Auto nyki aluksi kiihdytettäessä, mutta ongelma poistui puolien vaihdolla. Nyt jäi vielä viaksi se, että veto on poissa. Ei jaksa vetää sitten millään ja kun tarpeeksi painaa kaasua niin jostain alta alkaa kuulumaan ihmeellistä napsuntaa. Kerran jopa pakoputkessa pamahti.
Kylmällä koneella tuo veto-ongelma ei ole niin suuri, mutta lämpimänä ei meinaa makeä ylös päästä. Öljynpaineet on kylmänä normaalit, mutta moottorin lämmetessä painuu alas lähelle punaista aluetta. Tyhjäkäynti seilaa jonkin verran.
Löytyiskö keltään apuva ongelmaan? Muutakuin moottorin vaihtoa 3.8:ksi... :)
Pontiac Transport -94 2.3l
13
1090
Vastaukset
- siihen
happianturi.
- luulempa vaan
...olla kettinki löystyny, ku vedot pois(tuntuuu venyvän näissä), ja alakertakaan ei voi olla kunnossa...
- ensin.
Mitäs ne häiriökoodit kertovat?
Aloita vian etsiminen helpoimmasta, älä vaikeimmasta.- rakotulki
oli katalysaattori sopivasti rikki. Vaihto-osa n.140€ työ.
- trans sport
rakotulki kirjoitti:
oli katalysaattori sopivasti rikki. Vaihto-osa n.140€ työ.
Katosiko sulta tuo öjlynpaineongelma katalysaattorin vaihdolla? Viittaan vaan nimim. "ponua juomaan" viestiin missä öljynpaineiden kerrotaan häviävän moottori lämpimänä ihan toisesta syystä. Aika looginen syykin, mutta onhan moottorikin rakenteeltaan ihan erilainen. Itselläni sama ongelma 2.3 koneessa ja auto on juuri katsastettu ja jos kat. olisi rikki olisi se pakokaasuista varmasti huomattu.
- rakotulki
trans sport kirjoitti:
Katosiko sulta tuo öjlynpaineongelma katalysaattorin vaihdolla? Viittaan vaan nimim. "ponua juomaan" viestiin missä öljynpaineiden kerrotaan häviävän moottori lämpimänä ihan toisesta syystä. Aika looginen syykin, mutta onhan moottorikin rakenteeltaan ihan erilainen. Itselläni sama ongelma 2.3 koneessa ja auto on juuri katsastettu ja jos kat. olisi rikki olisi se pakokaasuista varmasti huomattu.
Ei toimikaan kunnolla, vaikka katti vaihdettiin. Nyt käy hienosti, mutta tukehtua meinaa edelleen, kun vähän kaasulla härnää. Katti oli kuitenkin halki. Happianturi tulpat "tulpanjohdot" puolat polttoaineensuodatin kampiakselin asennontunnistin vaihdettu.
Moottorin ohjausyksikköä ei ole vielä vaihdettu eikä "puolapaketin kuoria". Jos nekään ei auta niin sitten kait pitää vaihtaa jakoremmikin. Muita osia ei taida enään olla...?
- ponua juomaan
Mulla sama ongelma öljynpaineiden kanssa ja ammattiliikkeeltä tiedusteltaessa sain vastauksen että kyseessä ei ole vika vaan ominaisuus. Nokka-akselin laakerit kuulemma kuluneet ja valskaa niistä paineet pihalle..? Ja tässä on kysymyksessä 3,8 kone. Laakerisarja n. 50€ mutta työ onkin sitten toinen juttu.
Toivoisin kanssa muidenkin mielipidettä asiasta. Auto on ajettu 350000 ja nyt siis elinkaarensa päässä. Edellinen oli Mazda ja melkein puoli miljoonaa mittarissa eikä vienyt edes vielä oljyä. Tässä on nyt tainnut mennä luottamus pontiaciin kertaheitolla.- pikkulohko tilalle
noita moottori vikaisia ponuja on todella paljon myynnissä ja hyvin monessa niissä alkaa kilsat kolmosella.omistin itsekin sellaisen aikanaan,eikä ollut kuin murheita.3,8 ja alle 200 tkm ajettu.
autoon olisi alunperin pitänyt istuttaa vanha 305 vinkkeli kone jo tehtaalla,silloin olisi ollut vähemmän murheita.bensankulutus olisi ollut lähes sama ja 5,0 mottihan on muuten osoittautunut todella kestäväksi.
ponu on kyllä muuten oiva peli,ei pahemmin ruostu ja kulkee hienosti maantiellä.
en suosittele ko.autoa kyllä kenellekään,johtuen sen lukuisista pienemmistä ja suuremmista vioista.ehkä enemmänkin harrastepohjaiseen käyttöön.tämä koskien 3,8 koneisia.
2,3 on täyttä romurautaa.ihmettelen,kuinka edelleen vain ihmiset noita ostaa.vuosikaudet on puhuttu,kuinka 2,3 kajahtavat tuosta noin ja silti vain lyödään kädet paskaan ja sitten itketään.nyt kun ko.auto alkaa olemaan jo näinkin iäkäs,ei se siitä ole ainakaan parantunut.
seurasin tuossa kerran,kun autoliikkeeseen marssi kaveri tuijottamaan manuaali vaihteista 2,3 ponua,ihastui ja osti pois,auto näkyi sittemmin noin reilu vuosi sen jälkeen nettiautossa konerikkoisena myytävänä.jotain 240 tkm ajettuna.
saattaa tietysti olla osansa huolloillakin tai niiden tekemättömyydellä.kuitenkin,ponu harrasteeksi,jos haluat tuollaista harrastella,käyttöautoksi joku muu. - ponua juomaan
pikkulohko tilalle kirjoitti:
noita moottori vikaisia ponuja on todella paljon myynnissä ja hyvin monessa niissä alkaa kilsat kolmosella.omistin itsekin sellaisen aikanaan,eikä ollut kuin murheita.3,8 ja alle 200 tkm ajettu.
autoon olisi alunperin pitänyt istuttaa vanha 305 vinkkeli kone jo tehtaalla,silloin olisi ollut vähemmän murheita.bensankulutus olisi ollut lähes sama ja 5,0 mottihan on muuten osoittautunut todella kestäväksi.
ponu on kyllä muuten oiva peli,ei pahemmin ruostu ja kulkee hienosti maantiellä.
en suosittele ko.autoa kyllä kenellekään,johtuen sen lukuisista pienemmistä ja suuremmista vioista.ehkä enemmänkin harrastepohjaiseen käyttöön.tämä koskien 3,8 koneisia.
2,3 on täyttä romurautaa.ihmettelen,kuinka edelleen vain ihmiset noita ostaa.vuosikaudet on puhuttu,kuinka 2,3 kajahtavat tuosta noin ja silti vain lyödään kädet paskaan ja sitten itketään.nyt kun ko.auto alkaa olemaan jo näinkin iäkäs,ei se siitä ole ainakaan parantunut.
seurasin tuossa kerran,kun autoliikkeeseen marssi kaveri tuijottamaan manuaali vaihteista 2,3 ponua,ihastui ja osti pois,auto näkyi sittemmin noin reilu vuosi sen jälkeen nettiautossa konerikkoisena myytävänä.jotain 240 tkm ajettuna.
saattaa tietysti olla osansa huolloillakin tai niiden tekemättömyydellä.kuitenkin,ponu harrasteeksi,jos haluat tuollaista harrastella,käyttöautoksi joku muu.Kaveri lupasi ostaa pontiacini kun "halvalla myyn". Mulle riitti. Onhan tässä mallissa "paras 3.8 kone". Tilaa on ja kulutuskin kohdallaan kun vaan ajaa järkevästi. Hieno ajettava ja tehoa riittää. Kerroin rehellisesti että minun aikana ko. ajopeli ei ole montaa ehjää päivää nähnyt. Ja öljynpaineet on alhaalla mutta kone käy hienosti, eli ilmeisesti jonkinlaista voitelua tapahtuu...
Siinähän sitä, jos harrastaa haluaa. Jos ei, sitten alle jotain muuta, tuttua ja turvallista jos haluaa olla kohtuu varma että matka ei tyssää kesken kaiken. Ostaessani otin tietoisen riskin ja auto oli siisti kuin se pienenä, mutta tämä oli sitten kohdallani varmasti viimeinen tätä sarjaa.
Ja onnea vaan kaikille Trans Sportin omistajille. Sitä sen kanssa tarvitaan. - :)
ponua juomaan kirjoitti:
Kaveri lupasi ostaa pontiacini kun "halvalla myyn". Mulle riitti. Onhan tässä mallissa "paras 3.8 kone". Tilaa on ja kulutuskin kohdallaan kun vaan ajaa järkevästi. Hieno ajettava ja tehoa riittää. Kerroin rehellisesti että minun aikana ko. ajopeli ei ole montaa ehjää päivää nähnyt. Ja öljynpaineet on alhaalla mutta kone käy hienosti, eli ilmeisesti jonkinlaista voitelua tapahtuu...
Siinähän sitä, jos harrastaa haluaa. Jos ei, sitten alle jotain muuta, tuttua ja turvallista jos haluaa olla kohtuu varma että matka ei tyssää kesken kaiken. Ostaessani otin tietoisen riskin ja auto oli siisti kuin se pienenä, mutta tämä oli sitten kohdallani varmasti viimeinen tätä sarjaa.
Ja onnea vaan kaikille Trans Sportin omistajille. Sitä sen kanssa tarvitaan....VIISAS PÄÄTÖS!!! ;) Tähän tulokseen itekki aikoinaan tultiin!! ...vaikka ilman sais, niin en huolis:D
- ei sukkulaa
pikkulohko tilalle kirjoitti:
noita moottori vikaisia ponuja on todella paljon myynnissä ja hyvin monessa niissä alkaa kilsat kolmosella.omistin itsekin sellaisen aikanaan,eikä ollut kuin murheita.3,8 ja alle 200 tkm ajettu.
autoon olisi alunperin pitänyt istuttaa vanha 305 vinkkeli kone jo tehtaalla,silloin olisi ollut vähemmän murheita.bensankulutus olisi ollut lähes sama ja 5,0 mottihan on muuten osoittautunut todella kestäväksi.
ponu on kyllä muuten oiva peli,ei pahemmin ruostu ja kulkee hienosti maantiellä.
en suosittele ko.autoa kyllä kenellekään,johtuen sen lukuisista pienemmistä ja suuremmista vioista.ehkä enemmänkin harrastepohjaiseen käyttöön.tämä koskien 3,8 koneisia.
2,3 on täyttä romurautaa.ihmettelen,kuinka edelleen vain ihmiset noita ostaa.vuosikaudet on puhuttu,kuinka 2,3 kajahtavat tuosta noin ja silti vain lyödään kädet paskaan ja sitten itketään.nyt kun ko.auto alkaa olemaan jo näinkin iäkäs,ei se siitä ole ainakaan parantunut.
seurasin tuossa kerran,kun autoliikkeeseen marssi kaveri tuijottamaan manuaali vaihteista 2,3 ponua,ihastui ja osti pois,auto näkyi sittemmin noin reilu vuosi sen jälkeen nettiautossa konerikkoisena myytävänä.jotain 240 tkm ajettuna.
saattaa tietysti olla osansa huolloillakin tai niiden tekemättömyydellä.kuitenkin,ponu harrasteeksi,jos haluat tuollaista harrastella,käyttöautoksi joku muu.harmittaa perkeleesti kun poika osti tuollaisen vaikkakin vahvemman 3.8 koneisen.ei kuunnellut yhtään,mitä sanoin.nyt sitten kirotaan.no oppiipa kuuntelemaan faijaansa.
- veekasi murinaa
pikkulohko tilalle kirjoitti:
noita moottori vikaisia ponuja on todella paljon myynnissä ja hyvin monessa niissä alkaa kilsat kolmosella.omistin itsekin sellaisen aikanaan,eikä ollut kuin murheita.3,8 ja alle 200 tkm ajettu.
autoon olisi alunperin pitänyt istuttaa vanha 305 vinkkeli kone jo tehtaalla,silloin olisi ollut vähemmän murheita.bensankulutus olisi ollut lähes sama ja 5,0 mottihan on muuten osoittautunut todella kestäväksi.
ponu on kyllä muuten oiva peli,ei pahemmin ruostu ja kulkee hienosti maantiellä.
en suosittele ko.autoa kyllä kenellekään,johtuen sen lukuisista pienemmistä ja suuremmista vioista.ehkä enemmänkin harrastepohjaiseen käyttöön.tämä koskien 3,8 koneisia.
2,3 on täyttä romurautaa.ihmettelen,kuinka edelleen vain ihmiset noita ostaa.vuosikaudet on puhuttu,kuinka 2,3 kajahtavat tuosta noin ja silti vain lyödään kädet paskaan ja sitten itketään.nyt kun ko.auto alkaa olemaan jo näinkin iäkäs,ei se siitä ole ainakaan parantunut.
seurasin tuossa kerran,kun autoliikkeeseen marssi kaveri tuijottamaan manuaali vaihteista 2,3 ponua,ihastui ja osti pois,auto näkyi sittemmin noin reilu vuosi sen jälkeen nettiautossa konerikkoisena myytävänä.jotain 240 tkm ajettuna.
saattaa tietysti olla osansa huolloillakin tai niiden tekemättömyydellä.kuitenkin,ponu harrasteeksi,jos haluat tuollaista harrastella,käyttöautoksi joku muu.5.0 keulille ja alkaa ponunkin tekniikka pysymään läjässä.tosin vielä kun saisi sen sen lukuisat pienet,mutta kiusalliset viat pois vaihtamalla vain uutta osaa.....tänne talouteen ei koskaan myöskään enää tule ponun pirua,ellen saa akelta poikkeuslupaa kasille
- pontuac
veekasi murinaa kirjoitti:
5.0 keulille ja alkaa ponunkin tekniikka pysymään läjässä.tosin vielä kun saisi sen sen lukuisat pienet,mutta kiusalliset viat pois vaihtamalla vain uutta osaa.....tänne talouteen ei koskaan myöskään enää tule ponun pirua,ellen saa akelta poikkeuslupaa kasille
on kyllä todellinen ongelmien työmaa.juuri nuo öljynpaine,sähköviat yms.eikä toi uudempikaan malli ole sen paremmin mennyt.harmitti kun sai auton maksettua niin sitten alkoi mitä ihmeellisten vikojen laittaminen ja kun korjaajat ovat harvassa näissä peleissä.
toi 5.0 olisikin varmaan hieno keksintö saada sinne tilalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427085
- 323968
- 493406
- 412978
- 172746
- 372238
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472137- 412090