AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  /  /  / lämppärin puhallin
11 Vastausta 1 783 Lukukertaa

lämppärin puhallin

99 focukseen tuli jekku vika lämmityslaitteen puhallin ei toimi 3 nopeudella (sammuu) ja kääntää sisäilmakierron päälle.Oma arvaus on että esivastus kaput,purin lämppärin moottorin ei löytynyt sieltä(tulipahan rasvattua laakerit samalla) yleensä se on joko puhaltimen moottorin vieressä tai konehuoneessa,moottorin johdot näyttää menevän suoraan jonnekkin radion alle säätimien kohdalle,voisko olla että lapinpolttajat ois keksineet laittaa sen sinne ja mitenkähä tuo alkuperäis for radio irtoaa tarviiko jonkun erikoistyökalun.Soitin paikalliseen fod liikkeeseen eivät suostuneet kertomaan missä se sijaitsee ko. osan vaihto siellä 150euroo ,siitä arvaus että veemäisessä paikassa on motonetissä osa maksaa 19,9Euroa.Oiskohan joku vaihtanut sen itse kiitos etukäteen.

Joku vuosi sitten

Radiota varten on erikoistyökalu, mutta jos et saa lainaan, niin sopivan kokoinen rautalankakin käy. Rautalankalenkit reijiestä sisään. Sit piti vääntää jompaan kumpaan suuntaan, että lukot aukeaa.
Puhaltimen säädin on esissä. Omani oli sulanut ja vaihdoin uuden.
Ei se maksanut edes kauheasti, mutta fordilta piti hakea.

Ei säädin vaan

Nii tarkotin sitä nuppia mistä puhallinta "säädetään".
Siinä mulla oli vika.

vastukset

Nopeuden säätö vastukset sijaitsevat korjauskirjan mukaan oikealla puolella lämmityslaitteen moottorin vieressä. Irroitetaan yksi ruuvi ja vedetään se paketti ulos puhaltimen putkesta (se on ilmavirrassa jäähtymässä). En ole vaihtanut, mutta tässä on oikein kuva sijainnista, vaalea kantikas möykky tummassa putkessa olevassa suorakaiteen muotoisessa aukossa.

empä huomannut

Ei ole siellä tai olen todellinen puusilmä,toden totta esivastus sijaitsee yleensä ilmavassa paikassa (lämpenee aika lailla) en vain löytänyt sitä purkaessani lämppärin moottorin ja seuratessani sinne meneviä johtoja nehän tulee etuvastukselta joka(kuristaa jännitettä) ,nämä moottorille tulevat eristetyt johdot katoaa jonnekkin radion ja säätimien kohdalle ei ollut konehuoneen puolellakaan.Löydänhän sen aivan varmasti mutta ei viitsisi turhaan koko autoa purkaa jos vain tietäisi missä se on.Forfliikkeen hinnoittelun mukaan aikaa menee ja sadduja kuluu eli iso homma todennäköiseti on.

johdotettuna katkaisijalle

En puusilmästä tiedä, mutta johdot varmaan kulkeekin sen kojetaulun katkaisijan kautta mennen tullen. Radion saa aika mukavasti ulos, kun työntää sen kiinnitysreikiin vaikka katkaistut sukkapuikot. Radion koodi kannattaa selvittää ennen kuin nykäisee virtajohdon irti. Fordin hinnoista jos taas alkaa joitain päätellä, niin sillä purkaa koko auton, ei kovin hyvä mittari työ laajuudesta.
Mistähän saisi netistä kuvia, jotta osaa vaihtaa ne vastukset. Mun focuksesta ne meni eilen. puhallin ei toimi kuin asennossa 4. Poistin hanskalokeron ja homma tyssäsi siihen. Focus vm -01.
- miltähän se vastuspaketti näyttää?
- missä kiinnitysruuvi sijaitsee?
- mitä pitää huomioida?
- mistä sellaisen vastuspaketin voi Vantaalla ostaa?

motonetistä

Hanki itsellesi se 19 € vastuspaketti, niin näet mitä pitää etsiä. Lämmityslaitteen tienoilta se löytyy.

vaihdoin

itselläni hajosi focus 2002 puhaltimen vastus. Ei enää toiminut kuin 4 teholla, jolloin virta kulkenee vastuksen ohi. olen itse akateeminen autoilija ja en omaa minkäänlaista korjauskokemusta. vaikeinta oli vastuksen paikallistaminen. vastus sijaitsee hanskalokeron sisällä olevan puhallinyksikön (pyöreä paketti) vasemmalla puolella moottoritilan ja matkustamon välisessä seinässä. Käytännössä kaiketi jossain ilmastointikanavassa. se on kiinnitetty yhdellä ruuvilla. käsi mahtuu juuri ja juuri avaamaan ruuvin ja irrottamaan vastuksen. kaapeli kannattaa irrottaa vasta möhemiin niin pääsee helpommalla. ostin uuden vastuksen 19,90 motonetistä.
Onko kenelläkään tietoa tarkemmasta lämpötilansäätimen vaihdosta, mistä lähdetään purkamaan?
Vaihdoin tänään vastuksen maksoi 19.90 motonet.

Hansikaslokero irti neljä ruuvia.

Näkyy lämppärin moottori, sen vasemmalla puolella on taaempana vastus kiinni.

Yksi ruuvi irti ja johdot uusi tilalle johto kiinni ja avot..

Vinkki osta osa ja katso millainen se on niin löydät sen voi olla valkoinen tai musta.

Ja fikkari on hyvä apu.
Se esivastus löytyy lämppärin moottori vasemmalta puolen "rintapellistä" siinä on "matala" kanava missä se on, yksi ruuvi vaan auki ja pistoke irti työhön meni minulta 10 minuuttia otat vaan hansikaslokeron irti.
 /   /  /  /  / lämppärin puhallin

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua