Tangomarkkinat - yäk !

60+ jäbä

60-luvulla lukioaikoihin Martti Huuhaa Innanen irvaili lyömättömään tyyliinsä lanttopäille tähtisilmille tangonkailottajille. Me sen ajan nuoret kuuntelimme Rollareita ym. sen ajan kunnon popbändejä, näin tehden pesäeron kymmenkunta vuotta vanhempaan ns. tangosukupolveen. Nyt kuitenkin näyttää, että Huuhaan missio laulaa tango suohon on valunut hiekkaan noiden iljettävien tangomarkkinoiden myötä. Kauhukseni olen ollut havaitsevinani, että siellä on nuoriakin mukana. Mitä mahtaa liikkkua niiden kaksi-kolmekymppisten päässä, jotka hurmaantuvat 50 vuotta sitten tehdystä hömpästä. Miksei vaikka sitten jenkka- tai polkkamarkkinoita ? Siitä vaan kaikki joukolla kirmaamaan säkkijärven polkkaa lehtipuiden katveessa. - Murheissain mä maata poljen !

9

537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuunnellut

      Tangomarkkinat voitaisiin pitää joka toinen vuosi jotta saadaan tarpeeksi korkeatasoisia osallistujia riittävästi. Katson Tartu Mikkiin ohjelmaa tällä hetkellä ja ihmettelen miksi valitaan kuninkaallisiksi ihmisiä joiden laulutaito ei riitä edes karaokeen. Mukavan näköisiä, mutta ei teknistä osaamista vielä edes perusasioiden osalta (tuki puuttuu täysin, ääni ei soi vaan on liian takainen). Tulkintaa ei voi olla ellei tekniikka ole ensin kunnossa. Tangomarkkinat on kärsinyt inflaation koska kuninkaalliset eivät yksinkertaisesti osaa laulaa. Oikeita tangokuninkaallisia ovat OLAVI VIRTA, REIJO TAIPALE JA EINO GRÖHN. Naisista TAMARA LUND ja EILA PELLINEN. Em. oikeiden, paljon työtä tehneiden ja elämänkokemusta omaavien laulajien tasoon tulisi pyrkiä. ULKONÄKÖ EI SAA RATKAISTA - SILLÄ EI OLE TANGON KANSSA MITÄÄN TEKEMISTÄ!

      • Kotitekoinen musikantti

        Samaa mieltä kanssasi. Ihmettelen vain kuinka Nino ei päässyt loppupeleihin mukaa.Kaikella kunnioituksella Amadeuksesta tulee hyvä laulaja mutta Nino sitä jo on.

        Ainoa Joka lauloi täysin puhtaasti ja osasi käyttää ääntään tangoon sopivasti. Tuntuu kuin se pelehdintä olisi ainoa valinta kriteeri.

        Nino osaa laulaa eikä hänen tarvitse pelehtiä ja kalastaa pisteitä vippaskonsteilla


      • tangoääni

        Listastasi jäi puuttumaan kaikkien aikojen paras tangolaulaja Taisto Tammi. Kun kuuntelen hänen ensilevytystään Tango Merellä liikutun yhä kyyneliin, jonka hän muuten levytti 17-vuotiaana.


      • tangon tulkintaa

        Eilisen tangofinaalin lopputulos oli hyvin ikävä. Tangon tulkitsemiseen tarvitaan hyvää laulutaitoa, sopivaa ääntä ja dramatiikkaa. Ulkonäkö ja nuoruuden into eivät riitä. Parhaiten tangoa tulkitsevat elämää kokeneet ihmiset. Tangomarkkinoilla valitaan yhä useammin hyvin nuoria ja "hyvän näköisiä" voittajia. Jo valintaprosessissa kaikki vähänkin vanhemmat jäävät alakynteen. Eilisessä finaalissa Lustila oli ehdoton ykkönen tangon tulkitsijana. Valittu tangokuningas oli hyvä, mutta tangokuninkaan mittoihin hän olisi päässyt vasta muutaman vuoden odottelun jälkeen.


      • Ulla H
        tangon tulkintaa kirjoitti:

        Eilisen tangofinaalin lopputulos oli hyvin ikävä. Tangon tulkitsemiseen tarvitaan hyvää laulutaitoa, sopivaa ääntä ja dramatiikkaa. Ulkonäkö ja nuoruuden into eivät riitä. Parhaiten tangoa tulkitsevat elämää kokeneet ihmiset. Tangomarkkinoilla valitaan yhä useammin hyvin nuoria ja "hyvän näköisiä" voittajia. Jo valintaprosessissa kaikki vähänkin vanhemmat jäävät alakynteen. Eilisessä finaalissa Lustila oli ehdoton ykkönen tangon tulkitsijana. Valittu tangokuningas oli hyvä, mutta tangokuninkaan mittoihin hän olisi päässyt vasta muutaman vuoden odottelun jälkeen.

        Kaija Lustila oli taitava ja hurmaava esiintyjä ja erittäin hyvä tangon tulkitsija. Olisin todella suonut hänelle tangokuninkaallisen tittelin. Amadeus voitti söpöytensä ja nuoruutensa vuoksi. Kaija oli ehdottomasti paras. Harmittaa hänen puolestaan.


      • Arvailijatar
        tangoääni kirjoitti:

        Listastasi jäi puuttumaan kaikkien aikojen paras tangolaulaja Taisto Tammi. Kun kuuntelen hänen ensilevytystään Tango Merellä liikutun yhä kyyneliin, jonka hän muuten levytti 17-vuotiaana.

        Tietääkö kukaan, ovatko uusi tangokuningas Amadeus Lundberg ja Taisto Tammi (oikeastaan Taisto Lundberg) mitään sukua keskenään?


      • taikaa...
        tangon tulkintaa kirjoitti:

        Eilisen tangofinaalin lopputulos oli hyvin ikävä. Tangon tulkitsemiseen tarvitaan hyvää laulutaitoa, sopivaa ääntä ja dramatiikkaa. Ulkonäkö ja nuoruuden into eivät riitä. Parhaiten tangoa tulkitsevat elämää kokeneet ihmiset. Tangomarkkinoilla valitaan yhä useammin hyvin nuoria ja "hyvän näköisiä" voittajia. Jo valintaprosessissa kaikki vähänkin vanhemmat jäävät alakynteen. Eilisessä finaalissa Lustila oli ehdoton ykkönen tangon tulkitsijana. Valittu tangokuningas oli hyvä, mutta tangokuninkaan mittoihin hän olisi päässyt vasta muutaman vuoden odottelun jälkeen.

        Niin Lustila osoitti sen, että jos homman hallitsee niin ei ikä merkitse mitään. Hyvä laulaja, ja hyvä esiintyjä. Itse kuitenkin olen kaivannut loppufinaliin naislaulajaa jolla olisi persoonallinen lauluääni. Ja sellainen olisi nyt tarjolla ollut tämä Eerika G. Pieni nainen mutta mahtava ääni. Näitä kirkasäänisiä naislaulajia on jo liiankin kanssa valittu viimevuosina kuningattariksi.


    • €-pohojalaanen

      en kyllä kuuntelisi vaikka maksettaas - ja entäs sitten nykynuorison katkerat provinssi-räkärokit sun muut mökä- mylvinnät -hyi perkeles !
      Tai sitten jotkin äklöttävät Ilmajoen oopperakoilotukset !!

      • 60+ jäbä

        Hyvä hyvä, juuri tuollaasta osasinkin odottaa. Eli huumorintajua tuntuu löytyvän myös sieltä Pohojanmaalta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe