Kehotus keskustelijoille

Urho Jägermeister

Kehotan tämän palstan keskustelijoita osallistumaan myös "Yleistä metsästyksestä" -palstan keskusteluihin. Itse olen kylläkin sen palstan puolella törmännyt törkeään sensuuriin, mutta suosittelen sitä silti. Miksikö? Siksi, että minä ainakin pyrin kirjoituksillani herättämään ajatuksia. "Yleistä metsästyksestä" -palstalla kriittisiä ajatuksia viljellessä on ainakin teoreettinen mahdollisuus vaikuttaa jonkun metsästystä "harrastavan" ajatuksiin ja saada hänet ajattelemaan toimintansa oikeutusta. Ehkä senkin palstan sensuuri vähenisi, jos kriittisiä kirjoituksia olisi enemmän. Tällä palstalla näyttää ainakin olevan ihan suotavaa solvata metsästyksen vastustajia ilman sensuuria, mikä on ihan ok. En kannata sensuuria.

Terv.
Urho Jägermeister

4

347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvo sinulle

      koska täällä saa vapaasti solvata metsästäjiä, niin lienee myös vaapaata solvata vastustajiakin.
      Meneppä nyt Urkki kotiin ja pyydä isääs laittamaan sinut turkinhihaan ja nussimaan uudestaan. Tiedä vaikka sieltä putkahtaisi mies, joka osaa muutakin, kuin ihannoida pakanjauhajia.
      Menessäsi kotiin et voi kirjoittaa palstalle ja palstan kirjoitusten paranee heti.

      Terveisin Jani-Petteri Uberalles

      • Pekka Vähäpuksunki

        "koska täällä saa vapaasti solvata metsästäjiä, niin lienee myös vaapaata solvata vastustajiakin." Käsittääkseni tämä asia käsiteltiin jo avauksessa.

        Eheii, et sinä mikään kunnon metsästäjäkarju ole. Veijari sinä olet. Eihän noin psykedeelistä käsitystä genetiikasta/psykologiasta voi kellään tosimiehellä olla.

        "Tiedä vaikka sieltä putkahtaisi mies, joka osaa muutakin, kuin ihannoida pakanjauhajia." Hyvä lähtökohta, mies/maskuliinisuus on kaiken mielekkään toiminnan ehdoton edellytys.

        "Pakanjauhannasta" Dostojevski ajatteli näin:" Jaarittelu on ihmisen ainoa erikoisetu kaikkien muiden elollisten olentojen rinnalla." Mielestäni hän osui varsin lähelle ihmislajin perusominaisuutta, vaikka jotkut "pakanjauhajat" väittävät jopa muidenkin eläinlajien harrastavan "pakanjauhantaa".

        "Menessäsi kotiin et voi kirjoittaa palstalle ja palstan kirjoitusten paranee heti." En haluaisi matalapaineistaa mieltäsi, hyvä JiiPee, mutta tiedä häntä vaikka tuo Urho-kelmi omistaisi läppärin, mokkulan ja bussikortin.


        Puksuttelemisiin


      • James Bo....

        Jani petterin on synnyttänyt mies, mutta mistä kolosta, saatte arvata?


    • Pekka_Vähäpuksunki

      Erittäin hyviä ajatuksia Jägermeisterilta, jotka palasivat mieleeni parin kuukauden muhimisen jälkeen.

      Mikä on tämän palstan eksistenssin perimmäinen syy?
      Minäpä kerron teille: so. pyrkimys säilyttää vallitsevat metsästysdogmit yhteiskunnassa ja pyrkimys riistää ihmisiltä oikeus toteuttaa heidän ideologiaansa.

      Ei-metsästäjät siis siivotaan pyörimään tänne, mutta ei siinä vielä kaikki, sillä kaiken kukkuraksi metsästäjät tulevat vielä tällekin palstalle soittamaan poskeaan, ja kun poskeen alkaa koskea, rupeavat he sitten itkemään ylläpidolle ja vaativat viestien poistoa, sillä loukattu itsetunto huutaa argumentointikisan häviäjälle oikeutta… Jos ei rehellisin keinoin, niin sitten kepulikonstein.

      Jos palstan otsikko on yleistä metsästyksestä, niin se sisältää myös kriittisen keskustelun.

      Palstojen erotukselle voi olla sellainen tekninen syy, että yksi palsta vain turpoaisi viestipaljouden takia käyttökelvottomaksi. Tästä ei kuitenkaan tässä tapauksessa ole kyse.

      Jos kaikki ei-metsästäjät pyyhkäistään palstalle nimeltä metsästyksen vastustajat, niin silloinhan heiltä myös estetään heidän oman ideologiansa toteuttaminen.
      Ideologian toteuttaminen ei ole pelkästään toteamus metsästyksen vastustajat -palstalla: ”Hei! Olen ei-metsästäjä. Miten sinä vastustat metsästystä?”, vaan se on luonnollisesti myös argumenttien vaihtoa metsästäjien kanssa.

      Jopa erittäin aktiivisilla ja erittäin fundamentalistisilla uskontopalstoilla hyväksytään kriittinen kirjoittelu. Ei esimerkiksi ”Uskonto X” -palstan rinnalle perusteta ”Uskonto X:n vastustajat” -palstaa, jonne kriittiset kirjoittajat siivotaan.
      Eikä marjastus-palstan rinnalle perusteta marjastuksen vastustajat -palstaa. Tällainenhan olisi täysin naurettavaa.

      Tottahan toki metsästyksen vastustajat -palstakin pitää olla olemassa, mutta se, että sellainen käsite kuin metsästyksen vastustus on olemassa, ei tarkoita sitä, että tämän varjolla heidät voidaan pakottaa pyörimään vain täällä.

      Metsästys ei ole vain metsästäjiä koskettava ilmiö, vaan se koskettaa suoranaisesti tai välillisesti kaikkia ihmisiä. Jos metsästys koskettaa minua, niin enkö minä saa puuttua minua koskettavaan ilmiöön?
      Tällaista hyväntekeväisyyttä harjoitetaan kansalaisia kohtaan vielä nykyäänkin mm. P-Koreassa. Tällaisen yhteisönkö me haluamme tänne luoda?

      A.W. Yrjänää lainaten:
      "meitä kustaan molempiin silmiin
      hirveällä paineella" - Vaskiperse

      Jos kustaan, niin eihän suihkun edessä ole pakko seistä, sillä ”hananhan” voi aina laittaa kiinni.

      Siskot ja veljet!

      Älkäämme nöyrtykö metsästäjien meille rajaamaan piskuiseen maakaistaleeseen, vaan tavoitelkaamme korkeammalle!

      Uskaltakaamme vaatia oikeuksiamme!

      Älkäämme antako virkistysmetsästäjien korvamerkitä meitä ja lakaista meitä maton alle!

      Eivät he meidän anna olla edes täälläkään rauhassa, sillä tänne he tulevat repimään leukojaan!

      Jos annat pirulle pikkusormen niin...

      Jos emme pasifisteina lotkauta korvaakaan ja kuvittelemme heidän herrasmiehinä jättävän meidät rauhaan, niin metsästäjät tulevat systemaattisesti kaventamaan elintilaamme, kunnes emme mahdu enää kääntymäänkään!

      Metsästäjät vain rikkovat meidän oikeuksiamme!

      Älkäämme pyytäkö!
      Sanokaamme: MINÄ HALUAN!

      MINÄ on jotain, mikä hallitsee omaksumansa maailman havaintoja ja osaa jäsennellä sekä soveltaa niitä, kuten luoda jotain uuttakin!
      MINÄ osaa myös tarvittaessa saada mädäntyneen maan jälleen kukkimaan!
      MINÄ näkee liikkuvien kappaleiden takaisen kausaliteetin ja näkee mihin pallojen on vierittävä!
      MINÄLLÄ ei ole arka, nöyrä ja samea katse silmissään, kun hänen molemmat poskensa piestään verille!
      MINÄLLÄ on suden määrätietoinen, ylpeä ja polttava katse!

      Taltuttamaton villisana
      Pekka Vähäpuksunki

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      78
      3248
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1972
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1851
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1538
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1375
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1099
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1038
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      844
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      830
    Aihe