksella mahdollisimman surkeat jotta suomalaiset ei enää kokoontuisi porukalla puhumaan suunsa puhtaaksi vallanpitäjien kähminnöistä. Milloinkahan YLE:n Kansanradio mahdetaan lopettaa? Sinnehän saa ihmiset soittaa ilmaiseen numeroon ja puhua suunsa puhtaaksi ja pienellä etsimisellä sain selville että ohjelmaa kuuntelee joka viikko noin 400 000 suomalaista.


    • ei pelaaaaa

      Mulla kaatuu selain vähän väliä tän uuden version kanssa. Onko tää jotenkin raskaampi?
      Saako leveyttä jotenkin säätää tekstiä pitää rullata sivu ja korkeussuunnassa mikä on hankalaa.

    • eipääserekisteröityyn

      Vaihtakaa heti vanha takaisin!! Tää on todella kammottavan surkea ja huono uudistus kaikinpuolin. Tämä on miljoona kertaa pahempi kuin mitä pystyin pahimmissa painajaisissani edes kuvitteleen. Tiesin kyllä että osaatte täydellisesti tuhota, kuten teitte gallerian kanssa, mutta nyt tämä on niin syvältä kuin olla ja voi.

      Aivan hirveä, kammottava, toimimaton, sekava, hullu yms yms. ja samaa olen jo kuullut kaikilta. Kukaan ei ole kehunut.


      Ajatelkaas sitä.

      • sininen81

        .. löytyy nyt aivojen tilalla, TÄTÄ suunniteltaessa. Voi hyvät hyssykät, että osaavat pilata kaiken.


        "Kukaan ei ole kehunut.

        Ajatelkaas sitä."


        No, siepä sen sanoit, en kehu kyllä minäkään!


      • En kyllä kirjoita tänne

        Tämä on kyllä valitettavasti floppi!Vaihtakaa entinen takaisin!


      • no olen se sempre ite!!!
        En kyllä kirjoita tänne kirjoitti:

        Tämä on kyllä valitettavasti floppi!Vaihtakaa entinen takaisin!

        Hei!

        Oli entinen todellakin parempi!
        Eihän tätä osaa edes käyttää!
        Eikä omilla vanhoilla tunnuksilla pääse edes kirjautumaan sisään... : (
        Entinen takaisin ja nopeasti!
        Koko päivä meni ihan hukkaan!


      • Anonyymi

        Kukaan ei ole kehunut.

        Totta!


    • Totuttelua vaatii

      Siihen vanhaan konseptiin oli niin tottunut. Ehkä tämä uudistus on hyvä kun tähän tottuu. Mutta tosi oudolta tuntuu näin aluksi...

    • Postaus ei toimi

      Ilmoitti äsken ettei postaus sivua löydy. Myös maili kentän puuttuminen on iso ongelma. Se oli juuri yksi niistä syistä miksi käytin suomi24:sta, että keskusteluja oli helppo seurata.

    • Saag Paneer

      Kuten eri palstoilla onkin jo luettavissa, kirjoittajat ovat uudistuksesta lähinnä tyrmistyneitä. Uudet toiminnot ovat varmaankin tervetulleita, mutta toimintojen suunnittelu ja graafinen ulkoasu on masentavaa katsottavaa.

      Suomi24 on tähän saakka kilpaillut vastaavien foorumien kanssa ja pitänyt johtoasemansa lähinnä ERITTÄIN selkeän ja helppokäyttöisen ulkoasunsa takia. Kiitoksia siis menneestä.

      Vaikuttaa siltä, etteivät graafiset suunnittelijat ole juurikaan päässeet vaikuttamaan käytettävyyteen vaan uudistuksia on tehty tekniikan - ja talouden - ehdoilla: palstaa hallitsevat erlaiset mainosbannerit niin voimakkaasti, että käyttäjän kannalta tärkein sisältö eli keskustelut katoavat tuon kaiken vilkkuvan roinan keskelle.

      Vinkiksi siis: tehkää selvempi ero mainosten ja keskustelusisältöjen kesken. Nyt kun ne ovat fonttikokonsa ja sijoittelunsa ansiosta kaikki samanarvoisia, sivuista on erittäin vaikea saada selkoa.

    • s87

      Alku on aina hankala, mutta tämän koen erityisen hankalaksi.
      Sekavampi. Vaikea hahmottaa missä on mitäkin kun on liikaa tekstiä "yhdessä ikkunassa".

      • tulenlieskat**

        Ei huoli salasanaa , ei pääsee omallaan kirjautuun. Miksi pitää muuttaa kirjautuminenkin. Se sentään pelasi ennen. Olisitte jättänyt sen entiselleen.


      • tämä uudistus on PRC:stä!!!!!


    • koko.

      uudistus.
      Jotkut näköjään eivät koskaan ymmärrä
      "Turhaa hyvää mennä muuttamaan" lauseen päälle.

      • AbC-

        Toivottavasti ylläpito kertoo miksi hyvää lähdettiin muuttamaan. Mitkä olivat ne faktat perustuen asiakas palautteeseen joka motivoi palstan uudistamista. Lukuja kiitos ? Lukuja siitä kuinka paljon käyttäjämäärät on laskenut ,koska palveluun ei oltu tyytyväisiä . Palveluita pitää muuttaa vain silloin kuin asiakkaat sitä vaativat jne. Eli edellistä lainaten . Miksi hyvää piti muuttaa ??????


      • mikään hyvä ollut

        Ei se entinen malli mikään hyvä ollut. Aktiivisilla palstoilla monet hyvät keskustelut katoavat etusivulta aivan liian nopeasti, koska ketjut eivät nouse, kun niihin tulee uusi viesti. Tämä on huono juttu, jota ei ole vieläkään korjattu.

        Oma ehdotukseni on, että ketju lukittuisi itsestään, kun siihen ei ole kirjoitettu esim. 7-14 päivään. Muuten ketju nousisi aina palstan yläpäähän, kun siihen tulee uusia vastauksia.


    • Nari nari

      Näyttäisi kaikki vaan huonontuneen. Sisennetty asettelutapa on nyt aika kelvoton kun haarojen viimeiset viestit ovat parin merkin levyisiä pitkissä ketjuissa. En näe mitään järkeä sisällön pakottamisessa 640:n pikselin leveyteen. Ulkoasu on muutenkin sekava ja kontrasti huono.

      Mitään olennaisia vanhan "systeemin" (eroa vanhaan lähinnä uusi css ja ehkä 20 riviä koodia? Rakentaisin paremman järjestelmän muutamassa päivässä tyhjästä jos tietokantayhteys vaan on olemassa..) huonouksia ei kuitenkaan korjattu. Uusia viestejä sisältävät ketjut eivät edelleenkään hyppää takaisin listan kärkeen vaan katoavat kakkossivulle uusien aloitusten myötä, se johtaa saman asian jatkuvaan jankkaamiseen ja keskusteluiden lopahtamiseen niiden hypätessä pois ykkössivulta.

      Vastausten määrä ketjulistassa päivittyy useiden minuuttien viiveellä, ennen välittömästi.

      Miksei vasemman reunan puunavigoinnissa ole kuin nykyisen alueen alialueet?

      Miksei viestinkirjoituksessa edelleenkään ole mahdollisuutta lainata edellistä viestiä? Nyt näkee useita käytäntöjä, osa laittaa lainausmerkkeihin, osa suurimpikuin-merkin eteen, osa monta *-merkkiä yms yms.

      "Nimettömillä" voisi olla captcha ennen viestin lähetystä (karsisi spämmiä, painostaisi rekisteröitymään). Rekisteröityneiden käyttäjien pitäisi pystyä valitsemaan eri screen name kuin käyttäjätunnus (joka olisi eri kuin treffisivuston screenname).

      Vastauksissa on yhä oma otsikko. Näyttäisi olevan varsin yleinen käytäntö, että viestin alku kirjoitetaan otsikko- ja nimimerkkikenttiin ja jatketaan itse viestissä. Voisi edes olla oletuksena Re: vanha otsikko (eikä re:tä tarvitse jankuttaa, kuten treffisivuston vastauksissa, joissa parin päivän kirjeenvaihdon jälkeen järjestelmä itkee liian pitkästä otsikosta, joka on muotoa Re: Re: Re: Re: jne). Toinen ärsyttävä yleinen tapa on painella entteriä omatoimisesti rivinvaihtoa varten.

      Summa summarum: Ei mitään uutta ja vanhaa huononnettu.

      • allekirjoitan tuon

        Allekirjoitan viestisi. Täyttä asiaa.

        Ketjujen oletusnäyttötavaksi voisi kuitenkin laittaa sen perinteisen s24-threadin eli sen, jossa näkyy vain yksi viesti kerrallaan muiden viestien otsikot puuna. Luulisi, että se olisi tietokantahakujen kannalta kevyempi vaihtoehto kuin se, että joka kerta ladataan kaikki viestit näyttöön.


    • Saag Paneer

      Eniron "sponsoroidut linkit" kuuluvat mainososastolle ja sekoittuvat nyt hämäävästi samalle alueelle keskustelujen kanssa. Lisäksi fontti on sama kuin keskusteluissakin.
      -

      Huomasin myös, että keskusteluissa ei voi enää välilyöntiä käyttäen jakaa kirjoittamiaan kappaleita luettavampaan muotoon kuten normaalissa tekstinkäsittelyohjelmassa, vaan lopputulos näyttää huonotoimiselta sähköpostiohjelmalta. Halvan näköistä.
      -

      Selkeä jako sivulle auttaisi asiaa ainakin komppiksen kannalta. Sivun estetiikasta vastaavan designerin soisi myös tutustuvan käytettävyysestetiikan alkeisiin. Varsinkin siihen osaan, jossa puhutaan "Kolmanneksen säännöstä" ja "Kultaisesta leikkauksesta".
      -

      Ennen tällaisia muutoksia olisin sen sijaan suonut, että Ylläpito tarttuisi ripeämmin ottein eri palstojen moderointiin. Niitä kehittämällä kun keskusteluista tulisi huomattavasti miellyttävämpiä. Nyt trollit häiriköi ja asiallisia aloituksia poistellaan ilman mitään syitä. Pankaa vaikka ne seriffit kiertoon ja määräaikaisiin virkoihin.

    • sitten juossa entistäkin enemmän mainosrahan perässä käytettävyyden kustannuksella. Noh... Onhan tämän käyttö ilmaista. Muuta hyvää nyt ei ihan heti keksi. Katellaan ajan kanssa, löytyykö. Ja mainoksistahan pääsee kätevästi eroon, 30 sekuntia otti aikaa eikä näy enää ainuttakaan.

    • yhtään

      Sekava ja vaikealukuinen.
      Heti vanha taka!!!
      miksi pitää yrittää jotain uutta,kun vanha oli ihan hyvä ja selkeä sivu!!!!!!

    • Mamuniikki

      Rasismi olla ja pysyy foorumillanne päivästä ja vuodesta toiseen.

    • Lukekaas tämä tarkasti
    • minä vaan

      1) fontti karsea, liian kulmikas ja tiivis
      2) otsikkorivit ja viesti liian tiiviisti ja samankaltaisella/-kokoisella fontilla, peräkkäiset viestit liian lähellä toisiaan -> eivät erotu riittävän selvästi toisitaan
      3) lukutapavaihtoehto-napit ovat sivusto-elementeissä nimellä .../show_thread.gif ja ..../show_flat_thread.gif. En varmasti ole ainut, jolla on adblockin estolistalla *ad.gif, jolloin myös thread.gif estetään. - Meni muuten hetken aikaa, ennen kuin keksin miksi vain "flat"-vaihtoehto oli käytössä. Muutin nyt adblockin estolistalle *.ad.gif, saa nähdä koska tulee vastaan ensimmäinen mainos muotoa /ad.gif... (niin, ymmärrän, te yritätte saada meidät luopumaan adblockista, mutta turha toivo)
      4) ensimmäisen tason vastaukset samalla linjalla vastattavan kanssa "flat_thread"-vaihtoehdossa, hämää ja sekoittaa lukijaa - onko sama systeemi myös "vastausten vastausten" kohdalla?
      5) keskustelukategoriasivuilla (esim. keskustelu/ajanviete) Uusia viestejä-rivi sekoittuu viestiotsikoihin
      6) ylipäätään ainut kohta, mikä erottuu riittävän selvästi muista on "ilmoita asiattomasta viestistä" - se onkin varmasti oleellisin asia näissä keskusteluissa?
      7) sivut toimivat edelleen luvattoman hitaasti; aika kuluu adblockin käytöstä tai käyttämättömyydestä riippuen a) mainosten avaamisessa tai b) blokattujen mainospalvelimien hakemisessa.

      No, jotain hyvää:
      1) vasemman reunan puurakenne on hyvä, mutta siihen (alle?) voisi lisätä vielä muut pääkategoriat, jotta ei tarvitsisi aina kiertää pääsivun kautta.

    • entisee

      Taas onnistuitte tosiaa tekemään paskan uudistuksen!
      Lukeminen sivuilla melkee mahotonta ton taustan/tekstin takia, eli ottaa henkilökohtasesti silmiin aivan helvetisti!
      Myöntäkää mokanne tässä ja korjatkaa tältä osin osin...vaalea tausta on siis ihan järkyttävää kahtoo.
      Muuten voitte tehä kyllä näitä "uudistuksianne"...ainaha sitä voi lopettaa näitten pläräämisen.

      • Osku...

        Silmiin ottaa, no minä laitoin aurinkolasit päähän, se kyllä vähän auttaa :D


    • Dara

      Ulkoasu on varsin sekava ja vaikealukuinen. Mihin ihmeeseen on kadonnut se "Näytä aiheet" -kohta, josta sai esiin palstan aiheet yhdellä klikkauksella? Se oli hyvä kun oli sekä sivun ylä- että alareunassa.

      Luin vanhoja viestejä, ja ns. kappalejaot olivat hävinneet monesta kokonaan. Tietokoneen ruudulta tekstiä luettaessa selkeät kappalejaot ovat erittäin tärkeät luettavuuden kannalta.

      Mikä siinä vanhassa systeemissä oli vialla? Se oli paljon helppolukuisempi ulkoasultaan...

      • Dara

        Tuohonkin viestiin tein kirjoitusvaiheessa täysin selvän kappalejaon, mutta nyt sitä ei näy?? Miksi ei?? Tietokoneen ruudulta on todella raskas lukea tekstiä, jossa kirjoitus on yhtä pötköä. Kappalejaot, siis siten, että tekstiosia erottaa ylimääräinen riviväli, ovat hyvin tärkeät luettavuuden kannalta.


      • Anonyymi
        Dara kirjoitti:

        Tuohonkin viestiin tein kirjoitusvaiheessa täysin selvän kappalejaon, mutta nyt sitä ei näy?? Miksi ei?? Tietokoneen ruudulta on todella raskas lukea tekstiä, jossa kirjoitus on yhtä pötköä. Kappalejaot, siis siten, että tekstiosia erottaa ylimääräinen riviväli, ovat hyvin tärkeät luettavuuden kannalta.

        Luettavuus kärsi ja koko keskustelupalsta-toiminto on sekava ja vaikeaselkoinen.


    • oli parempi

      Entisessä esitystavassa oli helpompi ja nopeampi valita vastaus- tai kommenttipaikka. Ei tarvinnut viettää aikaa vierittäessä palkkia alas ja ylös etsiessä oikeaa paikkaa omalle kommentille.
      Nyt saa "juoksuttaa" palkkia pitkän aikaa löytääkseen oikean vastaus kohdan.
      Turhan monimutkaista tai paremminkin sanoen liikaa asiasisältöä heti etusivulla.
      Aikaisemmassa tyylissä näki heti tarvittavan polun ja haluamansa kommenttikohdan.
      Lisäksi fontin väri on erittäin huono lukea, varsinkin jos kyseessä on vähänkin huonosta näkökyvystä kyse.
      Tästä ovat jo monet hermostuneet. Samoin myös tuosta esitystavasta.
      KYLLÄ ENTINEN ESITYSTAPA OLI PALJON SELKEÄMPI JA HELPPOLUKUISEMPI!
      Miksi tehdä asiaa monimutkaisemmaksi kun kerran oli jo selkeä ja helppolukuinen esitystapa??????
      Tällainen on vain turhaa "leikkimistä" tekniikan kanssa ja asioiden monimuotoistamista eli pelkkää turhaa yleisön kosiskelua.
      Onhan tuo jo nähty, että mitä monimutkaisemmaksi asiat tehdään tieten tahtoen, sitä vaikeampaa on saada selvyys koko "jutun juuresta"!
      Minä ainakin vähennän huomattavasti, ellen lopeta kokonaan, käyntejäni Suomi24-palstalla.

      • kuitenkin,...

        Viestien esitystapaa voi vaihtaa. Siinä viestin oikeassa alanurkassa on kolme kuvaketta. Niistä ensimmäinen (ainoa jossa on "pompuloita") on se vanha eli yksi viesti näkyy kerrallaan ja muista viesteistä otsikot.

        Mutta tämä uudistunut värimaailma käy silmiin todella rankasti. Tulee fyysisesti paha olo. Valkoista, vaaleansinistä, vaaleanharmaata, feidauksia vaaleansinisestä valkoiseen ja vaaleanharmaasta valkoiseen. Ei näin.


      • Suomi24 boikottiin
        kuitenkin,... kirjoitti:

        Viestien esitystapaa voi vaihtaa. Siinä viestin oikeassa alanurkassa on kolme kuvaketta. Niistä ensimmäinen (ainoa jossa on "pompuloita") on se vanha eli yksi viesti näkyy kerrallaan ja muista viesteistä otsikot.

        Mutta tämä uudistunut värimaailma käy silmiin todella rankasti. Tulee fyysisesti paha olo. Valkoista, vaaleansinistä, vaaleanharmaata, feidauksia vaaleansinisestä valkoiseen ja vaaleanharmaasta valkoiseen. Ei näin.

        on muutettu kun se vanhassa oli juuri oikein eli oletusnäkymänä näkyy vain aloitusviesti ja sen alapuolella muiden viestien otsikot.


    • Heti tästä.

      En osaa sanoa mikä tässä sen aiheuttaa, mutta tämä on niin sekava eikä luettavuutta ole yhtään. Värit on sekavia eikä mitään löydä. Räikeät mainokset vaan vilkkuu silmissä. Kamalaa on myös kun painaa mitä vaan niin eka tulee sininen pohja johon tulee valkoista yms.

      Mulla ei ole epilepsiaa ja hyvin vähän migreeniäkään (samantyylinen syntymekanismi) Mutta tällä palstalla taidan saada ne kummatkin pysyvästi.

      Ennen pystyin nörään täällä vaikka 10 tuntia, nyt ei 15 minuuttiakaan.

      Tämä on täysin surkea uudistus kaikin puolin. Vanha heti takaisin

      (ja mielellään myös jotain kipukorvauksia. Nyt en meinaa edes nähdä näppäimistöä kun silmissä vilkkuu)

      Voi minkä menitte tekemään. Eka tuhositte ja pilasitte gallerian, ja nyt vielä tämänkin. Tämä on näköjään vain mainostajille suunnattu, ei käyttäjille.

      Menenkin sitten pois.

      • turiset..

        ..Minulla ei ole ollut migreeniä (toistaiseksi), mutta nämä sivustot taitavat kohta aiheuttaa.
        Aivan kamalaa katsottavaa, vaikkakin kirkkauden olen jo pudottanut aivan minimiin.
        Tässä läppärissä saisi mennä vaan vieläkin himmeämmäksi, mut ei enempää mene.


      • jokin käy

        Jokin tässä käy pahasti silmiin. Itselläni ei edes näy mainoksia adblockin vuoksi, mutta palstan uudistunut versio käy pahasti silmiin. Johtuisiko sitten siitä, että on pirunmoinen määrä valkoista ja sitten vaaleansinistä ja palkeissa värifeidauksia (esim. harmaan ja valkoisen välillä). Tuntuu silmissä pahalta ja väsyttävältä. Tosi levoton kokonaisvaikutelma. En yhtään ihmettele, jos joku saa migreenin. Itsekin siristelen silmiäni kirjoittaessani tätä noin kolmen vartin käytön jälkeen. Ei hyvä!


    • Närkästys

      Peruuta-alue/painike(mikä lie, ei täällä ole enää rajattu mitään alueita, kaikki vain hohtaa valkoisena)
      poistaa koko kirjoitetun viestin. Esikatselusta ei voi palata muokkaamaan viestiä?

      Vanhoja tekstejä on muokattu ilmeisesti ainakin kappalevälit poistamalla.

      Tekstin pituus on rajattu, mikä ei todellakaan ole hyvä asia, vaikka muutamat spämmit poistaisikin.

      • Dara

        Huomasin itse, että vaikka miten kirjoittaessasi sen kappalevälin tekisit, niin palstalle ilmaantuneessa tekstissä sitä ei enää näy. Pitkää tekstiä on mielestäni todella raskasta lukea ilman niitä kappalevälejä. Tämä uudistus on todella epäonnistunut nimenomaan luettavuuden kannalta.


        Sapettaa...


    • tunarit

      Ottamatta edes kantaa surkeaan uudistuneeseen ulkoasuun, totean vaan että ettekö testaa ollenkaan mitä tunaroitte?

      Ei nimittäin viesteissä näy rivivälit ja sanatkin tavutetaan ihan päin vittuja. Miksi ihmeesä edes pitää tavuttaa?!?! Tosi onnetonta amatööritoimintaa. Tästä alkoi Suomi24:n syöksy kohti tuhoa. Hyvästi!

    • asdfg,,

      Kun ei ole mahdollisuutta määrätä kirjoittamalla miltä palstalta haetaan, hakukoneella ei tee mitään.

    • torso..

      historiapalstan spämmäri jatkaa edelleen spämmäystään minkään estämättä:(

    • kerta kaikkiaan!

      Miksi Suomen selkein keskustelupalsta mentiin muuttamaan? Täydellinen floppi.

      Oliko yhtään graafikkoa mukana uudistusta suunnittelemassa? Lopputulos on kyllä tyypillistä tietokoneajan 'kaikki graafikoksi tietsikalla' -suunnitteluntaidonnäytettä!

      Pyytämällä pyydän: palauttakaa entinen SELKEÄ palsta!

      Eipä houkuta seuraamaan palstaa enää.

      • Keka29

        Etusivulla aivan liikaa matskua ja aihealueet muutettu sillisalaatiksi.
        Ei tee mieli kommentoida eikä keskustella.
        Ja näyttää siltä, että keskustelukin on hyytynyt...


    • t.a.p.

      Ilmeisesti on ollut tekemisen puutetta, kun on pitänyt mennä pilaamaan hyvät sivut. Asialla olleiden nörttien olisi pitänyt ensin kysyä ja vasta sitten toteuttaa ajatuksiaan.

      • kampusland

        Keskustelun peruste on linkkien välittäminen, nyt se mahdollisuus on poistettu.
        Et pysty esikatselemaan ennen lähettämistä, silloin teksti pyyhkiytyy pois. Ottakaa hyvät ihmiset entinen systeemi käyttöön, muutes lukemiset jää vähiin ja mainostajat vihastuu silmään kusemisesta.


      • Ei mitään ongelmaa
        kampusland kirjoitti:

        Keskustelun peruste on linkkien välittäminen, nyt se mahdollisuus on poistettu.
        Et pysty esikatselemaan ennen lähettämistä, silloin teksti pyyhkiytyy pois. Ottakaa hyvät ihmiset entinen systeemi käyttöön, muutes lukemiset jää vähiin ja mainostajat vihastuu silmään kusemisesta.

        Ei linkkien välittämistä ole mitenkään poistettu!

        Ainoa mikä ei enää toimi on hiiren oikealla näppäimellä klikkaus viestikentässä.

        Mutta ei kai kukaan tuolla lailla mitään kopio/liitä?

        Kun kerran Ctlr c ja Ctrl v toimivat loistavasti?

        http://www.wolframalpha.com/
        http://www.wolframalpha.com/
        http://www.wolframalpha.com/


      • Ai ei vai?
        Ei mitään ongelmaa kirjoitti:

        Ei linkkien välittämistä ole mitenkään poistettu!

        Ainoa mikä ei enää toimi on hiiren oikealla näppäimellä klikkaus viestikentässä.

        Mutta ei kai kukaan tuolla lailla mitään kopio/liitä?

        Kun kerran Ctlr c ja Ctrl v toimivat loistavasti?

        http://www.wolframalpha.com/
        http://www.wolframalpha.com/
        http://www.wolframalpha.com/

        "Ei linkkien välittämistä ole mitenkään poistettu!

        Ainoa mikä ei enää toimi on hiiren oikealla näppäimellä klikkaus viestikentässä.

        Mutta ei kai kukaan tuolla lailla mitään kopio/liitä?"

        Eikö?


      • hiirelläkin
        Ei mitään ongelmaa kirjoitti:

        Ei linkkien välittämistä ole mitenkään poistettu!

        Ainoa mikä ei enää toimi on hiiren oikealla näppäimellä klikkaus viestikentässä.

        Mutta ei kai kukaan tuolla lailla mitään kopio/liitä?

        Kun kerran Ctlr c ja Ctrl v toimivat loistavasti?

        http://www.wolframalpha.com/
        http://www.wolframalpha.com/
        http://www.wolframalpha.com/

        "Ainoa mikä ei enää toimi on hiiren oikealla näppäimellä klikkaus viestikentässä.

        Mutta ei kai kukaan tuolla lailla mitään kopio/liitä?"

        No minäpä juuri kopioin ja liitin juuri sillä tavalla ;)

        Mutta kerrotko miten nykyisin linkitetään? Kun tästä lähden hakemaan tiettyä sivustoa ja kopioin sen osoitteen ja yritän palata tänne, on kaikki mitä olin viestiin ehtinyt kirjoittaa hävinnyt!


      • t.a.p.
        hiirelläkin kirjoitti:

        "Ainoa mikä ei enää toimi on hiiren oikealla näppäimellä klikkaus viestikentässä.

        Mutta ei kai kukaan tuolla lailla mitään kopio/liitä?"

        No minäpä juuri kopioin ja liitin juuri sillä tavalla ;)

        Mutta kerrotko miten nykyisin linkitetään? Kun tästä lähden hakemaan tiettyä sivustoa ja kopioin sen osoitteen ja yritän palata tänne, on kaikki mitä olin viestiin ehtinyt kirjoittaa hävinnyt!

        "No minäpä juuri kopioin ja liitin juuri sillä tavalla ;) "

        Niin minäkin, Operalla.

        http://www.suomi24.fi/

        Avasin toisen välilehden ja kävin kopioimassa linkin siellä ja sitten avasin tämän välilehden uudestaan. Liitin linkin ja nyt painan lähetä nappia...


      • linkitystäkin
        t.a.p. kirjoitti:

        "No minäpä juuri kopioin ja liitin juuri sillä tavalla ;) "

        Niin minäkin, Operalla.

        http://www.suomi24.fi/

        Avasin toisen välilehden ja kävin kopioimassa linkin siellä ja sitten avasin tämän välilehden uudestaan. Liitin linkin ja nyt painan lähetä nappia...

        ""No minäpä juuri kopioin ja liitin juuri sillä tavalla ;) "

        Niin minäkin, Operalla."

        Mie tein sen Firefoxilla.

        Nyt painun Iltalehden sivuille ja yritän ohjeittesi mukaisesti linkittää jotain...

        http://www.iltalehti.fi/tampere/200905209623031_te.shtml

        Ja tais onnata! kiitos kaunis sulle =D


      • windows koneissa
        Ei mitään ongelmaa kirjoitti:

        Ei linkkien välittämistä ole mitenkään poistettu!

        Ainoa mikä ei enää toimi on hiiren oikealla näppäimellä klikkaus viestikentässä.

        Mutta ei kai kukaan tuolla lailla mitään kopio/liitä?

        Kun kerran Ctlr c ja Ctrl v toimivat loistavasti?

        http://www.wolframalpha.com/
        http://www.wolframalpha.com/
        http://www.wolframalpha.com/

        testasin äsken pöytäkoneella, mutta meillä on kannettava Applen MacBook. Se ei kyllä reagoinut mitenkään Ctlr c ja Ctrl v käskyihin....


      • Mäkkärimies
        windows koneissa kirjoitti:

        testasin äsken pöytäkoneella, mutta meillä on kannettava Applen MacBook. Se ei kyllä reagoinut mitenkään Ctlr c ja Ctrl v käskyihin....

        Apple-käyttäjänä tiedät varmaan, että windows-käyttäjien kirjoittaessa ctrl, Macillä pitää painaa cmd, eli cmd c ja cmd v.


      • Mäkkärimies kirjoitti:

        Apple-käyttäjänä tiedät varmaan, että windows-käyttäjien kirjoittaessa ctrl, Macillä pitää painaa cmd, eli cmd c ja cmd v.

        En tiennyt tuosta asiasta, käytän yleensä ulkoista näppistä (ei tartte varoa hiirtä kirjoittaessa) ja olen käyttänyt hiirtä kopioimisessa ja liittämisessä. Kokeilin neuvoasi ja se toimii. :)


    • käynnit

      Minä ainakin. Näkemiin!

      • Jos ei neuvoista oteta opiksi, ei ole mielenkiintoa avata koko saatanan palstaa.
        Neuvokaa muut, mille palstalle siirrytään?


      • http://keskustelu.hpguru
        reimars kirjoitti:

        Jos ei neuvoista oteta opiksi, ei ole mielenkiintoa avata koko saatanan palstaa.
        Neuvokaa muut, mille palstalle siirrytään?

        http://keskustelu.hpguru.net/

        Tervetuloa!


      • tällaista

        viitsi selailla, pitäkää uudistuksenne!!


      • lopetan

        minäkin. Ei tästä tule mitään, menee hermo.


    • Tellastiina*

      Luin koko ketjun viestit ja täällä näkyy olevan aivan sama juttu, kuin eräällä toisella foorumilla uudistuksen jälkeen.
      Kaikki on jostain syvältä, jopa migreenin saa joku täälläkin, samoin oli siellä.

      Nyt kun muutama kuukausi on mennyt ei kukaan muista enää vanhaa foorumia, samat kirjoittelevat ja migreenistä ei tietoakaan.

      Teksti on tosiaan pientä ja se vaaleansininen teksti ei ole huonosilmäisiä varten.
      Vähän on vielä kaikki hakusessa, mutta kyllä se siitä...

      Tämä on hyvä, kun esikatselussa saa suoraan korjata tai lisätä viestiään.

      • Mamuniikki

        Moni kun purnaa vielä edellisestäkin uudistuksesta ja osa(liian pieni osa) siitä tärkeimmästä - sisällöstä.

        Enirolta tuntuu resursseja löytyvän ulkoasu-uudistuksiin, vaikka rikollisen materiaalin läpipääsyä ja pysymistä palstoilla perusteltiin resurssikysymyksenä.

        Mutta kuten olen jo vuosikaudet sanonut, Eniro tekee rahaa rasismilla ja uhrien ihmisoikeuksia polkemalla. Mitään vastausta en ole edelleenkään saanut millä oikeudella. Oletan että vahvemman oikeudella.


      • Ahmed Ahne

        Mä en voi esikatsella ja korjata ilman että kirjoittamani teksti häipyy. En voi pistää linkkiä sivulle, ei toimi. Et voi millään puolustaa uudistusta joka on mennyt perseelle.


      • Tellastiina*
        Ahmed Ahne kirjoitti:

        Mä en voi esikatsella ja korjata ilman että kirjoittamani teksti häipyy. En voi pistää linkkiä sivulle, ei toimi. Et voi millään puolustaa uudistusta joka on mennyt perseelle.

        Kun esikatselet viestisi niin siinä alapuolella on se kirjoitettu viestisi ja siihen saat lisättyä ja korjattua kirjoitustasi! ;)


      • bugeja...

        Olet nyt, vastarannan kiiski, pahasti hakoteillä. Olen nyt selaillut palstaa puoli tuntia ja törmännyt ainakin kolmeen bugiin, jotka vaikuttavat palstan käytettävyyteen ja luettavuuteen huomattavasti.

        Sitten on nämä nerokkaat uudistusket, kuten suosittujen puheenaiheiden typistäminen viiteen. Miksi ihmeessä?


    • EI NÄIN

      Palstat näkyvät surkeasti: pieni ja himmeän harmaa teksti valkoisella pohjalla!? Eikö ne jotka tämän on uudistaneet, ollenkaan tajunneet mikä on toimivaa ja mikä ei? Miksi oli pakko pilata hyvä ulkoasu? Vanha systeemi oli paljon parempi: musta ja sopivan iso teksti valkoisella taustalla.

      Lisäksi haluan että ketjujen oletusnäkymä muutetaan takaisin siihen että ainoastaan aloitusviesti näkyy.

      • ainakaan parantunut

        Heikkonäköiset unohdettu kokonaan. Vaan sehän se on tyyli nykyään. Ei kannata uudistaa jos vanha on parempi.


    • juhakorkeapudas

      Kuinka pitkä aika on tuo "lyhyt aika" ja olisiko mahdollista saada kyseinen esto pois ainakin rekisteröityneiltä käyttäjiltä? Harmittaa, että tuollainen esto pilaa kirjoittelun.

      • himokirjoittaja

        Kuinka monta viestiä nyt enää saa kirjoittaa? Hyvänen aika. Minulla on tapana (oli!) istua joka aamu pari tuntia koneella ja 'keskustella' teidän suomalaisten kanssa. Nyt taitaa jäädä tämä ainut suomenkielinen keskustelupaikkani omaan arvoonsa.


        Ei tuota liian pientä ja harmaata kirjasintyyliä jaksa lukea. Otsikot eivät erotu. Ainut silmäänpistävä teksti on 'Ilmoita asiattomasta viestistä' - joka viestin jälkeen; onko se tosiaan se tärkein asia?


        Joku finninaamainen kersaporukka on päättänyt muuttaa ulkoasua muutoksen takia - he halusivat korostaa itseään, eivät auttaa keskustelijoita. Sehän se on se suunnittelun vaara, että yritetään hakea jotain erilaista, sen sijaan, että pyrittäisiin toimivuuteen, estetiikkaan ja helppokäyttöisyyteen. Tästä tuli nyt tällainen 'fad', sen sijaan, että olisi tullut 'good design'.


        When it's not broken, don't fix it.


      • kirjoittaa..
        himokirjoittaja kirjoitti:

        Kuinka monta viestiä nyt enää saa kirjoittaa? Hyvänen aika. Minulla on tapana (oli!) istua joka aamu pari tuntia koneella ja 'keskustella' teidän suomalaisten kanssa. Nyt taitaa jäädä tämä ainut suomenkielinen keskustelupaikkani omaan arvoonsa.


        Ei tuota liian pientä ja harmaata kirjasintyyliä jaksa lukea. Otsikot eivät erotu. Ainut silmäänpistävä teksti on 'Ilmoita asiattomasta viestistä' - joka viestin jälkeen; onko se tosiaan se tärkein asia?


        Joku finninaamainen kersaporukka on päättänyt muuttaa ulkoasua muutoksen takia - he halusivat korostaa itseään, eivät auttaa keskustelijoita. Sehän se on se suunnittelun vaara, että yritetään hakea jotain erilaista, sen sijaan, että pyrittäisiin toimivuuteen, estetiikkaan ja helppokäyttöisyyteen. Tästä tuli nyt tällainen 'fad', sen sijaan, että olisi tullut 'good design'.


        When it's not broken, don't fix it.

        Kyllä niitä viestejä voi kirjoitella. Kahden viestin välillä tosin taitaa olla 30-60 sekunnin pakollinen tauko. En ole tarkkaan mitannut, mutta olen tähänkin ketjuun naputellut ainakin viisi viestiä, joten ei tuosta suurta haittaa ole. Olihan aiemmassakin suomi24:ssä jonkinlainen aikarajoitus kahden viestin välillä.


      • himokirjoittaja
        himokirjoittaja kirjoitti:

        Kuinka monta viestiä nyt enää saa kirjoittaa? Hyvänen aika. Minulla on tapana (oli!) istua joka aamu pari tuntia koneella ja 'keskustella' teidän suomalaisten kanssa. Nyt taitaa jäädä tämä ainut suomenkielinen keskustelupaikkani omaan arvoonsa.


        Ei tuota liian pientä ja harmaata kirjasintyyliä jaksa lukea. Otsikot eivät erotu. Ainut silmäänpistävä teksti on 'Ilmoita asiattomasta viestistä' - joka viestin jälkeen; onko se tosiaan se tärkein asia?


        Joku finninaamainen kersaporukka on päättänyt muuttaa ulkoasua muutoksen takia - he halusivat korostaa itseään, eivät auttaa keskustelijoita. Sehän se on se suunnittelun vaara, että yritetään hakea jotain erilaista, sen sijaan, että pyrittäisiin toimivuuteen, estetiikkaan ja helppokäyttöisyyteen. Tästä tuli nyt tällainen 'fad', sen sijaan, että olisi tullut 'good design'.


        When it's not broken, don't fix it.

        mutta tuli vain tuo puolentoista rivin korkuinen tuskin erottuva väli. Huono juttu.


    • Outoa.

      Miksi ihmeessä viikon suosituimmat piti vähentää 15:sta 5:een?!

      • pettynyt uudistukseen

        Minäkin haluan viikon suosituimpia enemmän. Jopa 20-30 suosituinta olisi hyvä näkyä!


      • tästä...
        pettynyt uudistukseen kirjoitti:

        Minäkin haluan viikon suosituimpia enemmän. Jopa 20-30 suosituinta olisi hyvä näkyä!

        Samaa mieltä. Tack och adjö.


    • käy suomi24:ssa

      niin usein kuin ennen. Tämä nk. uudistus on paremminkin pahennus. Inhottava lukea ja jotenkin vain hankala. Miksi piti entinen hyvä sivusto pilata?

      • ippeliini

        Miksi piti muuttaa?

        Harmittaa....niin vietävästi:(((


    • Huonovointinen

      Mä sain tästä sekametelisopasta migreenin, ja nyt tekee tosi huonoa. Kaikki vaan tämmöisen sotkun takia eikä edes näytön himmentäminen yms. auttanut. Mä en tajua miksi se edellinen selvä ja selkeä malli ei kelvannut. Ihan pakkoko oli tuhota toimiva systeemi? Galleriauudistus oli huono, ja tämä on pohjanoteeraus. Tämä ei toimi ollenkaan, joten turhan työn teitte. Mä lyön vetoa, että menetätte kävijöitä tämän takia. Tätä haukutaan joka paikassa. Todella monet sanoo ihan samaa kuin minä, että tulee pää kipeäksi kun kaikki on ihan sotkua eikä mistään saa selvää. Räikeät värit ja mainokset vaan vilkkuu silmissä.

      Tämä on niin huono uudistus mitä olla ja voi. Nyt kyllä riitti mulle ja pakko on lakata käymästä täällä. Morjens.

    • sananen

      Mielestäni keskustelu on uudistuksen jälkeen visuaalisesti levoton sekä torjuvan tuntuinen.
      Nuo taustavärit ja sävytykset voisi kyllä jättää hyvin pois, vanha versio oli paras mahdollinen selkeydeltään mielestäni.

    • Boikottia

      eteenpäin. Jos palautatte vanhan ulkoasun, tulen takaisin. Kiitos ja hei.

      • minäkin.

        heippa


    • Robert Eniro

      Paska, paskempi, Eniro!

      Soronoo, tämä poika siirtyy Hesarin keskusteluihin sataprosenttisesti. Sekin on huono, muttei sentään NÄIN HUONO!

      • -jediritari-

        Linnkien lisääminen aiheen keskusteluun ei onnistu. PASKA uudistus..!

        Vanha takas ja sassiin!


    • xvölvöxlk

      Tässä pari heti huomaamaani bugia:

      Kappaleiden väliin ei saa tyhjää riviä kuin ketjun aloitusviestiä kirjoittaessa. Tyhjät rivit häviävät kaikista vastauksista.

      Kun selaa keskusteluja otsikkopuuna ("thread", se ensimmäinen kolmesta vaihtoehdosta), niin osa vastauksista häviää näkyvistä, kun klikkaa lukemaan jotain muuta kuin ketjun avausviestiä. Ketjun kaikki viestit näkyvät otsikkoina VAIN avausviestiä lukiessa.

      Olisikohan kannattanut testata?

      • xvölvöxlk

        Kolmantena bugina sellainen juttu, että kaikki ketjut eivät päivity. Kun kirjoittaa ennen uudistusta aloitettuun ketjuun, niin palstan mukaan viimeisin viesti on edelleen kirjoitettu "eilen". Ketju ei siis päivity keskustelupalstan sivulle, vaikka ketjussa olisikin uusia viestejä.


    • :(..........

      Koko uudistus on täysi susi.
      Koko homma meni todella sekavaksi, vanha
      keskustelupalsta oli selkeä ja toimiva.

      Miksi piti toimiva homma tällaiseksi sillisalaatiksi muuttaa ??

      Minulta ainakin tämän sivun käyttö loppui tähän.

    • lopetan käyttämisen

      kuin helvetissä pääsee etsintäkuulutus palstalle?
      Uudistus on ihan per....tä,

    • SafetyCar

      En ole näin hirveää kskustelun ulkoasua löytänyt netistä.

      Onneksi on valinnanvaraa tässäsuhteessa.

      • N+9nu

        Siis silmiä särkee ja kaikki on niin paljon huonommin- lopetan täällä käymisen.


    • .-v,f

      Palstasivulla näkyvät ketjut päivittyvät hitaasti. Esim. tähän ketjuun on palstan mukaan tullut edellinen vastaus about 23:30, vaikka oikeasti viimeisin on puolenyön jälkeen.

    • entinen s24-fani

      Toimivan ulkosun luominen pitäisi jättää niille, jotka sen osaavat. Jotta tuloksena olisi helppolukuinen ja helppokäyttöinen palsta, suunnittelijan tulee ymmärtää suunnittelusta paljon enemmän kuin tämän muutoksen värkkääjät.

      .

      No ainakaan ette puhu 'parannuksista' - sille nauraisimme vielä enemmän. Edellinen palvelu oli paras, mitä olen nähnyt Suomessa tai muualla. Tämä on tasapaksu, vaikealukuinen harmaapötkö.

    • Suomi24lukija

      En rupea vaihtamaan selainta sen vuoksi, että saisin mainokset poistettua(firefoxilla kuulemma onnistuu). On helpompi tapa lopetta suomi24 keskustelujen lukeminen. Ainoastaan nettiriippuvaiset suostuvat sietämään tälläista roskaa, miltä palsta näyttää uudistuksen jälkeen. Tietysti on aina näitä kikkailijoita, jotka yrittävät suodattaa pois ylimääräistä, etteivät saisi migreenia näyttöpäätteen katselusta.

    • sekaista

      voi vitsi mitä sekamelskaa,vanha oli paljon parempi,ei tänne enään viitsi tulla,kyllä nyt meni uudistus ihan penkinalle

      • Wiki-c

        Wiimeinen wiestini tälle palstalle ellei pilattua ulkoasua korjata


    • vaan parempi.

      Kaikkien SURKEINTA ja haittavinta on ettei viestikenttään saa enää kopioitua ja liitettyä keskustelun kannalta oleellisen tarpeellisia linkkejä ja tekstinpätkiä, tämä haittaa eniten keskustelun sujuvuutta.
      Toisekseen, miksi viestin pituutta rajoitetaan? Nyt viestin joutuu mahdollisesti katkaisemaan kesken kaiken ja jatkamaan toiseen osaan!
      Ja kolmanneksi, se uusimpien megahidas päivittyminen etusivulle.. joutuu selaamaan kaikki otsikot läpi ja rullaamaan viestihierarkian kun etsii uusimpia viestejä. Hohhhoijjaa. Tähän taitaa loppua ainakin palsta-addiktio...

      Entinen oli selkeä ja hyvä. Miksi se piti mennä tärväämään??
      Yrittäkää nyt tehdä jotakin edes tuolle ensimmäiselle mokalle, jos nyt on aivan mahdotonta ottaa vanha systeemi takaisin..

      • tuotatuota

        Olen kokeillut forumia Explorerin, Firefoxin ja Chromen selaimilla ja yhdelläkään en onnistu hiiren avulla siirtämään tähän tekstikenttään kopioitua tekstiä saati linkkejä. Haittaa kyllä keskustelua. Tosin homma ilmeisesti onnistuu, kun kopioi ensiksi haluamansa tekstin ja sitten tässä tekstikentässä käyttää toimintoa ctrl v, eli kokeillaan:

        "Kaikkien SURKEINTA ja haittavinta on ettei viestikenttään saa enää kopioitua ja liitettyä keskustelun kannalta oleellisen tarpeellisia linkkejä ja tekstinpätkiä, tämä haittaa eniten keskustelun sujuvuutta."

        Ja sitten linkki, vaikka uudistuksesta infoavalle sivulle:

        http://www.suomi24.fi/opastus/keskustelu/uudistus/

        Eli näin onnistuu, mutta hiiren valikon kautta ei onnistu. Miksi näin?

        Muuten plussaa tästä uudistuksesta, forumi tuntuu toimivan nopeammin. Ulkoasu ihan ookoo, vaatii vain vähän totuttelua kun aiempi ulkoasu on ollut niin kauan toiminnassa.


    • vaan parempi.

      Kaikkien harmittavinta on ettei viestikenttään saa enää kopioitua ja liitettyä keskustelun kannalta oleellisen tarpeellisia linkkejä ja tekstinpätkiä, tämä haittaa eniten keskutelun sujuvuutta.
      Toisekseen, miksi viestin pituutta rajoitetaan? Nyt viestin joutuu mahdollisesti katkaisemaan kesken kaiken ja jatkamaan toiseen osaan!
      Ja kolmanneksi, se uusimpien megahidas päivittyminen etusivulle.. joutuu selaamaan kaikki otsikot läpi ja rullaamaan viestihierarkian kun etsii uusimpia viestejä. Hohhhoijjaa.

      Entinen oli selkeä ja hyvä. Miksi se piti mennä tärväämään??
      Yrittäkää nyt tehdä jotakin edes tuolle ensimmäiselle mokalle, jos nyt on aivan mahdotonta ottaa vanha systeemi takaisin..


      ps. ja nyt kun yritän lähettää tätäkin viestiä niin ilmoittaa että 'pyydettyä sivua ei löydy.' Että tällä lailla!

      • tuli näemmä

        tuplana tääkin.. jep, näin tää homma "pelaa"!!

        ^Ja tätä ei sallita lähetettävän nyt liian lyhyen ajan sisällä edellisestä?!!! V**U hermot tässä alkaa mennä...!!! Ehkä annan olla koko p***skan, ei täällä viitti turhaan pinnaansa tulla kiristään, liian hankalaa ja vaikeeta nykyään. Kiitos vanhasta mutta ei kiitos enää tästä, palailen kun vanha ilmaantuu takasin...Hei hei.


    • AriT

      Tulee tässä mieleen vaikkapa tuo Sampo Pankin vuosi sitten tapahtunut asiakaskato, jossa tietoteknisin keinoin tuhottiin hyvin toiminut järjestelmä yhden viikonlopun aikana. Nyt Suomi24 pystyi samaan yhden päivän aikana, johtaneeko tämä uudistus samalla tavalla asiakaskatoon tällä keskustelufoorumilla?
      .
      Omalta kohdaltani teen samoin kuin entisessä pankissanikin eli lopetan Suomi24:n käytön vastalauseena täysin epäonnistuneen uudistuksen takia. Joitakin pahimpia omiin silmiini sattuvia havaintoja.
      - tekstin luettavuuden selkeys kadonnut, koska kappalejako ei onnistu normaaliin tapaan tyhjiä rivejä enterillä jättämällä
      - viestien tekstien asettelu aivan liian tiukka esim. otsikon ja leipätekstin välissä samoin kuin vastaa tähän viestiin ja muiden kuvakkeiden edellä
      - viestiluetteloissa erittäin huono kontrasti, vaalean sininen väri valkoisella tai harmaalla pohjalla on huonosti luettavaa
      - sähköposti-ilmoitus viestiin tulevista vastauksista onnistuu vain suomi24:n postiin, monella ensisijainen spostiosoite on joku muu
      - liukuvärjäykset erittäin monessa paikassa enemmän häiritsevät ja ärsyttävät kuin saavat ulkoasuun positiivista virettä
      - mainostilaa vilkkuville ja siten ärsyttäville mainoksille uhrattu liikaa, erityisesti . pääaiheen (esim. http://keskustelu.suomi24.fi/debate/18 ) palstojen väliin tungetut mainokset tökkäävät silmään. Myös viestien leipätekstille jäävän tilan kaventaminen heikentää viestien tai otsikkoluetteloiden lukemista.
      .
      Kiitoksia menneestä ja jatketaan keskusteluja jollain toisella foorumilla.

      • Surkeaa!

        Keskustelu on niin vaikeaselkoista, että ei tee mieli paljon kirjoitella. Koko Suomi24 heikentyi uudistuksen myötä järkyttävän paljon. Eikä ole kyse tottumattomuudesta vaan siitä, että käytettävyys on nyt erittäin huono!


      • Anonyymi

        Kyllä oli pettymys tämä uudistus. Mutta osasin varautua, koska kokeilin beta-versiota.


    • mitään ei näe

      tekstistä. Se on liian vaalea ja muutenkin sekavaksi on mennyt. Liikaa tavaraa ja jaottelu ei pelaa. Näillänäkymin pakko lopettaa täällä käyminen, kun ei teksti näy edes.

    • jaloillaan äänestävä

      Uuusi käyttöliittymä on erittäin vaikealukuinen. Pääasia - viesti - ei tahdo edes löytyä ruudulta.

      - Mm. vastaa tähän viestiin, kerro vietistä ja ilmoita asiattomasta - linkit ovat aivan liian hallitsevia viestin tekstiin nähden.

      - oletuslukutavan muuttaminen (ja se, että sen vaihtaminen ei jää pysyväksi) on huono juttu. Ei kai ainkaan kukaan vakio-osallistuja halua aina lukea kaikkia viestejä uudestaan!?

      - toisaalta, jos haluaa luke tietystä viestisti eteenpäin, niin missä on "sseuraava" -nappula!?


      - vanhan systeemin ainoa vakava puute olis hitaus. Tekstin muotoilumahdollisuus olisi ollut kiva. Sii paluu vanhaa, olisi suuri parannus nykyiseen.


      Minäkin jäänn nyt monien muiden tavoin pois (mainosten) lukijoiden joukosta. Palaan mutaman viikon päästä katsomaan josko tilanne olisi parantunut, jos ee, siirryn muille maille mainoksia lukemaan.


      Ps ymmärrän, että tämä homma maksetaan mainoksilla ja se on ohan ok.
      Siis viesti ja mainoksi selvästi näkyviin, ja kaikki muu taiteilija-harjoittelijan keksimä sälä pois!

      • törkeää aliarvioimista

        Uskomatonta että viitsittekin kohdella teidän uskollisia käyttäjiä näin!
        Uusittuja keskusteluja on aika turha enää kutsua keskusteluiksi, ennemminkin kyse on linkki- ja mainoshelvelvetistä höystettynä muutamalla rivillä sitä asiaa, jonka takia ihmiset täällä käyvät!
        Ehkä olisi kannattanut ottaa edes vähän huomioon myös käyttäjät, joita ilman koko homma ei pyöri, kun uudistuksia tehdään ja suunnitellaan.

        Tuskin on kenenkään mainostajankaan etu, kun samalle sivulle tungetaan esiin 4-5 banneria ja parinkymmentä mainoslinkkiä!

        Uudistuksen jälkeen saa todellakin tehdä töitä että löytää sen asian ja osan sivusta, jota oikeasti on tullut katsomaan.
        Tätä työtä ainakaan minä en jaksa enkä viitsi tehdä, joten menetitte juuri yhden uskollisen käyttäjänne.


    • väri

      Raidoitus pois sivupalkeista ja väriksi 336699 tai 6699CC.

      Miksi sähköpostiin kirjautumisessa oletuksena ollut kursori käyttäjätunnuskentässä on jätetty pois? Tulee aivan turhaa klikkailua joka kerran sisäänkirjautuessa.

      Eikä näköjään toimi oikoluvun korjaus Soikolla.

      Huononnusta, pelkkää huononnusta oli 'uudistuksenne'.

      Vanha takaisin, please!

    • pilalle meni

      Uudistus meni totaalisesti pieleen. ainoa hyvä on vasemman reunan hakemistopuu. Mutta ulkonäkö, havainnollisuus, värien käyttö, kaikki aivan onnettomia. Palatkaa takaisin vanhaan! TÄTÄ EI PYSTY LUKEMAAN

      Lisäksi lienee toiminnallisia häiriöitä, esim. otsikossa lukee. uusia viestejä 17 kpl. Vaan kun menee eteenpäin palstalla, ei tämänpäiväisiä viestejä löydy yhtään.

    • laiteta

      vanha takaisin. on hitaampikin tämä uusi.

    • keskustelemaan

      jonnekkin muualle siksi aikaa kun saavat laitettua vanhan suomi24:n takaisin?

    • puolesta

      Laittakaa joku adressit.com-sivustolle adressi jonka allekirjoittavat lupaavat boikotoida Suomi24-sivustoa niin kauan kunnes vanha ulkoasu palautetaan.

      http://www.adressit.com/

    • jonka olen

      nettisivuilla koskaan nähnyt.

      Ei se vanhakaan mikään loistava ollut mutta tämä?

      Ei oikeasti jaksa vierailla enää täällä.

      • TODELLAKIN

        Vaikea käsittää, mitä uudistajien päässä on liikkunut tätä sutta tehdessään. Ihan sadistinen huononnus ihmisten kiusaamiseksi. Ilkeitä ihmsiä kostamassa meille omaa pahaa oloaan.


    • vai eikö ole vastauksia

      Hei!

      Oletteko millään tavalla noteeranneet saamaanne palautetta? Tai alkaneet parannella sivustoanne? Tai luetteko näitä palautteita ylipäätään? Tai odotatteko, että ihmiset tottuvat tähän "sekametelisoppaan" ajan kanssa? Tai odotatteko, että hullunmylly laantuu ajan kanssa? Tai, että sivustojenne käyttäjät palaavat takaisin? Oletteko viitsineet vastata yhteenkään teille esitettyyn kysymykseen näin julkisesti, ei sähköpostiin?

    • pilasi

      Koko palstan. Suomi24 muuttui erittäin sekavaksi ja vaikeaksi selata. Ennen oli esim. kaikki autoiluun liittyvät palstat samalla sivulla, nyt pudotusvalikoitten takana. En viitsinyt selata kuin muutaman niistä kymmenistä osastoista, joita olen vuosikaudet päivittäin lukenut. Jos selkeämpää ulkoasua ei ole luvassa, palauttakaa vaikka vanha takaisin, siinä ei ollut käyttäjän kannalta mitään vikaa.

    • ensin tuo

      IP 193.93.132.142 johonkin sinne, minne se kuuluu.

    • on jo ääkkösetkin

      sekaisin! Ryhtiä hommaan tana!

    • Minä täältä

      on ihan liian pientä. Vanhemmalla ihmisellä on vaikea lukea nykyistä tekstiä.

    • onko tätä jo ehdotettu eli tässä tulee. Voisiko tuon sivussa olevan navigaatiopalkin laittaa sellaiseksi että sen saisi halutessaan piiloon?

      Tilaa on ruudulla aikas niukalti. Suurensin fonttia ja nyt palkki tulee häiritsevästi eteen kun vastailee ja kirjoittelee viestejä. Palkki sinänsä on hyvä idea mutta sen ei tarvitse olla koko ajan näkyvissä.

    • typerää

      tämä mainosten korostaminen sisällön kustannuksella että ei voi kuin taivastella, eihän täältä viestejä edes meinaa löytää!!!!
      Parasta alkaa boikotoida myös mainostajianne.

      Ja kun nyt mainostamisesta on puhe niin puutunpa samalla siihen, että pikavippifirmojen mainostaminen pitkävetokeskustelun seassa ei taida olla aivan vastuullista toimintaa.

    • Mutteripää

      Suurin ongelmani on, ettei Copy/Paste toiminto toimi näillä uusilla sivuilla.Sen mahdollisuuden pois päältä aktivoiminen on ihan järjetön teko.

      Jos haluan lisätä linkin sivuille,minun pitäisi muka näppäillä koko linkkiryöppy manuaalisesti!Tai jos haluan lisätä lainauksen tekstiä toiselta sivulta,tai vaikka toiselta kirjoittajalta,minun tulisi näpytellä koko juttu omin sormin!?

      Ymmärrän että Copy/Pastea voi "väärinkäyttää" toistamalla tekstejä rimpsuittain eri osastoille,mutta sen kanssa on vain elettävä,Ylläpito!

      COPY/PASTE TAKAISIN,PRKLE!

      • Paina ctrl c niin kopioi, ctrl v niin liittää. Testattu on.


    • Valtakunnansovittelija

      TÄYTTÄ_PASKAA! Vanha takasin, vittuako menette muuttamaan toimivaa? Onneksi netissä riittää valinnanvaraa, eikä tarvi tulla tänne verenpainetta nostamaan.

    • Katleija3

      1. Oletuslukutapa.
      Itse pidin viestipuusta. Loogista olisi että symboleissa oletus olisi rivissä ensimmäisenä painikkeena.

      2. Viestistä toiseen siirtyminen.
      Viestipuuta käytettäessä ei ole enää mahdollista siirtyä klikkaamalla (edellinen/seuraava) viereiseen viestiin.

      3. Näkymän tilakysymys.
      Aloitusnäkymässä kirjoitutusen kellonaika ei mahdu näkymään. Se on oleellinen asia, kun käy kurkkaamassa uudet kirjoitukset. Näkymän siirtely ikävää.

      4. Miksi viestipuussa liikkuessa häipyvät alimmaiset viestit joskus?

      5. HYVÄ PARANNUS

      Viestiä kirjoittaessa korjaus käy nyt helposti esikatselussa ilman eri klikkausta korjaussivulle.

      • Katleija3

        Luvattoman pitkä viive on viestin kellonaikojen ilmestymisessä otsikkosivulle. Uusia viestejä on voinut tulla jo vaikka kuinka monta, ennenkuin ne näytöllä näkyvät.
        Taitaa olla alkukankeutta. Esiintyihän tuota joskus vanhassakin systeemissä.


      • Katleija3
        Katleija3 kirjoitti:

        Luvattoman pitkä viive on viestin kellonaikojen ilmestymisessä otsikkosivulle. Uusia viestejä on voinut tulla jo vaikka kuinka monta, ennenkuin ne näytöllä näkyvät.
        Taitaa olla alkukankeutta. Esiintyihän tuota joskus vanhassakin systeemissä.

        Tämä on huonompi kuin entinen, ellei korjauksia tehdä. Paljon hitaampi käyttää.


    • asdf..

      Kirkuvan punaisia mainoksia, ja paskan värisiä raitoja. Lukeminen on vaikeaa, kun keskimmäisenä on mainoksia. Hakukoneelle ei voi kirjoittaa palstan nimeä, mistä haetaan. Sellainen typeryys ei satu vahingossa. Se on tarkoituksellista tuhoamista, kun entinen hakukone oli oikein tehty. Koko foorumi on tahallisesti pilattu. Jos sanon suoraan, uskon määräysten tulleen korkeimmalta poliittiselta johdolta.

      • aktiivinen kirjoittaja

        täysin perseelleen on muka uudistuksenne mennyt. Kait te nyt itsekkin huomaatte, mitä olette aikaan saaneet.

        Mitä hyvää tässä on? Ei niin yhtikäs mitään.
        Luin kaikki viestit ja yhtäkään myönteistä palautetta en löytänyt.

        Pitääkö ihmisten mennä hakemaan tämän takia uusia silmälaseja, vaikka vanhat ovat olleet ihan hyvät?

        Minulla ainakin nuo ihmeelliset mainokset hypähtävät joka painalluksella.
        Tekstien ja mainosten väritys on tosi huonoa ja silmille rasittavaa.

        Kaikki hypähtävät samaan näkökenttään yhtàikaa.
        Miksi on pitänyt sulloa pieneen tilaan kaikki mahdollinen?

        Pikainen korjaus, tai keskustelupalstat loppuvat tyystin.
        Minä ainakin lopetan, jos ei muutosta tule ja pian.


      • mainosta...
        aktiivinen kirjoittaja kirjoitti:

        täysin perseelleen on muka uudistuksenne mennyt. Kait te nyt itsekkin huomaatte, mitä olette aikaan saaneet.

        Mitä hyvää tässä on? Ei niin yhtikäs mitään.
        Luin kaikki viestit ja yhtäkään myönteistä palautetta en löytänyt.

        Pitääkö ihmisten mennä hakemaan tämän takia uusia silmälaseja, vaikka vanhat ovat olleet ihan hyvät?

        Minulla ainakin nuo ihmeelliset mainokset hypähtävät joka painalluksella.
        Tekstien ja mainosten väritys on tosi huonoa ja silmille rasittavaa.

        Kaikki hypähtävät samaan näkökenttään yhtàikaa.
        Miksi on pitänyt sulloa pieneen tilaan kaikki mahdollinen?

        Pikainen korjaus, tai keskustelupalstat loppuvat tyystin.
        Minä ainakin lopetan, jos ei muutosta tule ja pian.

        kiitos adblockin ja silti pää särkee ja silmiin koskee heti kun avaa jonkun palstan. Ainakin 99 prosenttia on samaa mieltä kanssasi ja silti mitään ei tehdä asialle. Ei tähän edes silmät totu joten kokeilun voisi jo lopettaa.

        Jos sitä ei lopeteta niin tarkoitus on näköjään vähentää kirjoittelua tänne tekemällä asiointi mahdollisimman epämieluisaksi. Luulisi jo mainostajienkin tajuavan ettei uudistus paranna heidänkään asemaansa porukan saadessa päänsäryn pelkästä lukemisesta.


      • reaktio
        mainosta... kirjoitti:

        kiitos adblockin ja silti pää särkee ja silmiin koskee heti kun avaa jonkun palstan. Ainakin 99 prosenttia on samaa mieltä kanssasi ja silti mitään ei tehdä asialle. Ei tähän edes silmät totu joten kokeilun voisi jo lopettaa.

        Jos sitä ei lopeteta niin tarkoitus on näköjään vähentää kirjoittelua tänne tekemällä asiointi mahdollisimman epämieluisaksi. Luulisi jo mainostajienkin tajuavan ettei uudistus paranna heidänkään asemaansa porukan saadessa päänsäryn pelkästä lukemisesta.

        soluutio. Ensin luodaan ongelma=päätä särkevä uudistus johon saadaan reaktio=porukka sekoaa ja valittaa ja sitten tarjotaan ratkaisu=?toistaiseksi tuntematon, ehkäpä paluu entiseen että porukka on tyytyväinen huolimatta sensuurista, ehkä jotain muuta.


      • ei naurata
        aktiivinen kirjoittaja kirjoitti:

        täysin perseelleen on muka uudistuksenne mennyt. Kait te nyt itsekkin huomaatte, mitä olette aikaan saaneet.

        Mitä hyvää tässä on? Ei niin yhtikäs mitään.
        Luin kaikki viestit ja yhtäkään myönteistä palautetta en löytänyt.

        Pitääkö ihmisten mennä hakemaan tämän takia uusia silmälaseja, vaikka vanhat ovat olleet ihan hyvät?

        Minulla ainakin nuo ihmeelliset mainokset hypähtävät joka painalluksella.
        Tekstien ja mainosten väritys on tosi huonoa ja silmille rasittavaa.

        Kaikki hypähtävät samaan näkökenttään yhtàikaa.
        Miksi on pitänyt sulloa pieneen tilaan kaikki mahdollinen?

        Pikainen korjaus, tai keskustelupalstat loppuvat tyystin.
        Minä ainakin lopetan, jos ei muutosta tule ja pian.

        Joopa joo. Jos joku oli nettiriippuvainen ja roikkui keskustelupalstoilla niin, että kaikki muu jäi tekemättä, niin eipä roiku enää! Ei ainakaan näillä keskustelupalstoilla. Kenenkään silmät eivät kestä sitä kovin pitkään. Mitähän liikkui mielessä uudistuksen suunnittelijoilla? Luultavasti ei mitään.


    • Äijö

      "uudistus"! Kukahan eläkeläinen lie ollut hommissa? Näin huonoa sivustoa en ole nähnyt kymmeneen vuoteen!!

      • jos eläkeläiset

        olisivat saaneet tämän asian hoitaa, jälki ei olisi tämän näköistä. Eläkeläiset tästä nyt eniten kärsii, kaikin puolin.

        Nuoret pojan klopit ovat olleet asialla.


    • uudistamisen

      takia? Kävin, ehkä viimeistä kertaa, selaamassa läpi ne palstat joita olen säännöllisesti seurannut. Uusia viestejä tullut korkeintaan 2-3 kpl, suurimpaan osaan ei yhtään, tämän "uudistuksen" jälkeen. Joihinkin em. keskuteluihin on yleensä tullut kymmeniä uusia viestejä päivittäin, kaikkiin useita. Ovatkohan ihmiset äänestäneet näppäimistöillään ja vaihtaneet palstaa?Aikooko ylläpito reagoida asiaan mitenkään?

      • Anonyymi

        Tutuilla palstoilla ei ole kuin 2-3 uutta viestiä, normaalisti 30-70 ja oikein aktiivisena päivänä 150. MISSÄ KAIKKI OVAT !!???


      • lepuuttamassa
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutuilla palstoilla ei ole kuin 2-3 uutta viestiä, normaalisti 30-70 ja oikein aktiivisena päivänä 150. MISSÄ KAIKKI OVAT !!???

        silmiään!!!!!!


      • kokolo
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutuilla palstoilla ei ole kuin 2-3 uutta viestiä, normaalisti 30-70 ja oikein aktiivisena päivänä 150. MISSÄ KAIKKI OVAT !!???

        tässä keskustelussa käydään vain katsomassa onko vanha palvelu palannut. Odotetaan siis että se joka keksi jostain syytä muuttaa keskustelu ilman että käyttäjät ovat sitä vaatineen ymmärtäisi virheensä ja palauttaisi vanhan version käyttöön.


      • -kumma-

        Eivät päivity ennenkuin tekee uuden aloituksen palstalla. Kaikki luulevat ettei ole viestejä kirjoitettu. Tämä karkoittaa kaikki kävijät. Viestit ovat piilossa, ne eivät näy kun sivulle mennään, keskustelun alta kyllä löytyvät.

        Hyvä uudistus, heh:)


    • juhakorkeapudas

      Viestien vastauksista lähtevissä ilmoitusviesteissä lienee parannettavaa.

      Jos vastaan aloittamaani keskusteluun tulleeseen vastaukseen, kirjoittamastani vastauksesta lähtee ilmoitus myös itselleni. Tämä ei varmaankaan ole tarkoitus.


      Ilmoitusviestin otsikko

      Olisiko mahdollista saada takaisin se ominaisuus jossa ilmoitusviestin otsikossa mainitaan viestin otsikko johon vastaus on kirjoitettu?

    • Siis mikä ihmeen vimma on tuhota toimivaa ja maankuulua selkeydestään olevaa keskustelualustaa tuollaisella ilkivallalla???

      Kuka lie tuon tunaroinnin takana onkin niin haastakaa oikeuteen liiketoiminnan vaikeuttamisesta ja perään sellaiset vahingonkorvausvaatimukset että oppii pysymään erossa kaikesta mikä edes etäisesti liittyy WWW-sivujen väsäämiseen!

      • Kadunmieheltä.

        Ilkivalta on ainoa käypä sana kuvaamaan tapahtunutta tuhotyötä.


    • uuditus hommeli

      Sivusto tökkii, on sekalainen, osastojen väliin tullut mainoksia, keskustelupalstojen jotka olen lukenut nimet eivät tummennu.....ei mitään järkeä koko hommassa! Vanhat sivut takaisin! nytkään en meinaa saada tätä viestiä lähetetyksi

    • t.a.p.

      Mihin katosivat otsikoiden alleviivaukset? Operan selaimella näki ennen selkeästi minkä jutun oli lukenut. Heikosta värinäöstäni johtuen värimuutos on vaisu keino verrattuna alleviivaukseen ja sen poistumiseen.

    • Control

      Kun ei edes hiiri ja sen copy/paste komennot voi toimia tällä paskalla palstalla!

      Onko tarkoitus siirtyä takaisin iloiselle 80-luvulle jolloin hiiri oli vielä kummallinen erikoisuus tietokoneissa!?

    • perse-erkki se täällä

      Uudistus oli menoa huononpaan suuntaan, palauttakaa vanha suomi-24 takasin!

      • rapparitko??

        Vapaamuuraritko ovat määränneet, että tämä palsta pitää ajaa alas? Media käy jo kampanjajournalismia tiettyjen puolueiden puolesta. Sananvapaus on pelkkä vitsi. Tämä palsta on toiminut kansan äänenä. Nyt sekin on sabotoitu tahallaan. Todella älytöntä. Totta kai uudistus palvelee joidenkin etua, mutta ei ainakaan keskustelijoiden. Siis kenen - vallanpitäjien???


    • ääni ja mies

      Olisi kiva tietää, mihin S24 näiti kommentteja kerää. Ovatko vain tilastojen kaunistukseksi vai onko tarkoitus kuunnella käyttäjiä ja tehdä jotakin asian korjaamiseksi? Näin yksimielistä porukkaa kuin tähän vastanneet harvoin näkee!

    • öasldköasdlk

      Miksi muuttaa toimivaa? Uusi ulkoasu on mielestäni todella epäselvä... Sivutkin latautuvat hitaammin. Liekkö kun sivu on täynnä mainoksia kuvia ja muuta sälää... Uudistukset on hyviä ja virkistäviä, mut ei nyt oikeen onnitunuit. Nooh historia on osottanut, että eipä uusitukset ole ollut ennenkään mullistavia.

    • html vm. -95

      Tämähän oli hieno askel: suoraan kivikauteen. Ei näy grafiikat lainkaan, paitsi satunnaisesti. Muuten pelkkää HTML-tekstiä!

      Paha moka! Äkkiä vanha takaisin.

      Vinkki: tehkää uudelle versiollenne toinen sijainti palvelimellenne, jossa sitä voi massatestata. Sitten vain linkki tästä vanhasta sinne uuteen niille halukkaille, jotka haluavat testata. Ja sittenhän voitte kehittää siitä loistavan, palautteen ja ideoiden perusteella. Älkää enää ampuko itseänne jalkaan pilaamalla loistavaa palveluanne.

      • palvelua,

        sanotaan vaikkapa vuoden verran, siinähän sitten voisi kävijä- ja keskustelijamääristä päätellä, kumpi on suositumpi.

        Uudistukset ovat hyviä, jos ne ovat parannuksia, mutta muutos huonompaan suuntaan on huono uudistus. Pidän tuosta sivun linkkipuusta, mutta muuten on mennyt honkaan koko muutos.


    • mennä muuttamaan

      selkeää ilmiasua tähän sekavaan platkuun.
      Potkikaa se ylipalkattu graafikkonne vaikka v...n ja kysykää jostain asiansa osaavasta firmasta että miltä käyttöliittymän tulee näyttää.

      Ei tätä enää viitsi edes lukea eikä kirjoittaa. Aiemmin olin innokas, mutta nyt hyvästi. Pitäkää paskanne.

      • ......

        Suuri vaara että koko suomi24 menee nurin, tehkää äkkiä muutos takaisin.


    • Mehustelija

      No ei todellakaan mitään hyvää.

      Eihän täällä voi enää edes kopioida tekstiä ja liittää sitä viestikenttään. Uskomatonta kuinka surkea koko uudistus on. Jos tarkoituksena oli tehdä Suomi24:sta vaikeasti käytettävä ja karkottaa keskustelijat muualle, niin toki silloin uudistus on tavoitteiden mukainen.

    • huono!!

      Voiko näin paljon mennä uudistus metsään.....kyllä näköjään voi.

    • uudistuksessa

      Mielenkiinto keskusteluja kohtaan tuntuu menneen aika monelta.
      Huono uudistus.

    • määrät?

      Saisiko päivittäisten viestien lukumäärät näkyviin etusivulle niin kuin ennenkin, kiitos.

      • ihmettelevä...

        Siitä näkisi heti ja suoraan, miten paljon keskusteluinnostus on lässähtänyt. Ei ihme, että se on poistettu. Muistaako teistä enää kukaan, montako keskustelua keskimäärin oli päivässä?


      • / \
        ihmettelevä... kirjoitti:

        Siitä näkisi heti ja suoraan, miten paljon keskusteluinnostus on lässähtänyt. Ei ihme, että se on poistettu. Muistaako teistä enää kukaan, montako keskustelua keskimäärin oli päivässä?

        Ennen uudistusta näkyi etusivulla yleensä: Eilen kirjoitettiin n 25000 uutta viestiä.
        Nyt oli eilen kirjoitettiin 602 uutta viestiä, sitten sekin sekosi ja oli eilen kirjoitettiin 0 viestiä. Nyt laskuri on poistettu.


      • Laskien
        ihmettelevä... kirjoitti:

        Siitä näkisi heti ja suoraan, miten paljon keskusteluinnostus on lässähtänyt. Ei ihme, että se on poistettu. Muistaako teistä enää kukaan, montako keskustelua keskimäärin oli päivässä?

        Viestejä oli tyypillisesti 23-26 000/päivä. Tänään 22.5.2009 viestien kokonaislukumäärälaskuri tuossa ylempänä näyttää lukua 45 163 000 (Suomessa ei muuten tuhaterottimena käytetä pistettä, sivun muotoilu pitäisi korjata) eli siitä laskien voi ynnäillä päivittäisien viestien määriä. Laskria ilmeisesti päivitetään kerran päivässä, ajankohtaa en tiedä.


    • ottaa nuo tähdet pois. Vääristää. Keskustelun pitäisi olla mielenkiintoinen, ei nimimerkin joka sen on kirjoittanut. Nyt on selkeesti havaittavissa joillakin palstoilla, että nimimerkki saa ne tähdet, ei keskustelun sisältö. Uusi käytäjä kun lukee "mielenkiintoisia keskusteluja" pettyy pahemman kerran ja lähtee toisaalle.

      • ja allekirjoitan

        Allekirjoitan kommenttisi täysin.

        Tähtiarvostelu voi muutenkin toimia vain, jos tähtien antajia on riittävän suuri määrä (vähintään 40-50) estämään vääristymät.


    • vanha takaisin

      kun olen ärtyyntynyt koska aloin kasvissyöjäksi. Viinaakaan ei ollut varaa hakea ja amppari just lensi sisään ja piti hirveää meteliä. Ei ole edes naista mutta haluttaisi. Siis oikeesti, laittakaa se vanha takas kun se oli parempi, pliis.


      Um um um vanha tule takaisin um um um

    • korjausta odottava

      saada aloitusten ja viestien päivitykset kuntoon.
      Ei voi olla niin vaikeeta, sujuihan se vanhan systeemin aikanakin,
      joten kuten, mutta nopeammin kuitenkin.

    • se päättyi näin..

      Teittepä suuren virheen "uudistuksella". Mä ainakin poistun, ei sielu siedä tätä sekasotkua, kirjoittamisen ilo on viety. :(

    • ja kommentteja

      Tiedot päivittyvät kirjoittajille näkyviin aikoineen vasta, kun tekee kokonaan uuden avauksen. Ennen sitä pitää arvata, missä avauksissa on uusia vastauksia.
      .
      Kappalejakoja ei huomioida, vaan ohjelma poistaa tyhjät kohdat ja rivienvaihdot automaattisesti. Kyllä kai kappelevälit tarvitaan, ettei kaikki tekstit mene samaan pötköön.
      .
      Avaukset jäävät näkymättä ja päivittyvät milloin sattuu.
      .
      Voi kirjoittaa useamman avauksen minuutin..parin sisällä täsmälleen samoilla tiedoilla, jolloin identtisiä avauksia tai vastauksia voi olla useita peräkkäin.
      .
      Itse kirjoitettua tekstiä ei erota muusta osuudesta, vaan se peittyy sekamelskana muuhun tekstiin, laitoihin ja mainoksiin. Fontin voisi tehdä paksulla, värillisenä tai vahvasti rajattuna.
      .
      Esikatselussa oma uusi teksti jää vastausta odottavan tekstin alapuolelle, jolloin oman tekstin tarkastaakseen joutuu rullaamaan jopa todella reilusti alaspäin. Oman tekstin esikatselun tulisi olla välittömästi keskellä ruutua, eikä jossakin kaukana alalaidassa.

    • Marshfly

      Uudistus on mielestäni täysi susi. Ulkoasu puuhierarkioineen näyttää aataminaikuiselta vaikka varmaankin juuri sen käyttöönoton vuoksi muutos tehtiin. Käytettävyys myös huononi, mm. uudet viestit eivät päivity laskuriin. Nyt ei vain osunut kohdalleen.

    • Sitäkin käyttävä

      IE6:ssa tulee keskusteluissa javascript-virheitä ja tyylitiedosto jää kai latautumatta, tai 6:n erikoisuuksia ei ole huomioitu tyyleissä. Leiska on sitten sen mukainen, eli kaikki näkyy vasemmassa reunassa päällekäin. Joutaisi korjaamaan noin isot virheet. IE6 on vielä laajasti käytössä.

    • Keskustelijoitsija

      Navigointisysteemi on ihan toimiva. Siitä kiitokset. Mutta tämä leiska on tehty liian tiiviiksi. Miksi ihmeessä leveys on rajoitettu tietyn levyiseksi? Minusta se saisi hyödyntää näytön koko leveyden. Nykyään varmaan jo suurimmalla osalla käyttäjistä on reilusti enemmän pikseleitä näytössä vaakasuunnassa kuin 1024. Leveällä näytöllä näyttää typerältä, kun reunoissa on leveät harmaat alueet, joissa ei ole yhtään mitään ja sitten keskellä kaikki on yhdessä sumpussa.

      Pahin moka on viestien näkyminen liian lähellä muuta sisältöä. Pitäisi olla selkeät marginaalit tekstin ylä- ja alapuolella. Nykyisellään viesti näyttää katoavan kaiken muun roinan sekaan. Ei näytä oikein keskusteluun houkuttelevalta tämmöinen.

    • tämäkin homma

      Onnea valitsemallanne tiellä. Hyvästi.

    • mulle

      riitti "uudistukset"

    • Kontakti...

      Keskustelukumppaniin ikäänkuin katosi, uudistuksen myötä?

      Meni viehätys, toisaalta hyvä, jää nyt aikaa muuhun harrastuksiin.

      • Kontakti katosi

        Jokainen tuntuu puhuvan kuin itsekseen.

        Ei tätä suunniteltaessa käyttäjiä ole ajateltu pätkääkään.


      • omia aloituksia
        Kontakti katosi kirjoitti:

        Jokainen tuntuu puhuvan kuin itsekseen.

        Ei tätä suunniteltaessa käyttäjiä ole ajateltu pätkääkään.

        ja kukaan ei lue eikä vastaa. Epätovoisia pyyntöjä paluusta entiseen. Jospa S24 taipuu, luopuu tyhmästä ylpeydestään, myöntää arvioineensa väärin, ja palauttaa toimivan palvelun.
        .

        Tämän keskustelun ulkoasu on luotaantyöntävä. Entinen oli hyvä. Tämä ei ole muutosvastarintaa. Kannatan uudistuksia, mutta vain, jos ne parantavat asioita.


    • Leeviändtheliivings

      Ei vaan aina mene kunnolla tuonne keskusteluosuuteen kun tulee jonkin topikin kautta tuolta etusivulta. Ulkoasu jää ikään kuin sekundaksi silloin tällöin. Virheitäkin tulee aika paljon mm. hauissa ja viestien järjestyksessä hierarkiassa. Ilmoitus vastauksesta tulee monta kertaa...

    • kevät...........

      Teidän uudistuksianne haistakaa vittu.

    • Ermelei

      Viime kerralla käydessäni tämä sivusto oli vielä selkeä, nyt se on pantu pilalle. Suurennuslasin kanssa saa hakea sälän keskeltä asioita. Nykyinen on valju ja sekava haamu entisestä.

    • JayLaFatta

      tämä sähköposti ilmoitus vastauksista viestiin toimii vähän hassusti.
      se lähettää viestin sekä vastauksesta, että vastauksen vastauksesta jne..
      eli jos ketjussa jonkun kanssa keskustelee ja laittaa valinnan " Haluan ilmoituksen sähköpostiini ****.com , mikäli joku vastaa viestiini" jokaiseen kirjoittamaansa viestiin, niin pian jokaista vastausta kohden tulee useita sähköposteja.
      tällä hetkellä eräästä ketjusta jo reippaat 20 kpl..

      tuon valinnan kun on tottunut aina ruksimaan kun vanha forumin softa toimi niin että sähköposti tuli vain vastauksesta, eikä enää vastauksen vastauksesta.

    • Uudistus on aivan susi. Systeemi takkuaa ihan sikana ja viestiä klikatessa usein lentää suoraan jonnekin keskustelujen pääsivulle. Sähköpostista linkkien klikkaaminen ei enää toimi. Jos tällaisena pysyy saatan hyvinkin lopettaa käytön - niin tuskaa se on.

    • olette sotkeneet

      koko tämän suomi24 palstan täysin! Enää en pysty edes tavallista internet-linkkiä kopioimaan keskustelun tekstiin vaikka mulla sekä PC että MAC! Selittäkää, mikä on syy. Mulla koneessa kaikki asetukset kunnossa eikä mitään viruksia tms. Jos tarkoituksenne onkin häätää keskustelijat pois niin siitä vaan! Älkää sitten ihmetelkää jos Eniron tulos romahtaa Suomessa lähiaikoina. En ole enää parina vuonna laittanut ilmoitustani Eniron keltaisille sivuille, koska mielestäni ette enää ole tarpeeksi luotettavia yhteistyökumppaneita ja ilmoitusten hinnat on myös paljon nousseet. Se, ettei enää edes internet-linkkiä saa kopioitua, sehän on tekniikkojenne "huippusuoritus"! Kuka nyt viitsi kirjoittaa jotain linkkiä ensin paperille ja sitten manuaalisesti keskusteluun! Tässä on selityksen paikka.

      • kopsari******

        "Liitä" toiminnossa yläpalkin "muokkaa"-lodjua, hiiren oikean korvan sijasta.
        Kokeilepas!


      • olette sotkeneet
        kopsari****** kirjoitti:

        "Liitä" toiminnossa yläpalkin "muokkaa"-lodjua, hiiren oikean korvan sijasta.
        Kokeilepas!

        joo, näin se linkin kopiointi onnistuu sen muokkaa - liitä avulla, mutta silti kaikissa muissa nettisivustoissa ja keskusteluissa toimii myös se hiiren oikea korvakin. Outoja "uudistuksia" ja mielestäni aivan turhia on Eniro tehnyt. Kuten viestiketjusta näkyy, suurin osa haluaisi sen edellisen ulkomuodon takaisin. Ne siellä Enirossa voisi tehdä tällaisen muutaman viikon pituisen kyselyn ja toimia sitten äänestystuloksen mukaisesti.


    • hiustenhalkoja

      Muut ikäryhmät on merkitty 30 , 40 , 60 jne. Vain viisikymppiset on merkitty 50 plus jostain syystä. Oikolukijat lomalla?

    • Kössönöm

      Ilman uutta aloitusta, ei aiemmin ketjuihin kirjoitetut viestit näy. Laskuri ei myöskään toimi. Ei voi tietää mihin ketjuun on äskettäin vastattu, jos ei tee uutta aloitusta.

      Sitäkö te toivotte?

      Myöskään sitä ei näy, montako viestiä on juuri sinä päivänä tullut.

    • että lukijat tekemään tiedän hommat pyytämällä palautuksia epäkohdista. Tuliko sinne teille mieleen, että olisitte itse ensin tehneet toimivan uudistuksen ennen kun avasitte koko foorumin joka on täysin kivikaudelta.

    • Ymmärrän kyllä sen, että jos joku vastaa avaukseeni ja palautteisiini, niin saan pyytäessäni ilmoituksen siitä.

      Nyt kuitenkin saan ilmoituksia myös niistä, kun joku lukee avauksiani tai palautteitani.

      Äskenkin mulle tuli noin 10 ilmoitusta, että joku on vastannut meiliini, vaikkei sinne ollut tullut ainuttakaan palautetta!

      Lisäksi laskurit lukijoista ja palautteista eivät ole ajan tasalla, vaan toimivat jopa tuntien viiveellä...


      Kiitti silti uudistuksestanne, sillä onhan siinä jotain uutta ja hyvääkin... ;o)

      • juhakorkeapudas

        Vanhan foorumin aikoihin vastausviestit tulivat ilmeisesti ainoastaan henkilölle, jonka viestiin vastaus oli kirjoitettu. Parannus on kuitenkin tapahtunut jos myös keskustelun aloittaja tai samassa säikeessä olevat saavat viestin.
        Viesti lähtee kuitenkin myös itselle jos vastaa ketjussa jonka on itse aloittanut. Tämä ei kai ole toivottu lopputulos.


      • luiskaotsa
        juhakorkeapudas kirjoitti:

        Vanhan foorumin aikoihin vastausviestit tulivat ilmeisesti ainoastaan henkilölle, jonka viestiin vastaus oli kirjoitettu. Parannus on kuitenkin tapahtunut jos myös keskustelun aloittaja tai samassa säikeessä olevat saavat viestin.
        Viesti lähtee kuitenkin myös itselle jos vastaa ketjussa jonka on itse aloittanut. Tämä ei kai ole toivottu lopputulos.

        Tämä on vastaus


    • Posteri

      Suomi24 on juuri siitä loistava foorumi, että se salli laajan käytön tarpeen mukaan. Kun aina sai tiedon sähköpostiin jos tuli vastaukia. Nyt rekisteröinti tekee tästä aivan yhtä "huonon" kuin kaikki muutkin foorumit. Joten spontaani käytettävyys laskee ratkaisevasti.

      Pitänee varmaan perustaa uusi vastaava foorumi itse.

      • ......

        Rahaa ajattelevat palsan pitäjät voivat olla noin typeriä että eivät ymmärrä palstalla käyvien logiikkaa.


      • Kilpailijoille
        ...... kirjoitti:

        Rahaa ajattelevat palsan pitäjät voivat olla noin typeriä että eivät ymmärrä palstalla käyvien logiikkaa.

        Tärkein syy miksi olen käyttänyt suomi24:ta on sen spontaani käytettävyys. Mutta äkkiökös vastavalla konseptilla toimivan sivuston pystyttää. Jossa siis tulee privaatisti viestit sähköpostilla vastauksista, mutta rekisteröintiä ei ole pakko käyttää.

        Sitten jos tahtoo totaali spontaania palstaa, niin onhan noita kuten kuvalauta. ;) Mutta se kyllä sitten näkyy myös tasossa.


      • vaan tekoja
        Kilpailijoille kirjoitti:

        Tärkein syy miksi olen käyttänyt suomi24:ta on sen spontaani käytettävyys. Mutta äkkiökös vastavalla konseptilla toimivan sivuston pystyttää. Jossa siis tulee privaatisti viestit sähköpostilla vastauksista, mutta rekisteröintiä ei ole pakko käyttää.

        Sitten jos tahtoo totaali spontaania palstaa, niin onhan noita kuten kuvalauta. ;) Mutta se kyllä sitten näkyy myös tasossa.

        Jonkun pitäisi aloittaa uusi, kilpaileva keskustelufoorumi Suomen kansalle. Minä tekisin sen, jos olisi taitoa. Monopoli ei ole hyvä asia. Enirolla on ollut liian hyvin asiat, ja he ovat unohtaneet asiakkaansa (kai me olemme asiakkaita, vaikka emme maksakaan?).


    • Nyt se näkyy vasta viiveellä, joten on vaikea nähdä, mitä palstalla on juuri äsken tapahtunut.
      Rekisteröinti ei ole salasanan osalta muistissa, vaikka klikkaa "Muista minut".

    • suomi24:n uudistuksessa!

      Miksi uudistuksen jälkeen ei enää voi laittaa osoitteeksi muuta kuin suomi 24:n osoitteen. Minusta oli aiemmin hyvä juttu, kun sieltä ilmoitettiin annettuun sähköpostiin, jos oli vastattu keskustelupalstalla.
      Siis toivoisin edelleen, että keskustelupalstalla olisi kohta, johon voisi laittaa lähettäjän sp-osoitteen, vaikkei se olisikaan suomi24:n posti!
      Voisittekohan korjata tämän huononnuksen?
      Kiitos jo etukäteen!

      • uudistus

        on


    • tasolla...

      Kun katsoo viestiketjuja jollain palstalla, niin niistä ei helposti edes näe, milloin niihin on viimeksi kirjoitettu. Ennen "eilen" näkyi tummenetulla, nyt ei näy.

      Muutenkin ulkoasu on aivan liian vaalea ja hailakka.

    • MENTIIN

      VAIHTAKAA HETI TOI KARMEA SININEN VÄRI POIS.OTTAA SILMÄÄN.
      HARMAATA EI NÄE PALJON MITÄÄN.ENTINEN OLI 100000000000000000
      KERTAA PAREMPI.

      • korjatkaa!!

        Siniset tekstit liian vaaleita ja pieniä. Rivinvälit liian suuria. Värejä aivan liikaa, todella sekava. Hankkikaa jostain ammattigraafikko avuksi tämän diletanttisotkun tilalle.


    • sekin on outoa

      En ymmärrä, miksi sivut eivät voi päivittyä. Nyt ei edes heti näe, missä ketjuissa on uusia vastauksia. Kuka jaksaa klikata ketjua vain tarkistaakseen, onko siellä uusia vastauksia? Ei kukaan. Naurettava koko uudistus. Hemmetinmoinen määrä bugeja, luettavuus erittäin huono, eikä joitain suomi24-keskustelun suurimpia puutteita edes korjattu. Surkeaa.

    • TYYTYMÄTÖN

      SIVUT EI PÄIVITY.EI OLISI KANNATTANUT MENNÄ UUDISTAMAAN KOSKA ETTE OSANNEET SITÄ TEHDÄ.

    • päivity

      Keskustelun etusivu ei päivity, vaikka viestiketjuun tulee uusia viestejä. Esim. etusivu voi olla vanhentunut useita päiviä sitten. Eikä muuten päivity kaikki viestiketjun sisälläkään olevat sivut ilmeisesti riippuen valitusta näkymästä (ainakaan puunäkymässä ei päivity oikein). Raivostuttavaa.

    • LOMAUTTAKAA

      ITSENNE JA PALAUTTAKAA VANHA SYSTEEMI TAKAISIN.

      VAIKKA IHAN KOKEEKSI.

    • Pers***eestä

      Haku toiminto hanurista. Haet haun esim tulli. Tarkoittaen laitosta. Tulee tuloksia noin miljoona aihe alueilta, Bulimia, Naisten kuukautiset jne jne. ensimmäiset 3 sivua tuloksia päiväjärjestyksessä ei koske tullia.

      • juhakorkeapudas

        Niinhän vanhakin haku toimi. Olisiko niin, että uusi haku toimii paremmin kuin vanha?


      • nn..
        juhakorkeapudas kirjoitti:

        Niinhän vanhakin haku toimi. Olisiko niin, että uusi haku toimii paremmin kuin vanha?

        Vanha hakukone toimi siten, että siihen voi kirjoittaa palstan nimen. Se myös muisti sen nimen. Tässä uudessa ei ole samaa mahdollisuutta. Uudessa lukee "Kaikki" ja sitä ei voi muuttaa. Listassa on kaikki palstat, eikä siinä ole aakkosjärjestystä. Siitä sotkusta vie palstan nimen hakeminen paljon aikaa. Sitten se ei muista sitä nimeä seuraavalla kerralla.
        Koetapa nyt tehdä jotain hakuja, ennenkuin taas väität pötyä.


      • juhakorkeapudas
        nn.. kirjoitti:

        Vanha hakukone toimi siten, että siihen voi kirjoittaa palstan nimen. Se myös muisti sen nimen. Tässä uudessa ei ole samaa mahdollisuutta. Uudessa lukee "Kaikki" ja sitä ei voi muuttaa. Listassa on kaikki palstat, eikä siinä ole aakkosjärjestystä. Siitä sotkusta vie palstan nimen hakeminen paljon aikaa. Sitten se ei muista sitä nimeä seuraavalla kerralla.
        Koetapa nyt tehdä jotain hakuja, ennenkuin taas väität pötyä.

        Hakusivun kenttään "hae kategorian tai palstan hakusanalla" kirjoitettu palstan nimi kohdistaa haun ainoastaan kyseiseen palstaan, ei koko foorumiin.
        Käytetyt hakusanat jäävät myös muistiin ja ovat valmiina kentissä kun palaa hakusivulle.


    • OrmOnnekas

      Tuo uudistus on taantumusta! Todella sekava, enkä enää ole kiinnostunut koko palstasta, puhumattakaan, että lukisin enää noita sekavia sivuja. MITEN NÄIN JÄRKYTTÄVÄN TYPERIÄ UUDISTUKSIA TEHDÄÄN..EI VOI SANOA KUIN ONNETONTA! Rahaa on taidettu vielä haaskata moisiin typeryyksiin.!

    • saanko vastauksen

      Todella epäonistunut uudistus. Surullista, että toimiva sivu sotkettiin näillä nörttipoikie uusimmilla aivotuksilla.
      Sivut ovat sekavat, keskusteluja on hankala seurata ja ennen kaikkea SIVUT EIVÄT PÄIVITY KESKUSTELUN AIKANA, vaan joudut vierailemaan kaikissa ketjuissa katsomassa olisiko joku kirjoittanut jotain. Paivittymie tapahtuu vai jos joku tekee uuden aloituksen. TÄHÄN HALUAISIN SAADA VASTAUKSEN!!

    • popo7

      onpa taidettu saada vihollisen leiristä uudistaja palstalle.ennen käytin toria ja keskustelupalstaa montakertaa päivässä.ensin pilattiin tori,käytän sitä kerran viikossa tarkistaakseni onko jotain parannuksi tapahtunut.nyt kun sössittiin keskustelut alan käyttää niitä ensin yhtävähän siksi kun löydän uuden palstan korvaamaan palstanne puutteen.

      • *Kukkahame*

        Kellonajat esiin ketjuissa aino kun viimeinen kirjoitus tulee !!!!!!!!!!!!!

        On typerää kun vain aloitusaika..

        Ei kaikkia viitsi lukea,,,

        Otsikosta voi jo päätellä kannattaako edes kurkkia, se riittää .........

        Siis viimeisen kirjoittajan kirjoitusaika........

        Myös osanottaja määrä olisi ihan huomioitava............

        Siis parannusta esiin.......tämä viimeinen sitä ei ollut!


    • AINOA joka

      päivittyy edes tämän verran? Maakuntien sivut ei etuplarilla näytä uusia viestejä ollenkaan. Harvinaisen heikko *UUDISTUS* teillä.

    • enää ei

      Enää palstalta ei jakseta myöskään enää poistaa asiattomia ja asiaankuulumattomia "keskustelun" avauksia, vaikka niistä ilmoittaisi.

      Ilmeisesti henkkhilökunnalla on liikaa tekemistä.

      No ei se haittaa. Tämän viestin jälkeen en enää suomi24-keskusteluun palaa. Saavat spämmerit ja trollit mellastaa ainakin minulta rauhassa.

    • jösses..

      tätä uudistusta, kun on oikein "viisaat" päät lyöty yhteen,niin tulos on tässä. Pitäkää suoli24, hyvästi.

    • avauksissa

      Ennen uudistusta päivittäisten uusien viestien määrä pyöri yleensä 23 000 - 26 000 kpl/pv, nyt uudistuksen jälkeen lukema näyttäisi asettuvan muutaman päivän otoksen perusteella tuonne 16 000 kieppeille. Päivittäin uusien viestien määriä ei enää julkaista, mutta tuo sivun yläreunassa näkyvä viestien kokonaislaskuri päivittyy kerran päivässä, josta arvioni on peräisin.
      .
      Tuollainen viestien määrän romahtaminen luulisi olevan ylläpidolle ja ennen kaikkea mainostajille jonkinlainen indikaattori uudistuksesta. Käyttäjien mielipidehän on ainakin tällä palstalla tullut selkeästi esille, aika harvassa näyttää uudistuksesta yhtään mitään hyvää kohtaa löytäneet olevan...

      • toiminnassa

        Proxy Error

        The proxy server received an invalid response from an upstream server.
        The proxy server could not handle the request GET /listmessage/8168593/38000053.

        Reason: Error reading from remote server

        Additionally, a 502 Bad Gateway error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
        Apache/2.2.8 Server at keskustelu2.suomi24.fi Port 80

        -----------------------------------------------

        Service Temporarily Unavailable

        The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.

        Additionally, a 503 Service Temporarily Unavailable error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
        Apache/2.2.8 Server at keskustelu2.suomi24.fi Port 80


      • toiminnassa

        Proxy Error

        The proxy server received an invalid response from an upstream server.
        The proxy server could not handle the request GET /listmessage/8168593/38000053.

        Reason: Error reading from remote server

        Additionally, a 502 Bad Gateway error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
        Apache/2.2.8 Server at keskustelu2.suomi24.fi Port 80

        -----------------------------------------------

        Service Temporarily Unavailable

        The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.

        Additionally, a 503 Service Temporarily Unavailable error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
        Apache/2.2.8 Server at keskustelu2.suomi24.fi Port 80


      • .....

        paljonko oli tietylle palstalle tullut viestejä juuri siihen mennessä, kun sen palstan aukaisi. Nyt ei äy edes koko päivän viestimäärää mistään.

        Minua ärsyttää eniten se, että nuo raukkikset ai anna mitään tiedotetta, mitä ne meinaavat tehdä tälle systeemille.


      • "Suomi24"
        ..... kirjoitti:

        paljonko oli tietylle palstalle tullut viestejä juuri siihen mennessä, kun sen palstan aukaisi. Nyt ei äy edes koko päivän viestimäärää mistään.

        Minua ärsyttää eniten se, että nuo raukkikset ai anna mitään tiedotetta, mitä ne meinaavat tehdä tälle systeemille.

        "Uudistus on tehty ja sen takana pysytään. Näitä käyttäjäpalautteita ei lueskella tai jos satutaan joskus ohimennen vilkaisemaan, niin ei niihin ainakaan reagoida millään tavalla. Kyllä me tämän homman ossamme, turha meille ammattilaisille on teidän amatöörien on tulla mitään urputtamaan. Pitäkää hyvänänne tai menkää muualla."

        Tältä siis ainakin minusta ylläpidon asenne vaikuttaa. Huomasitteko muuten, että kun (negatiivista) palautetta alkoi tälle palstalle ilmaantumaan, niin etusivun linkki palauteviestiin poistettiin aika nopeasti...


      • reagoida
        "Suomi24" kirjoitti:

        "Uudistus on tehty ja sen takana pysytään. Näitä käyttäjäpalautteita ei lueskella tai jos satutaan joskus ohimennen vilkaisemaan, niin ei niihin ainakaan reagoida millään tavalla. Kyllä me tämän homman ossamme, turha meille ammattilaisille on teidän amatöörien on tulla mitään urputtamaan. Pitäkää hyvänänne tai menkää muualla."

        Tältä siis ainakin minusta ylläpidon asenne vaikuttaa. Huomasitteko muuten, että kun (negatiivista) palautetta alkoi tälle palstalle ilmaantumaan, niin etusivun linkki palauteviestiin poistettiin aika nopeasti...

        Kyllä ylläpito on jo reagoinut ja korjannut ainakin kaksi asiaa: kappalejako tyhjiä rivejä jättämällä onnistuu ja kehysten ulkopuolelle jäävän taustan väriä on muutettu. Mahtavaa, kyllä nyt kelpaa!


    • .....

      esitettyihin kysymyksiin.

    • takaisin entinen

      Nyt on jäänyt keskustelupalstan selaaminen väliin, koska sivussa näkyy viimeisin viesti 23.5 ja silti joihinkin aloituksiin on tullut vastauksia tänään. Ihan pilalle olette kyllä saaneet keskustelupalstan, "uudistajat".

      • ja aikaavievä

        Ei tosiaan ollut tyylikäs uudistus,olen yrittänyt tottua ja ajatella uudistusta positiivisesti mutta ei voi .Miksi tehty uudistus vain uudistuksen takia?


    • Hyvästi

      En enää käytä tätä palstaa kun tämä uudistus oli niin ylivoimaisen surkea. En ole koskaan nähnyt yhtä surkeaa uudistusta.

      Tällä palstalla mainostavien yritysten kannattaisi pikkuhiljaa alkaa miettimään, kannattaako tuhlata rahojaan tällaisella *askasivustolla, kun käyttäjät selvästi lopettavat täällä käymisen.

      Toivottavasti joku taho tajuaa tässä mahdollisuuden ja perustaa toimivan keskustelupalstan, jonne entiset Suomi24:n käyttäjät voisivat siirtyä?

      Kiitos ja hyvästi, Suomi24. Pitäkää paskasivunne.

    • youpa you

      ihan tyhmä tämä uudistus, entinen oli paljon parempi, nyt on niin hankala lukuinen, en tykkää yhtään. Sama juttu galleriassa, entinen oli paljon parempi.

    • ..viimeisin viestini on kirjoitettu toukokuussa. Mikämikämikä on?

      Ja tämä ylenpalttinen valkoinen on rasittavaa silmille.

    • Sivua ei löydy

      "Lisää tietoja uudistuksesta voit lukea täältä:
      http://www.suomi24.fi/opastus/keskustelu/uudistus/"

      Voi rähmä!

      Hakemaasi sivua ei ole olemassa.

      Tarkista, että olet kirjoittanut sivun osoitteen oikein. Sivu on myös saattanut vanhentua, ja olemme poistaneet sen käytöstä. Voit kokeilla myös käyttää hakua löytääksesi haluamasi sisällön.

      • suolta ei löydy!

        No ei varmasti löydy, asia on jo vuosia vanha ja uudistukset uudistettu jo muutamaan kertaan. Tällä kertaa koodinnysvääjät ylittivät itsensä. P.a.s.k.asta tehtiin entistäkin p.a.s.k.empi.


    • retgtrg

      mikä vittu vaivaa ylläpitoa, tehdää hieno uudistus, ja sitten kumotaan se parin vuoden päästä ja haistatetaan vitut

      • anteex...??

    Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe