documents and settings/nn. Olen vaihtanut jo käyttäjätilillä omat tietoni, mutta tuossa ei suostu vaihtamaan ja huomasin että allinone-laitekin tunnistaa tuon nimen. Kertokaa nyt miten saan AIVAN kokonaan omalle nimelleni?
entisen omistajan
9
286
Vastaukset
- fatima guiwa
sulla on siis jonkun toisen vanha kone? Asenna ihmeessä käyttöjärjestelmä siihen uusiksi, et tiedä mitä kaikkea koneesi on syönyt.
- ollut
sukulaisella vain hetken alkuun opiskelukäytössä.Ajattelin päästä helpommalla vain tietojen vaihdolla, en haluais alkaa asentaan uutta käyttistä...
- Waka Wanha
ollut kirjoitti:
sukulaisella vain hetken alkuun opiskelukäytössä.Ajattelin päästä helpommalla vain tietojen vaihdolla, en haluais alkaa asentaan uutta käyttistä...
Olisi tietysti kiva, jos olisit maininnut käyttöjärjestelmän! Melko vanhoissakaan et edes pääse asentamaan uusia ohjelmia, jos et ole pääkäyttäjä. Loiko hän muuten sinun käyttäjätilisi sitten ja asensi allinonen? Kysy pääkäyttäjän (järjestelmänvalvoja, administrator) salasana ja vaihda ojauspaneelista omat tietosi tilalle.
- vaan
Waka Wanha kirjoitti:
Olisi tietysti kiva, jos olisit maininnut käyttöjärjestelmän! Melko vanhoissakaan et edes pääse asentamaan uusia ohjelmia, jos et ole pääkäyttäjä. Loiko hän muuten sinun käyttäjätilisi sitten ja asensi allinonen? Kysy pääkäyttäjän (järjestelmänvalvoja, administrator) salasana ja vaihda ojauspaneelista omat tietosi tilalle.
Loin itse käyttäjätilin. Se on ainoa tällä hetkellä, ja sen mukaan olen adi. Käyttis on XP. Senkään takia en haluais vaihtaa käyttistä, kun tässä on muutama ohjelma, jonka haluaisin säilyttää, nehän kaikki (jälkeenpäin lisätyt ohjelmat) kait poistuu, jos vaihdan käyttiksen...?
- Waka Wanha
vaan kirjoitti:
Loin itse käyttäjätilin. Se on ainoa tällä hetkellä, ja sen mukaan olen adi. Käyttis on XP. Senkään takia en haluais vaihtaa käyttistä, kun tässä on muutama ohjelma, jonka haluaisin säilyttää, nehän kaikki (jälkeenpäin lisätyt ohjelmat) kait poistuu, jos vaihdan käyttiksen...?
Olisiko niin, että XP on jättänyt vanhan käyttäjän kummittelemaan documents/settins-osastoon. Jos sieltä löytyy myös sinulle oma kansio, niin poista kylmästi koko entisen käyttäjän kansio.
Jos se allinone-laite toimii nyt oman tilisi kautta, niin siitä ei pitäisi olla harmia. Jos edellinen käyttäjä on asentanut sen toimimaan vain omalla tilillään, voit jotua ajamaan asennusohjelman uudelleen. Jos CD:tä ei ole, löydät asennusohjelman ajureineen valmistajan sivuilta.
Kannattaa imuroida, asentaa ja ajaa esim. CCleaner, joka putsaa rekisteristä turhat viiteet entiseen käyttäjään ja poista muunkin turhan töhnän, myös jatkossa.
Tietysti rekisteriä näpelöimallä voi hoitaa kaiken, mutta sen on sen sortin taitolaji, että en suosittele. - näitä
Waka Wanha kirjoitti:
Olisiko niin, että XP on jättänyt vanhan käyttäjän kummittelemaan documents/settins-osastoon. Jos sieltä löytyy myös sinulle oma kansio, niin poista kylmästi koko entisen käyttäjän kansio.
Jos se allinone-laite toimii nyt oman tilisi kautta, niin siitä ei pitäisi olla harmia. Jos edellinen käyttäjä on asentanut sen toimimaan vain omalla tilillään, voit jotua ajamaan asennusohjelman uudelleen. Jos CD:tä ei ole, löydät asennusohjelman ajureineen valmistajan sivuilta.
Kannattaa imuroida, asentaa ja ajaa esim. CCleaner, joka putsaa rekisteristä turhat viiteet entiseen käyttäjään ja poista muunkin turhan töhnän, myös jatkossa.
Tietysti rekisteriä näpelöimallä voi hoitaa kaiken, mutta sen on sen sortin taitolaji, että en suosittele.konsteja, kiitos kovasti.
- ----+
Sinne tilejä ja nimiä muokkaamaan.
- vastaus!
Mihinkähän kysymykseen? Ei ollut kyse mistään käyttäjätilestä vaan omistajasta. RecEditillä ne muutetaan, lue alta.
1. Aukaise Windowsin rekisterieditori ja suuntaa osoitteeseen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion.
2. Napsauta hiiren oikealla nappulalla kohtaa RegisteredOwner ja valitse Modify.
3. Kirjoita "Value data:" -kenttään haluamasi omistajan nimi.
4. Napsauta hiiren oikealla nappulalla kohtaa RegisteredOrganization ja valitse Modify.
5. Kirjoita "Value data:" -kenttään haluamasi yrityksen tai järjestön nimi.
Nyt Windowsin omistajan tiedot ovat haluamassasi muodossa.
Muistathan, että muokatessa Windowsin rekisteriä käsin on aina syytä olla tarkkana, sillä väärän tietueen muokkaus voi pahimmillaan rikkoa koko käyttöjärjestelmän.
(Lähde: MikroBitti)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131218
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1191062- 132948
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten299763Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81676Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514