Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

CHIHUAHUAN OMISTAJAT

kinkkinen tilanne

Hei!

Mahtaisiko täältä löytyä kyseisen koiran uutta omistajaa?

http://tori.suomi24.fi/myydään/lemmikit/koirat/chihuahua narttu 1v/7048

Jos näin on, toivon että vastaatte tähän viestiin ja vaihdetaan yhteystietojamme. Minulla on erittäin tärkeää asiaa ja tietoa koiraan liittyen.

7

467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • msdaikofpe

      Kellään mitään tietoa, edes pientä vihjettä?

    • vzsgvszdd

      sähköpostia myyjälle tai soita myyyjälle... jos asia on niiiiin tärkeä niin luultavmmin kyllä antaa yhteydtiedot

      • jyfgjnvcb

        No tässä tilanteessa myyjä ei varmasti tule antamaan minulle minkäänlaisia tietoja koiran uusista omistajista :/


      • Chihun omistaja
        jyfgjnvcb kirjoitti:

        No tässä tilanteessa myyjä ei varmasti tule antamaan minulle minkäänlaisia tietoja koiran uusista omistajista :/

        Mitä surullista koiran tarinaan liittyy? Kiinnostais tietää.


      • gnsdikogpa8sv
        Chihun omistaja kirjoitti:

        Mitä surullista koiran tarinaan liittyy? Kiinnostais tietää.

        No jos tällee lyhyesti selitän niin, ostin tietämättäni venäläisen tuontikoiran. Koiralle piti hommata Export pedigree, mutta ei meinannut myyjän puolelta millään onnistua ja aloin itse selvittää asioita. Jossain vaiheessa myyjä ilmoitti että oli itse joutunut (hirveellä työllä ja tuskalla ja vaarantamaan suunnillee henkensä) hakee ne paperit venäjältä, kahden päivän aikana siis oli itse käyny ne tekee siellä. Sain sit selville tullin/läänineläinlääkärin kautta, että koira on laittomasti maassa, koska rabies rokote oli annettu ennen sirua. Koira jouduttii palauttaa venäjälle ja sen jälkeen en ole siitä mitään kuullut :( Nyt koira on tuotu suomeen ja on uusilla omistajilla ja haluisin todella todella kovasti saada jonkinlaisen yhteyden koiran uusiin omistajiin, koska minun mielestäni heillä on oikeus saada tietää koiran historiasta ja haluaisin itse nähdä koiran.

        Tiedän todellakin, ja olen kantapään kautta oppinut, miten tyhmästi meninkään tekee kun ostin sen koiran. Olin vaan niin sinisilmäinen, koska ilmoitukset oli asiallisia, myyjä oli mukava ja kertoi todella paljon kaikkea koirista yleensä ja hoidosta jne ja lupasi hankkii paperit ja kaikki vaikutti ihan rehelliseltä. En ollut juurikaan kuullut tätä omaa kokemusta ennen tästä koirien laittomasta mahantuonnista ja pentutehtailusta.

        Koira oli maailman ihanin luonteeltaan ja vieläkin on ihan hirvee ikävä sitä, vaikka alkaa olla jo vuosi siitä kun jouduin pois antamaan. En ikinä unohda sitä pikkuista.

        Ja edelleenkin tiedän kyllä miten tyhmä olin, jotenka en kaipaa nyt mitään huomautuksia omasta ajattelemattomuudestani, kiitos.

        Ja sen vuoksi teimme niin, että palautin koiran myyjälle, koska en itse olisi todellakaan osannut hoitaa koiran asioita kuntoon venäjällä, tullista tai mistään ei osattu mitenkään neuvoa mitään mitä koiralle tulisi siellä tehdä tai mihin viedä, joten ajattelin että myyjän (itsekin venäläinen) on helpompi hoitaa koiran asiat kuntoon siellä. Parempi se niin oli, kuin se että koira olisi lopetettu. Harmittaa vaan suunnattomasti kun myyjä ei voinut kertoa minulle, että koira on taas suomessa ja etsii uutta kotia. Se taas on tietenkin eri asia, että onko koira edelleenkään laillisesti täällä. Ja koiran muista sisaruksista ei ole mitään tietoa, miten heille on käynyt, paitsi yksi on ainakin rekisteröity kennelliittoon.

        Joo tulipas sittenki aika pitkä selitys :D


      • Chihun omistaja
        gnsdikogpa8sv kirjoitti:

        No jos tällee lyhyesti selitän niin, ostin tietämättäni venäläisen tuontikoiran. Koiralle piti hommata Export pedigree, mutta ei meinannut myyjän puolelta millään onnistua ja aloin itse selvittää asioita. Jossain vaiheessa myyjä ilmoitti että oli itse joutunut (hirveellä työllä ja tuskalla ja vaarantamaan suunnillee henkensä) hakee ne paperit venäjältä, kahden päivän aikana siis oli itse käyny ne tekee siellä. Sain sit selville tullin/läänineläinlääkärin kautta, että koira on laittomasti maassa, koska rabies rokote oli annettu ennen sirua. Koira jouduttii palauttaa venäjälle ja sen jälkeen en ole siitä mitään kuullut :( Nyt koira on tuotu suomeen ja on uusilla omistajilla ja haluisin todella todella kovasti saada jonkinlaisen yhteyden koiran uusiin omistajiin, koska minun mielestäni heillä on oikeus saada tietää koiran historiasta ja haluaisin itse nähdä koiran.

        Tiedän todellakin, ja olen kantapään kautta oppinut, miten tyhmästi meninkään tekee kun ostin sen koiran. Olin vaan niin sinisilmäinen, koska ilmoitukset oli asiallisia, myyjä oli mukava ja kertoi todella paljon kaikkea koirista yleensä ja hoidosta jne ja lupasi hankkii paperit ja kaikki vaikutti ihan rehelliseltä. En ollut juurikaan kuullut tätä omaa kokemusta ennen tästä koirien laittomasta mahantuonnista ja pentutehtailusta.

        Koira oli maailman ihanin luonteeltaan ja vieläkin on ihan hirvee ikävä sitä, vaikka alkaa olla jo vuosi siitä kun jouduin pois antamaan. En ikinä unohda sitä pikkuista.

        Ja edelleenkin tiedän kyllä miten tyhmä olin, jotenka en kaipaa nyt mitään huomautuksia omasta ajattelemattomuudestani, kiitos.

        Ja sen vuoksi teimme niin, että palautin koiran myyjälle, koska en itse olisi todellakaan osannut hoitaa koiran asioita kuntoon venäjällä, tullista tai mistään ei osattu mitenkään neuvoa mitään mitä koiralle tulisi siellä tehdä tai mihin viedä, joten ajattelin että myyjän (itsekin venäläinen) on helpompi hoitaa koiran asiat kuntoon siellä. Parempi se niin oli, kuin se että koira olisi lopetettu. Harmittaa vaan suunnattomasti kun myyjä ei voinut kertoa minulle, että koira on taas suomessa ja etsii uutta kotia. Se taas on tietenkin eri asia, että onko koira edelleenkään laillisesti täällä. Ja koiran muista sisaruksista ei ole mitään tietoa, miten heille on käynyt, paitsi yksi on ainakin rekisteröity kennelliittoon.

        Joo tulipas sittenki aika pitkä selitys :D

        Juu, jotain ton suuntaista arvelinkin. :/

        Tosi harmillista kyllä ja typerää toimintaa myyjältä kaikin puolin, mut just tollasia ne trokarit on - ei kiinnosta ostajien tunteet, kärsimys, eikä mikää muukaa paitsi raha!

        Toivon, että saisit koiran uusiin omistajiin yhteyden.

        Ja en koskaan ala valistamaan niitä, jotka ovat itse läksynsä oppineet. :)


      • gmkofsdzpirghnv
        Chihun omistaja kirjoitti:

        Juu, jotain ton suuntaista arvelinkin. :/

        Tosi harmillista kyllä ja typerää toimintaa myyjältä kaikin puolin, mut just tollasia ne trokarit on - ei kiinnosta ostajien tunteet, kärsimys, eikä mikää muukaa paitsi raha!

        Toivon, että saisit koiran uusiin omistajiin yhteyden.

        Ja en koskaan ala valistamaan niitä, jotka ovat itse läksynsä oppineet. :)

        Niimpä, ja vielä enemmän harmittaa koiran puolesta. Se on hirveetä et koira joutuu koko ajan vaihtamaan omistajaa ja raahataan maasta toiseen ja toivon todella paljon, että koiraa ei olisi otettu mihinkään pennutus käyttöön pienen ja hennon rakenteensa vuoksi.

        Pitää nyt toivoa jos sen myyjän sais jotenki vastuuseen tuosta, kun sillon viime syksynä tulli/poliisi alkoi tutkimaan asiaa rikoksena ja jouduin käymään kuulusteltavanakin sen vuoksi, mutta eipä ole mitään nyt kuulunut.

        Jos vaan joku tietäisi edes jotain koirasta niin olisi ihan mahtavaa kyllä. Uusien omistajien kuuluu saada tietää tollanen asia.

        Ja kiitos! :) Läksy on todellakin opittu, valitettavan harmillisesti vaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2087
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1798
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      19
      1677
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1480
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1433
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1348
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1302
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe