Transporter vm 2000 / 2,5 Tdi, ajettu 150.000 km, jakopäänremmi hypähti paikaltaan 2 viikkoo sitten ja yläkerta meni uusiksi.
Remmi vaihdettu syksyllä 2005, eli ollut ajallisesti käytössä noin 3v 8kk ja vaihdettu 90.000 km, kuten pitääkin.
Seuraava vaihto olisi ollut 180.000 km, eli 30.000 km vielä jäljellä
Auto oli silloin ensimmäisen omistajan käytössä. Paikka, jossa työ tehtiin ei ilmeisesti ole merkkikorjaamo.
Seuraava huolto tehtiin ajallaan 120.000km kohdalla valtakunnallisessa pakuhuollossa, ei ilmeisesti merkkikorjaamo.
Kuinkahan jakohihnan tarkastus suoritetaan ja onko edes helposti suoritettavissa, kuuluu kyllä perushuollon ohjelmaan?
Jakopään sekoamisen oli aiheuttanut kiristinrullan kiristyspultti, joka oli sormin kierrettävissä auki. Hihna oli löystynyt tästä syystä.
Kuulemma pitää kiristää johonkin momenttiin, että pysyy kiinni. Hihna on aivan ehjä.
Laskua tuli sitten senverran, että joku muukin taho saisi osallistua maksutalkoisiin
Kenellä on vastuu ja mahdollisesti korvausvelvollisuutta? (Hihnan vaihtaja, seuraavan huollon tekijä, joku muu taho)
Auto on firman nimissä, verottaja hyväksyy noin puolet yksityisajoja.
Mitenkähän pitäisi asiassa edetä.?
Jakopäänhihna hyppäsi transportterissa.
9
1530
Vastaukset
- Perax
Lähinnä tuo olisi menossa hihnan vaihtaneen firman piikkiin, mutta vaihdosta on mennyt kauan. Voithan kysäistä firmasta, josko heidän vastuuvakuutuksensa lämpenisi asialle.
Ei hihnaa huollossa tarkasteta. Se vaihdetaan, kun on vaihdon aika.- hihna
kyllä tarkastetaan .
Tai ainakin pitäisi ,koska ennnenmainittuun kohtaan on huollossa laitettu ruksi. - lukenut.
kyllä se määräajoin tarkistetaan silmämääräisesti huollon yhteydessä ainakin pitäisi.
- p¤mäinen juttu
Minun käsitykseni mukaan hihnan valmistaja on tapahtuneesta vastuussa jos nyt enää noin pitkän ajan jälkeen kukaan.Itse olen nähnyt hihnarasian jonka kyljestä sain huonolla Lontoon kielen taidollani selville hihnanvalmistaja takuu hihnalle on 24 kk tai 90,000 km kyseessä vw golfin tarvike remmi.
- Maksuvaje
Hihnahan on aivan ehjä, se vain hyppäsi pois paikaltaan edellä mainituista syistä.
Ei mun mielestä koske remmin valmistajaa ollenkaan.
- juttu.
valitettavasti aika vaikea on osoittaa syylistä diesel moottorista irronneen kiristyspultin osalta, ja onhan se niinkin että ei aina voi hakea syylistä joka tapahtumaan, kattos joskus vaan käy paska tuuri ja nyt se iski sun kohdalle.
- Maksuvaje
Ei tässä nyt varsinaisesti ketään syyllistä etsitä, mutta kun joku huoltojärjestelmä tehdään, sitä asiakas ja huoltojen tekijät noudattaa.
Sitten tulee eteen tämän tyyppinen asia, eli fyysisesti joku asia pettää, kiristyspultti jostakin syystä on löystynyt, ei irronnut, (väärä momentti) huoltovälin viimeisellä kolmanneksella ja isompi vahinko on seuraus.
Mielestäni tällaisissa tapauksissa pitäisi se asiakkan paskatuuri / työntekijöitten "riski", jakaa jollain tapaa.
- vW
Onhan teillä pitkijä vaitovälejä. En ole koskaan uskaltanut ottaa noin pitkijä välejä. Hihnahan kuluu ja sen seurauksena syntyy monenlaisia kulumisia jotka voi vältää riittävän aikaisilla vaihdoilla
- Sulo*'*
Kun Transportterin hankkii, niin kannattaa valmistautua jakohihnaongelmiin. Ne ovat merkille ihan normaaleja. Omastani meni kaksi kertaa yläkerta uusiksi ja auto vaihtui toiseen merkkiin. Koskaan en tule enää ostamaan vw yhtiön tuotetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 871496
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101370- 741135
- 1141089
- 651044
- 68921
- 66875
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n251867- 32787
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o12751