Palstan säännöt

tilitonttu

Noniin, nyt mun käsittääkseni pitäisi saada tämä topicci jäämään jotenkin tähän sivun ensimmäiseksi, joten säännöt ovat kätevästi näkyvillä.

Säännöt:

1. Spammaus on kielletty.

2. RuneScapea koskemattomat aiheet on kielletty. (esim. muiden pelien / Runea koskemattomien sivustojen mainostus)
--> Gladiatus, Travian, BiteFight ym. linkkispämmisivut
--> rahojenkeruusivut memberyyden tienaamisen verukkeella
--> esimerkiksi Hypercam ja Youtube kysymykset eivät tänne kuulu, vaikka tulevan videon aihe olisi Rune. Vain valmiiden videoiden linkkejä keskusteluja.

3. Hahmojen myynti / osto / vaihto / kerjääminen / lahjoittaminen on kiellettyä.
--> Runescapen sääntöjen nojalla

4. Asiattomat viestit ja aiheet on kielletty.

5. Siisti, asiallinen palstakirjoittaminen.
--> oikeinkirjoitus, tarkista viestisi mahdolliset liikavirheet
--> ei liiallista kiroilua, kielenkäytön pysyttävä siistinä.
--> Caps Lock on apuväline, ei koko tekstin kirjoittamiseen tarkoitettu. Älä siis kirjoita edes puolta viestistäsi sillä.
--> kaiken ikäisille sopiva kielenkäyttö

6. Toisten haukkuminen, mollaaminen, palstalta pois ajaminen jne. ovat kielletty.

7. Huijaussivustot ja niiden mainostaminen on kiellettyä.
--> "täältä ilmainen membu!" ja niin eespäin

8. Klaanien ja RuneScape- sivujen mainostus on sallittu kohtuullisissa määrissä.
--> huomioi spam-kielto, korkeintaan pari saman klaanin mainosta per sivu

9. Turhat aiheet kielletty (mm. "Jee sain santa hatin!", tai jatkuva galluppien lisäily samalta henkilöltä)

10. Otsikoikaa viestit kuvaavasti.
--> "Moi", "Lue tää!" ja "Tärkeetä!" eivät kuvaa aihettasi selkeästi
--> "Myynnissä lobstereita!" tai "Tarvitaan apua magicin kehityksessä" kuvaavat aihetta selkeästi

11. Toisen nimimerkillä esiintyminen on kielletty.

12. Tahallaan huijaaminen / väärän tiedon levittely on kielletty.

13. RuneScapen ja Suomi24:sen sääntöjen noudattaminen on ehdottomasti sallittua ja pakollista
--> Suomi 24- säännöt löytyvät linkitettyinä mm. viestinkirjoituspoksin alapuolelta

14. Kritiikki ja palaute sheriffille (sallittua hyvin perusteltuna)
--> palsta ei kuitenkaan ole tarkoitettu sheriffistä keskustelemiseen

HUOM!
Minkä tahansa säännön rikkoutuessa viestisi saatetaan poistaa palstalta.
Mikäli väärinkäytös jatkuu, saattaa siitä seurata jäähyä palstalle.

Jos koet viestisi poistuneen syyttä, voit toki pistää sen uudelleen. Mikäli kuitenkin viesti poistuu tälloinkin, sen sisällössä on jotakin sääntöjen / hyvän maun vastaista.

33

2558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen hiukan tutustunut uuteen ulkoasuun yms. Hienoa että on mahdollisuus nykyään laittaa nastat aiheille. Mitäköhän muuta uutta on tullut ^^ .
      Jos aiheet/keskustelut paranevat täällä niin voisi aktiivisemminkin alkaa täällä käymään ja keskustelemaan .

    • Sdapa

      Ei oikein auta.. Niitähän on ollut aika roimasti. Tuo sääntö ei minusta yhtään auta/tai muutkaan.. Kukaan "trolli" ei noita tottelisi tai muutkaan "ilkeiliät".

      "Niitähän on ollut aika roimasti." - Esim Minun nimimerkillä on kirjoittettu pariin otteeseen.. Joku Wnb Puren nickilläkin on kirjoitettu..

      • tilitonttu

        En usko että missään säännöt ovat suoraan estääkseen jotakin tapahtumasta, ne vain kertovat mitä EI SAISI tehdä. Sääntöjä tukemaan yleensä toivotaan itse ihmisiltä järkeä noudattaa niitä.

        Mutta, itse pistän ne sen takia, ettei tule sitten yllätyksenä viestien poistot ja jäähyt ainakaan. Perusteet kaikkiin löytyvät siis sääntöjen pohjalta. : ) Jos on niin kurja ihminen, ettei koe niiden koskevan itseään, se on kyllä sääli. Mutta juu.


      • minä2134
        tilitonttu kirjoitti:

        En usko että missään säännöt ovat suoraan estääkseen jotakin tapahtumasta, ne vain kertovat mitä EI SAISI tehdä. Sääntöjä tukemaan yleensä toivotaan itse ihmisiltä järkeä noudattaa niitä.

        Mutta, itse pistän ne sen takia, ettei tule sitten yllätyksenä viestien poistot ja jäähyt ainakaan. Perusteet kaikkiin löytyvät siis sääntöjen pohjalta. : ) Jos on niin kurja ihminen, ettei koe niiden koskevan itseään, se on kyllä sääli. Mutta juu.

        miten saan kalan sillä verkolla kun en tiiä kun se yks sano että pitää ottaa kala ja verkota sen mutta emä tiiä miten??????????????? KERTOKAA PLZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ


    • tilitonttu

      Jos kerran on noin epäselvää eräälle / eräille henkilöille, niin edelleenkään laittomia botteja ym. esimerkiksi autowoodcuttereita ei tueta Runescapen säännöissä, joten EI myöskään täällä!

      Niistä EI siis keskustella kokeilu-/hankkimismielessä, EIKÄ niiden lataamiseen johtavia linkkejä jaella. Piste. Joka ikinen botteja/ autoklikkaajia/ autowoodcuttereita/ ties mitä samanlaisia linkittävä, niiden käyttöä tiedusteleva ynnä muu mahdolliseen käyttöön johtava viesti tullaan ehdottomasti poistamaan.

      Jos kyselyiden / linkkien postittaminen jatkuu, lähtee siitä viestiä ylläpidolle ja jäähyä iskee palstalle.

      Muistakaa että täällä pätee myös kaikki Runescapen säännöt ja ohjeet.

      • Iivana 1940

        Onkos teillä seriffeillä nykyään oikeudet antaa porttikieltojakin, vai saako trolli temmeltää täällä taas muutaman viikon ennen kuin Suomi24:n ylläpito puuttuu asiaan?


    • Airto

      tehdä KIIREELLISTÄ ilmoitusta jonneki suomi24:n ylläpidolle siitä, että aivovammanen spämmeri pistää jatkuvasti uusia viruslinkkejä tänne palstalle?
      vai onko niin, että vaan sä Tilitonttu tarkistat kaikki ilmoitukset asiattomista viesteistä sit joskus kun kerkiät? Ja siihen mennessä moni hyväuskoinen on saanut koneelleen ikävän "vieraan"...

    • uu=ii
    • guthan draugen ahrim

      mun nimi merkki on torag ahrim karil tai guthan draugen dharok tai jokin semmoinen joten ei saa matkiaaaaaaa

      • olen ....dddededdd

        Olen hiukan hakoiteilla.Suomi24 ei osaa kirjoittaa RuneScape oikein. Se on isolla S:llä.


      • c4aca4tccatcfdfdg
        olen ....dddededdd kirjoitti:

        Olen hiukan hakoiteilla.Suomi24 ei osaa kirjoittaa RuneScape oikein. Se on isolla S:llä.

        Lol "muiden haukkuminen kielletty" täällä ei muuta tehdäkkäääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääään


      • tilitonttu
        c4aca4tccatcfdfdg kirjoitti:

        Lol "muiden haukkuminen kielletty" täällä ei muuta tehdäkkäääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääään

        ... sitten kävijöiden omaa tyhmyyttä. : ) Onhan se vähän säälittävää purkaa netissä haukkumistahtoaan.


      • Daqe

        Olen kokeillut Runescapea ja täytyy sanoa että on paska peli minun mielestä.
        Se on minun mielipiteeni kiitos!

        T:Minigun'illa tapan runescape hahmot!


    • Totallyrandom

      Mwah. Huvikseni laitoin vaan jotain.. Nimittäin vitutti ku tossa luki että viimeinen viesti jtn. 11.7 :D:D

    • Nettipoliisi5

      Ei se kuule mene noin.Olen nettipoliisi ja nää seuraavat säännöt ovat keskustelu24 ja ne eivät ole päästä revitty,vaan ihan moderaattorien tekemiä tosisääntöjä.Eli minä en huijaa. -Suomi keskustelu24 ei ole sallittu kiroileminen tai häiritseminen. -Häiriintyneellä käyttäjällä on oikeus ilmoittaa kiroilua sisältävästä,rasistisesta ja muuten turhasta viestistä meille.Viesti poistetaan ja uuden samanlaisen kielletyn viestin tekeminen on rikos. -Käyttäydy muita kohtaan niin,kuin haluat,että sinulle käyttäydytään.Syytä siis itseäsi,jos sinulle ollaan ilkeitä käytöksesi takia. -Palstan ikäraja/suositus on 15.Alle 15-vuotiaan tulo suomi keskustelu 24 on kiellettyä,mutta täällä on yllättävän paljon alle sen ikäisiä. -Kun aloitat keskustelun käytä isoja alkukirjaimia,älä kirjoita isoilla huutokirjaimilla vaan kirjoita oikein.Kirjoita tarkasti ja älä pidä kiirettä.Jos pisät kiirettä saattaa lause olla tälläinen:"Motä teen kyn en osaa käyttää yourubea".Myös lauseet ja sana välit voivat olla epäselviä. -Jotta muiden olisi helppo lukea keskustelujasi kirjoita aina oikein. -Älä vaihda puheen aihetta esim."Olin eileen kaupassa ja arvatkaa mitä?meidän auto meni rikki".Muiden käyttäjien on vaikea seurata ja pysyä ajantasalla kirjoituksissasi.Lopulta menet itsekkin sekasisin ja alat miettiä mitä olet alunperin alkanut keskustella. -Keskustelusi ei saa sisältää kirosanoja muiden ihmisten nimiä ilman lupaa eikä rasistisuutta. -Pidä aina nimiesi,puhelin numerosi,osoitteesi,kotisi ja henkilökohtaiset asiasi salassa,ÄLÄKÄ MYÖSKÄÄN KOSKAAN UTELE NIITÄ MUILTA KÄYTTÄJILTÄ. Sääntöjen rikkomisesta ei sinäänsä seuraa mitään jäähyä,mutta nykyään on varmistus lasku esim 20-7=?Jos se menee väärin esim 12 oikean tuloksen 13 sijaan,et voi lähettää viestiäsi keskusteluihin.Joskus laskin saattaa hämätä vaikka laskun tulos olisikin oikea.Myös viestien lähettelyä saman minuutin aikana vältetään ja sinun on odotettava,että minuutti esim 17:30 vaihtuu 17:31. -Keskustelu24 on ihan mukava paikka keskustella,kun toimit näiden sääntöjen mukaan ja kirjoitat et hätäile kirjoittamisessa.

    • töölönlahti97

      tää on joku tilitontun tekemä trolli.mä oon esimerkiksi käyny nettipoliisin säännös sivuilla ja nettipoliisi5 säännöt ovat totta eivätkä ton vitun tilitontun.

      • asdasdasdasdasdsdsad

        asd


    • evakkomiessuomessa3

      kaikki 14 sääntöä TÄYTTÄ PASKAA!!!!!:p

    • vilhouts11

      Näitä pitäisi myös noudattaa.

      • vilhouts11

        Pitäisi antaa ikuinen portti kielto! botin kyseliöitä yms.roska väkeä!


      • vilhouts11
        vilhouts11 kirjoitti:

        Pitäisi antaa ikuinen portti kielto! botin kyseliöitä yms.roska väkeä!

        Ei mitään rajaa! Siis nyt tuli thread jossa dissattiin mua, vaikka minä vain yritän npoudattaa näitä sääntöjä=(


    • Ärsyyntynyt

      Ne voi kyllä sitten myös poistaa ne "täältä ilmainen membu tai ne viestit jotka on kokonaan caps lockilla.

    • 28

      tuossa kirjoituksessa oli niitä kirjoitusvirheitä melkoisesti.
      otappa nyt kuule järki käteen,sananvapaus on vielä suomessa vaikka ohenemaan päin..

      • h0m0000

        vittu ja vittu tos sun jutus joka teki noi ohjeet se joku sopiva kielenkäyttö kaiken ikäisille: niin kuka 6-10 vuotias kakara tääl kävis lukeen jotain homoilua.


    • kananmuna

      wtf?

    • loll??

      Nettipoliisi5 eikö tossa just sanottu että spämmääminen on kielletty. o.O

    • auttakaabottaa

      oletteko kuulleet ven0m ohjelmasta?? sen pitäisi olla hyvä mutta en itse pääse kokeilemaan ku tarvii windows 7 ja mul on xp -___-

      http://www.ven0mcheats.tk

      youtubes video joka näyttää miten sitä käyttää, se ei oo mikää virus koska ei tarvii lataa sitä. Loggaa vaa sisään ihan niin kuin normi runessa mutta saat tehtäväpalkin missä mm. kaikennäkösii bottei,autoclickereit/droppereit sun muuta. Ainaki toi autoclicker näyttää ***** hyvält ku saa putsattuu (clean) 1 inventoryn herbejä sekunnissa ja auto bankkaa ja ottaa taas ulos.
      PAKKO SAADA voiko kukaan auttaa miten saan sen Windows Xp:lle?

    • Sir R.

      "Joka ikinen botteja/ autoklikkaajia/ autowoodcuttereita/ ties mitä samanlaisia linkittävä, niiden käyttöä tiedusteleva ynnä muu mahdolliseen käyttöön johtava viesti tullaan ehdottomasti poistamaan."

    • paskapeli69

      Hienoa, nyt meenki ulos ja työnnän runescapen naapurin perseeseen.

    • pera91

      haistappa v*ttu jne. pentu.

    • pera91

      haistappa v*ttu jne. pentu.

    • AtlanticaOnline

      Ei oo tainnu tillitonttua kiinnostaa tämän alueen moderointi. Harmi homma, mennyt ihan persiilleen koko osasto.

    • PRORSPERKELE

      VITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLU

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    6. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    7. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    8. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    10. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    Aihe