Jos harkitset elisa viihdepaketin hommaamista, niin tässä muutama syy miksi sitä ei kannata ottaa:
Nettiyhteys ei ole luvatut 24 Mbit/s vaan 10 Mbit/s maksimissaan koska televisiotoiminnalle pitää jäädä vähintään 10 Mbit/s.
Kun käytät nettiä samanaikaisesti kun televisiosi on päällä nettinopeutesi putoaa rajusti.
Maksullisia viihdekanavia ei voi tallentaa. Myöskään et voi omalle koneellesi tallentaa mitään ilmaiskanavilta vaan tallennetut ilmaiskanavaohjelmat menee Elisan palvelimelle. Jos ohjelma viivästyy vähintään 3 minuuttia niin loppuosa tallennetuista katkee kuin seinään eikä ohjelman tallennukselle voi antaa pidennystä.
Maksukanavat on itselläni ollut viimeisen kuukauden aikana kolmesti poikki yhteensä 6 päivää koska elisa kun tekee huoltotoimia he katkaisevat maksukanavien näkyvyyden ja ne saa päälle vasta kun on soittanut heidän maksulliseen puhelinpalveluun.
Yhteydenottopyyntöihin ei vastata vaan sieltä tulee automaattivastaus "viestinne on saapunut elisaan"
Häiriötilanteessa et saa ketään hoitamaan asiaasi vaan he pompottelevat virkailijalta toiselle eivätkä asiakaspalvelun aikana hoida mitään. Shopit myymälät eivät hoida vika-asioita eikä laskuun liittyviä asioita.
laskujen eräpäivät on hatusta vedetteyjä (ei kiinteästi kuukauden välejä vaan 2 - 4 viikkoa). Viimeisin hauskuus oli laskutuksen muuttuminen kahden viikon päästä edellisestä.
Häiriöitä ei korjata mitenkään ripeästi vaan joudut useasti soittelemaan perään ja sittenkin saattaa pari päivää mennä ennenkuin vikaa yritetään korjata.
Hyvä
en taida tilaakaan.Just joo
Kyllä minä imuttelen ihan nätist 2.2mb/s parhaimmillaan.Ja toiseksi Boksi toimii tavallisena antenniverkon boksina silloin kun ei esim.
katso omia tallenteita jotka tulevat verkon yli.
Yksi sellainen äärimmäisen miellyttävä
.ainakin riittää kentät wlanissa vaikka tuo lähetinantenni on hyvin vaatimattoman näköinen
.
Kiertäkää KAUKAA!!!
jumalauta MITÄ HUIJAUSTA KOKO paska LAITOS!!!Viihdepaketti on syvältä sen toimivuuden osalta kuten mainitsit ja nyt tämä, että mystinen "BETA", jota ei selvitetty mitenkään kuluttajalle mitä se oikeasti tarkoittaa....ja nyt maaliskuussa lopetetaan tämä 36 tunnin katselumahdollisuus kanaville. Toppina vielä, että kahden vuoden soppari sitoo sinut pitämään tämän paskapaketin kotonasi. Mutta hyvänä pointtina on se, että yhtiö on heikoilla siinä, etteivät kertoneet missään vaiheessa mikä vitun Beta tämä näppylä on ja mitä siitä eteenpäin, joten kuluttajalla on laillinen oikeus irtisanoa täten puutteellinen soppari. Onneksi!
Hyvin toimii
Minulla on Elisa Viihde pelannut hyvin. Nettinopeus on ollut testatessani 16 Mbit/s eli ihan hyvä vaikkei 24 Mbit/s olekkaan. Maksukanavien tallennuksen puute on kyllä huono homma. Hyvää on että näitä tallenteita voin katsella vaikka töistä läppärillä.Minulle tämä Elisa Viihde tuli halvemmaksi kuin entinen 8 Mbit/s nopeuteni vaikka en käyttäisi Viihdepalveluja ollenkaan.
Ohjelmakartta
Kun sinulla paketi toimii noin hyvin, niin kerro millaisen latauksen tarvitsit/mistä osoitteesta sen löydän. Minullakaikkinäyttää muuten toimivan hyvin, mutta haluaisin tallenta ohjelmat internetistä, mutta se ei onnistu. Olen kuullut, että ohjelmakartan saaminen toimvaksi se edellyttää jonkin ohjelman lataamista.Kerro, miten!
Voi perse mikä kusetus.
eikä katsella Elisan viihdettä?
Aattelepa ite
Jännää, kuinka yhä useammat ihmiset mukautuvat enemmän yritysten kaltaisiksi. Heidän mielestään sataprosenttinen keskittyminen työhön häiriintyy jo pelkän lakisääteisen tauon myötä. Suorittaminen ja tehokkuus on kaikki kaikessa, eikä siinä inhimillistä tunne-elämää stimuloivia turhuuksia juuri kaivata jarruksi. Näille niin kutsutuille lihasroboteteille elämän tarkoituskin on yhtä kuin taloudellinen kasvu.Sitten asiaan. Elisa Viihde ei ole täydellinen paketti. Korjaamisen varaa olisi juuri niin kuin yllä on jo kirjoitettu. Elisa Viihde ei siksi sovellu perusstandardiksi joka jampan haltuun. Nyt kannattaakin tsekkailla, miten tämä suhteellisen vajavainen paketti sopisi itselle.
Minä tyydyn mainiosti riittävään nopeuteen (14 Mbit/s). Huomatkaa, että nopeus vaihtelee sijainnista riippuen. 5000 gigan tallennuskapasiteetti maailman helpoimmalla käyttöliittymällä on minulle pelkkää plussaa. Ja ennen kuin videot saa näppärästi filuiksi koneelle niin nyt minun kannattaa tehdä vanhanaikaisesti: Nauhoittaa dvd:lle tai koneelle rec-tiedostoiksi. Myös Media Connectin käyttöönotto on ollut kohdallani todella myönteinen tuttavuus. Ehkä voisin kaiken kukkuraksi jopa vuokrata joskus jonkin filmin. No eipäs liioitella ;)
Juuri näin
Ollut Viihteen asiakas vuoden alusta. Olen yhtä mieltä edellisen kanssa, ei ole täydellinen palvelu mutta sujuttelee.Puutteet:
- paljon parjattu lisäkanavien tallennuksen puute, pympystä
- systeemin käyttis mielestäni paljon perässä esim. aiemmin käyttämääni Humaxin laitetta (näkyy SD:nä = tekstit pikselimössöä 50-tuumaisella)
- tallennus pätkii joskus ohjelmien loppuja pois
- boksi pitää bootata kerran viikossa, koska ohjelmakartta (guide) häviää
- LIV ei näy (mutta eipä kiinnostakaan), voi olla myös antennisignaalin syytä
- netin upload-nopeus vain 1MB; jos teet vaikka töitä himassa ja tallennat 10MB fileä johonkin serverille, niin pojat kestää.
Hyvää:
- nettiyhteys (download) pelaa, mulla ollut 8-15MB nopeudella speedtestin mukaan
- Eurosport HD (ja Yle HD); olympialaiset oli juhlaa...
- voi tallentaa vaikka 10:a ohjelmaa kerrallaan
- videovuokraamo OK
Siinä melko objektiiviset havaintoni.
Mielenkiintoinen
.ei anna tallentaa HDD/DVD:lle myöskään tavallisia antenniverkon kanavia jotka sillä on haettu
Eikö tämä mene liian pitkälle
.
Elisa Viihde
Itselle otin tuollaisen Elisa Viihde hässäkän kotiin. Entuudestaan oli Elisalta 1 meganen yhteys.Nopeuden nostolle oli tarvetta kun taloudessa on kolme konetta. Siinä sitten mittaamaan fullraten(24mbit/s) tehoa koneesta. Nebula testi antoin huimat 1.8 mbit/s..täh.prkl..!? .Soitto tukeen ja ilmoittivat, että asun jakamosta 2950m ja että viihde pakettia ei myydä yli 3km asuville.Jos haluun enemmän tehoa niin ei voi katsella hd lähetyksiä samaan aikaan.Plääh..huomenna taidan palauttaa koko hässäkän ja ottaa tuon Welhon, kun sellainen hirmu kaapeli on tällä alueella.
Kantsii muuten laittaa
.jokin kiinteä kanava sille wlanille (jotkin vanhemmat wlan kortit ei edes lue alueen ääripäissä olevia kanavia kunnolla)
Itsellä vaikutti aika dramaattisesti wlanin toimintaan
XP:ssä on sikäli hankalaa kun mistään ei näe mitä kanavia naapurit lähettää ja samalla tai vierekkäisellä kanavalla kun ei voi toimia
.
Media Connectin käyttöönotto
Kuinkas tuon Media Connect toiminnon käytännössä saa toimimaan tietokoneen ja boksin välillä?! Käytössäni on Vista -käyttis.Opettele dataa ja lopeta vinkuminen
Hyvät popcornit
.*lurps*
.
Ihan hyvä paketti
kaikin puolin n. 18-19megaa on download nopeus ja 15m puhelinpiuha (rj11) välissä. digiboksi vaan tilttailee välillä, (usb ongelmia lähinnä) mut mitä pienistä, esim. yle arena on tosi hyvä juttu tossa digiboksissa... samoin media connectPaskan möivät
Ei ole koskaan toiminut niinkuin pitäisi katkoo ja pätkii telkka koko ajan, eikä tuo yhteyskään ole kuin 7 meganen. Myyvätten toimimatonta roskaa, valittaminen ei tee mitään vaikutusta. Oli tasan viimeinen kerta kun sorruin Elisaan!Sivuhavainto modeemi-
.siinä ei ilmeisesti ole oikeaa verkkokytkintä vaan ns. tyhmä verkkohubi mikä taasen voi aiheuttaa ylläreitä joidenkin vanhempien verkkolaitteiden kanssa (esim. rinnakkaisporttinen verkkojakaja aiheutti melkoista häikkää)
tästä kuitenkin selvisi laittamalla oikean keinoälyä sisältävän verkkokytkimen modeemin ja tämän eri paria olevan verkkolaitteen välille
.
Toiminut jo 18kk
Aloitin Viihteen asiakkaana 2009 keväällä ja tsydeemi toimii ainakin tämmöisellä nörttivaarilla ihan siedettävästi.Vaikka jo kotoa pois lentänyt pesue yrittääkin aina vaaria neuvoa näissä konehommissa.Varmaan on käynyt hyvä munkki kun oon saanut homman toimimaan.Todella paljon mahtuu tallenteita ja pystyy tallentamaan kaikkia kanavia yhtäaikaa helposti,sen kun naksuttelee mieleiset ohjelmat viikon ajaltaKolme konetta on ollut usein samaan aikaan käytössä eikä ole näkynyt ohjelman laadussa ja nauhoituksissa,joten enpä tiedä olisiko syynä asunnon sijainti tms.jos joku ei saa toimimaan.Jos toimii hyvin ei
.luulisi että elisaviihtellä on enemmänkin käyttäjiä kuin tässä ketjussa osallistuneet
.
Kyl se ihan ookoosti
.ainoastaan huomasi tuossa cable open viikonloppuna että kaikki hd kanavat ei meinannee suosista tahdistua, vaati kanavanäpyttelyä
Että jotain viritystä kai tarttis hiukan
.
SELVÄ
Enpä osta,täys susi.Eurosport
.on aina toiminut ookoo
.
Lisää syitä
Ja tässä lisää syitä, miksi ei kannata ottaa Elisa Viihdettä.Elisan palkkaamat kytkijät käyvät vain taloyhtiön kellarissa kytkemässä ja eivät millään tavalla varmista/tarkista, että yhteys toimii myös laitteen hankkineessa asunnossa. Mitäpä turhia laadukkaasta ja toimivasta toimituksesta, kun vaan asiaskas kusettua ostaman laitteet ja sopimukset tehtyä.
Elisa Viihteen myyjät eivät myöskään, millään tavalla tuo esille myyntitilanteessa, että kannattaisi tarkistaa taloyhtiön puhelinverkko ennen tilausta, että toimiiko siinä Elisa Viihde. Kehuvat vain, että ko. asuntoon Elisa Viihteen voi hankkia ja toimii. Kusetusta, kun jälkikäteen tuleekin ilmi, että mahdollisesti taloyhtiön verkossa ei toimikaan ja sitten oletkinn naimisissa toimimattoman Elisa Viihteen kanssa.
Täyttä kusetusta!
Elisa Viihteen mainos huijausta
Älkää uskoko Elisa Viiheen mainoksia. Sinisessö haitarimallisessa Elis Shopitissa jaettavassa esitteessä mainitaan yksiselitteisesti. Alla ote ko. esitteestä" Nopea laajakaista
Sujahda nettiin langattomasti (WLAN) Elisa Viihteen kautta Laajakaistanopeus on ADSL-liittymässä 24 Mbit/s ja kaapleimodeemiliittymässä 100 Mbit/s"
Ei minkäänlaista mainintaa, että nopeus ei ehkä olekaan tuo vaan jotain aivan muuta. Vaihteluvälistä ei mainintaa.
No joo
.itse olin mahdottoman tyytyväinen että sain kaapeli-tv kanavat ilman kalliita liittymismaksuja ja voi vielä valkata kanavat mitä haluaa, käytännössä kaikki löytyy mitä voi tarvita Eestin tv:tä myöten, sehän ei oikeassakaan kaapeli-tv:ssä ole mikään itsestäänselvyys
.
max 8Mbit/s
omakotitalo. telkut ym. muut pelaa ihan hyvin mutta tuo netin nopeus kyrsii kun ei ole lähelläkään sitä mitä pitäisi. mihin viralliseen tahoon pitäisi ottaa yhteyttä että saisi mitä tilasi?Elisa Viihde on huijausta.
Tuosta luettelostasi puuttu Elisa Viihteen suurin ongelma. Suurin ongelma on, että jos asut suuremmassa asunnossa kun yksiössä, niin ADSL-modeemin ja digiboxin yhdistäminen on käytännössä mahdotonta.Paketin mukana seuraa kyllä myös 10 metrin pituinen paksu ja jäykkä verkkokaapeli joka ei millään voi riittää yhteyden vetämiseen roiseen huoneeseen kun missä modeemi sijaitsee. Eihän jokaisella voi olla puhelintöpseliä, johon modeemi yhdistetään, television vieressä???
Jos modeemi on eri huoneessa, niin yhteyden muodostaminen digiboxiin ei onnistu, koska DIGIBOXISSA ON NIIN ANTIIKKINEN TEKNIIKKA, ETTÄ SE EI TUNNISTA MINKÄÄNLAISTA LANGATONTA YHTEYTTÄ ELI WLAN:ia!!!
Datasäköllä tiedonsiirto ei myöskään onnistu jos molemmat huoneet eivät ole saman sulakkeen piirissä!!!
ADSL-modeemi on hyvä ja toimii moitteettomasti koska se on valmistettu Kiinassa jossa osataan datatekniikka. Digiboxi taas on MADE IN FRANCE, jossa datatekniikka on näköjään vielä lapsenkengissä!
Minulla on ollut Elisa Viihde jo toista vuotta, mutta en ole pystynyt sitä kertaakaan käyttämään ja kestää vielä melkein vuoden ennen kun saan sen irtisanottu (lukuisista yrityksestäni huolimatta), koska sopimus oli tehtävä kahden vuoden ajaksi. Uskon että samoja kohtaloita on varmasti tuhansia.
Heh
Et tullut ajatelleeksi että kaikilla ei ole tietsikka ja digiboksi samassa huoneessa, eli telkkaria yleisimmin halutaan katsoa olkkarissa mutta tietsikka on esim. makkarissa tai jossain muussa huoneessa, yleensä se modeemi sijaitsee juuri tietsikan lähellä eikä digiboksin lähettyvillä.Eli ennenkuin haukut ketään urpoksi niin mieti vähän asiaa tarkemmin.
Ja jotta et menisi pahemmin päästäsi sekaisin kuin mitä nyt jo olet, niin kerron että en ole tuo Erittäin pettynyt! koska en mokomaa Elisa Viihdettä edes maksua vastaan suostuisi ottamaan. sen verran olen lukenut pettyneiden asiakkaiden kommentteja että tiedän itse ainakin välttää. :)
Itsekin olen ongelman kokenut
Nimimerkillä LOL:D:llä on kyllä järkeä päässään. Nimenomaan harva käyttää tietsikkaa telkkarin vieressä. Kyllä tietsikka yleensä on joko makkarissa tai työhuoneessaan, jos sellainen on.toimii....
speedtest.net:n testillä 56mb/s down ja 1mb/s up.torrentit tulee keskim. 10 mb/s (jos jakijia riittää) , eli jo pelkän netin takia hyvä ostos kun kaikki fullrate netit on kalliimpia + saa mukaan kaiken muun.
Minä ainakin tykkään kuin hullu
.tähän taloyhtiöön ei mitään kaapelikanavia mistään muualta saisikaan
.
Olet kyllä väärässä
kyllä saa, nimittäin operaattoririippumattomalta Maxivisionilta jolta saa 90 kanavaa koko Suomeen ja voi tilata yksittäinen talouskin, ja riittää että liittymän nopeus on vähintään 2 Mbps (mielummin tietenkin nopeampi jos haluaa katsoa HD-kanavia tai käyttää samaan aikaan nettiä, 6 Mbps on suositeltava nopeus mut mitä nopeampi se parempi).Parasta tässä Maxivisionissa on tosiaan operaattoririippumattomuus
http://www.maxivision.fi/maksutv/manifesti
.
No höh!
Tuosta nimimerkin "Erittäin pettynyt" ja mun viestin välistä on näköjään poistettu se viesti jolle vastasin (se jossa joku haukkui Erittäin pettynyttä urpoksi) ja nyt toi mun Heh-viestini näyttää tosi tyhmältä tuossa...olisivat samantien poistaneet tuon mun vastineenkin, nyt se näyttää siltä niinkuin olisin vastannut suoraan Erittäin pettyneelle vaikka en vastannut hänelle vaan toiselle tyypille!Meidän perhe tyytyväinen
Elisa Viihde on ollut meidän perheelle toimiva ja kelpo kokonaisratkaisu. Palvelussa on hyvät ja huonot puolensa, kokonaisuutena kuitenkin hyvä kompromissi. Palvelun käyttö on helppoa, tallenteita saa tehtyä mielin määrin, netti on nopea, leffat saa vuokrattua suoraan palvelusta jne. Videovuokraamot täriskööt. Mielestäni hinta-laatusuhde varsin kohdallaan. Kaiken lisäksi tämä on ehdottomasti koko perheen yhteinen juttu, jopa kolmivuotias poikamme osaa käyttää palvelua.Ymmärrän kritisoijia, joten full HD hifistelijät ottakoot Canal HD:n, Viasat:n tms. lautasantennipaketin ja lisäksi rinnalle tietokoneeseen jonkun nopean laajakaistaliittymän.
Paska mikä paska
Otin www.maxivision.fi firmalta IPTV-laitteet ja tv-paketit, eipähän ole pakkomyyty liittymä+IPTV-laite samaan tyyliin kuin Elisalla ja näkyy HD-kanavatkin 8 Mbit/s nopeudella. Paljon parempi vaihtoehto kuin Elisa Viihde joka on ylihintainen, luvataan 100M kaapelissa mutta saa oikeasti 10-20M niin kannattaako 40e/kk maksaa? Ei todellakaan.Tyytyväinen
Itse olen todella tyytyväinen kyseiseen pakettii, netti toimii loistavasti (pyörii siinä +-90-100mbs) ja digiboksi yms toimii todella hyvin, ei minkäänlaisia ongelmia ole ollut! :) Vielä mainittakoon, että myös videovuokraamoon olen tyytyväinen, paitsi elokuvat ovat jokseenkin jo nähtyä tavaraa..Itse ainakin luen paperit mihin laitan nimeni alle. Eipähän tule yllätyksiä sopimusten muodossa.
Eikä se ole asentajien työ tulla katsomaan että äidin pikku kullanmurut osaa kytkeä laitteensa oikein. Ellei tästä ole erikseen maksettu.
Ps. Modeemin voitte kyllä vaihtaa jos se on paska, ja nykyaikana saa jo toista digiboksiakin.
Pps. Varmasti olette tilatessanne huomanneet että muita kuin peruskanavia ei pysty tallentamaan ;)
tehdäkseni vikailmoituksen jota ei vieläkään ole kirjattu. En ymmärrä miksi joudun koekaniksi ja istumaan laitteiden ja puhelimen äärellä vai palauttaakseni tehdasasetuksia ja saamaan hyvitystä 19.00 euroa + 10 elokuvalippua. Liput olisi ok. mutta kun ne pitäisi käyttää vain saman rutinan ja pätkimisen kruunaamien elokuvien katseluu. Ei hyvä ihminen. Ota jokin muu mutta pysy kaukana Elisan viihteestä ellet halua viettää iltojasi digiluostariin lukittuna. Vuoden sopimus on vuoden sopimus vaikka et saa luvattua viihdettä.
Ps. V-lan on toisinaan erittäin hidas ja elisan tietoturvan asennuksen jälkeen alkoi koneeni lähettämään itsestään postia kaikkialle. Asensin Nortonin takaisin.
Ystävän neuvo.
Kannattaa myös muistaa että pelkkä modeemin siltaus ei riitä jos sulla on modeemin palomuuriasetukset väärin. Tai voi olla että jos sulla on itse hankittu modeemi eikä siinä ole multicast-tukea (eli IGMP-tukea).
Vaikka laitteet ei toimi, Sinun on maksettava sopimuksen mukaan. Sitä ei anneta purkaa vaan mittaillaan, sillataan, vaihdetaan modeemit ja boxi. Joka kerta odotat puhelua keskukseen, Sieltä sinut yhdistetään asiakaspalveluun, sieltä tukipalveluun ja tehtyäni sitä ei vikailmoitustani ollut edes kirjattu. Nyt taistelen laskuista oikeusteitse. Kun en katso olevani velvollinen maksamaan
mistään mitä en saanut. Sen sijaan Elisalta vaadin kahdelta kuukaudelta joka
päivältä tunnin palkan puhelinkuluja yms postissa juoksemista yms. yht. 900 e.
Kuluttajaneuvoja piti sitä kohtuullisena.
Jos yhteys toimii ylipäätään, luulisi sen Viihteenkin toimivan. Se vakiomodeemi kannattaa heivata hevon vittuun, digiboksi taas kannattaa sijoittaa siten ettei se ole ihan kiinni muissa laitteissa.
http://palsta.elisa.fi/index.php?PHPSESSID=mr4d5bsmalr3fuiqp0nm3oio12&topic=2071.0
Tässä muitakin ohjeita:
http://www.elisa.fi/asiakastuki/700.3/elisa-viihde/7953/erillisen-adsl-modeemin-tai-reitittimen-kayttaminen/
Asiakapalvelu, tekninen tuki, siltaus, mittaus, laitteiden, johtojenkin vaihto ja sijoittelu. Elisa tahtoo mun edelleen kokeilevan eri vaihtoehtoja. En jaksa enää.
120 euron maksusta luvattiin hyvittää 19 euroa. Mitä vittua? Jos mun tuntipalkka kuluineen on 15 euroa, on elisa minulle nyt velkaa n. 900 euroa vain
kahden kuukauden yrityksistä saada laitteet toimimaan. Ei tämän kalliimpaa kanavapakettia / nettiyhteyttä voi olla. Tänään selvisi myös että kun avaan oman koneeni ja valitsen v-lanin sijasta mokkulan, muutkin koneet tippuvat elisan nettiuhteyksistä ja eivät pääse enää siihen kiinni. sekavampaa systeemiä ei ole. Kanavat telkussa pätkii ja rutisee ja tallennukset toimii ilmeisesti vain ensimmäisiin rusahduksiin saakka. Emmerdale kestää vain vartin.
Minä jos meen joskus naimisiin, voisin hyvin kuvitella meneväni esimerkiksi japanilaissyntyisen naisen kanssa. Ovat muuten hyvin kauniita.
Maksukanavia voi tallentaa dvd-tallentimella tai htpc:llä jossa on videocapture-kortti tai usb-boksi. Maksukanavien tallennus verkkoon Elisan palvelimelle ei onnistu jonkun tekijänoikeuskysymyksen tahi muun sopimusteknisen syyn takia (nostaisi hintaa reippaasti).
Ilmaiskanavien tallenteita tietääkseni voi katella omallakin koneella, ne vaan on ensin tallennettava verkkoon. Tai sitten tallentaa htpc:llä tai dvd-tallentimella.
En siltikään usko että Elisa tahallaan viivyttele vikojen korjauksissa, johan niiltä lähtisi kaikki asiakkaat jos ne tahallaan niin tekisi. Jokaisella firmalla on sen verran bisnesvaistoa että ne tietää ettei asiakkaita voi kusetella miten vaan, joten en usko tohon väitteeseesi.
PS. Hassu sattuma mutta tätä kirjoittaessani Krista Kosonen mainosti juuri telkkarissa Elisa Viihdettä ja sitä miten kännyllä voi ajastaa ohjelmia vaikka kahvilasta käsin. :)
HD lähetyksissä kuva on hyvä.
Sen sijaan jos tyytyy siihen perustarjontaan mitä antennissa on, voi tilata TV Kaista-palvelun, sen kuvanlaatu on omalla kokemuksella sanoen yhtä hyvä kuin antenniverkossa koska kuvaa ei pakata lainkaan jos käyttää 8 Mbps Pro-asetusta vaan silloin streami vain tallennetaan eikä käsitellä mitenkään. Myös Ylen tekstit toimii TV Kaistassa loistavasti.
Itsellä kaveri töissä Elisalla ja maximi nopeus kaistalla on 13 megaa enempää ei linjoista lähde vaikka olisi millainen adsl2 puhelinlinjan kautta.
Kaikki jotka sanoo että on enemmän kuin tuo 13 kusettavat. Ja telkkari varaa sen 8 megaa kaista mutta ei siitä sitä 16 megaa jää netin käyttöön vaan tuo 5 megaa kun 13 miinustaa 8 megaa. Tuo 8 megaa siis on minimi millä kanavat toimivat
Tämä ei ole nykypäivää.
Paremmalta kuva näyttää telkkarin virittimellä katsottuna.
Viihde boksi on erittäin hidas käyttää, kanavan vaihto toiselle kestää liian kauan.
vika ei voi olla HDMI kaapelissa koska blue rayltä kuva on loistava.
tästä voi taas väitellä että mikä on HD , mielestäni HDksi pitäisi kutsua vain 1080p kuvaa tai parempaa.
Ei voi suositella tuota boksia kenellekään.
Asun Treen keskustassa. Ennen Viihdettä mulla oli samalla alueella 8v kokemusta eri tarjoajien nettiliittymistä, joissa saattoi olla satunnaista ongelmaa silloin tällöin, mutta aina kertaluontoista ja nopeasti ohimenevää.
Viihde (kaapelimodeemilla) alkoi keväällä 2010 takuta hyvin nopeasti, pahimillaan katkeili vartin välein, ylösnousu kesti viisi minuuttia. Nauti siinä elokuvaelämyksestä. Teknisen tuen kanssa tehtiin tsekkaukset, pitkät selvittelyt. Lopuksi tt:n mies myönsi että heillä on kapasiteettiongelma Treella. Korjataan kyllä joskus. Ei, hän ei voi myöntää kompensaatiota, vaan asiakaspalvelu. Ja tietysti: "Me täällä asiakaspalvelussa ei voida antaa huojennusta laskutuksesta, vaan se on aina teknisen tuen tehtävä". Asia ei selvinnyt kolmannellakaan soitolla. Elisan fyysisessä päämyymälässä: "me ei hoideta täällä näitä laskuasioita, vaan sun on otettava yhteyttä asiakaspalveluun".
Oli seuraavina kuukausina varsin vino hymy naamalla katsella Elisan hehkuttavan Viihdettä katumainoksissaan, kun samaan aikaan he tiesivät ettei palvelu toimi läheskään luvatusti. Puoli vuotta myöhemmin homma alkoi toimia paremmin, mutta ajoittain yhteyden katkomista ja yhteyden totaalista hidastumista on esiintynyt koko 2v ajan ehkä 400% enemmän kuin yhdessäkään aiemmassa käyttämässäni kaapelimodeemipalvelussa.