AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  /  / käytetyt kärryt kalliita

käytetyt kärryt kalliita

11 Vastausta 6 877 Lukukertaa
Olen tässä jonkin aikaa katellut käytettyä peräkärryä kakkos kärryksi. Pyytävät vaan melkoisia hintoja vanhoista jo loppuunkin ajetuista kärryistä. On laidat sökönä, koukkupaikat vinksottaa tai puuttuu kokonaan. Sähköt toimii miten sattuu tai lamput kokonaan rikki. Renkaat kaljut ja vanteet vääntyneet akselit hitsatut jne... Silti kovaa hintaa pidetään ja joku pöljä myös sitten ostaa. Kannattaa siis syynata hyvinkin tarkkaan että mitä on ostamassa että ei tarvi katua jälkeen päin. Kannataa sitten myös koe-ajaa. Mutta kun näitä nyt on tullut kateltua, niin olen tullut siihen päätökseen, että ostan ihan uuden kärryn. Pari sataa lisää ja saan ehjän takuulla varustetun kärryn.
Mistähän noita käytettyjä peräkärryjä voisi etsiä ja löytää vähän järkevämpään hintaan? Huuto.netistä olen katsellut, mutta tosiaan kaksikymmentä (20 v.) vuotta vanhoista lavakooltaan kaksimetrisistä (2 m) peräkärryistä pyydetään alkaen 450-500 euroa jos se on ehjä ja rekisterissä.

Loppuhinta voi sitten olla jotain satkun kalliimpi vielä. Aivan risoista 70-luvun kärryistä pyydetään se 300 euroa. Ja aina on joku ostamassa!?!

UPOUUTTA ja rekisteröityä JT-Trailerin lehtijousiperäkärryä kolmimetrisellä lavalla saa 800 eurolla! Se on kuitenkin aivan uusi kärry ja tuntuu hassulta mutta kahdenkymmenen vuoden päästä sen voisi myydä sillä 500 eurolla (nykyhintoina laskettuna), eli arvonlaskua tulee vaivaiset 15 euroa vuosi???

Missä muussa KÄYTTÖtavarassa arvo säilyy noin hyvin? Ei missään! Miten on selitettävissä näiden peräkärryjen hinnat käytettynä? En tajuu...

Mutta ota huomioon että

JT-Trailerista et saa paljon mitään vaikka se olisi vuoden vanha.

Mutta jos ostat laatukärryn niin se säilyttää arvonsa

Esimerkiksi toiset ovat jo uutena heikkoja ja todella HUONOJA.

Terveisin .

Aasintuntia.Testivoittajan ostanut
Kumma juttu kun lahoista 20 vuotiaista omatekeleistäkin pyydetään ja SAA sen 300- 500 €.
"Parhaimmillaan" n. 3 vuotta vanha peräkärry saattaa olla jopa kalliimpi kuin uusi täysin sama kärry? Näyttää siltä, että peräkärry on niin hyvä sijoitus, ettei kannata käytettyä ostaa. ;)

Mitä noilla ihmisillä liikkuu päässä, kun noita käytettyjään hinnoittelee? Ja meneekö nuo käytetyt oikeasti kaupaksi? Pyyntihinnat ovat niin suolaisia, ettei edes kehtaa myyjälle soittaa ja tarjota omaa näkemystä hinnoista. Loukkaantuu vielä. :)

kyllä menee

myin jokuaika sitten vanhan muulin, kärry oli kyllä kunnossa ja ainoat viat oli himan kulunut vetopää ja laakerit vaihtokunnossa, mutta molemmat käyttökuntoisia viellä.

suurin vika oli ulkonäkö joka olisi tarvinnut uutta väriä kun ei ollut galvannoitu,mutta sekin on hoidettavissa

Hintaa pidin 200 ekua kärrylle ja samantien oli 6 ostaja ehdokasta hakemassa kärryä, ensimmäiselle soittajalle ja katsojalle myin, vaikka joku lupasi ostaa näkemättäkin.

Tietysti hinta oli paikallaan ja itselläkin kävi mielessä jättää mökkikärryksi, mutta parempi näin.

Tilalle hain vastaavan uuden kärryn ja olen ollut tyytyväinen siihen, tietysti hintaa hieman yli tonni mutta uusi on aina uusi.

Ainoa huono uudessa kun himan joutuu säälimään kärryä ja ei viitti lainata jokaiselle poropeukalolle kärryä kun ne ei yleensä lainassa parane.
Minä en ymmärrä tuota kommenttia "JT-Trailerista et saa paljon mitään vaikka se olisi vuoden vanha."

Okei, mutta ei missään ole myynnissä käytettyjä JT-Trailereita pilkkahintaanvaikka, esim. kaksi vuotta vanhoja ja jos sellaisen saisi sitten parilla sataa euroa niin kelpaisi mulle. Mutta merkistä riippumatta 20 vuotta vanha peräkärry maksaa sen 500 euroa vähintään.

Satunnaiseen puutarhajätteiden ja laudanpätkien yms. pientavaran kuljettamiseen riittäisi mikä tahansa ehjä ja HALPA peräkärry. Omakotitalorakentajille ja ammattilaisille sitten vehkeet erikseen.

Mutta mikä niissä peräkärryissä oikein maksaa? Ennen kaikkea miten ne voivat säilyttää arvonsa niin hyvin? Kukaan hullu ei maksa tavallisesta 20 vuotta vanhasta autosta lähes uuden hintaa, mutta peräkärryistä maksetaan.
Sama ongelma. Oon tässä katellu käytettyä peräkärryä, mutta kaikki tuntuu niin saatanan kalliilta. Tarkotus olis poikien kaa tehä peräkärrysauna leikkimökistä, eli kärryn ulkonäöllä/varustuksella ei ole niin väliä, kunhan on kestävää metallia ja jouset, renkaat ja akselit kunnossa. Alunperin oli tarkotus tehä sauna-auto, mutta vakuutukset + dieselverot ym ei oikein mahu opiskelijabudjettiin.
Osta sitten uusi jos vanhat ovat mielestäsi liian kalliita. Turha itkeä kun ratkaisu on näin helppo!
Viime vuonna möin kuomullisen perävaunun josta olin maksanut 1450 euroa. Vaunu oli myydessä 5 vuotta vanha.

Sain 1100 euroa!!!!!!!!!!
Käytetyn ostin; vuoden 2013 mallia ja kuomulla (1m sisäkorkeus) olevan ja maksoin 1330€.
Non niin, vanha totuus; ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa!
 /   /  /  / käytetyt kärryt kalliita

Asiantuntijat

• SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku

Lisää keskusteluja aiheesta

Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta