http://www.gentoo.org/doc/fi/handbook/handbook-x86.xml?part=1
Kylläpäs on vaikeaksi tehty Linuxin asennus. Tuon ohjeen mukaan kernel pitää kääntää. Linux-käyttäjät väittävät ettei kerneliä tarvitse kääntää. Taas valehtelevat. hehheh
Sitten pitää vielä asentaa graafinen käyttöliittymä, joka on Windowsissa vakiona. hahhah
http://www.gentoo.org/doc/fi/gnome-config.xml?style=printable
Linuxissa ei ole automaattista päivitystä joten käyttöjärjestelmä pitää päivittää käsin kääntämällä. hohho.
Pentti käydäänkö jossain kalliissa ravintolassa lounaalla?
Linuxin asennus
10
181
Vastaukset
- ...
Ei sitä kukaan tavallinen kotikäyttäjä tai yksikään firma käytä. Vertaapa Ubuntu 9.10:nen asennusta mihin tahansa Windowsiin.
- käyttää..
gentoosta saa erittäin optimoidun palvelimen ja meidän firmalla on useita gentoo-palvelimia joissa sitten loppukäyttäjää varten ajetaan debiania virtualisoituna.
no itse en ole ensimmäistäkään gentoota asentanut, enkä asenna. - sinänsä huonoksi
käyttää.. kirjoitti:
gentoosta saa erittäin optimoidun palvelimen ja meidän firmalla on useita gentoo-palvelimia joissa sitten loppukäyttäjää varten ajetaan debiania virtualisoituna.
no itse en ole ensimmäistäkään gentoota asentanut, enkä asenna.haukkunut, se vaan ei ole se tavallisen käyttäjän käyttis. Enemmänkin sopii juuri räätälöityihin ratkaisuihin, guruille, servereihin ym.
Tavallisille loppukäyttäjille, kotikäyttöön, työasemiin jne. sopii paremmin yleisemmät jakelut kuten Ubuntu rinnakkaisversioineen, debian, Fedora ym. jotka on tehty helppokäyttöisiksi ja helpoiksi myös asentaa eikä tarvitse perehtyä linuxin sielunmaailmaan niin tarkkaan.
- Penti Nelonen
Onpas vaikeaa, hoh hoh.
Mennään vaikka kebabille http://www.vuosaarenkebabpizza.fi - ottamatta ?
Oikein etsimällä etsit tuon Gentoon joka optimoidaan kullekkin koneelle kääntämällä se optimaalisilla asetuksilla ja viritetään muutenkin kyseisen koneen mukaan (temppu joka ei Windowsilla onnistu). Tuo vain sattuu olemaan yksi niistä erikoisemmista Linux-jakeluista, menee vähän samaan kastiin SmoothWall/IPCop yms. palomuuri jakeluiden ja vastaavien kanssa eli keskivertokäyttäjä harvemmin edes kuulee noista mitään saati sitten käyttää.
Normaaliin työpöytäkäyttöön tarkoitetuissa jakeluissa ei kääntämistä ole tarvinut vuosiin kuten ei komentoriviäkään ja automaattiset päivitykset ladataan/asennetaan taustalla sujuvasti toisin kuin Windowsissa joka tuppaa tahmaamaan selvästi päivityksien aikana (ja Windows pitää buutata lähes jokaisessa päivityksessä kun Windows ei saa muuten edes simppeleitä päivityksiä asennettua, Linuxia harvoin tarvitsee buutata päivityksen takia).
Kannattaako trollata tuollaisella joka voidaan tyrmätä/osoittaa virheelliseksi/valheeksi samantien ? Hankit tuollaisella vain idiootin leiman (tai pahennat olemassaolevaa idiootin leimaa). Melkein hävettää tunnustaa että käytän ajoittain samaa käyttöjärjestelmää kuin sinä (eli Windowsia) mutta onneksi en saa siitä idiootin leimaa itselleni koska useimmat tajuavat että yksi idiootti Windowsfani ei tarkoita että kaikki Windowsia käyttävät olisivat idiootteja..- taktiikkaa
>....ei tarkoita että kaikki Windowsia käyttävät olisivat idiootteja..
Siihenhän tämä kieroutunut Linux-fani pyrkii että saisi luotua tällaisen vaikutelman. Vaikutus alkaa kuitenkin olla kohta päinvastainen. ;)
Eli valehtelet.
- nyt lähti..
Nyt lähti linux koneelta!
On se jämpti niin!!- taas????
miksi sä ylipäätänsä asentelet jatkuvasti takaisin? Oletko joku jakomielitautinen kuten pentti/paavo/robert/atk-asiantuntija/totuudentorvi?
- Hoitoo ottaa ne pilleris
siis äijä o varmaa mielisasairaalasta karannut,kuin peltopyyn peräpuoli aamupaskan jälkeen.. ku tollee jaksaaa jauhaa..sen näkee jo kauas kuka on pena..huolimatta siitä vaik vaihtaa nimee kuin sen näkee kyl kuka on pena...ihan sama on tää mun winkkarikin...peltopyyn peräpuoli aamupaskanjälkeen....
..tää microSHIT winBLOWS lähtee muuten PENA nyt poies mun koneelta..ja tilalle tulee järjestelmä joka on aito KÄYTTÖJÄRJESTELMÄ..LINUX!!!!!!!
siin ei kauaa menny ko formatoi ja ases KUNNON KÄYTTÖJÄRJESTELMÄN =))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv242385- 1121987
- 1131637
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421493Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91437Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901045Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016120976Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15929Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35927Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87925