AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!
 /   /  / Ison tytön pyörämerkki?
12 Vastausta 733 Lukukertaa

Ison tytön pyörämerkki?

Onko vinkkejä mitä pitää ottaa huomioon pyörää ostettaessa kun on n.165 pitkä ja hiukan yli sata kiloinen? En ole pyöräillyt vuosiin, mutta nyt olisi tarkoitus käytettynä joku vempele ostaa ja kokeilla olisiko meikäläisellä mitään jakoa pyörän kanssa.

Olisko Tunturi varma ja laadukas merkki ja mitä käytetystä perus pyörästä kannattaa maksaa? Vaihteita ei tarvii olla välttämättä mutta jalkajarrut haluaisin.

Onko joitain pyörämerkkejä mitä raskaamman ihmisen EI ehdottomasti kannata katsella edes?

Hmmm

Ostoskärry?

mikä tahansa

kelpaa,pyöräily on siinämielessä hyvä kuntoilulaji,ettei painolla ole väliä.Ei muuta kuin fillaroimaan.Ja toi ostoskärry kommentti,jätä omaan arvoonsa,sillä jos "lusikalla on annettu ei voi kauhalla vaatia".Nämä kirjoittelijathan on niitä,joiden kaikki 100 kaveria on virtuaalikavereita,koska kukaan ei voi niitä katsoa ilmielävänä.

niinpä

Joo ei hetkauta tuollaiset kommentit. Kun on psykiatrisella töissä niin kuulee paljon paremmin aseteltuja herjoja, tuo oli aika surkea esitys itseasiassa.

Tuohon Tunturiin ajattelin paremmin tutustua, huomenna pyöräliikkeet läpi ja ihmettelemään hintoja.

Netissä oli pari hybridi pyörää myynnissä, ne taitavat kuitenkin olla enemmän tosiharrastajille tai kilpailuihin?

Minulla on

28 vuotta vanha Tunturi ja aina kun tulee tarvetta kuljetella raskaampia taakkoja, niin varmuuden vuoksi turvaudun sitten siihen. Se on miestenpyörä. Kyllä ajattelisin, että ne vanhat kotimaiset Tunturit on vahvoja vehkeitä. Jos on hyvon pidetty , niin kyllä pitäisi saada kelvollinen pyörä. Suosittelisin myös kokeilemaan sellaista kolmivaihteista, jossa on yleensä jalkajarru etukäsijarrun lisäksi. Käytetyistä on vaikea mennä sanomaan hinnasta. Eikös se mene siihen suuntaan, että kun on pyörä liikkeestä ulos ajettu, niin hinta putoaa liki puoleen. Jos liikkeestä ostaa käytetyn, niin takuuasia kannattaa selvittää. Jos yksityiseltä ostaa, niin siinä voi olla hinnakkaitakin remontteja edessä. Toki peruspyörä ilman vaihteita sisältää vähemmän rikkoontumisaltiita osia kuin vaihteellinen . Reilunmttainen koeajo kannttaa tehdä ja varmistua, että mikä näyttää hyvältä, myöskin tuntuu mukavalta tai ainakin siedettävältä ajaa. Satulaa ja ohjaustankoa voi yleensä hiukan säätää eri aentoihin ja pienetkin muutokset voivat vaikuttaa ajotuntumaan suuresti. kyseessä on kuitenkin usemman vuoden ajalle sijoittuva investointi ja kunnoliseen kannattanee sijoittaa sen verran, ettei heti tarvitsisi katua.
Jos aiot ajaa talvikeleilläkin, niin nastarenkaat olisi hyvä olla oman trvallisuuden vuoksi.

Tunturi ja "Tunturi"

Käy jossain oikeassa pyöräliikkeessä, jossa osataan katsoa mm. oikea koko pyörällesi. Tunturi ei ole enää laatumerkki, vaan Accell Group'n halpismerkki Suomessa. Firma tuottaa paremmat pyörät Lapierren merkillä.

Hyviä pohjoismaissa koottuja peruspyöriä on mm. Crescent ja jotkin Helkaman mallit. Satakiloa sinne tai tänne ei itse pyörän rungolle ole iso juttu, mutta kiekkojen kanssa kannattaa olla tarkkana. Hyvä nyrkkisääntö on, että osta pyörä sellaisesta liikkeestä, jossa on huutoetäisyys myymälästä huoltoon.

Parempi ostaa kunnollinen heti alkuun

Minä ihmettelin tuota "iso" kommenttia. Itse olen 178 cm ja 88 kg nainen. Minä ajan Focus Cariboo Peak-hybridillä ja monta tuhatta kilometriä vuodessa. Minusta on hyvä, että pyörässä on levyjarrut ja etujousitus. Suosittelen siis sitä hybridiä, mitä tällä palstalla niin kovasti kirotaan. Älä vain alennu markettipyörään.

Helkama Ainotar

Helkama Ainotar olis nyt ilmeisesti ostoslistalla, huomenissa kauppoja kiertelee. Rullaa tietojen mukaan hienosti raskaammallakin taakalla ja oli silmäänkin ihan jees. Uusien hinta hiukan hirvittää, joten toivottavasti todella löydän jostain käytettynä tuollaisen...

Voithan toki ostaa...

...käytetynkin,mutta siinä ottaa aina riskin,että pyörässä on jotakin vikaa,joka ei heti näy.
Tai se on varastettu...

Millainen on liikunta- ja kuntopohjasi muuten??
Voisit puolen vuoden ajan kohentaa peruskuntoasi muuten ja siinä sivussa säästää uutta pyörää varten,jonka ostat sitten keväällä.
Ainoa huono puoli on tietysti se,että keväällä pyörät ovat kalleimmillaan.

Toki joillakin pyöräliikkeillä on myynnissä myös huollettuja käytettyjä,jotka ovat tulleet vaihdossa.
Silloin sinun kyllä kannattaa ihan liike liikkeeltä käydä soittelemassa/katsomassa mistä löytyisi jotakin sopivaa.

Pyöräily kun on nivelten kannalta paras mahdollinen väline.
Itsellänikin on pituutta 162 cm ja painoa nyt 80 kiloa ja mielelläni saisin vähentää ainakin 10 kiloa.
Pyöräillen vaan joutuu ajamaan kohtuupitkiä lenkkejä,jotta kalorit alkavat kunnolla palamaan.

Täällä kirjoittelevat monesti sellaiset pyöräilijät,joiden pyörät on tarkoitettu vain kuntoiluun.
Itselleni on tärkeää,että myös kauppa-asiat ja vaikkapa retkipyöräily peräkärryä käyttäen hoituvat.
Eli katsele sinä vain se juuri sinulle sopiva pyörä,niin nautit myös siitä sitten eniten.

bhj

mitä merkkejä ne trukit on

Kalkhoff

Vaimo osti tuollaisen viime kesänä Larun Pyörästä, Helsingin Lauttasaaresta.
http://larunpyora.shop.wosbee.com/PublishedService.

Pyörän merkki on Kalkhoff City Classic Sport Ltd. Siinä on alumiinirunko, seitsemän vaihdetta, jalkajarru, käsijarru, napadynamo, säädettävä ohjainkannatin ja käsittääkseni pistosuojatut renkaat. Pyörässä lukee, että made in Germany.

Ollaan kumpanakin kesänä ajettu paljon kaikenlaisilla alustoilla, paitsi umpimetsässä. Olen sitä itsekin kokeillut ja se on miellyttävä ajettava. Siinä on sinulle sopiva pysty ajoasento. Se on hintaansa nähden ( 399 euroa ) erittäin hyvä pyörä.

Kyllä on pieni

Ainoa runkokorkeus on 50 cm, riittää alle 170-senttisille. Vaikuttaa kuitenkin hintaansa nähden kelpo peliltä. No, Kalkhoff on Saksassa sekä muualla Keski-Euroopassa tunnettu ja jopa arvostettu merkki.
mulla ois laillinen helkama ainotar 2009 vm tod hyväkuntoinen jalka ja käsijarru , 3vaihdetta , valot,kori alkuperäinenlukko+avaimet 230e mazapuikko@hotmail.fi ilmoita jos kiinnostaa
 /   /  / Ison tytön pyörämerkki?

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua