Finnit ja näpyt poissa

Thafake

Elikkä naamaan tulee kaikennäköistä pientä "näppyä" ei suoranaisesti finnejä.
Olen käyttänyt jo pitkän aikaa clearasil-puhdistustuotteita (kasvopesua ja kasvovettä) ja välillä iho onkin ollut paremmasssa kunnossa, mutta nyt taas vaihteeksi alkanut pukata näppyä..
Myös muutamia ihan finnejä löytyy, mutta ne eivät ole edes niin pahoja, enemmän haittaakin kun nämä näpyt tulevat, yleensä suun ympärille tai poskiin.
Käytän siis kerran päivässä kasvopesua ja kasvovettä, ja rasvaan perusvoiteella, joskus myös kuorintavoidetta.
Mikä auttaisi asiaan jokin kotikonsti?
Kannattaisiko puhdistustuotteita alkaa käyttää useammin?
Vai pitäisikö niiden käyttöä vähentää?

10

1508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuukkaonmunmies

      Heitä ne Clearasilit roskikseen. Puhdista naama aamulla vedellä ja kuivaa ne sen jälkeen puhtaaseen kasvopyyhkeeseen. Illalla vesipesu myöskin. Ei kosteusvoiteita ihoa tukkimaan. Kuorintavoidetta voi käyttää kerran viikossa/2 viikossa.
      Jos meikkaat, niin pese aamulla kasvot vedellä ja ennen meikkiä kosteusvoidetta. Sitten illalla pese meikit pois puhdistusaineella, muttei Clearasililla. Kokeiles vaikka Nivean Young puhdistusainetta. Mutta ei kosteusvoidetta yöksi! Iho saattaa kiristää, mutta ei sitä kauaa kestä.

      • Thafake1

        Hmmjooh.

        Unohin myös mainita, että juuri kun pidin taukoa kaikista aineista viikon verran, pelkällä vesipesulla menemällä, näpyt lisääntyivät.
        En tajua miksi.
        Siis vaikka olen välillä käyttänytkin muita aineita kun clearasilia, niin ei nekään ole auttaneet asiaa paljoakaan.


    • . . .

      Joka myy avonia? Sillä on hyvä clearskin sarja johon ollaan tyytyväisiä ja saatu
      nopeasti aikaan tuloksia.

    • ????

      Joku on joskus kehunut hunajaa hyväksi kasvoille... Itse en ole kokeillut, mutta ei kai se ota jos ei annakaan. :) Eli ikäänkuin naamion laittaisit. Levitä hunajaa kasvoille ja anna vaikuttaa 15-30min ja huuhtele. Itse aion myös kokeilla.. Saapa sitten nähdä.

    • anna ihon levätä

      meikkaatko? jos meikkaat niin puhdista meikit heti kun pääset kotiin apteekin humektan perusvoiteella: levitä humektania iholle, hiero hellästi ja huuhtele haaleanna vedellä pois.

      ei meikkaa? : huuhtele kasvot vedellä tai hiero humektania (jos kuiva iho) ja huuhtele pois.

      jos finnejä: pese lactoline happamalla pesunesteellä, huuhtele runsaalla veddellä, levitä nokare humektania kosteille kasvoille, huuhtele haaleallla pois.

      Ei ihonhoito ole mitään rakettitiedettä. Iho tasapainottaa itsensä kunhan sitä ei rääkkää millään cleraseleilla vaan puhdistaa mahdollisimman hellästi lian pois ja antaa iholle tilaa tasapainottaa oma olemuksensa.

      ei ole mitään järkeä ensin putsata ihon oma happovaippa tuimilla putsareilla pois ja sen jälkeen muuttaa ph-arvoa kasvovedellä lähemmäs tavallista ja sen jälkeen lisätä poisriivitty rasva purkista tilalle ;D humektan on apteekin mieto vesiliukoinen rasva joka toimii tässä tilanteessa hellänä putsarina joka ei rasita ihoa liikaa. ellei se sovi sinun ihollesi käytä lopputuubi sheivaukseen tai säärillä - pienin tuubi on varmaan 30mg, minä käytän pumppupulloa ja pesen jopa käteni sillä saippuan asemasta...

      ei ole kallis kokeilu.

      • aleksiv

        Mites kun kasvojen iho kuivuu todella nopeasti ellei ole jatkuvasti laittamassa kalliita kosteusvoiteita? Tuntuu todella tiukalta, kutisevalta, epämukavalta ja likaiselta. Sitten alkaa ihon hälytyskellot soimaan ja kauhea talineritys. Murrosikä oli 15 vuotta sitten.


      • . . .
        aleksiv kirjoitti:

        Mites kun kasvojen iho kuivuu todella nopeasti ellei ole jatkuvasti laittamassa kalliita kosteusvoiteita? Tuntuu todella tiukalta, kutisevalta, epämukavalta ja likaiselta. Sitten alkaa ihon hälytyskellot soimaan ja kauhea talineritys. Murrosikä oli 15 vuotta sitten.

        Ostat päivä ja yövoiteen oman ihontyyppisi mukaan.
        Jos tulee epämukava olo ja iho alkaa erittämään enemmän talia, voide ei ole sinun ihotyypillesi.


      • Fitsju
        . . . kirjoitti:

        Ostat päivä ja yövoiteen oman ihontyyppisi mukaan.
        Jos tulee epämukava olo ja iho alkaa erittämään enemmän talia, voide ei ole sinun ihotyypillesi.

        Eli olen 15v(murrosikäinen) ja minulle tulee finnejä. Välillä on otsassa, mutta ei tällä hetkellä. Nenän varressa on melkein kokoajan jotakin patteja ja mustapäitä. Olen käyttänyt clearasilin jotain kasvopesu juttua joka ilta. Nytten on 2 sellaista kovaa näppyä mihin ei tuu mätää(vai mitä se onkaan). Olen käyttänyt fucidinia, koska joskus sain johonkin vaivaan sitä lääkäristä. Se fucidin auttaa mun mielestä, mutta mitä muita keinoja on hoitaa näitä? Joku on puhunut hammastahnasta! Toimiiko se ja onko väliä mitä merkkiä? Ja onko ne finnejä kun ei tule mitään mätää vai onko ne jotain muita paiseita? Ainiin jos lääkäriin menee hakemaan jotain lääkettä finneihin niin saako vanhemmat tietää siitä? Tuleeko joku lasku tjs?


      • Parempi iho
        Fitsju kirjoitti:

        Eli olen 15v(murrosikäinen) ja minulle tulee finnejä. Välillä on otsassa, mutta ei tällä hetkellä. Nenän varressa on melkein kokoajan jotakin patteja ja mustapäitä. Olen käyttänyt clearasilin jotain kasvopesu juttua joka ilta. Nytten on 2 sellaista kovaa näppyä mihin ei tuu mätää(vai mitä se onkaan). Olen käyttänyt fucidinia, koska joskus sain johonkin vaivaan sitä lääkäristä. Se fucidin auttaa mun mielestä, mutta mitä muita keinoja on hoitaa näitä? Joku on puhunut hammastahnasta! Toimiiko se ja onko väliä mitä merkkiä? Ja onko ne finnejä kun ei tule mitään mätää vai onko ne jotain muita paiseita? Ainiin jos lääkäriin menee hakemaan jotain lääkettä finneihin niin saako vanhemmat tietää siitä? Tuleeko joku lasku tjs?

        Kannattaa ehdottomasti käyttää kasvovoidetta! Muuten ihosi kuivuu ja kiristyy niin paljon, ettei ihohuokoset pääse hengittämään ollenkaan, jolloin finnejä vasta kertyykin. Pese kasvosi aamuin illoin hellävaraisella puhdistusaineella, voit puhdistuksen jälkeen käyttää myös kasvovettä, sitten kasvovoide. Älä turhaan koskettele kasvojasi. Finnit syntyy bakteereista, eli ei kannata puristella tai tulehdus leviää ja syntyy lisää finnejä. Jos finni on pelkkä valkopää, niin sen voi varovasti puristaa, ja sen jälkeen se kannattaa desinfioida. Itse pyyhin lähes joka toinen ilta kasvoni desinfiointiaineella, finnit vähentyi huomattavasti.
        Kesäisin aurinko kuivattaa finnejä jolloin monilla on parempi iho, rippileirillä ollessani huomasin sen, että kun liikkuu ja hikoilee kasvoista asti, ja on auringossa, niin iho on paljon parempi. Riparilla minulla ei ollut yhtään finnejä.

        Ja sitten mieti tarkkaan tarvitsetko meikkiä jos olet kotona koko päivän, anna kasvojen levätä! Kannattaa myös välttää kauhean rasvaisia ruokia ja turhaa napostelua.

        Eli ÄLÄ puristele punoittavia finnejä, äläkä koskettele turhaan kasvojasi, sekä käytä puhdistusainetta ja kasvovoidetta! Ole kesäisin auringossa ja harrasta liikuntaa!
        Näillä konsteilla itselläkin parempi iho.


    • xxxGarnierxxx

      Mulla on auttanu hyvin Garnierin SOS-kynä ja muutkin
      Garnierin kasvonpesutuotteet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1747
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1746
    7. 121
      1712
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe