GoExcellent

jobbis

Hei!

Osaisiko kukaan kertoa enempää kyseisestä yrityksestä? Olen hakenut sinne töihin ja olisi mukava tietää sen toiminnasta yms. lisää.

94

11528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • titityy11

      riippuu minne kaupunkiiin olet hakemassa? mutta yleisesti sanottuna myynti/asiakaspalvelutyötä. vaatii hyvää asennetta ja halua tehdä kyseistä työtä. palkka on hyvä, siihen nähden mitä muut kyseisen alan yritykset maksavat tämän tapaisesta työstä. Työkaverit ja esimiehet on mukavia, joustetaan tosi paljon ja muutenkin avoin ja rento meininki. itse puhun nyt ainakin Jyväskylän pisteestä.

      • Kokemusta on

        Tämähän on entinen Aditro ja entinen Novacall, näistäkin googlen haulla löytyy kaikkea jännää. En voi suositella kenellekään jos vaan valinnanvaraa on...


      • SayNo

        Vältä työllistymistä tässä firmassa. Työpaikassa ilmapiiri ei todellakaan ole suotuisa pidemmän päälle työntekijälle. Palkka on todella huono ja esimiehet ovat erittäin epäluotettavia ja valehtelevat päin naamaa. Firma tunnetaan myös laittomista irtisanomisista ja paikasta on useaan kertaan tehty valituksia pääluottamusmiehelle ja liitolle. Älä ole sokea.


      • Talking
        SayNo kirjoitti:

        Vältä työllistymistä tässä firmassa. Työpaikassa ilmapiiri ei todellakaan ole suotuisa pidemmän päälle työntekijälle. Palkka on todella huono ja esimiehet ovat erittäin epäluotettavia ja valehtelevat päin naamaa. Firma tunnetaan myös laittomista irtisanomisista ja paikasta on useaan kertaan tehty valituksia pääluottamusmiehelle ja liitolle. Älä ole sokea.

        Palkat ja bonukset on pienempiä kuin mitä lupaavat, ihmisiä kusetetaan eikä työntekijöiden oikeuksilla ole mitään merkitystä. Sopiva paikka nuorille työnsä aloitteleville, vanhemmat pistetään samaan arvokastiin samalla harjoittelijan palkalla, mikä on todella epäoikeudenmukaista! Palkankorotuksia ei ole eikä tule, muutama kymppi kenties pitkän odottelun jälkeen, jos sitäkään. Teettävät työtä miltei ilmaiseksi ja tarkoituksena on se että he saavat voitot itselleen mahdollisimman halvalla. Jos haluat vapaaehtoistyöhön hae goexcellentille töihin!


    • ex-go-excellent

      Olin siellä viikon töissä "palveluneuvojana" ja se on pelkkää puheluiden yhdistämistä huonolla palkalla. Toisaalta ei tommosesta työstä kyllä voi kunnolla maksaakkaan, kun on tosiaan niin tylsää hommaa että 10v lapsikin osais tehdä tota työtä. Itselleni on tärkeää, että työ on mielekästä ja edes vähäsen haastavaa. Työilmapiiri oli todella huono, enkä tosiaan ollut ainoa joka oli siellä alle viikon töissä. Melkein kaikki keiden kanssa juttelin, hakivat samalla uutta työpaikkaa. En siis todellakaan suosittele.

      • no niin just.. muissahan se vika on.

        Minä olen asiakaspalvelussa työssä ja mikään ei ärsytä niin kun oveasta tunkee näitä omasta mielestään fiksuja jotka eivät sitten kuitenkaan opi edes niitä yksinkertaisempiakaan hommia, mutta valittavat ja näkevät vain negatiivisia asioita työympäristössä ja varsinkin työkavereissa..
        Heistä näkee heti ensi silmäyksellä etteivät he tule oppimaan hommia eikä heissä ole asiakaspalvelussa
        tarvittavaa positiivista asennetta eikä sosiaalisia taitoja.
        Muta omasta mielestään he ansaitsevat vähintään johtajan palkan vaikka heistä ei ole mihinkään työhön, oikeasti.


      • nimimerkki: ex-go-excellent kirjoitat
        "Itselleni on tärkeää, että työ on mielekästä ja edes vähäsen haastavaa. "

        Miksi sitten hait/menit tuollaiseen työhön?


      • kikkel
        RipsaK kirjoitti:

        nimimerkki: ex-go-excellent kirjoitat
        "Itselleni on tärkeää, että työ on mielekästä ja edes vähäsen haastavaa. "

        Miksi sitten hait/menit tuollaiseen työhön?

        nostetaas tätä vähäsen... jollei tuo ole mitään puhelinmyyntityötä niin haen sinne palveluneuvojaksi. Ei tietenkään ole haastavaa tai avaa uraputkea, ja varmasti lapsikin osaa tehdä, mutta eipä näinä aikoina kaikilla ole varaa valita. joskus tarvii ihan vaan duunia! Jos tuolta saa kohtuullisen korvauksen menetetystä vapaa-ajasta, eikä tarvi kiusata ihmisiä myymällä hyödytöntä sontaa niin kelpais minulle kyllä. Ihan sama millanen työilmapiiri, en ole menossa hankkimaan uusia ystäviä vaan toimeentuloa.
        mites palkkaus tässä firmassa? onko näillä jotain naurettavia bonuksia ja kilpailuja niinkun telemarkkinointiyrityksillä, vai maksetaanko ihan oikeaa palkkaa? 2viikon koulutusjakso? mitä se pitäa sisällään? koulutetaanko oikeasti vai pyöritetäänkö tyhmillä toimistoa aina 2vko kerrallaan puoli-ilmaiseksi?


      • karkkis22
        kikkel kirjoitti:

        nostetaas tätä vähäsen... jollei tuo ole mitään puhelinmyyntityötä niin haen sinne palveluneuvojaksi. Ei tietenkään ole haastavaa tai avaa uraputkea, ja varmasti lapsikin osaa tehdä, mutta eipä näinä aikoina kaikilla ole varaa valita. joskus tarvii ihan vaan duunia! Jos tuolta saa kohtuullisen korvauksen menetetystä vapaa-ajasta, eikä tarvi kiusata ihmisiä myymällä hyödytöntä sontaa niin kelpais minulle kyllä. Ihan sama millanen työilmapiiri, en ole menossa hankkimaan uusia ystäviä vaan toimeentuloa.
        mites palkkaus tässä firmassa? onko näillä jotain naurettavia bonuksia ja kilpailuja niinkun telemarkkinointiyrityksillä, vai maksetaanko ihan oikeaa palkkaa? 2viikon koulutusjakso? mitä se pitäa sisällään? koulutetaanko oikeasti vai pyöritetäänkö tyhmillä toimistoa aina 2vko kerrallaan puoli-ilmaiseksi?

        Koulutusjaksolta maksetaan palkkaa, se on jotain päälle 9e. Itsekin olen hakemassa sinne töihin palveluneuvojaksi. Teen tällä hetkellä puhelinmyyntiä, joten ehkä työ muuttuu astetta paremmaksi! Olisi kiva kuulla vielä muiden kokemuksia tästä firmasta.


      • Munnnmi
        karkkis22 kirjoitti:

        Koulutusjaksolta maksetaan palkkaa, se on jotain päälle 9e. Itsekin olen hakemassa sinne töihin palveluneuvojaksi. Teen tällä hetkellä puhelinmyyntiä, joten ehkä työ muuttuu astetta paremmaksi! Olisi kiva kuulla vielä muiden kokemuksia tästä firmasta.

        Maksetaan palkat ja bonukset, jos osaat tehdä työsi kunnolla. Laiskatkin saa palkan mutta bonukset jää saamatta. Koulutus on laaja ja hyvä, palkka koulutusjaksolta on kyllä alle 9e, mutta heti sen jälkeen yli 9 ja parin kuukauden päästä nousee yli 10. Suosittelen, töissä on kivaa ja paljon banaaneja!


      • 77
        karkkis22 kirjoitti:

        Koulutusjaksolta maksetaan palkkaa, se on jotain päälle 9e. Itsekin olen hakemassa sinne töihin palveluneuvojaksi. Teen tällä hetkellä puhelinmyyntiä, joten ehkä työ muuttuu astetta paremmaksi! Olisi kiva kuulla vielä muiden kokemuksia tästä firmasta.

        palveluneuvoja = puhelinmyyjä joten homma ei muut mutta myytävät tuotteet saattaa muuttua.


      • töissä täällä
        77 kirjoitti:

        palveluneuvoja = puhelinmyyjä joten homma ei muut mutta myytävät tuotteet saattaa muuttua.

        palveluneuvoja ja puhelinmyyjä ei ole sama asia, todellakaan! Täällähän otetaan puheluita vastaan, ei soiteta asiakkalle myydäksemme jotain. Omituinen kommentti ihmiseltä, joka ei selvästi tiedä mistään mitään.


      • entinen excellent
        karkkis22 kirjoitti:

        Koulutusjaksolta maksetaan palkkaa, se on jotain päälle 9e. Itsekin olen hakemassa sinne töihin palveluneuvojaksi. Teen tällä hetkellä puhelinmyyntiä, joten ehkä työ muuttuu astetta paremmaksi! Olisi kiva kuulla vielä muiden kokemuksia tästä firmasta.

        riippuu mihin asiakasryhmään menet goexcellentin sisällä. oma kokemukseni on, että työilmapiiri huono ja painostava, työntekijät vaihtuu melko tiheään tahtiin, juu kyllä saat bonuksia jos haluat ansaita ne huijaamalla ja asiakkaita kusettamalla, monille välipysäkki kunnes löytää muuta. työ itsessään ok, asiakkaat usein mukavia jotka soittaa mutta johtoportaassa tai jossain vastaavassa selvästi vikaa.


      • myyntityöhön
        entinen excellent kirjoitti:

        riippuu mihin asiakasryhmään menet goexcellentin sisällä. oma kokemukseni on, että työilmapiiri huono ja painostava, työntekijät vaihtuu melko tiheään tahtiin, juu kyllä saat bonuksia jos haluat ansaita ne huijaamalla ja asiakkaita kusettamalla, monille välipysäkki kunnes löytää muuta. työ itsessään ok, asiakkaat usein mukavia jotka soittaa mutta johtoportaassa tai jossain vastaavassa selvästi vikaa.

        ainakin jyväskylään haetaan palvelumyyjiä, työtehtävinä TeliaSoneran tuotteiden myynti kuluttaja- ja yritysasiakkaille! Eli myyntityötä! Vaan itsekin mietin tuonne hakemista, nyt on kutsuttu mediApexille työhaastatteluun mutta tuntuu että GoExcellentilta voisi saada paremman tienestit!


      • GoEx !
        Munnnmi kirjoitti:

        Maksetaan palkat ja bonukset, jos osaat tehdä työsi kunnolla. Laiskatkin saa palkan mutta bonukset jää saamatta. Koulutus on laaja ja hyvä, palkka koulutusjaksolta on kyllä alle 9e, mutta heti sen jälkeen yli 9 ja parin kuukauden päästä nousee yli 10. Suosittelen, töissä on kivaa ja paljon banaaneja!

        2kk jälkeen yli 10€ .. Ei niin paha. Onko tuo joku talon yleispätevä korotus vai sinun henkilökohtainen ? Saako kysyä mitä asiakasta palvelevat / minkä kaupungin toimipisteessä saavat 2kk kohdalla korotuksen ? Entäs millaisiin liksoihin on päässyt vuosia palvelevat ? Itse olen hakemassa tuohon firmaan joten kiinnostaisi etukäteen tietää.


      • palveluneuvoja
        myyntityöhön kirjoitti:

        ainakin jyväskylään haetaan palvelumyyjiä, työtehtävinä TeliaSoneran tuotteiden myynti kuluttaja- ja yritysasiakkaille! Eli myyntityötä! Vaan itsekin mietin tuonne hakemista, nyt on kutsuttu mediApexille työhaastatteluun mutta tuntuu että GoExcellentilta voisi saada paremman tienestit!

        Palkka on kohtuullinen jos vähän jaksaa nähdä vaivaa bonusten eteen, verrattuna koulutukseen jonka työhön tarvitsee (peruskoulu riittää), samoin työkaverit mukavia, mutta esimiehistä ei ole mitään hyvää sanottavaa, myöskään työympäristössä ja ilmapiirissä ei kehuttavaa. Irtisanomisissa myös ollut epäselvyyksiä.


      • Mr. X
        Munnnmi kirjoitti:

        Maksetaan palkat ja bonukset, jos osaat tehdä työsi kunnolla. Laiskatkin saa palkan mutta bonukset jää saamatta. Koulutus on laaja ja hyvä, palkka koulutusjaksolta on kyllä alle 9e, mutta heti sen jälkeen yli 9 ja parin kuukauden päästä nousee yli 10. Suosittelen, töissä on kivaa ja paljon banaaneja!

        Paljon banaaneja...ok, se kertookin kaiken :)


      • Tuleva neuvoja?
        palveluneuvoja kirjoitti:

        Palkka on kohtuullinen jos vähän jaksaa nähdä vaivaa bonusten eteen, verrattuna koulutukseen jonka työhön tarvitsee (peruskoulu riittää), samoin työkaverit mukavia, mutta esimiehistä ei ole mitään hyvää sanottavaa, myöskään työympäristössä ja ilmapiirissä ei kehuttavaa. Irtisanomisissa myös ollut epäselvyyksiä.

        Itse olen ainakin kuullut että Jyväskylässä on hyvä työilmapiiri.
        Sinne olen juuri hakemassa palveluneuvojaksi ja haastattelu vielä edessä.
        Toivottavasti tärppää!


      • Diipadaapa*
        Tuleva neuvoja? kirjoitti:

        Itse olen ainakin kuullut että Jyväskylässä on hyvä työilmapiiri.
        Sinne olen juuri hakemassa palveluneuvojaksi ja haastattelu vielä edessä.
        Toivottavasti tärppää!

        Itsekin laitoin hakemusta firmalle palveluneuvojan tehtävään Jyväskylään. Onko sulle tullut kutsua haastatteluun? Kun kerroit, että haastattelu on edessä. Itselle ei ainakaan sellaista ole tullut : /


      • Tuleva neuvoja
        Diipadaapa* kirjoitti:

        Itsekin laitoin hakemusta firmalle palveluneuvojan tehtävään Jyväskylään. Onko sulle tullut kutsua haastatteluun? Kun kerroit, että haastattelu on edessä. Itselle ei ainakaan sellaista ole tullut : /

        Pari päivää hakemuksen lähettämisen jälkeen tuli kutsu haastatteluun ja tänään sain tiedon että sain paikan :)


      • Diipadaapa*
        Tuleva neuvoja kirjoitti:

        Pari päivää hakemuksen lähettämisen jälkeen tuli kutsu haastatteluun ja tänään sain tiedon että sain paikan :)

        Mä en tosiaan enää käsitä, minkälaisia meriittejä pitäis olla, että pääsee edes haastatteluun! Onko sulla millanen tausta? Tänään sain puhelun missä kysyi muutaman kysymyksen ja näin kartoittavat ketä aikovat kutsua haastatteluun. Onnea työpaikan johdosta!


      • Nykyinen Myyjä
        entinen excellent kirjoitti:

        riippuu mihin asiakasryhmään menet goexcellentin sisällä. oma kokemukseni on, että työilmapiiri huono ja painostava, työntekijät vaihtuu melko tiheään tahtiin, juu kyllä saat bonuksia jos haluat ansaita ne huijaamalla ja asiakkaita kusettamalla, monille välipysäkki kunnes löytää muuta. työ itsessään ok, asiakkaat usein mukavia jotka soittaa mutta johtoportaassa tai jossain vastaavassa selvästi vikaa.

        Itse olen töissä GoExcellentillä ja olen ihan järkyttynyt entisen excellenttiläisen kommentista... Myyntipuolella työilmapiiri on todella ystävällinen, avoin ja joustava. Esimiehiltä tulee sanomista vain asiasta, ja jos on huono päivä niin esimiehet tukevat ja kannustavat. Toki työntekijät vaihtuvat, mutta sehän on vain luonnollista kun ihmiset etenevät urallaan tai palaavat koulun penkille.

        Kokemukseni mukaan GoExcellentillä ei kuseteta tai huijata asiakkaita. Omaa myyntityötäni olen tehnyt hyvällä omallatunnolla ja olen tarjonnut asiakkaille ainoastaan heitä hyödyttäviä ratkaisuja! Itseasiassa en ikimaailmassa työskentelisi firmalle jossa pyydettäisiin tekemään tulosta vain oma etu mielessä! Ja meillähän on hyvä pohjapalkka joten ei ole mitään syytä lähteä asiakkaita huijaamaan... Uskoisin myös että esimiehet puuttuisivat nopeasti moraalisesti arveluttavaan toimintaan.

        Itselläni on todella positiivinen kokemus GoExcellentiltä ja voin kyllä suositella muillekin.


      • Peikonpoika2000
        karkkis22 kirjoitti:

        Koulutusjaksolta maksetaan palkkaa, se on jotain päälle 9e. Itsekin olen hakemassa sinne töihin palveluneuvojaksi. Teen tällä hetkellä puhelinmyyntiä, joten ehkä työ muuttuu astetta paremmaksi! Olisi kiva kuulla vielä muiden kokemuksia tästä firmasta.

        Ei muuten sitten todellakaan ole koulutusajan palkka 9 euroa... ja koulutus.. no, lähinnä kalvosulkeisia ja kaameella tahdilla asiaa, että eipä juuri mitään jää mieleen. Sen jälkeen pistetäänkin vastailemaan asiakkaille. Hirveen viihdyttävää kun ei tiedä mitä pitäs oikeen tehdä. Ei siinä, kun yrittämään. Siitä saattaa jopa selvitä kun ei ota asennetta, että tää on paskaa ja emmä mitään osaa kumminkaan. Henk. koht. en voi sanoa, että työ olisi kovinkaan mielekästä, mutta se riippunee ihmisestä. Työkaverit on kyllä, toisin kun täällä moni väittää, oikein mukavia.


    • Konkari67

      Suosittelen työpaikkaa. Helsingissä palveluneuvojana olen työskennellyt jo yli 5v. Tänä aikana firman nimi on tosin ehtinyt vaihtumaan jo moneen kertaan, mutta ei se ole näkynyt muussa kuin palkkanauhan maksajan kohdalla.

      Palkka on kohtuullinen työn vaativuuteen nähden. Pakko sanoa, että yllättävän paljon panostetaan työntekijöiden hyvinvointiin kaikilla pienillä eduilla ja tempauksilla. Huhuja olen kuullut, että joillain paikkakunnilla ammattiliiton luottamusmiehet kiristävät ihmisiä outoihin tekoihin kuten tukilakkoihin jotka ei meille kuulu, ja mustamaalaavat firmaa netissä kuten varmasti tässäkin ketjussa????? Mutta sellaistahan se nykyään on, pelkäävät jäsenien kaikkoavan! Siksipä osaan ajatella itse ja teen omat päätelmäni omien kokemuksieni perusteella.

      Täällä on töissä myös puhelinmnyyjiä, mutta nimike on tällöin eri. Eli meitä on palveluneuvojia, jotka vastaanotamme puheluja ja sitten erikseen palvelumyyjiä jotka myyvät erilaisia tuotteita. Ymmärtääkseni heilläkin on jokin peruspalkka turvanaan verrattuna niihin rosmofrimoihin joissa on vain pelkkä provisiopalkkaus.

      Tänne vaan, täällä on avoin ja joustava ilmapiiri mielestäni. Aikaisempiin alan töihin verrattuna ainoa työpaikka johon olen pystynyt sitoutumaan. En ymmärrä näitä aikaisempia kommentteja, kenties huonoja kokemuksia muista kaupungeista tai juuri niitä ammattiliiton kätyreitä????? Itsekin kuuluin ennen liittoon, kunnes haistoin pelin hengen ja vaihdoin halvempaan Lohjan kassaan!

      • qwerthf

        Hyvä että joku on tyytyväinen. Ei muuallakaan ole mitään valittamista (tai valittaminen on oikeasti vähentynyt). Tosin hauska kuulla, että suuressa kylässä on kaikki hyvin ja työpaikka on hyvä. Ei täällä muuallakaan ole mitään valittamista, ko. puulaaki on pikkuhiljaa alkanut huolehtimaan työhyvinvoinnista alun sanelupolitiikan jälkeen.

        Liitosta sen verran, että hyvä että jotkut ovat tyytyväisiä palkkaan, ihmetyttää vain että jaksatte sielä pamin tessillä tahkota 200 euroo vähemmällä kuukausipalkalla (siis ihan peruspalkkaa, itsellä ero taitaisi olla jo 400 euron luokkaa jos olisi koko ajan helsingissä ollut töis) kuin muualla Suomessa. Tietty jokainen taaplaa tyylillään..


      • Nykyinen neuvoja
        qwerthf kirjoitti:

        Hyvä että joku on tyytyväinen. Ei muuallakaan ole mitään valittamista (tai valittaminen on oikeasti vähentynyt). Tosin hauska kuulla, että suuressa kylässä on kaikki hyvin ja työpaikka on hyvä. Ei täällä muuallakaan ole mitään valittamista, ko. puulaaki on pikkuhiljaa alkanut huolehtimaan työhyvinvoinnista alun sanelupolitiikan jälkeen.

        Liitosta sen verran, että hyvä että jotkut ovat tyytyväisiä palkkaan, ihmetyttää vain että jaksatte sielä pamin tessillä tahkota 200 euroo vähemmällä kuukausipalkalla (siis ihan peruspalkkaa, itsellä ero taitaisi olla jo 400 euron luokkaa jos olisi koko ajan helsingissä ollut töis) kuin muualla Suomessa. Tietty jokainen taaplaa tyylillään..

        Kuukauden jälkeen ei mitään pahaa sanottavaa GoExcellentistä.
        Työkaverit mahtavia ja pomot myös :)


      • Jäkätijää
        Nykyinen neuvoja kirjoitti:

        Kuukauden jälkeen ei mitään pahaa sanottavaa GoExcellentistä.
        Työkaverit mahtavia ja pomot myös :)

        Kuukauden jälkeen ei vielä ole perillä siitä miten huijaus on toiminut. Paha saa aina palkkansa ja kato käy kun työpaikkoja tulee lisää. Kukaan ei noilla palkoilla elä, mutta jos jaksat elellä pelkillä hedelmillä, niin hyvä niin. Työstä pitää saada myös elanto. Kissa se kiitoksella elää!!!


    • GO

      Itse GoExcellentillä työskennelleenä en voi suositella. Maailman huonoin Tessi ja työntekijöitä käytetään lähes ilmaisena työvoimana. Vaikka oman toimipisteen esimiehet on mukavia, niin ylemmällä taholla kaikki kusee. Yritetään kiertää lupauksista ja ansaituista bonuksista. Työntekijät vaihtuu tiheästi.

      Hoidat muiden tekemiä virheitä ja saat niistä sen kaiken sonnan niskaan. Kiireistä ja liian vähän työntekijöitä. Valitettavan paljon työkavereissa ihmisiä jotka hoitavat asioita vain vähän sinnepäin, joten asiat ei tule hoidettua kunnolla.

      • palveluneuvoja

        Itse olen nyt ollut 4kk ihan perus palveluneuvojana Lahden toimipisteessä, enkä oikein ymmärrä näitä negatiivisia kommentteja täällä! Ainakin Lahdessa ilmapiiri on hyvä, työntekijöiden hyvinvointiin panostetaan, työaikojen suhteen ollaan joustavia yms. Bonuksien / provikoiden maksussa ei ole ollut mitään epäselvää tähän mennessä, itse asiassa bonusmallia ollaan koko ajan kehitetty mielestäni parempaan ja motivoimampaan suuntaan. Koko ajan oppii uutta, mikä tässä työssä on palkitsevaa.

        Palkasta: ICT-alan TES on mielestäni kohtuullisen hyvä verrattuna moneen muuhun kunnollisine taukoineen, tarkkoine lisineen jne. Ensimmäinen kuukausi oli 8,21e/h (ok, koska kaksi viikkoa tuosta ajasta meni koulutusjaksoon, jossa istutiin ikään kuin koulun penkillä ja harjoiteltiin rauhassa asioita), 1kk jälkeen 9,59e/h ja nyt kun 4kk tulee täyteen, tuntipalkka nousee reiluun 10 euroon, muistaakseni 10,4e/h tms. Peruspalkan päälle provikat, bonukset ja lisät - viimeisin palkkakuitti näyttää reilua 1500 euroa, mihin tässä elämäntilanteessani olen ihan tyytyväinen.

        Työnkuvasta: DNA:n asiakaspalvelua eli vastataan puhelimeen, sähköposteihin, reklamaatioihin, palautteisiin, on erikseen kiinteän verkon puoli ja mobiilipuoli, kuluttaja- ja yrityspuoli, tilaustenkäsittelypuoli yms. eli tehtäväkenttä on laaja ja osaamistaan voi laajentaa jatkuvasti erilaisiin tehtäviin: työpäivät voivat olla hyvin erilaisia ja tarjota vaihtelua samoihin rutiineihin.
        Asiakkaathan osaavat olla todella ilkeitä ja päivä voi mennä sen takia pilalle, mutta sellaiseen kannattaa asiakaspalvelutyössä varautua, ja koska tämän keskustelun aiheena on GoExcellent, tuskin kannattaa puuttua DNA:n tekemiin päätöksiin sopimusehdoista tai muusta mikä yleensä saa asiakkaat suuttumaan. Jos jotain negatiivista pitää keksiä niin eniten ärsyttää juuri muiden tekemät virheet joita saa sitten selitellä ja selvitellä. Vaikea arvioida onko osa työkavereista oikeasti laiskoja vai pelkästään huolimattomia, virheitä on aika helppo vahingossa tehdä/hankalia tapauksia pompottaa muualle näissä hommissa kun työntekijöitä on paljon ja samoja asioita saattaa hoitaa vuorollaan useampi henkilö.. Siinä ei kuitenkaan auta muu kuin tehdä oma osuutensa huolella loppuun asti.

        Työkavereista/esimiehistä/ilmapiiristä: Ei mitään valittamista! En ole mitään kusetusta huomannut, päin vastoin työilmapiiriä koitetaan ylläpitää ja parantaa jatkuvasti virkistysiltojen, erilaisten myyntikisojen yms. merkeissä. Hyvästä suorituksesta palkitaan esim. leffalipuilla. Esimies on kannustava ja joustava. Työkaverit eivät ole vaihtuneet oikeastaan lainkaan, jonkun verran on kyllä rekrytoitu lisää, mutta lähinnä siksi, että DNA on kasvattanut asiakasmääräänsä ja yksinkertaisesti tekemistä riittää enemmän..

        Tietysti kun samaa hommaa tehdään useassa eri kaupungissa ja GoExcellentille on ulkoistanut palveluitaan muutkin yritykset kuin DNA, on aika vaikea ottaa kantaa muiden toimipaikkojen henkeen tai tilanteeseen.


      • Pirpana88
        palveluneuvoja kirjoitti:

        Itse olen nyt ollut 4kk ihan perus palveluneuvojana Lahden toimipisteessä, enkä oikein ymmärrä näitä negatiivisia kommentteja täällä! Ainakin Lahdessa ilmapiiri on hyvä, työntekijöiden hyvinvointiin panostetaan, työaikojen suhteen ollaan joustavia yms. Bonuksien / provikoiden maksussa ei ole ollut mitään epäselvää tähän mennessä, itse asiassa bonusmallia ollaan koko ajan kehitetty mielestäni parempaan ja motivoimampaan suuntaan. Koko ajan oppii uutta, mikä tässä työssä on palkitsevaa.

        Palkasta: ICT-alan TES on mielestäni kohtuullisen hyvä verrattuna moneen muuhun kunnollisine taukoineen, tarkkoine lisineen jne. Ensimmäinen kuukausi oli 8,21e/h (ok, koska kaksi viikkoa tuosta ajasta meni koulutusjaksoon, jossa istutiin ikään kuin koulun penkillä ja harjoiteltiin rauhassa asioita), 1kk jälkeen 9,59e/h ja nyt kun 4kk tulee täyteen, tuntipalkka nousee reiluun 10 euroon, muistaakseni 10,4e/h tms. Peruspalkan päälle provikat, bonukset ja lisät - viimeisin palkkakuitti näyttää reilua 1500 euroa, mihin tässä elämäntilanteessani olen ihan tyytyväinen.

        Työnkuvasta: DNA:n asiakaspalvelua eli vastataan puhelimeen, sähköposteihin, reklamaatioihin, palautteisiin, on erikseen kiinteän verkon puoli ja mobiilipuoli, kuluttaja- ja yrityspuoli, tilaustenkäsittelypuoli yms. eli tehtäväkenttä on laaja ja osaamistaan voi laajentaa jatkuvasti erilaisiin tehtäviin: työpäivät voivat olla hyvin erilaisia ja tarjota vaihtelua samoihin rutiineihin.
        Asiakkaathan osaavat olla todella ilkeitä ja päivä voi mennä sen takia pilalle, mutta sellaiseen kannattaa asiakaspalvelutyössä varautua, ja koska tämän keskustelun aiheena on GoExcellent, tuskin kannattaa puuttua DNA:n tekemiin päätöksiin sopimusehdoista tai muusta mikä yleensä saa asiakkaat suuttumaan. Jos jotain negatiivista pitää keksiä niin eniten ärsyttää juuri muiden tekemät virheet joita saa sitten selitellä ja selvitellä. Vaikea arvioida onko osa työkavereista oikeasti laiskoja vai pelkästään huolimattomia, virheitä on aika helppo vahingossa tehdä/hankalia tapauksia pompottaa muualle näissä hommissa kun työntekijöitä on paljon ja samoja asioita saattaa hoitaa vuorollaan useampi henkilö.. Siinä ei kuitenkaan auta muu kuin tehdä oma osuutensa huolella loppuun asti.

        Työkavereista/esimiehistä/ilmapiiristä: Ei mitään valittamista! En ole mitään kusetusta huomannut, päin vastoin työilmapiiriä koitetaan ylläpitää ja parantaa jatkuvasti virkistysiltojen, erilaisten myyntikisojen yms. merkeissä. Hyvästä suorituksesta palkitaan esim. leffalipuilla. Esimies on kannustava ja joustava. Työkaverit eivät ole vaihtuneet oikeastaan lainkaan, jonkun verran on kyllä rekrytoitu lisää, mutta lähinnä siksi, että DNA on kasvattanut asiakasmääräänsä ja yksinkertaisesti tekemistä riittää enemmän..

        Tietysti kun samaa hommaa tehdään useassa eri kaupungissa ja GoExcellentille on ulkoistanut palveluitaan muutkin yritykset kuin DNA, on aika vaikea ottaa kantaa muiden toimipaikkojen henkeen tai tilanteeseen.

        Itsellänikään ei ole ollut Helsingissä mitään valittamista. Päin vastoin, tuntuu että kysellään koko ajan miten asioita voisi parantaa, jotta ihmiset viihtyisivät. Palkka tietenkin voisi aina olla parempi, mutta onko se muissakaan senttereissä? En tiedä, ensimmäinen työpaikka koulun jälkeen.

        Olisiko niin, että vaihtelua on riippuen minkälaiseen tiimiin joudut ja minkälaisen esimiehen saat? Ehkä myös paikkakunnilla on eroja... Itselleni sopii tähän elämäntilanteeseen eikä voi valittaa.


    • Shit happens

      Olen ollut useamman vuoden GE:llä töissä, mutta kuluvan vuoden aikana työstä ja työpaikasta on kadonnut kaikki mielekkyys. Palveluneuvojien työssä jaksaminen on venytetty äärimmilleen ja tämä näkyy aivan kaikessa. Tällä hetkellä 80% työntekijöistä etsii vimmatusti uutta työpaikkaa ja vaihtuvuuden vuoksi ovet pyörii kuin saluunassa. Olen ollut aiemminkin suurissa yrityksissä töissä, mutta missään muualla väki ei vaihdu näin tiheään. Hmm... mistäköhän johtuisi?

      GE:n henkilöstöjohtaminen on ala-asteen lääkärileikkien tasolla, kuinkas muuten, kun johtoportaastakin löytyy lähinnä vain oman auktoriteetin pönkitystä kaipaavia tradenomeja. Esimiesten kokemattomuus, osaamattomuus ja haluttomuus vaikuttaa merkittävästi työilmapiiriin, koska asioiden hoito on TODELLA työlästä.

      Tästä kiitoksena työnantaja muistaa huohottaa jatkuvasti niskaan. Kaikkea muistetaan kellottaa, myös paskataukoasi. Hyvästä työstä tuskin saat kiitoksen sanaa, mutta huonoista vaiheista jaksetaan kyllä muistuttaa. Työkalut on myös todella puuttelliset, mutta sitä ei liioin huomioida "rapsoja" vääntäessä. Ethän siis pelkää häpeälistaa? Eniten säälittää uudet, nuoret työntekijät, joita työnantaja pelottelee jos et esim. myy tarpeeksi. Nämä kokemattomat työntekijät nielevät kaiken paskan, työpaikan menetyksen pelossa. Ehkä GE strategia onkin hyväksikäyttää nuoria työntekijöitä?

      Pitkäaikaisiten työntekijöiden kokemukseta ja ammattitaidosta työnantaja ei piittaa sen vertaa, että viitsisi joustaa ylipäätänsä missään asiassa. Mm. eräs työntekijä ei saanut PALKATONTA VAPAATA isoäitinsä hautajaisiin. Tästäkin vapaasta päätti keltanokka-esimies, jonka peruste on varmaankin naamaraja? Tunneälyllä ei liioin ole siunattu.

      No, mutta ainahan on helppo sanoa, että välitämme työntekijästä ja näyttäähän se nätiltä fläppitaululla. Kyllä se todellisuus aina parin kuukauden sisällä valkenee. Ja hei! Onhan tänä vuonna pikkujoulut ensimmäisen kerran sitten vuoden 2007... Wow!

      • GoNo

        Samaa mieltä eli ei kannata mennä GoE:lle jos vaan muuta löytyy. Kaikki kellotetaan, ohjeistukset muuttuvat kokoajan ja tiiminvetäjät vetävät lonkkaa sohvalla.
        Työkaverit on mahtavia, siihen jääkin ainoa plussa tästä paikasta. Jopa työterveyslääkäri on huolissaan masentuneisuudesta ja uupumisesta ja liikaa saikkua=ei jatketa sopimusta että näin...


      • 6+15
        GoNo kirjoitti:

        Samaa mieltä eli ei kannata mennä GoE:lle jos vaan muuta löytyy. Kaikki kellotetaan, ohjeistukset muuttuvat kokoajan ja tiiminvetäjät vetävät lonkkaa sohvalla.
        Työkaverit on mahtavia, siihen jääkin ainoa plussa tästä paikasta. Jopa työterveyslääkäri on huolissaan masentuneisuudesta ja uupumisesta ja liikaa saikkua=ei jatketa sopimusta että näin...

        Kannattanee hommata itsensä pään hajoamisen takia sairaslomalle ja etsiä sinä aikana uusi työpaikka, ihan mikä tahansa uusi työpaikka jos tilanne on noin huono.


      • EX - Ge pysyvästi!
        6+15 kirjoitti:

        Kannattanee hommata itsensä pään hajoamisen takia sairaslomalle ja etsiä sinä aikana uusi työpaikka, ihan mikä tahansa uusi työpaikka jos tilanne on noin huono.

        Joo, täällä myös yksi entinen GE:n työntekijä. Olin GE:llä töissä..Ja joo, voin todella sanoa että paskin työpaikka mitä minulla on ikinä ollut.Huh huh..Ensinnäkin koulutus..meillä ei edes ollut mitään kunnollista sellasta :O Asiat käytiin nopsaan läpi tyyliin pikakelauksella ettei oikein mitään oppinut..Sitten seuraavat varsinaiset työviikot olivat suoraan vaatimista urakkatahtiin..Ei siinä urakkaan ihminen voi mitenkään heti päästä, jos ei kerran asioita olla kunnolla opetettu.Etenkin kun ei ole aikaisempaa kokemusta ollut tästä työstä.

        Toi taukojen kellottaminen ja muutenkin kaiken mahdollisen vahtaaminen alkoi ahdistamaan. Itse ainakin pyrin tekemään huolella työt niin sitten kytätään ja valitetaan hitaudesta työssä.Joo-o, parhaansa sitä yrittää..ei tuolla pikakelauksella voi paljoa osaamisia vaatia.

        Työkaverit oli ainoa plussa työssä. Mikään muu ei tuntunut toimivan ollenkaan.En suosittele tätä firmaa kenellekkään, en edes tämän firman asikkaille.Pohjanoteeraus! Ansaitsevat pokaalin Suomen Paskin työpaikka.


      • Dirty Work
        EX - Ge pysyvästi! kirjoitti:

        Joo, täällä myös yksi entinen GE:n työntekijä. Olin GE:llä töissä..Ja joo, voin todella sanoa että paskin työpaikka mitä minulla on ikinä ollut.Huh huh..Ensinnäkin koulutus..meillä ei edes ollut mitään kunnollista sellasta :O Asiat käytiin nopsaan läpi tyyliin pikakelauksella ettei oikein mitään oppinut..Sitten seuraavat varsinaiset työviikot olivat suoraan vaatimista urakkatahtiin..Ei siinä urakkaan ihminen voi mitenkään heti päästä, jos ei kerran asioita olla kunnolla opetettu.Etenkin kun ei ole aikaisempaa kokemusta ollut tästä työstä.

        Toi taukojen kellottaminen ja muutenkin kaiken mahdollisen vahtaaminen alkoi ahdistamaan. Itse ainakin pyrin tekemään huolella työt niin sitten kytätään ja valitetaan hitaudesta työssä.Joo-o, parhaansa sitä yrittää..ei tuolla pikakelauksella voi paljoa osaamisia vaatia.

        Työkaverit oli ainoa plussa työssä. Mikään muu ei tuntunut toimivan ollenkaan.En suosittele tätä firmaa kenellekkään, en edes tämän firman asikkaille.Pohjanoteeraus! Ansaitsevat pokaalin Suomen Paskin työpaikka.

        Tunteettomat Pellet johtaa kyseistä firmaa. Homma perustuu siihen että nuoria työntekijöitä käytetään hyväksi ja asetetaan heidät vanhempien työntekijöiden edelle, eikä ymmärretä sitä että ne nuoret sieltä kuitenkin lähtevät pois opiskelemaan tai muualle jonkin ajan kuluttua. Eikö olisi viisaampaa satsata vanhempiin kokeneisiin työntekijöihin jotka sinne voisivat kenties jäädä jos palkka olisi edes kohtuullinen? Hulluksi on mennyt tämä meininki, tulevaisuudessa saavat varautua siihen että venäläiset ja kiinalaiset tulevat tekemään noilla palkoilla heille hommia. Palkkaa lisää, jos sitä on kerran luvattu! Eikö lupaukset pitäisi myös toteuttaa? Ei ainakaan kyseisessä Pelle firmassa sitä ole tapahtunut!


      • Shit really happens

        Nykyään olen onneks jo ex-GE:läinen enkä todellakaan(!) suosittele kyseistä firmaa työpaikaksi jos arvostat työnantajassa hyvää henkilöstöjohtamista. Sitä nimittäin saa hakea tästä firmasta suurennuslasilla. Jos firmassa osataan hoitaa henkilöstöjohtaminen hyvin ja esimiehet osaavat hommansa, päästään tällä jo todella pitkälle työhyvinvoinnissa ja mielekkyydessä. Toki työntekijänkin asenne vaikuttaa.

        Paskoilla työvälineillä (tietokoneet) asiakasohjelmien jatkuvalla prakaamisella saadaan jengi nopeasti hyytymään. näin todella käynyt tällä firmalla. älä hemmitissä mene jos tahdot vielä vuoden päästä olla mielekkäässä duunissa. Sairaspoissaolot ovat tähtiluokkaa täällä.


      • Shit really happens
        Shit really happens kirjoitti:

        Nykyään olen onneks jo ex-GE:läinen enkä todellakaan(!) suosittele kyseistä firmaa työpaikaksi jos arvostat työnantajassa hyvää henkilöstöjohtamista. Sitä nimittäin saa hakea tästä firmasta suurennuslasilla. Jos firmassa osataan hoitaa henkilöstöjohtaminen hyvin ja esimiehet osaavat hommansa, päästään tällä jo todella pitkälle työhyvinvoinnissa ja mielekkyydessä. Toki työntekijänkin asenne vaikuttaa.

        Paskoilla työvälineillä (tietokoneet) asiakasohjelmien jatkuvalla prakaamisella saadaan jengi nopeasti hyytymään. näin todella käynyt tällä firmalla. älä hemmitissä mene jos tahdot vielä vuoden päästä olla mielekkäässä duunissa. Sairaspoissaolot ovat tähtiluokkaa täällä.

        kokemusta firmasta noin kolme vuotta... että ei mikään kuukauden parin rykäys. siinä ajassa sitä ehti jo todeta ainakin oman team Leaderin osaamattomuuden ja huomata kuinka kykenemätön on johtamaan tiimiä. Noh, eihän voi vaatia kauhalla jos on lusikalla annettu esimiestaitoa. sitä ei vaan yksinkertaisesti kaikilla ole.


      • pöh123

        Miksi et ole ollut pikkujouluissa? Onhan meillä ollut...


      • Dna palveluneuvoja

        Kukahan valopää siellä ollu esimiehenä kun on tarjonnukkin palkatonta vapaata isoäidin hautajaisiin. Lähisukulaisen hautajaiset kuuluu palkallisiin vapaisiin.


    • kyllästynyt1235

      Ihan täyttä kuraa koko paikka, puoli vuotta ehdin olla...painostetaan kusettamaan asiakkaita ja koulutetaan viikko jonka jälkeen menet luureihin!?!? Asiakkaat huutavat luureihin että on se kumma kun työntekijätkin ihan pihalla asioista! No asiakkaat ovat oikeassa, olimme ihan pihalla perusasioista, esim liittymätyypeistä! Eihän koulutuksessa kerrottu muusta kuin miten saada asiakas ostamaan lisää, määräaikaisuudesta ei tarvitse kertoa. Eli opeteltiin puhumaan niin että asiakas ostaa tuotteen vaikkei hän sitä tarvitse. Lähestulkoon kaikki puhelut koskivat laskutus virheitä kun asiakkaille lähti vääriä laskuja ja myyjät olivat huijanneet heitä! Jos mokkula EI TOIMI vaikka myyjä luvannut sen toimivan myös lapin perukoilla niin sitähän et saa palauttaa vaan maksat sitä 2vuotta!!!!!!
      Ja lopulta sinut irtisanotaan koska et ilmota olevasi keuhkokuumeessa! Vaikka todellisuus oli se, että soitin 3päivänä pari kertaa päivässä, eli suomeksi 6 kertaa, mutta kukaan ei vastannut!

      • kyllästynyt213135

        Niinkuin aikaisemmin mainittu, työntekijät vaihtuvat naurettavan tiheästi :D
        Työkaverini sai kirjallisen varoituksen, koska hän lähti kesken työpäivän oksennustaudin takia ja kävi vasta seuraavana päivänä työpaikkalääkärillä. Kuitenkin ilmoitti esimiehellen ENNEN töistä lähtemistä, että kävi oksentamassa eikä pysty jäämään töihin.


      • kyllästynyt15135

        Soitin myös liittoon tästä hienosta irtisanomisesta, niin he kertoivat, että työpaikka on jo mustalla listalla ja siitä on tullut liittoon useita yhteydenottoja...
        Eli en suosittele kellekkään täyspäiselle :D Aivan virhe valinta, tekisin mielummin vaikka vessojen siivousta 8h päivässä.


      • Uteliainen
        kyllästynyt15135 kirjoitti:

        Soitin myös liittoon tästä hienosta irtisanomisesta, niin he kertoivat, että työpaikka on jo mustalla listalla ja siitä on tullut liittoon useita yhteydenottoja...
        Eli en suosittele kellekkään täyspäiselle :D Aivan virhe valinta, tekisin mielummin vaikka vessojen siivousta 8h päivässä.

        Kertokaa nyt vielä te kyllästyneet, minkä paikkakunnan GE:llä olitte töissä? Että osaa välttää :)


    • <tyttö<

      Ei mitään kovin hyvää luettavaa täällä..:o


      Itse pääsin haastatteluun jokin aika sitten, mutta peruin sen, koska jos näin monet ihmiset valittavat, niin samaa tulisin varmasti itsekin valittamaan.
      Olen ollut parisen kuukautta työtön ja haluan todella kovasti töitä, mutten ala kuitenkaan tekemään töitä, joka on kusetusta ja kärsimystä.

      • Uteliainen taas

        "Ei mitään kovin hyvää luettavaa täällä..:o

        Itse pääsin haastatteluun jokin aika sitten, mutta peruin sen, koska jos näin monet ihmiset valittavat, niin samaa tulisin varmasti itsekin valittamaan.
        Olen ollut parisen kuukautta työtön ja haluan todella kovasti töitä, mutten ala kuitenkaan tekemään töitä, joka on kusetusta ja kärsimystä. "

        Itse en kyllä nettikirjoittelun perusteella tekisi tuollaisia ratkaisuja. On täällä haukuttu monia muitakin firmoja, mm. yhdessä olin töissä kuusi vuotta ja tienasin suht leppoisalla meiningillä todella hyvää liksaa, jonka ansiosta minulla on säästöjä vieläkin. Netistä sitten luin "totuuksia" kuinka tässä yrityksessä pärjää vain ne jotka aloittavat suhteen pomon kanssa ja heti saat kenkää jos et suostu jne. Ja mikään ei pitänyt paikkaansa! Meillä oli hyvä työporukka, mielekäs työ ja hyvä palkka. Nämä kirjoitukset täällä ovat aina jonkun henkilön omia näkemyksiä, kaikki työt eivät sovi kaikille. Usein äänekkäimmän vastarinnan muodostavat ne ihmiset jotka eivät jossain työssö pärjää.


    • mimimimkkkkak

      Nimenomaan,useimmiten ne mussuttajat on sellasia jotka pelkää puhelinta ja pääsee itku jos kuulee ruman sanan. Ei kannata ihan kaikkea usko sentään! Kaikista ei todellakaan ole puhelintyöhön, se on rankkaa. Ja turha odottaa esimieheltä päähän taputtamista ja kiitosta jos ei osaa myydä.. Toki on huonojakin esimiehiä liikkeellä,mutta aina vika ei ole hänessä :)

    • Hmmmmmmm1

      Kuinkahan pitkään firma pärjää jos vain MYY asiakkaille, mutta ei palvele heidän tarpeitaan ongelmatilanteissa? Ok, asiakas voi olla sidottu pariksi vuodeksi, mutta tämän jälkeen ei koskaan enää palaa. Eli sulle ei oo tällä tyylillä kauhean pitkäaikaista duunia tiedossa . Jos olet helvetin kova myyntitykki, niin tiedätkin varmaan jo, kuinka paljon uusien asiakkaiden hankkiminen yritykselle maksaa..? Ja varmaan siellä myynnillisyys koulutuksessakin joku penkalta noukittu sales coach on osannut kertoa, että vanhoista asiakkaista kiinni pitäminen on tänä päivänä aika kova juttu... eiks je? Mutta ei myyntitavoitteet tms. tee GE:stä paskaa työpaikkaa, vaan se ettei työnantaja arvosta tekijöitään paskan vertaa. Toki ilmapiiriä voi aina välillä yrittää piristää jollain "ilon (tai pohjanmaan) kautta" -tempauksella, mut totuus on: TOO LITTLE, TOO LATE. Valitettavasti Lahden seudulla firman huono maine on todella pitkälle levinnyt, eikä nimen jatkuva vaihto enää oikein auta... soriiii.

    • uuyra

      Hei ihmiset, oli hyvää tai pahaa sanottavaa, niin kertokaa mistä paikkakunnasta on kyse ja millasissa hommissa olette olleet. Itse olen menossa Lahden pisteeseen töihin ja en kyllä ole kuullut keltään negatiivista ko.paikasta aiemmin. Ihan omalla asenteella voi vaikuttaa paljon. Tuskin on olemassakaan työpaikkaa josta olisi nykyisillä ja entisillä työntekijöillä pelkkää hyvää sanottavaa? Ei siis kannata hirveästi omia päätöksiä laittaa nettikeskusteluiden varaan...

      Esimiehellä on valtavan suuri vaikutus siihen millaista töissä on olla ja toivon hartaasti että olisi asiansa osaava. Monesti nuo jurputtajat on juurikin nuoria ihmisiä joilla ei ole paljoakaan työkokemusta ja kuvittelevat että työnteko on aina yhtä juhlaa, eivätkä viitsi yrittää kunnolla ja kun tullaan huomauttamaan niin loukkaannutaan verisesti ja rynnätään keskustelupalstoille kirjottelemaan vihasena. Toki tuollaisiin aiheettomiin varotuksiin sun muihin saa ja pitääkin puuttua, mutta monella tuntuu siinä omassa asenteessa olevan vikaa.

    • Kokemusta on

      Aivan varmasti on olemassa työpaikkoja, joista sekä nykyisillä että entisillä työntekijöillä pelkkää hyvää sanottavaa. Tuo GE ei kyllä kuulu todellakaan niihin!

      • Keithander

        Ihmettelen suuresti näitä juttuja. Itse olen ollut GE:n leivissä kohta vuoden ja pomot on mukavia, työvuoroissa joustetaan aina (eikä tarvitse olla edes mummon hautajaiset vaan vaikka halu päästä bilettämään), aina saa apua kysyttäessä jne. Tauot ym. on määritelty tessissä, etuina lounassetelit, liikuntasetelit jne. enkä kyllä koe että kukaan hengittää niskaan.

        Palkka on kylläkin surkea ja se varmasti yksi syy suureen vaihtuvuuteen, sama kuin ei-aina-niin-mukavat asiakkaat joiden huutoa ei herkimmät jaksa kuunnella.


    • 1901

      Mielenkiintoista luettavaa, aloitan team leaderina viikon päästä ja toivon mukaan tiimini jäsenet osaavat aukaista suunsa minulle, jos kokevat etten osaa tukea heitä esimiehenä, tai jos kokee olevansa huonossa työsuhteessa.

      Olen kokenut myyjä, asiakaspalvelija sekä esimies ja tällä paikkakunnalla ovat hyvin pitkälti muutkin team leaderit, sillä olen heistä muutaman tavannut ja tiedän heidän taustojaan. Tiimeissäkin on tuttujani, osa heistä entisiä alaisiani ja kyseltyäni heiltä, miten ovat työssään viihtyneet, arvio oli että ihan perusduunia peruspalkalla ja se on minusta jo aika hyvin se kun call centeristä puhutaan.

      Mikä on GoE:lla muuttumassa, on se että esimiestyöskentely tulee olemaan entistä enemmän henkilökohtaista tukemista, eli siirrytään pelkästä raportoinnista sinne tiimin seuraan.

      • jallajallaa

        Eihän sinne pääse edes haastatteluun. Olen hakenut jo useamman kerran,mutta eipä koskaan kuulu GoE:n suunnalta mitään. Työn edellyttämää työkokemustakin löytyy, mutta liekö sitten ikä kuitenkin esteenä, vaikka mainostavat että soveltuu jopa senioreillekin....enkä ole vielä edes seniori iässä :)


      • Kohta exGoE

        Toivottavasti olet se muutos jota GoE tarvitsee.

        Olen ollut töissä kyseisellä firmalla kaksi vuotta.
        Ja mielestäni tässä ketjussa esiintyvät mielipiteet ja palautteet pitää kaikki paikkansa.

        Esimiehet eivät ole olleet ymmärtäväisiä tai joustavia.
        Yksikön johtajista tai isommasta johtoportaasta puhumattakaan.

        Kaikki tauot, tulemiset ja menemiset kellotetaan. Jos myöhästyt töistä minuutin niin saat varoituksen, jos olet töissä liian pitkään ei sinulle välttämättä siitä makseta.
        Palkka on Suomen tasolla aivan liian pieni. Perus aspalainen saa n.1400e/kk täysillä työtunneilla. Tuota rahaa vastaan saa kuunnella ikäviä asiakkaita ja huonoa esimiesjohtoa, käyttää tietokonelaitteita jotka olivat vanhoja jo 90-luvulla sekä tietenkin NIIIN ihanaa automaattikahvia.

        Osassa GoE:n pisteitä on käytössä PAM:n TES ja osassa ICT:n TES, suurin ero näiden kahden välillä on n. 500e/kk. Jos siis on pakko tehdä GoE:lle töitä, mene siihen työtehtävään joka käyttää ICT:n TESsiä.
        Provikoita ja Bonuksia toki myös maksetaan, mutta näitäkin vain vähän ja summia pienennetään kokoajan.

        Sairaslomia tosiaan pidetään tässä firmassa paljon, eikä ihme. Työntekijät ovat uupeneita ja ahdistuneita. Työnkuva on itsessään huono ja esimiehet eivät sitä osaa tai halua parantaa. Parasta firmassa on tosiaan työkaverit, ne ovat ne ihmiset jotka ovat samassa suossa sinun kanssa ja jotka pystyvät tsemppaamaan sinua eteenpäin, silloinkin kun esimiestä se ei kiinnosta.

        Tässä firmassa on niin paljon asioita, niin väärin. Toivottavasti johto vielä joskus herää tajuamaan, että ei firma voi näin pyöriä vuodesta toiseen.


      • Kolkyt ja risat
        jallajallaa kirjoitti:

        Eihän sinne pääse edes haastatteluun. Olen hakenut jo useamman kerran,mutta eipä koskaan kuulu GoE:n suunnalta mitään. Työn edellyttämää työkokemustakin löytyy, mutta liekö sitten ikä kuitenkin esteenä, vaikka mainostavat että soveltuu jopa senioreillekin....enkä ole vielä edes seniori iässä :)

        Olin haastattelussa, en päässyt. Olen myös iältäni jotain juniorin ja seniorin väliltä. En ole mikään sinisilmäinen enää, joten oletin olevan syy siihen. Helpompi huijata nuoria?


    • Lankaan menin minäki

      Go exellent on ihan taanomainen puhelinmyyntifirmam´, joka muuttaa nimeään koko ajan koska ei saa työntekijöitä heti kun nimi tulee tutuksi kuten Lahdessa. hirvittävää kyttäämistä ja kaikki kiellettyä palkka 9 ege tunti ja tunteja neljä eli jos lasket siitä verot niin mitä jää...omituista tiuhua..annetaan kyllä hyvä ja valheellinen kuva aluksi mutta totuus paljastuu pian. pomoilla tupakkatauot ns. hyvien työntekijöiden kanssa ja ei mitään esimieskoulutusta tms, huh älä vaan mene. mene vaikka perinteisesti myymään lehtiä saat siitäkin sentään palkan.. järkyttävä paikka

      • Kieliposliini

        "taanomainen puhelinmyyntifirmam´", "palkka 9 ege tunti ja tunteja neljä eli jos lasket siitä verot niin mitä jää...omituista tiuhua". Ei kyllä tälläisen tekstin perusteella yhtään ihmetytä, että tunteja oli vaan neljä, etkä koskaan ollut siellä pomojen tupakkitauoilla. Et ilmeisesti ole enää GoExcellentillä töissä ja olen siitä kovin iloinen. Toivottavasti sinullekin löytyy joku työpaikka, jossa pääset useammin tupakille ja palkka on kova ilman suuriakaan avuja. Hetkinen, sellainen työpaikkahan on olemassa... Eduskunta, sinne pääsi Hakkarainenkin.


    • ;__;

      Itse olen ollut reilun kuukauden talossa palveluneuvojana ja olen enemmän kuin tyytyväinen työpaikkaani. Lueskelin tätä topicia ennen työhaastattelua ja jopa epäröin haastatteluun menoa, onneksi tuli mentyä. Mukavat duunikaverit ja rento ilmapiiri.

    • NC01

      Olin töissä kyseisessä firmassa (tosin silloin eri nimellä) Lahdessa useamman vuoden. Aluksi kaikki oli mahtavaa, mutta pikku hiljaa meno alkoi tökkiä. Ongelma taisi kuitenkin olla enemmän toimeksiantajassa kuin työnantajassa. Jossain vaiheessa tuli ongelmia esimiehen kanssa, mutta muutoksien mukana tuo esimies sai kenkää. Palkka oli kehno näin jälkeen päin ajatellen, mutta siinä elämäntilanteessa kaupan alalta tullessa ihan kohtuullinen.

      Mitä jäi käteen? Työuupumus, hieno sanonta: Kukaan ei maksa sulle ajattelusta, paljon uusia kirosanoja ja monta hyvää ystävää (puhumattakaan kavereista). En kadu sitä, että menin töihin sinne, mutta sitä kadun etten lähtenyt aiemmin pois. Jos sulla pää kestää asiakkaiden jatkuvaa pään aukomista, alituista kiirettä ja häpeälistoja, niin tää voi olla sulle oikea paikka. Jos taas ilkeä ihminen saa sut itkemään, unohda koko juttu.

      • Halme

        "Ongelma taisi kuitenkin olla enemmän toimeksiantajassa kuin työnantajassa." Juuri näin. Mulla täynnä muutama vuosi GoE:llä, eikä itse firmaa vastaan ole mitään. Sen mitä muista alan toimijoista tiedän (mm. Eniro Sentraali), on työntekijöiden asema aivan yhtä ankara ja toimeksiantajien painostus firmaa kohtaan yhtä häikäilemätöntä.

        Koko CallCentereiden ja ulkoistettujen Back Office -palvelujen ideahan on siinä, että yritykset haluavat ostaa nämä palvelut toiselta yritykseltä, jolloin sopimukset ovat lyhyitä, eikä mikään laki sanele, millä hinnalla ja sisällöllä seuraava sopimus tehdään tai ollaan tekemättä, sillä kyseessä on yritysten välinen kauppa. Tai sanelee hieman, mutta ei pakota tekemään. Tällöin tilaajayrityksen ei tarvitse huolehtia palveluja tuottavista työtekijöistä, vaan se voi käytännössä milloin tahansa vaihtaa halvempaan tai lopettaa tilaamisen kokonaan. Sopimussakot kesken kauden irtisanottavissa sopimuksissa ovat suuruudeltaan aivan eri luokkaa kuin mitä yritykselle lankeaisi maksettavaa jos se sanoisi irti omia työntekijöitään.

        Väitän aivan kirkkain silmin, että vuosineljänneksenkin (joka on pisin aika, jonka riistoporvari pystyy käsittämään) aikana tarkasteltuna olisi esim. GoExcellentiltä tilaavien yritysten (mm. DNA, Sonera, Plus-TV ja monia muita, tuossa ne suurimmat) huomattavasri halvempaa palkata itselleen työntekijöitä hoitamaan GoE:n tekemät työt ja noille palkatuille pystyisi maksamaan reilusti parempaa palkkaakin ja vieläkin oma CallCenter ja BO tulisivat halvemmaksi. Tilatessaan GoE:ltä yritykset joutuvat näet samalla maksamaan taas yhden kasvulukuja kyttäävän sijoittajaportaan ylisuuret osingot (eli samalla kierrättämään asiakkailta kupattua rahaa porvariveljien holveihin pois arvonlisäveroja tuottavasta kulutuksesta), joten vaikka meillä työntekijöillä on työn vaativuuteen suhteutettuna huomattavasti valtakunnan keskiarvoa huonommat palkat, on tämän ulkoisen palvelun tilaaminen aivan helvetillisen kallista.

        Siinä sitten viilaillaan minuutteja pois, sillä mikäli niitä ei viilata, löytyy jostakin kolosta firma, joka ne viilaa ja halvemmalla. Jos näyttää siltä, että Suomen markkina-alue on liian pieni, eikä toimeksiantajien omistajien enää kannata kilpailla muiden saman alan toimijoiden kanssa, on heidän helppo myydä liiketoimintansa ja ilmoitta GoE:lle, jotta son moro, oli kiva pelata kanssasi. Tämä on muutaman päivän projekti ja sitten minä (eli GoE:n rivityöntekijä N N) alankin jo miettimään, jotta milläs sitä asuntolainaa taas lyhennelläänkään.

        Tätä on markkinatalous ja onhan meillä asiat kuitenkin ihan hyvin. Tiesittekö muuten mitä eroa on kiinalaisella teollisuustyöntekijällä ja muinaisen Rooman imperiumiun orjalla? No, Rooman lakien mukaan isäntä oli velvollinen huolehtimaan orjansa hyvinvoinnista...

        ITC on sittenkin parempi näissä töissä kuin PAM


    • Abepossu
      • haylenin

        No tuo linkki nyt on aika huono kertomaan mitään työpaikasta.. Kuka on niin tyhmä,että julkisesti kirjottelee tommosia?! Huh huh!

        Mutta joo, alkuun työ vaikutti mukavalle ja vaihtelevalle. Pian alkoikin totuus valjeta, ja ei hitto mitä persettä! Siis siihen minimaaliseen palkkaan nähden aivan kohtuuton vastuu, kiire ja kyttäys. Vrt. esimerkiksi kaupan kassatyöntekijään joka tienaa enemmän koska heillä on mm. iltalisät,viikonloppu lisät jne. Yhtään aliarvioimatta kassatyötä,mutta kyllä aspassa joutuu päätään käyttämään jatkuvasti. Ohjeet muuttuu päivittäin, aina on jotain rikki ja puuttuu, mutta eihän siinä mitään kun esimiehet tai puhumattakaan toimeksiantajat, eivät joudu asioita ihmisille kertomaan ja pahoittelemaan.. Tosi paljon manuaalista ja yksitoikkoista työtä jota pitäisi tehdä robotin tahdilla. Jokaista sekuntia mitataan.

        Esimiehet on onnettomia ja kylmiä, kiire heilläkin.

        Työ itsessään on mukavaa, mutta en näe syytä, miksi pitäisi ikäänkuiin hyväntekeväisyytenä tehdä työtä alipalkalla ja ilman lisiä. Työ vaatii oikeasti paljon, että pystyisi tekemään sitä tavoitteiden mukaisesti. Työkaverit on tietenkin huippuja, mutta heitäkään ei siinä kiireessä juuri näe.


    • Ei voi ymmärtää

      En kyllä tajua tätä kaikkien mussutusta huonoista palkoista? Itse olen raatanut vuosikausia niskalimassa ulkoilmassa säässä kuin säässä paljon huonommalla palkalla. Te pullamössövikisijätkin osaisitte arvostaa lämmintä sisätyötä jos teillä olisi mitään kosketusta nykyelämän tosiasioihin. Jos vähän avaisitte silmiänne niin huomaatte että palkka on varsin kohtuullinen moneen muuhun duuniin verrattuna. Osaamisen ja kokemuksen mukaan palkka määräytyy ja kyse ei todellakaan ole mistään minimipalkoista. Täällä meidän syrjäisellä paikkakunnalla tämä on yksi harvoista työnantajista, ja olen todella kiitollinen että töitä ylipäätään on!!

    • oikeusjakohtuusmulle

      Niin nää on sellasia mestoja että tonne olis kiva syytää kaikkai contact center palvelut pois oman alan kalleimmista TES:stä, sinne vaan excellentille kaikki matkatoimistoiden palvelut ja laivayhtiöiden palvelut ja hotellivaraamot, excellentin kavereille ei tarvitse maksaa kuin 50% siitä palkasta mitä matkatoimistoissa maksetaan mutta työ olisi kuitenkin tismalleen samaa. Säästöä sanoi työnantaja kun työntekijöiden oikeuksia polki :o)

    • djaa

      Kylläpä täällä valitetaan. Olin itse puoli vuotta ko. firman alaisuudessa ennen opintojen jatkoa, ja kyllä ihan tyytyväinen olin. Hirveän mukavaa porukkaa, tiimari leppoisa. Työ oli haastetta alusta loppuun mutta otin sen kasvun ja kehittymisen paikkana. Onhan tuollakin toki omat ongelmansa vaikken ehtinyt niihin niin perehtyä lyhyen työsuhteen aikana. Aspalaisena kovaa työtä, mutta mitä sitä mennä peukaloita pyörittelemään 8h joka päivä?

    • been there done that

      Olin yrityksessä töissä parisen kuukautta, kunnes irtisanouduin. Hakevat jatkuvasti työntekijöitä, joka kertoo tiheästä vaihtuvuudesta. Oletin tekeväni töitä palveluneuvojana, mutta 60% työstä olikin myyntityötä. Alusta asti työn kanssa jäi todella yksin, apua ja neuvoja oli hankalaa saada. Tämä heijastuu myös asiakkaisiin, jotka joutuvat soittamaan useita kertoja ongelmatilanteissa kun "homma ei ole hoitunut" ja ovat ärtyneitä ja vihaisia. Työntekijä joutuu myös paikkailemaan työkavereitten virheitä päivittäin, juurikin sen takia ettei neuvoja vain saa. Myyntityö oli pakollista ja kun päivittäin toistaa samat jutut 50 kertaa, alkaa se nopeasti puuduttaa. Itse koin juurikin tuon pakollisen tyrkyttämisen ahdistavana, eikä puheluiden jakautumisessa ole aina logiikkaa. Esimiehillä ei usein ole käsitystä siitä, miten omaa hommaa pitäisi tehdä, ja vastuuta sysätään taas työntekijän niskaan. Työaikaa seurataan koko ajan ja päivittäin keskustellaan omasta tuloksesta... Työtahti pitäisi olla mahdollisimman nopea, työn laadukkuudella ei ole aina niin väliä kunhan nopeus ja tehokkuus säilytetään. Palkkaus on suhteellisen alhainen, työ on henkisesti raskasta ja sitä tosiaan pitää tehdä tehokkaasti joka päivä. Myyntitykit pääsevät hyvässä lykyssä bonuksille, mutta ahkeruudesta ei sinällänsä palkita.
      Työyhteisö on nuorekas ja sopii parhaiten parikymppisille opiskelijoille ja nuorille jotka vielä hakevat suuntaa mitä tehdä. Duunibileitä järjestetään ja työkaverit ovat rentoja ja kivoja. Parhaiten työssä menestyy puhelias ja vahvasti kilpailuhenkinen tyyppi, joka saa kiksejä siitä, että myyntiä tulee. Ei tarvitse olla terävin kynä penaalissa, itseasiassa siitä voi olla jopa haittaa.
      Tulipahan kokeiltua, en kadu, mutta olin helpottunut kun lopetin. Moni homma ei vain toiminut ja totesin, että on mukavampia työpaikkoja olemassa.

    • jobbaus

      Mulla olisi kohta haastattelu Toimistotyöntekijäksi kyseiseen firmaan ja haluaisin tietää mitä tämä ns.toimistotyö pitää sisällää? ja on vielä henkilöstövuokrausfirman kautta.

    • pyhrules

      Ja mitenköhän vähän tuonne jää jäljelle tän jälkeen? Äitiyslomalla olijat on turvassa, ei muut. Kai.

      Ihan hirveetä lukea näitä yytee-juttuja. Se on nyt trendi, että kaikkialla pitää vähentää ja tehostaa. Mutta tehostuuko kuormittamalla enempi vaan jäljelle jääviä. Mut oisko tuolla nyt uhkana, että toimeksiantajat on lopettamassa sopimuksiaan vuodenvaihteessa. Tulee sittenkin lisää työttömiä.

    • pauliina111

      Itse olen goexcellentillä töissä kohta 4kk. Mielestäni suurin ongelma on toimeksiantaja. Työstä voisi saada mukavaa, mielekästä ja työilmapiirin hyväksi mutta koska toimeksiantaja ei välitä työntekijöistä eli palveluneuvojista vaan keskittää kaiken vain tulokseen ja oikeasti asiakkaiden huijaamiseen myöskin. Aika puhelun jälkityöhön on puristettu yhteen minuuttiin, joka on liian vähän. Jos et ole langanpäässä vaan pidät liikaa taukoa saat varmasti sanomista aiheesta. Minulla tauko aikaa menee jälkityöhön joka on siis puristettu yhteen minuuttiin ja usein joku tauko jää pitämättä. Työkavereiden kanssa ei ole aikaa puhua, joka tekee työstä melko yksinäisen. Se taas vaikuttaa työilmapiiriin. Mutta selkeästi Parhaiten työssä menestyy puhelias ja vahvasti kilpailuhenkinen tyyppi, joka saa kiksejä siitä, että myyntiä tulee. Itse koen olevani ko tyyppi ja saannut paljon positiivista palautetta työstäni, mutta monet muut eivät ole. Henkiset paineet ovat suuret ja kaikkien pää ei sitä kestä. Se on yksi syy tiuhaan vaihtuvuuteen. Itse olen myös katsonut muita vaihtoehtoja, mutta sanonta kaikkeen paskaan tottuu pitää paikkansa ja aina ei kannata mennä merta edemmäs kalaan. Jos minulle tarjotaan määräaikaisuuteni jälkeen parempia etuja ja koulutusmahdollisuutta mistä oli puhetta esimieheni kanssa saatan jäädäkkin. Koen itseni tunnolliseksi työntekijäski ja haluan tehdä työni hyvin. Uskon että sitä arvostetaan ja jos ei arvostettaisiin tuskin enää olisin tuolla töissä.

    • go_nuts

      Työtuomioistuin osaa varmasti kertoa, minkälaisesta firmasta on kyse. :)

      http://www.oikeus.fi/tyotuomioistuin/58861.htm

      Pari vuotta sitten kirjoitin tähän ketjuun, olin ollut firmassa muutaman kuukauden kesätöissä, ja olin tyytyväinen. Aika nopeasti sen jälkeen meininki muuttui sekopäiseksi, myyntitulokset nousivat yhtäkkiä tärkeimmäksi asiaksi, kun palvellaan asiakaspalveluun soittavia asiakkaita.

      Ihmiset eivät voi hyvin tuossa firmassa. Työntekijöistä tulee väkisin kyynisiä, kun kaikkia tekemisiä kytätään, tilastoidaan, nauhoitetaan, kuunnellaan ja tarkkaillaan. Oman työn arvostus katoaa, kun koko ajan joku on kirjaimellisesti huohottamassa niskaan tai jos ei, niin ainakin sähköpostiin tulee esimieheltä päivittäin palautetta edellispäivän tuloksista. Sairaslomia tuossa firmassa pidetään aivan valtavasti.

      Sovituista asioista ei pidetä kiinni. Firma yrittää säästää kaikessa työntekijöiden kustannuksella. Ehdotettiin jopa ns. "split shift" -työvuorotusta, jossa työntekijällä saattaa olla töitä aamulla klo 8-12 ja iltapäivällä klo 16-20. Tätä markkinoitiin "joustavuutena". En tiedä onko tätä sovellettu jo käytäntöön, mutta kaikki olivat kyllä kauhuissaan silloin kun tuota ehdotettiin viime keväänä.
      Provikat firma jätti usein maksamatta, aina löytyi joku selitys kymmenien sivujen excel-tilastoista. Tuossa olit mennyt "punaiselle", joten oikeutta tienaamiisi provikoihin ei ole. Myyntitavoitteet olivat kuitenkin tiukkoja ja ne tiukentuivat jokaisella vuosineljänneksellä.

      Viime kevät oli pahin. Helmikuussa firma ilmoitti käynnistävänsä mittavat YT-neuvottelut. Kevät meni epätietoisuudessa. Päivittäin kahvipöytäkeskusteluissa vilisivät tutut sanat liitto, työkkäri, kela, päiväraha, karenssi.. monella oli paha olla. Ensin ilmoitettiin, että kymmeniä ihmisiä lomautetaan toistaiseksi. Työntekijät allekirjoittivat jo lomautuslaput, jossa ilmoitetiin lomautuksen kestoksi n. 8 kuukautta, mutta painotettiin, että mitään tarkkaa arviota ei pystytä sanomaan.
      Yhtäkkiä lomautukset vedettiinkin takaisin, ja ilmoitettiin, että meidät siirretään toiselle osastolle entistäkin ahdistavampiin hommiin.
      Tähän en enää suostunut. Olin aivan loppu. Minut ja moni muu irtisanottiin lopulta "tuotannollisista ja taloudellisista syistä".

      Helpotusta ei voi sanoin kuvailla, kun lähdin viimeisen kerran GoExcellentin ovista.

    • pöllövaaripuussa

      Ja lisää materiaalia on menossa oikeuteen ^

    • Dunno

      Osaako joku kertoa mitään Helsingin toimipisteestä? Dna osti kesällä GoExcellent:ta toiminnan, mutta miten asiat ovat siellä tällä hetkellä?

    • Palveluneuvoja

      Tienaan GoExcellentillä vähemmän kuukaudessa, kuin sivarissa oleva kaverini. Olen kokoaikaisena Helsingin toimipisteessä. Jokainen kuukausi on aivan helvetinmoista kitkuttelua.

    • vanha stara

      HUHHUH! aivan järkyttyneenä luen näitä juttuja täällä. olen 50 ja kun itse olin nuori ei noin pienillä palkoilla 8-10e tunnissa tehneet töitä edes siivoojat. suhteutan sen esim. vuokriin ja muihin kuluihin kun vertaan markka-aikaan. silloin myös kuten vielä -90 luvullakin oli kaikilla kunnon työehtosopimukset eikä tuollaista meininkiä ollut missään. puhelinmyynti on suhteellisen vaativaa työtä mutta nyt siitä on tehty alipalkattua orjatyötä.
      Sen mahdollista se surullinen tosiasia, että nykyajan ihmiset eivät edes tiedä mitä suomen lain pitäisi heille taata. esim. oikeasti palkalliset lomat, ruokatunnit,oikeus olla palkattomalla esim. hautajaisissa, yms. sekä äkillisissä tilanteissa ja sairaana joille ei mahda mitään ja paljon paljon muuta. silloin ei rääkätty ihmisiä jos oli sairas. näitä lakeja ei välitetä noudattaa koska nuoret eivät lue työlaista mitä Suomen laki jo heille takaisi ja luulevat että ne oikeudet ovat jotakin ekstraa.

      Muutenhan tällainen ei olisi ollenkaan mahdollista. tämä yhteiskunta ja ihmisten kohtelu menee alaspäin hirveää vauhtia. on säälittävää että joku palveluneuvoja on tyytyväinen 1500 euron palkkaan! en tiedä mitä sanoisin.....miten halvalla ihmiset nykyään suostuvat tekemään henkisesti raskasta työtä tai mitä vaan työtä....mihin tämä päätyy. ilmaisiin töihin jo aika pitkälle te-keskuksen toimesta.
      olen onnellinen, että olen saanut nähdä suomen paremmat ajat ja elää ne.tosin yleissivistyskin oli 100 prosenttia korkeammalla mitä työelämän lakeihin tulee.
      ryhdistäytykää nuoret!

      • joopajoopss

        Suhteutahan oikein. Kympin tunti on aika yleinen monilla duunari aloillakin, esim. teknologiateollisuudessa. Kyllä sillä toimeen tulee ja ostovoima on varmasti parempi kuin sillon ennen eu:ta. Alas on tullu elektroniikan hinta ym. Kyllä sillä 1500€:n nettopalkalla ostelee vaikka mitä ja maksaa vuokrat. Epäilen kovasti, että sillon 80-luvulla oli varaa ostaa niin paljoa kaikkea turhaa tilpehööriä kuin nyt. Toki vuokrat oli sitten varmaan reippaasti alemmat suhteessa palkkohin, mutta ei se kerro yksin mitään elintasosta ja ostovoimasta.


      • kokenut2
        joopajoopss kirjoitti:

        Suhteutahan oikein. Kympin tunti on aika yleinen monilla duunari aloillakin, esim. teknologiateollisuudessa. Kyllä sillä toimeen tulee ja ostovoima on varmasti parempi kuin sillon ennen eu:ta. Alas on tullu elektroniikan hinta ym. Kyllä sillä 1500€:n nettopalkalla ostelee vaikka mitä ja maksaa vuokrat. Epäilen kovasti, että sillon 80-luvulla oli varaa ostaa niin paljoa kaikkea turhaa tilpehööriä kuin nyt. Toki vuokrat oli sitten varmaan reippaasti alemmat suhteessa palkkohin, mutta ei se kerro yksin mitään elintasosta ja ostovoimasta.

        Taidat olla jostain mualta kuin pääkaupunkiseudulta kun puhut edullisista vuokrista?

        Minä olen vuokranantaja ja asunnonomistaja pääkaupunkiseudulla.
        Vuokraan 2 yksiötä:
        Eka noin 30 neliömetriä ja uudempi asunto parveke vuokra 769 euroa(vesikuluineen)/kuukausi
        Toinen vanhempi ja pienempi 27 neliömetriä parveke niin 714 euroa(vesikuluineneen)/kuukausi.

        Tosin minä en vuokraa halvalla muille mutta pääkaupunkiseudulla on pulaa asunnnoista ja MAMUT maksaa kun eivät saa muita asuntoja, Olen minä myös vuokrannut suomalaisille vaikka tällä hetkellä vuokraajat ovat MAMUJA.

        Pääkaupunkiseudulla voi ehkä saada edullisesti jos on jossain PohjoisVantaalla tai sitten suhteiden kautta kimppakämppään tai tuurilla menee johonkin soluasuntoon.

        Tämän viestin tarkoitus ei ollut kehua että vuokraan mutta tiedän kyllä vuokrhinnat varsinkin Espoo ja Helsinki alueella. Suurin hyöty GoExcellentistä on minusta JOS voi saada yleishyödyllisen koulutuksen(ehkä opit jotain nyt en puhu puhtaasta myyntityöstä) ja että CV:seen tulee kokemusta. Moni menee GoEcellenttin töihin jopa vuosiksi mutta en suosittelisi eläkeikään asti sitä jos saa paremman paikan.

        GoExcellentiläiset voivat jos jotenkiin jaksavat ihmeen kautta ehkä hakea myös 2 duunin osaaikaisen tai sitten on muita tuloja(minun tapauksessa vuorkatuloja) tai sitten kun entinen pomo sanoi minulle siellä että etsi halvempi asunto/eläminen jos valitat palkkaa.

        Tällä hetkellä en ole GoExcellentin työntekijä mutta olin ennen GoExcellentin työntekijä ja ei mikään lyhyt työsuhde.

        Onko GoExcellent paras työpaikka jossa olen ollut? No ei mutta ei myöskään huonoin ja GoExcellent on työnantaja missä muutkin. Stressiä on mutta pidän urheilusta ja se auttaa stressin poistamisesta.


    • Ei yleissitova tes

      Itseasiassa puhelinmyynnissä ei ole yleissitovaa tessiä, eli periaatteessa tuo koko ICT-tes on lähinnä pelkkä vitsi. Puhelinmyynnillä on tullut elätettyä itsensä 2,5v ja välillä on tullut toimeen ihan helposti, välillä taas tiukempaa, kuukausiliksat alimmillaan reilu 400€ ja kokopäivätyöstä kyse.. on ne onneksi ollu parempina kuukausina sitten enemmän, jotain 1200€ ja sillä maksaa jo vuokran, laskut ja hoitaa muunki elämisen.

    • GoExcellent nyt?

      Onko firman nykytilasta mitään tietoa, kun kaverini pääsisi tuonne Helsingin pisteeseen Plus-TV:n asiakaspalveluun, mutta firman menneisyyden peikot mietityttää...? Vaihtoehtona olisi Sentraalin 0100100.

      • ihmetys3

        Millainen työkokemus kaverillasi on?


    • GoE
    • GoFuckYourSelfff
    • bisnes1

      Ruotsalaisia hurreja, esimiehet lentokoneessakin käyttäytyvät ku mitkäkin vitun maailman omistajat, tunkekaa ulkoistettunne firma hanuriin, t vittuntuuntunut bisnes matkustaja

    • tsib

      Olin Lahden toimipisteessä vajaan vuoden muutama vuosi sitten. Oma esimieheni ja teamleaderini oli mukavia, mutta yleinen ilmapiiri oli kovin kilpailuhenkinen ja sorsiva. Sain kuitenkin paljon ymmärrystä työuupumukseeni ja minut siirrettiin jopa luureista muihin tehtäviin. Siitä firmalle kiitosta!

      Yleisesti ottaen firmasta jäi kuitenkin erittäin tuloskeskeinen kuva, juurikin nuo vessataukojenkin kellotukset ja tuloksen kyttääminen. Tuona aikana hyvästä työstä saadut bonukset olivat finnkinon leffalippuja O.o Jeejee. Palavereissa ylistettiin suureen ääneen näitä liput ansainneita.

      Työkavereitani en tuntenut. Yhden tunsin ennestään ja vieruskaverin kanssa synkkasi, mutta muutoin paikka oli erittäin anonyymi ja kylmä. Jäin ensin sairaslomalle ja sitten sanoin itseni irti. Pää ei kestänyt enää niitä ylimielisiä katseita joita sain muilta teamleadereilta ja pitkään talossa olleilta.

      En kuitenkaan tuomitsisi firmaa huonoksi työnantajaksi. Ehkä en itse ollut tarpeeksi kilpailuhenkinen sopiakseni porukkaan.

    • älkää nielkö kaikkea

      aivan käsittämätön firma, kaikessa koitetaan kiertää ja jättää sovittujakin maksuja maksamatta.
      kaikki porsaanreijät käytetään hyväksi ja mennään harmaalla linjalla.. ja nyt aika usein jo laittomalle puolelle ja räikeästi.
      tällä hetkelläkin isoporukka ollaan irtisanomassa ja samaan taloon haetaan lisää työntekijöitä täysin samaan hommaan:P!!!! ihan päätöntä menoa.

      homma perustuu vain siihen että täällä ovat vasta työelämässä aloittaneet tai muute tyypit ketkä ..no ei niin helposti muualle pääsiskään, eli samaa porukkaa kuka ei myöskään kyseen alaista hommia ja vie niitä eteenpäin. jos jokainen laiton homma mitä tuolla tehty olisi viety eteenpäin niin pulju tuskin pystyssä? tai voi olla että olisi ja olisi hyvä työpaikka ihmisille ja ei ainakaan äänesty suomen 3huonoimman yrityksen joukkoon.

      mutta niin kauvan kuin porukkakka vaan nielee kaiken mitä milloinkin päätetään muutoksia tehdä (laittomia yh alaisia muutoksia) niin niin kauvan tuo varmasti porskuttaa ja työelämään astuvat saavat todella huonon ensivaikutelman työelämästä.

      tällä hetkellä onneksi on haastetta vireillä ja toivotaan että korvauksien summat yllyttäisi muitakin nousemaan vastaan ja se voisi jo vaikuttaa firman meininkiin jos esim luvattomista irtisanomisista useille tyypeille maksettaisiin se puolenvuoden-vuoden palkka;)

    • nevö again

      Lahden työntekijät ovat ilmeisesti nyt DNA:n palveluksessa. Onko asiat muuttuneet? Nousiko palkka?

    • Vittuhaistapaska

      Vuoden nyt ollu töissä ja ei tiiä saako tätä paskanmakua ikinä pestyä pois suusta :))) vihaan tätä firmaa niin sydämeni pohjasta! Mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä vittu mistää mitään niin saa vaan istua ja arvailla että mitä tapahtuu seuraavaks. (YT:t käynnissä, kaikki saadaan kenkään, KAI) Mutta työkaverit, oi, en oo ikinä tavannu niin mahtavia ihmisiä! Mutta joo, paska pomo, paska paikka, paska palkka. EN SUOSITTELE. Kunnon haista paska meininki.

      • asiakaspalvelun ämmä

        eli sait monoo senkin katkera luuseri=DDDDDD


    • kysymys-

      Vittuhaistapaska: Kiinnostaa tietää onko kyseessä Helsingin toimipiste vai jokin muu? Että onko YT:t päällä muillakin paikkakunnilla?

    • puhelinmyyjä

      EN SUOSITTELE KELLEKÄÄN!

      Goexcellent suomen toiminta menossa tällä hetkellä TODELLA JYRKKÄÄ ALAMÄKEÄ.. ÄLKÄÄ VAAN MENKÖ SINNE AINAKAAN TÖIHIN, alamäki on jyrkkä tällä hetkellä.

      1. Vanhat toimitilat ja työvälineet
      2. Johto on aivan naurettavan kyvytön sekä aikaansaamaton (EIKÄ TIEDOTA ASIOISTA)i
      3. Supistetaan kokoajan välttämättömiäkin asioita (säästetään)
      4. Pitää itse pitää huoli, että palkka tulee oikein maksuun joka ikinen kuukaus

    • nimetön

      Työpaikoillanne on luottamushenkilöt, ottakaa niihin yhteyttä

    • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      ! HUOMIO ! HUOMIO ! HUOMIO !

      OTTAKAA JÄRKI KÄTEEN JA MIETTIKÄÄ, ETTÄ ONKO NÄÄ "POSITIIVISET" KOMMENTIT EHKÄ TÄN KYSEISEN FIRMAN JOHTAJIEN TEKEMIÄ? JA MITES NE MANIPULATIIVISET KOMMENTIT, JOTKA SEURAA TÄTÄ KOMMENTTIA?

      ! HUOMIO ! HUOMIO ! HUOMIO !

    • Goexcellentläinen

      Olen työskennellyt Helsingin pisteessä reilun vuoden ja en voi sanoa oikein mitään pahaa kyseisestä firmasta. Olen itse outboundin puolella, eli myyjä. Jos tykkää jutella ihmisten kanssa, eikä ole kovin arka, niin tämä on loistava työpaikka. Palkkaankin on mahdollista vaikuttaa omilla myynneillä. Aika paljon on työ omasta asenteesta kiinni. Vedän parempaa liksaa, kuin entisistä ravintola-alan hommista, huomattamasti pienemmällä työmäärällä. GoExcellent ei missään tapauksessa ole mikään puhelinmyyntihuijarifirma, palkat tulee niinkun pitääkin, on hyvä pohjapalkka, sekä ilmapiiri työntekijöiden ja esimiesten välillä. En osaa aspan puolesta sanoa, mutta myyntityötä GE:lla suosittelen lämpimästi!

    • työnhakija100

      Mikä tilanne tällä hetkellä Helsingissä, työntekijöitä taas haetaan?

    • Gkfkfkfkfk

      Palkka suunnilleen sama kuin siivoajilla. Hyvä ensimmäinen työpaikka, mutta max vuosi tuolla kannattaa olla, ellei halua itseään huijata.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2870
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2430
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2210
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2022
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe