koirien merkkailusta.....

oli tässä keskustelua yksi päivä. ja nyt olen varmistanut tietojani vielä.
siis uroskoiran merkkailulla sisällä ei ole oikeastaan mitään tekemistä juoksuisilla nartuilla.

koira merkkailee siksi että hän haluaa olla pomona toisille koirille ja ihmisille. pikkukoirat saavat usein olla sohvilla ja sängyissä.
heille annetaan vapauksia mitä useimmille suurille koirille ei
annettaisi.

pikkukoirat haukkuvat ja räksyttävät toisille koirille ihan samasta syystä. omistaja ei ole ottanut täyttä pomon roolia.

tunnustan että olen tosiaan tehnyt tämän virheen. ja sen olen tiennyt jo aiemmin. mutta koska olen menettänyt yhden koiran niin olen ollut niin varovainen ja liian "herkkä" nuitten pikkusten suhteen niin olen kasvattanut ne väärin.

mutta olen käynyt koirapsygologilla ja nyt tosiaan aion ottaa ongelmasta kiinni. nuo isommat koirat ei välitä toisista koirista juurikaan. ja nyt pienemmätkin saavat alkaa käyttäytymään kunnolla.

koskaan aiemmin ei minulla isojen koirien kanssa näitä ongelmia ole ollut.

ei kannata kuitenkaan syytellä etteikö koirista välitetä ja etteikö niitä viedä ulos. siitä kun ei tosiaankaan ole kysymys vaikka jotkut niin väittää.

ihan rehellisesti sanottuna voisin vaihtaa nämä koirat yhteen isoon Sakemanniin jossen rakastas näitä niin paljon.

20

319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luckylle

      hyvän kodin jo?

      • sillä on hyvä koti.


      • Mukavaa kuulla
        majorica kirjoitti:

        sillä on hyvä koti.

        Toivottavasti se on onnellinen uudessa kodissaan jossa sitä ehkä rakastetaan enemmän.


      • Mukavaa kuulla kirjoitti:

        Toivottavasti se on onnellinen uudessa kodissaan jossa sitä ehkä rakastetaan enemmän.

        täällä kotonaan jossa sitä rakastetaan ihan hurjan paljon.


    • 4 koiraa

      No hyvä, että selkkis sullekin. Meillä ei vieläkään ole ikinä ruikittu sisällä, kuten jo aiemminkin kerroin.

      Toivottavasti nyt moni muukin tarkastaa niitä asenteitaan ja miettii kuka on kotona pomo.

      Meillä ei myöskään ikinä ole ollut epäselvää noissa pomo-asioissa.

      • Myy-Pikkuinen

        Sori mut... ;)))))))))))))))))))))))))


      • Myy-Pikkuinen kirjoitti:

        Sori mut... ;)))))))))))))))))))))))))

        Tota mäkään en olis kehdannut kirjoittaa ;))))))


      • Myy-Pikkuinen
        davalyan kirjoitti:

        Tota mäkään en olis kehdannut kirjoittaa ;))))))

        minäkää. ;)))))))


      • Myy-Pikkuinen kirjoitti:

        minäkää. ;)))))))

        näin siveellisiä ;))))


      • Myy-Pikkuinen
        davalyan kirjoitti:

        näin siveellisiä ;))))

        ...ei muutaku herran haltuun... ;)


      • Myy-Pikkuinen kirjoitti:

        ...ei muutaku herran haltuun... ;)

        hallitkoonkin :)


      • lukemaan
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

        Sori mut... ;)))))))))))))))))))))))))

        - sisällä


      • Myy-Pikkuinen
        lukemaan kirjoitti:

        - sisällä

        ihan sama, sisällä vai sisälle...mut ei kai tuosta tarvi tän enempää keskustella. =()


      • Ärrieri
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

        Sori mut... ;)))))))))))))))))))))))))

        blondikin tajus kun luki ensin pari kertaa ja sitten pikkusen naurattikin..


    • selvä juttu

      "mutta olen käynyt koirapsygologilla ja nyt tosiaan aion ottaa ongelmasta kiinni. nuo isommat koirat ei välitä toisista koirista juurikaan. ja nyt pienemmätkin saavat alkaa käyttäytymään kunnolla."

      HYVÄ MAJORICA !

      Hyvä, että tuot palstalle rehellisesti , että sisälle merkkailu ei ole juoksuista riippuvainen, vaan osoitus siitä, että koira(t) ovat pomona siinä asunnossa !

      Samoin kuin se turha räkyttäminen muille koirille ja vastaantulijoille on koulutuksen puutetta !

      Hyvä, että totuus valkenee sinulle (kin)

      • olenhan nyt itsekkin jo aikoja sitten tajunnut että jotain on pielessä. kysymys ei ole siitä ettei koirista välitetä vaan siitä että omistaja (minä) toimii ja käyttäytyy väärällä tavalla. siis ei ole kysymys siitäkään etteikö koiria koulutettaisi vaan että se tehdään väärällä tavalla. huomaatko eron?


    • Jep.Kyllä noitten pienien sessujen kanssa voi ihan samoin ja pittääkin käyttäytyä ja määrittää rajat,kuin isompienkin.Aina kannattaa muistaa,että samalaisia kotisusia ne on ja lajia,kuin isommat kaliiperit.

      Juoksuset nartut tosin hormoonihirviöillä tekee sen,että se kontin nosto lähtee helposti.Se tulee osaltaan kyllä ihan sieltä takaraivosta.Mutta se,että tekkeekö se casanova sen,niin se lähtee viimekädessä sieltä koiran asemasta,ja siitä,mikä koira luulee tai tietää sen olevan.

      • täsmälleen.

        Elikkäs - lyhyesti sanottuna: koira pomottaa merkkailemalla kotona seinät , sohvat yms. Vaikka omistaja kuvittelee, että se johtuisi juoksuista muilla koirilla.
        Näin olen ollut samaamieltä koko ajan, se, että umalehtinen ei tuota tunnusta, vaan heittää sontaa kaikille naamoille,jotka tuon tunnistavat; mutta ´eihän meidän lauma? ...voi luoja - mikä tyyppi .
        Ai niin- ja umalehtinenhän ilmoitti jossain viestissään , että heilä on ENÄÄ YKSI seinä pleksitettynä ???????...tosin se viesti poistettiin - yllärtyskö ? - miksiköhän. Onneksi sekin on tallella.

        YEAAAH !: Valheet tulee julki jatkuvasti ; sekä koirien koulutus - taso.


      • siul huono
        täsmälleen. kirjoitti:

        Elikkäs - lyhyesti sanottuna: koira pomottaa merkkailemalla kotona seinät , sohvat yms. Vaikka omistaja kuvittelee, että se johtuisi juoksuista muilla koirilla.
        Näin olen ollut samaamieltä koko ajan, se, että umalehtinen ei tuota tunnusta, vaan heittää sontaa kaikille naamoille,jotka tuon tunnistavat; mutta ´eihän meidän lauma? ...voi luoja - mikä tyyppi .
        Ai niin- ja umalehtinenhän ilmoitti jossain viestissään , että heilä on ENÄÄ YKSI seinä pleksitettynä ???????...tosin se viesti poistettiin - yllärtyskö ? - miksiköhän. Onneksi sekin on tallella.

        YEAAAH !: Valheet tulee julki jatkuvasti ; sekä koirien koulutus - taso.

        flaksi buahahahaahaaaa


      • tästä ongelmasta olen ollut mutta se oikein toimiminen on minulle se ongelma:-(
        minä teen usein väärin. ja kyse ei siis ole siitä ettenkö rakastaisi koiriani vaan koska rakastan niitä niin paljon että toimin väärällä tavalla :-((((

        mulla on yksi hyvä ystävä jolla myös paljon on koiria ollut ja isoja semmoisia. hän sanoo aina että minun koirat on "pois pilattuja". ja olen ihan samaa mieltä.

        mutta aion nyt ottaa nuita Hihuja sarvista ja koittaa saada niistä koiria! enkä tosiaan lupaa että onnistuu. mutta ainakin yritän.

        kiitos sinulle tuesta koska se antaa paljon enemmän kun haukkuminen ;-))))


    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5484
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      21
      2440
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      50
      1674
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1297
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe