Jeep Patriot 2.4 M5 _kokemuksia

popol

Nyt saisi Jeep Patriotin(myös Compassin, mutta ulkonäkö ei miellytä) uutena tosi edullisesti jos tyytyy tuohon 2.4 bensakoneeseen manuaalina ja business varustetasolla. Hinta on 22990€, joka on siis muihin vastaaviin vrt. tosi edullinen.

No olen netistä lukenut aika paljon ko. mallista, mutta kellään ei tunnu olevan tuota 2.4 bensakonetta manuaalina. Kokemuksia siis kaipaisin pitemmässä käytössä. En ole kyllä vielä koeajollakaan käynyt, mutta taisi paikallisessa liikkeessäkin olla vain dieseliversio ajettavissa. Toki diesel olisi mielenkiintoisempi, mutta 10k€ hintaan ei kiinnosta. Sillä rahalla saa jo paljon mielenkiintoisempiakin autoja.

Paljonko ko. peli kuluttaa 90% matka-ajossa 80-100km/h nopeudella? Ajoa tulee kuitenkin 25 tuhatta km. vuodessa, joten millään 10l/100km kulutuksella ei viitsi ajella.

Kaikki muutkin kokemukset ko. mallista olisi kivoja kuulla. Ilmeisesti tämän vuoden malleihin on myös tullut uusi kojelauta ja äänieristys parantunut yms. Onko näin?

8

2559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1,25€/l

      Niin bensahan on nyt tosi halpaa - mutta kuinka kauan.

      Jeepin Eu-yhdistetty on 8,7 ja siihen kun lisätään todellisuuslisää 15% niin 10 litran mukaan voi todellisen keskikulutuksen laskea.

      • popol

        Niin no bensa maksaa mitä maksaa. Valtiovarainministeriöhän muuten on suunnitelmissa nostaa Dieselin veroa, jos lukemani sanomalehtikirjoistus pitää paikkansa tulevaisuudessa.

        En nyt usko että omassa ajossani 10l/100km söisi tuokaan patriot. tällä hetkellä 523i (vm 96) BMW syö semmosta 8-8,5 l/100km . Tuolle kuitenkin ilmoitettu paljon isommat kulutukset aikoinaan.
        Joku nyt varmaan miettii että miksi Jeep BMW:n jälkeen... No nelivetoauton ja korkeamman maavaran tarve olisi harrastusten ja osittain töidenkin vuoksi tärkeää. Lisäksi olen saanut kuvan, että katumaasturi osastolta tämä Jeepin neliveto on (käytännössä) parhaasta päästä. Toki Suzukin Grand Vitarakin on etevä. TM:n testin mukaan tuo bensa Suzuki kuitenkin syö manuaalina jopa enemmän kuin Jeep Compass 2.4 CVT. Tuon CVT:n pitäs taas olla 0,5-1l/100km janoisempi kuin 5v.manuaali.

        Tietysti minullekin se dieselversio olisi omiaan, mutta niiden hinnat ainakin uutena ovat aika kovia verrattuna tuon Jeepin hintaan. Käytettynäkin Jeep/suzuki dieselit pyörii 25000€ luokassa ja kilometrejä kuitenkin takana yleensä jo reilusti. Jotain Nissan X-trailia sais dieselinäkin kohtuu hintaan käytettynä, mutta ei kyllä henkilökohtaisesti herätä mitään kiinnostusta.


      • Jeepman
        popol kirjoitti:

        Niin no bensa maksaa mitä maksaa. Valtiovarainministeriöhän muuten on suunnitelmissa nostaa Dieselin veroa, jos lukemani sanomalehtikirjoistus pitää paikkansa tulevaisuudessa.

        En nyt usko että omassa ajossani 10l/100km söisi tuokaan patriot. tällä hetkellä 523i (vm 96) BMW syö semmosta 8-8,5 l/100km . Tuolle kuitenkin ilmoitettu paljon isommat kulutukset aikoinaan.
        Joku nyt varmaan miettii että miksi Jeep BMW:n jälkeen... No nelivetoauton ja korkeamman maavaran tarve olisi harrastusten ja osittain töidenkin vuoksi tärkeää. Lisäksi olen saanut kuvan, että katumaasturi osastolta tämä Jeepin neliveto on (käytännössä) parhaasta päästä. Toki Suzukin Grand Vitarakin on etevä. TM:n testin mukaan tuo bensa Suzuki kuitenkin syö manuaalina jopa enemmän kuin Jeep Compass 2.4 CVT. Tuon CVT:n pitäs taas olla 0,5-1l/100km janoisempi kuin 5v.manuaali.

        Tietysti minullekin se dieselversio olisi omiaan, mutta niiden hinnat ainakin uutena ovat aika kovia verrattuna tuon Jeepin hintaan. Käytettynäkin Jeep/suzuki dieselit pyörii 25000€ luokassa ja kilometrejä kuitenkin takana yleensä jo reilusti. Jotain Nissan X-trailia sais dieselinäkin kohtuu hintaan käytettynä, mutta ei kyllä henkilökohtaisesti herätä mitään kiinnostusta.

        että kyllähän Patriotin perusversion tuolla bensakoneella saa todella edulliseen hintaan, uutta tämän luokan autoa hyvällä nelivedolla ei taida reiluun 22 kiloeuroon muilta löytyä. Kuitenkaan en sanoisi dieselversiota uutenakaan kalliiksi. Diesel Patriot sisältää jo vakiona mallin parhaan varustetason ja jos etsit muilta merkeiltä dieseliä samalla vakiovarustuksella ja yhtä pätevällä nelivedolla..niin tuskinpa samaan hintaan löydät. Hinnat pyörivät jo lähempänä 40 kiloeuroa ja ylikin.

        Jos ajelet 25 tuhatta vuodessa niin sanoisin että diesel alle vaan. Reilut pari litraa pienemmällä keskikulutuksella ja tälläkin hetkellä yli 30 sentin hintaerolla dieselin eduksi bensaan nähden jäät reilusti plussalle vuodessa veronkin jälkeen. Tietysti jos lasket auton hintaeroa pitää muistaa että bensaversio limited-varustetasolla ei ole paljoakaan dieselversiota halvempi. Lisäksi sanoisin omasta kokemuksesta että matka-ajossa jota sullakin tuohon kilometrimäärään varmasti aika paljon tulee, dieselin hyvä vääntö tuo vaivatonta menoa mukanaan ja keskikulutus pyörii siinä 6.5-7 välillä. Itse olen ajellut pitempää matkaa 6.4 keskikulutuksella.


      • popol
        Jeepman kirjoitti:

        että kyllähän Patriotin perusversion tuolla bensakoneella saa todella edulliseen hintaan, uutta tämän luokan autoa hyvällä nelivedolla ei taida reiluun 22 kiloeuroon muilta löytyä. Kuitenkaan en sanoisi dieselversiota uutenakaan kalliiksi. Diesel Patriot sisältää jo vakiona mallin parhaan varustetason ja jos etsit muilta merkeiltä dieseliä samalla vakiovarustuksella ja yhtä pätevällä nelivedolla..niin tuskinpa samaan hintaan löydät. Hinnat pyörivät jo lähempänä 40 kiloeuroa ja ylikin.

        Jos ajelet 25 tuhatta vuodessa niin sanoisin että diesel alle vaan. Reilut pari litraa pienemmällä keskikulutuksella ja tälläkin hetkellä yli 30 sentin hintaerolla dieselin eduksi bensaan nähden jäät reilusti plussalle vuodessa veronkin jälkeen. Tietysti jos lasket auton hintaeroa pitää muistaa että bensaversio limited-varustetasolla ei ole paljoakaan dieselversiota halvempi. Lisäksi sanoisin omasta kokemuksesta että matka-ajossa jota sullakin tuohon kilometrimäärään varmasti aika paljon tulee, dieselin hyvä vääntö tuo vaivatonta menoa mukanaan ja keskikulutus pyörii siinä 6.5-7 välillä. Itse olen ajellut pitempää matkaa 6.4 keskikulutuksella.

        Kyllähän se asia toki on noin mitä Jeepman kuvailee. Oma mielenkiinto vain lähinnä siksi heräsi tuohon perusbensaan, koska siinä tosiaan hinta on kohdillaan. Velkaa ei myöskään nykyisessä tilanteessa viiti kauheesti ottaa jotta saa yli 30k€ auton ostettua. Mieluummin 15-20k€:n arvoinen käytetty. Käytetyissä toki on aina jotain vikoja, mutta onneksi itseltä löytyy kohtuu hyvät korjaustilat ja taidotkin luullakseni.


      • bensavehkeen
        popol kirjoitti:

        Kyllähän se asia toki on noin mitä Jeepman kuvailee. Oma mielenkiinto vain lähinnä siksi heräsi tuohon perusbensaan, koska siinä tosiaan hinta on kohdillaan. Velkaa ei myöskään nykyisessä tilanteessa viiti kauheesti ottaa jotta saa yli 30k€ auton ostettua. Mieluummin 15-20k€:n arvoinen käytetty. Käytetyissä toki on aina jotain vikoja, mutta onneksi itseltä löytyy kohtuu hyvät korjaustilat ja taidotkin luullakseni.

        Vaikka ajan yli 20tkm vuodessa, en osaa laskea dieseliä edullisemmaksi 10tuhannen hintaerosta johtuen.


      • popol
        bensavehkeen kirjoitti:

        Vaikka ajan yli 20tkm vuodessa, en osaa laskea dieseliä edullisemmaksi 10tuhannen hintaerosta johtuen.

        Voi se olla hyvinkin edullisempi pitkän päälle se bensalaitos, jos ja kun huomioi arvontiputuksen. Ja jos ostaa halvimman bensaversion vähillä lisävarusteilla niin tunnetusti juuri siinä se arvontiputus on pienintä. Varusteistahan ei kukaan käytettynä maksa liioin mitään ja mitä kalliimpi niin sitä enempi arvo tippuu kolmeen neljään vuoteen(suhteellisestikin siis)


      • popol
        bensavehkeen kirjoitti:

        Vaikka ajan yli 20tkm vuodessa, en osaa laskea dieseliä edullisemmaksi 10tuhannen hintaerosta johtuen.

        Ja "bensavehkeen" ostaneelta kuulisin mielelläni ajokokemuksia ja käytännön kulutuksia maantieajossa. Mikäs vaihteisto siinä muuten on?


      • kokemuksii
        popol kirjoitti:

        Ja "bensavehkeen" ostaneelta kuulisin mielelläni ajokokemuksia ja käytännön kulutuksia maantieajossa. Mikäs vaihteisto siinä muuten on?

        Eikö kellään oikeasti muka ole Patriotia saati Compassia 2.4 manuaalina, kun netistä mitä olen etsinyt niin kaikilla näyttää olevan CVT...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1852
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1377
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1228
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      63
      1112
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      974
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      959
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe