Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

käytetyt kärryt kalliita

pepe####

Olen tässä jonkin aikaa katellut käytettyä peräkärryä kakkos kärryksi. Pyytävät vaan melkoisia hintoja vanhoista jo loppuunkin ajetuista kärryistä. On laidat sökönä, koukkupaikat vinksottaa tai puuttuu kokonaan. Sähköt toimii miten sattuu tai lamput kokonaan rikki. Renkaat kaljut ja vanteet vääntyneet akselit hitsatut jne... Silti kovaa hintaa pidetään ja joku pöljä myös sitten ostaa. Kannattaa siis syynata hyvinkin tarkkaan että mitä on ostamassa että ei tarvi katua jälkeen päin. Kannataa sitten myös koe-ajaa. Mutta kun näitä nyt on tullut kateltua, niin olen tullut siihen päätökseen, että ostan ihan uuden kärryn. Pari sataa lisää ja saan ehjän takuulla varustetun kärryn.

25

11844

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aivan järjetöntä

      Mistähän noita käytettyjä peräkärryjä voisi etsiä ja löytää vähän järkevämpään hintaan? Huuto.netistä olen katsellut, mutta tosiaan kaksikymmentä (20 v.) vuotta vanhoista lavakooltaan kaksimetrisistä (2 m) peräkärryistä pyydetään alkaen 450-500 euroa jos se on ehjä ja rekisterissä.

      Loppuhinta voi sitten olla jotain satkun kalliimpi vielä. Aivan risoista 70-luvun kärryistä pyydetään se 300 euroa. Ja aina on joku ostamassa!?!

      UPOUUTTA ja rekisteröityä JT-Trailerin lehtijousiperäkärryä kolmimetrisellä lavalla saa 800 eurolla! Se on kuitenkin aivan uusi kärry ja tuntuu hassulta mutta kahdenkymmenen vuoden päästä sen voisi myydä sillä 500 eurolla (nykyhintoina laskettuna), eli arvonlaskua tulee vaivaiset 15 euroa vuosi???

      Missä muussa KÄYTTÖtavarassa arvo säilyy noin hyvin? Ei missään! Miten on selitettävissä näiden peräkärryjen hinnat käytettynä? En tajuu...

      • tyrräkärep

        JT-Trailerista et saa paljon mitään vaikka se olisi vuoden vanha.

        Mutta jos ostat laatukärryn niin se säilyttää arvonsa

        Esimerkiksi toiset ovat jo uutena heikkoja ja todella HUONOJA.

        Terveisin .

        Aasintuntia.Testivoittajan ostanut


      • jussi53
        tyrräkärep kirjoitti:

        JT-Trailerista et saa paljon mitään vaikka se olisi vuoden vanha.

        Mutta jos ostat laatukärryn niin se säilyttää arvonsa

        Esimerkiksi toiset ovat jo uutena heikkoja ja todella HUONOJA.

        Terveisin .

        Aasintuntia.Testivoittajan ostanut

        Kumma juttu kun lahoista 20 vuotiaista omatekeleistäkin pyydetään ja SAA sen 300- 500 €.


      • Johan_toppas

        JT Kärrykauppiaalla tuntuu menevän heikosti. Ei ovi käy.
        Rempuloita, mitä isompi lava sen huterampi.
        Kyllähän kaikki tietää JT-kärryjen huonon laadun, mikä hyvänsä kotieläin on parempi vaihtoehto


    • Ei voi ymmärtää

      "Parhaimmillaan" n. 3 vuotta vanha peräkärry saattaa olla jopa kalliimpi kuin uusi täysin sama kärry? Näyttää siltä, että peräkärry on niin hyvä sijoitus, ettei kannata käytettyä ostaa. ;)

      Mitä noilla ihmisillä liikkuu päässä, kun noita käytettyjään hinnoittelee? Ja meneekö nuo käytetyt oikeasti kaupaksi? Pyyntihinnat ovat niin suolaisia, ettei edes kehtaa myyjälle soittaa ja tarjota omaa näkemystä hinnoista. Loukkaantuu vielä. :)

      • ******

        myin jokuaika sitten vanhan muulin, kärry oli kyllä kunnossa ja ainoat viat oli himan kulunut vetopää ja laakerit vaihtokunnossa, mutta molemmat käyttökuntoisia viellä.

        suurin vika oli ulkonäkö joka olisi tarvinnut uutta väriä kun ei ollut galvannoitu,mutta sekin on hoidettavissa

        Hintaa pidin 200 ekua kärrylle ja samantien oli 6 ostaja ehdokasta hakemassa kärryä, ensimmäiselle soittajalle ja katsojalle myin, vaikka joku lupasi ostaa näkemättäkin.

        Tietysti hinta oli paikallaan ja itselläkin kävi mielessä jättää mökkikärryksi, mutta parempi näin.

        Tilalle hain vastaavan uuden kärryn ja olen ollut tyytyväinen siihen, tietysti hintaa hieman yli tonni mutta uusi on aina uusi.

        Ainoa huono uudessa kun himan joutuu säälimään kärryä ja ei viitti lainata jokaiselle poropeukalolle kärryä kun ne ei yleensä lainassa parane.


      • Antiikkia, antiikkia
        ****** kirjoitti:

        myin jokuaika sitten vanhan muulin, kärry oli kyllä kunnossa ja ainoat viat oli himan kulunut vetopää ja laakerit vaihtokunnossa, mutta molemmat käyttökuntoisia viellä.

        suurin vika oli ulkonäkö joka olisi tarvinnut uutta väriä kun ei ollut galvannoitu,mutta sekin on hoidettavissa

        Hintaa pidin 200 ekua kärrylle ja samantien oli 6 ostaja ehdokasta hakemassa kärryä, ensimmäiselle soittajalle ja katsojalle myin, vaikka joku lupasi ostaa näkemättäkin.

        Tietysti hinta oli paikallaan ja itselläkin kävi mielessä jättää mökkikärryksi, mutta parempi näin.

        Tilalle hain vastaavan uuden kärryn ja olen ollut tyytyväinen siihen, tietysti hintaa hieman yli tonni mutta uusi on aina uusi.

        Ainoa huono uudessa kun himan joutuu säälimään kärryä ja ei viitti lainata jokaiselle poropeukalolle kärryä kun ne ei yleensä lainassa parane.

        Minä en ymmärrä tuota kommenttia "JT-Trailerista et saa paljon mitään vaikka se olisi vuoden vanha."

        Okei, mutta ei missään ole myynnissä käytettyjä JT-Trailereita pilkkahintaanvaikka, esim. kaksi vuotta vanhoja ja jos sellaisen saisi sitten parilla sataa euroa niin kelpaisi mulle. Mutta merkistä riippumatta 20 vuotta vanha peräkärry maksaa sen 500 euroa vähintään.

        Satunnaiseen puutarhajätteiden ja laudanpätkien yms. pientavaran kuljettamiseen riittäisi mikä tahansa ehjä ja HALPA peräkärry. Omakotitalorakentajille ja ammattilaisille sitten vehkeet erikseen.

        Mutta mikä niissä peräkärryissä oikein maksaa? Ennen kaikkea miten ne voivat säilyttää arvonsa niin hyvin? Kukaan hullu ei maksa tavallisesta 20 vuotta vanhasta autosta lähes uuden hintaa, mutta peräkärryistä maksetaan.


    • nakkifighter

      Sama ongelma. Oon tässä katellu käytettyä peräkärryä, mutta kaikki tuntuu niin saatanan kalliilta. Tarkotus olis poikien kaa tehä peräkärrysauna leikkimökistä, eli kärryn ulkonäöllä/varustuksella ei ole niin väliä, kunhan on kestävää metallia ja jouset, renkaat ja akselit kunnossa. Alunperin oli tarkotus tehä sauna-auto, mutta vakuutukset dieselverot ym ei oikein mahu opiskelijabudjettiin.

      • sitroen.

        Osta sitten uusi jos vanhat ovat mielestäsi liian kalliita. Turha itkeä kun ratkaisu on näin helppo!


    • adfadf

      Viime vuonna möin kuomullisen perävaunun josta olin maksanut 1450 euroa. Vaunu oli myydessä 5 vuotta vanha.

      Sain 1100 euroa!!!!!!!!!!

      • hinta.pitää.olla

        Aivan hyvä. Mitä sitä halvemmalla myymään. Kerran ostaa kärryn. 15- vuoden välein jos uusii renkaat ja laakerit, taas pelittää.
        Sitten joskus myy, saa omiaan pois. Ei siinä paljoa jää kulunkia kärryyn. Ainut mikä syö kärryä, on vakuutusmaksut.

        Jos joku tekee saunaa, voi ostaa akselin, pyörät, vetonupin ja senverran tavaraa, että saa kasaan. Jos ei vie liikenteeseen ei paljoa maksa, eikä tarvitse valitella.


      • Tarve.loppui

        Miksi pitäisi 15 vuoden välein uusia laakerit ja renkaat?
        Minä just möin 30 v vanhan peräkärryni pois. Alkuperäiset renkaat ja laakerit, pohjavaneri uusittu kerran, maalausta parannettu, sidontakoukkuja lisätty. Uuden veroinen*, mutta kolmasosan uuden hinnasta sain piiiiitkän yrityksen jälkeen.
        Ne laakerit käytin jo uutena auki ja rasvasin ja säädin kunnolla. Kärryn runko oli mustaa rautaa, sivut kuumasinkittyä. Ruostesuojasin heti uutena ja kerran sen jälkeenkin.
        * Kaapeli kovettunut, saa uusi omistaja asentaa uuden.


    • aloittelija

      Käytetyn ostin; vuoden 2013 mallia ja kuomulla (1m sisäkorkeus) olevan ja maksoin 1330€.

      • Kärryn etsijä

        Non niin, vanha totuus; ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa!


    • ostissa

      Olipas hyvä kun huomasin lueskella täältä kommentit.
      On tosiaan niin, että kun tarvitsee hankkia autoon kevytperäkärry, ei kannata juurikaan katsella loppunajettuja käytettyjä.
      Uuden kun hankkii ja pitää hyvän huolen, kärry kestää 20v; ei tee paljoa/v.

      • näin.se.menee

        Sitten myy, saa omansa pois.


      • Kokemuksen.ääni

        Älä unta nää!


    • 1+1

      Uudet halvimmat kärryt eivät varmasti kestä 20vuotta, ellei säilytä lämpimässä tallissa ja käytä parina päivänä vuodessa.

      • ferfr

        Kyllä ne vaan kestää , vaneritkaan ei lahoa koska kuomu on päällä. Kalleimmankin kärryn/akselin saa hajalle yhdessä päivässä kun laittaa reilusti ylipainoa painoa ja vetää kovaa pahasti monttuisella tiellä / metsätiellä.

        noin 300 cm / 150cm lavalla ja 35-40cm laidoilla oleva kuomulla oleva perävaunu lehtijousilla ja iskareilla on kyllä monikäyttöinen yhdistelmä, aina löytyy käyttöä. Ei tulisi mitään pienemmillä ja kuomuttomilla kärryillä.


    • ettei

      No mitäpä 1400 muuli korkealla kuvulla saisi maksaa? Vuoden vanhat renkaat ja akseli.

    • kärrytön

      Moi.
      Jatketaan nyt tätä samaa vanhaa narinaa, mutta siis, kyllä maar on ihan hullua touhua tämä käytettyjen kärryjen kauppa.
      Itse en ensinnäkään tiedä yhtään mitä tarkoitetaan ns. laatu kärryllä ja pili pali kärryllä, niin katsele siinä sitten käytettyjä kärryjä koko luokassa 150*300.
      Uudet maksaa kuomulla riippuen merkistä, 1600-2200.
      Ja n. 10v. vanhat 1100-1600e.
      Viikon pari olen niitä katsellut, ja niitä on Uudenmaan alueella tullut jotain hieman yli kymmenen myyntiin, mitä minä olen siis huomannut, ja ne ovat kaikki menneet päivässä tai kahdessa.
      Itse en tätä yhtälöä kyllä oikein tajua, koska jos käytetyssä kärryssä on vaikka esim. renkaat loppu ja plus jotain pientä, ihan pientäkin nippeli vikaa, niin siihen menee se 150-200e heti.
      Niin kovin tuntuu hyvin kyllä säilyttävän hintansa nämä vehkeet.
      Jonkin vähintään kansalaisopiston ajattelin kyllä lähteä tästä suorittamaan, koska kärryjen salattu maailma on tällaiselle kärryä koskaan omistaneelle ihmiselle ihan liian vaikea.
      Vastaan on tullut vain muutama pikku asia joka pitäisi tietää:

      -lehtijousitus, onko se yksin ollenkaan hyvä asia, pitääkö olla iskaritkin?
      -laita peltien pokkaukset, pitää ehdottomasti olla?
      -laakerien merkki, valmistus maa, valmistuslinja, valmistajan vaimon paidan väri?
      -sidontalenkkien sijainti ja reikien halkaisija
      -kipin pumppujen lujuuslaskenta kaava
      -galvanointi vastaan sinkki sota
      -pultattu, hitsattu vai niitattu
      -ajosillan saranoiden koko
      -lokasuojien materiaali ja niiden kiinnitys

      Majava on huono, Muuli on paska, Te-ho on huono, Ikh:t myy Lidl, JT on laittomia melkein, Aku on huono, RahtiPro on surkea, Lakeudenmetalli huijaa kaikkia koska ovat Pohjanmaalta,
      eikä tässä vielä kaikki, se yksi ja ainoa hyvä kärryn valmistaja oli, mutta kuka se oli, niin sitä ei kukaan tiedä, tai ei ainakaan kerro, ja jotkut ehtivät sen firman pystyssä ollessa ostamaan sen ensimmäisen tuotantosarjan viimeiset kärryt, jotka olivat niitä parhaita.
      Noiden ihmekärryjen arvioitu elinkaari on noin 80 vuotta, ja silloinkin niihin vaihdetaan vasta ensimmäiset renkaat.

      Taidan siis tehdä kuten aina ennenkin, haen kärryn lainaksi joko eräältä hyväntekeväisyys lafkalta tai kierrätyskeskukselta.

      Kiitos.
      Pitäkää tunkkinne, eikun kärrynne.

      • osto.ja.vuokraus

        Voihan sitä nuukuudestaan hieman löysätä, ettei ilmaiseksi hae lainaksi. Nesteeltä saa kärryn edullisesti, kun tarvii. Ei siihen talouskaadu.
        Kerran tarvitsein venetrailerin. Hain Hämeenlinnasta veneen, yli tonninpainoisen, vein sen Oulujärvelle. Oli Neseeltä hyvä iso paku alla ja traileri, sekä vuorokausi aikaa. Hyvin kulki. Eikä tarvitse kellekään selitellä, että lainaatko.. Samoin yksi pyysi muuttohommaa, hain kuorma-auton ja taas mentiin. Siis vuokraamot ovat lyhyttä lainausta varten ja pidempiaikainen on sitten ostolaite.


    • kärryonkohta

      Omistan isotonttisen vanhan huonon omakotitalon ja pyrin pitämään pihapiirin erittäin siistinä.
      Naapurissa on kalliita taloja ja täällä ei mehtään muutenkaan tontilta puita ja romuja viedä.
      Kuormia asiallisiin, maksullisiin jäteasemiin tulee useita vuodessa, ja kerran pari olen kärryn vuokrannutkin, ja pidän 50-80e päivävuokraa kalliina, joten, olen ajatellut kärryn hankkiakin.
      Joillekin tuollaiset viisikymppiset on pikkurahoja, joita riittää loputtomiin, niitä vaan niinku on, niitä vaan niinku riittää.
      Minulla ei ole, eikä niitä riitä.
      En ole nuuka, olen köyhä.

    • karrynyton

      Päädyin siihen, että järkevämpää ostaa uusi kärry, kuin käytetty.
      Hintaero kuitenkin uuden ja käytetyn välillä, tällä muutaman viikon kestäneellä seurannalla todettuna, on noin 0-500e.
      Uuden kun nyt ostin, niin tiedämpä ainakin, että miten sitä on pidetty.
      Uusi kärry 125*275*33 hitsattu runko, normaaleilla varusteilla, eli kippi, pyörä, kuomu jne jne, 1550e.
      Kuitenkin joutuu pienen ajomatkan takaa sen hakemaan, koska Espoon alueen kaupoissa vastaavaa ei ollut kaupan, en ainakaan minä löytänyt.
      Hieman isompaa vaan oli tarjolla, ja sellaiseen minulla ei ole tarve, eikä vetoautokaan ole koolla pilattu.
      Jotain Espoo-Helsinkin sektorilta toki löytyi, siis vastaavaa, mutta hinta oli yli 300e kalliimpi.
      Jos jonkun asian joku keksii, mikä pks-alueella on halvempaa kuin edes sadankilometrin päässä, niin huutaa heti hep.
      Turvallisia kilometrejä kaikille ja kivaa kesää!

    • jusuomi

      Ostin uuden Juncar kärryn kuomulla. Mitat 310 140, siis uusinta mallia ja herkuilla.
      Olen valmis myymään koska ei ole kovaa tarvetta.
      Olisiko sopiva myyntihinta n 1650 ja pyynti 1700.
      Luulen että tinkaavat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1437
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1409
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe