- Alkuun näytti pelottavalta. Tavoite oli alusta alkaen, että peli pyörii 60 framea sekunnissa. Ensimmäinen toimiva versio pyöri 10 framea sekunnissa, jos sitäkään. ”Oho, onpas hidas tämä pääprosessori.” Sitten vaan siirrettiin tavaraa sinne SPU:n puolelle ja ymmärrettiin hiljakseen paremmin miten pääprosessori toimii, jolloin alettiin saada siitäkin tehoja irti. Silti tällä hetkellä puolet koneen tehoista, puolet SPU:n yksiköistä, on vielä vapaana.
- Cell on todella nopea prosessori, täsmentää Sanisalo.
- Siinä on yksi pääprosessori ja seitsemän vektoriprosessoria, järkevä määrä tehoa ja kaikki pyörii irrallaan pääprosessorista. Niinpä kaikki partikkeliefektit, kivet, fysiikat, collisionit, kaikki pyörivät apuprosessorilla. Pääprosessorille ei jääkään enää paljoa tehtävää. Myös laitteen ohjelmointi on helppoa. Yksinkertaistettuna pc:llä grafiikkapiiriä täytyy ohjata käsky kerrallaan prosessorilla, PS3:lla voi luoda vaikkapa kokonaisen seuraavan ruudun piirtolistan mistä grafiikkapiiri käy välittömästi itse hakemassa seuraavan käskyn kun edellinen on suoritettu, häiritsemättä muita käynnissä olevia prosesseja.
- Lisäksi fiksattu rauta mahdollistaa asioiden tekemisen paljon optimaalisemmin. Tehokkainkaan pc ei jaksa pyörittää peliä täydellä vauhdilla, vaan pc-versio pyörii tiukoissa paikoissa 15-20 framea sekunnissa, kokoonpanona 3,3 GHz E6600 GeForce 7900 GTX. Tuolloin käytössä on noin 80 prosenttia prosessoritehosta ja toinen ydin jo tapissa. Pelin säikeistys on kuitenkin optimoitu PS3:lle, jolla se pyörii pehmeästi. Konsolissa on todella paljon tehoa, jos sille kirjoittaa hyvin sovitettua koodia.
Kaiken tämän ruudulla näkyvän toiminnan alla on siis valtavan paljon vaativaa laskentaa? Koko ajan murskataan numeroita eikä vain pyöritellä valmiita 3d-animoituja objekteja tai precalcattuja efektejä
erään peli firman mielipide ps3 tehoista.
1
194
Vastaukset
- Porttaaminen
Täysin toisenlaiselle alustalle?
Koodareilla kun ei ole tapana koodailla ilmaiseksi, rahaa palaa. Ja yllättäen sen voiton saanti kassaan on hankalaa pelit kun pitää myydä pienellä marginaalilla jotta niitä edes joku ostaisi. Ja kun ei ole edes volyymiä niin vaikeaksi menee.
Osoituksena tästä on sekin että $ony joutui laittamaan sisällön käyttäjille ilmaisessa verkossaan sisällöntuottajien maksettavaksi. Käytännössä siis tämä tarkoittaa sitä että MAINOSTULOILLA ei kassaan rahaa tule. Miksei? Koska mainoksien katselijoita ei ole tarpeeksi!
Kun siis vielä kalliin ohjelmoinnin lisäksi sälytetään se sisällön kustannus pelitalolle vaikea uskoa että Activision on muuta kuin alku.
Rotat jättävät uppoavan laivan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1114369
- 793543
Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk223401Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?843395Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?273296- 762964
- 892883
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim662841"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m452800Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852589