Minulla on ollut jo vuosia aika ajoin niin, että juuri kun olen nukahtamaisillani, hengitys alkaa tuntua raskaalta, kuin en saisi vedettyä happea lainkaan, ja on pakko herätä kunnolla/avata silmät, että hengitys taas kulkisi. Kun koitan nukahtaa uudelleen, sama juttu toistuu taas, ja taas, ja taas... kunnes viimein nukahdan jossain vaiheessa kunnolla.
Unihalvaus on kai silti sellainen, että on ihan valveilla, mutta ei pysty liikkumaan, ja voi kuulla ääniä tai nähdä näkyjä... ei minulla sellaista ole... Ahdistavaa tuokin silti on, kun en yhtään tiedä, mistä voisi johtua =/. En usko sen olevan uniapneaakaan..
Onko tämä unihalvausta?
Mhmm
2
744
Vastaukset
- terra
sama vaiva itsellä, joskus on aivan varma että kuolee, tuntuu kuin taju menee. Lääkärini sanoi vaivan latinalaisen nimen ja ettei se ole vaarallista, mutta kun on varma että kuolee. Sitä ei kai ole kunnolla tutkittu unikeskuksissa, jotkut lääkkeet kuulemma voi aiheuttaa kyseistä kamalaa vaivaa.
- myös samaa
Eli tulee heti kun olen nukahtanut ja joskus myöhemmin, herään siihen kun olen tukehtumassa. Nykyään syön zolttia ja otan astmalääkettä ennen nukkumaan menoa, on helpottanut vaivaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663382Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463202Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1232738- 442553
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871505- 391330
- 821199