ARVOISAT SOL:llilaiset!!!!!!!

Paskan Palveluvastaava

Olet siis SOL Palvelut Oy:n palveluksessa töissä, onko tuttua:

-Työvaatteet...Saat ne ehkä hirveällä kerjäämisellä.

-Työvuorolistat...Ihan sama mitä niissä lukee, ne muutetaan kuitenkin kysymättä sinulta mitään.

-Palkat/Lomarahat...Järjestäen väärin (Jos soitat palkanlaskijalle 95% varmuudella lyö luurin korvaan)

-Kohteeseen tarkoitettu aika...Kiristetään jatkuvasti.

-Työsuojeluvaltuutettu/Luottamusmies...Silkkaa vitsiä SOL:lilla moiset tittelit.

-Esimiehet...Täysin ammattitaidottomia(ex-siivoojia, ei muuta koulutusta) Tällä alueella myös palvelupäällikkö..Huh Huh!

-Kohteesta toiseen siirtyminen....Ei palkkaa (täällä monet kulkee välit kävellen. Yht. 5-7km Päivässä)

Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka paljon. Olen itse ollut Sol:illa kohta 2.v ja nyt alkaa ihan toden teolla mitta täyttymään.

On todella säälittävää katsoa ja kuunnella työkavereita jotka esim. yksinhuoltajia, joilla palkkaasiat menevät päin persettä, koska faktahan on että esimerkiksi vuokranantajaa ei kiinnosta saatko palkkasi oiken ja ajallaan vai et.

Uskoisin että meitä SOL:lilaisia on hyvin hyvin monia, joille kaikki tämä on arkipäivää MUTTA miksi kukaan ei saa suutaan auki tehdäkseen asialle mitään!!!

Kyllä kai meillekkin jotain oikeutta kuuluu, ilman että tarvitsee AINA alkaa ruinaamaan PAM:ilta apua!!!

Nimim. Saatanan kyllästynyt PV

PS. Katso myös http://www.adressit.com/boikotointi

115

12342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,

      "Uskoisin että meitä SOL:lilaisia on hyvin hyvin monia, joille kaikki tämä on arkipäivää MUTTA miksi kukaan ei saa suutaan auki tehdäkseen asialle mitään!!!"

      Olin joskus muutaman kuukauden SOL:illa töissä. Kohteessa lähes kaikki vakkarityöntekijät olivat virolaisia, joukossa muutama muu maahanmuuttaja sekä peräti yksi suomalainen. Monet työntekijöistä eivät puhuneet suomea, joten se ehkä hieman hankaloitti "valittamista". Virolaisista siivoojista ei ole pulaa, joten työntekijän voi kätevästi potkaista pellolle ennen koeajan päättymistä jos hlö ei sopeudu välillä miltei epäinhimillisiin työoloihin. Virosta kyllä riittää tulijoita. Monet 35 maahanmuuttajat nielevät mitä tahansa paskaa pitääkseen työpaikkansa, koska uuden työn löytäminen voi olla jopa mahdotonta. Moni joutuisi palaamaan kotimaahansa, joten epäkohdista ei uskalleta valittaa potkujen pelossa.

      Esimiehet tosiaan ovat ex-siivoojia, joille on noussut pissi päähän. Varsinkin venäläiset ja virolaiset naiset muuttuvat hirviöiksi, jos saavat hiemankin valtaa. Omia maanmiehiä mielistellään, mutta muille työntekijöille ollaan v-maisia. Sitten jos v*ttuilee takaisin, keksitään tekaistuja valituksia, väitetään että on jättänyt jotain siivoamatta, siivonnut huonosti tms. Kaikki uudet siivousvälineet, jätesäkit, hanskat yms. jemmataan heti kun uusi tilaus saapuu ja jaetaan maanmiehille.

      Työkohteen esimies saattoi muutella työvuorolistoja jopa samalla viikolla ilmoittamatta asiasta, syynä aina "työmäärän lisääntyminen/vähentyminen".

      • Anonyymi

        Esimiehet tosiaan ovat ex-siivoojia, joille on noussut pissi päähän
        Komppaan! 😳


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimiehet tosiaan ovat ex-siivoojia, joille on noussut pissi päähän
        Komppaan! 😳

        Sama homma palvelu ohjaajat yksiä esimiesten juoksutettavia.


      • Anonyymi

        Eihän sollilla ole kuin vähäälysiä ja mamuja töissä kukaan täysjärkinen ei mene riistofirmaan töihin. Pientä palkkaa saa ja herroilla om huimat palkat. Olin aikoinaan sollilla töissä ei mitään perehdystä kun kukaan ei joutanut. En ymmärrä miten tollanen firma voi olla olemassa. Hämeenlinnan uimahallissa oli musta mies siivoojana tuijotti naisia suu suki ja etenkin pikkutytöt kiinnosti. Lika leviää halleissa kun mamuilla ei ole mitään koulutusta harva osaa edes lukea.


    • itseä niskasta kiinni..

      Sollilaiset on lampaita, ei toississakaan siivousfirmoissa itsestään ne edut tule, ne pitää tapella...
      Älkää nössöilkö siellä vaan pistäkää tuulemaan, marssikaa vaikka kerran ulos, tehkää istumalakko tai jotain, kyllä alkaa työnantajan suhtautuminen muuttumaan..

      • Tämän ketjun aloittaja

        Nimenomaan jos muu ei auta ni sitte vaikka lakko. Eikä nyt oo kyse edes mistään eduista, vaan siitä että SOL:lin siivoojakin on ihminen!!!!
        Johan nyt on perkele, että yks firma voi muka olla noin saatanan pelottava, ettei kukaan uskalla sanoa/tehdä mitään!!!!!!

        Ei sitä oikeen yskinkään taida mitään aikaan saada, itteäni ei ainakaan tippaakaan pelota, vaikka potkut tulis, kyllä tämmösen helvetin orjan palkan tienaa vaikka pulloja keräämällä jos se sikseen menee, mutta jotain pitäis IHAN OIKEESTI saada aikaan. Tilanne menee nyt varsinkin taantuman myötä aivan mahdottomaksi, pienellä palveluvastaavalla ei oo enää yhtään mitään sananvaltaa, jos sitä on koskaan ollutkaan. Ei muuta ku joka viikko uus avainnippu kouraan ja lähet ettimään jostain eri paikkakunnilta jotain kohdetta, joka pitäis saada tiettyyn aikaan tehtyä, vaikka et tiedä edes mistä kohteessa löytyy siivouskomero(jotka usein kyllä ammottaa tyhjyyttään)
        Mutta syy on sinun..."Mitä varten sulla ei oo välineitä mukana"!!!!!

        PS.Sori jos meni sekavaks, mut perkele ku menee HERMOT!!!!


      • MopinVarsi
        Tämän ketjun aloittaja kirjoitti:

        Nimenomaan jos muu ei auta ni sitte vaikka lakko. Eikä nyt oo kyse edes mistään eduista, vaan siitä että SOL:lin siivoojakin on ihminen!!!!
        Johan nyt on perkele, että yks firma voi muka olla noin saatanan pelottava, ettei kukaan uskalla sanoa/tehdä mitään!!!!!!

        Ei sitä oikeen yskinkään taida mitään aikaan saada, itteäni ei ainakaan tippaakaan pelota, vaikka potkut tulis, kyllä tämmösen helvetin orjan palkan tienaa vaikka pulloja keräämällä jos se sikseen menee, mutta jotain pitäis IHAN OIKEESTI saada aikaan. Tilanne menee nyt varsinkin taantuman myötä aivan mahdottomaksi, pienellä palveluvastaavalla ei oo enää yhtään mitään sananvaltaa, jos sitä on koskaan ollutkaan. Ei muuta ku joka viikko uus avainnippu kouraan ja lähet ettimään jostain eri paikkakunnilta jotain kohdetta, joka pitäis saada tiettyyn aikaan tehtyä, vaikka et tiedä edes mistä kohteessa löytyy siivouskomero(jotka usein kyllä ammottaa tyhjyyttään)
        Mutta syy on sinun..."Mitä varten sulla ei oo välineitä mukana"!!!!!

        PS.Sori jos meni sekavaks, mut perkele ku menee HERMOT!!!!

        Sollihan koulutti justiinsa ryhmän ihmisiä joiden piti alkaa tekemään peruspesuja ainakin uudenmaan alueella.haki jopa lisää porukkaakin vaan nytpä meni nekin hommat jostain syytä mettään asiasta jos kysyy ylemmältä taholta ni puheeaihe vaihtuu välittömästi.mitä lie kusetusta koko homma.sääliks käy niitä lentokentän ihmisiä ketä sol kouluttaa joksikin turvallisuus tyypeiksi. suurin osa heilläkin tulee siellä olemaan siivousta..heh


      • edelleen
        MopinVarsi kirjoitti:

        Sollihan koulutti justiinsa ryhmän ihmisiä joiden piti alkaa tekemään peruspesuja ainakin uudenmaan alueella.haki jopa lisää porukkaakin vaan nytpä meni nekin hommat jostain syytä mettään asiasta jos kysyy ylemmältä taholta ni puheeaihe vaihtuu välittömästi.mitä lie kusetusta koko homma.sääliks käy niitä lentokentän ihmisiä ketä sol kouluttaa joksikin turvallisuus tyypeiksi. suurin osa heilläkin tulee siellä olemaan siivousta..heh

        mennä porskuttaa, vaikka täällä puhuttaisiin mitä? Niin kuin tämä lentokenttähommakin, uutta bisnestä vaan pukkaa.

        Ostajat eivät tiedä firman epäkohdista?

        Tai sitten eivät vaan välitä. "Nehän on vaan siivoojia"

        ???!!!


      • edukka09
        MopinVarsi kirjoitti:

        Sollihan koulutti justiinsa ryhmän ihmisiä joiden piti alkaa tekemään peruspesuja ainakin uudenmaan alueella.haki jopa lisää porukkaakin vaan nytpä meni nekin hommat jostain syytä mettään asiasta jos kysyy ylemmältä taholta ni puheeaihe vaihtuu välittömästi.mitä lie kusetusta koko homma.sääliks käy niitä lentokentän ihmisiä ketä sol kouluttaa joksikin turvallisuus tyypeiksi. suurin osa heilläkin tulee siellä olemaan siivousta..heh

        koulutukseen saa veronmaksajien rahaa, ei firma sitä maksa! jää ilmeisesti vielä voitolle


      • Anonyymi
        Tämän ketjun aloittaja kirjoitti:

        Nimenomaan jos muu ei auta ni sitte vaikka lakko. Eikä nyt oo kyse edes mistään eduista, vaan siitä että SOL:lin siivoojakin on ihminen!!!!
        Johan nyt on perkele, että yks firma voi muka olla noin saatanan pelottava, ettei kukaan uskalla sanoa/tehdä mitään!!!!!!

        Ei sitä oikeen yskinkään taida mitään aikaan saada, itteäni ei ainakaan tippaakaan pelota, vaikka potkut tulis, kyllä tämmösen helvetin orjan palkan tienaa vaikka pulloja keräämällä jos se sikseen menee, mutta jotain pitäis IHAN OIKEESTI saada aikaan. Tilanne menee nyt varsinkin taantuman myötä aivan mahdottomaksi, pienellä palveluvastaavalla ei oo enää yhtään mitään sananvaltaa, jos sitä on koskaan ollutkaan. Ei muuta ku joka viikko uus avainnippu kouraan ja lähet ettimään jostain eri paikkakunnilta jotain kohdetta, joka pitäis saada tiettyyn aikaan tehtyä, vaikka et tiedä edes mistä kohteessa löytyy siivouskomero(jotka usein kyllä ammottaa tyhjyyttään)
        Mutta syy on sinun..."Mitä varten sulla ei oo välineitä mukana"!!!!!

        PS.Sori jos meni sekavaks, mut perkele ku menee HERMOT!!!!

        Sollilla oli uimahallissa kaapuihin pukeutunen mamu kyselin missä on bikinit kun reppanalla oli kuuma. Oli hölmön näköistä siivousta kun hiki valu. Hih hih


    • joo...

      mienasin ihan oman viestin laittaa, mutta ootkin samasta aiheesta kirjottanut. eli onko työehtosopimuksen mukaista, että saa sormeilla työvuorolistoja???? no, itse en nähnyt mitään mainintaa siitä tessissä, mutta luulis, että jossain laissa sanotaan tostakin...
      ja sitt tohon sun viestiin-meillä on se ero, että palkanlaskijan numeroa ei saada. ollaan monta kertaa kysytty, kun kaikki on päin peetä. esim pyhistä ei saada tuplapalkkaa...tällasta, joo.

      • Putsziz

        Näin olisin kuullut, että työvuorolista pitäisi aina tietää kolme viikkoa etukäteen, ja mitä tulee palkanlaskijan numeroon, ni sitä ei todellakaan saada, mutta sepäs soitti kerran minulle päin jopa niin että numero näkyi...heh.

        Nyt täällä myös pidetään kesälomia kuulemma viisi(5) viikkoa, koska kuulemma itse on sanonut pitävänsä talviloman myös kesäloman yhteydessä! MITÄ HELV????
        Ihme ja kumma että tästä "talvilomasta" ei jälleen kerran PENNIN PYÖRYLÄÄ makseta!!!


      • joku
        Putsziz kirjoitti:

        Näin olisin kuullut, että työvuorolista pitäisi aina tietää kolme viikkoa etukäteen, ja mitä tulee palkanlaskijan numeroon, ni sitä ei todellakaan saada, mutta sepäs soitti kerran minulle päin jopa niin että numero näkyi...heh.

        Nyt täällä myös pidetään kesälomia kuulemma viisi(5) viikkoa, koska kuulemma itse on sanonut pitävänsä talviloman myös kesäloman yhteydessä! MITÄ HELV????
        Ihme ja kumma että tästä "talvilomasta" ei jälleen kerran PENNIN PYÖRYLÄÄ makseta!!!

        Työvuoroluettelo pitää toimittaa työntekijälle viikkoa enne ensimmäistä työvuoroa kirjallisena. Eipä kyllä tuota palkanlaskijan puh. numeroa minullakaan ole tiedossa. Työvuoroluettelot on luxusta. Palkka on harvoin oikein. Jne. jne. mukavaa....


      • ...

        Valmiita työvuorolistoja ei saa mennä muuttelemaan ilman työntekijän suostumusta.

        Ollessani SOL:illa kerroshoitajana esimies aina lässytti, ettei muka voinut tietää hotellin täyttöastetta etukäteen. Muutteli valmiita listoja lupaa kysymättä eikä edes viitsinyt ilmoittaa työntekijöille tekemistään muutoksista. Muijalla oli v-mainen tapa mennä muuttelemaan vapaapäivien paikkaa lupaa kysymättä. Paria päivää ennen vapaata saattoi yllätyksekseen huomata, että vp olikin sutattu listasta peitevärillä ja päälle merkattu työvuoro. Itse en suostunut menemään töihin, mikäli olin järjestänyt vapaapäiväksi jotain menoa mutta vapaa olikin yllättäen "peruttu".

        Monissa muissakin siivousfirmoissa palkanlaskijan numero on "salainen", muutenhan sen puhelin soisi miltei taukoamatta...


      • LIlli tilli
        Putsziz kirjoitti:

        Näin olisin kuullut, että työvuorolista pitäisi aina tietää kolme viikkoa etukäteen, ja mitä tulee palkanlaskijan numeroon, ni sitä ei todellakaan saada, mutta sepäs soitti kerran minulle päin jopa niin että numero näkyi...heh.

        Nyt täällä myös pidetään kesälomia kuulemma viisi(5) viikkoa, koska kuulemma itse on sanonut pitävänsä talviloman myös kesäloman yhteydessä! MITÄ HELV????
        Ihme ja kumma että tästä "talvilomasta" ei jälleen kerran PENNIN PYÖRYLÄÄ makseta!!!

        keikan tekijöillä on usein tilanne pienemmissä yrityksissäkin se, että on sovitut vakiot, mitä kukin tekee. ektrana päälle tulee suoraan tt keikkaa, joka laitetaan listoille tilatun mukaan- ja tehdään kelloon ja kalenteriin katsomatta tilatun mukaan. Kiirekaudet ennen keskikesää, pyhiä, loppuviikosta. Miten työvuoroluettelo sopii kuvaan alalla, jossa keikkaa tulee väleihin, ja tyhjille päiville? ei mitenkään, ja tämäkin on ihan sopimuksenvarainen asia ta-tt.
        Lomat on sitten sitä vastuuvapaata.


    • SOL:n mukaan:

      "SOLin menestystekijöitä ovat korkea laatu, korkea asiakastyytyväisyys, panostus henkilöstön koulutukseen ja tyytyväinen henkilöstö. Palveluksessasi on 8100 iloista SOLilaista!"

      Että mitäs te nyt oikein valitatte :D ! Teidänhän pitäis olla iloisia!

      Siivouspalvelut:
      "Henkilöstömme, SOL-palveluvastaavat, ovat ammattinsa osaavia asiakaspalvelijoita. Vuosittainen koulutusbudjettimme on 2 % liikevaihdosta."

      Onko kaikki siivoojat SOLissa nimikkeellä palveluvastaava?


      :) www.sol.fi :)

      • Työtäkin on:

        "Haetaan Vaalimaalle iltasiivoojaa. Työtä on 20-30 tuntia viikossa ja työ tehdään noin klo 17 alkaen."

        Siinähän on jollekin iltapuhdetta, kun koko Vaalimaan (se on kylä) siivoaa!! :D
        Kai toi mitoitus 20-30 h/vko on ihan reilu? :)
        Suostukoon, ken tahtoo.


    • hunninko

      Olen SOL:lla kesätöissä ja mieleeni on herännyt kysymys.

      Olen vakituisessa kohteessa 7,5-8h päivässä ja yllätys, yllätys ihmettelin ekan palkan jälkeen mihin tunteja on nyysitty. Selvisipä siis että ns. "lepotauko" puolituntia, vähennetään työajasta!

      Koskaan aiemmin en ole törmännyt vastaavaan, ja tes:ssä oli että mikäli työntekijä ei voi poistua työpaikalta niin lepotauko kuuluu työaikaan.

      Vaan arvatkaapas mitä? Työpaikan ulkopuolelle lähteminen veisi jo yli puolituntia, sillä kyseessä on "aidattu" suuri alue, jossa on monta siivouskohdetta. Mutta kun kysyin esimieheltä asiasta niin hän sanoi, että niin niin, mutta onhan teillä OIKEUS poistua... LOL sanon minä! Aina ne löytää jonkin kieroilun... Ymmärtäisin jos siivouskohde olisi keskustassa tms..

      Kaiken lisäksi sitä puolen tunnin taukoa ei ehdi edes pitämään, tai menee ylitöiksi -josta ei tietenkään makseta.

      Onko muilla kokemuksia vastaavasta?

      • meni ns. palkankorotus

        toukokuun alusta? Minun meni näin, ns. prosenttikorotus tuli, mutta työaika kohteessa väheni 0.13 tuntia eli 7.8 minuuttia päivässä. Tekee 85.8 minuuttia (=1 tunti 25.8minuuttia!) vähemmän palkallista työaikaa keskimäärin 11 päivän eli kahden viikon jaksossa.
        kuukaudessa lähes kolme tuntia pois työajasta!
        Se siitä palkankorotuksesta!


      • hunninko

        Että kun pääsin sanomasta niin luukusta pölähti palkkalaskelma.. oli nyysitty yli kymmenen tuntia eikä pyhä lisistä tietoakaan..


    • te menette sinne...

      Olen toimitilahuoltaja aikeissa jatkaa laitoshuoltajaksi, en ikinä kuuna päivänä menisi solille tai iss:lle töihin..minua kiinnostaisi tietää, miksi joku menee? pakonko edessä?

      • hunninko

        kesätyöt on rajalliset (siivous ja puhelinmyynti)

        eli pakko mikä pakko, jos kieltäytyy niin saa karenssin eikä edes sossusta saa siinä vaiheessa apua, opiskelijana nämä kesät on aika p:stä.

        Ja toisaalta, halu on työtä tehdä, eikä siinä mitään vikaa olekaan, mutta ottaa päähän kun firmat kiertää kaikin tavoin tes:ä.. yms.


    • KEKELÄÄNE

      SOL ON TÄYTTÄ HEVONPASKAA SANON MINÄ

    • WightForYourRights

      Nyt tulee niin korvista ulos koko SOLLI. Esimies puhuu täyttä paskaa ja sormeilee työvuorolistoja , väittää ettei meille kuulu mtikään lisät, mitkä kummasti kuuluu kaikille muille (ensin sanoo toista, sitten kun on puhuttu ittensä pussiin, sanoo toista) Palkanlaskija samaa shaibaa. PAM ei puutu asiaan mitenkään vaikka sinne kaikki soitteleekin... Pääluottamusmiehestä ei kuulu eikä näy. Kiristetään että menee työpaikka jossei tee sitä ja tätä ilmaseks, vaikka tessissä lukee mitä mistäkin maksetaan. Minä oon sitä mieltä, että nyt loppu se kiristys tähän paikkaan, kenenkään EI TARVITSE niellä tuota paksaa!!!!!! Eikä pidä! Suututtaa niin jumankauta. Tää on jokapuolella samanlaista????

      • hönöhoopola

        Oletko koskaan miettinyt, minne menee kaikki vankiloissa istuneet tyypit...Työntekijöiltä saatetaan tsekata rikosrekisteri, mutta ei pomoilta.


    • \o/

      Se on ensinnäkin Fight for your rights äffällä eikä tuplaveellä, tai sitten en ymmärrä nimimerkin tarkoitusta.

      Työvuorolistoja saa muuttaa joissain tapauksissa, tarkastakaa TES:stä. "Työnantaja voi muuttaa työvuoroluetteloa yksipuolisesti töiden järjestämiseen liittyvästä painavasta syystä, mikäli työvuoroluettelon muutos koskee ajankohtaa, joka on aikaisintaan 5 kalenteripäivän kuluttua." Eli saa muuttaa työnantaja työvuorolistaa näillä ehdoilla.

      Jos pääluottamusmies ei ota asioitanne vakavasti, niin ottakaa yhteyttä liittoon, tai mahdollisesti esimiestenne esimiehiin, niin saatte asiat kuntoon mikäli ne oikeasti jossain noin pahasti kusevat.

    • Pam PAm Pam....--..

      Näin nimenomaan, kesälomaakin voi työnantaja siirtää painavista syistä vielä viikkoa ennen loman alkua. Näin sanotaan tessissä. Lukekaa hyvät siistijät työehtosopimusta. (löytyy Pamin sivuilta)

      • hyväon

        Tämä viestiketju alkaa vuodesta 2009.
        Silloin olin SOLlin palveluksessa.
        SOLlin määräys oli, että täytyy käyttää heidän työvaatteitaan. Omissa vaatteissa ei saanut olla. Vähintään keltainen paita täytyi olla päällä ja punainen liivi. Työkohteeseen ei saanut edes mennä ilman SOLlin vaatteita.
        Luonnollisesti SOL antoi vaatteet.
        Palkan sain aina tehtyjen tuntien mukaan. Jos sain liian vähän, niin olin yleensä itse ilmoittanut tuntilistassa virheellisen määrän.
        Suureen taloon mahtuu monenlaisia pomoja. Minulla onneksi oli kohtalaisen hyvät sellaiset (Muutaman kanssa kuitenkin oli tunneista kiistaa).
        Työmitoitus tietenkin oli viimeisen päälle tiukkaa.

        Tämä kaikki melkein hyvä siis OULUssa. Muun maan tilannetta en tiedä.


      • mutta,mutta
        hyväon kirjoitti:

        Tämä viestiketju alkaa vuodesta 2009.
        Silloin olin SOLlin palveluksessa.
        SOLlin määräys oli, että täytyy käyttää heidän työvaatteitaan. Omissa vaatteissa ei saanut olla. Vähintään keltainen paita täytyi olla päällä ja punainen liivi. Työkohteeseen ei saanut edes mennä ilman SOLlin vaatteita.
        Luonnollisesti SOL antoi vaatteet.
        Palkan sain aina tehtyjen tuntien mukaan. Jos sain liian vähän, niin olin yleensä itse ilmoittanut tuntilistassa virheellisen määrän.
        Suureen taloon mahtuu monenlaisia pomoja. Minulla onneksi oli kohtalaisen hyvät sellaiset (Muutaman kanssa kuitenkin oli tunneista kiistaa).
        Työmitoitus tietenkin oli viimeisen päälle tiukkaa.

        Tämä kaikki melkein hyvä siis OULUssa. Muun maan tilannetta en tiedä.

        kuitenkin lähdit lätkimään unelmatyöpaikasta


    • Sollatisol

      Virolainen olen, asunut Suomessa 12v:) SOL-issa! Tyäaikaa sain 5 tunnin sijalle 6 tuntia-pitä ITSE pitää omista etuista huoli:)!

    • Humanity/Machinery?

      Olin hetken SOLlin esimiehenä, mutta hetken aikaa hommaa katseltuani totesin, että pitäkää piiskanne, mä en sitä käytä... Sydän särkyy työntekijöiden puolesta. Tehkää jotain te, jotka kuulutte liittoon.

    • pv myös

      Solilla...

      Työvaatteet sain ekana työpäivänä, ei tarvinnut kinuta.

      Palkka ja tunnit oli täysin oikein kaikkina palkkakausina. Kahvitaukokin oli palkallinen. Tauot sai myös pitää.

      Esimiehet... No joo, en tiedä oliko kiirettä vai ammattitaidottomuutta tai motivaation puutetta, kaikki ei aina mennyt ihan putkeen. Juttuun tultiin kuitenkin hyvin.

      Työajan kireys...Totta mulla. 2 h hotellihuonetta ei pysty tekemään riittävän hyvin 15 minuutissa, vaikka olisikin vaan 3* hotelli ja pieni huone. Esim. huonot petivaatteet (johtuu hotellista) ja huonot välineet (TA) hidastaa työtä! Miksi petauksen kanssa pitää "kikkailla", jos sen voisi tehdä yhtä siististi hieman eri tavalla? Ja yksinkertaisempi on aina nopeampi...

      Lomaraha tms. tuli työsuhteen päättyessä.

      Lähdin, koska sain samaa työtä paremmalla palkalla ja enemmillä viikkotuntimäärillä.

      • ´

        Jouduit jättämään unelmiesi työpaikan


      • höpöhöpö---

        puhuit täyttä sontaa... valehtelit kaikesta. Tuota ei kukaan usko joka on oikeesti ollu solilla työntekijänä.


    • w

      Jaa, mä täytän ite työvuorolistaan tekemäni tunnit. Listan faksaan sit toimistolle, esimiehelle. Viime listaan olin ite laskenu väärin eli unohtanu yhden vuoron kokonaan yht, tunneista. Se oli laskettu palkkaan mukaan.

      • ´

        Täydellinen unelmatyöpaikka


      • Anonyymi

        Nyt on vuosi 2019....edelleen sama touhu jatkuu!Voin kertoa että itse laitamme edelleen tuntilistan pomolle,jopa perhana viiden päivän välein!Oikein täytettynä,tunnit yms tarkasteltuna,ja SIITÄ HUOLIMATTA PALKAT ON LASKETTU MITEN SATTUU,syystä että se meidän itse oikein täyttämämme tuntilista ei sellaisenaan palkkoihin mene,vaan palveluohjaaja naputtelee sen miten sattuu palkkoihin 🤔 Tuntilista muuttuvat edelleenkin milloin mitenkin,tarvittaessa pomoon ei saa yhteyttä mitenkään,ei vastaa puhelimeen,ei viesteihin,no,ehkä vastaa viestiin....viikon viiveellä.Lisät jäävät maksamatta,mm eritelisiä ei meillä makseta,monessa muussa kohteessa kyllä,tunnit vähenevät hups,työt kuitenkin lisääntyvät jnejne....jos en olisi jo niin lähellä eläkeikää lähtisin enkä taakseni katsoisi......Mutta te nuoremmat...juoskaa ja lujaa kun vielä voitte,monissa muissa siivousfirmoissa tyyli on aivan toisenlainen,kaikkea ei revitään työntekijän selkänahasta,palkka ja työaika kohdillaan jne ...sollilla ei!


    • pettynnä

      Mulle riittää Sollilla työskentely,työsopimus ei pitännä paikkaa 15-37,5 tuntimäärä ei täsmännä ollenkaan,tein 6päivän työn,se oli vähennetty esimiehen luvalla tehdystä
      työstä,soitan liittoon kun suhde loppuu ja ilmotan kun ei ole maksettu palkkaa .solli
      on pakko maksaa tai vien käräjille

      • PPPPPPPPPUUUU

        Minkä takia olet suostunut tuollaiseen työsopimukseen. Kaikki VIIVA sopimukset on ihan kusetusta. Sua voidaan kyykyttää ihan miten vaan. Työsopimukseen pitää vaatia kiinteät tunnit ja niiden täytyy toteutua!!! Kyllä SOL osaa raapustella ihan oman mielensä mukaisia sopimuksia, mutta ei niihin ole pakko suostua. Monet ongelmat johtuu juuri siitä, että ollaan niin tyhmiä, ettei oteta asioista selvää ja nöyristellään työnantajan edessä. Ryhdistäytykää!!!


    • V*taa

      Täysin paskaa koko SOL:in touhu. Palkka-asteikko on liian alhainen sillä työskentelen alueella, josta pitäisi saada enemmän ja tunnit on alimitoitettu. Alussa tein monta tuntia ilmaista työtä kunnes päätin ettei vain enää kiinnosta ja menen kotiin silloin kun aika päättyy. Taukoja ei ehdi pitämään ollenkaan. Mutta pomolle ei voi valittaa, koska muuten vittuillakseen vähentää aikaa kohteesta. Mitään ylityökorvauksia en ole koskaan saanut. Lähden niin pian kuin kykenen. Mutta työ on kuitenkin työtä vaikka olisi kuinka alipalkattua.

    • Se kesätyöntekijä

      Olen työskennellyt tämän kesän SOLilla siivoamassa vuokrattavia lomamökkejä. Homma on kussut alusta saakka sillä siellä on vain meitä nuoria kesätyöntekijöitä, eikä yhtään 'aikuista' tai edes 'kokenutta' työntekijää. Perehdytystä ei annettu kenellekkään, joten jouduttiin oppimaan KAIKKI tarvittavat taidot, siivousaineiden käyttö yms. aivan itse. Meille ei annettu SOL:in työvaatteita, joten omilla piti pärjätä (thank god!) ja esimiestä tai ohjaajia ei kohteessa näkynyt. Vasta sitten jos (/ja kun) tuli reklamaatioita niin sitten ohjaaja tuli meille huutamaan, vaikkei ymmärtänyt kohteesta eikä sen paremmin työstä hölkäsen pöläystä.

      Lisäksi meille tehtiin vain meidän ensimmäinen työvuorolista ja toista ohjaaja yritti väsätä, mutta lopputulos oli se, että saimme tehdä listan täysin itse. Itseasiassa se toimi paljon paremmin kun tehtiin se itse, koska tiedettiin itse parhaiten kuinka monta työntekijää tarvitaan per päivä.

      Taukotiloja meillä ei käytännössä ole. Meille on varattu varasto, joka on täynnä kaikkea tavaroita maasta taivaisiin, mitä kyseisessä kohteessa mahdetaan tarvita. Meille ei oltu varattu mitään suurempia istumatiloja tai pöytää, kahvia, jääkaappia yms. Korjasimme asiat omin nokkinemme ja saimme (pienen rämpläämisen jälkeen) varaston vanhan jääkaapin toimimaan, koska SOL ei toimittanut meille uutta. Kahvipurut ostettiin itse (ja saatiin pienen säädön jälkeen vanhan antiikkisen kahvinkeittimen käyntiin) ja kasasimme patjoista itsellemme sohvan ja käyttämättömästä pesukoneesta pienen pöydän itsellemme, koska SOL ei nähnyt tarpeelliseksi muuttaa asioita useista valituksista huolimatta.

      Ja kun meidän välineet hajoavat (emme ole niiden ainoita käyttäjiä), niin SOL ei hanki uusia. Jos loppuu saippuat ja tökötit: olemme oman onnemme nojassa. Yritämme tilata niitä lisää jo ennen kuin ne loppuvat, mutta käytännössä tilaus tapahtuu ainoastaan 'aikuisten' kautta sillä meillä ei ole mitään mahdollisuutta tilata tuotteita itse. Olemme soittaneet useaan kymmeneen kertaan ohjaajille ja esimiehelle tilanteesta, olemme jättäneet tekstiviestejä ja vieneet jopa asian kirjaimellisesti heidän nokkansa eteen. (kirjoitettiin siis lapulle tarvittavat tavarat ja niiden toimittajat). Ei muutosta. Lopulta paikan huoltomies kävi itse hankkimassa tavarat, koska kyllästyi alinomaiseen puutteeseen ja ohjaajien ja esimiehen väliinpitämättömyyteen.

      Ainoa hyvä puoli on se, että palkka maksetaan ajoissa ja lisät tulee mutisematta tilille. Mutta onko tämä päivittäisten kukkahattutätien valitusten arvoinen työpaikka? Nej. En halua työskennellä enään toista kesää täällä ja en suosittele firmaa kenellekään muulle.

      • 7+5

        Tuttua tuo huono perehdyttäminen. Siivosin eräässä suuressa koulussa ja jäin kesälomalle heti koulun loputtua. Lomalta palatessani huomasin kesätyöntekijöiden tehneen aikamoisia tuhoja. Eivät olleet saaneet ollenkaan perehdytystä siivousaineisiin ja -koneisiin eikä työtapoihin.
        Vahinkoja korjatessa meni loppukesä kiireisenä, pitihän omatkin hommat hoitaa. Esimies vaihtui.

        Työvuorolistan laadinta itse kuulostaa oudolta. Työnantaja varoo työaikalakien rikkomista ja varsinkin ylityötä. Jos näin todella on tapahtunut, niin ihme.

        SOL antaa työvaatteet ja määrää niitä käyttämään.

        Taukotila täytyy olla?, mutta ei ihan pienessä työkohteessa. Kilpailutuksen vuoksi siivousfirmat saattavat vaihtua vuosittain. Jos asiakas ei ole sellaista järjestänyt, niin sitten sitä ei ole. Yksikään siivousfirma ei sellaista rupea järjestämään tai rakentamaan.
        Kahvit ja keittimet työntekijät hankkivat itse.

        Jos pesuaineet loppuvat tai työvälineet särkyvät ja täydennystä ei saa pyynnöistä huolimatta, niin hommat voi jättää tekemättä. Esimies oppii tuomaan täydennykset tällaisen tempun jälkeen.

        SOL on iso firma. Joukkoon mahtuu monenlaista esimiestä. Esimiehet ovat tulosvastuullisia. Tulosta ei saa aikaiseksi huonolla johtamisella. Huonot esimiehet karsiutuvat pois.

        Luulisin, että SOLlin pomotkin lukevat joskus näitä juttuja.
        Kerro täällä kesätyösi paikkakunta, niin luultavasti esimiehesi saa lopputilin.


      • Anonyymi
        7+5 kirjoitti:

        Tuttua tuo huono perehdyttäminen. Siivosin eräässä suuressa koulussa ja jäin kesälomalle heti koulun loputtua. Lomalta palatessani huomasin kesätyöntekijöiden tehneen aikamoisia tuhoja. Eivät olleet saaneet ollenkaan perehdytystä siivousaineisiin ja -koneisiin eikä työtapoihin.
        Vahinkoja korjatessa meni loppukesä kiireisenä, pitihän omatkin hommat hoitaa. Esimies vaihtui.

        Työvuorolistan laadinta itse kuulostaa oudolta. Työnantaja varoo työaikalakien rikkomista ja varsinkin ylityötä. Jos näin todella on tapahtunut, niin ihme.

        SOL antaa työvaatteet ja määrää niitä käyttämään.

        Taukotila täytyy olla?, mutta ei ihan pienessä työkohteessa. Kilpailutuksen vuoksi siivousfirmat saattavat vaihtua vuosittain. Jos asiakas ei ole sellaista järjestänyt, niin sitten sitä ei ole. Yksikään siivousfirma ei sellaista rupea järjestämään tai rakentamaan.
        Kahvit ja keittimet työntekijät hankkivat itse.

        Jos pesuaineet loppuvat tai työvälineet särkyvät ja täydennystä ei saa pyynnöistä huolimatta, niin hommat voi jättää tekemättä. Esimies oppii tuomaan täydennykset tällaisen tempun jälkeen.

        SOL on iso firma. Joukkoon mahtuu monenlaista esimiestä. Esimiehet ovat tulosvastuullisia. Tulosta ei saa aikaiseksi huonolla johtamisella. Huonot esimiehet karsiutuvat pois.

        Luulisin, että SOLlin pomotkin lukevat joskus näitä juttuja.
        Kerro täällä kesätyösi paikkakunta, niin luultavasti esimiehesi saa lopputilin.

        Esimiehet on valittu pärstäkertomella, jos on hyvä kerroin niin ei saa potkuja. Jos esimies on inhimillinen, niin potkujen saaminen on todennäköisempää. SOL on yksi siivousalan firmoista johon ei kannata mennä töihin siivoojaksi. En tiedä onko RTK tai L&T parempi ja onko siellä paremmin mitoitettu alueet, asiallisempaa kohtelua ja toimintatapoja.


    • t.a. t.u

      sain ihanat kuteet logolla sol!!
      ne on yllä joka säällä, ja kumpparit ihanat on, mieli aurinkoinen :)
      KYLLÄ kyllä hyvin menee

    • jaana20

      Aivan samaa homma tikanojalla

    • Palkat esiin!!

      Nyt kun te oikein valitatte niin kertokaas rehellisesti paljonko saatte kk palkkaa ja miten pitkään olette siellä olleet töissä että palkka on noussut sellaiseksi missä se nyt on. Eli alkakaas avautua tämän asian tiimoilta ja katsotaan onko teillä aihetta siellä kapinoida joka asiasta!

    • PORRASSIIVOOJA

      Palkat esiin!! -- Meillä on oikeus täällä valittaa, oli ne palkat mitä tahansa!
      Voin kertoa että tämä täällä, tai missään muuallakaan ruikutaminen ei tuota mitään tulosta suuntaan eikä toiseen, muta ruikuttakaamme ;)
      SOL:illa on oma tapansa toimia ja se tapa on todella alhainen.
      Monikaan ei huvikseen tee SOL:lla töitä muuten kuin pakon sanelemana.
      Mutta hyvä että täällä kerrotaan miten asiat oikeasti ovat niin ne jotka pakon sanelemana joutuvat siivoustöitä etsimään, valitsisivat jonkin muun firman kuin tämän aurinkoisen.
      Kaukana aurinkoisesta!!
      Sol yrittää aluksi kovasti esittää hyvää työnantajaa mutta maskit lentää romukoppaan noin kuukauden sisällä!

      No esimerkiksi niistä työvaatteista- Pääsin kokopäivätyöhön vaativaan kohteeseen, ihmisiä kuhisevaan taloon missä sain hulluna painaa duunia.
      No yllätäen oli tarve saada se yksi ja ainut työpaita pesuun aina päivän lopuksi.
      Siinähän sitä pestiin aika monta viikkoa sinisilmäisenä.,
      kunnes tajusin että mitä hel...... Yhdelläkö pitäisi pärjätä, ja kun sekin on menettänyt raikkaan keltaisen värinsä jo aikaa sitten.
      Noh-- pyysin esimieheltä uutta. Ei kuulunut. Meni viikko. Kysyin uudestaan. Ei vastausta. Meni toinen viikko.
      Joku voi väittää että pimahdin.. Totuus on että näinä viikkoina HAVAHDUIN! Palauduin sol:n todellisuuteen josta ei uutena sinisilmäisenä työntekijänä ollut aavistustakaan.
      Työntekijästä eivät ihan oikeasti jaksa välittää., ihan sama onko sillä tarvittavia välineitä tai työvaatteita.Mitä se niitä kiinnostaa kunhan orja siellä kohteessa raataa.
      Kun ei vieläkään sitä vastausta kuulunut, lähti kolmas viesti. `Kuljen ensi viikosta lähtien omissa vaatteissani kun uusia työvaatteita ei kuulu, Mullehhan se on ihan sama!`
      Seuraavana päivänä saapui esimiehen `apulainen´ --" Tässä sulle pari uutta paitaa ja tämmönen essu liivikin"!

      Työntekijä kyllä pärjää tässä firmassa jos osaa pitää puolensa! Sol varmasti yrittää viimeiseen asti kusettaa/nöyryyttää.
      Olen ollut sol:lla nyt reilu kaksi vuotta. Uskomattomia tilanteita on ollut ja tiedän että tulee jatkossakin olemaan. Ei muuta kuin kova kovaa vastaan. :)
      Esimiehet on erittäin epäammattimaisia!! siitä voisin kertoa monet tarinat, mutta ehkä niilläkin on ne omat ei nin ammattilaiset hengittämässä niskaan.. joten painetaan villaisella (toistaiseksi)
      Jaska firma---
      Älkööt ihmiset tähän firmaan kajotko jotka ette osaa puolianne pitää!! Ei se raha nyt niin tärkeää ole, kun ei kyse edes suurista summista ole.
      Tälle firmalle ei kannata nöyristellä yhtään!
      Itse en olisi osannut nuorempana puoliani pitää mutta onneksi ikää vähän karttunut juurikin sen verran että sana hallussa! :)
      Ps. Juuri eilen laitoin esimiehelle sellaista palautetta mitä moni vain haaveilee laittavansa.
      Lopettakaa kollegat se haaveilu ja alkakaa pitämään puolianne. Ja uudet työnhakijat-- kiertäkää kaukaa! ;)

      • Vain ja ainoastaan

        KIITOS !!! Täyttä asiaa.


    • Suomalainen yli 40v

      Harrastaako kyseinen firma jotain ikärasismia myös? ja onko niin että kyseisessä firmassa ei ole ainuttakaan yli 40 miestä joka on suomen kansalainen?

      • öddi08

        Syy on se, etteivät joko tule firmaan tai selviä työstä.


      • Biotine

        Toimistosiivousta...Siltikään yhtään vanhempaa ihmistä näy meidän kohteesa, koska työ on liian raskasta.


    • motivoiopiskelemaan

      Minäkin solilla olen ollut kesätöissä. Ensimmäinen kesä meni hyvin mutta viime kesänä mitta tuli täyteen. Ilmoitin heille että opiskelelen samalla joten haluaisin aamuvuoroja mutta he laittoivat sitten sellaisia vuoroja ja niin paljon hommaa yhdelle ihmiselle että opiskeluun ei jäänyt aikaa saatikka energiaa. Kohteet oli terveysriski (pölyä niin että suojainta olisi tarvittu mutta ei näkynyt eikä kuulunut) ja tuntui että yskin pölyä vielä töiden jälkeenkin. Pomolle ilmoitin mutta ei kuulunut mitään ja työvuorojen vaihtamisehdotus sai pomon verenpaineen nousemaan. kun myöhemmin porukalla kahvitauolla ltiin ja pomolla olisi ollut itselleni sopivia vuoroja ja tiesi siitä niin ei minua siltikään niihin ottanut... vetosi siihen että vastuualueeni on liian vaikea aloittelijalle (jonka passitti hotellisiivoukseen yhden viikon jälkeen, luulisi että mopin heiluttaminen olisi helpompaa ensimmäisen kesän sollilaiselle). Irtisanouduin kuukauden jälkeen ja vaikka palkka-aika jäi lyhyemmäksi niin se oli hyvå päätös koska ei kukaan halua olla vapaaehtoisesti kesätöissä jossa joka päivä olet henkisen ja fyysisen sietokykysi rajoilla

    • Siivous kunniaan

      Pitäis laitta SOL mustalle listalle,ihan orjatyötä

      • Shaissee08746466438

        Näin on!


    • humps1

      Sol on ollut surkein suurista siivousfirmoista jo ainakin 20 vuoden ajan. On yleensä maksanut huonointa palkkaa, työntekijöillä suuren suuret alueet, palkkaa yritetään pimittää. En koskis pitkällä tikullakaan.

    • Vain ja ainoastaan

      MIKSI te sollilaiset ette tee mitään KONKREETTISTA omien etujenne puolustamiseksi???
      Kun vaikenette, teette väärin itseänne kohtaan. Vain teidän kauttanne voi SOL ryhdistäytä, vain. Vain.

      • Vain ja ainoastaan

        Kannattaa lukea tämä tuosta yläpuolelta:

        PORRASSIIVOOJA
        10.8.2013 04:1


    • Valtuska

      Sen voin sanoa että tuo ketjun aloittajan teksti NIIN täyttä totta täällä Porissa,aivan naurettavaa sähläystä,työnjälki mitä sattuu ja "pomot" tosiaan ex-siivoojia jotka eivät tiedä mistään mitään kun kyselet miksi palkkalappu näytti taas väärin vaikka itse on täydet tunnit sinne laittanut ja tehnyt. ja parhaimpana on valehtelu päin naamaa,ja kun itse rupeat asiaa selvittelemään niin asian oikea laita selviää ja sekin painetaan villaisella. alkaa olla mitta niin täynnä että kun tässä joku ilta luppo aikaa niin kerron koko tarinan ja jokaisen asian osaisen nimet tänne.

      • crap8

        sama meininki täällä.. en kyllä aio kauaa lafkassa olla. aivan hirveätä toimintaa!
        Ja työnteköitä pidetään saastana, ei tauko/sosiaalitiloja ollenkaan yms. pask**


    • "ammattitaitoisia"

      Porissa eräästä asiakas firmasta k.o firman työntekijät tonkivat työntekijöiden pukukaappeja,surffailifat netissä firman toimiston koneilla kun olivat siellä firman ollessa kiinni,työkaluja hävisi ja muutakin tavaraa,jättivät puolet alueestaan pesemättä(elintarvikelaitos). siellä siis sijaisia sijaisten perään. ja kun firmasta halutttiin tietää ketä työntekijöitä siellä ollut asian selvittämiseksi niin eipä sollilta kukaan ollut halukas asiaa selvittämään. ja tämä aivan fakta tietoa.

      • Anonyymi

        Joka alalla ja aika monissa isoissa paikoissa on joitakin henkilöitä töissä jotka ovat epärehellisiä. Eikö pukukopit ole lukossa ja tietokoneet kiinni ja jne. ettei ulkopuoliset pääse niihin käsiksi. Ei ole mitenkään epätavallista, että siivojilta jää osa töistä tekemättä. Aika harva viitsii alkaa selvittää kuka on epärehellinen varsinkaan isommasta sakista, jos ei ole faktatietoa näyttää kuka tekee ja mitä asian selvittämiseksi.


    • surkein firma ikinä.

      Tällaisia asioita on tullut esille SOL firmasta.

      - Työvaatteita ei meinata antaa millään (saati jotain pesuaineita niitä varten, tietää että tuossa hommassa ne kamppeet likaantuu), mutta toki esimiehen sukulainen saa paremmat ja uudet vaatteet aina kun muilla on jotkut vanhat kapiset yhdet kappaleet.

      -Työvuorolistat, ei osata sanoa että moneltako pääsee esim. seuraavana päivänä töistä pois, lista ei pidä kuitenkaan.

      - Kaikkia lain mukaan saatavia korvauksia eli palkkaa ei makseta. Sanotaan, että jos ei kelpaa niin sitten saa lähteä.

      - Epäpätevä esimies. Suosii sukulaisia työvuoroissa ja kaikessa. Kun jotkut työntekijät ilmoittavat esimerkiksi esimiehen sukulaisen tekemästä vakavasta rikkeestä/rikoksesta heitä kohtaan, esimies syyttää työntekijöitä valehtelijoiksi eikä vie asiaa eteenpäin tutkittavaksi joka jo sekin laitonta. Esimies saattaa soitella turhuuksista päivittäin ja jaaritella tunnin, vaikka asian voi hoitaa työaikana. Esimies kertoo työntekijän sairaudesta toisille työntekijöille eli esim. "tuolla Pertillä on skitsofrenia". Epätasa-arvoista kohtelua eduissa, kuten pikkujoulut ja joululahjat, toiset saa paremmat ja toiset ei mitään vaikka sama työ ja asema.

      - Sanotaan, että kilometrikorvausta ei saa jos työaikana siirtyy toiseen paikkaan. Näinköhän ihan laillista sekään.





      Tietääkö joku muuten, että onko syrjintää jos työpaikalla ei kutsuta kaikkia työntekijöitä pikkujouluihin ja ei anneta joululahjaa, eli niin että osa-aikaiset jää vaille näistä eduista? Ja että kokopäiväiset työntekijät saavat etuja kuten kuntosalikortin, mutta osa-aikaiset eivät saa? Onko tällainen laitonta, että toisille annetaan etuja ja toiset eivät saa mitään, vain siksi että vuodessa ei kerry yhtä paljon työtunteja kuin kokopäiväisille? Saati että työpaikalla syytetään varkaaksi ilman syytä? Voiko tällaiset asiat viedä johonkin eteenpäin? Esimerkiksi jos osa-aikainen on kesällä kokopäiväinen niin silti on se tietty kokopäivävakkariporukka jotka käyvät syömässä ja toiset jätetään ulkopuolelle aivan systemaattisesti. Mielestäni ei ole tasa-arvoista, mietin tässä että josko lähtisi viemään SOL asioita ja erään toisen yrityksen asioita jonnekin työsuojeluvaltuutetuille tms.

      • surkein firma ikinä.

        Unohtui edellisestä viestistä myöskin, että tauko/sosiaalitiloja ei ole, eli ei voi käyttää edes mikroa...

        Suosittelen jokaikistä SOL:laista valittamaan epäkohdista/laittomuuksista jonnekin liittoon, työsuojeluihmisille tai mihin vain. Älkää vain tyytykö ja olko hiljaa, koska silloin se toiminta hyväksytään ja se jatkuu loputtomiin. En itse ole töissä SOL:lla, mutta olen läheisiltäni kuullut paljon juttuja ja mietin voisinko kertoa nuo asiat heidän puolestaan eteenpäin. Sen verran vihastuttaa tuo toiminta ja kun työntekijät ei uskalla tehdä mitään, koska pelkäävät työpaikan menettämistä. Luulisi että tukea saisi siinä vaiheessa kun työntekijöitä jututettaisiin niin ettei pomot voi syyllistää vain yhtä työntekijää epäkohtien esiin tuomisesta...


      • entinen ISSiläinen
        surkein firma ikinä. kirjoitti:

        Unohtui edellisestä viestistä myöskin, että tauko/sosiaalitiloja ei ole, eli ei voi käyttää edes mikroa...

        Suosittelen jokaikistä SOL:laista valittamaan epäkohdista/laittomuuksista jonnekin liittoon, työsuojeluihmisille tai mihin vain. Älkää vain tyytykö ja olko hiljaa, koska silloin se toiminta hyväksytään ja se jatkuu loputtomiin. En itse ole töissä SOL:lla, mutta olen läheisiltäni kuullut paljon juttuja ja mietin voisinko kertoa nuo asiat heidän puolestaan eteenpäin. Sen verran vihastuttaa tuo toiminta ja kun työntekijät ei uskalla tehdä mitään, koska pelkäävät työpaikan menettämistä. Luulisi että tukea saisi siinä vaiheessa kun työntekijöitä jututettaisiin niin ettei pomot voi syyllistää vain yhtä työntekijää epäkohtien esiin tuomisesta...

        ei se ISSillä sen kummempaa ole....


      • Anonyymi

        Kyllä siivustöitä yleensä riittää ja monilla paikkakunnilla on useita siivousfilmoja. SOL on yksi pohjapaikan firma lähtekää pois SOL:sta. Kuntapuolella ja sairaaloissa on vähän parempaa, mutta siellä pitää olla alan koulutus. Siivous ala on paska ala kokonaisuudessaan. Monissa paikoissa on johtajat jotka ei osaa johtaa asiallisella tavalla niin kuin kuuluisi. Ihan sama onko ne käyneet koulutuksissa vai ei. Varsinkaan nämä vanhemmat johtajat eivät osaa hoitaa töitään ja olla asiallisena esimiehenä. Hankkikaa joku muu aammatti ja lähtekää jollekin muulle alalle.


      • Anonyymi
        surkein firma ikinä. kirjoitti:

        Unohtui edellisestä viestistä myöskin, että tauko/sosiaalitiloja ei ole, eli ei voi käyttää edes mikroa...

        Suosittelen jokaikistä SOL:laista valittamaan epäkohdista/laittomuuksista jonnekin liittoon, työsuojeluihmisille tai mihin vain. Älkää vain tyytykö ja olko hiljaa, koska silloin se toiminta hyväksytään ja se jatkuu loputtomiin. En itse ole töissä SOL:lla, mutta olen läheisiltäni kuullut paljon juttuja ja mietin voisinko kertoa nuo asiat heidän puolestaan eteenpäin. Sen verran vihastuttaa tuo toiminta ja kun työntekijät ei uskalla tehdä mitään, koska pelkäävät työpaikan menettämistä. Luulisi että tukea saisi siinä vaiheessa kun työntekijöitä jututettaisiin niin ettei pomot voi syyllistää vain yhtä työntekijää epäkohtien esiin tuomisesta...

        Voihan liitoihin ja luottamusmiehille valittaa. En tiedä tuotaako se yhtään enempää tulosta, jos et saa esimihen kanssa neuvoteltua asiasta. Siinä pääsee vaan silmätikuksi ja ainaiseksi puheen aiheeksi johtajien huoneeseen ja hankalaan maineeseen. Parasta etsiä uusi työpaikka ja mielummin joltain muulta alalta kuin siivousalalta. Ei ne esimiehet ja johtajat ole yhtää fiksua ja oikeudenmukaista porukkaa. Ei kannata luulla liikaa niiden fiksuudesta. Kaikissa paikoissa ei ole sosiaalitiloja, eikä asialle voi mitään.


    • Hermot lepää

      Paras joululahja mitä ikinä itselleni sain ja näin ennakkoon kun otin lopputilin porin Sollilta. nyt hermot lepää ja viihdyn uudessa työssäni.

      • Anonyymi

        Ainut oikea ratkaisu. Joka kaupungissa SOL:lla on samat ongelmat. Koko Sollin toiminassa ei ole päätä eikä häntää. Ei mitään systemaattisuuta tai johdonmukaisuutta. Työntekijöitä siirellään kohteista toiseen työntekijöiltä kyselemättä, ja niillä on lakimiehet jotka keksii jonku pykälän johon voivat vedota että esimieten ja johtajien toiminta on laillista. Ainut oikea ratkaisu on itse lähteä pois, että joku itsekunnioioitus säilyy. Aika huonosti on taukoja ja palkka-asiatkin on vähän niin ja näin. Kaikista firmista huonoiten maksaavat palkkaa. Johtajat eivät osaa johtaa ja on vähän luonnevikaisia, jotka valittu hyväveli systeemillä. Jos joku on vähän fiksumpi johtaja niin saa potkut. Joissakin tehtaissakin on helpompaa ja inhimillisempää, on jopa lakisääteiset tauot ja palkka tulee sovitusti.


    • solistavain

      Työntekijät kyllä tietää ja osaa esimiehiä paremmin.. Nyt täytyisi vaan saada nämä esimiehet koulunpenkille ja työntekijät vähä parempiin titteleihin, koska selvästikin työntekijöissä on esimies ainesta ;)
      Kokemuksella tiedän että solin "pomot" ovat erittäin ammattitaitoista väkeä, saisivat kyllä itse välissä rivisiivoojan töitä, huom! (jos osaavat)

      • kohta 2v. solilla

        Meillä se on jo todistettu, että esimies ei osa työtään...
        Ohjaaja hoitaa sijaisuudet,työvuorojen suunnittelun, palkat, juoksee kohteissa hoitamassa asiat, lisä siivoukset, alue jaot, tilaukset, ja yleisestikkin kaiken millä saadaan homma toimimaan.Kaikki papattaa siittä kuinka esimies ei ikinä vastaa puhelimeen ja ei koskaan näy missään, mutta siihen se jää.
        Yleisesti on tiedossa, että meillä ei esimies osaa siivota eikä muutenkaan tunne käytännön puolta mikä on todella tärkeää siivous alalla.
        Ja tämä kyseinen esimies osaa pitää suhteet yllä ylemmille tahoille ja tulokset on ollut hyviä, joten mitään ei tapahdu.
        Ainoat asiat mitkä toimii on esim. mitotukset jos mättää niin silti saa lisäapua tarvittaessa ja silloin kun on mahdollista,siirtymät kuuluu työaikaan,välineitä saa kun vaan tilaa ja jos tarvitsee kalliimpaa niin perustelee ja useimmiten onnistuu.


      • kyllästynyt
        kohta 2v. solilla kirjoitti:

        Meillä se on jo todistettu, että esimies ei osa työtään...
        Ohjaaja hoitaa sijaisuudet,työvuorojen suunnittelun, palkat, juoksee kohteissa hoitamassa asiat, lisä siivoukset, alue jaot, tilaukset, ja yleisestikkin kaiken millä saadaan homma toimimaan.Kaikki papattaa siittä kuinka esimies ei ikinä vastaa puhelimeen ja ei koskaan näy missään, mutta siihen se jää.
        Yleisesti on tiedossa, että meillä ei esimies osaa siivota eikä muutenkaan tunne käytännön puolta mikä on todella tärkeää siivous alalla.
        Ja tämä kyseinen esimies osaa pitää suhteet yllä ylemmille tahoille ja tulokset on ollut hyviä, joten mitään ei tapahdu.
        Ainoat asiat mitkä toimii on esim. mitotukset jos mättää niin silti saa lisäapua tarvittaessa ja silloin kun on mahdollista,siirtymät kuuluu työaikaan,välineitä saa kun vaan tilaa ja jos tarvitsee kalliimpaa niin perustelee ja useimmiten onnistuu.

        Minä olen myös ollut jo 2v. Solilla. Uusia työvaatteita olen kysellyt jo vuoden verran mut eipä kuulu,sanotaan vaan että tilattu kyllä on! Omissa vaatteissa pitää kulkee! Ja semmonenkin tuli vastaan että esimies ei luota työntekijöihin!!?


      • Anonyymi

        Kyllä työntekijöiden osaaminen ja motivaatio on aika heikkoa yleisesti ottaen. Ehkä 1 kymmenestä on hyvä. Ei siellä SOL:lla parempia titteleitä ole tarjolla. Pomojen ammattitaidossakin on toivomisen varaa, samoin persoonissa. SOL:lla on aika paljon amatöörimaisia ja paskamaisia pomoja. Jos on työntekijöissäkin toivomisen varaa niin on myös pomoissa ja johtamisessa.


      • Anonyymi
        kohta 2v. solilla kirjoitti:

        Meillä se on jo todistettu, että esimies ei osa työtään...
        Ohjaaja hoitaa sijaisuudet,työvuorojen suunnittelun, palkat, juoksee kohteissa hoitamassa asiat, lisä siivoukset, alue jaot, tilaukset, ja yleisestikkin kaiken millä saadaan homma toimimaan.Kaikki papattaa siittä kuinka esimies ei ikinä vastaa puhelimeen ja ei koskaan näy missään, mutta siihen se jää.
        Yleisesti on tiedossa, että meillä ei esimies osaa siivota eikä muutenkaan tunne käytännön puolta mikä on todella tärkeää siivous alalla.
        Ja tämä kyseinen esimies osaa pitää suhteet yllä ylemmille tahoille ja tulokset on ollut hyviä, joten mitään ei tapahdu.
        Ainoat asiat mitkä toimii on esim. mitotukset jos mättää niin silti saa lisäapua tarvittaessa ja silloin kun on mahdollista,siirtymät kuuluu työaikaan,välineitä saa kun vaan tilaa ja jos tarvitsee kalliimpaa niin perustelee ja useimmiten onnistuu.

        Miten osaat pyytää välineitä tai aineita, jos et tiedä mitä on saatavilla? Harvassa paikassa
        saa mitään lisäapua. SOL ei pahemmin mitoitte mitään. ISS mitittelee joissakin paikoissa paremmin ja on muutenin avoimempaa niiden touhu. ISS:llä on tiukempi vaitiolovelvollisuus. ISS:n porukka on paremmin koulutettua ja amattitaitoisempaa. ISS.llä on lähtökohtaisesti esimiehillä on oltava alan koulutukset. Samoin siivoojille ovat järjestäneet sisäisiä kolutuksia. Ei varmaan helppoa ole olla ISS.llä, siellä riippuu johtajista minkölaista on. Kuitenkin niiden toiminassa on vähän ajatusta ja järkee, kuin SOL:n toiminassa. On vaan saatu tarjous eikä ole ajateltu miten työn ennättää tehdä, mutta tulos otetaan päältä. Kannattavaahan aina toiminnan pitää olla.


    • ...

      Myöskin löytyy näitä, että ohjaaja ja esimies ei tee kun työvuorolistat jos niitäkään.
      Samaan aikaan "palveluvastaavat" juoksevat alimitoitetulla työajalla paikasta toiseen ja tekevät näiden pomojen palkat, kun ohjaajakaan ei edes itse osallistu työntekoon vaan istuu koko päivän ja tiedä sitä, vaikka mitoitus olisi ollut puolta suurempi, mutta työntekijälle sanottu aika mikä pomoista tuntuu paremmalta.
      palkat perseestä ja näitäkään kyetä maksamaan kun pitkällä taistelulla...

    • Hynaja

      En suosittele ! Perustelut: Kyllä ainakin oikeesti Kajaanin SOL mättää, tässä totuutta: töissä n. 4 kk. Sanouduin irti koska palveluesimies lupasi aamuvuoroon, mutta petti. Työ kävi mahdottomaksi jatkaa, yöpyminen taivasalla. Palveluvastaava lupasi työn aloituksen toisessa kohteessa, mutta petti sain kohteen vasta 15 päivää myöhemmin, jouduin raatamaan 3:ssa kohteessa. 2. esimies petti lupasi hyvän arvostelun tuli huono, lisäksi irtisanoutuminen vääristeltiin: työnantajan toimesta muka, vaikka itse samoin itseni irti. (tätä asiaa vielä kuulemma puidaan, saa nähdä). PÄHKINÄ: 1 SOPIMUSRIKKOMUS, 2 SANALLISTA SOPIMUKSEN RIKKOMUSTA. M I T Ä S A N O T T E ? EX SOLilainen.

    • ex-soltyöntekijä

      Olin töissä SOL-huoltomies hommissa noin 7,5 vuotta YLE Pasilassa. SOL hävis tammikuussa tarjouskilpailussa LT:lle ja esimiehet alkoi uhkailemaa muita työtekijöitä kohtaan, että jos vaihtaa LT-firmoihin niin tulee ''kuulemma'' ongelmia. Myös lomautus ei tule tapahtumaa ja eikä aioi irtisanoa meistä ulos ollenkaan.

      Muita paikkoja luvattiin jatkuvasti, mutta mitään ei kulunnut ja lopulta porukat irtisanoivat itse ja kaikki hyppäsivät suoraan LT-firmoille pokkana.

      Mä otin silloin 4 viikon kesäloma huhtikuun alussa, mut paikkoja ei kulunnut siihen asti ja tarjosivat sen sijaan siivoja, vartija, puhelivastaanoton homma ja muuta sellaista. Minulla ei ollut niistä koulutuksia ja esimies itse irtisanoi minua puhelimenvälityksenä, kun en suostunnut ottamaa tarjouksen vastaan. ( Paperissa taas väitettiin, että minä muka itse irtisanouduin työstäni )

      Soitin PAMiin tuosta tilanteesta, mutta siellä vain vastattiin monen kertaa samoissa viesteissä, että mitään ei voi tehdä. Nyt ollut työttömänä jo 5 kuukautta :(

    • koesei

      Olen ollut SOLlilla. Voin kokemuksesta kertoa, että kukaan tuskin menee moiseen paikkaan töihin, ellei ole ihan pakko. Esimies ei tiedä, miten hyvin teet työsi, koska hän ei ole näkemässä. Jos hän sattumalta sattuu tulemaan kohteeseesi, sinun on hangattava, jynssättävä hiki päässä,tai vähintään kerrottava mitä olet siivonnut. koska muuten hän kuvittelee, että et ole tehnyt mitään koko aikana. Miten voi olla näin?! Toisinsanoen jos olet hyvä "esittelemään" ahkeraa niin suosittelen. Mutta jos olet rehellisesti ahkera ja tunnollinen työntekijä, en suosittele SOLlia.

    • oppps89

      On joko kirjoittajissa tai firmassa jotain outooo

      • kokenutjo

        voit mennä kokeilemaan kyseisen firman oloja.


      • Anonyymi

        Voi olla työntekijöissäkin, mutta on firmassakin.


    • Kokemuksiaon

      Myöskin kohteessa jossa olen solilla mättää monikin asia.
      Virolaisia, venäläisiä ja maahanmuuttajia riittää kyllä. Tykkään kyllä lähes kaikista ihmisistä mutta harmikseni olen huomannut että näillä virolaisilla on ymmärrys ja myötätunto kateissa. Sitten kieroillaan kiusataan ja vaikeutetaan muiden töitä jotta oma työnjälki on varmasti moitteeton.
      En ole rasisti vaan katson ihmisen persoonaa millainen hän todella on.

      • guest

        Kajaanissa ennen ja jälkeen kahvitunnin saa pitää röökitauot. Lisäksi ennen työajan päättymistä helposti tulee puoli tuntia ennen ulosleimaamista istuttua sosiaalitiloissa, tietysti ennen sitä vielä kahvitauko. Kohteen tunnit kyllä ylittyy kun on liikaakin työntekijöitä, mutta esimies tämän hyväksyy. Ei kiire paina, ei tosin palkkakaan päätä huimaa.


      • Anonyymi

        Sen onlen myös minä huomannut Virolaisista ja Venäläisistä. Ovat kauheen epäsosiaalista porukkaa ja pitävät maamistensä puolta. SOL.n paikoissa ei ole aikaa istua. Ilmeisesti ette tee töitänne ja istutte. SOL.n kaikkissa paikoissa on niin suuret alueet ettei kauheesti jää aika istuskeluun ja taukoihin. Aika monet eivät tee töitään ja sanomisia tulee. Joissakin harvoissa paikoissa voi itse suunnitella ja tehdä työn niin että taukoonkin jää aikaa.


    • Tällaikai

      Mun kohdalla esimies ja palvelujohtaja vuotivat sairaustietoja eteenpäin niin että menetin varman työpaikan.

    • ex-solilainen

      Minun kokemukseni Solilta oli erittäin hyvä.Työaikoja ei todellakaan muuteltu kysymättä minulta ja samoin muutkin asiat pelasivat ja esimies oli mukava.Kadun että lähdin Solilta nimeltä mainitsemattomaan aivan järkyttävään firmaan jossa kaikki ihan suoraan sanottuna päin persettä.

      • siishäh

        ''Kadun että lähdin Solilta'' Sollia on ihan turha puolustella ja tekstisi vihjaa että sä lähdit ihan omista syistä. Ei tarpeeksi uskottava!


    • Shitshaisse

      Maksaako Sol arkipyhäkorvaukset?!

      • SOL_my_love

        SOL maksaa kaikki ajallaan ja kysymättä. Esimiehet tarjoavat välillä pullaa ja kahvia. Joskus jopa kehuvat miten tärkeä työntekijä olen. Saan ruusuja palkkapäivänä ja meillä on virkistyspäivä joka päivä.


      • Valehtelija
        SOL_my_love kirjoitti:

        SOL maksaa kaikki ajallaan ja kysymättä. Esimiehet tarjoavat välillä pullaa ja kahvia. Joskus jopa kehuvat miten tärkeä työntekijä olen. Saan ruusuja palkkapäivänä ja meillä on virkistyspäivä joka päivä.

        Minä en ainakaan saanut kehuja vaikka olen tehnyt kovasti töitä viiden vuoden ajan. enkä myös saanut mitään typeriä tai mitään tärkeäksi sanottu. Kävitkö panemassa pomoa? ainakin tekstisi vihjaa semmoista.


      • huijareitaovat

        Kuuluisi maksaa, eli maksaa jos jaksaa, ei aina. Seli-seliä kyllä riittää.


      • Anonyymi
        SOL_my_love kirjoitti:

        SOL maksaa kaikki ajallaan ja kysymättä. Esimiehet tarjoavat välillä pullaa ja kahvia. Joskus jopa kehuvat miten tärkeä työntekijä olen. Saan ruusuja palkkapäivänä ja meillä on virkistyspäivä joka päivä.

        Tuo oli varmaan provo. En tiedä edistäisiko uraa jos kävisi panemassa norsun kokoista esimiestä. Tosin johtoporukalla on omat sisäpiirikekkerit jossa hilluuvat asiakkaidensa kanssa. Ehkä johonkin yksittäiseen tapaukseen voisivat vähän ihastua ja mennä panemaan. Tosin riskinä on, että hyvän panokeikan jälkeen alkaisi esimies ahdistella lisää panokeikkoja. Ovat aika irstaita ja härskejä osa esimiehistä. Olen vierestä kuullut heidän juttuja ja nähnyt heidän toimintaa.


    • Bldnxöxnf

      Lisää tähän keskusteluun juttuja kiitos!
      Paljonko huoneita pvssä pakko saada tehtyä yksin?

    • vihainenjaväsynyt

      Muutaman vuoden SOLilla tehneenä, asiat on edelleen yhtä surkealla ja ihmisarvoa alentavalla tolalla kuin ennenkin. Työvuorolistoja ei saa ajoissa, jokaista sovittua viikkoa muutetaan. Työvaatteita ei saa, kierrätetään käytettyjä. Esimies haukkuu, kyykyttää ja jakaa aiheettomia varoituksia. Työajat on hatusta temmattuja, koskaan ei pääse kotiin sovittuun aikaan. Työpaikalla nokkimisjärjestys on erittäin selvä, esimies koittaa omalla juoruilullaan tahallaan sabotoida tiimin välejä. Irtisanoutumisestakin tehtiin viimeiseen asti hankalaa. En suosittele SOL:ia työpaikkana kenellekään, asiat siellä ei parane luottamusmiehen tai liiton avullakaan. Kaikki nykyiset SOLilaiset, koittakaa jaksaa ja uskoa, että kyllä sieltä pääsee pois.

    • Hanne9080

      Itse ainakin tyytyväinen jyväskylän soliin, ihanat työkaverit ja sydämellinen esimies, kannustetaan töissä, hyvät työvälineet ja aineet, riittävästi muita tarvikkeita. Voi vitsailla, sanoa mielipiteensä asiasta kuin asiasta, työkohteissa annetaan todella hyvin aikaaa:),, ainoat miinukset on vaan et todella pienipalkkainen työ ja tieto ei välttämättä kulje esimiehen ja palveluvastaavaan välillä,, mutta senkin voi laittaa kiireen piikkiin:) ja ai niin työ paitoja on nyt peräti 4 kpl ja housuja 3XD,,kaiken kaikkiaan todella inhimillinen paikka verrattuna muihin siivousalan työpaikkoihin

      • suuttunut

        Halusin selvittää työnkuormitusta. Työtä oli paljon ja yksin yritin tehdä. Mainitsin tästä kohteessa ja muutamaa päivää myöhemmin sain esimieltä viestin, että työt loppuu kohteessa. Epäasiallinen käytös. Työsuojeluvaltuutettu katosi saman tien. Olen yrittänyt kaikin tavoin selvittää asiaa. Kukaan ei auta vaan asia meni työpaikkakiusaamiseksi.


    • ewderet

      Itse olen työskennellyt SOL:lla Jyväskylässä ja kyllä siellä vaan kaikki hommat toimi hyvin. Tietenkin pieniä ongelmia, niinkuin kaikissa yrityksissä. Työskentelin myös joskus toisessa pienemmässä Jyväskyläisessä Siivousyrityksessä rakennustyömaasiivoojana, niin siellä oli kyllä kaikki mahdolliset ongelmat väärinmaksetuista palkoista ym. lähtien.

    • Eiorjatyövoimaa

      Miksi te suostutte kyykytettäviksi paska palkalla?
      Kyllä koulutetulle osaavalle laitoshuoltajalle töitä riittää.

      Itse työllistyin baronan kautta ja palkkanikin sain neuvoteltua 11,69€/h 38,75h/vk .
      Kohde on kyllä iso (iso teollisuushalli),mutta eipähän käy aika pitkäksi.

      Arvostakaa nyt edes vähän itseänne ja ammattitaitoanne.Niin kauan kun jotkut suostuu tätä alaa naurettavilla palkoilla tekemään ei meno muutu miksikään.

      Siivoojan työ on fyysisesti raskasta ja siitä pitääkin saada kunnon korvaus.
      SOL:iin päin en edes kusis niin naurettavia palkkoja että voi morjens.

    • Hippikanuuna

      Itse olen tyytyväinen Sol:n työnantajana ja näin siivousalalla kun olen ollut 11 vuotta niin kyllä Sol on tarjonnut minulle hyvän työpaikan ja suoraan kouluttivat turvallisuusalan hommiin. Palkat on maksettu joka kerta oikein.
      Ns. Kiertävänä Sirkuksena pidän itseäni, koska työtehtäväni on 3krt viikossa Vartiahommaa, 2 - 3pv viikossa perussiivouksia, ylläpitoa, konetuksia, vahanpoistoa, rakennussiivousta, kiinteistönhoitajan hommia, tunteja tulee 37,5 - 50h/vk tuntiliksa ei ole kummoinen, mutta ihan ok 11,60 - 12€/h.
      Tykännyt kyllä olla töissä SOL:lla 😊

      • Anonyymi

        Ei tuo kummonen palkka ole. Olet päässyt suosioon, kun teet kaikenlaisia töitä. Tekevälle töitä löytyy siinä firmassa. Niiden ogelma on saada riittävän motivoituneita työntekijöitä niin kuin yleensäkkin siivousalalla. Eiväkä osaa itsekään perehdyttää työntekijöita tai motivoida. Aika amatöörimaistä häsläämistä on koko SOL:n homma. Ilmakos ne on menettäneet kohteita isoilta sopimusasiakkailta.


    • Kusettajat

      Muista nauhoittaa joka puhelu esimiehesi kanssa.

    • Anonyymi

      Joo huvittaa kyllä kun sama meno jatkuu yhä sollilla kaikessa kusetetaan vieläkin 🙄täysin sama meno kun tän aloituksen tehneellä voisi olla mun tekemä.

      • Anonyymi

        Joo täällä keski-suomen solilla paska meno, parempi tää tietenkin on kuin ei mitään mutta asiat ei muutu vaikka ollaan kuinka sanottu vuodesta toiseen ihan samaa kuin täällä kirjoittaneilla.


    • Anonyymi

      Opinpahan ainakin että selkään puukotusta tulee palveluohjaajien taholta,ei kannata kertoa epäkohdista--->menee esimiehen korviin, seuraus--->potkut tai vähimmillään puhuttelu ja hankalan työntekijän maine, tilanne pahenee ja sua ruvetaan kohtelemaan entistä nuivemmin ja pahemmin!

      Että ei tartte ihmetellä jos ihmiset ei uskalla sanoa asioista! Ottakaa huomioon myös että liitot varsinkin pam ovat työnantajan puolella,aina! Tapahtui vääryyttä vaikka kuinka paljon!

    • Anonyymi

      No luulis että palvelujohtajat jaksa paljon enää itkee kun esimies ei tee kuitenkaa mitään. Joo mä olen Hakala työntekijä juurikin kuulostaa niin tutulta.

    • Anonyymi

      Joo tuskin tulee muuttumaan, ja nyt kyllä saa olla joka päivä oikee päivänsäde ja kyrpä kasvaa otsassa 🌞 aurinko voimaa

    • Anonyymi

      Sol on paskin firma mitä on olemassa. Toinen on l&t. Palvemestari nimikkeellä nykyisin nuoret kokemattoman oloiset typykät säätää, eikä minkäänlaista kokemusta saa alalta. Lähinnä ylemmän herran persettä nuolemalla kumpikin firma saa jotenkin hommat pyörimään.

      Sollilla ulkomaalaiset akat kantaa heti kun silmä välttää paskavettä mukana, ja siihen vaan lisää ainetta, ja avokäsin huuhdotaan kaikki rievut.😂

    • Anonyymi

      En tajua mitä järkeä on kyllä ja sollilla olla omat firman nimeä kantavat yleispuhdistusaineet, tiskiaine ja sollilla tehopuhdistaja. Ltllä aiemmin ei ollut,. Ja ISS on ainut joka käyttää järkeä tässä, diverseyn ja sure sarjan tuotteet, jolla ei mitään tee, koska jostain heinän korresta tehtyjä aineita.

    • Anonyymi

      Kyllä täyttyy sanoa tuosta SOL:lista palkka aina väärin muka näppäilyvirhe joka kerta.
      -Uskoakseni päälliköt tekevät tahallaan tämän "virheen" saavat siitä itse bonusta. Työvaatteita ei tunnu saavan pitäis paska pesu hommia tehä muka omilla siviili vaatteilla.
      -näistä kun menee sanomaan heti hernenenään sekä työtuntien vähentämidtä.
      -mutta vittuuttanikin vittuilen niille pyrkyri ämmille ja pistän ne maksamaan niin kuin pitääkin.

      • Anonyymi

        Palkka on ollut väärin jo monessa tilissä. Aina olen siitä esimiehelle sanonut ja luvataan tarkastaa mutta mitään ei tapahdu. Seuraavakin palkka on aina väärin eikä edellisiä korjauksia ole tehty. Palkoista puuttuu tunteja ja pyhälisiä. Taidan alkaa etsimään muualta hommia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkka on ollut väärin jo monessa tilissä. Aina olen siitä esimiehelle sanonut ja luvataan tarkastaa mutta mitään ei tapahdu. Seuraavakin palkka on aina väärin eikä edellisiä korjauksia ole tehty. Palkoista puuttuu tunteja ja pyhälisiä. Taidan alkaa etsimään muualta hommia.

        Kannattaa laittaa laittaa viestiä suoraan palkkoihin.. näin teen itse (toinen firma kyseessä) kun esimieheen ei voi luottaa..


    • Anonyymi

      Minä valitin johdolle valtavasta työmäärästä vastaus oli että en saa 20 sentin korotusta tuntipalkkaan kun uskallan kysyä ehkä otin lopputilin. Karsee ryöstöfirma suuria voittoja tekee. Siivooja saa alle kympin tunti mutta kotisiivous maksaa 40. Herrat vetää välistä huikeesti

    • Anonyymi

      Olen ollut töissä kyseisessä yrityksessä. Minulla ei ollut mitään suurempia ongelmia siellä. Työvuorolistat oli ok ja toiveita sain esittää vuoroista, palkat oli ok ja jos jotain oli väärin niin heti korjasivat, työvaatteet/välineet oli uudet, työkaverit/ohjaaja/esimies/asiakaskohde oli mukavat. Hyvän perehdytyksen sain, SOL-koulutuksiakin kävin.
      Olihan siellä toki "kuppikuntia" mutta jos on asiallinen kaikille eikä lähde mihinkään työkaverin/työnantajan haukkumiseen mukaan, jättää sellaiset touhut omaan arvoonsa..tekee oman työnsä mahdollisimman hyvin ja noudattaa ohjeita niin ei siellä mitään ongelmia ole. Olisin siellä vieläkin töissä mutta muista syistä elämäntilanne vei toisaalle uusiin kuvioihin..

      • Anonyymi

        Hahhhaaaa, taidat olla sollin porukkaa!!!


    • Anonyymi

      Toi on niin totta...

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe