Silmä kiinni ja märkä, auttakaa!!!(lue)

essucca

Mul on mun KAVERIN hamsteri hoidos, ittelläni on gerbiileitä mut äsken ku orin sen hamsterin häkistä ni sen toinen silmä oli ummes ja sellanen rähmänen, oon oikeewst ihan paniikis ku se ei oo ees mun!Mitä vcoin tehdä? Mikä auttaa ja vastatakaa PLIIS!!!

44

16129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IvoryMoon

      Rähmää voi pyyhkiä pois varovasti lämpimässä vedessä kostutetulla pyyhkeellä... onko vanha? tutulla erään hamsun silmä vanhemmiten rähmi, eikä sille oikeen mitään voinut tehdä.. putsattiin sitä rähmää vain pois...
      enempää en osaa sanoa... Eläinlääkäriltä saisit ammattilaisen apua.

    • s.m.m

      jos hamsteri on märkä ja toinen silmä on rähmäs niin ota pAPERILLA SE RÄHMÄ POIS EB

      • märakastangerbiileitä

        Mun gerbiilillä oli toinen silmä rähmänen! Ja sitten sen vatsaan tuli joku rupi.... ja sitten menin matkalle turkkiin ja äiti jäi hoitamaan gerbiiliä ja kun tulin kotiin niin huomasin et sen molemmat silmät oli muurautuneet kiinni, se ei voinut liikkua kunnolla ja oli luiseva. Tietysti rupesin itkemään, se oli kauhea isku! Se kuoli aamuna, minun silittäessä muruani...... ):... onko ham steri vanha?


      • i love my hamster
        märakastangerbiileitä kirjoitti:

        Mun gerbiilillä oli toinen silmä rähmänen! Ja sitten sen vatsaan tuli joku rupi.... ja sitten menin matkalle turkkiin ja äiti jäi hoitamaan gerbiiliä ja kun tulin kotiin niin huomasin et sen molemmat silmät oli muurautuneet kiinni, se ei voinut liikkua kunnolla ja oli luiseva. Tietysti rupesin itkemään, se oli kauhea isku! Se kuoli aamuna, minun silittäessä muruani...... ):... onko ham steri vanha?

        Mun hamsterilla on toisessa silmässä rähmää juuri nyt mn hamsteri on 1v 2kk vanhaja katoin äsken näist sairaudest et jos tulee tälläsii oireita niin se voi johtua vanhuudesta


    • seonse

      hamsterilla voi olla suvussa oleva geneettinen poikkeavuus joka saa silmät rähmimään. Silloin ei auta muu kuin puhdistaminen keitetyllä jäähdytetyllä vedellä tulehduksen ehkäisemiseksi. Sillä voi myös olla silmätulehdus jos se ei ole paha niin asia hoituu jokapäiväisellä keitetyllä jäähdytetyllä vedellä puhdistamalla jos on pahempi siihen pitää hakea antibiotti kuuri eläinlääkäriltä. Silmässä voi myös olla jotain tilapäistä joka sai silmän rähmimään.

      • llqqww

        Mun hamsterilla on just viimeiset hetket menossa. Se ei pysty liikkumaan hyvin. Se ei ole edes ollut meillä yhtä viikkoa! Hamsterini on n. 1kk vanha :(( Enään en osta yhtäkään hamsteria kaupasta nimeltä: Akvaarioshoppi.


      • weewwe
        llqqww kirjoitti:

        Mun hamsterilla on just viimeiset hetket menossa. Se ei pysty liikkumaan hyvin. Se ei ole edes ollut meillä yhtä viikkoa! Hamsterini on n. 1kk vanha :(( Enään en osta yhtäkään hamsteria kaupasta nimeltä: Akvaarioshoppi.

        Olisiko kannattanut viedä se eläinlääkäriin ennen kuin tilanne pahentui (ellei se sitten tullut hetkessä)?


      • WAKE UP!
        llqqww kirjoitti:

        Mun hamsterilla on just viimeiset hetket menossa. Se ei pysty liikkumaan hyvin. Se ei ole edes ollut meillä yhtä viikkoa! Hamsterini on n. 1kk vanha :(( Enään en osta yhtäkään hamsteria kaupasta nimeltä: Akvaarioshoppi.

        jos sun hamsterillas on vikat hetket menos ni mitä vittuu sä teet koneel??
        mun hamsul oli sama juttu ( oli jo 3v vanha ) ja mä istuin siin häkin vieres ja siirsin sille ruuat ja vedet lähemmäs ja tein sen vikoist hetkist mahollisimman mukavat.


      • kokkelimuuro
        weewwe kirjoitti:

        Olisiko kannattanut viedä se eläinlääkäriin ennen kuin tilanne pahentui (ellei se sitten tullut hetkessä)?

        turha viedä eläin lääkärii, se vie vaan rahaa, ja jos ne antaa joitai silmätippoja, se vaa ärsyttää silmää .


      • ei enää sydän suruja
        llqqww kirjoitti:

        Mun hamsterilla on just viimeiset hetket menossa. Se ei pysty liikkumaan hyvin. Se ei ole edes ollut meillä yhtä viikkoa! Hamsterini on n. 1kk vanha :(( Enään en osta yhtäkään hamsteria kaupasta nimeltä: Akvaarioshoppi.

        Mä otan osaa.


      • Karpalohanhi
        llqqww kirjoitti:

        Mun hamsterilla on just viimeiset hetket menossa. Se ei pysty liikkumaan hyvin. Se ei ole edes ollut meillä yhtä viikkoa! Hamsterini on n. 1kk vanha :(( Enään en osta yhtäkään hamsteria kaupasta nimeltä: Akvaarioshoppi.

        Onko tämä liike Turussa? Muistelen että sen liikkeen eläimiä ei hoideta kunnolla, ne on huonoissa oloissa, joitain eläimiä oltaisiin myyty ennen luovutusikää, jne. :'(


      • Anonyymi

        Tai sen kopissa on hometta


      • Anonyymi
        llqqww kirjoitti:

        Mun hamsterilla on just viimeiset hetket menossa. Se ei pysty liikkumaan hyvin. Se ei ole edes ollut meillä yhtä viikkoa! Hamsterini on n. 1kk vanha :(( Enään en osta yhtäkään hamsteria kaupasta nimeltä: Akvaarioshoppi.

        Oon omani hommannu Akvaariosopista ja vielä elää. Ikää on 1v ja 4kk


      • Anonyymi
        llqqww kirjoitti:

        Mun hamsterilla on just viimeiset hetket menossa. Se ei pysty liikkumaan hyvin. Se ei ole edes ollut meillä yhtä viikkoa! Hamsterini on n. 1kk vanha :(( Enään en osta yhtäkään hamsteria kaupasta nimeltä: Akvaarioshoppi.

        Mun on 2kk ja kuolee pian. Sillä silmät rähminy kii ja sydän tykyttää tosi lujaa ja liikkumine vaikeaa


      • Anonyymi
        llqqww kirjoitti:

        Mun hamsterilla on just viimeiset hetket menossa. Se ei pysty liikkumaan hyvin. Se ei ole edes ollut meillä yhtä viikkoa! Hamsterini on n. 1kk vanha :(( Enään en osta yhtäkään hamsteria kaupasta nimeltä: Akvaarioshoppi.

        Mulla hamsteri akvaariosopista ja ihan täysin terve ja voi erittäin hyvin vaikka onkin päälle 2 v jo:) Toki riippuu tosiaan myös siitä mistä hamsterit sinne päätynyt.


      • Anonyymi
        WAKE UP! kirjoitti:

        jos sun hamsterillas on vikat hetket menos ni mitä vittuu sä teet koneel??
        mun hamsul oli sama juttu ( oli jo 3v vanha ) ja mä istuin siin häkin vieres ja siirsin sille ruuat ja vedet lähemmäs ja tein sen vikoist hetkist mahollisimman mukavat.

        Mun hamsteri on ehk 2v 3kk niin silläkin on silmä ihan rähmänen joudun putsaamaan koko ajan saako käyttää normaalia purua joka vähän pöllyttää koska sinne menee sitä purun pölyä ja kaikkee likaa joten joudun käyttämään vähän erilaista purua ja putsaamaan noin 2krt päivässä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sen kopissa on hometta

        Kannataa vaihtaa koppi


      • Anonyymi
        kokkelimuuro kirjoitti:

        turha viedä eläin lääkärii, se vie vaan rahaa, ja jos ne antaa joitai silmätippoja, se vaa ärsyttää silmää .

        Voi hitto mikä asenne. Ainakin nykyisin hamsteria voidaan auttaa eläinläkärissä. Kokemus antibioottikuurista jota ennen koetettiin loishäätöä. Niskassa oli haavoja ja ne parantuivat hoidon myötä. Kannattaa soittaa eläinlääkärille ja kysyä ehdottomasti jos jokin vaivaa lemmikkiä. Pienen eläimen kanssa ei ole aikaa hukattavaksi. Ainakin itseltäni kysyivät kun soitin että haluanko tulla näyttämään ja sen tein mielelläni. Käynti onnistui samana iltapäivänä. Hamsteri tosin pelästyi perillä herättyään ja lähtiessä haukkuvia koiria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun on 2kk ja kuolee pian. Sillä silmät rähminy kii ja sydän tykyttää tosi lujaa ja liikkumine vaikeaa

        Itse en kuolemaa olisi jäänyt odottelemaan vaan yrittänyt hoitaa kuntoon. En olisi edes ajatellut että rähmiminen koituisi kuolemaksi. Pienen eläimen sydän lyö tosi nopeasti, se on normaalia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun hamsteri on ehk 2v 3kk niin silläkin on silmä ihan rähmänen joudun putsaamaan koko ajan saako käyttää normaalia purua joka vähän pöllyttää koska sinne menee sitä purun pölyä ja kaikkee likaa joten joudun käyttämään vähän erilaista purua ja putsaamaan noin 2krt päivässä

        mulla on nyt mun hamsterin kaa sama juttu meneillää et n 2v 3kk ja ihan koko aja silmä rähmii mutta muuten voi hyvin ollaan joka päivä jouduttj puhistaa ja vaihoin semmosee ”kovempaan” puruun ettei pöllyy


    • KillerKitty

      No hamsterilla on joko silmä tulehdus joka on aiheutunut silmään menneestä purusta. Tai sitten silmässä on purua/purupölyä. Meilläkin tuo on nähty monta kertaa eikä eläinlääkäriä ole tarvittu. Rähmä pitää poistaa ja varovasti silmä avata(ellei "liimautunut kiinni) pumpuli puikko kastella ja sillä LUOMEA putsata että rähmä lähtee pois. Joka päivä niin kauan kuin pöpö/roska lähtee silmästä.

      Terv. KillerKitty Bablo-Marsu, Karma-Rotta ja 12 hamsua.

      • Anonyymi

        Kun usein tekee joka päiv ja ei lopu se rähmääntyminen onko muita keinoja muuta kun se lääke?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun usein tekee joka päiv ja ei lopu se rähmääntyminen onko muita keinoja muuta kun se lääke?

        Vanhuuteen luultavasti kuolemassa😔


    • :D

      Mulla oli talvikko ja silmä rähmi ja se joko itte putsas tai sit putsasin sen lämpimäl vedel & pupulil varovasti pyyhkien. en usko et se on mitään vaarallist. varsinki ku hamsterit on vanhoi nii silmät saattaa rähmii...

    • Hhaammssuullii

      Mä avaan ainaki oman hamsterin silmän jos se rähmiintyy nii ihan varovasti ja sit puhdista sen pehmeellä paperilla joka on vähän märkä niin se lähtee siitä pois. :)

      • gerbut

        joo minäki avaan silmän aina. mutta kannattaa puhdistaa silmä pumpulilla :) mutta tee miten itse tykkäät C;


    • gerbut

      Mun gerbiilillä on joskus rähmänen silmä. mutta rähmä lähtee pois kun keität vettä ja annat jäähtyy. sitten putsaat topsipukolla pumpulilla tai ruutalla silmän. meillä auttaa! kannattaa myös vaihtaa sellaiseen puruun joka ei pölise :) silmille se on paljon parempaa!

    • Inttura

      Apua Mun hamsteri ei eka avannut silmiään vaan sain täältä tietoo " kiitos siitä "
      Mutta se ei avaa toista silmää vaikka tein kuin käskitte sen toinen silmä on kiinni ja on violetti .. tai samee sellanen

      • amppa.c1

        Inttura mul on sama ongelma .


      • Anonyymi

        Mun kääpiöhamsterilla on tällä hetkellä violetti silmä ja se rähmii... Käytin tänään eläinlääkärillä. Annan sille nyt kolme kertaa päivässä viikon ajan silmätippoja. Jos ei ala parantuu, voi olla kasvain. Mun hamsteri on siis jo yli 2v :(


      • Anonyymi

        Se voi olla merkki vakavasta sairaudesta sillä


      • Anonyymi

        Sama homma! Onkohan silmä tulehdus ?


    • AUTTAKAA HAMSTERIA

      AUTTAKAA! mun hamsterin silmä rähmii ja se on kohta 2 vuotta yritin pyyhkiä sitä märällä vanulapulla mutta se vain rimpuilee eikä tykkää siitä mitä pitäisi tehdä??

    • AUTTAKAA HAMSTERIA

      AAA...SE PARANI!!!!!!!!!!!!!!!!!
      SILMÄ ON AUKI!!!

      • Anonyymi

        Mitä teit tarkalleen


    • Helloooouuu

      AUTTAKAA HAMSTRIA// Hyvä että silmä parani!

    • Hamsterien rakastaja

      Mul kävi hamsterille silleen, et silmä oli kiinni n. 15-30 minuuttia ja sit se aukes ja kaikki on taas hyvin. :) Anna sen vaan levätä ja olla yksin niin taatusti paranee. (Vaikka aihe on jo vanha :D)

    • Anonyymi

      Jos hamsterin silmä rähmii sen kopissa on luultavasti hometta ostakaa useampi koppi

      • Anonyymi

        Oikeastiko!!mun hamsun silmä on kiinni!!!auttakaa


    • Anonyymi

      Mun hamsterin silmä ei aukea
      Niin onko se vaarallista?

    • Anonyymi

      AUTTKAA mulla on 3kk hamsteri sen silmän alla on verta mitä tehä????

      • Anonyymi

        Soita eläinlääkärille mahdollisimman nopeasti!!!


      • Anonyymi

        Oi voi🤒


    • Anonyymi

      Ite mun Hamsterilla Oli molemmat silmät kiinni ikä oli2,5 Puhdistettiin Silmä pienellä vanupuikolla Ja silmät aukesi Joten suosittelen tätä myös muille hamsterin siis on 2,5 vuotias Syyrianhamsteri

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe