Jonsered raivaussaha

Pettynyt2

ei enää pysy käynnissä. Pari vuotta käyttämättömänä, eilen toimi, tänään ei. Lieneekö kalvojen vaihto edessä? Ostettu -91.

6

6066

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • malli_.-

      Minkä mallinen saha?
      Lähtee siis käyntiin, mutta ei pysy käynnissä? Onko säädetty kaasaria? Perussäätö tuollaiseen on kierros ja vartti auki kumpaakin seosruuvia. Kaasarin puhdistus voi auttaa, harvoin ne kalvot menee. Säätäisin ensin kaasarin ja jos ei auta niin kaasarin puhdistus, viimeisenä kalvot.

      • Pettynyt2

        Tänään huomasin, että kipinää tulee mutta tulppa kastuu heti. Liekö syynä suodatinmotikka, jonka otin pois muutama vuosi sitten bensaletkun päästä, koskapa se uhkasi sammua kaasua lisätessä. Siis arvelin silloin, että bensaa tulee liian vähän.


      • suodattimia
        Pettynyt2 kirjoitti:

        Tänään huomasin, että kipinää tulee mutta tulppa kastuu heti. Liekö syynä suodatinmotikka, jonka otin pois muutama vuosi sitten bensaletkun päästä, koskapa se uhkasi sammua kaasua lisätessä. Siis arvelin silloin, että bensaa tulee liian vähän.

        kannata pois ottaa, ennemmin vaihtaa uuteen jos on likainen. Tarkista, että ei jää ryyppy päälle ja laita se suodatin ja puhdista kaasari.


      • malli_.-
        Pettynyt2 kirjoitti:

        Tänään huomasin, että kipinää tulee mutta tulppa kastuu heti. Liekö syynä suodatinmotikka, jonka otin pois muutama vuosi sitten bensaletkun päästä, koskapa se uhkasi sammua kaasua lisätessä. Siis arvelin silloin, että bensaa tulee liian vähän.

        Joko saa liikaa bensaa tai tulpan kipinä on liian heikko sytytykseen.
        Kuivaa tulppa, pyöräytä suuttimet kiinni ja nykäise käyntiin, jos jaksaa syttyä, saha polttaa bensat pois ja sammuu. Sitten voi pyöräyttää suuttimet auki ja saha käyntiin.
        Jos kastelee tulpan uudelleen niin kaasarissa jotain vikaa, ehkä neulaventtiili vuotaa ja saha saa liikaa bensaa.
        Tulppakin voi olla huono, joskus ollut sellaisia että vaikka antaa kipinän niin ei kuitenkaan jaksa sytyttää paineen alaisena ja tulppa kastuu.

        Siellä voi olla nyt moottori täynnä bensaa, liiat saa pois kun nykii ilman tulppaa tulpanreikä maata kohti.
        Suodatin kannattaa hankkia letkun päähän, säästää myöhemmiltä murheilta kun kaasariin ei keräänny moskat.
        L-ruuvia auki jos meinaa sammua kaasua annettaessa.


      • ilman bensansuodatinta
        Pettynyt2 kirjoitti:

        Tänään huomasin, että kipinää tulee mutta tulppa kastuu heti. Liekö syynä suodatinmotikka, jonka otin pois muutama vuosi sitten bensaletkun päästä, koskapa se uhkasi sammua kaasua lisätessä. Siis arvelin silloin, että bensaa tulee liian vähän.

        niin menee kaasarin sihti tukkoon. Kaasari auki ja uudet kalvot sisään ja sahan säätö, johan pelaa.


      • ongelmia
        ilman bensansuodatinta kirjoitti:

        niin menee kaasarin sihti tukkoon. Kaasari auki ja uudet kalvot sisään ja sahan säätö, johan pelaa.

        Minulla kans sahan kanssa ongelmia en tiedä mistä johtuu mutta kun viimeksi sahasin ja pensa loppui niin tankkauksen jälkeen ei käyntiin ja jos käyntiin sammuu heti kaasusta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe