Takajarrupalojen vaihto

apuvaa

Olen vaihtamassa Golfiin vm 00 taakse jarrupaloja. Mutta miten saadaan jarrusatula taaksepäin. Eli se väli suuremmaksi johon jarrupalat tulee.
Pyörittämämällä mutta kumpaan suuntaan sekä pitääkö tehdä muita toimenpiteitä.
Sekä kuinka kauan tarvii pyörittää jotta alkaa tapahtumaan.
Olen pyörittänyt sitä myötäpäivään mutta ei suurempaa vaikutusta. Paremminkin pahempaan päin on mennyt.
Jos on tietoa niin laitappas sitä jakeluun.
Kiitos.

12

9802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selevishän se

      Onneksi asia selvisi.
      Piti painaa niin pirusti ja samalla pyörittää. Mikään thai tyyppinen hieronta siihen ei auttanut.
      Kun painoi ja samalla pyritti niin hiljaisellakin vauhdilla meni kuin pissa lumeeen.
      Työkalun siihen pyörittämiseen tein pyöreästä puusta. Pari naulaa tai ruuvia sopivalle etäsisyydelle niin työkalu on siihen valmis. Sekä on vielä käteen hyvin sopiva. Kierrätettävää mallia käytönjälkeen polttopuuksi.

      • olla,

        kyseessä harrastajasarjan jarrupalojen vaihto. Miksi jarrusylinteriä pitää pyörittää? Vai oliko tämä provo?


      • osallistuin
        olla, kirjoitti:

        kyseessä harrastajasarjan jarrupalojen vaihto. Miksi jarrusylinteriä pitää pyörittää? Vai oliko tämä provo?

        itsekin harrastelijamaisuuteen. Piti sanoa, että mäntä eikä sylinteri.


      • ei mikään provo
        olla, kirjoitti:

        kyseessä harrastajasarjan jarrupalojen vaihto. Miksi jarrusylinteriä pitää pyörittää? Vai oliko tämä provo?

        kyseisessä goflfissa mäntää tosiaan pitää pyörittää samalla kun painetaan, vaikeampaa kuin luulisi ilman oikeantyyppistä työkalua


    • VÄHÄN LÖYSYTTÄNYT

      sitä ilmausruuvia ja painanut mäntää ulospäin niin siinä olisi ollut apu.

      • asdfghjks

        "sitä ilmausruuvia ja painanut mäntää ulospäin niin siinä olisi ollut apu."

        koska muuten painuvat aivan hyvin,

        sillä painan joka kerta kun renkaat vaihdan, ainakaan näin menetellen ei ole koskaan tarvinnut mitään jarrurempaa tehdä, eikä nesteitä ole vaihdettu, vaikka on autoja pidetty yli 10 vuottakin.

        se pitää muistaa, että aina yhden pyörän jälkeen pitää pumpata takaisin, ettei neste mene yli säiliön ja sekin, että ajonlähdössä ei jarrut pidä heti, enne painelua.

        Toisissa merkeissä kylä painuvat paljon herkemmin, ja uudestakin tulee 6 mm rakoa
        monessa vain jarrusatulaan tarttumalla ja "vetämällä"


    • veewee g

      HALOO, jarrunestekyllä kannaattaa vaihtaa kolmen vuoden välein kas kun se sama neste vaikuttaa kytkimessäkin. Varmasti huomaa eron kun on vaihtanut nesteen ja kytkin toimii&kestää ja samoin jarrut. Neste vesittyy ajan kanssa.

      • G>A...

        Kyllä näin on, jarrunesteet kannataa vaihtaa 3-vuoden välein.
        Itse teen sillä tavalla,että joka syksy kun vaihdan talvirenkaita kakkosautoomme niin joka renkaan kohdalla avaan hieman ilmausruuvia ja kaveri painaa jarrua noin 5kertaa ja nesteet vaihtuvat vaivattomasti.
        Tarvii 2 ihmistä mutta iisi homma. Toinen hoitaa ilmausta ja toinen poljinta. ilmausruuviin tietenkin kirkas muoviletku ja nesteiseen pulloon.
        Tulee muuten joskus melko moikkaa kun katsoo kirkkaasta letkusta.
        Joka renkaan jälkeen kannattaa lisätä nestettä ao. säiliöön.


    • Palautukset Dassille

      Paljonko takapalojen vaihto 2005 Golfiin maksaa merkkikorjaamolla. Paloineen.

    • matti.

      100€

    • Palat loppu

      Mnet,palojen kanssa 70€

    • TK1

      Vw golfin takajarrusatulan männän saa sisään kätevästi, n.27mm hylsyn isompi kehä mäntää vasten, jota "vinka"eli liimapuristimella jossa toinen pää pyörivä, painetaan liimapuristimen pyörivä pää hylsyä vasten ja toinen pää satulan takana olevaa ruuvin kantaa vasten. Kiristetään liimapuristinta kohtuudella, välillä pihdeillä hylsystä pyörittäen myötäpäivään. Minulla onnistui työ vaivattomasti, kunhan hylsyn kitka mäntää vasten on suurempi kuin vinkan pyörivän pään männän kitka.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1792
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1459
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      123
      1240
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1150
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      922
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      245
      907
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      867
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      805
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe