Monet metsästäjät ovat innokkaita lukumiehiä. Ajattelin siis, että voisimme vastaisuudessa laittaa palstalle myös metsästystä sivuavia lukuvinkkejä. Tässä ensimmäinen:
Leo Lehtonen: Suomalainen metsästysgangsterismi
Teos on tunnetun biologin kirjoittama ja antaa kattavan kuvan suomalaisten metsästäjien mentaliteetista. Vaikka kirja ilmestyi vuonna 1982, se on edelleen suurelta osin ajankohtainen. Erityisesti kehotan kiinnittämään huomiota Lehtosen värikkääseen sanankäyttöön, josta moni kaunokirjallisuuden edustajammekin voisi ottaa oppia. Teos löytyy hyvin varustetuista kirjastoista ja on kaukolainauksella helposti saatavissa myös syrjäisempiin lähikirjastoihin. Ainakin suurimpien kaupunkien antikvarieeteista kirja löytynee pienellä vaivalla.
Mieluisia lukuhetkiä!
T: Urho Jägermeister
Päivän lukuvinkki
Urho Jägermeister
2
188
Vastaukset
- Seppo Korpiroju
lukeneeni tuon tuoreeltaan, kun se ilmestyi. Kyllä se ainakin minun asenteita muutti. En muistanut koko kirjaa. Joskohan lukis uudestaan.
- paskamunkki
muistin kanssa ongelmia
taitaa dementiaa pukata ... paskamunkki
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m844451Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013860Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363529- 513200
- 412741
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182529Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222362- 232076
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami151762Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351725