entisen omistajan

nimi pois

documents and settings/nn. Olen vaihtanut jo käyttäjätilillä omat tietoni, mutta tuossa ei suostu vaihtamaan ja huomasin että allinone-laitekin tunnistaa tuon nimen. Kertokaa nyt miten saan AIVAN kokonaan omalle nimelleni?

9

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fatima guiwa

      sulla on siis jonkun toisen vanha kone? Asenna ihmeessä käyttöjärjestelmä siihen uusiksi, et tiedä mitä kaikkea koneesi on syönyt.

      • ollut

        sukulaisella vain hetken alkuun opiskelukäytössä.Ajattelin päästä helpommalla vain tietojen vaihdolla, en haluais alkaa asentaan uutta käyttistä...


      • Waka Wanha
        ollut kirjoitti:

        sukulaisella vain hetken alkuun opiskelukäytössä.Ajattelin päästä helpommalla vain tietojen vaihdolla, en haluais alkaa asentaan uutta käyttistä...

        Olisi tietysti kiva, jos olisit maininnut käyttöjärjestelmän! Melko vanhoissakaan et edes pääse asentamaan uusia ohjelmia, jos et ole pääkäyttäjä. Loiko hän muuten sinun käyttäjätilisi sitten ja asensi allinonen? Kysy pääkäyttäjän (järjestelmänvalvoja, administrator) salasana ja vaihda ojauspaneelista omat tietosi tilalle.


      • vaan
        Waka Wanha kirjoitti:

        Olisi tietysti kiva, jos olisit maininnut käyttöjärjestelmän! Melko vanhoissakaan et edes pääse asentamaan uusia ohjelmia, jos et ole pääkäyttäjä. Loiko hän muuten sinun käyttäjätilisi sitten ja asensi allinonen? Kysy pääkäyttäjän (järjestelmänvalvoja, administrator) salasana ja vaihda ojauspaneelista omat tietosi tilalle.

        Loin itse käyttäjätilin. Se on ainoa tällä hetkellä, ja sen mukaan olen adi. Käyttis on XP. Senkään takia en haluais vaihtaa käyttistä, kun tässä on muutama ohjelma, jonka haluaisin säilyttää, nehän kaikki (jälkeenpäin lisätyt ohjelmat) kait poistuu, jos vaihdan käyttiksen...?


      • Waka Wanha
        vaan kirjoitti:

        Loin itse käyttäjätilin. Se on ainoa tällä hetkellä, ja sen mukaan olen adi. Käyttis on XP. Senkään takia en haluais vaihtaa käyttistä, kun tässä on muutama ohjelma, jonka haluaisin säilyttää, nehän kaikki (jälkeenpäin lisätyt ohjelmat) kait poistuu, jos vaihdan käyttiksen...?

        Olisiko niin, että XP on jättänyt vanhan käyttäjän kummittelemaan documents/settins-osastoon. Jos sieltä löytyy myös sinulle oma kansio, niin poista kylmästi koko entisen käyttäjän kansio.
        Jos se allinone-laite toimii nyt oman tilisi kautta, niin siitä ei pitäisi olla harmia. Jos edellinen käyttäjä on asentanut sen toimimaan vain omalla tilillään, voit jotua ajamaan asennusohjelman uudelleen. Jos CD:tä ei ole, löydät asennusohjelman ajureineen valmistajan sivuilta.
        Kannattaa imuroida, asentaa ja ajaa esim. CCleaner, joka putsaa rekisteristä turhat viiteet entiseen käyttäjään ja poista muunkin turhan töhnän, myös jatkossa.
        Tietysti rekisteriä näpelöimallä voi hoitaa kaiken, mutta sen on sen sortin taitolaji, että en suosittele.


      • näitä
        Waka Wanha kirjoitti:

        Olisiko niin, että XP on jättänyt vanhan käyttäjän kummittelemaan documents/settins-osastoon. Jos sieltä löytyy myös sinulle oma kansio, niin poista kylmästi koko entisen käyttäjän kansio.
        Jos se allinone-laite toimii nyt oman tilisi kautta, niin siitä ei pitäisi olla harmia. Jos edellinen käyttäjä on asentanut sen toimimaan vain omalla tilillään, voit jotua ajamaan asennusohjelman uudelleen. Jos CD:tä ei ole, löydät asennusohjelman ajureineen valmistajan sivuilta.
        Kannattaa imuroida, asentaa ja ajaa esim. CCleaner, joka putsaa rekisteristä turhat viiteet entiseen käyttäjään ja poista muunkin turhan töhnän, myös jatkossa.
        Tietysti rekisteriä näpelöimallä voi hoitaa kaiken, mutta sen on sen sortin taitolaji, että en suosittele.

        konsteja, kiitos kovasti.


    • ----+

      Sinne tilejä ja nimiä muokkaamaan.

      • vastaus!

        Mihinkähän kysymykseen? Ei ollut kyse mistään käyttäjätilestä vaan omistajasta. RecEditillä ne muutetaan, lue alta.


    • 1. Aukaise Windowsin rekisterieditori ja suuntaa osoitteeseen:

      HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion.

      2. Napsauta hiiren oikealla nappulalla kohtaa RegisteredOwner ja valitse Modify.

      3. Kirjoita "Value data:" -kenttään haluamasi omistajan nimi.

      4. Napsauta hiiren oikealla nappulalla kohtaa RegisteredOrganization ja valitse Modify.

      5. Kirjoita "Value data:" -kenttään haluamasi yrityksen tai järjestön nimi.

      Nyt Windowsin omistajan tiedot ovat haluamassasi muodossa.
      Muistathan, että muokatessa Windowsin rekisteriä käsin on aina syytä olla tarkkana, sillä väärän tietueen muokkaus voi pahimmillaan rikkoa koko käyttöjärjestelmän.

      (Lähde: MikroBitti)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      132
      948
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      676
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe