Autokeskukseen tosi pettynyt

Tässä on pari esim. miksi en halua asioida Autokeskuksen kanssa yhtään ylimääräistä.

"Mulla v.2002 1.5. Laiska on, mutta toimii. 1 moottorivikavalon sytyttänyt nykimisvika on ollut. Turhaa maksoin Autokeskuksen diagnoosista, väärin meni (epäilivät Lamdaa). Itse löysin sitten vian. Yhden tulpan päässä vihreää möhnää. Syy oli vettä saanut suorasytytyspuola. Uus puola Motonetistä ja mentiin."

Ostin Allun ja olin onnesta soikeana, kunnes pari pikkuvikaa teki harmaaksi päivät joksikin aikaa. Jarrut laahasivat ja jumittivat jonkin verran. Kojelauta nitisi ja natisi ja etusivuikkunat pitivät jatkuvaa herneiden ropinaa ajaessa 80-100 km/h. Saa edelleen laskea ja nostaa laseja pari kertaa mökkireissulla, kun hermo ei kestä kuunnella. Sillä lailla vian saa hetkeksi sivummalle, muttei pois. Olin kirjoittanut A4:lle listan ongelmista tarkoin kuvauksin ja töiden vastaanotossa paperiani ei edes annettu huoltomiehelle, vaan kaveri naputteli jotain pari sanaa koneelle työmääräystä koneelle ihan muodon vuoksi. Ajattelin, että saaspa nähdä, lähdenkö samojen vikojen kanssa kotiin. Kojelautaa ja rattia täytettiin jollain ja se tehtiin uusiksi, kun en ollut tyytyväinen ekasta kerrasta, edelleen kojelaudassa pientä natinaa, mutten anna sen enää häiritä. Jarruista kerrottiin, että ne ovat puhdistetut, säädetty ja herkistetty. Vein tutulle näytille, kun edelleen sama vika. "Jaa, nääkö herkistetty"?:D Toinen takapyörä hädintuskin pyöri ja kuumeni ajaessa. Nissaneissa on ihan tyyppivika, että varsinkin takana levyjarrujen sylinterin ovat ruostuneet ja jumittavat mekanismin. Ja kaikki tämä mielipaha ja vaivannäkö vaan siksi, että tehtaalla on kielletty laittamasta kalliita joutavia rasvoja sylintereihin" Niinpä, rasvainen metallihan ei takuulla ruostu, mutta nyt on säästetty ihan väärästä päästä. Tuttu sanoi, että "näillä autoilla ei ajeta yleisesti Aasiassa 5v pidempään, joten niitä ei kiinnosta meidän yli 10-15v autojen korjaushuolet paskan vertaa".

Tuolla aiemmin joku kertoi, että teki samat perushuollot oliko se Autoasi vai jossain muualla alle puoleen hintaan ja vähintään ihan samat jutut, kuin jossain Autokeskuksessa (Nissanilla siis). Joillekin vaan merkkiliikkeen leima on jokin ihme pyhä symboli, vaikka niin paljon negatiivista olen kuullut ja lukenut niiden huolloista ja töiden vastaanotosta ja aikatauluissa pysymisissä kustannuksineen. Muutenkin noi liikkeet keksii ihan hatusta uusia huoltoja muka syksylle ja talvelle, vaikkei sellaisia ole edes olemassakaan, nykyautoon ei tarvitse talvea varten mitään muutosta tehdä, mitä ei itse pystyisi, jos osaa hoitaa autoaan ja vaihtaa esim. renkaat, lasinpesunesteeseen tuhdimpaa tavaraa ja vaihtaa jossain kunnon öljyt tarvittaessa jne. Jokaisella on mahdollisuus öljytä lukot ja saranat sekä voidella tiivisteet. Liikkeessä öljytään joskus penkit samaan rahaan ja valohoidolle saadaan samalla kunnon hinta melkein tyhjästä. Rahoissa olevat tietty tekevät mitä lystäävät, mutta jokainen voi laskea ja ottaa selvää, onko mitään järkeä viedä autonsa "talvihuoltoon", kun noi pystyy kuka tahansa autonrassaaja tekemään joskus jopa reilustu alle puoleenkin hintaan.
Ottakaa kantaa, mitä mieltä itse olette noista huolloista. Jäämme mielenkiinnolla kuuntelemaan.

1

1213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selitäs vahä sipsipussi

      osios sul oli 1.6 ja täydellinen??!!!!??!!!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1643
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1300
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1100
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1077
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      878
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      871
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      840
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    10. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    Aihe