akne arvet

peppi

olisikohan kellään tietoa onko olemassa rasvaa tai jtn vastaavaa,millä saisin pois aknesta aiheutuneita arpia? Vai täytyykö vain odottaa ja toivoa jälkien haalentumista..? onko kellään kokemusta kuinka kauan tämä mahdollinen luonnollinen paraneminen kestää? Vaaleanpunaiset läiskät on todellä epämielyttävän näköisiä ja olen kiitollinen jos joku auttaisi..

39

37136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • owl

      oon kuullut että bepanthen-voiteen se emulsioversio voisi auttaa. En oo kokeillut, mutta taidan tästä suunnata apteekkiin =)

    • putte

      Jos arpesi eivät ole syviä niin ei hätää. Jos ne ovat selviä kuoppia, niin hionta tai laseri ovat ainoat tai ainakin parhaat hoitomuodot. Muista kuitenkin syödä paljon hyvälaatuista proteiinia (lihaa ja kalaa). Se on parasta ihon rakennusainetta.

      • peppi

        tulipas minullekkin pientä toivoa vielä noiden kanssa :) arvet ei ole kuoppia,vaan vain tasaisia,punaisia läiskiä...kiitos!!


      • pepille
        peppi kirjoitti:

        tulipas minullekkin pientä toivoa vielä noiden kanssa :) arvet ei ole kuoppia,vaan vain tasaisia,punaisia läiskiä...kiitos!!

        uudessa apteekki lehdessä on mainos Louis Widmerin Eye Contour Cream-silmänympärysvoiteesta...rypyt,arvet,kuiva iho-monta käyttöä...arpien hoidossa on tuolla tuotteella saatu hyviä tuloksia,ainakin lehden kertoman perusteella...


      • pia89

        Oon 18-vuotias ja mulla on jäänyt sellaisia punaisia arpia, varsinkin poskiin. Tuntuu siltä, että ne ei parane millään ja lisäksi mulla on sellasia aivan selviä "kuoppia". Oon kerran ollut mikrohionnassa ja nyt ajattelin ruveta käymään säännöllisesti, että saisin ne arvet pois ja varsinkin noi kuopat.


    • Freshboy

      Miettisin kyllä kahdesti, ennen kuin laittaisin rasvoja akneiholle. Akneihon rasvoissahan ei saisi olla rasvaa, vaan vettä, etteivät huokoset tukkeudu. Kysy lisää iholääkäriltä!

      Itselläni jäi pahat arvet, mutta oonhan sentään mies :) Läiskät oli aluksi ihon tasolla, mutta sitten niistä kohdista iho vetäytyi kuopiksi. Tämä havainto oli järkytys. Se tapahtui, kun olin vain 16v vuonna 1991. Vasta tällöin havahduin, mitä aknearvet oikeasti ovat. Eli kuoppia ihossa.

      Arpia voi poistattaa esim. hionnalla, jossa arpi-iho hiotaan laikalla verinahalle, ja ihon annetaan kasvaa itsestään uudelleen. Itse en moiseen lähtenyt, koska en olisi enää kestänyt minkään punakkuuden häviämisen odottamista yhtään päivää. Näitä tehdään syyspimeillä, koska auringonvalo ei saa osua veri-ihoon.

      Toinen, mitä ehdotettiin, oli sianrasvapistosten ottaminen kuoppakohtiin. Ainetta ruiskutetaan ihon alle kuoppakohtiin, joka nousee koholle yli ihon tason, ja laskeutuu sitten ihon tasolle tietyn ajan (päivien/viikkojen?) kuluttua.

      En tiedä, ovatko menetelmät sitten muuttuneet vuoden -91...

      • Zippora

        Mulle ihan kosmetologi sanoi, että varsinkin jos on nuori, niin ne punaiset läiskät katoaa, kun iho uusiutuu. Eli nuo lievemmät arvet katoavat kyllä pois näkyvistä (mutta turkasen hitaasti). Itsellenikin on näin käynyt!


      • dkjl
        Zippora kirjoitti:

        Mulle ihan kosmetologi sanoi, että varsinkin jos on nuori, niin ne punaiset läiskät katoaa, kun iho uusiutuu. Eli nuo lievemmät arvet katoavat kyllä pois näkyvistä (mutta turkasen hitaasti). Itsellenikin on näin käynyt!

        Jos on alle 18v niin tarviiko siitä hionnasta maksaa jotain? Tai jos pitää niin onko kallista "lystiä"?


      • kokemusta on
        dkjl kirjoitti:

        Jos on alle 18v niin tarviiko siitä hionnasta maksaa jotain? Tai jos pitää niin onko kallista "lystiä"?

        kuoria ihoa säännöllisesti, pitää huoli että iho ja keho saa vitamiineja jne. kun elää perusterveellistä elämää, niin jos iho on muuten sileä (ei kuoppia) niin punoittavat arvet häipyvät kyllä. Vuosiahan siinä menee, mutta kyllä jo muutamien kuukausien kuluttua iho näyttää terveemmältä ja tasaisemmalta. Vaikka sanotaan että arpi on ja pysyy, niin ainakin juuri nuo helpommat arvet häipyvät ja tasoittuvat kyllä, uskokaa pois :)


      • arpiposki:(
        dkjl kirjoitti:

        Jos on alle 18v niin tarviiko siitä hionnasta maksaa jotain? Tai jos pitää niin onko kallista "lystiä"?

        noi hionnat maksaa satoja euroja. ei oikein opiskelijalla oo tollasiin varaa. :S


    • niitäkun..

      ...laitat, mutta elä käytä sitä liian pitkään tai liian paksuja kerroksia arpien päälle. Pantyson on iha hyvä vaihtoehto. Siinä on kortisonia ja lisäksi dexpanthenolia joka siis muuttuu b-vitamiiniksi iholla. :)

      Tätä ei kyllä saisi laittaa kasvoihin, mutta olen kuullut että jotkut käyttää ja itsellä tehoaa iha hyvin.
      Itsellä on syviä ja vaikeita arpia :s

      Joillekkin saattaa toimia Bepanthen (josta ei ole niinkää vaaraa kuin kortisonista pitkältä ajalta käytettynä) niin sitä kun laitat yöksi niin aamulla huomaa eron, sinun kannattaa kokeilla sitä siniraitaista (kevyempää kuin punaraitainen) niin ei ainakaan tule lisää finnejä tai mitää, antaa ihanan mattapinnan kasvoille :) Siinä on siis pelkkä Dexpanthenol ilman kortisoneja....

      Itsellä kyllä toimi paremmin tuo Pantyson jota saa myös apteekista :) kannattaa ainakin kokeilla. Yhdestä käyttökerrasta ei ole mitään vaaraa kasvoille kokeiltaessa. Vasta vuosien varrella.

      http://www.itsehoitoapteekki.fi/tuotehaku.shtml?pantyson

      • 12313123121231

        "Sitä levitetään iholle ohuelti, erityisesti hoidettaessa ohuita ihoalueita, kuten kasvoja, kaulaa tai taivealueita." eihän sitä kasvoihin käyttöä ole kielletty pakkausselosteessa...? vois itekkin kokeilla tuota :)


      • qhit

        Itse olen laittanut bepanthenia yöksi punaisten läikkien päälle ja aamuisin huomaa että läikät ovat vaalentuneet. Kuitenkin kun kasvot on pessyt niin huomaa myöhemmin etteivät läikät olekaan vaalentuneet. Pitäisikö bepanthenia käyttää sitten useammin kuin vain yöllä?


    • nainen26v

      Neutrogena (erilaisia tuotteita kosteusvoiteesta kuorintaan noin 8e/kpl) auttaa akneen ja aknen jälkeisiin jälkiin! Reseptillä saa myös Clindoxyl geeliä jota laitan iltasin (muistaakseni 25e pieni tuubi).
      Mulla on myös e-pillerit jotka laittaa ihon kukkimaan ja myöskään juustot eikä vehnät sovi tai alkaa iho taas menemään huonompaa. Tällaista tasapainottelua on ollut useamman vuoden jo. Kärsinyt huonosta ihosta noin 15vuotta, joskin vuoden verran em. vinkeillä parhaampi kuin koskaan.

    • dfkljdl

      mäkin oon kärsinyt räikeänpunaisista aknearvista jo jonkin aikaa. Vasta äsken suositeltiin dalacinia, jota saa apteekista reseptillä. en oo vielä ehtinyt hommata, mutta toivottavasti toimii.
      oon kyllä tosi helpottunut etten ole uniikki tässä asiassa. jonkin aikaa luulin naiivisti, ettei muilla ole samaa ongelmaa X)

      • jojotin79

        mulla auttaa parhaiten luontaistuotekaupasta saatava 100%:n jojobaöljy. kallista, 15-19e, mutta riittoisaa ja hintansa arvoista.
        arpien lisäksi auttaa ihon kiiltoon ja akneen ylipäätään.
        olen sitä käyttänyt vasta viikon, ja pahat aknen aiheuttamat arvet on se lkeesti vaalentuneet eikä iho kiillä.
        öljyn teho perustuu siihen, että se on ihon oman rasvan kaltaista joten se ns huijaa ihoa luulemaan, että ihon pinnalla on tarpeeksi rasvaa eikä sitä tarvitse ihon tuottaa.
        ainakin tämä ensimmäinen viikko on ollut todella hyvä, katsotaan toimiiko jatkossakin :)


    • grumheit

      Itse pistin juuri tilaukseen iHerbistä jojobaöljyä. Sieltä saa halvalla niin jojobaöljyä kuin muutakin http://www.iherb.com/Now-Foods-Jojoba-Oil-Certified-Organic-4-fl-oz-118-ml/900?at=0

      Kuinka käytät jojobaöljyä? Luin että jotkut laittavat sitä kosteille kasvoille pesun jälkeen että öljy hieman laimenee vai laitatko ihan vain öljyä kuivalle iholl. Ja kuinka paljon sitä tarvitsee laittaa iholle?

      Muualtakin olen lukenut hyviä kokemuksia jojobaöljystä. Toivottavasti se toimii itselläkin :)

      • Kelo-cote

        Apu arpiin löytyy Apteekista.
        Siellä on myytävänä ACO KELO-COTE-geeliä, joka on tarkoitettu arpien hoitoon.


      • 44

        Kannattaa kokeilla myös santelipuuöljyä, sopii sekä akneen että arpiin. Tuhansia vuosia vanha öljy intian suunnalta, siellä yleisesti käytetty kaunistamaan koko vartaloa ja erityisesti naisilla kasvojen ihon hoitoon. Santelipuuöljy hoitaa myös monia muita vaivoja kuten stressiä. Öljyä saa luontaistuotekaupoista, ainakin hyvin varustelluista. Myös jos on matka Egyptiin, niin sieltä saa huomattavasti halvemmalla. Auttaa varmasti, mutta vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä. Egyptissä käydessäni sain ohjeet myös että öljyn kera ensiksi viisi minuuttia sipuliviipaleita ja viisi minuuttia tomaatteja kasvoille ja akne hoituu.(Suosittelen luomua!!) Teini-ikäinen tyttäreni ei kuitenkaan suostunut akneihollaan koekaniiniksi, koska käytössä on lääkärin määräämät lääkkeet aknen hoitoon, mutta kannattaa kokeilla, jos uskaltaa. Egyptissä ei akne -ongelmaa näkynyt, joten auringon lisäksi luontaistuotteet taitavat auttaa paremmin kuin länsimainen lääkehoito.

        Myös Foreverin aloe vera tuotteet vaalentavat ihoa. Aloe veraa pitää tuotteissa olla eniten ainesosista, siksi mainitsin tuon Forever- merkin. Näitä tuotteita saa vain jälleenmyyjiltä, ja esim. kauneusalan messuilta.

        Kummatkin hoitotuotteet vaativat kuitenkin pitkäjänteisyyttä ja aikaa, mutta eivät kohtuuttomasti rahaa... Suosittelen kokeilemaan :)


      • 44 kirjoitti:

        Kannattaa kokeilla myös santelipuuöljyä, sopii sekä akneen että arpiin. Tuhansia vuosia vanha öljy intian suunnalta, siellä yleisesti käytetty kaunistamaan koko vartaloa ja erityisesti naisilla kasvojen ihon hoitoon. Santelipuuöljy hoitaa myös monia muita vaivoja kuten stressiä. Öljyä saa luontaistuotekaupoista, ainakin hyvin varustelluista. Myös jos on matka Egyptiin, niin sieltä saa huomattavasti halvemmalla. Auttaa varmasti, mutta vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä. Egyptissä käydessäni sain ohjeet myös että öljyn kera ensiksi viisi minuuttia sipuliviipaleita ja viisi minuuttia tomaatteja kasvoille ja akne hoituu.(Suosittelen luomua!!) Teini-ikäinen tyttäreni ei kuitenkaan suostunut akneihollaan koekaniiniksi, koska käytössä on lääkärin määräämät lääkkeet aknen hoitoon, mutta kannattaa kokeilla, jos uskaltaa. Egyptissä ei akne -ongelmaa näkynyt, joten auringon lisäksi luontaistuotteet taitavat auttaa paremmin kuin länsimainen lääkehoito.

        Myös Foreverin aloe vera tuotteet vaalentavat ihoa. Aloe veraa pitää tuotteissa olla eniten ainesosista, siksi mainitsin tuon Forever- merkin. Näitä tuotteita saa vain jälleenmyyjiltä, ja esim. kauneusalan messuilta.

        Kummatkin hoitotuotteet vaativat kuitenkin pitkäjänteisyyttä ja aikaa, mutta eivät kohtuuttomasti rahaa... Suosittelen kokeilemaan :)

        Foreverin tuotteita voit ostaa verkkokaupastani:

        www.myaloevera.fi/aloejenni

        Lähetä minulle viesti, niin lähetän sinulle käyttäjätunnuksen ja salasanan verkkokauppaani.

        Kaikki Foreverin tuotteet ovat erittäin laadukkaita ja niillä on 90 päivän täysi tyytyväisyystakuu: voit käyttää tuotteita 3 kuukauden ajan ja jos et ole niihin täysin tyytyväinen, palautat vain pakkaukset ja kuitin minulle ja saat rahasi takaisin.

        Jos asut pääkaupunkiseudulla etkä halua tilata tuotteita postitse, ilmoita vain minulle niin toimitan tuotteet sinulle kotiin tai työpaikallesi tai muuhun yhdessä sopimaamme paikkaan.

        Jenni Alasuutari
        Itsenäinen jälleenmyyjä
        Forever Living Products


    • Hei! Itse olen saanut kukistettua aknen jättämät arvet erilaisten kemiallisten kuorintojen sekä mikrohionnan avulla. Olen tilannut em. tuotteita täältä: www.chemicalpeelshop.mycashflow.fi. Olen tehnyt näitä kuorintoja ihan kotosalla nyt parin vuoden ajan ja olen ollut tuloksiin tyytyväinen. Kemiallisia kuorintoja tulee tehdä sarjahoitona jotta arvet saadaan häviämään, eli aikaahan se hieman vie, mutta lopputulos on kyllä kaiken vaivan arvoinen!

      • amatöörrrr

        Olen lueskellut paljon noista kemiallisista (happo) kuorinnoista, mutta vaikka kuinka sanotaan, että se on turvallista, tuntuu silti radikaalilta laittaa jotain happoa naamaan :D saati sitten netistä tilaamaa ainetta kotikonstein, miten uskallat? Ja mitä happoa olet käyttänyt ja jos erilaisia niin miten ja miksi?Kuinka usein teet kuorinnan? Haluaisitko valaista vaihe vaiheelta, kuinka toimit ja teetkö aina mikrohionnan ennen kuorintaa? Miltä iho näyttää heti kuorinnan jälkeisinä päivinä? Olen ajatellut, että voisin kokeilla happoa vain leukaan, sillä se on ongelma-alueeni ja jos homma ei menekään putkeen niin en tuhoa sentään koko kasvojani :D Olisin niin kiitollinen kuulemaan kokeneelta ihmiseltä kaiken mahd. infon!


    • Normaalijuttu

      Mulla on pari vuotta sitten ollu paha akne ja jääny vähän syvempiäki arpia poskiin. Aina ollu ujo niin tää tästä oikeestaa puuttuuki, tuntuu että näyttää ihan karmivalta, vaikka loppujen lopuks melko hillityissä olosuhteissa mennään. oikean puolen poski oikeastaan se juttu tässä. Haluaisin samanlaisen ihon mikä oli 2-3vuotta sitten, ennen aikaa jollon naama meni siihen kuntoon että morjesta vaan sullekki. Oon 18v nuori jäppi(poika) enkä välttämättä mihinkään laserhoitoihi haluais mennä ku maksaa pirusti. Oon uskotellu ittelleni että oon vielä nuori iho uusiutuu paremmin kun jos olisin vanhempi, mutta tässä pääsin vuosi sitten eroon aknesta melko pysyvästi (vaikka satunnaisesti finnejä tuleekin, mutta ei mitään suurta huolta kuitenkaan niistä) Eli mietin, kuinka voisin edesauttaa naaman korjaantumista. Syö omatuntoa nämä arvet ja juuri erosin 3vuotta kestäneestä suhteestakin, joka ottaa kovasti tunteisiin. Kuitenkin, on jatkettava elämää, mutta omatuntoo kolauttaa niin perskuleesti nää arvet. Muuten olisin tyytyväinen ulkonäkööni :)

      Olin sellaisella omalääkärin määräämällä kuurilla 2 vuotta, pikkuhiljaa naama oli parempaan päin kunnes katosi tämä ongelma. Tämä kuuri todella tepsi akneen, sen jälkeiset vaivat kuitenkin vaivaa.. nämä arvet

    • MissEerika

      http://www.vitobeauty.fi/tuotteet/erikoisvoiteet/vitamin-a-antioxidant-complex Tällä lähtee arvet hälvenemään nopeesti ja eikä ole edes pahan hintainen. Omakohtaisella kokemuksella tiedän kun mullakin jätti akne inhottavat arvet naamaan ja tällä sain häviämään ne niin ettei meikin alta huomaa mitään :) Kokeilin jopa sitruunamehua kun kaveri ehdotti mutta eipä siitä apua ollut haha.

      • -liina-

        Kosmetologi suositteli myös mulle tota samaa a-vitamiini voidetta arpiin, ja hyvin on lähtenyt arvet hälvenemään. ei valittamista! bionilla sain koko aknen, niin selästä kun kasvoista paranemaan parissa kuukaudessa, joten en voi kuin suositella kokeilemaan.


    • epätoivone.. -.-

      MIssEerika - Mistä tuota ihmevoidetta sitten saa? Ja saakohan käyttää roaccutanin kanssa, ainakaan A-vitamiinia ei saa syödä kuurin aikana?

      Tilanne on mulla se, ettei kuoppa-arpia ole mutta punasia läikkiä senkin edestä. Valehtelematta voisin maksaa tuhansia euroja että pääsisin niistä nyt heti eroon.

      Näyttää kyllä olevan naisille suunnattu tuo voide. Varmaan aika homoeroottista käyttää mut samapa tuo. :D

      • _________________

        Muistaakseni jotkut Bionin tuotteet on kiellettyjä roa-kuurin aikana. Tuota saa kosmetologilta ja samallahan siinä voi kysyä, tuota asiaa.
        Itselläni on tämä voide käytössä ja ei hätää, se on vain tavallista voidetta. Ei näy eikä tuoksu, eikä kukaan tule huomaamaan, että sulla on sitä naamassa, vaikka olet mies.


    • setwsetet

      EI MISSÄÄN NIMESSÄ! PAHIMMASSA TAPAUKSESSA VOIT KUOLLA. YHTÄ HYVIN SE IHOLLE LEVITETTYNÄ IMEYTYY VERENKIERTOON KUIN SUUSTA NAUTITTUNA ELLEI PAREMMIN.

      • kosmari1

        ööh? tuotteissa on niin pieni ph arvo, että ei varmasti pääse imeytymään verenkiertoon.. voide vaikuttaa ihossa, ei ihon alla. roa-kuurin aikana ei bionia kannata käyttää, koska iho on todella todella kuiva ja herkkä. mutta muuten varmasti toimiva sarja aknelle.


    • :::::::::::::::

      Avitcid-voide on tarkoitettu akneen, mutta ilmeisesti auttaa myös arpiin. Tätä saa vain reseptillä. Onko kellään kokemusta, tepsiikö tuo kuoppa-arpiin myös? Alkaa nuo kolot ahdistaa...joka päivä ne on mielessä eikä niitä saa millään piiloon.

    • jadj

      Saako tuota Vitamin A Antioxidant Complex voidetta tavallisesta apteekista?

      Ja onko luontaistuotekaupasta ostettu jojobaöljy luotettavaa vai huonoa tavaraa?

      • korvapuustii

        Bionin tuotteita saa kosmetologeilta tai netistä tilattuna... Netistä tilaan itse, ja sieltä löytyy a-vitamiini voidekin. Omalla kosmetologillani kun ei oo ikinä niitä tuotteita mitä tarvitsen ://


      • korvapuustii

    • Ei roskaa
      • rossuli_

        Bionin tuotteet kun ei eivät todellakaan ole roskaa, apteekin tuotteita tuplasti parempia ja tehokkaampia, kokemuksella voin kertoa. Ei aknearpiin tarvitse lääketuotteita. Itselläni kyseinen a-vitamiini voide on auttanut ohimoiden aknearpiin, joten voin rehellisesti ja hyvällä omallatunnolla suositella sitä muille arvista kärsiville. Olen käynyt myös bionin glykolihappokuorinnassa, joka on edesauttanut parantumista entisestään.


      • cheesecake92
        rossuli_ kirjoitti:

        Bionin tuotteet kun ei eivät todellakaan ole roskaa, apteekin tuotteita tuplasti parempia ja tehokkaampia, kokemuksella voin kertoa. Ei aknearpiin tarvitse lääketuotteita. Itselläni kyseinen a-vitamiini voide on auttanut ohimoiden aknearpiin, joten voin rehellisesti ja hyvällä omallatunnolla suositella sitä muille arvista kärsiville. Olen käynyt myös bionin glykolihappokuorinnassa, joka on edesauttanut parantumista entisestään.

        Olen käyttänyt bionilta a-vitamiiniseerumia, lähinnä otsassa oleviin "tuoreisiin" mutta ei tulehtuneisiin arpiin muiden tuotteiden yhteydessä, ja kyllä mä koen että iho on uusiutunut ja korjaantuntut nopeammin. Täysin ei siis ole poistanut mitään, mutta korjannut ihoa niin että näyttävät lähinnä enää vesirokkoarvilta. Eli enää ei tarvitse hävetä että kaikki näkevät syvät reiät monen metrin päästä. Kannattaa kokeilla.


    • salla89st

      Hei

    • valceer
    • nytenymmärtänyt

      "Näyttää kyllä olevan naisille suunnattu tuo voide. Varmaan aika homoeroottista käyttää mut samapa tuo. :D"

      Miten ihmeessä naiset ja homoerotiikka liittyvät yhteen? Johan heteroseksikin on naisellisempaa kuin kaksi miestä yhdessä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1955
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      139
      1430
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe