Auto kohtuuttoman kauan huollossa

Unicorny

Hei!
Haluaisin kysellä, josko joku täällä osaisi auttaa. :) Yritän selittää mahdollisimman hyvin.
Elikkä vein autoni huoltoon (merkkiliike, vw center), sillä siitä oli ilmastoinnin kompressori hajonnut. Viikko siitä, kun olin vienyt auton huoltoon, sieltä soitettiin että osien saamisessa voi mennä hetki, mutta eivät osanneet ollenkaan arvioida, kuinka kauan. Osat siis tilataan Saksasta eikä Saksan tehtaalla ole 99vuosimalliin näitä osia, joten tilaavat alihankkijalta. Saksa ei kuulemma myöskään ilmota, koska saavat osat.
Nyt auto on kuitenkin maannut huollon pihassa jo kuukauden päivät, eikä soittoa ole kuulunut, että sen voisi noutaa. Minulle on koitunut paljon kustannuksia tästä, sillä olen joutunut menemään taksilla töihin kun julkiset eivät sinne kunnolla kulje.
Siihen lisänä vielä, että tämä ilmastoinnin huolto tulee maksamaan aivan älyttömästi.
En olisi ikinä vienyt autoani ko.huoltoon jos olisin tiennyt siinä menevän näin kauan!
Nyt siis mietinkin, että jos nyt ensi viikolla soittelen heille, että eikö vieläkään ole valmista, niin voinko vaatia joitakin "korvauksia", esim. vaihtoauton käyttööni veloituksetta siihen asti kun auto on korjattu tai sitten hinnasta alennusta?
Jos tämä liike ei suostu minkäänlaisiin "korvauksiin" niin onhan minulla oikeus perua tämä tilattu huolto ja viedä sitten auto muualle?
Alan jo todella olemaan kypsä tähän odotteluun, ja on aivan varmaa etten enää käytä ko. huoltopaikkaa. Olen siis autoani aina käyttänyt tuolla (vaikka se on älyttömän kallista) ja aina ennen huollot on onnistunut max. kahdessa päivässä. Mutta nyt on kyllä mitta täynnä tuota paikkaa.
Kiitos paljon, jos joku osaa vastata minulle. :)

16

2143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osaa sanoa

      Koeta saada hintaa tingattua kohtuuttoman pitkän odotusajan vuoksi. Oliko auto ajokelvoton kompuravian takia?

      Itse noinkin vanhan auton omistajan ominaisuudessa kyselisin kompuroita autohajottamoista. Netistä pari oikeaa hakusanaa Googleen ja alkaa löytyä. Esim. tällainen paikka:

      http://www.autopurkamot.com/valko/osahaku.php?&merkki=&malli=&cid=5&subcid=&sivu=4&hakusana=&vnro=&hae=1

      Useita kompuroita hintaluokassa 300 euroa. Ja työn teettäisin autoilmastointeihin erikoistuneessa liikkeessä joka on varmasti osaavampi ja edullisempi kuin merkkiliike.

      • osaa sanoa

        Hokasin vasta että eihän autoosi ole vielä tehty mitään asian suhteen.

        Hae se pikimiten pois.

        Osta Suomesta kompura. Jos ei hajottamon osa kelpaa niin kysele autoilmastointiliikkeistä. Heillä on tietoa varaosakompuroista.

        Motonetissakin on hinnoiteltu autoosi sopiva UUSI kompressori mutta ei näkynyt olevan yhtään varastossa.

        30-8154 AC-Kompressori Bora/A3 00- Sanden-SD7V16 379.90 €


      • Unicorny
        osaa sanoa kirjoitti:

        Hokasin vasta että eihän autoosi ole vielä tehty mitään asian suhteen.

        Hae se pikimiten pois.

        Osta Suomesta kompura. Jos ei hajottamon osa kelpaa niin kysele autoilmastointiliikkeistä. Heillä on tietoa varaosakompuroista.

        Motonetissakin on hinnoiteltu autoosi sopiva UUSI kompressori mutta ei näkynyt olevan yhtään varastossa.

        30-8154 AC-Kompressori Bora/A3 00- Sanden-SD7V16 379.90 €

        vastauksista! Elikkä auto on siis ajokelvoton kunnes kompura on vaihdettu joku hihna.
        Mulle kyllä monet sanoivatkin, että olis kannattanu itse hankkia se osa ja viedä sitten jonnekkin halvempaan paikkaan,missä tekevät työt nopeammi, Mutta siinä on se, etten itse osaa noita oikeita osia tilata. Toki on kavereita, jotka tämän voisivat tehdä, mutta siinä vaiheessa kun tämä tuli puheeksi, olin jo antanut tälle korjaamolle luvan hankkia osat. Jos olisin ikinä tiennyt siinä menevän yli kuukauden niin (tämä vko on viides vko) en olisi ikimaailmassa sitä sinne vienyt.
        Nyt siinä on vaan se,että jos perun tämän huollon (jos eivät suostu vaihtoautoon/hinnan pudotukseen) niin pitäisi taas hinata auto uuteen paikkaan..

        Hankalaa, toivottavasti huomenna joku sieltä vastaa puhelimeen, tänään ei kukaan vastannut! Sen jälkeen ehkä soittelemaan muihin paikkoihin, että miten heiltä tämä onnistuisi.


    • 20v

      Moi,

      Minulla ilmastoinnin kompressoriremontti maksoi Tampereella ilmastointihuoltoja tekevässä firmassa 920e golf gti iv vm98 malliin tänä keväänä töineen ja osineen. Saivat osat seuraavalle päivälle jo. Jälkeenpäin kuulin että AD varaosamaailma myy kompressoreja n.400e hintaa. Vanha täytyy antaa vaihdossa muistaakseni.

      • Unicorny

        Kyllä mä nyt jälkeenpäin kadun, että vein heti tonne vaikka tiesin että siitä saa maksaa paljon.

        Tänään sain sentään tietää että saan sen auton ylihuomenna! Saavat kyllä hinnasta tiputtaa paljon tämän odotuksen takia.


      • .....
        Unicorny kirjoitti:

        Kyllä mä nyt jälkeenpäin kadun, että vein heti tonne vaikka tiesin että siitä saa maksaa paljon.

        Tänään sain sentään tietää että saan sen auton ylihuomenna! Saavat kyllä hinnasta tiputtaa paljon tämän odotuksen takia.

        Turhaan odottele mitään hinnan pudotuksia, tokihan siellä hintaa voidaan pyöristellä, mutta ei, maksat sen mitä pyytävät.


      • Unicorny
        ..... kirjoitti:

        Turhaan odottele mitään hinnan pudotuksia, tokihan siellä hintaa voidaan pyöristellä, mutta ei, maksat sen mitä pyytävät.

        on auto saatu takaisin! Eipä ne kummosia hinnanpudotuksia tehneet, osista sai maksaa henkilökuntahintoja, mutta muuten ei.

        No, mutta ens kerralla vien vähän halvempaan paikkaan.


      • Unicorny
        Unicorny kirjoitti:

        on auto saatu takaisin! Eipä ne kummosia hinnanpudotuksia tehneet, osista sai maksaa henkilökuntahintoja, mutta muuten ei.

        No, mutta ens kerralla vien vähän halvempaan paikkaan.

        Nyt huomasin, että autoa on kolhittu sinä aikana kun se on ollut tuolla huollon pihassa..!
        Olen yrittänyt viime viikolla soittaa huoltoon asiasta, mutta eivät ikinä vastaa. Maanantaina menen kyllä käymään siellä.

        Eikös se auto kuitenkin ole jotenkin huollon vastuussa siellä pihalla? Koska tuo ei kuitenkaan ole mikään kauhean pieni klommo..


      • ....
        Unicorny kirjoitti:

        Nyt huomasin, että autoa on kolhittu sinä aikana kun se on ollut tuolla huollon pihassa..!
        Olen yrittänyt viime viikolla soittaa huoltoon asiasta, mutta eivät ikinä vastaa. Maanantaina menen kyllä käymään siellä.

        Eikös se auto kuitenkin ole jotenkin huollon vastuussa siellä pihalla? Koska tuo ei kuitenkaan ole mikään kauhean pieni klommo..

        Tuo on huollon vastuulla ja todella törkeää jos siitä laistavat. Ensimmäisenä tulee heti mieleen näyttövelvoite, kuinka todistat että tuo "klommo" ei jo ollut siellä, veikkaan, että yrittävät juuri tätä, se on ollut siellä jo aiemmin, eli että heiltä se ei ole tullut. Neuvo: jos näin tekevät, automaalarit pystyvät aika tarkasti määrittelemään onko tuore "vamma" vai vanhempi. Toki heiltä siihenkin voi löytyä vastaus, olet kolhinut sen tullessasi meille. Vaikeampi juttu tuo toteennäyttö aina on, pitäisi varmaan kameralla aina kuvata ennenkuin vie auton telakalle.


      • juurikin tämmöistä
        .... kirjoitti:

        Tuo on huollon vastuulla ja todella törkeää jos siitä laistavat. Ensimmäisenä tulee heti mieleen näyttövelvoite, kuinka todistat että tuo "klommo" ei jo ollut siellä, veikkaan, että yrittävät juuri tätä, se on ollut siellä jo aiemmin, eli että heiltä se ei ole tullut. Neuvo: jos näin tekevät, automaalarit pystyvät aika tarkasti määrittelemään onko tuore "vamma" vai vanhempi. Toki heiltä siihenkin voi löytyä vastaus, olet kolhinut sen tullessasi meille. Vaikeampi juttu tuo toteennäyttö aina on, pitäisi varmaan kameralla aina kuvata ennenkuin vie auton telakalle.

        asiaa: Käytin volkkariani tänään ekan kerran huollossa Laakkosella, ja kiinnitin huomiota siihen, että pihassa ei ollut lainkaan huoltoparkkia. Tiedättehän, sellainen joka on tarkoitettu vain huoltoon tuoduille, sekä huollosta valmistuneille autoille. Edellistä autoani kun käytin Autosalvassa, oli paljon varmempaa ettei sitä kolhita pihalla, koska paikan huoltoparkkia käyttävät pääasiassa huollon jannut, ja vierusautot eivät vaihdu jatkuvalla syötöllä. Nyt Laakkosella auto seisoi aivan tavallisessa asiakasparkissa, jossa liikenne on jatkuvaa. Ite kun olen aika tarkka parkkipaikan valinnassa (mieluiten reunapaikat, ei pakujen viereen jne.)
        Onneksi tänään pääsin hakemaan auton huollosta heti sen valmistuttua, mutta joskus tulevaisuudessa se tulee varmaan nököttämään kolhittavana hamaan iltaan. Tsekkasin kyllä kyljet ennen kotiin lähtöä...
        Erillinen huoltoparkki olisi ihan ehdoton juttu!


      • Unicorny
        juurikin tämmöistä kirjoitti:

        asiaa: Käytin volkkariani tänään ekan kerran huollossa Laakkosella, ja kiinnitin huomiota siihen, että pihassa ei ollut lainkaan huoltoparkkia. Tiedättehän, sellainen joka on tarkoitettu vain huoltoon tuoduille, sekä huollosta valmistuneille autoille. Edellistä autoani kun käytin Autosalvassa, oli paljon varmempaa ettei sitä kolhita pihalla, koska paikan huoltoparkkia käyttävät pääasiassa huollon jannut, ja vierusautot eivät vaihdu jatkuvalla syötöllä. Nyt Laakkosella auto seisoi aivan tavallisessa asiakasparkissa, jossa liikenne on jatkuvaa. Ite kun olen aika tarkka parkkipaikan valinnassa (mieluiten reunapaikat, ei pakujen viereen jne.)
        Onneksi tänään pääsin hakemaan auton huollosta heti sen valmistuttua, mutta joskus tulevaisuudessa se tulee varmaan nököttämään kolhittavana hamaan iltaan. Tsekkasin kyllä kyljet ennen kotiin lähtöä...
        Erillinen huoltoparkki olisi ihan ehdoton juttu!

        Tänään kävin huollossa näyttämässä tuota klommoa ja samalla ihmettelemässä, että miksi niillä ylipäätään on puhelin kun siihen ei koskaan vastata..! Eivätpä oikeen osannu kunnon selityksiä antaa, olen siis parin pvän aikana soitellut koko aukiolon ajan eikä kukaan ikinä vastannut.

        No mutta asiaan. Eli tutkivat sitä jälkeä ja ottivat myös kuvia siitä. Tämä korjaaja sitten kuitenkin totesi, että jälki ei ole tullut toisesta autosta vaan esim. betonista tai muusta kovasta.

        Myöhemmin soittivat mulle, että ovat tutkineet asiaa ja päättäneet, ettei kolhu ole tullut heillä huollon aikana, koska jälki olisi siinä muka ollut kauemmin ruosteen perusteella, eikä heillä ole siellä mitään paikkoja, mihin auto olisi voinut osua.

        Kyselin sitten että mistä ihmeestä se on voinut tulla, sillä itse en ole sillä ikinä mihinkään osunut. Toinen sanoi vain että "en osaa varmaksi sanoa, mutta näyttäisi siltä kun autolla olisi esim. kaupan pihalla peruutettu huolimattomasti jolloin se olisi osunut betoniporsaaseen/tolppaan." Siis oikeesti, tolla autolla ei ole 2vuoden aikana ajanut kukaan muu kuin minä, enkä itse ole mihinkään kolhinut, kyllä varmasti sellaisen muistaisin!

        Muutenkin ärsytti todella paljon heidän asenteensa, kun tuota jälkeä tutkivat, vihjailivat koko ajan että olen sen itse kolhinut, mitä en todellakaan siis ole tehnyt.
        Tuo jälki on aika iso ja se pitäisi saada korjattua, mutta meneeköhän sitten vakuutukseenkaan?

        Tänään meni jo lopullisesti hermot VW Centeriin, ei enään ikinä sinne!


      • .....
        Unicorny kirjoitti:

        Tänään kävin huollossa näyttämässä tuota klommoa ja samalla ihmettelemässä, että miksi niillä ylipäätään on puhelin kun siihen ei koskaan vastata..! Eivätpä oikeen osannu kunnon selityksiä antaa, olen siis parin pvän aikana soitellut koko aukiolon ajan eikä kukaan ikinä vastannut.

        No mutta asiaan. Eli tutkivat sitä jälkeä ja ottivat myös kuvia siitä. Tämä korjaaja sitten kuitenkin totesi, että jälki ei ole tullut toisesta autosta vaan esim. betonista tai muusta kovasta.

        Myöhemmin soittivat mulle, että ovat tutkineet asiaa ja päättäneet, ettei kolhu ole tullut heillä huollon aikana, koska jälki olisi siinä muka ollut kauemmin ruosteen perusteella, eikä heillä ole siellä mitään paikkoja, mihin auto olisi voinut osua.

        Kyselin sitten että mistä ihmeestä se on voinut tulla, sillä itse en ole sillä ikinä mihinkään osunut. Toinen sanoi vain että "en osaa varmaksi sanoa, mutta näyttäisi siltä kun autolla olisi esim. kaupan pihalla peruutettu huolimattomasti jolloin se olisi osunut betoniporsaaseen/tolppaan." Siis oikeesti, tolla autolla ei ole 2vuoden aikana ajanut kukaan muu kuin minä, enkä itse ole mihinkään kolhinut, kyllä varmasti sellaisen muistaisin!

        Muutenkin ärsytti todella paljon heidän asenteensa, kun tuota jälkeä tutkivat, vihjailivat koko ajan että olen sen itse kolhinut, mitä en todellakaan siis ole tehnyt.
        Tuo jälki on aika iso ja se pitäisi saada korjattua, mutta meneeköhän sitten vakuutukseenkaan?

        Tänään meni jo lopullisesti hermot VW Centeriin, ei enään ikinä sinne!

        Että näin tulee käymään, niin kuin tuolla aiemmin kirjoitin. VW-center tai mikä hyvänsä, tuskin kukaan myöntää noita "klommoja" koska todistaa et voi, niin kuin tuolla aiemmin kirjoitin. Vituttaahan se toki.


    • kaukaakierrän

      Voisitko kertoa millä paikkakunnalla ko. vw center sijaitsee, niin me muutkin voimme kiertää sen mahdollisimman kaukaa!

      Kiitos etukäteen.

      • Unicorny

        VW Center sijaitsee Espoossa. Ärsyttää kyllä, kun tiedän sen klommon tulleen siellä, sen verran huomattava että olisin sen aikasemmin nähnyt..


      • .....
        Unicorny kirjoitti:

        VW Center sijaitsee Espoossa. Ärsyttää kyllä, kun tiedän sen klommon tulleen siellä, sen verran huomattava että olisin sen aikasemmin nähnyt..

        Reklamaatio kyseiseen yritykseen ja mieluiten vähän korkeammalle taholle. Itse en jättäisi tätä tähän. Mainitse myös henkilökunnan sinulle antama ylimielisen huono palvelu jne. Muuten nämä asiat jäävät johtoportaalta kuulematta.


      • Unicorny
        ..... kirjoitti:

        Reklamaatio kyseiseen yritykseen ja mieluiten vähän korkeammalle taholle. Itse en jättäisi tätä tähän. Mainitse myös henkilökunnan sinulle antama ylimielisen huono palvelu jne. Muuten nämä asiat jäävät johtoportaalta kuulematta.

        tässä pitäisikin tehdä. Olen vaan niin älyttömän kyllästynyt tappelemaan ko. firman kanssa.

        Ja olihan tässäkin kolhuasiassa esimies työntekijöidensä puolella. Mutta niinhän se yleensä kai meneekin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1357
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1304
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe