Mistä löytyy Xantia-96:sen (1.8, 16V) jäähdytysjärjestelmän ilmausruuvit? Löysin vaan yhden mustahattuisen korkin läheltä rintapeltiä mistä menee lämppärille. Missä päin muut ovat, voivatko ne olla ihan torx tms ruuveja eikä samanlaisia käsin kierrettäviä korkkeja?
missä Xantia-96 jäähdyttimen ilmausruuvit?
39
791
Vastaukset
- katopa
Löytyykö syylärin päästä ja termostaattikotelosta. Ei ole torx-ruuveja ne.
- punakorkki
Siinä vieressä on punahattuinen, sillä pitäis ilma päästä ulos. Musta on sisäänpäin ilmaukselle. Korkeissa on yleensä erilaiset kannat.
- mustapää?
ONKO JÄÄHDYTYSJÄRJESTELMÄSSÄSI MUITA, ERIVÄRISIÄ HATTUJA ???
MAD HATTER- Sini/puna/kelta hattu
Onneksi uusissa autoissa ei ole näitä erivärisiä hattuja, ilmausruuvitkin tunnistaa muuten............ taas joku antiXantia vedättää hattujen väreillä
- HeikkiTF
Mielestäni pitäis olla kaksi mustaa hattua, voisko olla tarvikesyylari ?
- pihivaari
Ota viimasuoja pois edestä ja poraa varovasti 9mm reikä jäähdyttimen päällä olevaan muovisolukkoon. Osta lvi-liikkeestä ilmausproppu ja kierrä se siihen poraamaasi 9mm reikään.
Itse olen tälläin toiminut ja todennut että hyvin toimii.
pihivaari - 05460
pihivaari kirjoitti:
Ota viimasuoja pois edestä ja poraa varovasti 9mm reikä jäähdyttimen päällä olevaan muovisolukkoon. Osta lvi-liikkeestä ilmausproppu ja kierrä se siihen poraamaasi 9mm reikään.
Itse olen tälläin toiminut ja todennut että hyvin toimii.
pihivaariEi tartte laittaa ilmaus ruuvia, veistin itse kaarnasta kiilan puukolla iskemääni jälkeen jäähdyttimen kyljessä. Pääkaupunkilaiset käyttää ilmaus ruuveja kun ovat niin tyhmiäkin etteivät pelaa edes juntti pesistä.
- Air Cooler
05460 kirjoitti:
Ei tartte laittaa ilmaus ruuvia, veistin itse kaarnasta kiilan puukolla iskemääni jälkeen jäähdyttimen kyljessä. Pääkaupunkilaiset käyttää ilmaus ruuveja kun ovat niin tyhmiäkin etteivät pelaa edes juntti pesistä.
ilmat kiertää viimasuojaimesta syylariin, musta hattu päässä :)
APUVA
- visible korkki
Kannattaisiko 96-malliin vaihtaa toisenväriset ilmausruuvien hatut talveksi ??? Talvella mustahattuisia on vaikea erottaa, varsinkin pimeässä, tietääkö kukaan onko ns.jäähdytysjärjestelmään saatavilla esim.punaisia tai fluorisoituja hattuja ja jos saa, niin mihin hintaan ?
- MASAMAX
Kesäksi kaikki hatut pois ja talvella voit käyttää ihan minkä väristä haluat, oletko nähnyt Citikassa muita kuin mustia ? Jopa RS-mallissakin on mustat hatut jäähdyttimessä
- topikoseolikin
Lämmityslaitteelle menevässä putkessa, pieni hattu, kuin polkupyörän venttiilissä.
ps. paskanpuhujat voisi ampua. - Topihanse
Elä uhkaa tollaisella, pistä mielummin Stikkaan pariksi tunniksi !
- kumpi ? C5
talvea tuloa varten vaihdoin uudet nesteet jäähdyttäjään, ja mulla on sama ongelma kuin ketjun aloittajalla, minkä värinen on oikea ilmausruuvi ? olen löytänyt järjestelmästä sekä mustan että punahattuisen ruuvin, kumpi pitää avata kun haluaa paineet pois jähdyttäjästä? kyse on c5/2007 mallista
- aina näitä
se on se MUSTA ! Ja muutkin nettiteknikot, laittakaa tämä nyt ylös jonnekin
- emperi
Älä usko näihin hattukorjaajiin tai tsit:ihin, samat zyylarihatut käyvät ympäri vuoden ja värillä EI ole väliä.
- C5 huoltoa
Minkävärisiä korkkeja suosittelette C5:een ? Talvi lähestyy ja pitäisi huoltaa jäähdytys kuntoon
- 2+14
Minulla on musta/keltainen. Hyvin on toiminut, eikä tarvitse vaihtaa. Suosittelen!
- 5+12
Luuletko olevasi hauska?
No et ole! - mitä eroa?
miksi eri malleissa on eriväriset hatut jäähdyttimessä ? Xsarassani on kyllä mustat, mitä sitten tarkoittaakin käytännössä .... Eikäs näille hatuille ole mitään standardia olemassa
- 17+2
No ei niissä ole eri värejä. Jonkun mielestä tällainen hölmö kirjoittelu on hauskaa.
- Rust.I.P
Nämä Xantia teknikkojen kirjoitukset on onneksi vähentyneet, oliskohan vaunu siirtynyt autojen hautausmaalle
- GeeTeeCitikka
R.I.P Xantia, mutta haluiaisen tarkennuksen näistä ruuvien väreistä, en ole ennen törmännyt aiheeseen Citikka ryhmässä.
- XANDU
TSIT, se käsin avattava korkki on sitä varten että siitä kaadetaan vettä lisää ja se on nimenomaan MUSTA. Torxeissa ei ole värejä
- Hats off
Kuka näitä värikoodituksia oikein keksii ? Ei missään Citikassa ole värillisiä hattuja, muutama "heinähattu teknikko" kyllä löytyy !
- nenäkäs ilmausruuvi
Ja kohta on nenäpäivä, minkä väriset hatut silloin asennetaan ?
- citr,as.
Tässä oikea ohje ilmaamiseen,auto käynnissä avataan musta korkki n.5min. jälkeen avataan punainen korkki ja suljetaan musta sitten suljetaan myös punainen korkki.
- citikkahattu
Jollain on ollut korkki auki liian kauan. Kuitenkin suosittelen alkuperäisiä MUSTIA hattuja !!
- C5 Sitrus
Kyllä nämä meidän "teknikot" ovat varsinaisia asiantuntijoita. Ei ole ihme että Citikka palsta oniin suosittu. Onneksi sitruunassa ei mennä ihan hattutasolle, pari tapausta lukuunottamatta
- Värikoodaus
Ettei tossa vaan nyt mene lasinpesusäiliön ja syylarin hatut sekaisin, ainakin korkkien värit viittaa siihen ?
Ton kyl erottaa helposti, koska lasinpesusäiliössä EI ole ilmausruuvia - hatuttaa
Tarkistin huollon yhteydessä hatun värin ja oli selvästi HARMAA. Onko eri moottorivaihtoehdoissa eriväriset hatut, vai mikä tarkoitus hatun värikoodilla on ?
- ReKO 45
Unohda värikooditus, nää on taas näitä "teknikkojen" aiheita, eiköhän mallista löydy isompiakin ongelmia
- colour matters
Miksei tehdas on standardoinnut hattujen väriä ? Useat värit vaan vaikeuttavat huoltotoimenpiteitä ja varaosien ostoa
- Xanttu huoltoa
Voisko joku nyt selvittää mulle nää hattujen värikoodituksen ?
Olen tekemässä Xanttuuni keväthuoltoa ja samalla vaihtuu jäähdytysjärjestelmän nesteet ja olis kiva saada myös noi ilmausruuvit kuntoon kesää varten- J:Korjaaja
Jos tietoa haluat,niin soita,noita viisaita tuntuu riittävän.
0400 842
497
- unsd i<
Tzuihing taljoaa extrapalvelua citikassa. Nyt luuli kateen.
- citroooni
NiksiTechistä saa muuten keltakantaiset ruuvit, olisivat ainakin ajankohtaan sopivat.
- C5 VIII
Onko ruuvien hattujen värillä mitään tekemistä jäähdytysnesteen värin kanssa ?
- Ma korjaa se itse
Minä korjata se vesikierrätin, mikä tämä hattuvärien koodi on ?
- Xanttu Musta
Xantiassa ruuvien kanta on musta, mikä malli sinulla on ?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?132807Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1702721- 2172624
Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n172064Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari252023Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa571873Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo701582Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr141249Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?991245Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http231182