..ensin hyttisiivoojana ja myöhemmin baarimikkona, olen niiden aikojen takia saanut tarpeekseni juhlien jälkien siivoamisesta ja örveltämisestä yleensä. Laivoilla näkee suomalaisen humalahakuisen juomisen koko laajan kirjon. Ihmiset jotka eivät maissa ehkä ota liikaa, katsovat merellä sen oikeudekseen, elleipä peräti velvollisuudekseen. Ei ollut matkaa, jolloin ei olisi tarvinnut pyytää vartijoita rauhoittamaan baaritiskin asiakaskuntaa. Siinä oli tarpeen ne pitkät vapaat työtuurin jälkeen.
Meni muutama vuosi, etten mennyt risteilyille edes asiakkaana. Mutta aika kultaa muistot. Olihan se nuorelle miehelle kaikin puolin opettavaista aikaa. Oppi arvostamaan hyvää käytöstä, kun sellaiseen törmäsi myöhemmin elämässään. Siksi olenkin tällä palstalla korostanut erään tietyn bensa-aseman kassatyttöjen hymyä. Se on hyvän asiakapalvelun perusta. A ja O. Ilman sitä ei ole viihtyvyyttä ja asiakas-suhteen jatkumis edellytyksiä. Ei se halpa bensan hinta ole kaikille ainoa peruste valita tankkauspaikka. Myös muut asiat vaikuttavat.
Osaavat työntekijät luovat paikan "fiiliksen" ja hyvän viihtyvyyden kävijöille.
Toimiessani aikoinaan ruotsin-laivoilla...
9
242
Vastaukset
- !!!!!!!!!!!
Ketä kiinnostaa ao. bensa asema kun ei kauheesti ol varaa valita? Käy nyt vaikka Laitilan ABC:llä.
- Lounli-Raideri..
..ja Nortamonkadun bensiksellä Raumalla. Huippumestoja kumpainenkin. Puhumattakaan Ihoden Nesteen kahviosta. Siellä syö maittavan lounaan ihan pikkurahalla, on salaattipöydät ja kahvi kuuluu hintaan. Joskus jopa munkkirinkilän saanut siihen tykö.
- kun ihan paskasissa
Lounli-Raideri.. kirjoitti:
..ja Nortamonkadun bensiksellä Raumalla. Huippumestoja kumpainenkin. Puhumattakaan Ihoden Nesteen kahviosta. Siellä syö maittavan lounaan ihan pikkurahalla, on salaattipöydät ja kahvi kuuluu hintaan. Joskus jopa munkkirinkilän saanut siihen tykö.
bensa asemissa täytyy syödä...opettele ite tekeen tulee halvemmaks , eikä tartte niitten tyttöjen pelätä millon sä taas ilmestyt niitä kiusaamaan...
olen teboililla käyny, vanha muija oli kassalla istu ei kauheen palvelu altis...ja nuorermpi jätkä jolle oli tärkrrmpää jaaritella liioittelematta 20 minuttia jotain paskaa jonkun kanssa, kuin minun palveleminen...
siinä jalat puuduksissa seisoin ja odotin...
ei edes pahoitellut tilannetta...älysi sentään maksua olla ottamatta...
renkaitten täyttö oli kyseessä. - Lounli-Raideri...
kun ihan paskasissa kirjoitti:
bensa asemissa täytyy syödä...opettele ite tekeen tulee halvemmaks , eikä tartte niitten tyttöjen pelätä millon sä taas ilmestyt niitä kiusaamaan...
olen teboililla käyny, vanha muija oli kassalla istu ei kauheen palvelu altis...ja nuorermpi jätkä jolle oli tärkrrmpää jaaritella liioittelematta 20 minuttia jotain paskaa jonkun kanssa, kuin minun palveleminen...
siinä jalat puuduksissa seisoin ja odotin...
ei edes pahoitellut tilannetta...älysi sentään maksua olla ottamatta...
renkaitten täyttö oli kyseessä...ettei tarvitse henkilökuntaa vaivata. Ja siitä syömisestä. Satun vaan viihtymään huoltoasemien kahviloissa. Ja niissä on ihan hyvä ruokakin ja jukeboxista mahdollisuus valita Mona-Caritaa. Mitä sitä ihminen muuta kaipaa. Ai niin, ne kahvit tietysti jälkiruoaksi. Kokkaa sinä omia sapuskoita. Ja syö yksin yksiössäsi. Ain niin, olihan sulla ne kissat. Felineä. Niille.
- sihteerilinja
Lounli-Raideri... kirjoitti:
..ettei tarvitse henkilökuntaa vaivata. Ja siitä syömisestä. Satun vaan viihtymään huoltoasemien kahviloissa. Ja niissä on ihan hyvä ruokakin ja jukeboxista mahdollisuus valita Mona-Caritaa. Mitä sitä ihminen muuta kaipaa. Ai niin, ne kahvit tietysti jälkiruoaksi. Kokkaa sinä omia sapuskoita. Ja syö yksin yksiössäsi. Ain niin, olihan sulla ne kissat. Felineä. Niille.
Kauppaopiston nainen ei ole aivan vakuuttunut sinunkaan hyvästä suomenkielestäsi ja oikein kirjoitustaidoistasi.
- Lounli-Raideri..
sihteerilinja kirjoitti:
Kauppaopiston nainen ei ole aivan vakuuttunut sinunkaan hyvästä suomenkielestäsi ja oikein kirjoitustaidoistasi.
Riittää kun ihmiset ymmärtää mitä yritän sanoa kirjallisesti. Kieliopin salat huuhtoutuneet jo aikoja sitten päästäni Wanhan Mestarin baaritiskillä. Tai Hupi Lupissa varmaan osa aivosoluista. Mutta eihän sitä ihan skarppina ole mukava elelläkään. Alkaa pikkuasiat jurppia...
- Munkki
erityisesti ne, jotka ovat itse palveluammatissa olleet ja siitä nauttineet osatessaan palvella ihmisiä asiallisesti.
Eli samma saken, kun olen itsekin ollut tiskin toisella puolella ns. vanhan kaartin opettamana: päivää sanotaan joka asiakkaalle, muistetaan aina sanoa kiitos, ole hyvä ...vaikkei asiakas vastaisikaan. Itse kiinnitän joka kerta tavatessani asiakaspalvelijan, miten sujuvat "vanhat" opetukset ja ilahtuneena kyllä muistan kiittääkin hyvästä palvelusta.
Hyvä asiakaspalvelu tuo asiakkaan takaisin tosiaan, vaikka ei hintataso olisikaan se kaikkein halvin.
Mutta pitää myös paikkaansa, että oma asiallinen käytös saa vastakaikua ja saa aika harvoin todella törkeää kohtelua. On tuossa "lähikaupan" kassajonossa huomannut muutaman kyllä kuvittelevan, että asiakas on kuningas ja asiakaspalvelija "alamainen", niin kopeaa ja ylimielistä on asiakkaan käytös, ja myötätunto on täysin kassahenkilön puolella.
Meitä on moneksi ja markka ei enää käy rahaksi...- Lounli-Raideri..
..niitä tarvitaan lisää. Ihmiset kulkee "laput silmillä", eivät huomaa analysoida mitä ympärillä tapahtuu ja mihin suuntaan kehitys on menossa. Sääliksi käy moiset "virran mukana kulkijat". Heille vaan kaikki tapahtuu ja yhtä-äkkiä huomaavat vain olevansa jo eläkkeellä. Minne se meni eletty elämä?
- Lounli-Raideri
Lounli-Raideri.. kirjoitti:
..niitä tarvitaan lisää. Ihmiset kulkee "laput silmillä", eivät huomaa analysoida mitä ympärillä tapahtuu ja mihin suuntaan kehitys on menossa. Sääliksi käy moiset "virran mukana kulkijat". Heille vaan kaikki tapahtuu ja yhtä-äkkiä huomaavat vain olevansa jo eläkkeellä. Minne se meni eletty elämä?
sai kämpille,,, oli se
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315836- 393842
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833333- 122778
- 292242
- 122197
- 1621906
- 181535
- 1051372
- 251263