Sinkkunaisena omakotitalossa

Ihanat naapurit

On muuten kiva asua sinkkunaisena omakotitalossa alueella, josta on vuosikymmenten kuluessa kehkeytynyt asuinalue, jonne haluavat kaikki vähän "paremmat" immeiset.

Täällä ei naiset ole mitään yksin - arvo tulee miehen kautta. Ovat kaikki jotain johtajia tai luulojohtajia, eivät edes tervehdi minua, mutta toisilleen ovat mielin kielin makeilijoita. Minulle osoitetaan jopa mieltä kääntämällä selkä päin, kun kuljen portin ohi kadulla. Ja vain kun yritän pitää puoliani, enkä hyväksy ihan mitä tahansa. Kaikki rajanaapurit pyrkivät tulemaan melkein yli rajan ja tekevät mitä haluavat, kysymättä minulta tai keskustelematta kanssani. Mutta puolustan kyllä oikeuksiani jatkossakin.

Tilannetta pahentaa vielä se, etten osallistu elintasokilpailuun. Minulla ei ole edes autoa. Muut kyllä pitävät kulisseja pystyssä hintaan mihin tahansa. Tiedän kyllä, ettei kaikki ole miltä näyttää - ja siksi elänkin nykyään mahdollisimman paljon vaan omaa elämääni.

Taloani yritin myydä, mutta se on selvästi pienempi ja vaatimattomampi kuin muut alueen talot, joten nyt naapurit ovat saaneet uuden aiheen halveksia minua. ELi joudun myymään taloni halvemmalla kuin haluaisin, mutta eipä sille voi mitään. Täytyy yrittää myydä itse sitten, kun tiedän, minne haluan muuttaa. Mieluiten vaihtaisin paikkakuntaa kokonaan, mutta työpaikan saaminen ei ole ihan helppoa.

Välillä on kuitenkin pinna kireällä ja kiukuttaa niin, ettei aina saa nukuttua ja päätä särkee. Eli tiedän, ettei tämä enää ole sen arvoista. Lapsuudenkoti tai ei, mutta pakko on löytää jokin ratkaisu, jotta voi elää ja olla rauhassa.

Meiltä ei koskaan edes häiritä ketään, mutta olen vaan niin kovasti muiden tiellä.

236

23121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • insinööööri

      Muuta kaupungin vuokrataloihin, niissä saa olla rauhassa eikä kukaan ymmärrä kadehtia, kaikki ovat yhtä persaukisia.

      • miekiin asun omassa

        No ei kai nyt alkuperäsen viestin lähettäjän tarvi muuttaa "kaupungin vuokra-asuntoon" jos hänellä on omistuksessaan oma omakotitalo, vaikkakin vaatimaton, käytä ny järkeäs ja lukutaitos, ingenjöör. Kaupungin vuokra-asuntoihin ei oo mitään pääsyä jos omaa omistusasunnon, et tainnu tietää.

        Minkä takia em. viestin lähettäjä ois persaukinen, kysyn näin sivullisena?


      • Per S. Aukinen

        Vuokralla asuminen on pitkällä aikavälillä kallein asumismuoto, omassa omakotitalossa asuminen taas halvin. Miksi siis kuvittelet että persaukiset asuisi kalleimalla tavalla ja rahamiehet halvimmalla?


      • alakerrassa
        miekiin asun omassa kirjoitti:

        No ei kai nyt alkuperäsen viestin lähettäjän tarvi muuttaa "kaupungin vuokra-asuntoon" jos hänellä on omistuksessaan oma omakotitalo, vaikkakin vaatimaton, käytä ny järkeäs ja lukutaitos, ingenjöör. Kaupungin vuokra-asuntoihin ei oo mitään pääsyä jos omaa omistusasunnon, et tainnu tietää.

        Minkä takia em. viestin lähettäjä ois persaukinen, kysyn näin sivullisena?

        Niin, miksi muutta omakotitalosta vuokra-asuntoon. Varmasti saat asunnostasi yli käsirahat, vaikka rivitalo kaksioon ja vaikka vähän kauemmaksi, missä nyt asu. Älä välitä moisesta. Helppohan se on sanoa. Minä varmaan puisin nyrkkiä jokaiselle. Sen verran tempperamenttinen olen. Yritä olla menettämättä yöuniasi moisen takia. Laita vaikka radio tai tv auki hiljasella, kun käyt makuulle. Se rauhoittaa ja nukahdat, ettet huomaakaan. Tsemppiä Sinulle ja pidä puolesi. Vuokra-asunnossa itse asuva, kyllä niitä löytyy häiriköitä, joka taloyhtiöstä.


      • "vitsi,vitsi..."

        on insinöörillä ja vessapaperilla?
        wc paperi on kaksinkertainen


      • ja asun VUOKRALLA!!!
        miekiin asun omassa kirjoitti:

        No ei kai nyt alkuperäsen viestin lähettäjän tarvi muuttaa "kaupungin vuokra-asuntoon" jos hänellä on omistuksessaan oma omakotitalo, vaikkakin vaatimaton, käytä ny järkeäs ja lukutaitos, ingenjöör. Kaupungin vuokra-asuntoihin ei oo mitään pääsyä jos omaa omistusasunnon, et tainnu tietää.

        Minkä takia em. viestin lähettäjä ois persaukinen, kysyn näin sivullisena?

        oma kämppä vuokralla ja ite asun kaupungin vuokra-asunnossa!! Mistä keksit ettei vois asua kaupungin vuokrakämpissä vaikka olis oma-asuntokin???!!!!


      • JUUPA JAA
        ja asun VUOKRALLA!!! kirjoitti:

        oma kämppä vuokralla ja ite asun kaupungin vuokra-asunnossa!! Mistä keksit ettei vois asua kaupungin vuokrakämpissä vaikka olis oma-asuntokin???!!!!

        Eiköhän nyt jokain osaa päättää vuokraa omistusasuntonsa vaiko laittaako sen vuokralle ja tietysti takuuvuokra tänä päivä, kun et ikinä tiedä, minkälaisen vuokralaisen siihen saat. Päätös kirjoittajan, joka keskustelun aloittanut. Pitääkö kaikki vääntää rautalangasta. Mutta myös on aika vaikea saada kaupungin vuokra-asuntoa jos on OMAKOTITALO. Ei onnistu ainakaan Jyväskylässä.


      • ksaikki haluavat

        kumma juttu kun yksinäisyyttä vieroksutaan maassa jossa KAIKKI haluavat olla yksin!!
        mutta treffipalstat pullistelee seuran hakuja ja palstan pitäjät lihovat hahahaaa


      • joskus asunoton
        ja asun VUOKRALLA!!! kirjoitti:

        oma kämppä vuokralla ja ite asun kaupungin vuokra-asunnossa!! Mistä keksit ettei vois asua kaupungin vuokrakämpissä vaikka olis oma-asuntokin???!!!!

        ei se ihme jos kaupungilta ei liikene asuntoja niitä todella tarvitseville kun niissä asuu oman kämpän omistajat


      • De Lilah
        ja asun VUOKRALLA!!! kirjoitti:

        oma kämppä vuokralla ja ite asun kaupungin vuokra-asunnossa!! Mistä keksit ettei vois asua kaupungin vuokrakämpissä vaikka olis oma-asuntokin???!!!!

        et varmasti ole saanut kaupungin vuokrakämppää,jos omistat asunnon.....onko omakla nimelläsi?En usko....on senverran kokemusta.


      • Sweittistä
        De Lilah kirjoitti:

        et varmasti ole saanut kaupungin vuokrakämppää,jos omistat asunnon.....onko omakla nimelläsi?En usko....on senverran kokemusta.

        Ei kaikkii tarvi uskoo!


      • Miksi pitää olla sinkku?

        Kyllä miehiä löytyy ja mene avioon!


      • h
        "vitsi,vitsi..." kirjoitti:

        on insinöörillä ja vessapaperilla?
        wc paperi on kaksinkertainen

        mitä eroa


      • ratkaisu taas
        Miksi pitää olla sinkku? kirjoitti:

        Kyllä miehiä löytyy ja mene avioon!

        Onpa hyvä ratkaisu, sekä syy mennä naimisiin. Miten keksitäänkin noin hienoja ajatuksia.


      • rambe 2
        Per S. Aukinen kirjoitti:

        Vuokralla asuminen on pitkällä aikavälillä kallein asumismuoto, omassa omakotitalossa asuminen taas halvin. Miksi siis kuvittelet että persaukiset asuisi kalleimalla tavalla ja rahamiehet halvimmalla?

        Halvinta asua omakotitalossa,meinaan.Asia on ihan tutkittukin joitakin vuosia sitten ja halvinta asuminen oli rivarissa,sitten omakoti,kerrostalo-osake ja kalleinta selvästi vuokra-asuminen.
        Pidä hyvä nainen pintasi eläkä välitä siitä mitä moiset öykkärit sinusta ajattelevat.Ei tänä päivänä ole helppoa täyttää niitä normeja mitä kapitalismin kourissa käpristelevä yhteiskunta yksilöilleen haluaa asettaa.Kaiken pitäisi olla viimeistä huutoa,auton,asunnon,puutarhan,kalustuksen ja kaikki tämä vaikka siihen ei oikeasti olisi edes varaa.Vähemmästäkin siinä nämä hemmot palaa loppuun ja kaiken mittaaminen tapahtuu tämän läpimädän systeemin antamien mittapuiden mukaan.Jos ihmisellä oikeasti on kaikki hyvin niin silloin ei tarvitse ylenkatsoa naapuriakaan.Vaikka tämä haluaisikin asua hieman pienempien mittapuiden mukaan.


      • vaaka vain
        Sweittistä kirjoitti:

        Ei kaikkii tarvi uskoo!

        TAISI KOLAHTAA OMAAN NILKKAAN,TAIDAT OLLA YKSI NAAPURI. HÄPEÄISIT SANOJA JA TEKOJASI .SELLAISET NAAPURIT TULISI SAADA SAMAN KOHTELUN. TUNTEA NILTÄ TUNTUU OLLA KISATTU


    • jos et itse halua

      minä olen myös yh nainen ja asun omakotitalossani juuri niin kauankuin haluan.
      ei taloni ole suuren suuri eikä hieno, mutta se on minun ja lapseni koti. itse olen sen työllä ja hiellä hankkinut.
      on taloni ovella ollut jopa mies joka olisi halunnut taloni ostaa, mutten myynyt.
      eihän kukaan kotiaan myy toisten tahdon mukaan.
      asu kodissasi ja nauti siitä.
      älä välitä muista, niillä ei ole kaikki ihan kohdallaan.

      • ööääöö

        "minä olen myös yh nainen"

        Aloittaja kylläkin mainitsi otsikolla SINKKU eikä yh.

        Vai pitikö sanoa että minä olen yh nainen ja minä myös asun omakotitalossa.

        Olen pahoillani.


      • oikein teit ja sielä asutaan missä itse ja lapset viihtyy..... nauti ja hyvää kesää!!!!


      • --- Marjaana-Eveliina--
        ööääöö kirjoitti:

        "minä olen myös yh nainen"

        Aloittaja kylläkin mainitsi otsikolla SINKKU eikä yh.

        Vai pitikö sanoa että minä olen yh nainen ja minä myös asun omakotitalossa.

        Olen pahoillani.

        Hö. Aivan sama. Pilkkuja lasket sinäkin.


      • m 43

        Yksinhuoltaja on yleensä siviilisäädyltään eronnut. Hän tosin voi olla synnyttämisestään tai synnyttämisistään huolimatta naimaton.


    • Sinne hakeva

      Minä ainakin haluaisin asua omakotitalossa. Olen muuttamassa kaupungin vuokra-asuntoon ja haen omakotitalo/paritalo/rivitalo -asuntoa. Viis veisaan naapureista!

    • oma elämä tärkein

      Muuttamalla et pääse muuttamaan kuitenkaan tunteistasi, joita annat naapureittesi sinussa herättää. Tärkeintä sinulle olisikin oppia hallitsemaan tunteitasi ja kuinka paljon annat naapureittesi niihin vaikuttaa. Uudessa paikassa saatat kehittää jotakin muuta yöuniasi pilaavaa ja naapureista johtuvaa kiukkua.

      Vaikka kuinka olisitkin oikeassa, niin naapurisi ovat mitä ovat ja vaikka onkin ikävää sietää naapureita, joiden henkinen taso on mitä on, niin aivan varmasti joukossa on myös sellaisia, joiden mielestä olet ihan mukiinmenevä ihminen ja kenties juuri he ihmettelevät mitä varten olet aina niin yrmeän oloinen lähiössänne. Jätä ne jonninjoutavat uhoajat omaan arvoonsa ja jos välttämättä haluat myllätä kielteisten ajatusten parissa määrää itsellesi samaan tapaan kuin karkkipäivä, että tänään mietin tyhmiä naapureitani klo 16.15 - 16. 30 ja sitten lähden lenkille/syömään leivoksen/soittamaan hyvälle ystävälle miten hänen lomansa meni/tmv.

      Kodin koko on mielestäni sama asia kuin makuasiat, joista ei kannata kiistellä tai ylipäätään ola julkisesti yhtään mitään mieltä. Keskiluokkaisuuteen kuuluu arvottaa asemaansa myös omaisuudella ja ostaa koriste-esineitä matkoilta, joita voi ripotella kotiinsa todisteeksi tuttaville missä tuli käytyä. Se on hankala maailma, johon ei mahdu huonompaa eikä parempaa ihmistä, mutta varmaa on ettei kukaan pysty/kykene olemaan erilainen.

      • Tämä auttaa jaksamaan

        Kiitos kannustavista viesteistä! Hyviä neuvoja todella - ja aion kyllä toimia noin. On vaan ollut pinna niin kireällä, kun ei ole sitä omaa turvaverkkoakaan ja on vaan pärjättävä yksin näiden ihmisten keskellä. Mutta pyrin kyllä kiinnittämään jatkossa enemmän huomiota omaan asenteeseeni ja keskittymään hyvin asioihin. Tuo "karkkipäivä" täytyy myös testata käytännössä. En vielä myy. Katsotaan nyt tämä talvi - ehtiihän sitä muuttamaan myöhemminkin. Taidanpa jopa toteuttaa pitkäaikaisen haaveeni uuden alan opiskelemisesta ja keskittyä jatkossa omaan hyvinvointiini.

        Hienoa, että on vielä muitakin, joille se ulospäin näyttäminen ei ole kaikkein tärkeintä maailmassa. (Ja eihän aina ole kyse siitä, että olisi ****aukinen, ellei levittele rahaa ympäriinsä.)


      • kuka.mitä häh
        Tämä auttaa jaksamaan kirjoitti:

        Kiitos kannustavista viesteistä! Hyviä neuvoja todella - ja aion kyllä toimia noin. On vaan ollut pinna niin kireällä, kun ei ole sitä omaa turvaverkkoakaan ja on vaan pärjättävä yksin näiden ihmisten keskellä. Mutta pyrin kyllä kiinnittämään jatkossa enemmän huomiota omaan asenteeseeni ja keskittymään hyvin asioihin. Tuo "karkkipäivä" täytyy myös testata käytännössä. En vielä myy. Katsotaan nyt tämä talvi - ehtiihän sitä muuttamaan myöhemminkin. Taidanpa jopa toteuttaa pitkäaikaisen haaveeni uuden alan opiskelemisesta ja keskittyä jatkossa omaan hyvinvointiini.

        Hienoa, että on vielä muitakin, joille se ulospäin näyttäminen ei ole kaikkein tärkeintä maailmassa. (Ja eihän aina ole kyse siitä, että olisi ****aukinen, ellei levittele rahaa ympäriinsä.)

        Itse muutin viitisen vuotta sitten kaupungin vuokrataloon tai pikemminkin vaihdoin asunnosta toiseen..Heti pian aloin huomata että talossa asuu jokunen alkuparäis asukas eli 70-luvun alussa muuttanut asukas ,ja ne vasta ovat jotain olevinaan :luulevat jotenkin olevensa parempia asukkaita ja luulevat ns.omistavansa ko. kerrostalon..Asukastoiminunta on niiden muodostama jotka ovat olevinansa ns.jotain..Ihan naurattaa..Olen asunut kaupungin vuokra-asunnoissa alle 20-vuotiaasta tänne lähes 5-kymppiseksi enkä mokomaan käytökseen ennen ole törmännyt..Täällä on joka paikassa kaiken maailman kielto tai ohje lappusia seinille ja ovissakin.Parhaimillaan ovessa lukee 4:ään kertaan sama asia hieman eri sana järjestyksin kirjoitettuna..viikottaiset pyykkivuorot on kutistettu 2:een tuntiin viikossa/asunto..Ilmoitustaululla lukee mm.vaippoja ei saa heittää parvekkeelta!!
        Tuttavani jotka ovat täällä käyneet ovat ko.ilmoituksia/kieltoja kummaksuneet..
        Roskien vientiä kytätään yötä myöten,kun joku onneton oli vääränlaisia tavaroita sekajätteisiin vienyt.jne,jne..uhkauskirje tuli joka talouteen:kyllä tiedetään roskien viejä ja laskutetaan sitä myöten..Talotoimikunnan päällikkönä häärää pikku diktaattori joka oikein taitaa nauttia jos pääsee jollekkin sanomaan..Säälin näitä pikkusieluja.Onneksi kohta muutan huitsin nevadaan ko.paikasta...Ja tekisipä mieli sanoa että ei tässä vielä kaikki,mutta empä viitsi:)


      • tui45
        Tämä auttaa jaksamaan kirjoitti:

        Kiitos kannustavista viesteistä! Hyviä neuvoja todella - ja aion kyllä toimia noin. On vaan ollut pinna niin kireällä, kun ei ole sitä omaa turvaverkkoakaan ja on vaan pärjättävä yksin näiden ihmisten keskellä. Mutta pyrin kyllä kiinnittämään jatkossa enemmän huomiota omaan asenteeseeni ja keskittymään hyvin asioihin. Tuo "karkkipäivä" täytyy myös testata käytännössä. En vielä myy. Katsotaan nyt tämä talvi - ehtiihän sitä muuttamaan myöhemminkin. Taidanpa jopa toteuttaa pitkäaikaisen haaveeni uuden alan opiskelemisesta ja keskittyä jatkossa omaan hyvinvointiini.

        Hienoa, että on vielä muitakin, joille se ulospäin näyttäminen ei ole kaikkein tärkeintä maailmassa. (Ja eihän aina ole kyse siitä, että olisi ****aukinen, ellei levittele rahaa ympäriinsä.)

        jakamista sinulla tosiaan on mutta ÄLÄ hyvä ihminen luovuta, ei ne naapurit ole sen arvoisa että kannataa antaa heidän määrätä ja mässätä. Kyllä ne vielä asennetaan joutuvat luovuttamaan ja jos ei asenne heillä muut niin se on heidän päänsärky ja tyhmyys.

        Jos minä olisin sinä, nin rakentaisin aidan tontin ympärille ja hankkisin vielä koiran, olisi ainakin ystävä jonka kanssa juttelee.

        No mutta jos naapurti eivät eläimistä tykkää niin ainahan ne voivat muuttaa pois, ei sinun kannata lannistua tyhmien naapureiden jalkoihin, sinä pysy kodissasi ja nauti elämästäsi vaikka sitten ilman minkäänlaista eläintä.

        Luulempa että noi ökytalojen omistajat haluavat vaan näytää miten meillä eletään, todellisuudessa taitaa olla suuret velat ja pienet tulo vaikka puvut ja jakut päällä kävelläänkin :) Taitavat olla pellejä kun eivä naapuria voi tervehtia, no heille ei varmaankaan ole opetettu niitä ns.hyviä tapoja

        Pydän sinulta. ethän luovuta, ethän, sinun takanasi seisoo varmaan paljon ihmisiä. Hyvää syksyä sinulle.


      • oma kt-asunto
        kuka.mitä häh kirjoitti:

        Itse muutin viitisen vuotta sitten kaupungin vuokrataloon tai pikemminkin vaihdoin asunnosta toiseen..Heti pian aloin huomata että talossa asuu jokunen alkuparäis asukas eli 70-luvun alussa muuttanut asukas ,ja ne vasta ovat jotain olevinaan :luulevat jotenkin olevensa parempia asukkaita ja luulevat ns.omistavansa ko. kerrostalon..Asukastoiminunta on niiden muodostama jotka ovat olevinansa ns.jotain..Ihan naurattaa..Olen asunut kaupungin vuokra-asunnoissa alle 20-vuotiaasta tänne lähes 5-kymppiseksi enkä mokomaan käytökseen ennen ole törmännyt..Täällä on joka paikassa kaiken maailman kielto tai ohje lappusia seinille ja ovissakin.Parhaimillaan ovessa lukee 4:ään kertaan sama asia hieman eri sana järjestyksin kirjoitettuna..viikottaiset pyykkivuorot on kutistettu 2:een tuntiin viikossa/asunto..Ilmoitustaululla lukee mm.vaippoja ei saa heittää parvekkeelta!!
        Tuttavani jotka ovat täällä käyneet ovat ko.ilmoituksia/kieltoja kummaksuneet..
        Roskien vientiä kytätään yötä myöten,kun joku onneton oli vääränlaisia tavaroita sekajätteisiin vienyt.jne,jne..uhkauskirje tuli joka talouteen:kyllä tiedetään roskien viejä ja laskutetaan sitä myöten..Talotoimikunnan päällikkönä häärää pikku diktaattori joka oikein taitaa nauttia jos pääsee jollekkin sanomaan..Säälin näitä pikkusieluja.Onneksi kohta muutan huitsin nevadaan ko.paikasta...Ja tekisipä mieli sanoa että ei tässä vielä kaikki,mutta empä viitsi:)

        tuo kyttääminen ja ilmoitus/kielto/uhkauslaput... Jos et just sillä sekunnilla, kun kylmäkellariin tipahtaa multaa perunapussista, sitä siivoa, on lappu ovessa "puhtaus on puoli ruokaa.... ja siivoa jälkesi" Ei ehdi kissaa sanoa, saati että sen harjan olisi hakenut, kun taloyhtiön pikkusieluinen diktaattori on jo lappujen kanssa siellä. Ei tässä taloyhtiössä niin aivottomia ihmisiä asu, että tarttee niitä ilmoituksia laittaa. Nehän näkyy kaikki järjestyssäännöissä erittäin selvästi. Muuten hyvä taloyhtiö/naapurit, mutta nämä ikänsä tässä asuneet vanhukset on sen kaiken pahan alku ja loppu. Kerrankin ovikello soi, ja tämä Hitler seisoo oven takana ja kysyy onko meilllä vieraita, kun on jo kauan tuo auto seisonut vieraspaikalla... voi prkl.... Varmaan on käynyt kaikki naapurit läpi. Eipä ollut meillä vieraita ei.


      • mökki fani
        Tämä auttaa jaksamaan kirjoitti:

        Kiitos kannustavista viesteistä! Hyviä neuvoja todella - ja aion kyllä toimia noin. On vaan ollut pinna niin kireällä, kun ei ole sitä omaa turvaverkkoakaan ja on vaan pärjättävä yksin näiden ihmisten keskellä. Mutta pyrin kyllä kiinnittämään jatkossa enemmän huomiota omaan asenteeseeni ja keskittymään hyvin asioihin. Tuo "karkkipäivä" täytyy myös testata käytännössä. En vielä myy. Katsotaan nyt tämä talvi - ehtiihän sitä muuttamaan myöhemminkin. Taidanpa jopa toteuttaa pitkäaikaisen haaveeni uuden alan opiskelemisesta ja keskittyä jatkossa omaan hyvinvointiini.

        Hienoa, että on vielä muitakin, joille se ulospäin näyttäminen ei ole kaikkein tärkeintä maailmassa. (Ja eihän aina ole kyse siitä, että olisi ****aukinen, ellei levittele rahaa ympäriinsä.)

        Ymmärrän sun fiiliksiä ja oon kokenut vähän samaa,mut en anna asenteiden pilata elämääni ja mietin aina et noilla ihmisillä on kurja elämä kun joutuvat oman päänsä kanssa elämään =D Mun ystävillä on hienoja uusia omakotitaloja ja heistä on ihanaa ,että minä en halua sellaista,enkä osta merkki vaatteita/koruja ja ajan vanhalla autolla,vaikka pystyisin uuden ostamaan.Kehun aina heidän hienoja kotejaan ja joudun aina samalla toteemaan,etten pystyisi asumaan sellaisessa kun olen tällanen mummon mökki ihminen ja sellaisessa viihdyn =)
        Jouduin eroomaan yhdestä miehestäkin kun olisi pitänyt muuttaa sellaseen valtavaan kartanoon,kun ei pysty ni ei pysty.

        MUMMON MÖKIT KUNNIAAN !!!


      • on oma elämäsi
        Tämä auttaa jaksamaan kirjoitti:

        Kiitos kannustavista viesteistä! Hyviä neuvoja todella - ja aion kyllä toimia noin. On vaan ollut pinna niin kireällä, kun ei ole sitä omaa turvaverkkoakaan ja on vaan pärjättävä yksin näiden ihmisten keskellä. Mutta pyrin kyllä kiinnittämään jatkossa enemmän huomiota omaan asenteeseeni ja keskittymään hyvin asioihin. Tuo "karkkipäivä" täytyy myös testata käytännössä. En vielä myy. Katsotaan nyt tämä talvi - ehtiihän sitä muuttamaan myöhemminkin. Taidanpa jopa toteuttaa pitkäaikaisen haaveeni uuden alan opiskelemisesta ja keskittyä jatkossa omaan hyvinvointiini.

        Hienoa, että on vielä muitakin, joille se ulospäin näyttäminen ei ole kaikkein tärkeintä maailmassa. (Ja eihän aina ole kyse siitä, että olisi ****aukinen, ellei levittele rahaa ympäriinsä.)

        samaa mieltä "oma elämä tärkein"-kirjoittajan kanssa.
        Anna mielessäsi piupaut muiden mielipiteille, muista, että ne ovat PELKÄSTÄÄN heidän mielipiteitään, ei sinun, joten keskity itseesi, omaan hyvään oloosi.

        Henkisesti köyhää elämää elävällä on tarve muilla keinoin tehdä itseään näkyväksi.

        Tsemppiä! Iloa! Valoa! ja Voimia Omaan Elämääsi :)))


      • nainen yksin omakotitalo
        Tämä auttaa jaksamaan kirjoitti:

        Kiitos kannustavista viesteistä! Hyviä neuvoja todella - ja aion kyllä toimia noin. On vaan ollut pinna niin kireällä, kun ei ole sitä omaa turvaverkkoakaan ja on vaan pärjättävä yksin näiden ihmisten keskellä. Mutta pyrin kyllä kiinnittämään jatkossa enemmän huomiota omaan asenteeseeni ja keskittymään hyvin asioihin. Tuo "karkkipäivä" täytyy myös testata käytännössä. En vielä myy. Katsotaan nyt tämä talvi - ehtiihän sitä muuttamaan myöhemminkin. Taidanpa jopa toteuttaa pitkäaikaisen haaveeni uuden alan opiskelemisesta ja keskittyä jatkossa omaan hyvinvointiini.

        Hienoa, että on vielä muitakin, joille se ulospäin näyttäminen ei ole kaikkein tärkeintä maailmassa. (Ja eihän aina ole kyse siitä, että olisi ****aukinen, ellei levittele rahaa ympäriinsä.)

        Älä luovuta..harrasta omia asioita ja tee..mitä itse haluat. Älä anna kenenkään kävellä ylitsesi. Heidän talonsa..autonsa..ym..velalla ostettu..maksakoon niitä ja olkoon niin ollakseen kuin ikinä haluavat. Niistä ei tarvii välittää yhtikäs mitään. Ole ylpeä talostasi, sinulla ON OMA VAPAUS mennä, olla, tulla. Älä anna niiden ihmisten siihen vaikuttaa. Älä mieti heidän eloaan..ajattele omaasi..mitä voit tehdä..onko ystäviä..pidä yhteyttä..kutsu kahville :).. Ellei ole..niin mene mukaan erilaisiin juttuihin..joissa tapaat uusia ihmisiä.
        Kotisi on linnasi. Asun itse yksin omakotitalossa..ei ole niin häävi..ei remonttia tehty..mutta viihdyn..en kaipaa muuta. Joskus tuntuu raskaalta..lumityöt ja ruohonleikkuut..niistäkin selvitty.
        Ei minunkaan naapurit juttele..niitä tuskin näenkään..kun en seuraile..teen mitä itse teen.
        Joskus masennun yksikseni tässä ja toivoisi, että olisi joku yhdessä. Olisi elämäntoveri..kaikki olisi silloin mielekkäämpää.
        Ei myydä vielä..tai myydään sitten vain toinen ja muutetaan samaan :).


      • eikä lappuja ...
        oma kt-asunto kirjoitti:

        tuo kyttääminen ja ilmoitus/kielto/uhkauslaput... Jos et just sillä sekunnilla, kun kylmäkellariin tipahtaa multaa perunapussista, sitä siivoa, on lappu ovessa "puhtaus on puoli ruokaa.... ja siivoa jälkesi" Ei ehdi kissaa sanoa, saati että sen harjan olisi hakenut, kun taloyhtiön pikkusieluinen diktaattori on jo lappujen kanssa siellä. Ei tässä taloyhtiössä niin aivottomia ihmisiä asu, että tarttee niitä ilmoituksia laittaa. Nehän näkyy kaikki järjestyssäännöissä erittäin selvästi. Muuten hyvä taloyhtiö/naapurit, mutta nämä ikänsä tässä asuneet vanhukset on sen kaiken pahan alku ja loppu. Kerrankin ovikello soi, ja tämä Hitler seisoo oven takana ja kysyy onko meilllä vieraita, kun on jo kauan tuo auto seisonut vieraspaikalla... voi prkl.... Varmaan on käynyt kaikki naapurit läpi. Eipä ollut meillä vieraita ei.

        näkynyt sen jälkeen kun kävin roskien kuljetustani kyttäävältä naapurilta kysymässä että mikä vittu minun asioissani on niin kiinnostavaa että, pitää iltamyöhään verhon raosta vilkuilla "mitäköhän se nyt vie roskiin". Sanoin että jos kyttääminen ei lopu niin asialle tehdään jotain. Alakerran ilmoitustaululle kirjoitin lappujen kirjoittelijoille osoitteeni ja puhelinnumeroni kera viestin, että jos on asiaa niin soitto vaan tai käynti oman naaman kera niin katsotaan onko valitus aiheellinen, mutta jos näen että joku työntelee postilaatikkooni jotain lappusia niin syötän lapun hänelle. Nyt on talossa rauha ja saan olla omassa rauhassa.


      • Toiminnan mies
        eikä lappuja ... kirjoitti:

        näkynyt sen jälkeen kun kävin roskien kuljetustani kyttäävältä naapurilta kysymässä että mikä vittu minun asioissani on niin kiinnostavaa että, pitää iltamyöhään verhon raosta vilkuilla "mitäköhän se nyt vie roskiin". Sanoin että jos kyttääminen ei lopu niin asialle tehdään jotain. Alakerran ilmoitustaululle kirjoitin lappujen kirjoittelijoille osoitteeni ja puhelinnumeroni kera viestin, että jos on asiaa niin soitto vaan tai käynti oman naaman kera niin katsotaan onko valitus aiheellinen, mutta jos näen että joku työntelee postilaatikkooni jotain lappusia niin syötän lapun hänelle. Nyt on talossa rauha ja saan olla omassa rauhassa.

        Hahahahh, tää oli hyvä viesti! Hyvä, että joku uskaltaaottaa oikeuden omiin käsiinsä! Mun puolesta tommosia kyyliä saa vetää turbaaniin.


      • Tämä auttaa jaksamaan kirjoitti:

        Kiitos kannustavista viesteistä! Hyviä neuvoja todella - ja aion kyllä toimia noin. On vaan ollut pinna niin kireällä, kun ei ole sitä omaa turvaverkkoakaan ja on vaan pärjättävä yksin näiden ihmisten keskellä. Mutta pyrin kyllä kiinnittämään jatkossa enemmän huomiota omaan asenteeseeni ja keskittymään hyvin asioihin. Tuo "karkkipäivä" täytyy myös testata käytännössä. En vielä myy. Katsotaan nyt tämä talvi - ehtiihän sitä muuttamaan myöhemminkin. Taidanpa jopa toteuttaa pitkäaikaisen haaveeni uuden alan opiskelemisesta ja keskittyä jatkossa omaan hyvinvointiini.

        Hienoa, että on vielä muitakin, joille se ulospäin näyttäminen ei ole kaikkein tärkeintä maailmassa. (Ja eihän aina ole kyse siitä, että olisi ****aukinen, ellei levittele rahaa ympäriinsä.)

        Häntä pystyyn!
        Mun äiti asuu kans lapsuudenkodissaan, on asunut jo toistakymmentä vuotta, muutti 90-luvun alussa suurkaupungista takas sinne.

        Noin paska tilanne ei sentään äidillä ole, että naapurit oiskaikki tota tyyliä, mutta muutama on sielläkin. Lähin naapuri on tehnyt vuosia kiusaa, vaikka mitä ilkeyttä. Milloin valittaa meidän kissasta, joka ei nykyään(vaikka vapaana kulkee edelleen) ees poistu pihasta. Sama naapuri keksi rakentaa aidan meidän talojen välille ja yritti saada meitä osalliseksi kustannuksiin. Kun kieltäydyimme, rupes valittamaan kaupungille, että meidän katolta tulee lumet aina talvella sen aidan päälle. Totta, niin tulee... Mutta me oltiin askeleen verran sitä tätiä edellä: me oltiin aikanaan jo tehty sen aidan rakentamisen aikoihin kirje (toimitettu sekä naapurille että kaupungin rakennusvirastoon), jossa ilmoitettiin, ettei olla osallisia juttuun ja, että meidän talojen välinen kaistale ei ole yleinen kulkutie, siellä ei liikuta edes pihapiirissä juuri muuten kuin ruohoa leikkaamassa, joten lumiesteitä ei oo pakko laittaa katolle, eli ei olla korvausvelvollisia, kun tädin aita on joka kevät nurin... Saman totesi kaupungin rakennusvirasto lausunnossaan, joten se juttu raukesi siihen eikä se ole pahemmin natissutkaan sen jälkeen...

        Yks naapuri on aika pöyhkeilevä akka, noin rumasti sanottuna, mutta kun ei halua olla tekemisissä, olkoon, ei väkisten, on äiti todennut asiaan. Muut naapurit sitten onkin ihan siedettäviä, niiden kanssa tulee toimeen ja saa apuakin tarvittaessa, aina kissanhoidosta lähtien.

        Alue jossa äitini asuu, on sen kaupungin yksi vanhimmista asutusalueista. Työläiskortteli, joka pienestä kylästä kehittyi tiheäksi taajamaksi 60 - 70-luvuilla, mutta rupesi "kuolemaan" jälleen 80 - 90-lukujen taitteessa. Kun vuosituhannen vaihteen tienoilla sinne saatiin viimein virallinen asemakaava, se alkoi uudestaa vilkastua ja sinne alettiin rakentaa nopealla tahdilla. On siellä sellasia taloja paljonkin, jotka viestii siitä, että rahaa on, millä mällätä. Mutta onneks naapurusto (ne, joilla sellasia talojakin on) ovat sikäli fiksua sakkia, että kunnioittavat myös alueen vanhaa asutusta, taloja ja ihmisiä. Oikeastaan vanha ja uusi sulautuvat siellä aika sujuvasti yhteen. Meidän talokin on jo 1900-luvun alkupuolella rakennettu, peruskorjattu pikkuhiljaa vuosien varrella. Äitini asuu siinä yksin meidän kissan kanssa. Mutta ellei tuota lähintä rajanaapuria lasketa, niin aika rauhassa on saanut olla naapureitten puheilta. Tosin, osa asujaimistosta on muuttunut viime vuosina sen verran, että uudet ei ees välitä sotkeutua naapureitten elämään.

        Mun neuvo ja kommentti tän vuodatuksen lopuksi on se, että ole ylpeä kotipaikastasi ja pidä kiinni lapsuudenkodistasi, jos se on omakotitalo. Sitä aarretta ei kaikilla ole mahdollisuus säilyttää. Nauti siitä!


      • turku-pansio-lumikki
        kuka.mitä häh kirjoitti:

        Itse muutin viitisen vuotta sitten kaupungin vuokrataloon tai pikemminkin vaihdoin asunnosta toiseen..Heti pian aloin huomata että talossa asuu jokunen alkuparäis asukas eli 70-luvun alussa muuttanut asukas ,ja ne vasta ovat jotain olevinaan :luulevat jotenkin olevensa parempia asukkaita ja luulevat ns.omistavansa ko. kerrostalon..Asukastoiminunta on niiden muodostama jotka ovat olevinansa ns.jotain..Ihan naurattaa..Olen asunut kaupungin vuokra-asunnoissa alle 20-vuotiaasta tänne lähes 5-kymppiseksi enkä mokomaan käytökseen ennen ole törmännyt..Täällä on joka paikassa kaiken maailman kielto tai ohje lappusia seinille ja ovissakin.Parhaimillaan ovessa lukee 4:ään kertaan sama asia hieman eri sana järjestyksin kirjoitettuna..viikottaiset pyykkivuorot on kutistettu 2:een tuntiin viikossa/asunto..Ilmoitustaululla lukee mm.vaippoja ei saa heittää parvekkeelta!!
        Tuttavani jotka ovat täällä käyneet ovat ko.ilmoituksia/kieltoja kummaksuneet..
        Roskien vientiä kytätään yötä myöten,kun joku onneton oli vääränlaisia tavaroita sekajätteisiin vienyt.jne,jne..uhkauskirje tuli joka talouteen:kyllä tiedetään roskien viejä ja laskutetaan sitä myöten..Talotoimikunnan päällikkönä häärää pikku diktaattori joka oikein taitaa nauttia jos pääsee jollekkin sanomaan..Säälin näitä pikkusieluja.Onneksi kohta muutan huitsin nevadaan ko.paikasta...Ja tekisipä mieli sanoa että ei tässä vielä kaikki,mutta empä viitsi:)

        asutko kenties turussa, pansiossa, lumikonkatu 1 ssä? siel on just sama meininki.. hyi mikä pikkudiktaattori sielläki heiluu. seiskyt luvun permis päässä. hyi yök. terkkuja talon lapsille, jatkakaa rauhassa rapussa juoksemista..!!!! ha haaaa


      • toinen sinkkun
        Tämä auttaa jaksamaan kirjoitti:

        Kiitos kannustavista viesteistä! Hyviä neuvoja todella - ja aion kyllä toimia noin. On vaan ollut pinna niin kireällä, kun ei ole sitä omaa turvaverkkoakaan ja on vaan pärjättävä yksin näiden ihmisten keskellä. Mutta pyrin kyllä kiinnittämään jatkossa enemmän huomiota omaan asenteeseeni ja keskittymään hyvin asioihin. Tuo "karkkipäivä" täytyy myös testata käytännössä. En vielä myy. Katsotaan nyt tämä talvi - ehtiihän sitä muuttamaan myöhemminkin. Taidanpa jopa toteuttaa pitkäaikaisen haaveeni uuden alan opiskelemisesta ja keskittyä jatkossa omaan hyvinvointiini.

        Hienoa, että on vielä muitakin, joille se ulospäin näyttäminen ei ole kaikkein tärkeintä maailmassa. (Ja eihän aina ole kyse siitä, että olisi ****aukinen, ellei levittele rahaa ympäriinsä.)

        Olen myös yksin asuva nainen eli sinkku ja olen huomannut saman asian kuin Sinä. Yksinäisiä naisia - ainakin alle eläkeikäisiä - pidetään jotenkin huonompina edelleen tässä maassa. Yh-äitien vika on, jos heidän lapsillaan "ei ole isää" (äijä hakannut, juonut tai pelotellut lapsia esimerkiksi ja lähtenyt).

        Lapseton nainen on huora tai lesbo (joilla heilläkin ihmisoikeutensa ovat). Aivan järjissäänkin olevat ihmiset vähintään epäilevät niin, vaikka Suomi on aikoja sitten päässyt viktoriaanisesta aikakaudesta eikä ole koskaan ollut esim. islamilainen valtio, jossa naisen asema määräytyy vain miesten kautta.

        Sinkkunaisen huushollia ja aluetta saatetaan pitää todellakin vapaana riistana eli ei kunnioiteta kotirauhaa. Tunnen myös lesken, joka asuu yksin ja hänellä on myös kokemusta häiriköivistä nuorista, jotka eivät kunnioita hänen aluettaan ja kotirauhaa eivätkä tottele poistumiskehotuksia. Turha muuten kenenkään on vastata, että soittaisi poliisille. Eihän poliisi moisiin ehdi puuttua ja todisteita ei juuri jäljelle jää.

        Toivoisin, että asiasta puhuttaisiin vaikkapa tiedotusvälineissä enemmän ja myös virkavalta auttaisi yksityisiä ihmisiä enemmän. Toisaalta melkein kaikkien alojen kunnallisilta ja valtiollisilta virkamiehiltä on jo edellisen laman jäljiltä otettu resurssit pois.

        Vielä kuitenkin, älä anna tyhmien lähimmäisten voittaa itseäsi. Sinulla on oikeus asumiseen. On Suomessa sentään vielä jotain oikeuksia ihmisillä.


      • Lilli Lipatti
        Tämä auttaa jaksamaan kirjoitti:

        Kiitos kannustavista viesteistä! Hyviä neuvoja todella - ja aion kyllä toimia noin. On vaan ollut pinna niin kireällä, kun ei ole sitä omaa turvaverkkoakaan ja on vaan pärjättävä yksin näiden ihmisten keskellä. Mutta pyrin kyllä kiinnittämään jatkossa enemmän huomiota omaan asenteeseeni ja keskittymään hyvin asioihin. Tuo "karkkipäivä" täytyy myös testata käytännössä. En vielä myy. Katsotaan nyt tämä talvi - ehtiihän sitä muuttamaan myöhemminkin. Taidanpa jopa toteuttaa pitkäaikaisen haaveeni uuden alan opiskelemisesta ja keskittyä jatkossa omaan hyvinvointiini.

        Hienoa, että on vielä muitakin, joille se ulospäin näyttäminen ei ole kaikkein tärkeintä maailmassa. (Ja eihän aina ole kyse siitä, että olisi ****aukinen, ellei levittele rahaa ympäriinsä.)

        olen sinkkunainen ja asun kerrostalo-osakeyhtiössä ja meidän pihan rouvat on sitä mieltä, että kaikki yksinäiset naiset jahtaavat heidän möhömahaisia ukonköriläitään! anna mun kaikki kestää! joten näitä erinomaisia pihapiirejä riittää!
        mutta ollaan naiset..ja miehetkin ylpeitä siitä mitä olemme, yksin tai kaksin, eikä anneta elintason perässä juoksevien idioottien pilata elämäämme!


      • elämän viisautta

        Olen lueskellut erilaisia palstoja melkein 10-vuotta, mutta näin asiallista ja hyvää vastausta kysyjälle en ole huomannut. En olisi edes itse osannut kirjoittaa, vaikka noin ajattelenkin.

        Jäin oikein miettimään tuota; "Tärkeintä sinulle olisikin oppia hallitsemaan tunteitasi ja kuinka paljon annat naapureittesi niihin vaikutta".??

        Itse olen inhonnut syntymä kylääni kaikenlaisten juorujen takia. Olen inhonnut asua omakotitalossa Espoossa naapureitani. Asun nyt pikku kunnassa rivitalossa ja inhoan naapureitani.

        Katselen usein peiliin ja näen sieltä ihmisen, joka aiheuttaa minulle nämä murheet. Haluaisin ostaa uuden peilin, mutta keneltä?


      • Ennali55
        Tämä auttaa jaksamaan kirjoitti:

        Kiitos kannustavista viesteistä! Hyviä neuvoja todella - ja aion kyllä toimia noin. On vaan ollut pinna niin kireällä, kun ei ole sitä omaa turvaverkkoakaan ja on vaan pärjättävä yksin näiden ihmisten keskellä. Mutta pyrin kyllä kiinnittämään jatkossa enemmän huomiota omaan asenteeseeni ja keskittymään hyvin asioihin. Tuo "karkkipäivä" täytyy myös testata käytännössä. En vielä myy. Katsotaan nyt tämä talvi - ehtiihän sitä muuttamaan myöhemminkin. Taidanpa jopa toteuttaa pitkäaikaisen haaveeni uuden alan opiskelemisesta ja keskittyä jatkossa omaan hyvinvointiini.

        Hienoa, että on vielä muitakin, joille se ulospäin näyttäminen ei ole kaikkein tärkeintä maailmassa. (Ja eihän aina ole kyse siitä, että olisi ****aukinen, ellei levittele rahaa ympäriinsä.)

        Anna naapurit kadehtivat. Karavaani kulkee ja rakit haukkuu! Minä asun YKSIN (jälkikasvu jo maailmalla) ISOSSA omakotitalossa ja aion asuakin niin kauan kuin ilman hoitajaa pärjään!


      • tutulta :D
        Lilli Lipatti kirjoitti:

        olen sinkkunainen ja asun kerrostalo-osakeyhtiössä ja meidän pihan rouvat on sitä mieltä, että kaikki yksinäiset naiset jahtaavat heidän möhömahaisia ukonköriläitään! anna mun kaikki kestää! joten näitä erinomaisia pihapiirejä riittää!
        mutta ollaan naiset..ja miehetkin ylpeitä siitä mitä olemme, yksin tai kaksin, eikä anneta elintason perässä juoksevien idioottien pilata elämäämme!

        Samoin täällä! Entisellä koulukaverilla on itseään 20 vuotta vanhempi eläkeläisukko kun ei se akka muutakaan saa ja vahtii sitä kuin haukka ja nuolee ukon persettä ettei joutus taipaleelle. On levitelly juttuja että olisin muka sitä äijää itselle hinkumassa ja tarkistelee äijän puhelinta löytyykö siitä mun numeroa. Siis todella huvittavaa. Aikani sitä katoin ja laitoin välit poikki kun alkoi varastelemaan aina kun "kylässä" kävi.


      • Dise
        elämän viisautta kirjoitti:

        Olen lueskellut erilaisia palstoja melkein 10-vuotta, mutta näin asiallista ja hyvää vastausta kysyjälle en ole huomannut. En olisi edes itse osannut kirjoittaa, vaikka noin ajattelenkin.

        Jäin oikein miettimään tuota; "Tärkeintä sinulle olisikin oppia hallitsemaan tunteitasi ja kuinka paljon annat naapureittesi niihin vaikutta".??

        Itse olen inhonnut syntymä kylääni kaikenlaisten juorujen takia. Olen inhonnut asua omakotitalossa Espoossa naapureitani. Asun nyt pikku kunnassa rivitalossa ja inhoan naapureitani.

        Katselen usein peiliin ja näen sieltä ihmisen, joka aiheuttaa minulle nämä murheet. Haluaisin ostaa uuden peilin, mutta keneltä?

        voit tehdä itsellesi uuden peilin.

        Luin jostain kerran tällaisen jutun, tai jotenkin näin se meni:

        Meissä kaikissa asuu ylväs kotka, joka liitelee yläilmoissa, vuorten yllä. Se on jalo, hieno ja ajattelee kauniita asioita.

        Meissä kaikissa asuu myös piikisika, joka on äkäinen, katkera, epäluuloinen, tönkii pohjamudissa ja rypee itsesäälissä.

        Kumpaa sinä ruokit itsessäsi?

        Aina kun piikkisika kerjää ruokaa, kannattaa päättäväisesti sanoa, että en anna. Ja kutsua kotka murkinalle. Pikkuhiljaa se piikkisika alkaa kyllästyä, ja kotka saa enemmän tilaa. :)


      • vai miten se oli
        toinen sinkkun kirjoitti:

        Olen myös yksin asuva nainen eli sinkku ja olen huomannut saman asian kuin Sinä. Yksinäisiä naisia - ainakin alle eläkeikäisiä - pidetään jotenkin huonompina edelleen tässä maassa. Yh-äitien vika on, jos heidän lapsillaan "ei ole isää" (äijä hakannut, juonut tai pelotellut lapsia esimerkiksi ja lähtenyt).

        Lapseton nainen on huora tai lesbo (joilla heilläkin ihmisoikeutensa ovat). Aivan järjissäänkin olevat ihmiset vähintään epäilevät niin, vaikka Suomi on aikoja sitten päässyt viktoriaanisesta aikakaudesta eikä ole koskaan ollut esim. islamilainen valtio, jossa naisen asema määräytyy vain miesten kautta.

        Sinkkunaisen huushollia ja aluetta saatetaan pitää todellakin vapaana riistana eli ei kunnioiteta kotirauhaa. Tunnen myös lesken, joka asuu yksin ja hänellä on myös kokemusta häiriköivistä nuorista, jotka eivät kunnioita hänen aluettaan ja kotirauhaa eivätkä tottele poistumiskehotuksia. Turha muuten kenenkään on vastata, että soittaisi poliisille. Eihän poliisi moisiin ehdi puuttua ja todisteita ei juuri jäljelle jää.

        Toivoisin, että asiasta puhuttaisiin vaikkapa tiedotusvälineissä enemmän ja myös virkavalta auttaisi yksityisiä ihmisiä enemmän. Toisaalta melkein kaikkien alojen kunnallisilta ja valtiollisilta virkamiehiltä on jo edellisen laman jäljiltä otettu resurssit pois.

        Vielä kuitenkin, älä anna tyhmien lähimmäisten voittaa itseäsi. Sinulla on oikeus asumiseen. On Suomessa sentään vielä jotain oikeuksia ihmisillä.

        Sinkkunainenhan on automaattisesti maho lesbo ei sille mitään voi. Ainakin minä naapureiden mielestä. Mutta vaikka olen maho lesbo niin silti kyttään heidän ukkojaan?!? Jumalauta että suomalaiset on ÄLYKÄSTÄ kansaa.


      • apautt
        Tämä auttaa jaksamaan kirjoitti:

        Kiitos kannustavista viesteistä! Hyviä neuvoja todella - ja aion kyllä toimia noin. On vaan ollut pinna niin kireällä, kun ei ole sitä omaa turvaverkkoakaan ja on vaan pärjättävä yksin näiden ihmisten keskellä. Mutta pyrin kyllä kiinnittämään jatkossa enemmän huomiota omaan asenteeseeni ja keskittymään hyvin asioihin. Tuo "karkkipäivä" täytyy myös testata käytännössä. En vielä myy. Katsotaan nyt tämä talvi - ehtiihän sitä muuttamaan myöhemminkin. Taidanpa jopa toteuttaa pitkäaikaisen haaveeni uuden alan opiskelemisesta ja keskittyä jatkossa omaan hyvinvointiini.

        Hienoa, että on vielä muitakin, joille se ulospäin näyttäminen ei ole kaikkein tärkeintä maailmassa. (Ja eihän aina ole kyse siitä, että olisi ****aukinen, ellei levittele rahaa ympäriinsä.)

        Asun myöskin omakotitalossa, minulla on ollut hyvät naapurit näihin saakka, ovat auttaneet minua eron jälkeisissä asioissa ja auttavat edelleenkin paitsi kun eräässä naapurissa tuli ero, niin talon osti sellainen "herra nousukas" joka luulee tittelinsä vuoksi olevan parempi kun minä, koska asun yksin koirien kanssa, hän on se minun raja-naapuri joka on antanut minulle ohjeita mitä muka saan tehdä omalla tontillani en hänen mielestään saa omia pensasaitojani karsia ilman hänen lupaansa ja lunta ei saa työntää hänen puolellelsa senttiäkään, että silleen. Mutta minähän en tuommoisen nousukkaan tahtoon taivu, on minulla sentään itsekunnioitus vielä tallella, älä taivu sinäkään, omistathan sentään kotisi.


      • Juurikin...
        eikä lappuja ... kirjoitti:

        näkynyt sen jälkeen kun kävin roskien kuljetustani kyttäävältä naapurilta kysymässä että mikä vittu minun asioissani on niin kiinnostavaa että, pitää iltamyöhään verhon raosta vilkuilla "mitäköhän se nyt vie roskiin". Sanoin että jos kyttääminen ei lopu niin asialle tehdään jotain. Alakerran ilmoitustaululle kirjoitin lappujen kirjoittelijoille osoitteeni ja puhelinnumeroni kera viestin, että jos on asiaa niin soitto vaan tai käynti oman naaman kera niin katsotaan onko valitus aiheellinen, mutta jos näen että joku työntelee postilaatikkooni jotain lappusia niin syötän lapun hänelle. Nyt on talossa rauha ja saan olla omassa rauhassa.

        Juurikin näin. hyvä.


      • eronnut sinkku
        elämän viisautta kirjoitti:

        Olen lueskellut erilaisia palstoja melkein 10-vuotta, mutta näin asiallista ja hyvää vastausta kysyjälle en ole huomannut. En olisi edes itse osannut kirjoittaa, vaikka noin ajattelenkin.

        Jäin oikein miettimään tuota; "Tärkeintä sinulle olisikin oppia hallitsemaan tunteitasi ja kuinka paljon annat naapureittesi niihin vaikutta".??

        Itse olen inhonnut syntymä kylääni kaikenlaisten juorujen takia. Olen inhonnut asua omakotitalossa Espoossa naapureitani. Asun nyt pikku kunnassa rivitalossa ja inhoan naapureitani.

        Katselen usein peiliin ja näen sieltä ihmisen, joka aiheuttaa minulle nämä murheet. Haluaisin ostaa uuden peilin, mutta keneltä?

        Olen harkinnut muuttoa pois pääkaupunkiseudulta jonnekin rauhallisempaan ympäristöön. Erottuani kolme vuotta sitten muutin kaksioon Espooseen. Asun isossa kerrostalossa, jossa naapurit eivät juuri toisiaan tunne. Aiemmin aviossa ollessani asuimme omakotitalossa Vantaalla ja koko "kylä" oli ainakin hyvänpäivän tuttuja keskenään. Lapseni ovat jo maailmalla ja tällä hetkellä mietin oman elämäni tarkoitusta. Olen parantumattomasti sairas ja näinä päivinä pitkä sairaslomani muuttuu työttömyydeksi (erikoisryhmässä). 300 päivää olen nauttinut Kelan sairaspäivärahaa, joka kuukausittain on ruhtinaalliset n.450 euroa. Syön siis säästöjäni, eikä minulla ole pian varaa tähän asuntoon, joten muutto on edessä. Mitään tukia en saa. Olen katsellut asuntojen hintoja pääkaupunkiseudun ulkopuolelta ja hinnat ovat huomattavasti alhaisemmat. Haluaisin matkustella vielä kun voin. Sairaus etenee omaa oikullista vauhtiaan. Omakotitaloasujaksi minusta ei ole, mutta jospa pieni rivari...
        Miestä en enää ikinä ota, mutta millä täyttää päivänsä, jotta tuntisi oikeasti elävänsä!?


      • omituinen otus
        Dise kirjoitti:

        voit tehdä itsellesi uuden peilin.

        Luin jostain kerran tällaisen jutun, tai jotenkin näin se meni:

        Meissä kaikissa asuu ylväs kotka, joka liitelee yläilmoissa, vuorten yllä. Se on jalo, hieno ja ajattelee kauniita asioita.

        Meissä kaikissa asuu myös piikisika, joka on äkäinen, katkera, epäluuloinen, tönkii pohjamudissa ja rypee itsesäälissä.

        Kumpaa sinä ruokit itsessäsi?

        Aina kun piikkisika kerjää ruokaa, kannattaa päättäväisesti sanoa, että en anna. Ja kutsua kotka murkinalle. Pikkuhiljaa se piikkisika alkaa kyllästyä, ja kotka saa enemmän tilaa. :)

        Tunnistan kotkan ja piikkisian, mutta asuisiko meissä myös otus, joka ei osaa päättää mitä tehdä. Otus. joka vain olla möllöttää ja odottaa jotain tapahtuvaksi. Hyvää tai pahaa, samantekevää. Mikä otus se olisi?


    • tpi

      Tarkistaa lääkitystä? Paranoidisuuteen on ihan hyvin vaikuttavia lääkkeitä nykyään. Jos kuvittelee, että naapureiden halveksunta heikentää asunnon myyntihintaa, niin eivät ehkä kaikki realititeetit ole ihan hallinassa.

    • Muutaman viikon työ

      Terve! Yksi parhaista sijoituskohteista ihmisten kanssa asuessa on AITA. Nimittäin kun pistää keskimääräistä korkeamman aidan rajoilleen, ei taatusti pyri naapurin pässit tontin toiselle puolelle, ainakaan vahingossa eikä tarkoituksetta.
      Lisäksi, he eivät joudu katselemaan sinua, ja tsadaa!!! Sinä et joudu katselemaan heitä! Siis aivan mahtava tapa lisätä omaa viihtyvyyttään ja omaa rauhaansa.

      Jokapaikassa on aina joku mulkvisti, sille ei mahda mitäään. Kaupungissa ei voi edes rakentaa aitaa ja mökää on aina, omakotitalo on sentään siinä hyvä, että sä aika paljon voit ottaa etäisyyttä jo pienessäkin talossa ja tontilla. Miksi sua kiinnostaisikaan naapurit, jotka on kusipäitä, jätät ne omaan arvoonsa, peleilkööt ja nuoleskelkoot toisiaan, tärkeämpää on se, että sulla on ylipäätään kavereita, onko sulla? Voitko hankkia niitä muista?

      Kun sulla on muita ystäviä, korkeat aidat ja oma rauha, niin voin kertoa, että päänsärky on historiaa ja unikin maistuu. Lisäksi kannattaa kasvattaa puita, puut ovat rauhoittavia ja etenkin rajalla lisäävät näköestettä muihin.
      Puut ovat loistavia, ja kun pitää ne alaoksat poissa, ei kakarat pysty kiipeilemään, vaikka aidan yli joku kiipeäisikin.

      Joten: hanki aita. Se on pieniruokainen, helppo hoitoinen ja yksinkertainen rakentaa.

    • Hyvä asenne

      Älä anna niiden talloa sinua jalkoihinsa. Tiedän mitä se elintasokilpailu on ja kaksi autoa pitää vähintään olla pihassa jotta naapurit näkee vaurauden mutta verhot kiinni ettei kukan näe sisälle. Kärräävätkö vieläpä puutarha jätteet tonttisi viereen? Jos joku haluaa omaa rauhaa niin jopa yllytetään kakarat häiriköimään sitä kiihkeämmin. Se on nokkimisjärjestystä, omaa paremmuuttaan korostetaan aina hakemalla heikompi jota sortaa. Älä alistu ja haistata pitkät niille paskoille jotka vaan jotain esittävät, niillä voi olla monenlaisia ongelmia joista et tiedä yhtään mitään.

    • kumma....!

      ettei ihmiset edes omakotitalo alueella voivat jättää naapurit rauhaan ja keskittyä omaan elämäänsä!! Sinuna en piittaisi noista idiooteista vaan jatkaisin elämäni ja pitäisin oikeuksistani kiinni!! Niin teen täällä kerrostalohelvetissäkin!

      • naapureilla

        itsellään omakotitalot vai asuvatko pari- ja rivitaloissa? Koska heillä on isommat talot, niin onko pihatkin vastaavasti pienemmät? Ei todellakaan asu fiksumpia ihmisiä kalliimmissa taloissa, olen itsekin nähnyt. Minun mökkini vasta vaatimaton on, mutta puolustan ehdottomasti reviiriäni ja vedän tiukat rajat, joista ei jousteta. En välitä sellaisten mielipiteistä, jotka eivät täytä edes kunnon ihmisten kriteerejä. Hyi.


      • että kallista
        naapureilla kirjoitti:

        itsellään omakotitalot vai asuvatko pari- ja rivitaloissa? Koska heillä on isommat talot, niin onko pihatkin vastaavasti pienemmät? Ei todellakaan asu fiksumpia ihmisiä kalliimmissa taloissa, olen itsekin nähnyt. Minun mökkini vasta vaatimaton on, mutta puolustan ehdottomasti reviiriäni ja vedän tiukat rajat, joista ei jousteta. En välitä sellaisten mielipiteistä, jotka eivät täytä edes kunnon ihmisten kriteerejä. Hyi.

        asuntolainaa maksavat ja kaiketi hyvin toimeentulevat ihmiset ovat kateellisia isosta tontista. Itse eivät kuitenkaan vaihda muutaman neliön pihaansa vähän vaatimattomampaan omakotitaloon, jossa olisi lääniä ympärillä. Mutta muillakaan ei saisi sitten olla. Voisiko ajatella, että he näin tunnustaisivat vaihtavansa osiakin, jos vain uskaltaisivat? Mutta kun se muiden ihmisten arvostus ja sosiaalinen kilpailu ovat niin vangitsevia. Toiset tuntuvat myös kuvittelevan, että jos on enemmän rahaa, niin pitäisi sitten olla valtaakin, kuten ennesvanhaan. Mitä muuten pitäisi ajatella sellaisista, joita ei mielestään edes laki sido, kunhan eivät kiinni jää? Silti ovat mielestään yhteiskuntakelpoisia kansalaisia ja kaveritkin vain painavat hymyillen villaisella. Suomessa on nykyään roskasakki päässyt huolestuttavasti lisääntymään. Ihmistuntemustakin kannattaa siis kehittää.


    • Perheenisä

      Ehkä asiat ei ole niin huonosti, kuin luulet.
      Ei kaikki ajattele sinusta pahaa. Usko vain.
      Tunnen vaimoni kautta pari eronnutta sinkkunaista ja heidän ajatusmaailma on hyvin samankaltainen, kuin sinun. Eli perusoletuksena on, että kaikki puhuvat pahaa seläntakana.
      Voisiko kuitenkin olla, ettei alueen miehet kaveeraa kanssasi välttääkseen väärinkäsityksiä perheensä sisällä.
      Katsos vaimot tuppaa usein olemaan mustasukkaisia miehistään ja sinkkunaisten kanssa seurustelua katsotaan kovin usein vinoon.

      Siispä elä elämääsi omassa kodissasi kuten haluat, äläkä tuhlaa sitä miettien, mitä muut sinusta ajattelevat. Älä kanna turhaa taakkaa.

      • silmätikku

        Kyllä on totta miten vaikea on naisen asua omassa talossa,viedään istutukset pihasta,uhataan katkasta tie asunnolle tulevat pysäytetään kysytään mikä on asia,mimeän aikaan ollaan ikunoissa tai tarkkaillaan kauempaa mitä tekee.kun ohittaa naapurin vaikka kuin iloisesti ja ystävällisesti tervehtii ja sanoo jotain sillä ei ole vaikutusta.rahallakaan ei saa apua jos pitäis tien pätkä lanata.parhaiten pärjää kun ei tuo vieraita kotia,ei nauti juomia,pitää talon paperit aina saatavilla voi heti esittää ne tarvittaessa.mutta kiusallakaan en lähde enkä myy.apua saa rahalla muualtakin.reseptejä saa tarkistaa naapuri ei riitely eikä sanominen auttais mitään.totean vain miten vaikeaa heillä on kun ei ole juoruja mitä saisivat levittää ja ehkä kupin kahvia samalla,elämä kotona on ihanaa naapurit vain naurattaa,olenhan otettu kun pidetään silmällä.


      • ihme ja kumma
        silmätikku kirjoitti:

        Kyllä on totta miten vaikea on naisen asua omassa talossa,viedään istutukset pihasta,uhataan katkasta tie asunnolle tulevat pysäytetään kysytään mikä on asia,mimeän aikaan ollaan ikunoissa tai tarkkaillaan kauempaa mitä tekee.kun ohittaa naapurin vaikka kuin iloisesti ja ystävällisesti tervehtii ja sanoo jotain sillä ei ole vaikutusta.rahallakaan ei saa apua jos pitäis tien pätkä lanata.parhaiten pärjää kun ei tuo vieraita kotia,ei nauti juomia,pitää talon paperit aina saatavilla voi heti esittää ne tarvittaessa.mutta kiusallakaan en lähde enkä myy.apua saa rahalla muualtakin.reseptejä saa tarkistaa naapuri ei riitely eikä sanominen auttais mitään.totean vain miten vaikeaa heillä on kun ei ole juoruja mitä saisivat levittää ja ehkä kupin kahvia samalla,elämä kotona on ihanaa naapurit vain naurattaa,olenhan otettu kun pidetään silmällä.

        heippa,miksei nainen saa asua omassa talossa rauhassa,ihmettelen vaan suomalaisten kateellisuutta..itse olen mies ehkä oikein voinut ymmärtää tätä vietiketjua..antakaaihmisten olla rauhassa..jatkoja


    • sinkku maalta

      Muutin pari vuotta sitten aivan eri paikkakunnalle ja "maalle" pieneen mummon-mökkiin. Eron tullessa en voinut kuvitella muuttavani kerros-, tai rivitaloon. Jouduin muuttamaan melko kauas koska lähellä silloista koti-kaupunkiani hinnat olivat aivan pilvissä. Mökki on vanha ja pieni mutta toinii ihan asuntonani ja hyvin! On sisä wc, pesukoneen-paikka ja yhdelle tilaa riittävästi. Siis kaikki mukavuudet. Tontti on iso ja ulkorakennuksessa jopa sauna, varastotilaa ym.

      Minulla on naapureina vanhempi pariskunta, leski-rouva ja kaksi veljestä. Kaikki aivan ihania!! Paikka on rauhallinen ja luontoa riittää.... Itse olen jo tähän ikään(?50v) oppinut ajattelun jalon taidon. Eli en välittäisi vaikka naapurini käyttäytyisivät kuten kuvailetkin - mitä siitä??Ehkäpä sinulla on parantamisen varaa omassa itse-tunnossasi?? Ehkäpä itse kuvittelet mitä naapurisi sinusta ajattelevat? Kun et voi tietää...Mietippä hieman! Ei kun jatkat asumista ja elät!!!!

    • jusu76

      Naapurisi tekevät sen ennen sinua . Nykyjään kun noissa omakotitaloissakin on tuo vaihtuvuus melko kova . Itse haaveilen myös omasta talosta . Ehkä jonain päivänä sellaisen rakennan, Vihtiin :-) Hyvää jatkoa .

    • Meillä on pihapoliisi

      Meidän kerrostalon pihassa on jo yksi PIHAPOLIISI, siis yksinäinen nainen johon ei mitkään säännöt pure. Hän vie kissansa lasten leikkipaikalle joka päivä vapaana juoksentelemaan ym. Kyttää ikkunoista ja parvekkeelta muiden menemisiä ja tietää kaiken mitä muissa asunnoissa tapahtuu. Hänellä on joskus jopa jakkara mukana että ylettyy kurkkimaan ikkunoista. Sairasta sanon minä.

    • mathetes

      Älä ihmeessä lankee naapuriesi mielivaltaan!
      Talo on sinun ja piste! Jos nuo eivät halua sinua tuntea, niin omapahan on asiansa!
      Näyttävät vain oman lapsellisen tyhmyytensä! Heidän kulissinsa varmaankin on maksanut heille melkoiset velat niskaan jonka "lumoissa he muka näyttävät varakkailta ja paremmilta ihmisiltä"! Onneksi ne kulissit ovat heidän, ei sinun, ja jos heidän kulissinsa joskus romahtavat, niin ne romahtaa heille, ei sinulle! :)

      Älä siis lannistu turhaan!
      Asu omassa talossasi vain edelleen äläkä muuta heidän takiaan minnekään!

      Terv, nimim, mathetes

      • naapureista

        Mulla alkoi ongelmat naapurin kanssa kun mies muutti pois, eli kovin samanlainen tapaus kuin alkuperäisellä kirjoittajalla. Naapuri alkoi ajatella voivansa määrätä myös siitä mitä meidän pihalla tapahtuu ja ketä siellä saa olla...! Kyttäys ja haukkuminen oli tosi inhottavaa, meni yöunet ja pelotti liikkua omalla pihalla. Lopulta naapurin toimet ja haukut meni niin pitkälle, että tajusin niillä olevan jotain löysällä tai muuten vain pielessä. En voi naapuriin enää muuten suhtautua muuten kuin huvittuneena seurata sen itsensä nolaamista. Eli antamalla piut paut naaapurien kummalle käytökselle helpotat omaa elämääsi ja samalla naapuria ottaa päähän, kun et välitä sen jutuista :-)


    • markustaja

      "Meiltä ei koskaan edes häiritä ketään, mutta olen vaan niin kovasti muiden tiellä."

      kenellä TEILLÄ? juuri sanoin olevasi sinkku ja asuvas siellä yksin.
      vaikuttaa trollilta

      • vai?

        "Meiltä ei koskaan edes häiritä ketään, mutta olen vaan niin kovasti muiden tiellä." sehän tarkoittaa suomeksi että hän kokee olevansa naapureidensa tiellä koska saa osakseen niin törkeää kohtelua. Onko vielä jokin muu kohta mitä et ymmärtänyt?


    • Varikkomummi

      Heh, sinähän olet selkeä uhka alueen naisille. Heidän miehensä voisivat äityä kysymään, miksi akat eivät ole yhtä varakkaita ja miksi he eivät ole sellaisessa työssä, josta saatavilla tuloilla voi ostaa oman talon...

      Elä ja asu just niin kuin haluat, meillä on vain tämä yksi elämä, ei sitä naapurikateuteen kannata tuhlata. Flirttaile avoimesti vain miehille ja saa naiset vielä enemmän raivoihinsa. He pelkäävät kuitenkin menettävänsä miehensä nuoremmille ja kiinteämmille :)

      • täältä pesee

        Tässä on asennetta! Mutta ihan aloittajalle varoitukseksi, että niin hyviä neuvoja kuin nämä ovatkin, niiden toteuttaminen saisi varmaan aikaan oikean savustusmyrskyn rouvien taholta. Mitkään keinot eivät jäisi käyttämättä. Eli sitten tarvitaan jo todella vahvaa luonnetta, jotta elo jatkossa onnistuisi noiden junttimulkvistien keskellä.

        Epäystävällinen käytös on Suomessa aika yleistä. Ilmeisesti tämä naapurusto on asteen normaalia ilkeämpää. Epäystävällisyyden takaa voi löytyä monenlaisia asioita, joista kateus on yksi, vaaran kokeminen toinen. Jos alueelle on todella keräytynyt perheitä, joissa naiset elävät miehensä statuksella, eikä mitään omia meriittejä ole, voi hyvin kuvitella, että kateus on motiivina poissulkemiseen. Kyllähän oma arvo laskee, kun joukkoon tulee nainen, joka hoitaa kaiken itse. Se on kunnioitettavaa. Ja varmaan naisten miehetkin kunnioittavat yksin pärjäävää naista. Jos olisin mies, en varmaankaan haluaisi, että naiseni olisi minusta riippuvainen, vaan haluaisin, että hänellä olisi oma elämä, omat kiinnostukset ja pätemisen alueet. Sellainen pikkurouva on jotenkin jopa säälittävä olento nykyaikana. No asenteellista ehkä tämäkin, mutta näin ajattelen.


    • ihmiseltä

      jonka kannattaa muuttaa ryysyrantaan, koska et tykkää tavallisista ihmisistä.

      Todella typerä aloitus, hyi helvetti...

      • Vieras2

        Mistäpäin muuten olet, noin suurinpiirtein? Juuri tämän takia sun rivitalossa isommassa taajamassa. Olen asunut lapsuuteni ja nuoruuteni juurikin paremman väen omakotialueella suht pienellä paikkakunnalla ja tiedän varsin hyvin millainen henvetti se voi olla. Siellä rauhallisella maaseudulla asiasi kysytään päin naamaa pohjamutia myöten, ja voit kuulla kuinka niistä juorutaan keskenään! Lähiön paras ominaisuus on juuri anonymiteetti. Vinkki iske mihin sattuu, ja iske tikapuiden yläpäässä olevan rouvan mies ja jää kiinni. Toinen tapa on katsoa, vero tiedot tekstarilla etunimi sukuniemi ja paikkakunta 16400, kertoo bruttotulot eli sen miten kulisseja pidetään pystyssä, vai onko kyse velkakulisseista...


      • ongelmia
        Vieras2 kirjoitti:

        Mistäpäin muuten olet, noin suurinpiirtein? Juuri tämän takia sun rivitalossa isommassa taajamassa. Olen asunut lapsuuteni ja nuoruuteni juurikin paremman väen omakotialueella suht pienellä paikkakunnalla ja tiedän varsin hyvin millainen henvetti se voi olla. Siellä rauhallisella maaseudulla asiasi kysytään päin naamaa pohjamutia myöten, ja voit kuulla kuinka niistä juorutaan keskenään! Lähiön paras ominaisuus on juuri anonymiteetti. Vinkki iske mihin sattuu, ja iske tikapuiden yläpäässä olevan rouvan mies ja jää kiinni. Toinen tapa on katsoa, vero tiedot tekstarilla etunimi sukuniemi ja paikkakunta 16400, kertoo bruttotulot eli sen miten kulisseja pidetään pystyssä, vai onko kyse velkakulisseista...

        naapureiden kanssa, vaikka ovatkin "tavallisen varakkaita". Jos kaupunginosamme ei ole varakkain, niin ehkä kuitenkin kärkipäässä. No problems..
        Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan..
        Alkuper.vuodatus oli tosissaan typerä..


    • Ihan tosissasi ?

      Oletko varma että naapurit käyttäytyy noin, vai oletko itse alunperin ollut ylimielinen naapureitasi kohtaan. "Ovat kaikki jotain johtajia tai luulojohtajia, eivät edes tervehdi minua, mutta toisilleen ovat mielin kielin makeilijoita", tuo on suoraan kopioitu sinun tekstistäsi, mistäs tiedät tuon asian jos eivät naapurit edes tervehdi sinua. Itse olet muutenkin omin voimin keksinyt tuon elintasokilpailun, eivät naapurit ole varmaan edes kiinnostuneet sinun omaisuudestasi. Itse olet valinnut tuon tien, että arvostelet muita heidän tekemisistään ja mitä he tekevät työkseen.

    • asuupa sitten

      kerros tai omakotitalossa,niin naapurin rouva tekee kaikkensa jotta sinut saisi lähtemään.Mustasukkainen.

    • kun joutuvat

      elämään kulisseissa karmeissa perheissään huutavien räkänokkakakaroidensa kanssa. Sinä saat elää ilman noita karmeuksia etkä edes joudu osallistumaan elintasokilpailuun. Ovat vaan kamalan kateellisia. Elä sinä vaan ihan rauhassa omaa elämääsi ja anna naapureiden olla kateellisia. Hymyile ja tervehdi, vaikka kuinka kääntäisivät selkänsä. Miksi antaisit heidän epäonnellisuutensa tarttua sinuun? He ovat itse valinneet onnettomat elämänsä. =)

    • kirjoituksesi...

      oli mielestäni aika lapsellinen jotenkin. Mitä väliä sillä on millaset naapurit on? jos pitää paikasta missä asua niin ei siitä nyt naapureiden takia kannata muuttaa. Jotenkin tuli olo, että ole vielä "lapsi" ihan tuon tekstin perusteella. Anteeksi jos luulin väärin. Koeta nyt hyvä ihminen aikuistua ja unohda moiset muutot!

      • .....

        Et ole näköjään itse joutunut samanlaisen kohtelun osapuoleksi. Et siis voi tietää miten se vaikuttaa ihmiseen. Kaikki eivät ole "ramboja" jotka kestävät mitä tahansa paskaa


    • yksin omakotitalossa

      Olen myös huomannut saman ilmiön. ihmisillä on vaikea hyväksyä että naisena asun yksin omakotitalossa. Onko heillä ehkä vaikea hyväksyä että pärjään omillani ja voin asua näinkin mukavasti ?
      Lähinaapuri ei koskaan tervehdi ja jopa on käynyt sanomassa että toivoisi minun muuttavan pois !!??? En häiriköi millään tavalla ja olen usein työmatkojen takia poissa kotoa....
      Olen heidän silmissään "erikoinen tapaus", naapureissa miehet leikkaa nurmikot ja meillä sen teen minä... se on jopa mukavaa ajankulua..
      Täällä asuu vain lapsiperheitä, "hienompaa porukkaa"
      Minä en kuitenkaan heidän asenteesta ota stressiä, teen niinkuin haluan ja sillä siisti. Kaikilla on oikeus omaan elämään, älä anna toisten sitä viitoittaa.

    • NAISASUKASTA

      mukavaan pariasumiseen reilun miehen kanssa, tyytyväisyystakuu annetaan..ja kunnioitusta ja arvostusta myös naapurien taholta.

    • Miehiä on....

      Myös meitä ns kunnollisia tupakoimattomia, raittiita, avarakatseisia, fiksukäytöksisiä, kohteliaita, herrasmiehiä, jotka osaavat tulla toimeen ilmankin kotiapulaista, mutta ihmisen kaipuu toisen luo....
      Se on luonnollista, ihmisyyden perusta.
      Joten - tiukkapipoiset vanhat piiat ,,, hmmmm... mitäpä siihen virkkaisisi, kuta kuullen kertoilisi...?
      Niin että siitä vaan sano tsaikovski. Myös yksin asuvaa miestä pilkataan ja piikitellään. Naapurien "Oikeat Miehet" - akkojensa tossujen alla kärvistellen pelkäävät kultansa puolesta...
      Olisis se usealla po sinkkumiehellä somempata parisuhteessa Naisen keralla...
      Miksi ei kohtaamisia enempätä tapahdu?

      • juuriniin

        En oikein ymmärrä, kai nainenkin saa olla siinä sinkku kuin mieskin. Miksi itse olet sinkku???? Tiukkapipoinen vanhapiika, itse olet varmaan runkkaava peräkammarinpoika...


    • onpas sun elämäs kamalaa...hekoti

    • muuta pois

      Talo ja alue tuntuu kuitenkin olevan sinulle rakkaita, joten älä luovu niistä lapsellisesti käyttäytyvien naapureiden takia. Ole niinkuin heitä ei olisikaan! Voimia! :)

    • yksin omakotitalossa

      Olen myös huomannut saman ilmiön. ihmisillä on vaikea hyväksyä että naisena asun yksin omakotitalossa. Onko heillä ehkä vaikea hyväksyä että pärjään omillani ja voin asua näinkin mukavasti ?
      Lähinaapuri ei koskaan tervehdi ja jopa on käynyt sanomassa että toivoisi minun muuttavan pois !!??? En häiriköi millään tavalla ja olen usein työmatkojen takia poissa kotoa....
      Olen heidän silmissään "erikoinen tapaus", naapureissa miehet leikkaa nurmikot ja meillä sen teen minä... se on jopa mukavaa ajankulua..
      Täällä asuu vain lapsiperheitä, "hienompaa porukkaa"
      Minä en kuitenkaan heidän asenteesta ota stressiä, teen niinkuin haluan ja sillä siisti. Kaikilla on oikeus omaan elämään, älä anna toisten sitä viitoittaa.

    • chinmilla84

      Joutuu sitä sinkkunainen samanmoisen naapuriystävyyden sorsimaksi muuallakin. Itse asun kaupungin vuokrakämpässä ja muut omistusasunnoissaan seinien takana. Aina kaiken moista nipottamista vaikkei koirat hauku koskaan, itse en soita musiikkia kovaa tai telkkari ei pauhaa täysillä. Ei ole muksuja riehumassa. Mitään illanistujaisiakaan täällä ei mulla kolmen vuoden sisällä ole ollut kuin muutamia ja nekin 22-23 asti rauhallisesti juhlittuina jonka jälkeen baariin.

      Poikaystävä ehdokkaita on käynyt ovella kyllä.

      Harva mulle mitään moikkaa saatika jää juttelemaan. Kerran avaimet pihalle pudotin ja naapurin vanha rouva korjasi talteen ja toi ne parin päivän päästä ovelle. Kiitin kovasti ja tarjosin löytöpalkkio rahaa mutta koska ei ottanut vatsaan niin kipaisin kukkakauppaan ja ostin näyttävän kimpun. Tämä vanhempi rouva onkin ainoa joka juttelee ja moikkailee.

    • mietin..

      Mutta mielestäni kannattaa kuitenkin olla niin kuin ei huomaiskaan, oma vika jos löpisevät joutavia. Ole vaan oma itsesi välittämättä kaiken maailman nurinoista. Omaan arvoonsa sellaiset voi jättää. Jos eivät kaipaa seuraasi, ei kai niitten seuraan tarvi tuputtautua. Hanki itelles vaikka lemmikki seuralaiseksi ja yleensäkin sellaista seuraa, johon seuraan olet tervetullut.

    • ainakin yritit

      Onhan tosi, että jos asuisit yksin vaikkapa kaupungin vuoratalossa ja ajelisit Ladalla niin tuskin niin sairasta henkilöä olisi joka kahehtisi olosuhteitasi. Kaikenlisäksi jos ontuisit ja olisit paikallisen terveysaseman vakiasiakkaita, olettaisin sitkeimmänkin kadehtijan katoavan lähipiireistäsi. Näin on..?

      • aidalla

        Kateus täytyy ansaita, säälin saa ilmaiseksi. Elä vain omaa hyvää elämääsi. Jos naapurit ovat inhottavia, niin heillä se paha olo lähinnä on. Älä anna sen tarttua.


    • Taidan tietää tunteen!
      Aikoinaan mieheni kuoli ja jäin yksin 3lapsen kanssa.
      Siitä se alkoi naapuri ukot ei saanu enään hakea postia eikä viedä roskia jotka olivat tonttini laidalla. Ohi ajaessa tai muutoin (tosi harvoin enään kävelle) eivät moikanneet vaan varmasti pää kääntyi muualle.

      Heti ekana joulun aaton aattona meni kipaisemaan kauppaan niin jokos naapuri soitti jotta koira ei saa ulkona yksin olla. En jaksanut kinata ulko koirastani joten toivotin hyvää joulua ja lopetin puhelun. Sen jälkeen soittikin poliisi ja eläin suojeluyhdistyksestä. Noh aikanaan sekin selvisi turhaksi valitukseksi.

      Lehtiä poltin pihalla, soitti naapuri kysyäkseen olenko soittanut palokunnan kun siellä varmaan palaa kun niin kauhea savu jotta he eivät näe mitää. Sanoin hänelle jotta eiköhän se ole minun asiani (ämpärin kokoinen keko oli minulla). Niinpä hän ilmoitti soittavansa itse ja löi luurin korvaan. Kiirehän minulle tuli soittaa itse ja kun ilmoitin kuka naapuri oli asialla, palokunnalla nauroivat ja kiittivät varoituksesta ;)
      3vuotta jaksoimme olla ja laitoimme ihanan kotimme myyntiin!

      Tsemppiä sinulle teet sitten minkä valinna hyvänsä!

    • kerostaloon

      Älä vaan muuta kerrostaloon. Jokaisessa niissä on oma kerrostalo kyttääjä, jota tekee elämästäsi helvetin.

      Nyt sinulla on ehkä pari hankalaa naapuria, mutta kerrostalossa niitä on usien leegio.

      Minulla on kokemusta molemmista. Kerrostalossa minua kytättiin ja savustettin ulos. Isännöitsijälle valitettiin jopa siitä että käytin mikroaaltouunia, kun tulin kotiin illalla.

      Omien seiniesi sisällä saat olla rauhassa, ja kotiisi ei kuulu naapurin äijän piereskely, lapsen itku eikä joka viikonloppuiset perheriidat.

      Ajattele positiivisesti. Puuhastele pihallasi. Tee pihallesi kasvimaa ja pane se tuottamaan. Omat oikeassa mullassa kasvaneet tomaatit ja salaatit ovat paljon maukkaimpia kuin kaupan selluloosassa kasvatetut vihannekset.

      Kun puuhastelet, ei jää aikaa miettiä ikäviä naapureita, jotka ovat kateellisia siitä, että uskallat olla oma itsesi ja erilainen kuin muut.

      Opettele hyväksymisen elämäntapa.
      Se helpottaa omaa elämääsi.

      Naapurisi ovat mitä ovat. Et voimuuttaa heitä, joten hyväksy heidät sellaisena kuin he ovat. Mutta älä ihmeessä yritä myöskään miellyttää heitä jokaista, sillä se ei ole mahdiollista.
      Kun olet oma itsesi, he kunnioittavat sinua, ja kenties jonakin päivänä huomaat, että joku heistä on hyvä ystäväsi.
      Alä hätäile, vaan anna siihen aikaa.

      Ja älä provosoidu. Kun provosoituu, tulkitsee myös toisten käyttäytymisen helposti väärin.

      Kulje omaa tietäsi, mutta anna myös toisten kulkea omaansa.

      Siis ei muuta kuin voimi ja "Lycka till" eli onnea.

      Sinulla on hyvä osa, parempi kuin monella muulla. Pidä kiinni siitä mitä olet saanut ja hyvistä arvoista jotka elämässäsi olet löytänyt.

    • Myyntivinkki

      Siinähän olisi alueen hienohelmoilla hampaan puremista ;)

    • elämäntapoja

      No moni ihmettelee miksi asut yksin. Toisaalta itsekin sinkkuna olen kokenut vastaavanlaisen ilmiön. Varsinkin mammat katsovat kieroon, jos ei ole lapsiakaan. Kyllä se arvostus tulee miehen mukana tai sitten ovat vain kateellisia kun joutuvat lapsia hoitamaan, pyykkäämään jne. miehen edestä.

    • itsetunnon

      tuskia . Jos kuvittelet vain että näin on . Olisi kiva tietää missä päin Suomea tääläistä on . Oletko ujo tekemään tuttavuuttaa . Ajattele että vika voi olla myös sinussa eikä muissa ihmisessä . Kannaattako tuollasen vuoksi myydä taloaan .

    • Ei väliä naapureista

      E kyllä ymmärrä miksi pitää miettiä mitä naapurit ajattelee on sitten sinkkunainen tai ei. Itsekin asun omakotitalossa maaseututaajamassa naissinkkuna enkä välitä vähääkään mitä muut siitä ajattelevat. En myöskään ole missään tekemisissä naapureitteni kanssa joita on kyllä tiiviisti ympärillä. Sen työvoiman jota tarvitsen esim. korjaamiseen ostan ammattilaisilta. Olen asunut yli 50 vuotta kerrostalossa Helsingissä jolloin tunsin enemmän naapureitani kun nyt asuessani maalla. Samalla tavalla työpäivän jälkeen ei jaksa sosiaalista elämää asui sitten omakotitalossa tai ei. Kannattaa antaa naapureiden vain olla juuri sellaisia kun ovat ja pyrkiä nauttimaan omasta elämästää sinkkunaisena. Tsemppiä!

    • Yetska

      Samoin kaltoin kohdellaan myös niitä, jotka ostavat ns. valmiin paketin eli joku muu on pykännyt ensin talon pystyyn ja myy sen sitten muutaman vuoden päästä seuraavalle. Ns. alkuperäisasukkaita ottaa ilmeisesti suunnattomasti pattiin se, kun uusi tulokas näinä taloudellisesti vaikeina aikoina ostaa itselleen kivan kodin, vaikkakin puoli-ilmaisella hinnalla...:(

      • tuttuja

        vain sinä voit päättää omasta elämästäsi ja kuinka sen haluat elää,älä rupea elämään naapureille,en ole koskaan välittänyt tai ollut kateellinen mitä naapurilla on,ei vois vähenpää kiinnostaa,olen kyllä naapureiden kanssa puheväleissä ja se mulle riittää,he eivät oo ystäviä vaan hyvänpäivän tuttuja,jos jotain minusta puhuvat tai juoruavat,en välitä,sen voin sanoa kun olen asunut omakotitalossa kuin vuokralla kerrostalossa,niin pahimpia on just nämä omakotitalon alueet,jotkut alueet omat kuin samasta muotista tehtyjä että pitää olla samaan kuin on naapurilla,jos naapuri ostaa niin pitäähän meidänkin hankkia,älä haaskaa ajatustakaan naapureille,nauti omasta elämästäsi,ole kiitollinen mitä sinulla on,mitä ei niin sitä et tarvitse,kaikkea hyvää elämääsi


    • Yetska

      Samoin kaltoin kohdellaan myös niitä, jotka ostavat ns. valmiin paketin eli joku muu on pykännyt ensin talon pystyyn ja myy sen sitten muutaman vuoden päästä seuraavalle. Ns. alkuperäisasukkaita ottaa ilmeisesti suunnattomasti pattiin se, kun uusi tulokas näinä taloudellisesti vaikeina aikoina ostaa itselleen kivan kodin, vaikkakin puoli-ilmaisella hinnalla...:(

    • -N-

      Naapurit osaa olla joskus hyvin hankalia, ja toiset luulee olevansa muita parempia. Ei meilläkään ole vuosien saatossa aina kauhean hyviä naapureita ollut.

      Muuten, tossa olis yks suht koht uus foorumi joka kaipais kirjoittajia just tälläsiistä tapauksista: http://www.foorumi.info/valitus
      Tarkotus olis saada ne ihmiset samaan paikkaan jotka kokevat ettei kukaan kuuntele, tai haluaa saada kommentia joltain joka on kokenut samankaltaisen tilanteen :) Muutenkin sinne saa tulla avautumaan ärsyttävistä tilanteista/asioista

    • oudot naapurit

      Meidän kadulla asuu useampikin sinkku/eronnut tai yh-äiti/nainen, eikä niitä vainota mielestäni mitenkään. Tosin tää on Vantaata joten täällä kaikki menne.
      Oikeesti onko tollasia naapureita olemassakaan - en nyt halua provoilla mutta ettet olisi itse vähän "yliherkkä"

      • silmät.

        Kyllä niitä on.


    • Kaikki hyväksyvä

      Kirjoituksestasi heijastuu katkeruus ja eristyneisyys. Etkö voisi itse olla aloitteentekijä ja moikata napureille? Kuljeskelisit vain iloisesti hymyillen ja itseesi ja naapureihisi tyytyväisenä. Luulenpa, että ajatuksesi naapureistasi ovat vain omia luulottelujasi, kun et tunne tarkemmin. Minä ainakin teen tuttavuutta niin yksinäisten kuin ei yksinäisten kanssa samalla tavalla. Niin metsä vastaa kuin siihen huudetaan. Tunne oma tilasi, anna arvo toisillekin. Jokaista ihmistä tulee kunnioittaa omana persoonanaan.

    • yksinelajä sinkumies

      asun myös yksin vuonna 1963 valmistuneessa talossa ja naapuristo on näitä uusrakentajia ja varmast olen myös heidän silmätikkuna. Ehkä minuakin pidetään hiukan kahelina . Oma tupa omalupa nautitaan täysin omasta kodista naapureista huolimatta.

      Terveisin sinkumies.

    • Kaikki hyväksyvä

      Kirjoituksestasi heijastuu katkeruus ja eristyneisyys. Etkö voisi itse olla aloitteentekijä ja moikata naapureille? Kuljeskelisit vain iloisesti hymyillen ja itseesi ja naapureihisi tyytyväisenä. Luulenpa, että ajatuksesi naapureistasi ovat vain omia luulottelujasi, kun et tunne tarkemmin. Minä ainakin teen tuttavuutta niin yksinäisten kuin ei yksinäisten kanssa samalla tavalla. Niin metsä vastaa kuin siihen huudetaan. Tunne oma tilasi, anna arvo toisillekin. Jokaista ihmistä tulee kunnioittaa omana persoonanaan.

    • yksinelajä sinkumies

      asun myös yksin vuonna 1963 valmistuneessa talossa ja naapuristo on näitä uusrakentajia ja varmast olen myös heidän silmätikkuna. Ehkä minuakin pidetään hiukan kahelina . Oma tupa omalupa nautitaan täysin omasta kodista naapureista huolimatta.

      Terveisin sinkumies.

      • uusio-city-sinkku

        Olen tänä vuonna virallisesti eronnut. Puoliso yritti saada ok-talomme (1980) itselleen 120 t e. Jättiremontti ja uusiminen ison vesivahingon takia maksoi 120 t e !! Osituksen ajan asuin kerrostalossa ja hän antoi naapurille luvan kaataa iso koristepuu ja suuria oksia sahata muista puista aivan törkeesti, 3 m rajasta tontillamme ja 2 suurta syreenipensasta oli naapuri ottanut ! Muutin takaisin talooni jonka osituksessa sain, 10.6. Tää naapuri ollut hankala ennenkin ja vein kirjeen postilaatikkoon ja vaadin korvauksia em. puista. Mies hyökkäsi heti ovelle ja vaati siirtämään kompostini ! Omalla tontillani ! Ja mitään korvauksia ei aikonut maksaa puista. Ja lisäksi POSTI toi viikon päästä herjaus-/panettelukortin, täysin asiattoman. Että tällaista Pohjanmaalla ! Ko. naapuri on yrittänyt jo monesti päästä puheväleihin kanssani, mutta olen päättänyt olla tietämätön näistä, kuin ei ketään asuisikaan siellä.


    • älä muutu muuksi. älä muuta, älä maadu ....älä jää tuleen makaamaan..
      me tullaan vaikka kaikki sun luo ja laitetaan naapurit kateelliseksi...jokainen tuo esim mukanaan 7 piha grilliä... niin eiköhän ne naapurit muuta koht pois....
      oikea elämä ei tule naapureiden kautta tai heidän sanomisten ja oikkujen mukaan..

      • mualaistollo

        joka toiselle kuoppa kaivaa.
        eiköhän nuo autot ja talot ole velkarahalle ostettuja joten kattele pitkin nenänvartta tollasia kerskakuluttajia. meillä on kanssa vanha ulkoapäin ränsistynyt torppa ja vanha ruosteinen romu kulkuneuvona. naapuriin valmistui kauhean kokonen uusi talo jonka rouva on kanssa kauhean paljon parempi ihminen. ei paljon moikkailla mutta eipä paljon väliä. en halua olla tuon tasoisten ihmisten kanssa edes tekemisissä. antaa heidän juosta visa vinkuen kaikkien trendien perässä. meillä eletään edelleen samalla tavalla kun ennenkin kun lama iskee tosissaan.


      • mualaistollo

        joka toiselle kuoppa kaivaa.
        eiköhän nuo autot ja talot ole velkarahalle ostettuja joten kattele pitkin nenänvartta tollasia kerskakuluttajia. meillä on kanssa vanha ulkoapäin ränsistynyt torppa ja vanha ruosteinen romu kulkuneuvona. naapuriin valmistui kauhean kokonen uusi talo jonka rouva on kanssa kauhean paljon parempi ihminen. ei paljon moikkailla mutta eipä paljon väliä. en halua olla tuon tasoisten ihmisten kanssa edes tekemisissä. antaa heidän juosta visa vinkuen kaikkien trendien perässä. meillä eletään edelleen samalla tavalla kun ennenkin kun lama iskee tosissaan.


    • JiiiJiiiii

      Jos tykkäät asua ni miks muuttaa, ei naapureista tarvii välittää.
      Ärsyttäähän se tietysti jos on huonot naapurit.
      Jos muutat ni myö se talo jollekkii puolikuurolle, lievästi alkoholisoituneelle harrikka miehelle, naapurit tulee viel kaipaamaan sinuu..

    • Eronnut tyytyväinen

      ja paskat sinä välität naapureistasi!Tiedän,ettei ole kivaa kun tuntee olevansa ei toivottu,mutta ole ylpeä,kun pärjäät omillasi etkä tarviste miehen paksua lompakkoa ylläpitämään sinun elintasoasi.Naapurin muijat ovat kateellisia,kun olet itsenäinen nainen ja pärjäät.Heidän on pakko pyllistää ukolle silloin tällöin ,että rahaa virtaisi.Ja pakko miettiä,mitä seuraavaksi laittaisi parempaa kuin naapurin muijalla on.Ei käy kateeksi tuollainen mammonan palvonta.
      Minun ex on nyksänsä kanssa tuota luokkaa.Kauhea tarve näyttää,kuinka hyvin pyyhkii heillä.On laitettu kaikenlaista sellaista,mitä olisin halunnut muttei koskaan ollut muka varaa.No,olen tyytyväinen kun ei ukko hengitä nsikaani ja kyttää menemisiäni.On uusi kytättävä.Milloinkahan naisparalle avautuu todellisuus?Voi olla pienoinen shokki,koska minähän se exn mielestä se paha olin liitossa.Noinkohan;) No,pikkasen meni asian vierestä.Mutta sinä nainen,pää pystyyn!Et myy taloasi pilkkahintaan joidenkin katkerien naapureidesi takia.Ne sais selätysvoiton ja partaansa nauraisivat,kun myisit alehintaan hyvän talon.Tsemppiä sinulle!

    • on hyvä

      Meillä on sma ongelma mökillä kun muilla on niin hulppeat mökit meillä vaatimaton 60 neliön mökki mutta viihtyisä. Naapurimökkiläiset ei juuri tervehdi eikä käy, mutta ei se meitä haittaa me halutaankin ollä mökillämme rauhassa.

    • yks-äijä-vaan

      en naaraista en uroksista - itseasissa en pidä kenestäkään!

      siksi hommasin talon muutaman hehtaarin tontilla ettei tarvii katella ketään - joskus tosin vituttaa, kun puolen kilsan päässä pidetään bileitä - tekis mieli mennä vetäsee näköön, kun ei tajuu olla hiljaa - perkele!

      Joskus muutan oikeen kunnon korpeen, kunhan hankin ensin sen 100-200 hehtaaria omaa rauhaa ja vedän piikkilankaa pitkin mettää ja ostan aseen (metsästykseen tietty). Saispa olla rauhassa kaikenmailman vähä-älyisiltä taviksisilta ja niiden status probleemoiltaan.

    • Velkaneuvontaa antava

      Vaimot naapureissa ovat kieltäneet miehiään puhumasta Sinulle, pelkäävät Sinun viettelevän heidän miehensä hetkessä koska eivät ole koskaan bonganneet Sinua apteekissa ostamassa päänsärkyyn mitään.
      Odota rauhassa, naapurusto vaihtuu muutamassa vuodessa, kohta alkaa eroja tulla, eikä Sinun tarvi sinkkuna edes auttaa asiaa ja sitten menee taloja myyntiin. Lisäksi nousukaudella liian kalliisti rakennetut, omaan maksukykyyn ylimitoitetut talot alkaa myös rahoittaja realisoimaan.
      Tämä kaava on toistunut eri voimakkuuksilla ljokaisella asuntoalueella.
      Ole onnellinen talostasi, olet varmaan ainut alueella joka asuu omakotitalossa eikä "toisenkotitalossa" pankilla "vuokralla"

    • heimoveli

      Myy talosi kansalliselle vähemmistöllemme, vaikka vähän halvemmalla.
      Kyllä naapureitasi v----taa kun suku rupee pörräämään kulmilla.
      Voi hienosto rouvan kaffeet mennä väärään kurkkuun.

      • asuja

        itse olisi heimoon kuuluva tai muuten sossun elättämä


      • asuja kirjoitti:

        itse olisi heimoon kuuluva tai muuten sossun elättämä

        ...sossu elättää omistusasunnon omistajia. Ensin taidetaan kehottaa myymään asunto ja elämään sen tuotolla vuokralla.


      • Kukkahatussa
        j.ellroy kirjoitti:

        ...sossu elättää omistusasunnon omistajia. Ensin taidetaan kehottaa myymään asunto ja elämään sen tuotolla vuokralla.

        Vaikka et ole päivääkään eläissäsi työtä tehnyt, saat asua "omassa" talossasi, sossulasta haet rahat elämiseen,auton ylläpitoon etc.


    • kultapilvi

      itse en asu omakotitalossa, mutta ei ole hääviä kerrostalossakaan. Aina on juorurinki vartiossa, ihmetellään kun olen aina ilman mies-seuraa. Sitten ne varmaan selälleen lentäis, jos näkisivät äijän kanssa käsikynkässä. Se on toi kateus kamalaa. Kadehditaan jopa yksineläjää, ihan niinkuin tämä olisi tosi ihanaa. Yksinäinen nainen kun on uhka naapureitten akoille. Eihän sitä voi kutsua edes kylään, pelkäävät, että kaappaa pian miehen. Vaatimattomuus, se vasta onkin kanssaihmisille viimeinen pisara, itsellä kun täytyy olla kaikenmaailman mööpelit, vaikka sitten velaksi. Eletään me vaan ihan niikuin halutaan, ei se mammona tee onnelliseksi. Toivotan sinulle jaksamista, ja kaikkea hyvää, sekä loppukesää. Pidä puolesi

      • ja ehkä miehetkin

        En ole koskaan käsittänyt sitä, miksi naiset pitävät toisia naisia uhkana. Ovatko miehet todella niin löysiä tapauksia, että kuka tahansa nainen voi vietellä heidät? Itse naisena toimin aivan päin vastoin. Kun olen miesystäväni kanssa vaikka ulkona, kiinnitän hänen huomionsa ohimeneviin upeisiin naisiin, heidän hiuksiinsa, sääriinsä, vartaloonsa ja kerron, kuinka kauniilta he näyttävät ja kysyn miehenkin mielipidettä. En osaa olla kateellinen muille naisille, enkä pelkää miehen lähtevän. Jos lähtee, hän ei sitten ole minua varten. Ja etsintä jatkuu...


      • näreet.
        ja ehkä miehetkin kirjoitti:

        En ole koskaan käsittänyt sitä, miksi naiset pitävät toisia naisia uhkana. Ovatko miehet todella niin löysiä tapauksia, että kuka tahansa nainen voi vietellä heidät? Itse naisena toimin aivan päin vastoin. Kun olen miesystäväni kanssa vaikka ulkona, kiinnitän hänen huomionsa ohimeneviin upeisiin naisiin, heidän hiuksiinsa, sääriinsä, vartaloonsa ja kerron, kuinka kauniilta he näyttävät ja kysyn miehenkin mielipidettä. En osaa olla kateellinen muille naisille, enkä pelkää miehen lähtevän. Jos lähtee, hän ei sitten ole minua varten. Ja etsintä jatkuu...

        Niimpä, olen ihan samaa mieltä. Mutta suomalaisilla on niin heikko itsetunto että ei pidetä itseä minään ja sitten ei ketään muutakaan. Minä olen omasta tahdostani sinkku koska en IKINÄ halua huonoa parisuhdetta. Sen takia olen toisen, eikun sen alimman luokan kansalainen.


    • Jh

      Hei pidä vaan puoliasi oot ihan oikeessa toi on tosi törkeetä toista ihmistä kohtaan älä anna periksi niille ilkeille ihmisille niitä riittää tässä mailmassa zemppiä sulle.

    • tipitiitus

      hommaa äijänköriläs ja iso äkäinen niin johan naapurit alkaa kunnioittaa ;)

    • Kuulostaa ihan eräältä pikkukaupungilta tuolla Satakunnan ja Pirkanmaan rajoilla, jossa ensin katsotaan ihmisen (Lue: MIEHEN) oppiarvo ja tilipussin paksuus. Sen perusteella sitten luokitellaan se minkälainen ihminen hän on.

      Samaisessa kaupungissa oli ns. "piireissä" suuri skandaali kun uuden ylilääkärin vaimo kävikin töissä eikä ollutkaan kotirouva!

      Tsemppiä sinne, älä anna periksi niille ylimielisille naapureillesi.

    • saman kokenut

      Hei!Elä muuta,koska ei se auta...minä olen kokenut sen yh-äitinä joka paikas...kerran muutin Helsinkiläiseen kerrostaloon ja tottavie teki välillä mieli mennä talon takaikkunan kautta ulos,ettei ärsyttäisi talon mafiaa(etenki naisia kel ukot)..Multa tultiin kolmesti pyytää anteeksi,koska ensin haukuttii syyttä ja otin asianosaiset puhutteluun..Olin välillä Venäläinen huora ym.(vaikka he tiesivät etten ole)...Panivat muuton jälkeen vielä juorun,että mies jonka kanssa aloin olla ja muutin pois olisi käyttänyt tytärtäni hyväksi,kun hän oli lapsi...aika jännää,kun tytär on asiasta ihan tietämätön...Yms.Olet uhka heidän perheille,koska jonkin aviomies saattaa käväistä pian kysymässä sinulta vaikka tarvitsetko apua jossain ym...Kadun että annoin itseni alistua moiseen,vaikka mitäs teen...ei ne nytkään tervehdi mua naapurit,kun olen taas yksin...tsemppiä sulle...!:-))

      • Minua ihmetyttää mistä se johtuu, että yksinhuoltajaäiti leimataan aina huonoksi naiseksi, joka pyrkii viemään muilta miehet. Kukaan ei ota huomioon sellaista asiaa, että yksinhuoltajuus ei välttämättä johdu siitä, että nainen olisi jättänyt miehensä (Ja mitä hemmetin väliä on silläkään, jos nainen onkin jättänyt miehensä?). Yksinhuoltaja voi olla myöskin leski. Enkä jaksa uskoa, että yksinhuoltajuus olisi kenellekään se ihanneelämäntapa. Mutta mielestäni huono liitto on vielä pahempi vaihtoehto.

        Mutta on mulla kokemusta kevytkenkäisestäkin yh-äidistä. Vuosia sitten naapuriini muutti päihdetaustan omaava kolmen lapsen yh. Tuo nainen oli sitten kuulemani mukaan julistanut parvekkeellaan kavereilleen, että aikoo ottaa naapuristaan (minusta) isän lapsilleen. Se, että olin naimisissa ei naista pahemmin häirinnyt. Itse en noista puheista silloin tiennyt ja ihmettelin sitä kummallista silmienräpsyttelyä ja makeaa mielinkielin oloa. Myöhemmin kun kuulin kaiken tajusin... Mutta en langennut hänen koukkuihinsa. Ja jälkikäteen olen ymmärtänyt, että se oli jonkinlainen kolaus itsetunnolle... Muija oli tottunut, että miehet singahtaa kun hän vähän silmää vinkkaa...


    • Jyri N.

      Elele elämääs ja kelaa naapureitas vähempi...

    • pove

      Muuttaa ei kannata. Naapuruston parisuhteessa asuvat vaimot kokevat sinut uhkana omalle liitolleen. Omalla kohdalla olen törmännyt samaan asiaan monesti.
      Olen jo oppinut siihen, ettei siitä pidä välittää eikä menettää yöuniaan.
      Muutin muutama vuosi sitten kaupungin rivitaloalueelle.Täältäkin löytyi mummo(75v) ja tytär(50), emme olleet vielä edes tutustuneet, kun jo huusi, kun hain postiani, ettet ainakaan minun miestä vie, en tiennyt edes miestä hällä olevankaan, vastasin etten huoliskaan, seuraavaksi huusi ettei hän ainakaan anna, toistin etten huoli sanoinhan juuri niin. Mutta kun ei saanut minua suuttumaan niin lopulta nimitteli huoraksi, mutta kun sekään ei tehonnut minuun on sen jälkeen antanut mun olla rauhassa. Silti kyllä seuraavat kaiken mitä naapurustossa tapahtuu, jompikumpi päivystää ikkunassa.
      Tärkeintä on tulla oman elämänsä kanssa toimeen ja olla piittaamatta muiden mielipiteistä, kun se sun elämä on vain sun ei niiden naapureiden.

    • ok-talossa

      mulla on onneksi parempi tilanne kuin sulla, naapurit ei välitä siitä että asun yksinäisenä naisena talossani, ilman autoa ja muitakaan "ylellisyyksiä". hyvin tulemme juttuun...
      sun tilanteessas kannattaa vaan kasvattaa sarvet päähän ja jäädä kaiken uhalla nauttimaan omasta talostasi. et voi antaa naapureiden määrätä missä asut!!! omasta elämästäsihän on kyse, sitä ei elä kukaan muu kuin sinä itse ja niin ollen myös päätät missä asut ja kuinka kauan ja jos haluat vaihtaa maisemia, pitäisi sen tapahtua kyllä vain ja ainoastaan omasta tahdostasi. vai pystyykö joku ulkopuolinen päättämään muistakin asioista elämässäsi. älä lannistu vaikka varmasti välillä v****ttaakin.

      • nellah25_

        itsellä on kova halu päästä omaan taloon. se on taloudellisesti jo minulle vaikeaa. ennen kaikkea se on hirveä ongelma kaikille, ihan lähi tuttavillenikin. yksinkö muutat? eikö se ole liian iso sinulle? naisen ei varmaan kuulu pärjätä omillaan, eikä nimen omaan ole mitään ellei mies ole joku ylempi virkainen.

        ja nää asenteet on joissain ihmisissä niin syvässä. mummo kuolee hetkenä minä hyvänsä, mutta sen silmissä kaikki suvun naiset joiden mies on DI insinööri yms niin ne on sitten parempia. ja kun ne oli telkkarissakin. kappas. muut vähä pätöisemmät duunarit jotka auttaa sitä arjen askareissa ei ole mtn sen kummempia. kiitoksen se muistaa vielä sanoa.

        samassa mietin mtn miehet pelkää naista joka asuu omassa talossa. menee nyt aiheen vierestä mutta ei pidä piitata pienistä. haluisin sanoa, et pidä siitä talosta kiinni. älä alistu niiden valtaan. elä kuin niitä ei oliskaan ja pidä oma puoles.

        kutsut ystäviäs kylään ja laitat sinne elämisen makua. näytät niille että sinäkin olet ihmienen jonka elämä on ihan yhtä kivaa, jopa kivempaa vaikket olekaan samanlainen kuin muut. tää on niin amerikan meininkiä koko touhu. pidä suomalaisemmasta mausta kiinni. ollaan ehkä vähemmistö mutta vahva sellanen.

        voimia sinulle:)


    • aatsi 40v

      Ongelmahan on se, että naapurin akat on mustiksia miehistään ja ukot on niin tossun-alla, että pelkää akkojaan. Olet varmaan aika Kuningatar kylällä, älä vaan luovuta paikkaasi siellä. Ja mitä elintasoon tulee kaikki teitin kylän möhmelöt haluu vaa nostaa egoa, varsinkin kateelliset ja mustasukkaiset vaimot, koska olet ilmeisesti kaunis!

    • --- Marjaana-Eveliina--

      Unohda naapurit kuten minäkin. Nauti talosta ja kodista. Olet herkkä ja tahdot tulla toimeen ihmisten kanssa. Eivät ole tutustumisen arvoisia tollaset kaksinaamaiset ihmiset. Mitä enemmän vanhenevat sitä enemmän katkeroituvat pienissä ympyröissään, ehkä pienissä. Joku pitää olla silmätikkuna, niin huomio ja juorut itsestä pois. Kyllä harmittaa. Voit toki kysyä suoraan miksi ei tervehdi. Ei taida kannattaa. Unohda.

      Jos tahdot vaikuttaa, niin hoida pihaa hyvin. Siisteys on hyvä asia, jos tahdot todella tulla hyväksytyksi naapurien kanssa. Verhot kiinni pimeällä jne. Ei miehiä. Ei alkoholia. Ei musiikkia. Valot pois klo 22 jälkeen. Töissä tarttee käydä 7-16. Näin valitettavasti on ainakin täällä päin. Heidän vanha kellonsa raksuttaa eikä saa tulla muutoksia arkeen, ku näin on aina ennenkin ollut ja tehty.

    • tmarp

      ...Tiedän tuon tunteen. Minulle ei niin ole käynyt mutta ystäville. Se mitä sinä olet saanut aikaan ja asunut vuosia omassa ihanassa kodissasi on tärkeintä! Elä välitä niistä naapureista. Sinulla on ihana piha ja kukaan ei sinne sinua voi tulla häiritsemään. Elä omaa elämää...ja sekös niitä naapureita ottaa sit päähän. Nauti ja ole onnellinen. Kerrostalossa elo on kamalaa. Aina joka taloon muuttaa tai on muuttanut joku "kyttä" joka valittaa kaikesta, kaikesta! Olet niin tai näin, niin se aina on väärinpäin... Raskasta. Jos lähden ulos, on lähdettävä kauas, koska aina törmää tossa kamalassa pihassa niihin urputtajiin ja hapan naamoihin jotka eivät osaa edes tervehtiä! Jos minulla olisi varaa ostaisin pienen mökin vaikka ilman mukaavuuksia, koska se jos mikä on elämää. Joten pää pystyyn ja elä täysillä siellä omassa ihanassa miljöössä :)

      • normaaleista rajoista

        kiinni, niin vuosien perästä ainakin oppivat. Vähenee häiriköinti. Ei kannata turhia mennä kyselemään lupaa siihen sun tähän, kun ei hethätään tiedä, onko tekemisissä normaalin, mukavan ihmisen vai riesapersoonan kanssa. Ihan asiatasolla vain, tulee sitä tietämään, kenen kanssa kaveeraamisesta ei kummempaa seuraa. Saahan sitä moikata jatkossakin, vaikkei toinen vastaisi. Itse vain jättäisin rauhaan. En muutenkaan tee aloitteita, mitä nyt koiria ja kissoja paijaan, kun niitä ulkoilutetaan. Siinä voi tulla mukavaa juttua. Parempi kun ottaakin asian niin, että elää vain omaa elämäänsä ja jättää ongelmat niille, joita niillä on. Toisten ajatuksista siis ei pidä välittää, teot ovat eri asia.


    • Mr Helsinki

      Vaikuttaa siltä, että asuntosi sijaitsee Turussa.

    • yh-pappa

      ei naapureista väliä, tee niinku mää, kulje pelkissä kalsareissa pitkin pihoja, jua samalla kaljaa äläkä välitä pätkäkään mitä muut ajattelee.

      • bikineissä

        Niin tai ihanissa pikkubikineissä ;))) siinä tontin rajalla. Kerrassaan herkullinen ajatus.

        Ovatko naapurin rouvat viehättäviä vai kunnon haaskoja? Haaskalle se olisi todellinen haaste. Mitä sitten lumottaren lannistamiseksi?


    • Oma itseni

      En jaksanut lukea kaikkien muiden vastauksia, mutta sinulle ap. kerron kuitenkin oman mielipiteeni. Itse olen sinkkunainen ja asun omakotitalossa maaseudulla. Järkiään kaikki ympäristössä asuvat ovat perheitä, ainakin pariskuntia. Alkuun, tänne muuttaessani, koin myös olevani kaikkien silmätikku. Minua ei edes tervehditty, ja sain suorastaan halveksivia katseita osakseni. Etenkin naispuolisilta. Olin siis täydellinen kummajainen, ja kai jollekin uhkakin, en tiedä. Itse aloin tervehtiä kuitenkin heti naapureita, ja kaikkia joita yleensä näin kylällä. Tein vähän tikusta juttua, ja vaikka sitten puhuin päivän säästä jos en muuta keksinyt. Voin sanoa, että vei kauan ennen kun saatoin sanoa saaneeni edes yhden tuttavan tältä kylältä. Mutta siitä se sitten lähtikin. Nyt niitä tuttvia ja ystäviä on useita.
      En itsekään elä mitenkään prameasti. Tulen palkallani toimeen, mutta hienosteluun ei ole varaa. Siksi juuri halusinkin tänne maalle, yksikertaisiin oloihin. Jossa jo pelkkä luonto on nautinnoista paras. Tiedän olevani kummallinen monien silmissä jo siksi, että en halua miestä. Tulen toimeen yksin, omien ajatusteni kanssa. Ystävistä en silti koskaan kieltäydy. Ja jos joku ei minua tällaisena hyväksy, se on hänen ratkaisunsa. Tarjoan mahdollisuutta oppia tuntemaan, mutta ymmärrän kyllä jos joku kieltäytyy.

      Siis sinulle ap. sanoisin, itsetunto ja huumori peliin. Ala jutella naapureille, ainakin tervehdit iloisesti. Uskon että siitä se lähtee. Nimittäin paras lääke parantamaan ennakkoluulot, on tieto. Kun naapurisi alkavat tutustua sinuun, he tajuavat että olet oma persoonasi. Ja juuri sellaisena ok.
      Tsemppiä, rohkeutta ja voimia!!

    • älä välitä naapureista

      No mitä sillä on väliä mitä naapurit tekee tai ajattelee?
      Ei sun heidän kanssa tarvii olla missään tekemisissä. Ole omien kavereidesi ja ystäviesi kanssa. Miksi möisit talosi naapurien takia jos eivät tontillesi änkeä.
      Elä omaa elämääsi!
      Jos joku tulee tontillesi, laita aita tai sitten vaan heittelet ne luvattomat kakrujen pallot ja lelut takaisin mistä tulevat.

    • mammamiija

      haistatat oikein kunnolla niille hienohelmoille ja "isokenkäisille".aina sitä koitetaan tolkuttaa,että kaikki ihmiset ovat samanarvoisia.silti jotkut pitävät itseään parempina jos sattuvat omistamaan esim.ison talon tai auton.eli on aika palauttaa seillaiset nirppanokat maan pinnalle ja lujaa >:)...

    • -siisel-

      Hyvin tuttua asiaa. Itse olen yh-äiti, en pidä juhlia jotka häiritsevät muita. Siltikin saan valituksia joiltain, jotka ei kestä sitä, että pystyn elämään ilman miestä ja hoitamaan asiat. Minulla on auto, melkein pihan hienoin, josta maksan niin pirusti. Käyn töissä ja vain yritän elää normaalia elämää, joidenkin mielestä se ei vain muka mene näin..

    • Sentään

      Asuisipa minun naapurissa mukava, fiksu, nätti nainen. Eipä muuta voisi toivoa:)
      Ps, Ei varmaan ole herkkua asua "johtajiston" naapurissa ei!

      • varakas

        johtaja...


    • Boss!

      Otimme vuokralaiseksi sijoituskämppään (rivitalo) nuoren yksinhuoltajaäidin. Naapurit p...kele suorastaan savustivat tämän pois. Valittivat isännöitsijälle kaikesta mahdollisesta, mistä me (asunnon omistajat) kuulimme vasta myöhemmin, kun tämä oli jo lähdössä. Kämppä on "paremman luokan" alueella ja muut ison taloyhtiön asunnot ovat pääasiassa paljon isompia. Harmitti tosissaan, kun vuokralainen oli siisti ja tunnollinen.

    • asia niin

      että sinulla on oikeus asua omassa talossasi. Sinulla on oikeutesi tontin ja talon omistajana. Se mitä ajattelen "paremmista imisistä" jaa ne sinun naapuritko? Kirjoittamasi perusteella ne EI todellakaan sitä ole; muuta kuin omasta mielestään. "Paremmat" ihmiset eiväy kiusaa naapuriaan, eikä tule toisen tontille eikä ole muuten ilkeitä. Eikä käyttäydy kertomallasi tavalla. Ne on vain kateellisia sinulle, sinkkunaiselle. Pärjäät hyvin yksin. Sinun ei tarvitse esittää mitään, eikä pitää kulisseja pystyssä näyttääksesi naapurille. Olethan sinä uhka ainakin niille "paremmille" rouville. Jotka elää kulissiliitossa ja velkavankeudessa. Sinulla on oma vapautesi, elämäsi ja ennenkaikkea oma talo. Nuohan jo riittää naapuri kateuteen.
      Anna naapureittesi halveksia, jos ne siitä hyvän mielen saa. Hymyile niille ja huikkaa tervehdys. Jotenkin luulen , että sinä ole kumminkin se oikesti parempi ihminen. Vaikka talosi on pienempi tai vaatimattomampi, mitä se kenelekkään kuuluu, jos itse siinä viihdyt. Neuvoni; ole ylpeä kodistasi, älä myy ainakaan sen takia että naapurisi on tolloja.
      Vaikka välillä sinun pinna on piukalla, nene silloin sinne omaan pihaasi;puuhastele jotain mistä tykkäät ja missä mieli rauhoittuu, näytä naapureille kuitenkin, että et välitä heidän mielipiteistään. Nouse heidän yläpuolelle, ole kohtelias, hymile ja ole iloinen kaikesta huolimata. Älä anna naapireittesi toiminnan määrätä elämääsi ja lannistaa sinua. Ja jos illalla oikein kiristää, lämmitä sauna ja ota lasi hyvää viiniä kuuntele musiikkia hiljaisesti. Näin toimisin itse vastaavassa tilanteessa. Kodistani en lähtisi.

    • weskuu

      Pyydä ne kylään takaoven kautta ettei naapurin immet oo katellisii.

    • Naapurisopu, ihana asia

      Älä missään tapauksessa yksistään tuollaisten asioiden takia ala myymään koriasi
      vaihtamaan työpikaasi ja paikkakuntaa. En suinkaan tarkoita,etteikö ne ole ikäviä asioita,kun olet huomannut naapureissa tuollaisia piirteitä, mutta yritä kasvattaa itseäsi ja kasvaa niiden yläpuolelle.

      Kannustan vaan sinua jatkamaan elämääsi siellä. On oikein fiksua,ettei hanki autoa,jos ei välttämättä tarvitse.
      On myöskin fiksua elää niin sanotusti suu säkkiä myöten.

      Kunnioitan myös sinua,kun naisena jaksat pitää omakotitaloa. Kun olet asunut
      omakotitalossa pitkään niin kyllä on iso muutos kerrotalossa asumiseen. Molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa,mutta jos vaan jaksaa pitää omakotitalon niin kannatta asua siiinä. On se kuitenkin vapaampaa kuin kerrostalossa. Minulla on kokemusta molemmista ja mieluummin asuisin omakotitalossa jos vain pystyisin.

      Tässä maailmassa on paljon tärkeämpiä asiota kuin hienot autot ja hienot talot.

      Terveys ja tyytyväinen mieli.

      Sinulla on varmasti joitakin hyviä ystäviä siellä ja harrastuksia. Yritä paneutua
      niihin ja anna naapureiden näytellä hienoa eläämäänsä. He kun huomaavat ,että
      sinun arvostuksesi elämään on muualla niin uskoisin ,että lopettavat sen.

      Meidän vaan on kasvettava täällä ja löydettävä omasta elämästä onnellisuus jollakin tavalla. Aina on rikkampia viisaampia jne. Mutta loppujen lopuksi me kaikki olemme vain ihmisiä puutteinemme, joita yitämme täällä maailmassa korjata kuka milläkin tavalla.

      Minkä ratkaisun teetkin niin
      hyviä ja aurinkoisia päiviä sinulle sinkkunainen omakotitalossa.

    • koskaan..

      ollut ongelmia naapureiden kanssa. He ovat mukavia ja minä olen mukava, vissiiin olemme molemnmat mukavia..

    • sinä niitä

      Naapureita tarvitset?

      Jos talosi on mukava ja mieleinen, ja naapureiden "häiriökäyttäytyminen" rajoittuu siihen etteivät he noteeraa sinua, niin eikös asiat ole ihan tyydyttävästi?

      Kerrostaloissakaan ei yleensä noteerata naapureita, ellei ole jotain valittamisen aihetta.(meteli, roskaaminen, jätteiden lajittelu yms.)Omassa talossasi saat todennäköisesti olla sentään rauhassa valituksilta!

      Unohda muuten koko naapurit, mutta tervehdi aina tavatessasi kohteliaasti ja iloisesti ,jos vastausta ei kuulu häpeä on tervehdityn eikä sinun.Jatka vaan sitkeästi moikkaamista ja ole hyvilläsi että teidänkin kadulla joku osaa käyttäytyä: SINÄ :D

    • mastercrom

      Jos sulla on töitä ja oma kaveripiiri niin miksi edes välität naapureista? Tee ihan piruuttas ihan mitä haluat omassa talossasi ja omalla pihallasi. Jos joku mesoaa vastaan niin haistatat paskat.
      Pyydä vaikka tutut kylään ja pyydä pysäköimään autot kadulle.

    • susi - anteeksi sudet

      Siis tällainen käyttäytyminen on totta tänä päivänä. Luulisi, että nykyään ihmiset elävät niin yksilöllisesti, että myös toisten annettaisiin elää miten parhaaksi näkevät. Todella vastenmielinen naapurusto sinulla on. Kuinkahan paljon siihen kuuluu ihmisiä. Voisi kuvitella, että kyseessä on aika pieni joukko. Tietysti aivan lähinaapureita onkin vain muutamia. Pikkusieluiset ihmiset ovat todella ikäviä. Siihen liittyy usein juuri kateus. Osa ihmisistä on ilkeitä ihan perusluonteeltaan, aina pahaa muista kaivamassa. On myös ihmisiä, jotka haluavat valita puolensa ja sulkea muut ulkopuolelle. He kai nauttivat siitä, että joku saadaan ulos piiristä. Se tuo varmaan vahvemman tunteen siitä, että on itse sisällä.

    • T

      Hei
      älä ihmeessä välitä moisesta. Itse asun myös ok-talossa eronneena, mutta on tässä naapurustossa aika monta samassa elämäntilanteessa olevaa, naisiakin. Tietty omat hommansa on pitää huolta talosta ja lapsesta yksin, mutta ainakaan naapurien ei pitäisi ylenkatsoa tai muuta sellaista.
      voi hyvin ja aurinkoa
      Minä

    • kanalauma

      pelkää sun vievän heiltä ukot. Sama reaktio itellä, taloyhtiön ämmät supisee kun yksinhuoltaja asuu omistusasunnossa, eikä pennuilla juokse ees isä joka maksais jotai.

    • nainen minäkin

      Elä vapaasti omaa elämääsi, älä ole muiden äläkä itsesi vanki! Muille ei kuulu tippaakaan millä kuljet paljasjaloin vai autolla. Pää pystyyn, taitavat olla kateellisia. Tee kodistasi oma kolosi ja nauti. Jos joku ei tervehdi niin on hänen oma häpeänsä ei sinun. Jaksamisia

    • tsemiä

      Jos et tunne omaksesi naapuriesi ilmeisen typeriä elämänarvpja ja arvostuksen kohteita, niin älä lähde peliin mukaan taipumalla toisten ihmisten ajatteluun. Se joka luulee olevansa parempi puolison statuksen vuoksi tai jonkin talon tai auton takia, on lopulta se pienin, pelokkain ja epävärmin.

      Älä muuta, olet parempi kuin ne muut!

    • ajatuksin....

      Ikävä asia kohdallasi.
      Mutta nk. parempaa väkeä eivät naapurisi ihan taida oikeasti olla, sillä käytöstavat puuttuvat heiltä täysin.
      Sydämen sivistys tekee ihmisestä "paremman" on sitten hänellä meriittiä ja mammonaa tai ei.
      Voimia elämääsi.

    • ajatuksin....

      Ikävä asia kohdallasi.
      Mutta nk. parempaa väkeä eivät naapurisi ihan taida oikeasti olla, sillä käytöstavat puuttuvat heiltä täysin.
      Sydämen sivistys tekee ihmisestä "paremman" on sitten hänellä meriittiä ja mammonaa tai ei.
      Voimia elämääsi, ja parempaa onnea naapureiden suhteen jatkossa.

    • Mikäs siinä..

      On asuessa omakotitalossa, jopa vaatimattomassa jos itse niin tykkää. Närää ei voi pelkästään asuminen aiheuttaa ja jos näin tekee, niin se lähtee kateudesta. Sinkku tai yh-naisen ylle langettaa mustaksimaalatut pilvet lähinnä tyytymättömissä parisuhteissa elävät naiset tai onnettomissa liitoissaan kärvistelevät kiukuttelevat miehet. näin ne käyttäytyy oi niillä rahaa tai ei.
      Ei vaatiamttomissa puitteissa ole mitään kadehdittavaa, vaan sinun tyytyväisessä vapaassa, vaatimattomassa elämässä.
      On aina huolettomampaa olla pers`aukinen velaton, kun velkataakan alla rypevä retostelija tekohymy suupileissä, hampaat irvessä.
      Ja perkl nyt kenenkään takia yöunia menetetä...pidä puoles vaan ja hoida homma tyylillä ;)

    • ...

      Muuta pois, ja seuraavassa paikassa pystytä korkeat aidat tontin ympärille, sekä sitten vartiointifirma jos joku pyrkii tontille. Auto voisi olla hyvä olemassa ihan itsesi vuoksi tosin, pääsisit kätevämmin kaupoille tarvittaessa ja asioita hoitamaan. Mutta miksi enää otat asiasta stressiä, suomessa kun riittää erikoistakin porukkaa, mutta eiköhän ne aidat auta pysäyttämään jatkossa porukkaa. Ja ehkä ei liian lähelle muita naapureita..

    • vaikuttaa, että olet tilanteessa jossa ympäristö tekee virheet, anna olla ja älä alennu välittämään, vahvuus villitsee heikkoja "alilyönteihin"

    • naiselta..

      joka haluaa määrätä naapureiden asioista, mm. autoista, mahdollisesti elämänasenteista yms.
      Ilmeisesti osoittaa mieltään omalla tavallaan, jos ei muulla niin kehonkielellä.
      Ilmeisesti kuvittelee myös oman talonsa arvon markkinahintaa suuremmaksi ja syyttää naapureita kun ei saa riistohintaa asunnosta.

    • joo-o...

      Kuule, ei ole sinkkumiehenä yhtään helpompaa... ja itse asiassa vielä suurempi vihan aihe, kun pärjää elämässään... Saman kuin sinä olen kokenut omassa ympäristössäni.

      • voivoi...

        Ei ole helppoa yh-isälläkään kun naapurit kadehtivat (oma rt-osake,auto,vene ja pojalla moottoripyörä) pitäisi ehkä epäonnistua kaikessa että olisivat tyytyväisiä. Palkkatyö tehtaassa, ei niin luksusta muttei velkaakaan.
        Tuppaavat naapuruston akat vaan välillä hiukan liian tuttavallisiksi, jos käy naisvieraita niin ovat jonkin aikaa nokka pystyssä? mustasukkasia heh heh..


      • voivoi...

        Ei ole helppoa yh-isälläkään kun naapurit kadehtivat (oma rt-osake,auto,vene ja pojalla moottoripyörä) pitäisi ehkä epäonnistua kaikessa että olisivat tyytyväisiä. Palkkatyö tehtaassa, ei niin luksusta muttei velkaakaan.
        Tuppaavat naapuruston akat vaan välillä hiukan liian tuttavallisiksi, jos käy naisvieraita niin ovat jonkin aikaa nokka pystyssä? mustasukkasia heh heh..


    • MelF

      ... tuntuu tutulta!
      Minäki elän koiran kans ok-talossa ns. hienostokaupunginosassa. Naapuruston miehet sanoo kyl päivää, mut rouvat kulkee lastenrattaat eellä nenä pystyssä.
      Mutta en välitä - säälisin, ellei se olis sairautta

    • "mummo"

      Luin muutaman "vastauksen" asiaasi.Ikävä taas todeta,että sivulliset kommentoi
      asiaasi keskenään "riidanhaluisesti". Minun kommenttini olisi:-Koti on sinun,asutpa
      yksin,kaksin,kolmin jne....Hoidat omat asiasi asiallisesti,ja menet,tulet omaan tahtiisi.Ne eliittinaapurit ovat melko varmasti kateellisia,koska heidän aika menee
      taas keskenään kilpaillessa.Ole ylpeä itsestäsi ja talostasi.Älä ihmeessä luovu omastasi naapureiden tähden.Siitähän ne vasta ilon saisivat. TSEMPPIÄ !!!!!!

    • yksinäinen mies

      muutappa minun luo tai ota minut sun luo niin sillä kertaa asiat loksahtaa kohdalleen.pitäisin sinusta huolta,muutenkin vastaan varmasti alueesi toisia "isäntiä".Minunkin asiani siinä sivussa tulisi hoidettua kuntoon.Ei se ole miehenkään yksinäisenä niin helppoa asua perheellisten seassa..

    • hekotellaan

      Yllättävän paljon löytyy nykyaikanakin ihmisiä, joille asuntonsa omistava, yksinelävä nainen on liikaa. Ilmeisesti vieläkin ajatellaan, että miehetön nainen asukoon vaatimattomasti vuokrayksiössä.

    • tempsukka

      Voi raukka,muuta miun luokse niin ei ole tollasii huolia;)

    • Tane..

      Kuules typy..mun neuvoni on sulle että keskustele naapureittesi kanssa...jos ei sopua synny..käänny MTT:n puoleen!!!

    • Nyt on sellainen tilanne, että muillakin kuin sinulla on vaikeaa. Esimerkiksi moni yrittäjä on joutunut ahtaalle ja se onma vaikea tilanne heijastuu myös naapurisuhteissa. Naapureiden välillä on ehkä kilpavarustelua, mutta älä siitä välitä. Ole vaan oma luonnollinen itsesi.

    • Kateisiin kyllästynyt

      Eipä mitään, noita kadehtijoita riittää, ne toisaalta on elämän suola ja antaa voimia yksinäiselle, ne vain elää kadehtimisen takia, sekä se kadehtiminen lisääntyy lamavuosina,on tietty hyvä vain pitää itsestään ja omaisuudestaan huolta näinä aikoina, sekä lapsista ja niiden tulevaisuudesta.
      On myös hyvä nukkua hyvin, sillä jokaisella meistä on unen tarve lähes vakio, mutta unohtaa ei saa läheisiä, ystäviä, tai muitakaan kannustavia henkilöitä joita elämä matkalle on tuonut.

    • Kateisiin kyllästynyt

      Eipä mitään, noita kadehtijoita riittää, ne toisaalta on elämän suola ja antaa voimia yksinäiselle, ne vain elää kadehtimisen takia, sekä se kadehtiminen lisääntyy lamavuosina,on tietty hyvä vain pitää itsestään ja omaisuudestaan huolta näinä aikoina, sekä lapsista ja niiden tulevaisuudesta.
      On myös hyvä nukkua hyvin, sillä jokaisella meistä on unen tarve lähes vakio, mutta unohtaa ei saa läheisiä, ystäviä, tai muitakaan kannustavia henkilöitä joita elämä matkalle on tuonut.

    • olet kai kuullut sanonnan-kun elämä on puhdas ja aatteellinen niin se on myös ahdas ja puutteellinen-just tälläsiä tyhjiä ihmisen kuoria on naapuris,ne karehtii sua ja sun vapauttas kun niitte pitää elää kulissielämää,elä helvetissä anna periksi äläkä missää nimessä lähe johonki känni ääliöitä täynnä olevaa vuokra helvettiin!!hanki ittelles kaveri tyttö tai poika ja anna näille kuorille puhuttavaa pidä piha partyt mielummi vaik alus asuissa tai tookissa tai jne näytä niille et H-V, ei teijän puheet vaikuta.ajattele ku koira -jos sitä ei voi syörä eikä purra saati haukkua tai nuolla sen päälle voi kusta-suomessaki kusipäitte määrä on vakio eli jos lähet sutta karkuu tulee karhu vastaa.omaa kotia parempaa ei ole.ite asun vuokralla ja haaveilen okt sta

    • provo...

      muuta en sano. Maamme täynnä kaiken maailman haaveskelijoita.

    • ei ei..

      Höpö höpö! Ne naapureiden perheen akat on vain mustasukkaisia sinusta! Ei muuta kuin parasta päälle ja hymysuin reippaillen ohi vain! Hyväntahtoista ja -tuulista naista on kaikkien ilo katsella. (Puhun kokemuksesta, vaikka en missi olekkaan, mutta hyväntuulinen silti) Pelkäävät että heidän omat ukot pian huomais sun hyvät puolet :) ja yrittäis tutustua ja mitä pian sitten... Kypsykööt naapurin akat omaan pienuuteensa. Hahhahhhaahaaaaa

    • Niin se vaan on...

      Ymmärrän oikein hyvin tilanteesi. Tiedän millaista on, kun ei ns. kuulu joukkoon. Mutta älä välitä moisista paskoista. Elä omaa elämääsi, ja käännä naapureiden negatiivinen suhtautuminen itsellesi voimaksi. Näytä niille että sinä olet ja voit hyvin. Yksinäinen, omillaan toimeentuleva nainen on, joillekkin meille miehille "punainenvaate". Mutta väitän niin että tietyntyyliset naiset ovat sinulle kaikkein kateellisimpia. Ja kateellinen ihminen osaa olla todella ilkeä. Mutta siis... ÄLÄ VÄLITÄ ja KOITA VAAN HYMYILLÄ... Ennenpitkää nää naapurit väsyy sättimään ja syrjimään sinua. Ne ottaa jonkun toisen silmätikukseen ja sinä saat olla sitten rauhassa.

      • Ellida

        Olen asunut kerrostaloasunnossani n. 35 vuotta, ensin perheenä, viimeiset 20 v. yksin. Käsittämättömintä on se että silloin oli naapurien mielestä kaikki hyvin kun näkivät ukon kömpivän kotiin viikonlopun päätteeksi, milloin mistäkin päin, mutta erottuani ja jäätyäni "sinkuksi" alkoi vahtiminen, joka on saanut joskus täysin kieroutuneita muotoja. Taloyht. puh.joht. silmät menevät kieroon kun hän, vastaan tullessaan, ei saa tarp. pahaa ilmettä muuten kehiteltyä. Taloyht. kokouksissa en ole käynyt vuosiin kun tämä huutaa siellä kurkku suorana kuinka "vaikea" olen jos olen jotakin uskaltanut sanoakin. Tekosyillä tullaan asuntooni, parvekkeilla vaihdetaan katseita jos olen sattunut saamaan työkaverilta kyydin kotiin ja nousen pihalla siis vieraasta autosta... oman rotteloni akkuakaan en saa ladata - laturin johdot vedeltiin irti - ja taas huudettiin kurkku suorana: "SE VIE SÄHKÖÄ!". Muut kyllä imuroivatkin autojaan talleissamme.
        Olen ollut naapurini kukkien kastelijana. Kun hänen yläpuolellaan asuva nainen sen hoksasi, hän alkoi kertoilla että käyn laittamassa ruokaa k.o. asunnossa ja sieltä tulee PALANEEN käryä. Kun en huomannut sanoa että jos moisen vaivan viitsisin nähdä, että sinne ruokaa menisin laittamaan (miksi, sähköänikö säästääksenikö?) niin en kyllä polttaisi sitä.
        Minulla on pieni ja vanha mökki maalla. Siellä olen vain kesäsin, mutta olen kyllä huomannut että kaikki pidetään silmällä sielläkin. Naapurimökkeilijä oli laittanut puupinon toisen maille, ihan rajan pintaan, ja se huomioitiin heti. Kun esittelin eräälle "alkuasukkaalle" kasvimaatani, joka oli myös lähellä rajaa, olin valmistautunut; ja tulihan se sieltä: "Missä tässä raja menee?" hän kysyi heti, mittaillen paikkaa katseellaan. Näytin rajan paikan kun rouva niin tahtoi.
        Siellä olen saanut sentään muuten olla vielä rauhassa mutta siihen johtopäätökseen olen tullut, kuten alkuperäiskirjoittajakin, että yksinäistä naista ei hyvällä katsota. Vaikka elelisit miten rauhallisesti ja eristyneesti, ei se käy. Taitaa olla vielä pahempikin kuin se että joskus eläisi.


    • Myöskin OK-talo

      Muista hymyillä, aina se jonkun masentaa!!

    • richardcool

      Tere !

      Kehoittaisin Sinua vielä odottamaan talven yli, sillä elämääsi tulee suuria siunauksia juuri siitä, ettet pelkää. Miksi lähteä arvostelua pakoon ? Sitä on joka puolella. Tulet vielä katumaan pessimismin leimaamaa valintaasi. Toivottavasti saat vielä sellaisen ystävyyden lähinaapurustossa, joka tasapainottaa tilannetta.
      Ole rohkealla mielellä. Kärsivällisyys kannattaa.

    • aida

      Moi! Luin juttusi, minä koin saman kun elin Perniössä, niin umpimielistä kylää en tiedä muualla. muutin Hollolaan,jouluna tulee 10 vuotta kun olen pyörinyt täällä. Joten toivotan teidät tervetulleeksi Hollolaan. onhan tämä sentään suomen paras kunta asua ja elää. terveisin Aku Kemppainen.

    • Ja ne naapurit!!!

      Maaseudun pienet kyläyhteisöt, ne vasta tylyjä ovat. Pahaa mieltä riittää. Perättömiä juoruja tehtaillaan sarjatyönä. Kaikenlaista kiusaa ja jäynää jatkuvasti. Ymmärrän tilanteesi todella hyvin. Pitäisi kai myydä kotitila ja muuttaa pois, koko paikkakunnalta. Tämä elämä täällä on stressaavaa ja masentavaa.

      • Sinnittelijä

        Mikään ei voita sitä, että voi astella omalla pihalla ja seurata istuttamiensa kasvien vointia ja katsella vuosikymmenien takaisia puita ja pensaita, joita jo äiti ja isä olivat ihailleet. Naapurit voivat olla ystävällisiä tai sitten eivät. Ei ihmisiä voi muuttaa. He ovat sellaisia kuin ovat, itse on opittava sietämään muita. Toivotan onnea ja kestävyyttä kaikille omakotitaloissa yksin eläville. Oma rauha on niin arvokas asia jos sen on saavuttanut, ettei siitä kannata luopua ihan ensimmäisenä.


    • viestiisi...

      Haluan lohduttaa sinua..olen ollut yksinhuoltaja, ja voin kertoa, ettei yksinhuoltajiakaan tervehditä, kyse ei ole välttämättä mistään muusta kuin siitä että naiset ovat niin ilkeitä useimmiten, he kieltävät miehiäänkin tervehtimästä, olet selvästi uhka heidän mielsetään, se on tyypillistä suomalaista tollanen käytös, nokka pystyyn vaan, unohda ilkeät naapurisi, toivon, että löydät sulle seuraa sihen taloon ja näytätää sitten yhdessä keskisormea kaiklle niille jotka eivät sua tervehtineet. Voin kertoa kun ole t miehen taloon löytänyt, alakvat naapurit tervehtiä:) jotain hyvää siis miehen löytämisessäkin:))

      Älä ole surullinen, näytä heille keskaria ja nauti talostasi, pidä puolesi, ilkeitä ihmisiä on aina, tärkeintä mitä itse olet!!

      Voimaahalit sinulle!!

      Ystävällinen naapuri ennen, nykyään en edes vilkaise:)

    • pahimpia??

      Saanko arvata: nämä "hienosto"naiset ovat niitä pahimpia tapauksia? Totuus on,että ovat kateellisia, kun olet vapaa ja voit tehdä niin kuin haluat. "Onnellista" liittoa näytetään ulospäin autojen ym. avulla.

      Ja niille akoille, jotka luulevat, että olen sinkku, tiedoksi, etten ole. Olen vaan huomannut, että suomalaiset naiset ovat ihan helkkarin kateellista sakkia..

    • viestiisi...

      Haluan lohduttaa sinua..olen ollut yksinhuoltaja, ja voin kertoa, ettei yksinhuoltajiakaan tervehditä, kyse ei ole välttämättä mistään muusta kuin siitä että naiset ovat niin ilkeitä useimmiten, he kieltävät miehiäänkin tervehtimästä, olet selvästi uhka heidän mielsetään, se on tyypillistä suomalaista tollanen käytös, nokka pystyyn vaan, unohda ilkeät naapurisi, toivon, että löydät sulle seuraa sihen taloon ja näytätää sitten yhdessä keskisormea kaiklle niille jotka eivät sua tervehtineet. Voin kertoa kun ole t miehen taloon löytänyt, alakvat naapurit tervehtiä:) jotain hyvää siis miehen löytämisessäkin:))

      Älä ole surullinen, näytä heille keskaria ja nauti talostasi, pidä puolesi, ilkeitä ihmisiä on aina, tärkeintä mitä itse olet!!

      Voimaahalit sinulle!!

      Ystävällinen naapuri ennen, nykyään en edes vilkaise:)

      • jäi leskeksi

        jokin aika sitten ja melkein kaikki saman rivitaloyhtiön naimisissa olevat miehet (kun vaimojen silmä välttää) kerjäävät seksiä ystävältäni. Miksi miehet ovat noin säälittäviä?


    • viestiisi...

      Haluan lohduttaa sinua..olen ollut yksinhuoltaja, ja voin kertoa, ettei yksinhuoltajiakaan tervehditä, kyse ei ole välttämättä mistään muusta kuin siitä että naiset ovat niin ilkeitä useimmiten, he kieltävät miehiäänkin tervehtimästä, olet selvästi uhka heidän mielsetään, se on tyypillistä suomalaista tollanen käytös, nokka pystyyn vaan, unohda ilkeät naapurisi, toivon, että löydät sulle seuraa sihen taloon ja näytätää sitten yhdessä keskisormea kaiklle niille jotka eivät sua tervehtineet. Voin kertoa kun ole t miehen taloon löytänyt, alakvat naapurit tervehtiä:) jotain hyvää siis miehen löytämisessäkin:))

      Älä ole surullinen, näytä heille keskaria ja nauti talostasi, pidä puolesi, ilkeitä ihmisiä on aina, tärkeintä mitä itse olet!!

      Voimaahalit sinulle!!

      Ystävällinen naapuri ennen, nykyään en edes vilkaise:)

    • mties toi
    • avan75

      Ovat kateellisia siitä kun olet villi ja vapaa ja heillä painavat kaiken maailmat huolet plus velat päälle. Lapsetkin pyörivät jaloissa.

    • bbgv

      uskon että kommunisteilla on tässäkin asiassa likaiset sormet pelissä...

    • Consultant

      Anna heille uusi mahdollisuus. Ota rento asenne, kysy neuvoa. Auta naapuria. Osoita, että naapurit ovat tärkeitä jne. Sinulla on selvästi hieno talo, joten pidä siitä kiinni. Naapurisi voivat olla tiukkoja, mutta tiukalta kuulostat itsekin. Siis lisää vaikeusastetta!

      • werew

        Kylän miehiltä hymyt hyytyy mikäli yksinäinen naiseläjä häädetään kodistaan.


    • Korvienkin välissä

      En sano tätä pahalla, mutta oletko varma, että asiat ovat niin kuin kuvaat? Mitä syitä naapureillasi todella olisi syrjiä tai kadehtia sinua? Toki jännitteitä voi olla ja kuppikuntia syntyä, mutta jotenkin ylireagoit mielestäni. Voisiko tapasi kokea itsesi "vainotuksi" olla reaktio huonommuuden tunteelle?

      Ei minuakaan kaikki naapurit tervehdi mutta minäpä tervehdin heitä; kovaäänisesti ja sitkeästi :).

      • oma kokemus

        Joo o, ei kai siinä mitään eroa pitäisi olla asuuko mies tai nainen ok-talos.
        On itsellä (poikkeustapaus) noloa tuuria, naapurissa erittäin lähellä asuu sinkkunainen tosin vuokralla. Meno on tosi hurjaa, pi.. vi.. ym puhekapasiteetti desipelien myötä käytös yötä päivää. On erikoinen magneetti ja kuppikuntaa riittää.
        Tosi rassaavaa. hankala puutttuu asiaan. Ei paljon viitsi ulkona esim.nauttia grilli tai kahvihetkistä. Jatkunut pari vuotta.
        Alkuperäiseen vielä: jos asiat kunnos ja eläminen normaalia sitte on taas toisissa naapureissa (onko sitte insinöörejä tai mitä vaan) vikaa.


    • ja luullaan vielä lisää

      ja käyttäydytään luulon pohjalta,,, siin menee vellit sekaisin naapureiltakin. Nainen naapurissa aiheuttaa naapurin rouvissa mustasukkaisuutta?

    • pienessä

      mummonmökissä, velattomassa kaikenlisäksi, minäkin asun. Teen n. 6pv/vko töitä jotta saan maksettua lasten treenit ympärivuoden. Harrastusten takia suhaan eestaas kaikki illat ja sunnuntait kisoissa. Meillä on KIVAA.

      Ja naapurin rouva sanoo "Ku sä olet niin salaperäinen".

      No, meitä nyt vaan on joka junaan..

      • Taavi

        Toi velaton oikein lämmitti mun mieltä ;D


    • pienessä

      mummonmökissä, velattomassa kaikenlisäksi, minäkin asun. Teen n. 6pv/vko töitä jotta saan maksettua lasten treenit ympärivuoden. Harrastusten takia suhaan eestaas kaikki illat ja sunnuntait kisoissa. Meillä on KIVAA.

      Ja naapurin rouva sanoo "Ku sä olet niin salaperäinen".

      No, meitä nyt vaan on joka junaan..

    • jilppy1

      ei mun naapuri ei morjesta mullekaan mä asun tässä ihan v.......a on niillä jotain juteltavaa jos ei raukat muuta keksi mulla on kovaääninen mootoripyörä ja kovaääninen auto

    • näit juttui

      oikee etsimällä hakee heh oikee alko naurattaa nettisivun etusivulle joku tällasenki aloituksen laittanu hohhoijjaa.

      • erittäin onnellinen

        ...uusiosinkkuna kerrostalossa (pankin omistamassa asunnossaNI:), jo 40 vuotta eri paikkakunnilla, lapseni ovat maailmalla. Ei koskaan MITÄÄN problemaaaa! EI TODELLAKAAN.

        Missä helvetissä oikein asutte TE KAIKKI KATKERAT ? Muuttakaa Kaarinaan!

        En tiedä naapureista mitään, koska en ITSE KYTTÄÄ heidän tekemisiiii! Tulen-menen, milloin haluan, ajan autollani milloin haluan, vien roskat milloin haluan, olen jopa yöllä hereillä koska HALUAN....kaikki talossa asuvat juttelee ku ihmiset mun kaa AINA kun satun olemaan pihalla. Jopa kylään-KIN on pyydetty ja olen käynyt-kin.

        Jos en viitsi jutella, sanon vain että kiirettä pittää ja that´s it.
        Mitä, jos ostaisit kunnon peili itsellesi, minulla sellainen ON.

        TAI:hanki itsellesi kunnon harrastus, et kerkeä silloin *KYTÄTÄ* kytätäänkös Sinut. Ja oikee naurava hymy tähän perään.....


    • *Aulikki

      Odota, että saat tarpeeksi hyvän hinnan talostasi, ilmoittele eri kohteissa, halvalla ei kannata myydä. Älä muuta kaupungin vuokrataloihin, siellä asuu kaikenlaista, mutta osta osake jostakin, mistä saat työpaikan, jos omalta seudulta, ok, jos muualta, ok sekin. Äläkä välitä kaikesta, pahantahtoisia ihmisiä on kaikkialla, elä omaa elämääsi. Minäkin olen tehnyt niin. Eron jälkeen ilkeilijöitä on riittänyt, nekin, jotka olivat ennen ystäviä. *Aulikki

    • ElisaC

      Pienellä pitäjällä asuneena osaan sen verran sanoa, ettei kaikkia tarvitse miellyttää. Onko sinulla yhtään ystävää/tuttua siellä? Lauma tarvitsee aina kohteen, jota kyykyttää. Älä välitä. Koeta selviytyä. Et tarvitse naapureita mihinkään!? Auraus- yms- palvelut saat aina jostakin. Istuta vaikka piruuttas tuija- aita omalle puolelles, etteivät näe pihaasi. Älä alistu!!!! Tsemppiä sinulle.

    • kaikella rajansa

      älä välitä vaan oo vaan niin kun haluat ja tee mitä haluat miten haluat... vaatii kyllä luonnetta, mutta kyllä mäkin lopuks aloin pärjään noitten kus.....en kans.. tsemppiä...

    • Sissi ja 3 muksua

      No, myyt talon mulle ja siitäpä saavatkin oikeaoppiset naapurit vettä myllyynsä kun muutan sinne yksin komen lapseni kanssa! Minä asun kaupungin vuokrarivarissa hienostoalueella, muttei se sopu meidän rappaihmisten keskenkään aina kukoista. Ja naapurusto tietenkin ylenkatsoo koko rivaria. On varmaan hankalaa yksin taistella siellä "parempia" pariskuntia vastaan. Luulen, että meidän "yhtiössä" ollaan olevinaan tasa-arvoisia, mutta omien seinien sisällä puhutaan kyllä että mikähän tuotakin naista riivaa kun ei ole miestä.
      Ei tämä helppoa ole, mutta ei näytä oma talokaan auttavan...

    • mökin

      kuva netissä jokioisilta, kuusistontieltä??

    • ... SAMA ...

      ... missä asut, miten elät, mitä teet, oletko yksin vai kaksin, mitä omistat, mitä tienaat, mitä ja miten kulutat j n e ...

      Ainoa asia jolla on väliä ovat sinun omat ajatuksesi ja asenteesi maailmasta, elämästä, ihmisistä, kaikesta ympärilläsi ...

      Opettele ajattelemaan erilailla kuin ihmiset yleensä ajattelevat, älä ole ahdasmielinen ja ynseä. Anna kaikkien kukkien kukkia ja nauti ja iloitse siitä, että olemme erilaisia. Se on rikkaus vaikka se olisi kuinka klisee.

      Se 'pönttö' naapurikin on vain omien estojensa vanki tai ei ole oppinut vielä, mikä elämässä on tärkeää.

      Ymmärrystä ympäriinsä ylenpalttisen ystävällisesti toivoen :-)

    • fakta että

      nainen on täysi nolla ilman miestä, hyväksyisit sinäkin tosiasiat ja hankkisit ukon.

      • ... SITÄ ...

        ... melkein joka mies luulee. Luuloon on ihan ilmiselvä, helppo syykin; se täysi nolla kun on se mies, joka noin luulee ...


    • .. ..

      turhautuneisuutta. Minun käsityksen mukaan tuollaiseen pystyy vain seuraavanlainen henkilö;
      - töissä turhassa virastossa
      - tekee turhaa työtä
      - tod.näk. sosiaali- tai koululaitoksessa töissä
      - persoonallisuushäiriöinen (R Mäkelän määr.mukaan)
      - turhautunut myös yks.elämäänsä

      Tuollainen henkilöä kylvää pelkällä olemassaolollaan katkeruutta ja epöäviihtyisyyttä ympärilleen, ja myös naapurustioonsa. Henkilö joka on kahnauksissa kaikkien kanssa, on aina väärässä, vaikka tämä YKSI syyttääkin KAIKKIA MUITA vaikeuksista.

      Kirjoituksen "asuntohinta"-valitus viimeistään paljasti henkilön luonnevikaisuuden. Ei kukaan tervepäinen saa päähänsä alkaa syyttää naapureita asuntonsa hinnasta kuin henkilö, jolla on persoonalliosuushäiriö.

      • ihan oikea asiantuntija?

        Onkohan sulla jäänyt nyt omat lääkkeet ottamatta?


      • Entä..
        ihan oikea asiantuntija? kirjoitti:

        Onkohan sulla jäänyt nyt omat lääkkeet ottamatta?

        sinulla, kun olet noin utelias ?
        Mitä pelkäät kysyessäsi ?

        Kysymyksesi vaikuttaa epävarmalta, miksi ?


    • TUO..

      NAINEN OLE NAAPURIMME.

      IHANAA, LEIJONAT IHANAA !!

      !! !! !! !!

    • sinulle.

      Älä myy omaa kotiasi. Ei se elämä ole sen kummempaa muuallakaan. Keksi keino purkaa se kiukku niin ettei se vahingoita ketään. Jos tunnet olevasi ahdistunut tilanteesta niin hae apua. Naapurisi luultavasti onkivat sen tietoonsa ja saavat siitä lisää halveksunnan aihetta mutta sinun elämäsi ei heille kuulu ja terveys on tärkeämpää kuin vinksahtaneet naapurit. Luultavasti heillä itselläänkin on aika isoja ongelmia mutta eivät uskalla kasvojen menettämisen pelossa sille mitään tehdä.

    • vanhaneito

      älä missään nimessä myy kotias naapureiden takia.siellä on jokin akka mustasukkainen (ukko antanut ihastuksen sanoja sinusta.)olet ja asut kuin naapurit olis aidan seipäitä,sitte heillä olis mieli hyvä jos kotoasi lähtisit.kateus heillä on kun yksin pärjäät.heillä itsellä ei ole hyvin asiat kotona pidä silmällä sairas akka naapuri ukot ei uskalla sanoa mieli pidettä.pysyhän kotonas vaan mustasukkais sairaalle ei voi mitään lääkäritkään .hyvää jatkoa

    • panomiesx100

      Elä välitä niistä idiooteista anna mulle puhnumero niin voin panna.

    • tunnetusti

      Ihmiset ovat täysiä paskoja, tässä taas yksi todistus siitä. Onneksi kaikki ihmisolennot kuolevat. Onnitelkaa siis itseänne. Lähtö voi olla jo piankin edessä. :)

    • anarchist

      Ala härnätä vähän niitä naapureita. Keksit kaikkea mahdollista, mikä häiritsee niiden porvarillista elämänteatteria, pudottaa naamiot siltä teeskentelyltä.

      • erittäin onnellinen

        siis kelatkaa hieman takaisinpäin ja siellä on mun kirjoitukseni kaikille katkerille immisille ....


      • Talkkari56
        erittäin onnellinen kirjoitti:

        siis kelatkaa hieman takaisinpäin ja siellä on mun kirjoitukseni kaikille katkerille immisille ....

        Otat miehen taloon. Kaikki ongelmat ratkeavat keralla. Tässä miesehdokas.


      • ai minulleko Mies?
        Talkkari56 kirjoitti:

        Otat miehen taloon. Kaikki ongelmat ratkeavat keralla. Tässä miesehdokas.

        olisi tosi ihana saada halit vaik niinkuin ohikulkiessa:):):)


    • x

      Se on vaan kateutta ja pelkoa, että viet lähistön miehet. Älä muuta minnekään, hanki pari vartiokoiraa rajoille ja elä elämääsi....

    • Kylähulluille aina naure

      ttu... oli kymysyksessä Mikä henkilö tahansa. jos käyrös kuin esm. lapsella j..n..e.. varmaan nauretaan. yleensä Joku -höyrypää- tulee leikkii Barbit kenkälaatikossa kotia maalle. sivullinen esm. naapuri ei voi olla huvittumatta siitä. olet varmaan Vilpitön -hullu.. onnea matkaan. Kyllä se totuus tulee sitten myöhemmin. esm. -kaurapuurosta- kun kaikki sun esm. "ystävät" ovat nähneet sinut siellä pässien ja lampaiden seassa, ja sun rahat aina vaan loppu.. niin kaurapuuro auttaa keskittymään, ja alemmuudentuntoinen Narsismi etsii jonkun toisen "edullisemman" muodon päästä Kohdusta--- Hautaan... onnea matkaan.. mok..

      • vapaasti vaan,

        himassaan. Tuskin siitä kukaan tulee syyttämään. Ei näillä kylähäiriköillä kuitenkaan ole aikomustakaan jättää juttua siihen. Heistä useimmat ongelmat lähtevät. Eipä ihme, että kaikki "hullu" kiinnostaa, kun omassa pääkopassa on sellainen sekasotku.


    • nokka pystyyn

      Ei kannata välittää tuollaisista.Itse olen asunut noin puolet elämästäni vuokralla
      ja puolet omakotitalossa.Aina riittää kateellisia tai muuta "mukavaa".Entäpä jos nämä naapuri naiset pelkäävätkin miehiensä puolesta,kun olet sinkku.Tai sitten ovat kateellisia,kun pystyt yksin asumaan talossa.Heillä pitää olla miehensä maksamassa.:)Rinta pystyyn ja vaikka nokkakin.Minä ainakin teen niin kun joku
      luulee olevansa parempi tai aliarvioi ja jos ei naapuri jostain syystä tervehdi
      minä ainakin moikkaan iloisesti.Senhän se on häpeä jos on niin juntti.

    • Sinkkunainen myös

      Tuntuu oudolta että koko naapurusto on ikäänkuin sinua vastaan - oletko miettinyt voitko tehdä asian eteen itse jotain esim. tutustumalla naapurustoon paremmin tms.
      Minä myös asun omakotitalossa ja joihinkin naapureihin oikein hyvät välit - minut jopa kutsutaan välillä ottamaan olut kesäpäivän kunniaksi tms. ja autetaan kun apua tarvitsen. Kuulun yhtenä joukkoon siinä kun muutkin perheet .
      Toivottavsti tilanteesi ratkeaa parhain päin.

    • *Annabelle*

      sellaiset 45 numeroiset ja laita ne portaille näkyvälle paikalle esille.Muka mies talossa..siinäpähän niille miettimistä vähäksi aikaa..noo vitsi vitsinä.
      Älä alistu sille ajattelulle että nainen tarvitsee miehen ollakseen olemassa-vaikka siinä perääkin on mitä sanoit.
      PIeniä aina sorsitaan.Ja se on niin epäreilua.Heittäänny oikein sosiaaliseksi ja kutsu ihmisiä kylään ja ole niille oikein ylitsevuotavan ystävällinen.Kyllä se sulattaa sydämet.Ehkä olet itsekin käpertynyt omiin oloihisi...Älä anna sen masentaa.Kyllähän sitä muistan kun erosin ja jäin yksin lasteni kanssa niin ihmiset pelkäs että viet niitten miehet.Ei sun,aikuisen ihmisen, tartte lupia kysellä keneltäkään.Olet vain turhan arka.HAnki ystäväsi muualta ja nauti elämästäsi.Ehkäpä niillä muilla on isot velat ja sä asut kotitalossasi ilman velkaa.Sekös niitä kismittää.Uneksivat vain siitä mitä sulla on.Lujaa maata jalkojesi alla.Tämmöisenä lama-aikana jokainen miettii että onko töitä huomenna ja pystyykö velkansa maksamaan.Sulla ei ole mitään hävettävää siinä.Mä olisin ikionnellinen omasta kodista.Vaikka pieni ja vaatimaton mutta silti oma.HAnki elämä muualta jos naapurit ei miellytä.tarkoitan että onhan sulla muualla ystäviä.Pyydä niitä kylään ja näytä että sullakin on sosiaalista elämää.Kenellekkään ei kuulu mitä sun kotisi maksaa ja miten hieno se on ..se on jokaisen yksityisasia.HArvalla naisella on oma kotitalo hallussaan.Se on tosi harvinaista koska asunnot on niin kamalan kalliita.Mulle se olisi elämäni unelma.
      Ehkäpä niitä miehiä sapettaa sekin kun ne joutuu tekemään ns miesten työt pihalla ja sä hoidat ne naisena itse.Sit niitä nolottaa kun eivät tahdo selvitä ja jaksaa siitä.Siinäkin voit ojentaa auttavan kätesi kaverille.Ole niille ystävä niin nekin kohtelee sua ystävänä..tsemppiä

    • Salolainen mies

      Tutustu vain reilusti niihin naapureihin vaikkapa sitten vaimoihin jos miehiin ei saa kontaktia. Kun olet asunut alueella kauemmin kuin muut, niin sinähän tiedät sieltä sellaisia asioita miten alue oli ennen ja kuinka se on kehittynyt ja miten on tultu tähän päivään.

      Jos kuitenkin olet päättänyt myydä ja lähteä muualle, niin tule tänne Saloon. Tämä on viehättävä viherkaupunki ja täältä on helppo käydä pks- seudulla töissä junalla päivittän. siellä työnsaantikin on paljon helpompaa kuin muualla.

      • ovi kiinni ja pysyy

        naista vahditaan,olen kokenut sen ihan kerrostalossa.Jos käy miesvieras,heti levitellään et nyt kävi sen näkönen.
        Miksi ei saa yksin asuvalla naisella käydä miesvieras?
        Voihan olla vaikka sukulainen.
        Aika ihmeellinen ajattelutapa joillakin?
        Myös jotkin miehet kyttää yksin asuvaa naista,vielä nykyisinkin?
        Eikä uskalla aina kylää pyyttää sellasia,luulevat et nainen hakee mutta,kerrassaan oksettavia.


    • .. . ...

      Laita pihalle kunnon aitaus ja osta koira tai pari.
      Pystykorvaset pitää tunkeilijat poissa.

      Kyllä ihminen on ihan yhtä arvokas sinkkuna
      oli parisuhteessa tai ei.

      Suomalainen on peri kade ja ruoho on aina aidan takana vihreempää ja jos olet sinkku nainen, herätät miehissä mielenkiintoa ja sitten naisissa kateutta.

      Sellasta se vaan on landella.

    • Yksinäinen leski

      Jäin leskeksi joitain vuosia sitten yllättäin. Asuimme ja asun edelleenkin omakotitalossa pääkaupunkiseudun kaupungissa suhteellisen ns. hyvällä alueella.

      Heti yksin jäätyäni naapurini ilmoitti olevansa iloinen kun minulla on erinäisiä huolenaiheita talon suhteen. - nyt hänellä itsellään oli samanlaisia ongelmia ...

      Hän uhkaili minua ja sanoi tekevänsä kaikkensa minun elämäni hankaloittamiseksi niin kauan kuin kodissani asun. Se kuulosti tosi pahalta uhkaukselta. - Hain lähestymiskieltoa käräjäoikeudelta. - tämän jälkeen naapuri rauhoittui vähäksi aikaa.

      Kerran yhtenä keväänä hän oli ryhtynyt polttamaan roskia, kun voimakas tuuli oli tonttiani kohti. En ollut itse silloin kotona, mutta vastainen naapuri oli kutsunut palokunnan paikalle. Tämä naapurini luuli, että minä olin sen tehnyt, ja rupesi kasaamaan roskakasaa aivan ikkunani kohdalle ja melko lähelle, koska raja kulki vain muutaman metrin päästä rajasta.

      Seuraavana oli raja-asia. Hän paalutti rajaa reippaasti minun puolelleni. Jouduin tilaamaan rajatarkastuksen maanmittauslaitokselta. Ja tietenkin maksamaan toimituksen, koska sen tilasin.

      Sitten aita-asia. Jouduin turvautumaan kaupungin lautakuntaan valvonta-asiassa. Viranomaiset valvoivat raja-aidan hänen rakentamisensa, jotta se tuli oikeaan kohtaan.

      Ennen aidan rakentamista hän toi terassilleni kassanjätöksiä aivan ulko-oven eteen ja jopa vielä tunnisti näin tehneensä.

      Nyt myöhemmin huomasin, että naapuri oli kaatanut puita tonttini takaosassa, jonne ei näkymä ikkunasta ulottunut.

      Olen joutunut tekemään rikosilmoituksen ilkivallasta.

      Nyt tämä itseään mieluusti suomenruotsalaiseksi kutsuva naapuri elää suhteellisen suppeaa elämää. Olen kuullut hänen muistihäiriöistään. En näe enkä kuule hänen elämästään paljonkaan. - Paitsi mitä hän nyt heittelee puiden ja pensaiden oksia aidan ylitse puolelleni. Kiusaa se on pienikin kiusa.

      • monesti niin,

        että salahäiriintyneet kokevat yksin "jääneen" helpoksi saaliiksi, kun tällä ei ole upeaa sosiaalista juoruverkostoa tukenaan. Sitten uskalletaan hölmöillä vapaasti, kun ei ole pelkoa saada turpaan. Onpa hyvä kuulla, että tyyppi on saanut selkäsaunan sinulta ja monta kertaa. :)


      • useammin ukkelit
        monesti niin, kirjoitti:

        että salahäiriintyneet kokevat yksin "jääneen" helpoksi saaliiksi, kun tällä ei ole upeaa sosiaalista juoruverkostoa tukenaan. Sitten uskalletaan hölmöillä vapaasti, kun ei ole pelkoa saada turpaan. Onpa hyvä kuulla, että tyyppi on saanut selkäsaunan sinulta ja monta kertaa. :)

        sellaisia, jotka syyllistyvät konkreettisiin rajaloukkauksiin? Kokevat kai olevat suuria "raiskaajia", se on aggressiota naiseutta (ja joskus toista miestä) kohtaan. Ihmettelen naista, joka tällaista kuvatusta kattelee, mutta löytyyhän niitä. Ovatkin yleensä siitä katkerammasta päästä. Voit olla vakuuttunut, että esmes tällä ukolla ei ole juurikaan omaa elämää, eikä sekään vähä tunnu hyvältä. Siksi ei ole mitään menetettävää, vaan voi pistää maineensakin peliin. Uskon kuitenkin, että jossain välissä kaduttaa ja hävettääkin. Pitkälle pääsee, muttei takaasin.


      • miten vähään

        tämä ressukka joutuu tyytymään siihen nähden, mitä hän uhosi ja mihin hän pyrki, jos vain oksia enää heittelee (nekin voi heittää takas, jos viittii). Ehkäpä hän vähitellen rupeaa elämään siellä neljän seinän sisällä, toivottavasti saa apua ongelmiinsa. Rohkeus vähenee, kun teoilla on johdonmukaisesti seuraamuksensa. Ajattele, mikä tilanne nyt olisi, jos olisit vain jäänyt kurkistelemaan pelokkaasti verhonraosta, mitähän se nyt taas keksii.


    • ...

      Ystäväni asuu yksin omistamassaan kerrostalokaksiossa ihan tavallisella alueella. Hänen muutettuaan alkoi pian tulla postiluukusta lappuja, joissa hän muka juhlii ja metelöi yöt (ei ollut pitänyt kuin yhdet pienet illanistujaiset yhden ainoan kaverinsa kanssa, olivat vain jutelleet :)), hänen KOIRANSA haukkuu päivät (--hänellä on KISSA ;)--), hän imuroi ja pyykkää öisin (ei ole totta) jne.

      VALITTAJIKSI paljastui ikäisemme nuoripari! Eivät näköjään voineet sietää yksin asuvan naisen muuttoa samaan rappuun! Liekö ko. parin nainen näitä tyypillisiä; savustetaan kaikki sinkut ulos, ettei vaan MUN miestä vie ja kas silloinhan hänestä tulisi pelkäämänsä sinkku! Niin säälittävää...

      • yritti

        naapurin pariskunta saada puoli vuotta kolmanneksi pyöräksi, oli todella härskiä ja inhottavaa ahdistelua, joka loppui kuin seinään kun palasin yhteen exän kanssa.

        Nainen on yksin kohde sekä miesten hyväksikäyttöyrityksille- siis varattujen nimenomaan, sinkkumiehet toki saavat vapaasti lähestyä sinkkunaista, toki :) Sekä naisten ilkeydelle ja kateudelle..


      • hyväksikäyttäjille
        yritti kirjoitti:

        naapurin pariskunta saada puoli vuotta kolmanneksi pyöräksi, oli todella härskiä ja inhottavaa ahdistelua, joka loppui kuin seinään kun palasin yhteen exän kanssa.

        Nainen on yksin kohde sekä miesten hyväksikäyttöyrityksille- siis varattujen nimenomaan, sinkkumiehet toki saavat vapaasti lähestyä sinkkunaista, toki :) Sekä naisten ilkeydelle ja kateudelle..

        minuakin vikitteli muka poikamies,jolla on kuitenkin ollut pitkään naisystävä.
        Pyysi kahville ja niimpäs vaan alkoi lähennellä.

        Nyt kun tulee vastaan,ei ole tuntevinaan.
        Eli narsisti naapurissa,onneks ei ihan lähellä kuitenkaan asu.

        Kyllä sain opetuksen ja hyvä kun kiertää kaukaa,tämä ilman omaatuntoa oleva.


    • aerysr5y,67

      Vanha ketju, mutta tämä silti: ei tainnut aloittajalla olla kovin hyvä itsetunto. Oliko hän kateellinen muiden parisuhteista ja perhe-elämästä? Sitä helposti projisoi omia fiiliksiään muihin. Olen omakotitaloa ostamassa oleva sinkkunainen.

    • Kokenut ajattelija

      Analyysisi ei nyt varmaan osunut kohtalleen. Tuo aloitus kuulostaa ihan tyypilliseltä suomalaiselta omahyväiseltä, itsekeskeiseltä, tyhmältä itseään täynnä olevilta pökäleiden käytökseltä. Tarkoitan alotuksessa mainittuja "parempia ihmisiä". Todellisuudessahan he eivät ole sen kummempia kuin tuo sinkkukaan. Sinkku voi olla huomattavasti älykkäämpi ja parempi ihminen kaikessa. Näin varmaan onkin.
      Ei se kateutta ole missään muodossa. Ei niin.

      Tämä on erittäin tyypillistä jaottelua. Eli tyhmiä ovat sinkun naapurit. Ei kyllä kannata noteerata minkäänarvoisiksi tällaisia naapureita. Minkäpä ne sille tyhmyytelleen voivat. Ei älykkyyttä voi vielä ainakaan kovin paljon kohottaa. Se on se minkä on saanut keeneissään.
      Masentavaahan se tietenkin on.

      Kokenut älykäs mies- pähkäilijä

      • Kokenut ajattelija

        En lukenut muuta kuin aloituksen ja viimeisimmän viestin ennen omaa viestiä.

        Ei niitä jaksa lukea. Eikä viitsi. Ajanhukkaa se on.


        Että silleen, siinähän sitä jo onkin.


    • oma persoona

      Asun omakotitalossa. Olen harkinnut muuttoa kerrostaloon, koska sinkkuna tykkään paremmin asua kerrostalossa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 175
      5156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4643
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2976
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      31
      1955
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1726
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe