Vaihtoehtoiset hoidot nivelreumaan

EhkäNyt

Heips kaikki! Olen vasta kuukausi sitten saanut diagnoosin nivelreumasta ja viime viikolla sain sitten "vihdoin" reseptit lääkkeisiin (salazopyrin,oxiklorin,prednisolon ja trexan).. Kuitenkin nämä kys.lääkkeet mietityttävät minua (ja niiden määrä!!!) ja niiden käyttöönotto tuntuu enemmän tai vähemmän vastenmieliseltä (0len aina ollut pillerivastainen..)

Yritin selailla tämän palstan viestejä, mutta kunnon keskustelua vaihtoehtoisista hoitomuodoista löytänyt... Onko täällä KETÄÄN joka olisi saanut avun reumaansa PELKÄSTÄÄN ravintolisillä/ruokavaliolla ja/tai homepatialla? Tai muulla vaihtoehtoisella hoitomuodolla? Kaipaisin ihan tavallisia kokemuksia, kun tuntuu että kaikki ovat niin nykylääketieteen pussiin pelaavia, että mitään muuta vaihtoehtoa ei kenenkään mielestä ole. Ja näinhän asian laita ei taida olla..

Olisin todella iloinen asiallisista vastauksista. Olen vasta parikymppinen joten vuosikymmenten mittainen lääkkeiden popsiminen ei oikein kiinnostaisi.

96

10125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täsmäruokavalio

      Minun reumaani tehosi täsmäruokavalio. Se on vaativaa, ja vaatii myös tuntemusta happo-emästasapainosta. Mutta minulla se toimi täydellisesti. Tauti ei tietenkään välittömästi kadonnut, kuin luunpain napsautus. Esim. kesti 7 vuotta, kunnes pystyin herneitä ja ruisleipää syömään normaalisti.

      Eli kasvisruokakaan ei ole oikea osoite, sillä kasvisruoassa on ruoka-aineita, jotka voivat pitää yllä reumatulehdusta. Oikeampi nimi sille on TÄSMÄRUOKAVALIO. Se kuitenkin toimi minulla niin täydellisesti, ettei edes kipulääkkeitä tarvinnut. Mutta tietoa siihen tarvitaan ja paljon, eikä sitä ikävä kyllä valmiina mistään hoitojärjestelmästä saa. Ikävä kyllä.

    • D-vitamiini..

      http://www.tohtori.fi/?id=7241872&page=9986234

      Kun otin D-vitamiinia 75 migrogrammaa vuorokaudessa, en huomannut mitään vaikutusta, mutta kun nostin annosken 200 migrogrammaan, johan alkoi reumassa tuntua. Kipulääketarvemäärä väheni selvästi.

      Omega -3:sista taas ei minun reumassani ole ollut merkitystä. Olen syönyt parhaimmillani 10 omega-3 kapselia päivässä ja lähes vuoden ajan, ei mekritystä minun tapauksessani. Vaikkakin dokumentit kertovat että omega-3:sella on tulehdusta hillitsevä vaikutus.

      Sen sijaan taas elävällä ravinnolla on mahtava positiivinen vaikutus minuun, vastoin virallisen tason väittämiä. Se menee ohi lääkehoidonkin tehon minun reumassani.

      • Mietteliäs D-Vitamiini

        Eikö nuo määrät ole 7,5 mikrogrammaa ja 20 mikrogrammaa? :o Uskaltaako d-vitamiinia todella alkaa popsia suurempia määriä kuin esim. paketin kyljessä lukee?


      • veteen piirretty raja
        Mietteliäs D-Vitamiini kirjoitti:

        Eikö nuo määrät ole 7,5 mikrogrammaa ja 20 mikrogrammaa? :o Uskaltaako d-vitamiinia todella alkaa popsia suurempia määriä kuin esim. paketin kyljessä lukee?

        Nuo 7,5 tai 20 migrokrammaa riittävät juuri ja juuri riisitaudin torjumiseen.
        Luehan tarkemmin, kyse oli 200 migrokramman vuorokausikäytöstä.

        http://www.terveyshymy.fi/artikkelit/d-vitamiinin-puutos-on-suuri-terveysriski

        "Amerikkalainen Food and Nutriton Board (FNB) arvioi vuonna 1997 D-vitamiinin turvalliseksi ylärajaksi aikuisille 50 µg/vrk, mikä on 10 kertaa suurempi kuin tuolloin Suomessa voimassa ollut suositus. Nyt asiantuntijat ovat arvioineet uudelleen D-vitamiinin turvallisuutta. Heidän mukansa turvallinen yläraja aikuiselle on vähintään 250 µg/vrk."

        Suositus ei ole mikään veteenpiirretty viiva vaan elää tilanteiden mukaan. Siinähän tämä meidän virallinen lääketieteellinen hoito onkin metsässä, että se ei kykene ottamaan huomioon mm. ravintoaineiden tai niiden häiriötilojen aiheuttamia ongelmia, jotka korjaantuisivat oikealla korjaavalla ravinotolisähoidolla. Ei, sitä se ei tee, mutta potilasta/asiakasta pidetään pinteessä vuosikaudet, vuosikymmenet, vaikka heitä voitaisiin auttaa hyvinkin tehokkaasti.
        Itsellä mm. vaikea atooppinen ihottuma, ja kamalat märkivät ihotaipeet toistakymmentä vuotta. Ei lääketieteellä ollut mitään muuta ratkaisua asiaan, kuin kortisoonivoiteet.
        Kun funktionaalisen lääketieteen lääkäri selvitti asiaa, kävi ilmi, että toinen krooninen sairauteni aiheutti vaikean ravinnon imeytymisongelman. Alettiin hoitamaan tätä imetymishäiriötä, saatiin ravintoaineden tasapaino kohdalleen, ja koko karmaisevat märkivä toistakymmentä vuotta jatkunut märkäinen ihottuma jäi historiaan.

        Kyllä minulle B-vitamiineja injektoitiin kahdesti viikossa suoraan lihakseen, välittämättä mistään suostusmääristä. Sitä todella tankattiin ja ruhtinaallsesti, että päästiin tasapainoon.

        Virallinen C-vitamiinisuosituskin on vain 60 mg vuorokaudessa. Mutta äärettömän hyviä tuloksia saadaan, kun määrää nostetaan ja paljon. Monissa sairauksissa sitä määrätään jopa 1000-4000 mg vuorokaudessa. Vertaa sitä suositukseen 60 mg:n vuorokaudessa.
        http://www.tohtori.fi/?page=6746948&id=6108950

        Suositukset eivät ole likimainkaan riittäviä. Ne juuri ja juuri suojaavat puutoksilta, mutta eivät ole riittäviä, saatikka, jos oon jotain kroonista sairautta, silloin nuo suositusrajat ovat monille sairauden jopa pahentajia jos niissä pysytellään.


      • Mietteliäs D-vitamiini
        veteen piirretty raja kirjoitti:

        Nuo 7,5 tai 20 migrokrammaa riittävät juuri ja juuri riisitaudin torjumiseen.
        Luehan tarkemmin, kyse oli 200 migrokramman vuorokausikäytöstä.

        http://www.terveyshymy.fi/artikkelit/d-vitamiinin-puutos-on-suuri-terveysriski

        "Amerikkalainen Food and Nutriton Board (FNB) arvioi vuonna 1997 D-vitamiinin turvalliseksi ylärajaksi aikuisille 50 µg/vrk, mikä on 10 kertaa suurempi kuin tuolloin Suomessa voimassa ollut suositus. Nyt asiantuntijat ovat arvioineet uudelleen D-vitamiinin turvallisuutta. Heidän mukansa turvallinen yläraja aikuiselle on vähintään 250 µg/vrk."

        Suositus ei ole mikään veteenpiirretty viiva vaan elää tilanteiden mukaan. Siinähän tämä meidän virallinen lääketieteellinen hoito onkin metsässä, että se ei kykene ottamaan huomioon mm. ravintoaineiden tai niiden häiriötilojen aiheuttamia ongelmia, jotka korjaantuisivat oikealla korjaavalla ravinotolisähoidolla. Ei, sitä se ei tee, mutta potilasta/asiakasta pidetään pinteessä vuosikaudet, vuosikymmenet, vaikka heitä voitaisiin auttaa hyvinkin tehokkaasti.
        Itsellä mm. vaikea atooppinen ihottuma, ja kamalat märkivät ihotaipeet toistakymmentä vuotta. Ei lääketieteellä ollut mitään muuta ratkaisua asiaan, kuin kortisoonivoiteet.
        Kun funktionaalisen lääketieteen lääkäri selvitti asiaa, kävi ilmi, että toinen krooninen sairauteni aiheutti vaikean ravinnon imeytymisongelman. Alettiin hoitamaan tätä imetymishäiriötä, saatiin ravintoaineden tasapaino kohdalleen, ja koko karmaisevat märkivä toistakymmentä vuotta jatkunut märkäinen ihottuma jäi historiaan.

        Kyllä minulle B-vitamiineja injektoitiin kahdesti viikossa suoraan lihakseen, välittämättä mistään suostusmääristä. Sitä todella tankattiin ja ruhtinaallsesti, että päästiin tasapainoon.

        Virallinen C-vitamiinisuosituskin on vain 60 mg vuorokaudessa. Mutta äärettömän hyviä tuloksia saadaan, kun määrää nostetaan ja paljon. Monissa sairauksissa sitä määrätään jopa 1000-4000 mg vuorokaudessa. Vertaa sitä suositukseen 60 mg:n vuorokaudessa.
        http://www.tohtori.fi/?page=6746948&id=6108950

        Suositukset eivät ole likimainkaan riittäviä. Ne juuri ja juuri suojaavat puutoksilta, mutta eivät ole riittäviä, saatikka, jos oon jotain kroonista sairautta, silloin nuo suositusrajat ovat monille sairauden jopa pahentajia jos niissä pysytellään.

        Eli minun pitäisi syödä vielä lisäksi jotain D-vitamiini valmistetta seuraavien popsimieni valmisteiden lisäksi, jotta saisin tuota D-vitamiinia kunnon annoksen...?
        Nyt siis syön: Multitabs 1 kpl päivässä, jossa D3:tä 10 mikrogrammaa, Möller Tupla 2 kpl/pv, jossa D3:ta 10 mikrogrammaa myös sekä Kalicipos D mite 2 kpl/pv, joissa yhteensä D3:ta kaiketi nyt 10 mikrogarammaa. Eli tästä tulee yhteensä 30 mikrogrammaa, joka ei siis riitä mihinkään?
        Tarkoitan siis sitä kun itsellänikin on reumasairaus. Kuinka paljon siis nyt pitäisi vielä ottaa esim. jotain MiniSun valmistetta, jos oletetaan että yhdessä sellaisessa on 20 mikrogrammaa D-vitamiinia? Vai onko olemassa vielä enemmän D-vitamiinia sisältäviä valmisteita? Tohtiiko noita MiniSuneja napsia esim. viisi päivässä? :o Vai vieläkö enemmän? Kertokaas...


      • vahvimmat
        Mietteliäs D-vitamiini kirjoitti:

        Eli minun pitäisi syödä vielä lisäksi jotain D-vitamiini valmistetta seuraavien popsimieni valmisteiden lisäksi, jotta saisin tuota D-vitamiinia kunnon annoksen...?
        Nyt siis syön: Multitabs 1 kpl päivässä, jossa D3:tä 10 mikrogrammaa, Möller Tupla 2 kpl/pv, jossa D3:ta 10 mikrogrammaa myös sekä Kalicipos D mite 2 kpl/pv, joissa yhteensä D3:ta kaiketi nyt 10 mikrogarammaa. Eli tästä tulee yhteensä 30 mikrogrammaa, joka ei siis riitä mihinkään?
        Tarkoitan siis sitä kun itsellänikin on reumasairaus. Kuinka paljon siis nyt pitäisi vielä ottaa esim. jotain MiniSun valmistetta, jos oletetaan että yhdessä sellaisessa on 20 mikrogrammaa D-vitamiinia? Vai onko olemassa vielä enemmän D-vitamiinia sisältäviä valmisteita? Tohtiiko noita MiniSuneja napsia esim. viisi päivässä? :o Vai vieläkö enemmän? Kertokaas...

        Suomesta en ole tavannut voimakkaampia kuin 25 migrokrammaisia.

        Johan apteekki käyttää 10 migrokrammaisesta harhaanjóhtavaa nimitystä, ERITTÄIN voimakas D-vitamiini.
        Niin että kannattaa pitää silmät auki noiden nimikkeiden kanssa, markkinatalous keksii jos minkälaista markkinakeinoa saadakseen oman tuotteensa etualalle.


      • ruokavaliosta

    • reumainen

      Minulla on ihan sama lääkitys ollut vähän yli vuoden. Nyt kortisoni purettiin pois. Lisäksi kalium oli alhainen joten sitä syön lisäksi (se tutkittiin työterveyshuollossa omasta vaatimuksestani)
      Itse syön jatkuvasti kalaöljyä, maitohappobakteereja, magnesiumia, b-vitamiinia, calsi-d-piimaata. Olen kokeillut kaikenlaista, mutta esim. hainrusto-vihersimpukasta ei mielestäni ollut vaikutusta. Mutta omasta mielestäni vaikutti myönteisesti, kun olin viime syksynä usean kk ajan mahd. vähällä sokerilla ja valkoisilla jauhoilla. Nyt en ole jaksanut olla niin tiukasti. Minulle vaikuttaa selvästi homeiset tilat, ja niistä mielestäni sairastuinkin. Vointi kohenee jos voin niitä välttää, ja taas huononee jos en voi, mutta milläs sen todistan. Ruuista vielä inkivääri, sitruunamehu ja valkosipuli ovat ahkerassa käytössä. Samoin esim. ananas ja meloni. Punaista lihaa olen aiemminkin syönyt vain silloin tällöin.
      Vaihtoehtohoidoista olen tykännyt vyöhyketerapiasta. Tunnen elimistöni kautta pisteiden hieronnat ja ne kohdat jalkapohjistani ovat kipeät, joissa on häikkää.
      Mielessäni on ollut monesti varata toisenlaista lääkäriä, mutten ole vielä saanut aikaiseksi, koska ne ovat kauempana. Tuo keskussairaalan touhu on vähän liukuhihnamaista.

      • EhkäNyt

        Mukava kuulla että on muitakin jotka miettivät myös vaihtoehtoisia asioita! :) Kiitos vastauksista! Tuntuu jotenkin älyttömän isolta asialta tuo ruokavalion miettiminen kun en ole ennen aiheeseen juurikaan perehtynyt. Into olisi kyllä oppia, mikä olisi paras keino aloittaa?? Täsmäruokavalio on varmasti se paras juttu, mutta kuinka ihmeessä opin löytämään juuri minulle sopivat aineet? Kuinka aloitan? Olisipa jossain jokin opus josta lukea.. :) Tällä hetkellä syön Mivitotalia pari rkl/pv, helokkia, e-epa e-dha sekä maitohappobakteereja. Voi olla että minulla on liian pienet "annoskoot" kaikissa tai että näistä ei ole paljoa merkitystä, mutta jos edes jotain.

        Olen nyt karsinut ruokavaliosta lihan minimiin (ei esim.possunlihaa), vehnäjauhot ainakin pyrin välttämään ja sokerin.. Sitten olen lisännyt kasvisten käyttöä ja lisään edelleen. Minulla on lainassa montakin mielenkiintoista kirjaa aiheesta, mutta kaipaisin ihan konkreettisia ruokaohjeita. Onko jotain kirjaa/sivustoa jonka vinkit olisivat lähimpänä reumaatikoille suositeltavia? Happo-emäs-tasapainosta olen lukenutkin. Onko kellään kokemuksia mm.etikan juonnista? Minua myös mietityttää se, että jos viljat eivät ole hyvästä, niin korvaanko "leipävälipalat" sitten kasviksilla/marjoilla? Ainakin se kuulostaa terveelliseltä..!Ja millä saan herkutella?! :D

        Kun kysyin lääkäriltä ravintopuolesta, tokaisi hän vain, ettei sillä ole merkitystä. No lisäsi sitten että punaisesta lihasta VOI tulla joillekin oireita ja maitotaloustuotteita tulisi syödä se 1l/pv. Olen todella pettynyt lääkärin asenteeseen, esim.lisäravinteista sanoi että älä syö lääkkeiden kanssa yhtäaikaa. Vitamiineista tms.ei sanallakaan puhunut ja selvästi ärsyyntyi jos kysyin näistä eri vaihtoehdoista. :( Onko minulla "oikeus" päästä kunnallisella puolella jonkin ravitsemusterapeutin juttusille?

        Lääkkeistä kysyisin sen verran (kun meni lääkärin puheista puolet tietysti ohi) että onko se nyt niin että tuo minun syömä lääkepompsi tekee muutakin kuin vain vähentää kipuja? Eli onko niistä siis konkreettista hyötyä reuman etenemisen kannalta? (poistavat tulehdusta jne?) Kysymykseni saattavat kuulostaa tyhmiltä, mutta koska olen täysin vasta-alkaja näissä jutuissa niin pienetkin asiat mietityttävät.. Ihmetyttää kyllä se että lääkkeitä annetaan heti noin iso kasa, eikö yksittäinen lääke auta, vai ovatko nuo sellaisia että toimivat yhteisvaikutuksella? Sain myös kortisonipistokset, jotka selvästi tuntuivat auttavan. Kauanko niiden teho yleensä kestää? Muita lääkkeitä en ole vielä aloittanut.

        Minua kiinnostaisi teettää kokeet yksityisellä puolella jossa katsotaan kaikki kehon "puutostilat", mutta ne ovat hurjan kalliita testejä. Aikomus olisi kuitenkin käydä juttelemassa myös jonkin vähän laajemmin ajattelevan lääkärin kanssa, vaikka sitten pitäisikin itse maksaa. Toivon todellakin että löytäisin vaihtoehdon noille purkkilääkkeille. Jos vaikka ne nyt aloittaisinkin vähäksi aikaa, en tahtoisi jatkaa niiden käyttöä (ainakaan kaikkien) ellei se todellakin ole ainoa keino pitää tulehdusta kurissa. :/ Sivuoireita pelkään ennen kaikkea, minulle kun eivät edes e-pillerit sovi.


      • reumainen
        EhkäNyt kirjoitti:

        Mukava kuulla että on muitakin jotka miettivät myös vaihtoehtoisia asioita! :) Kiitos vastauksista! Tuntuu jotenkin älyttömän isolta asialta tuo ruokavalion miettiminen kun en ole ennen aiheeseen juurikaan perehtynyt. Into olisi kyllä oppia, mikä olisi paras keino aloittaa?? Täsmäruokavalio on varmasti se paras juttu, mutta kuinka ihmeessä opin löytämään juuri minulle sopivat aineet? Kuinka aloitan? Olisipa jossain jokin opus josta lukea.. :) Tällä hetkellä syön Mivitotalia pari rkl/pv, helokkia, e-epa e-dha sekä maitohappobakteereja. Voi olla että minulla on liian pienet "annoskoot" kaikissa tai että näistä ei ole paljoa merkitystä, mutta jos edes jotain.

        Olen nyt karsinut ruokavaliosta lihan minimiin (ei esim.possunlihaa), vehnäjauhot ainakin pyrin välttämään ja sokerin.. Sitten olen lisännyt kasvisten käyttöä ja lisään edelleen. Minulla on lainassa montakin mielenkiintoista kirjaa aiheesta, mutta kaipaisin ihan konkreettisia ruokaohjeita. Onko jotain kirjaa/sivustoa jonka vinkit olisivat lähimpänä reumaatikoille suositeltavia? Happo-emäs-tasapainosta olen lukenutkin. Onko kellään kokemuksia mm.etikan juonnista? Minua myös mietityttää se, että jos viljat eivät ole hyvästä, niin korvaanko "leipävälipalat" sitten kasviksilla/marjoilla? Ainakin se kuulostaa terveelliseltä..!Ja millä saan herkutella?! :D

        Kun kysyin lääkäriltä ravintopuolesta, tokaisi hän vain, ettei sillä ole merkitystä. No lisäsi sitten että punaisesta lihasta VOI tulla joillekin oireita ja maitotaloustuotteita tulisi syödä se 1l/pv. Olen todella pettynyt lääkärin asenteeseen, esim.lisäravinteista sanoi että älä syö lääkkeiden kanssa yhtäaikaa. Vitamiineista tms.ei sanallakaan puhunut ja selvästi ärsyyntyi jos kysyin näistä eri vaihtoehdoista. :( Onko minulla "oikeus" päästä kunnallisella puolella jonkin ravitsemusterapeutin juttusille?

        Lääkkeistä kysyisin sen verran (kun meni lääkärin puheista puolet tietysti ohi) että onko se nyt niin että tuo minun syömä lääkepompsi tekee muutakin kuin vain vähentää kipuja? Eli onko niistä siis konkreettista hyötyä reuman etenemisen kannalta? (poistavat tulehdusta jne?) Kysymykseni saattavat kuulostaa tyhmiltä, mutta koska olen täysin vasta-alkaja näissä jutuissa niin pienetkin asiat mietityttävät.. Ihmetyttää kyllä se että lääkkeitä annetaan heti noin iso kasa, eikö yksittäinen lääke auta, vai ovatko nuo sellaisia että toimivat yhteisvaikutuksella? Sain myös kortisonipistokset, jotka selvästi tuntuivat auttavan. Kauanko niiden teho yleensä kestää? Muita lääkkeitä en ole vielä aloittanut.

        Minua kiinnostaisi teettää kokeet yksityisellä puolella jossa katsotaan kaikki kehon "puutostilat", mutta ne ovat hurjan kalliita testejä. Aikomus olisi kuitenkin käydä juttelemassa myös jonkin vähän laajemmin ajattelevan lääkärin kanssa, vaikka sitten pitäisikin itse maksaa. Toivon todellakin että löytäisin vaihtoehdon noille purkkilääkkeille. Jos vaikka ne nyt aloittaisinkin vähäksi aikaa, en tahtoisi jatkaa niiden käyttöä (ainakaan kaikkien) ellei se todellakin ole ainoa keino pitää tulehdusta kurissa. :/ Sivuoireita pelkään ennen kaikkea, minulle kun eivät edes e-pillerit sovi.

        http://www.reumaliitto.fi/reuma-aapinen/reuma_ja_ravinto/reumataudit_ja_ravinto.html
        http://www.nivelreuma.net/

        Ekaltakin sivustolta löydät lääketietoutta.

        Helokkiöljystä mainitaan ettei se olisi hyväksi. Leipää syön kokoruisleivän muodossa. Ja jotenkin muistaisin vielä lisäksi että pitäisi välttää A-vitamiinitablettimuodossa.


      • Täsmäruokavalio
        EhkäNyt kirjoitti:

        Mukava kuulla että on muitakin jotka miettivät myös vaihtoehtoisia asioita! :) Kiitos vastauksista! Tuntuu jotenkin älyttömän isolta asialta tuo ruokavalion miettiminen kun en ole ennen aiheeseen juurikaan perehtynyt. Into olisi kyllä oppia, mikä olisi paras keino aloittaa?? Täsmäruokavalio on varmasti se paras juttu, mutta kuinka ihmeessä opin löytämään juuri minulle sopivat aineet? Kuinka aloitan? Olisipa jossain jokin opus josta lukea.. :) Tällä hetkellä syön Mivitotalia pari rkl/pv, helokkia, e-epa e-dha sekä maitohappobakteereja. Voi olla että minulla on liian pienet "annoskoot" kaikissa tai että näistä ei ole paljoa merkitystä, mutta jos edes jotain.

        Olen nyt karsinut ruokavaliosta lihan minimiin (ei esim.possunlihaa), vehnäjauhot ainakin pyrin välttämään ja sokerin.. Sitten olen lisännyt kasvisten käyttöä ja lisään edelleen. Minulla on lainassa montakin mielenkiintoista kirjaa aiheesta, mutta kaipaisin ihan konkreettisia ruokaohjeita. Onko jotain kirjaa/sivustoa jonka vinkit olisivat lähimpänä reumaatikoille suositeltavia? Happo-emäs-tasapainosta olen lukenutkin. Onko kellään kokemuksia mm.etikan juonnista? Minua myös mietityttää se, että jos viljat eivät ole hyvästä, niin korvaanko "leipävälipalat" sitten kasviksilla/marjoilla? Ainakin se kuulostaa terveelliseltä..!Ja millä saan herkutella?! :D

        Kun kysyin lääkäriltä ravintopuolesta, tokaisi hän vain, ettei sillä ole merkitystä. No lisäsi sitten että punaisesta lihasta VOI tulla joillekin oireita ja maitotaloustuotteita tulisi syödä se 1l/pv. Olen todella pettynyt lääkärin asenteeseen, esim.lisäravinteista sanoi että älä syö lääkkeiden kanssa yhtäaikaa. Vitamiineista tms.ei sanallakaan puhunut ja selvästi ärsyyntyi jos kysyin näistä eri vaihtoehdoista. :( Onko minulla "oikeus" päästä kunnallisella puolella jonkin ravitsemusterapeutin juttusille?

        Lääkkeistä kysyisin sen verran (kun meni lääkärin puheista puolet tietysti ohi) että onko se nyt niin että tuo minun syömä lääkepompsi tekee muutakin kuin vain vähentää kipuja? Eli onko niistä siis konkreettista hyötyä reuman etenemisen kannalta? (poistavat tulehdusta jne?) Kysymykseni saattavat kuulostaa tyhmiltä, mutta koska olen täysin vasta-alkaja näissä jutuissa niin pienetkin asiat mietityttävät.. Ihmetyttää kyllä se että lääkkeitä annetaan heti noin iso kasa, eikö yksittäinen lääke auta, vai ovatko nuo sellaisia että toimivat yhteisvaikutuksella? Sain myös kortisonipistokset, jotka selvästi tuntuivat auttavan. Kauanko niiden teho yleensä kestää? Muita lääkkeitä en ole vielä aloittanut.

        Minua kiinnostaisi teettää kokeet yksityisellä puolella jossa katsotaan kaikki kehon "puutostilat", mutta ne ovat hurjan kalliita testejä. Aikomus olisi kuitenkin käydä juttelemassa myös jonkin vähän laajemmin ajattelevan lääkärin kanssa, vaikka sitten pitäisikin itse maksaa. Toivon todellakin että löytäisin vaihtoehdon noille purkkilääkkeille. Jos vaikka ne nyt aloittaisinkin vähäksi aikaa, en tahtoisi jatkaa niiden käyttöä (ainakaan kaikkien) ellei se todellakin ole ainoa keino pitää tulehdusta kurissa. :/ Sivuoireita pelkään ennen kaikkea, minulle kun eivät edes e-pillerit sovi.

        Tuntuu jotenkin älyttömän isolta asialta tuo ruokavalion miettiminen kun en ole ennen aiheeseen juurikaan perehtynyt. Into olisi kyllä oppia, mikä olisi paras keino aloittaa?? Täsmäruokavalio on varmasti se paras juttu, mutta kuinka ihmeessä opin löytämään juuri minulle sopivat aineet? Kuinka aloitan? Olisipa jossain jokin opus josta lukea.. :)

        ## Minulla on tiedossani lähinnä hyvin vanhaa kirjallisuutta. Varmaan uutta ja parempaa on, vaan en tunne.

        Mitenkö aloittaa?
        Pikkuhiljaa, sillä mahan bakteerikanta ei suvaitse äkkimuutosta. Paaston kautta olisi nopeampaa, mutta en suosittele paastoamaan yksin vaan ohjatussa rymässä. Joten sen paastoa en hirveesti edes suosittele. En edes tiedä, onko nykyisin täläähetkelle edes ohjattuja paastoryhmiä.

        Nyrkkisääntönä on, että ruoka-aineet, joita tulisi varoa, suhtautua hyvin varoen, on
        - KAHVI
        - SOKERI
        - VALKOINEN VILJA, siis kuorittu vilja ja hiivanostatus
        - LIHA, erityisesti teollisuuden jalostusmuodot (esim. makkarat, leikkeleet joissa mm. E621:stä)

        Miten sitten viljoja korvataan:
        - Hirssi erittäin ravintopitoinen kasvi (erittäin hyvää puuroa tulee, mutta vaati jonkin verran kikkoja)
        - Tattari (myös hyvää puuroa)
        - manteli
        - Cashew-pähkinä
        - Leseet: kauralese erittäin hyvä, vehnänlese ja alkiot
        - Soijajauhot. Minä käytän soijajauhoja ainakin 0,5-1 dl päivässä. Tämä on se, joka antaa energiaa, ravintoa, rautaa ja auttaa jaksamaan aivan erilailla, kuin viljatuotteet yleensä. Soija on proteiinia, eikä siinä ole sitä uuvuttavaa hiilihydraattia, niinkuin viljassa. Ja se hiilihydraatti viljassa muodostaa kehossa sokeria, joka ainakin minun reumassani on "myrkkyä", heti tuntuu nivelissä.
        - Auringonkukan siemenet
        - Seesamin siemenet
        - Pähkinät, mutta minulle esim. maapähkinät aiheuttavat kovia reumatulehduksia ja kipuja, mutta Cashew-pähkinä taas ei. Samoin saksan pähkinä aiheuttaa reumakipuja minulle.

        Esim. aamupuuron sijalle voit kehitellä oman mysliseoksen. Alkuun älä sekoita monia aineosia, ennenkuin makuaistisi sopeutuu niihin.

        Minun mysliseoksessani on:
        - Soijajauhoja,
        - Cashewpähkinöitä
        - Kauraleseita
        - Vehnän alkioita
        - Vehnän leseitä
        - Pellavansiemenrouhetta
        - Auringonkukansiemeniä
        - Seesaminsiemeniä
        - Viherjauhetta, joko ohranorasjauhetta tai nokkosjauhetta
        - Tyrnijauhetta, tai jotain muuta marjajauhetta
        - Ruinoita
        - Syödään maustamattoman jugurtin kanssa sekoittaen se puuromaiseksi ja sekaan marjoja.

        Olen vetänyt tämän ravintolaskentaohjelmalle, ja verrannut sitä perinteiseen puuroaamiaiseen. Tästä myslistä saadut ravintoaineet ovat hurjan paljon suuremmat kuin perinteisestä aamupuurosta. Nyt en malta laittaa niitä arvoja tähän.

        Mutta tosiaan. Älä yritä heti kylmiltään tuota minun mysliseostani tehdä, sillä se vaatii makuaistin kehittymistä. Tee pikkuhiljaa, esim. Soijajauhoja, auringonkukan siemeniä, ja mahdollisesti Cashewpähkinöitä, kentis siiten otat jonkin ajan kuluttua kauraleseen mukaan jne. kun makuaisitisi mukautuu asiaan.

        Ja veden juonti on tärkeää, sitä pitää juoda ja paljon, mielellään se 2 litraa päivässä. ##

        Tällä hetkellä syön Mivitotalia pari rkl/pv, helokkia, e-epa e-dha sekä maitohappobakteereja. Voi olla että minulla on liian pienet "annoskoot" kaikissa tai että näistä ei ole paljoa merkitystä, mutta jos edes jotain.

        ## Kalkki-magneesiun lisäksi on erittäin tärkeää ja D-vitamiini ja paljon D-vitamiinia. Omega -3:sta myös ##

        Olen nyt karsinut ruokavaliosta lihan minimiin (ei esim.possunlihaa), vehnäjauhot ainakin pyrin välttämään ja sokerin.. Sitten olen lisännyt kasvisten käyttöä ja lisään edelleen.

        ## Kasviksista on hyvä tietää se, että esim. alfa alfan idut pahentavat useiden reumapotilaiden kipuoireita. Niin myös minunkin. Samoin herne alkuunsa, ennenkuin tauti rauhoittuu, niin herneen kanssa on syytä olla varovainen. Ei eksyä hernemaalle, vaan kun syö sitä, niin syö suhteellisen rajatusti. Se on kuitenkin erittäin hyvä proteiinin lähde, joten sen mukana pitäminen on puolusteltavissa. Mutta kun tietää, että se voi pahentaa oireita, niin sitä voi säännöstellä.
        Hunaja, vaikka se on terveystuote, kaikille reumasille se ei sovi. Joillein voi sopia, minulle ei, aiheuttaa minulle erittäin vaikeaa reumatulehdusta (hunajassa sokeria ja on näi happoylijäämäistä myös).##

        Minulla on lainassa montakin mielenkiintoista kirjaa aiheesta, mutta kaipaisin ihan konkreettisia ruokaohjeita. Onko jotain kirjaa/sivustoa jonka vinkit olisivat lähimpänä reumaatikoille suositeltavia? Happo-emäs-tasapainosta olen lukenutkin. Onko kellään kokemuksia mm.etikan juonnista?

        ## Olen aikoinani käyttänyt monta vuotta omenaviinietikkaa aamuisin juomaveteen. Sitten luovuin. En tiedä, pitääkö paikkansa, muutta väitettiin, että se tuhoaa hampaiden kiilteen ja aiheuttaa mahan limakalvolle jotain ongelmia. Lähinnä hampaiden takia lopetin sen, ja kyllä mahakin reagoi pidempään käytettynä sille joten olen luopunut omenaviinietikan käytöstä. Myöhemmin kyllä havaitsin, että etikka (en tiedä onko tavallinen ruokaetikka eri asia, mutta ruokaetikkavalmisteet eivät ole reumalleni hyväksi. Se tietää aina kipuja niiden syönnin jälkeen.##

        Minua myös mietityttää se, että jos viljat eivät ole hyvästä, niin korvaanko "leipävälipalat" sitten kasviksilla/marjoilla? Ainakin se kuulostaa terveelliseltä..!Ja millä saan herkutella?! :D

        ## Kuten jo kirjoitin, ei korvata vaan korvataan proteiinilähteisillä ruoka-aineilla (kasviperäisiä) ##

        Kun kysyin lääkäriltä ravintopuolesta, tokaisi hän vain, ettei sillä ole merkitystä.

        ## Tuo oli odotettua, sillä eihän lääkäri ole ravinnosta mitenkään tietoinen, saatikka ammattilainen ##

        No lisäsi sitten että punaisesta lihasta VOI tulla joillekin oireita ja maitotaloustuotteita tulisi syödä se 1l/pv. Olen todella pettynyt lääkärin asenteeseen, esim.lisäravinteista sanoi että älä syö lääkkeiden kanssa yhtäaikaa. Vitamiineista tms.ei sanallakaan puhunut ja selvästi ärsyyntyi jos kysyin näistä eri vaihtoehdoista. :( Onko minulla "oikeus" päästä kunnallisella puolella jonkin ravitsemusterapeutin juttusille?

        ## Maitotaloustuotteiden kanssa on hyvä tietää, että toiset reumaset saa niistä oireita, toiset eivät. Minä en alkuun saanut oireita, mutta sittemmin muun sairauden puhkeamisen jälkeen maitotaloustuotteet alkoivat aiheuttaa myös reumakipuja minulle.

        Kyllä sinulla on oikeus päästä julkisen terveydenhuollon ravintoterapeutin vastaanotolle. Minä olen käynyt muutamia kertoja, mutta tulokset olivat yhtä tyhjän kanssa. Ainoastaan reumasairaalan ravintoterapeutti kun sanoi, että saat kaikkea yllin kyllin, niin kysyin, että mihin verrattuna, terveeseen ihmiseen, vai miten tuo ohjelmasi osoittaa, kuinka paljon krooniset korkeat tulehdusarvot verottavat noita ravintoarvoja elimistöstä.

        Hän sanoi, että hyvä kysymys, samaa olen minäkin miettinyt, mutta nämä ravintolaskentaohjelmat vertaavat tuloksia vain terveen ihmisen laskennalliseen tarpeeseen, eivät osaa huomioida kroonista tulehdusta millään lailla. Että se siitä.... Mutta toki, olet oikeutettu, ja vaadi vaan päästä. Kokemus sekin on, vaikka jäisi pettymykseksikin, kuten minulla, mutta silti, sitten tiedän ettei siltä saralta ole ainakaan yhteistyötä odotettavissa.

        Hintaa käynnille tulee poliklinikkamaksu, jos se on keskussairaalassa, mutta jos terveyskeskuksessa on sellainen, sitten voi olla ilmainenkin. Mikäs se tällä hetkellä nyt onkaan? ##

        Lääkkeistä kysyisin sen verran (kun meni lääkärin puheista puolet tietysti ohi) että onko se nyt niin että tuo minun syömä lääkepompsi tekee muutakin kuin vain vähentää kipuja? Eli onko niistä siis konkreettista hyötyä reuman etenemisen kannalta? (poistavat tulehdusta jne?) Kysymykseni saattavat kuulostaa tyhmiltä, mutta koska olen täysin vasta-alkaja näissä jutuissa niin pienetkin asiat mietityttävät.. Ihmetyttää kyllä se että lääkkeitä annetaan heti noin iso kasa, eikö yksittäinen lääke auta, vai ovatko nuo sellaisia että toimivat yhteisvaikutuksella? Sain myös kortisonipistokset, jotka selvästi tuntuivat auttavan. Kauanko niiden teho yleensä kestää? Muita lääkkeitä en ole vielä aloittanut.

        ## Nykyinen suhtautuminen on aivan päinvastainen, kuin ennenvanhainen suhtautuminen. Nykyisin pyritään pureutumaan heti jämäkillä hoitoannoksilla autoimmuuniseen tulehduksen sammuttamiseen ja rauhoittamiseen. Sen myötä nykyisin ei enää näekkään vaikeasti vammautuneita reumaihmisiä. Ei nykyisillä reumasilla vääntyile ja syövy enää kädet ja jalat sellaiselle epämääräiselle mykkärälle. Jämäkällä lääkealoituksella on siis myös lääketieteelliset perusteet, jotka näkyvät kyllä myös potilasaineistossa. Olen nähnyt reumapotilaita yli 50 vuoden ajan, ja totta tosiaan, tehopakettilääkityksellä on etunsakkin. Vastakohtana tietenkin on elimistön sietokyky. Lääkityksesti siis tekee muutakin, kuin vie kipuja, ja peruslääkitys ei suoranaisesti edes kipuja viekkään vaan rauhoittaa autoimmuunista tulehdusta, ja sitä kautta kivut sitten vähenevät. ##

        Minua kiinnostaisi teettää kokeet yksityisellä puolella jossa katsotaan kaikki kehon "puutostilat", mutta ne ovat hurjan kalliita testejä. Aikomus olisi kuitenkin käydä juttelemassa myös jonkin vähän laajemmin ajattelevan lääkärin kanssa, vaikka sitten pitäisikin itse maksaa. Toivon todellakin että löytäisin vaihtoehdon noille purkkilääkkeille. Jos vaikka ne nyt aloittaisinkin vähäksi aikaa, en tahtoisi jatkaa niiden käyttöä (ainakaan kaikkien) ellei se todellakin ole ainoa keino pitää tulehdusta kurissa. :/ Sivuoireita pelkään ennen kaikkea, minulle kun eivät edes e-pillerit sovi.

        Yksi varteenotettava lääkäri on Erkki Antila, jonka vastaanotolla minäkin kävin.
        http://www.terveyshymy.fi/artikkelit/d-vitamiinin-puutos-on-suuri-terveysriski
        Vastaanotto www.mehilainen.fi ja hae sieltä lääkärin nimellä.

        Olen aikoinaan myös käynyt http://www.antioksidantti.fi/ Kaarlo Jaakkolan vastaanotolla, mutta sinne mennessä pitää olla järjetön määrä seteleitä, en suosittele ainakaan kättelyssä menemään Jaakkolan vastaanotolle.
        Suosittelen mieluimmin tuota Erkki Antilan vastaanotosta. Ei tarvitse heti santsata suuria summia. Minä nyt olin aiemmin jo teettänytkin hivenaineanalyysin, ja toksisuusmittaukset muualla. Antila määräsi D-vitamiinitutkimuksen, joka ei ollut kuin 30-40 euron välillä.

        Ehkä näillä vinkeillä pääset alkuun.

        Paljon jäi vielä vastaamattakin... jota olisin halunnut vastata, mutta aikakiin on rajallinen.


      • Täsmäruokavalio
        EhkäNyt kirjoitti:

        Mukava kuulla että on muitakin jotka miettivät myös vaihtoehtoisia asioita! :) Kiitos vastauksista! Tuntuu jotenkin älyttömän isolta asialta tuo ruokavalion miettiminen kun en ole ennen aiheeseen juurikaan perehtynyt. Into olisi kyllä oppia, mikä olisi paras keino aloittaa?? Täsmäruokavalio on varmasti se paras juttu, mutta kuinka ihmeessä opin löytämään juuri minulle sopivat aineet? Kuinka aloitan? Olisipa jossain jokin opus josta lukea.. :) Tällä hetkellä syön Mivitotalia pari rkl/pv, helokkia, e-epa e-dha sekä maitohappobakteereja. Voi olla että minulla on liian pienet "annoskoot" kaikissa tai että näistä ei ole paljoa merkitystä, mutta jos edes jotain.

        Olen nyt karsinut ruokavaliosta lihan minimiin (ei esim.possunlihaa), vehnäjauhot ainakin pyrin välttämään ja sokerin.. Sitten olen lisännyt kasvisten käyttöä ja lisään edelleen. Minulla on lainassa montakin mielenkiintoista kirjaa aiheesta, mutta kaipaisin ihan konkreettisia ruokaohjeita. Onko jotain kirjaa/sivustoa jonka vinkit olisivat lähimpänä reumaatikoille suositeltavia? Happo-emäs-tasapainosta olen lukenutkin. Onko kellään kokemuksia mm.etikan juonnista? Minua myös mietityttää se, että jos viljat eivät ole hyvästä, niin korvaanko "leipävälipalat" sitten kasviksilla/marjoilla? Ainakin se kuulostaa terveelliseltä..!Ja millä saan herkutella?! :D

        Kun kysyin lääkäriltä ravintopuolesta, tokaisi hän vain, ettei sillä ole merkitystä. No lisäsi sitten että punaisesta lihasta VOI tulla joillekin oireita ja maitotaloustuotteita tulisi syödä se 1l/pv. Olen todella pettynyt lääkärin asenteeseen, esim.lisäravinteista sanoi että älä syö lääkkeiden kanssa yhtäaikaa. Vitamiineista tms.ei sanallakaan puhunut ja selvästi ärsyyntyi jos kysyin näistä eri vaihtoehdoista. :( Onko minulla "oikeus" päästä kunnallisella puolella jonkin ravitsemusterapeutin juttusille?

        Lääkkeistä kysyisin sen verran (kun meni lääkärin puheista puolet tietysti ohi) että onko se nyt niin että tuo minun syömä lääkepompsi tekee muutakin kuin vain vähentää kipuja? Eli onko niistä siis konkreettista hyötyä reuman etenemisen kannalta? (poistavat tulehdusta jne?) Kysymykseni saattavat kuulostaa tyhmiltä, mutta koska olen täysin vasta-alkaja näissä jutuissa niin pienetkin asiat mietityttävät.. Ihmetyttää kyllä se että lääkkeitä annetaan heti noin iso kasa, eikö yksittäinen lääke auta, vai ovatko nuo sellaisia että toimivat yhteisvaikutuksella? Sain myös kortisonipistokset, jotka selvästi tuntuivat auttavan. Kauanko niiden teho yleensä kestää? Muita lääkkeitä en ole vielä aloittanut.

        Minua kiinnostaisi teettää kokeet yksityisellä puolella jossa katsotaan kaikki kehon "puutostilat", mutta ne ovat hurjan kalliita testejä. Aikomus olisi kuitenkin käydä juttelemassa myös jonkin vähän laajemmin ajattelevan lääkärin kanssa, vaikka sitten pitäisikin itse maksaa. Toivon todellakin että löytäisin vaihtoehdon noille purkkilääkkeille. Jos vaikka ne nyt aloittaisinkin vähäksi aikaa, en tahtoisi jatkaa niiden käyttöä (ainakaan kaikkien) ellei se todellakin ole ainoa keino pitää tulehdusta kurissa. :/ Sivuoireita pelkään ennen kaikkea, minulle kun eivät edes e-pillerit sovi.

        Kun tein aikanaan testejä itselleni, niin huomasin, että leipä aiheutti reumassani paljon enemmän kipuoireita, kuin sama määrä esim. ruista ruispuuron muodossa.

        Sittemmin kävi ilmi että sairastan vaikeaa suolistohiivaa. Labratulokset osoittivat, että kyse on erittäin vaikeasta suolistohiivasta, jota tuskin koskaan saadaan enää täydellisesti korjattua. Joten se selitti sen, miksi leipämuoto oli niin paljon pahempi, kuin puuromuoto.

        Tein siis kokeita eri ruoka-aineilla. Lähtötilanne piti olla kivuton, sitten kolme viikkoa testasin kutakin ruoka-ainetta, ja tein testin komeen otteeseen, ennenkuin luotin tulokseen. Näin minä pääsin jyvälle niistä ruoka-aineista, jotka minulle sopivat.
        Esim. tein testejä raakaravinnosta ja samat ruoka-aineet, mutta kypsässä muodossa kolme viikkoa. Aina tuon kypsän ruoan aikana reumakivut ja tulehdukset palasivat. Joten minulle parasta oli siis raaka-ravinto.

        Lisäksi suosittelen, jos vain henkilökohtainen budjetti antaa mitenkään peräksi, niin hankkia tällainen ravintolaskentaohjelma kun Micro Nutrica.

        http://lib.thl.fi:2345/http://lib.thl.fi:2345/lib4/src?PBFORMTYPE=01002&TITLEID=21253&SQS=1:FIN:1::6:50::HTML&PL=0
        http://lib.stakes.fi:2345/?PBFORMTYPE=01002&TITLEID=21253&DATABASE=1&MAX=50&FILETYPE=HTML&PL=0&PROFILESET=FIN&SORT=5
        http://cc.joensuu.fi/~spitkan/tutkimus/gradu/luku241.htm

        Voit itekki hakea sanalla Micro-Nutrica googlesta.
        Hinta on kait jossain .... silloin kun minä sen ostin, markka-aikana, se maksoi jotain 900 mk:n tietämissä. Nyt päivitin sitä noin vuosi sitten. En nyt muista, mitä se päivitys maksoi. Joten ei maata kaatava hinta kuitenkaan ohjelmalla ole.

        Sitä voi kysyä Turun Kelan tutkimuslaitokselta. Merja Rastas sitä hoiti, mut en tiedä, onko Merja enää siellä töissä.


      • Aqualan81
        EhkäNyt kirjoitti:

        Mukava kuulla että on muitakin jotka miettivät myös vaihtoehtoisia asioita! :) Kiitos vastauksista! Tuntuu jotenkin älyttömän isolta asialta tuo ruokavalion miettiminen kun en ole ennen aiheeseen juurikaan perehtynyt. Into olisi kyllä oppia, mikä olisi paras keino aloittaa?? Täsmäruokavalio on varmasti se paras juttu, mutta kuinka ihmeessä opin löytämään juuri minulle sopivat aineet? Kuinka aloitan? Olisipa jossain jokin opus josta lukea.. :) Tällä hetkellä syön Mivitotalia pari rkl/pv, helokkia, e-epa e-dha sekä maitohappobakteereja. Voi olla että minulla on liian pienet "annoskoot" kaikissa tai että näistä ei ole paljoa merkitystä, mutta jos edes jotain.

        Olen nyt karsinut ruokavaliosta lihan minimiin (ei esim.possunlihaa), vehnäjauhot ainakin pyrin välttämään ja sokerin.. Sitten olen lisännyt kasvisten käyttöä ja lisään edelleen. Minulla on lainassa montakin mielenkiintoista kirjaa aiheesta, mutta kaipaisin ihan konkreettisia ruokaohjeita. Onko jotain kirjaa/sivustoa jonka vinkit olisivat lähimpänä reumaatikoille suositeltavia? Happo-emäs-tasapainosta olen lukenutkin. Onko kellään kokemuksia mm.etikan juonnista? Minua myös mietityttää se, että jos viljat eivät ole hyvästä, niin korvaanko "leipävälipalat" sitten kasviksilla/marjoilla? Ainakin se kuulostaa terveelliseltä..!Ja millä saan herkutella?! :D

        Kun kysyin lääkäriltä ravintopuolesta, tokaisi hän vain, ettei sillä ole merkitystä. No lisäsi sitten että punaisesta lihasta VOI tulla joillekin oireita ja maitotaloustuotteita tulisi syödä se 1l/pv. Olen todella pettynyt lääkärin asenteeseen, esim.lisäravinteista sanoi että älä syö lääkkeiden kanssa yhtäaikaa. Vitamiineista tms.ei sanallakaan puhunut ja selvästi ärsyyntyi jos kysyin näistä eri vaihtoehdoista. :( Onko minulla "oikeus" päästä kunnallisella puolella jonkin ravitsemusterapeutin juttusille?

        Lääkkeistä kysyisin sen verran (kun meni lääkärin puheista puolet tietysti ohi) että onko se nyt niin että tuo minun syömä lääkepompsi tekee muutakin kuin vain vähentää kipuja? Eli onko niistä siis konkreettista hyötyä reuman etenemisen kannalta? (poistavat tulehdusta jne?) Kysymykseni saattavat kuulostaa tyhmiltä, mutta koska olen täysin vasta-alkaja näissä jutuissa niin pienetkin asiat mietityttävät.. Ihmetyttää kyllä se että lääkkeitä annetaan heti noin iso kasa, eikö yksittäinen lääke auta, vai ovatko nuo sellaisia että toimivat yhteisvaikutuksella? Sain myös kortisonipistokset, jotka selvästi tuntuivat auttavan. Kauanko niiden teho yleensä kestää? Muita lääkkeitä en ole vielä aloittanut.

        Minua kiinnostaisi teettää kokeet yksityisellä puolella jossa katsotaan kaikki kehon "puutostilat", mutta ne ovat hurjan kalliita testejä. Aikomus olisi kuitenkin käydä juttelemassa myös jonkin vähän laajemmin ajattelevan lääkärin kanssa, vaikka sitten pitäisikin itse maksaa. Toivon todellakin että löytäisin vaihtoehdon noille purkkilääkkeille. Jos vaikka ne nyt aloittaisinkin vähäksi aikaa, en tahtoisi jatkaa niiden käyttöä (ainakaan kaikkien) ellei se todellakin ole ainoa keino pitää tulehdusta kurissa. :/ Sivuoireita pelkään ennen kaikkea, minulle kun eivät edes e-pillerit sovi.

        Itselläni jännitti ja mietitytti myös samanlaisen lääkityksen aloittaminen kuukausi sitten, mutta voin sanoa että kyllä kannatti ja sivuoireita ei ole tullut. Kivut ja tulehdus nivelissä ovat lähes poissa! Kortisoni alkaa auttamaan välittömästi ja muut n. 1 kk kuluessa. Joillakin lääkkeet ei tehoa, se on yksilöllistä. Ruokavaliolla on merkitystä, mutta sinuna aloittaisin nyt lääkityksen ja sen avulla saisit tulehdusta aisoihin. Jatkossa voit alkaa paneutua ajan kanssa tuohon ruokavalio asiaan! Varhainen lääkehoidon aloitus estää merkittävästi nivelvaurioita ja edistää taudin asettumista. Myöhemmin lääkityksestä ei saada enää yhtä hyvää vastetta, jos eteneminen on pitkällä..Ja jos lääkkeistä tulee sivuvaikutuksia niin toki voit aina lopettaa käyttämisen!!Jos reumasi ei vielä oireile juurikaan ja pystyt sietämään kivut niin silloin ehkä uskaltaisin olla aloittamatta lääkkeitä...itse en ole lääkkeitten aloittamisen jälkeen tarvinnut ainuttakaan kipulääkettä. Ja nuo lääkkeet nimenomaan vaikuttavat muutenkin kuin poistamalla kivun!!


      • entinen potilas
        EhkäNyt kirjoitti:

        Mukava kuulla että on muitakin jotka miettivät myös vaihtoehtoisia asioita! :) Kiitos vastauksista! Tuntuu jotenkin älyttömän isolta asialta tuo ruokavalion miettiminen kun en ole ennen aiheeseen juurikaan perehtynyt. Into olisi kyllä oppia, mikä olisi paras keino aloittaa?? Täsmäruokavalio on varmasti se paras juttu, mutta kuinka ihmeessä opin löytämään juuri minulle sopivat aineet? Kuinka aloitan? Olisipa jossain jokin opus josta lukea.. :) Tällä hetkellä syön Mivitotalia pari rkl/pv, helokkia, e-epa e-dha sekä maitohappobakteereja. Voi olla että minulla on liian pienet "annoskoot" kaikissa tai että näistä ei ole paljoa merkitystä, mutta jos edes jotain.

        Olen nyt karsinut ruokavaliosta lihan minimiin (ei esim.possunlihaa), vehnäjauhot ainakin pyrin välttämään ja sokerin.. Sitten olen lisännyt kasvisten käyttöä ja lisään edelleen. Minulla on lainassa montakin mielenkiintoista kirjaa aiheesta, mutta kaipaisin ihan konkreettisia ruokaohjeita. Onko jotain kirjaa/sivustoa jonka vinkit olisivat lähimpänä reumaatikoille suositeltavia? Happo-emäs-tasapainosta olen lukenutkin. Onko kellään kokemuksia mm.etikan juonnista? Minua myös mietityttää se, että jos viljat eivät ole hyvästä, niin korvaanko "leipävälipalat" sitten kasviksilla/marjoilla? Ainakin se kuulostaa terveelliseltä..!Ja millä saan herkutella?! :D

        Kun kysyin lääkäriltä ravintopuolesta, tokaisi hän vain, ettei sillä ole merkitystä. No lisäsi sitten että punaisesta lihasta VOI tulla joillekin oireita ja maitotaloustuotteita tulisi syödä se 1l/pv. Olen todella pettynyt lääkärin asenteeseen, esim.lisäravinteista sanoi että älä syö lääkkeiden kanssa yhtäaikaa. Vitamiineista tms.ei sanallakaan puhunut ja selvästi ärsyyntyi jos kysyin näistä eri vaihtoehdoista. :( Onko minulla "oikeus" päästä kunnallisella puolella jonkin ravitsemusterapeutin juttusille?

        Lääkkeistä kysyisin sen verran (kun meni lääkärin puheista puolet tietysti ohi) että onko se nyt niin että tuo minun syömä lääkepompsi tekee muutakin kuin vain vähentää kipuja? Eli onko niistä siis konkreettista hyötyä reuman etenemisen kannalta? (poistavat tulehdusta jne?) Kysymykseni saattavat kuulostaa tyhmiltä, mutta koska olen täysin vasta-alkaja näissä jutuissa niin pienetkin asiat mietityttävät.. Ihmetyttää kyllä se että lääkkeitä annetaan heti noin iso kasa, eikö yksittäinen lääke auta, vai ovatko nuo sellaisia että toimivat yhteisvaikutuksella? Sain myös kortisonipistokset, jotka selvästi tuntuivat auttavan. Kauanko niiden teho yleensä kestää? Muita lääkkeitä en ole vielä aloittanut.

        Minua kiinnostaisi teettää kokeet yksityisellä puolella jossa katsotaan kaikki kehon "puutostilat", mutta ne ovat hurjan kalliita testejä. Aikomus olisi kuitenkin käydä juttelemassa myös jonkin vähän laajemmin ajattelevan lääkärin kanssa, vaikka sitten pitäisikin itse maksaa. Toivon todellakin että löytäisin vaihtoehdon noille purkkilääkkeille. Jos vaikka ne nyt aloittaisinkin vähäksi aikaa, en tahtoisi jatkaa niiden käyttöä (ainakaan kaikkien) ellei se todellakin ole ainoa keino pitää tulehdusta kurissa. :/ Sivuoireita pelkään ennen kaikkea, minulle kun eivät edes e-pillerit sovi.

        En ota henkilökotaisesti kantaa, koska jos oman tarinani kerron, kukaan ei usko, että nivelreumasta voi parantua ilman lääkkeitä. Suosittelen kaikille autoimmuunitaudeista kärsiville aluksi kahta googlausta: sick, fat and nearly dead ja Dr. John Bergman


    • dassa

      Hei,

      aivan samanlaisessa tilanteessa olen täällä itsekin.
      Oireeni ovat (nyt ½ vuoden ajan) olleet verrattain lieviä ja Oxiklorin on saanut odottaa pahempia päiviä.
      Ei yhtään tee mieli alkaa popsia lääkkeitä haittavaikutuksineen, kun kerran pärjäilee ilmankin.
      Miete vaan onkin, teenkö tyhmästi?

      Olen tuntenut saavani apua E-EPA-kapseleista siinä määrin, että olen saattanut jättää Ibumaxit kaappiin.
      Lisäksi syön maitohappobakteereja ja BodyFlexiä. Jälkimmäisen vaikutuksista en tiedä, ainakin nivelet ovat alkaneet naksua : )

      Punaisen lihan olen jättänyt kokonaan kuin myös saunomisenkin. Punaviini on jäänyt vähemmälle ja korvautunut valkkarilla.

      Olen lukenut kirjoja Reuma-aiheesta ja tuntuu, että ne ovat JOKO luonnonläheisiä TAI lääketieteellisiä. Ei siis valitettavasti mitään käsikädessä asetelmaa vaan pelkkään vastakkainasettelua : /
      Suoraan sanottuna ärsyttää, ettei nykytiede tiedä varmasti, mistä reuma johtuu, miten käynnistyy, miksi ja mitkä lääkkeet tehoavat. Omituisinta on se, että päädytään vain sammuttamaan oireita eikä oireiden tekijää edes pohdita.

      Luontaistuotekaupassa suositellaan happo-emästasapainotuotteita ja seurantaa.
      Eräs kirja käsitteli reumaklinikkaa, jossa potilaita hoidettiin hyvin tuloksin tyyliin omenaviinietikalla ja hunajalla.
      Pitänee vain itse kunkin kokeilla omalla kohdallaan sopivat keinot ja elää sitten niiden kanssa parhaansa mukaan. Olisi vaan kiva, kun olisi joku ammattilainen, joka osaisi myös jakaa ammattitaitoaan ja perehtyisi "pieneen reumauntuvikkoon, jonka pää on aivan sekaisin ja kysymysmerkkejä täynnä : )

      • katsotaan miten käy

        Olen nyt nostanut D-vitamiiniannoksen 200 migrogrammaan vuorokaudessa, ja se on antanut tosi hyvän vasteen reumaani. Mm. lihaskivut ovat helpottaneet ja nivelkivutkin lamaantuneet paljon.


      • EhkäNyt
        katsotaan miten käy kirjoitti:

        Olen nyt nostanut D-vitamiiniannoksen 200 migrogrammaan vuorokaudessa, ja se on antanut tosi hyvän vasteen reumaani. Mm. lihaskivut ovat helpottaneet ja nivelkivutkin lamaantuneet paljon.

        Mukavaa kun keskustelua tästä mielestäni erittäin tärkeästä aiheesta syntyy.

        Täsmäruokavalio: kiitos todella kattavasta vastauksesta kaikkiin kysymyksiini..! Siinä tulikin paljon mietittävää.

        Tuo mysliohje vaikutti hyvältä, minä syönkin joka aamu luonnonjogurttia myslin kanssa, mutta nyt kun luin tuota myslin tuoteselostetta, niin siinähän onkin vaikka mitä sellaista jota ei suositella (vaikkei tuo mitään monikansallista sokerimysliä olekaan).. :) ..joten taidankin kokeilla omatekoista versiota. Vettä en varmaan juo tarpeeksi, siinä pitääkin yrittää petrata. Olen silloin tällöin juonut tuota etikkaa, mutta luin myös jostain kirjasta, että tuo hunaja saattaa aiheuttaa oireita joten nyt ei ole tullut juotua pelkästään etikkaa.

        Olen pitänyt kirjaa syömisistäni nyt jo useamman viikon ajan, ja alan pikkuhiljaa havaita johdonmukaisuuksia joidenkin ruokien ja esim.saunomisen jne. ja kipujen välillä. Saunan jälkeen olen nyt ottanut kylmiä suihkuja, jotka taitavat hieman helpottaa seuraavan päivän kipuja. Olen nuorempana ollut useita vuosia avantouimari, ja nyt houkuttaisi jatkaa sitä harrastusta. Onkohan jollain kokemusta siitä, oliko siitä apua reumaan niinkuin sanotaan?

        Minusta on ihan älytöntä ettei lääkäri ota huomioon ravinnon merkitystä. Vaikka lääkäri itse ei osaisikaan ohjeistaa, niin hän voisi kuitenkin ohjata minut sellaisen luo joka osaisi auttaa ravintoasioissa. Vaikka ei sekään mitään takaa, sinunkin tapauksessa tuo reumasairaalan ravintoterapeutilta saatu kommentti on kyllä käsittämätön! :/

        Aion kyllä perehtyä myös tuohon ravinnonlaskentaohjelmaan. Siitä olisi varmasti hyötyä, kiitos vinkistä.

        D-vitamiinin merkityksestä luin juuri kuluneella viikolla. Se taitaakin olla iso tekijä reumaoireissa! Minäkin taidan kokeilla sitä tehostetusti.

        Olen varannut nyt lääkäriajan ja se on ensi viikolla. Katsotaanpa mitä mieltä Jaakkola on tilanteestani. Asun pohjois-suomessa, joten matka täältä Antilan vastaanotolle on vähän turhan pitkä.. Toivottavasti tämä Jaakkola osaisi myös sanoa jotain (ilman rahastustakin). Ainakin hän on paperilla pätevä kaveri.

        Dassa: Olen samaa mieltä noista kirjoista, tuntuu että se todellakin on joko/tai. Se on vähän harmillista, koska sitten tulee itsellekin sellainen olo että tekee jotenkin "väärin" teki sitten miten tahansa.. No ei se auta kuin miettiä mikä itsestä tuntuu hyvälle ja mennä sitä polkua. Itse myös imetän vauvaani, joten senkin vuoksi kovien lääkkeiden käyttö tuntuu vieraalta. Toisaalta mietin sitäkin miten imetys vaikuttaa reuman aktiivisuuteen, helpottuisiko oireet siitäkin jos imetyksen lopettaisi? Epäilen että asia saattaa olla juurikin niin. Luultavasti lopetan imetyksen joka tapauksessa tässä pian. Ensin pitäisi vaan jotenkin saada vauva oppimaan pullolle ja kiinteille ruoille kunnolla.. :) Tuo happoemäs-tasapaino kuulostaa järkevältä ja siitä olenkin jo lukenut ja siihen täytyy kyllä perehtyä lisää.

        Tuo kommenttisi "Olisi vaan kiva, kun olisi joku ammattilainen, joka osaisi myös jakaa ammattitaitoaan ja perehtyisi "pieneen reumauntuvikkoon, jonka pää on aivan sekaisin ja kysymysmerkkejä täynnä : ) " on kyllä ihan huippu - juuri tuolta minustakin tuntuu!! :D


      • Täsmäruokavalio
        EhkäNyt kirjoitti:

        Mukavaa kun keskustelua tästä mielestäni erittäin tärkeästä aiheesta syntyy.

        Täsmäruokavalio: kiitos todella kattavasta vastauksesta kaikkiin kysymyksiini..! Siinä tulikin paljon mietittävää.

        Tuo mysliohje vaikutti hyvältä, minä syönkin joka aamu luonnonjogurttia myslin kanssa, mutta nyt kun luin tuota myslin tuoteselostetta, niin siinähän onkin vaikka mitä sellaista jota ei suositella (vaikkei tuo mitään monikansallista sokerimysliä olekaan).. :) ..joten taidankin kokeilla omatekoista versiota. Vettä en varmaan juo tarpeeksi, siinä pitääkin yrittää petrata. Olen silloin tällöin juonut tuota etikkaa, mutta luin myös jostain kirjasta, että tuo hunaja saattaa aiheuttaa oireita joten nyt ei ole tullut juotua pelkästään etikkaa.

        Olen pitänyt kirjaa syömisistäni nyt jo useamman viikon ajan, ja alan pikkuhiljaa havaita johdonmukaisuuksia joidenkin ruokien ja esim.saunomisen jne. ja kipujen välillä. Saunan jälkeen olen nyt ottanut kylmiä suihkuja, jotka taitavat hieman helpottaa seuraavan päivän kipuja. Olen nuorempana ollut useita vuosia avantouimari, ja nyt houkuttaisi jatkaa sitä harrastusta. Onkohan jollain kokemusta siitä, oliko siitä apua reumaan niinkuin sanotaan?

        Minusta on ihan älytöntä ettei lääkäri ota huomioon ravinnon merkitystä. Vaikka lääkäri itse ei osaisikaan ohjeistaa, niin hän voisi kuitenkin ohjata minut sellaisen luo joka osaisi auttaa ravintoasioissa. Vaikka ei sekään mitään takaa, sinunkin tapauksessa tuo reumasairaalan ravintoterapeutilta saatu kommentti on kyllä käsittämätön! :/

        Aion kyllä perehtyä myös tuohon ravinnonlaskentaohjelmaan. Siitä olisi varmasti hyötyä, kiitos vinkistä.

        D-vitamiinin merkityksestä luin juuri kuluneella viikolla. Se taitaakin olla iso tekijä reumaoireissa! Minäkin taidan kokeilla sitä tehostetusti.

        Olen varannut nyt lääkäriajan ja se on ensi viikolla. Katsotaanpa mitä mieltä Jaakkola on tilanteestani. Asun pohjois-suomessa, joten matka täältä Antilan vastaanotolle on vähän turhan pitkä.. Toivottavasti tämä Jaakkola osaisi myös sanoa jotain (ilman rahastustakin). Ainakin hän on paperilla pätevä kaveri.

        Dassa: Olen samaa mieltä noista kirjoista, tuntuu että se todellakin on joko/tai. Se on vähän harmillista, koska sitten tulee itsellekin sellainen olo että tekee jotenkin "väärin" teki sitten miten tahansa.. No ei se auta kuin miettiä mikä itsestä tuntuu hyvälle ja mennä sitä polkua. Itse myös imetän vauvaani, joten senkin vuoksi kovien lääkkeiden käyttö tuntuu vieraalta. Toisaalta mietin sitäkin miten imetys vaikuttaa reuman aktiivisuuteen, helpottuisiko oireet siitäkin jos imetyksen lopettaisi? Epäilen että asia saattaa olla juurikin niin. Luultavasti lopetan imetyksen joka tapauksessa tässä pian. Ensin pitäisi vaan jotenkin saada vauva oppimaan pullolle ja kiinteille ruoille kunnolla.. :) Tuo happoemäs-tasapaino kuulostaa järkevältä ja siitä olenkin jo lukenut ja siihen täytyy kyllä perehtyä lisää.

        Tuo kommenttisi "Olisi vaan kiva, kun olisi joku ammattilainen, joka osaisi myös jakaa ammattitaitoaan ja perehtyisi "pieneen reumauntuvikkoon, jonka pää on aivan sekaisin ja kysymysmerkkejä täynnä : ) " on kyllä ihan huippu - juuri tuolta minustakin tuntuu!! :D

        Tauti oli sammunut, ja pysynyt koko odotuksen ajan sammuksissa, mutta synnytyksen jälkeen se alkoi nostaa päätään ja kuukausi kuukaudelta se hiipi yhä rajummaksi. Kunnes sitten professori Heikki Isomäki sanoi, kun vauva oli 6 kk:den ikäinen, että nyt olisi syytä tässä vaiheessa lopettaa se imetys, muuten äiti sairastuu vaikeasti. Siinä vaiheessa olivat nivelet jo pahasti tulehtuneet.

        Isomäki (silloinen Heinolan Reumsairaalan ylilääkäri) motkotti, että kyllä puolivuotias "mies" jo pärjä ilman äidinmaitoakin. Äidinkin terveys on tärkeää.
        Itse asiassa tuon professorin motkotus teki helpommaksi imetyksen lopettamisen, ja tauti alkoi pikaavauhtia taas rauhoittumaan ja painui pikkuhiljaa taas passiivitilaan. En muista, millainen aika siinä passivoitumisessa meni, mutta aika nopeasti se passivoituminen tapahtui.

        Siiten ikäänkuin varmuuden vuoksi vauva hoidettiin kuten allertikko, eli ruokavaliosta jätettiin pois pahimmat yliherkkyyttä aiheuttavat ruoka-aineet. Tällä varovaisuudella on kaksi nuorimmaista säästynyt allergian puhekamiselta vaikka herkkyysoireita heilläkin oli havaittavissa.


      • Täsmäruokavalio
        EhkäNyt kirjoitti:

        Mukavaa kun keskustelua tästä mielestäni erittäin tärkeästä aiheesta syntyy.

        Täsmäruokavalio: kiitos todella kattavasta vastauksesta kaikkiin kysymyksiini..! Siinä tulikin paljon mietittävää.

        Tuo mysliohje vaikutti hyvältä, minä syönkin joka aamu luonnonjogurttia myslin kanssa, mutta nyt kun luin tuota myslin tuoteselostetta, niin siinähän onkin vaikka mitä sellaista jota ei suositella (vaikkei tuo mitään monikansallista sokerimysliä olekaan).. :) ..joten taidankin kokeilla omatekoista versiota. Vettä en varmaan juo tarpeeksi, siinä pitääkin yrittää petrata. Olen silloin tällöin juonut tuota etikkaa, mutta luin myös jostain kirjasta, että tuo hunaja saattaa aiheuttaa oireita joten nyt ei ole tullut juotua pelkästään etikkaa.

        Olen pitänyt kirjaa syömisistäni nyt jo useamman viikon ajan, ja alan pikkuhiljaa havaita johdonmukaisuuksia joidenkin ruokien ja esim.saunomisen jne. ja kipujen välillä. Saunan jälkeen olen nyt ottanut kylmiä suihkuja, jotka taitavat hieman helpottaa seuraavan päivän kipuja. Olen nuorempana ollut useita vuosia avantouimari, ja nyt houkuttaisi jatkaa sitä harrastusta. Onkohan jollain kokemusta siitä, oliko siitä apua reumaan niinkuin sanotaan?

        Minusta on ihan älytöntä ettei lääkäri ota huomioon ravinnon merkitystä. Vaikka lääkäri itse ei osaisikaan ohjeistaa, niin hän voisi kuitenkin ohjata minut sellaisen luo joka osaisi auttaa ravintoasioissa. Vaikka ei sekään mitään takaa, sinunkin tapauksessa tuo reumasairaalan ravintoterapeutilta saatu kommentti on kyllä käsittämätön! :/

        Aion kyllä perehtyä myös tuohon ravinnonlaskentaohjelmaan. Siitä olisi varmasti hyötyä, kiitos vinkistä.

        D-vitamiinin merkityksestä luin juuri kuluneella viikolla. Se taitaakin olla iso tekijä reumaoireissa! Minäkin taidan kokeilla sitä tehostetusti.

        Olen varannut nyt lääkäriajan ja se on ensi viikolla. Katsotaanpa mitä mieltä Jaakkola on tilanteestani. Asun pohjois-suomessa, joten matka täältä Antilan vastaanotolle on vähän turhan pitkä.. Toivottavasti tämä Jaakkola osaisi myös sanoa jotain (ilman rahastustakin). Ainakin hän on paperilla pätevä kaveri.

        Dassa: Olen samaa mieltä noista kirjoista, tuntuu että se todellakin on joko/tai. Se on vähän harmillista, koska sitten tulee itsellekin sellainen olo että tekee jotenkin "väärin" teki sitten miten tahansa.. No ei se auta kuin miettiä mikä itsestä tuntuu hyvälle ja mennä sitä polkua. Itse myös imetän vauvaani, joten senkin vuoksi kovien lääkkeiden käyttö tuntuu vieraalta. Toisaalta mietin sitäkin miten imetys vaikuttaa reuman aktiivisuuteen, helpottuisiko oireet siitäkin jos imetyksen lopettaisi? Epäilen että asia saattaa olla juurikin niin. Luultavasti lopetan imetyksen joka tapauksessa tässä pian. Ensin pitäisi vaan jotenkin saada vauva oppimaan pullolle ja kiinteille ruoille kunnolla.. :) Tuo happoemäs-tasapaino kuulostaa järkevältä ja siitä olenkin jo lukenut ja siihen täytyy kyllä perehtyä lisää.

        Tuo kommenttisi "Olisi vaan kiva, kun olisi joku ammattilainen, joka osaisi myös jakaa ammattitaitoaan ja perehtyisi "pieneen reumauntuvikkoon, jonka pää on aivan sekaisin ja kysymysmerkkejä täynnä : ) " on kyllä ihan huippu - juuri tuolta minustakin tuntuu!! :D

        http://www.fms.fi/Pages/Artikkeli_RauliM.html


      • Täsmäruokavalio
        EhkäNyt kirjoitti:

        Mukavaa kun keskustelua tästä mielestäni erittäin tärkeästä aiheesta syntyy.

        Täsmäruokavalio: kiitos todella kattavasta vastauksesta kaikkiin kysymyksiini..! Siinä tulikin paljon mietittävää.

        Tuo mysliohje vaikutti hyvältä, minä syönkin joka aamu luonnonjogurttia myslin kanssa, mutta nyt kun luin tuota myslin tuoteselostetta, niin siinähän onkin vaikka mitä sellaista jota ei suositella (vaikkei tuo mitään monikansallista sokerimysliä olekaan).. :) ..joten taidankin kokeilla omatekoista versiota. Vettä en varmaan juo tarpeeksi, siinä pitääkin yrittää petrata. Olen silloin tällöin juonut tuota etikkaa, mutta luin myös jostain kirjasta, että tuo hunaja saattaa aiheuttaa oireita joten nyt ei ole tullut juotua pelkästään etikkaa.

        Olen pitänyt kirjaa syömisistäni nyt jo useamman viikon ajan, ja alan pikkuhiljaa havaita johdonmukaisuuksia joidenkin ruokien ja esim.saunomisen jne. ja kipujen välillä. Saunan jälkeen olen nyt ottanut kylmiä suihkuja, jotka taitavat hieman helpottaa seuraavan päivän kipuja. Olen nuorempana ollut useita vuosia avantouimari, ja nyt houkuttaisi jatkaa sitä harrastusta. Onkohan jollain kokemusta siitä, oliko siitä apua reumaan niinkuin sanotaan?

        Minusta on ihan älytöntä ettei lääkäri ota huomioon ravinnon merkitystä. Vaikka lääkäri itse ei osaisikaan ohjeistaa, niin hän voisi kuitenkin ohjata minut sellaisen luo joka osaisi auttaa ravintoasioissa. Vaikka ei sekään mitään takaa, sinunkin tapauksessa tuo reumasairaalan ravintoterapeutilta saatu kommentti on kyllä käsittämätön! :/

        Aion kyllä perehtyä myös tuohon ravinnonlaskentaohjelmaan. Siitä olisi varmasti hyötyä, kiitos vinkistä.

        D-vitamiinin merkityksestä luin juuri kuluneella viikolla. Se taitaakin olla iso tekijä reumaoireissa! Minäkin taidan kokeilla sitä tehostetusti.

        Olen varannut nyt lääkäriajan ja se on ensi viikolla. Katsotaanpa mitä mieltä Jaakkola on tilanteestani. Asun pohjois-suomessa, joten matka täältä Antilan vastaanotolle on vähän turhan pitkä.. Toivottavasti tämä Jaakkola osaisi myös sanoa jotain (ilman rahastustakin). Ainakin hän on paperilla pätevä kaveri.

        Dassa: Olen samaa mieltä noista kirjoista, tuntuu että se todellakin on joko/tai. Se on vähän harmillista, koska sitten tulee itsellekin sellainen olo että tekee jotenkin "väärin" teki sitten miten tahansa.. No ei se auta kuin miettiä mikä itsestä tuntuu hyvälle ja mennä sitä polkua. Itse myös imetän vauvaani, joten senkin vuoksi kovien lääkkeiden käyttö tuntuu vieraalta. Toisaalta mietin sitäkin miten imetys vaikuttaa reuman aktiivisuuteen, helpottuisiko oireet siitäkin jos imetyksen lopettaisi? Epäilen että asia saattaa olla juurikin niin. Luultavasti lopetan imetyksen joka tapauksessa tässä pian. Ensin pitäisi vaan jotenkin saada vauva oppimaan pullolle ja kiinteille ruoille kunnolla.. :) Tuo happoemäs-tasapaino kuulostaa järkevältä ja siitä olenkin jo lukenut ja siihen täytyy kyllä perehtyä lisää.

        Tuo kommenttisi "Olisi vaan kiva, kun olisi joku ammattilainen, joka osaisi myös jakaa ammattitaitoaan ja perehtyisi "pieneen reumauntuvikkoon, jonka pää on aivan sekaisin ja kysymysmerkkejä täynnä : ) " on kyllä ihan huippu - juuri tuolta minustakin tuntuu!! :D

        http://www.mdd.fi/

        http://www.prohealth.fi/linkit.php

        http://www.terveydentukipilarit.fi/tt/index.php

        Lähetä kysymyksesi myös Paulalle:
        http://www.prohealth.fi/yhteystiedot.php

        Sain uskoa taas kerran kuunnellessani Paulaa, että kyllä on lähdettävä funktionaalisen lääkärin pakeille. Mahani on kovilla ja sekaisin yli 8 kk:den kestäneen kovan antibiootin jälkeen, eikä perinteisen lääketieteen lääkäreillä ole asian auttamiseksi laittaa rikkaa ristiin. Vain käsien levittelyä. Ovat täysin avuttomia ongelman edessä. Vaikka koko antibioottihoidon ajan söin maitohappobakteereja, niin kyllä sen antibiootin jälki vaan mahassa tuntuu ja välillä kovina kipuina.
        Nyt vaan ambulanssilla raijjataan sairaalan väliä, kun mahakivut ja kuume nousee. Ja taas tyrkätään antibiootteja suoneen, ja kierre jatkuu, eikä puhettakaan, että millään lailla alettaisiin selvittää mahan entsyymi- ja bakteerikanta yms. happopitoisuudet jne. Jokuhan niistä täytyy olla pielessä, ei tällaisia mahakipuja ennen antibioottihoitoja ollut.

        Tilasin tässä yösydännä funktionaalisen lääketieteen lääkärille netistä ajan ja ainakin yritetään selvittää, mikä mättää mahassa.


      • Katsotaan miten käy
        katsotaan miten käy kirjoitti:

        Olen nyt nostanut D-vitamiiniannoksen 200 migrogrammaan vuorokaudessa, ja se on antanut tosi hyvän vasteen reumaani. Mm. lihaskivut ovat helpottaneet ja nivelkivutkin lamaantuneet paljon.

        No nyt olen syönyt 200 µg päivässä D-vitamiinia ( 25 µg:sta 8 tablettia/päivä) muutaman viikon. Äsken sain labratulokset.

        CRP 31
        LA 81
        HB 130

        CRP on pyörinyt koko kesän ja syksyn välillä 110-180 ja on ollut viimeiset pari vuotta täällä satasen nurkilla ja hivenen päälle.
        HB on viimeksi yltänyt 130:neen heinäkuussa 2007. Sen jälkeen sairastettu vaikeaa anemiaa nämä kaksi vuotta, ja HB välillä 79-100. Olen saanut paljon ja paljon verta lissää.
        LA on suunnilleen entisellään. Sehän tulee vasta viivellä alas. Vastahan tässä on niin vähän aikaakaan tätä suurta D-vitamiiniannosta syöty, noin kolmisen viikkoa.

        Mutta entä olotila: Lihaskivut - fibromyalgiakivut ovat kadonneet tyystin, ja ne kun oli minulla vaikeat. Fibromyalgia aikoinaan luokiteltu VAIKEA-ASTEISEKSI.
        Nyt niitä ei ole ollenkaan. Nivelkivut ovat rauhoittuneet. Toki vielä kortisoonia on 14 mg. Mutta kesälläkin vaikka tämä määrä oli kortisonia, niin nivelkivut oli kamalat.
        Kipulääkkeitä meni kesällä 8 tablettia vuorokaudessa (Para-Taps 500:sia), nyt vain 3 tablettia päivässä.

        Saas nähdä, mitä oikein loppujen lopuksi tulee tapahtumaan????

        Ja mitä ihmettä. Sähkön sietokyky on harpannut aikamoisen askeleen. Normaalisti kun olen tässä koneella vähän aikaa, olen täysin koppurassa, jumissa. Ja kun yritän päästä liikkeelle, kivut ovat kamalat, eikä pääse kuin kyttyrässä hiipimään ja kädet ihan kontturassa.

        Nyt olen ihmetellyt, että voi koko päivänkin tehdä kirjanpitoa, eikä paikat jumitu, eikä koppuroidu. Lähtö liikkeelle tästä koneen edestä käy vaivattomasti.

        Mutta eipäs vielä tehdä johtopäätöksiä. Lasketaan ensin kortisonia, ja siihen menee monen monta pitkää viikkoa. Katsotaan sitten, missä mennään.
        Joka tapauksessa, olo on tavattoman hyvä nyt. Aamulla pääsee sängystä ongelmitta ylös ja pystyn pukemaan itse, jota aiemmin en ole pystynyt tekemään kun vasta myöhään iltapäivästä. Pukemisapua olen tarvinnut jo puolitoista vuotta reuman tähden.


      • EhkäNyt
        Katsotaan miten käy kirjoitti:

        No nyt olen syönyt 200 µg päivässä D-vitamiinia ( 25 µg:sta 8 tablettia/päivä) muutaman viikon. Äsken sain labratulokset.

        CRP 31
        LA 81
        HB 130

        CRP on pyörinyt koko kesän ja syksyn välillä 110-180 ja on ollut viimeiset pari vuotta täällä satasen nurkilla ja hivenen päälle.
        HB on viimeksi yltänyt 130:neen heinäkuussa 2007. Sen jälkeen sairastettu vaikeaa anemiaa nämä kaksi vuotta, ja HB välillä 79-100. Olen saanut paljon ja paljon verta lissää.
        LA on suunnilleen entisellään. Sehän tulee vasta viivellä alas. Vastahan tässä on niin vähän aikaakaan tätä suurta D-vitamiiniannosta syöty, noin kolmisen viikkoa.

        Mutta entä olotila: Lihaskivut - fibromyalgiakivut ovat kadonneet tyystin, ja ne kun oli minulla vaikeat. Fibromyalgia aikoinaan luokiteltu VAIKEA-ASTEISEKSI.
        Nyt niitä ei ole ollenkaan. Nivelkivut ovat rauhoittuneet. Toki vielä kortisoonia on 14 mg. Mutta kesälläkin vaikka tämä määrä oli kortisonia, niin nivelkivut oli kamalat.
        Kipulääkkeitä meni kesällä 8 tablettia vuorokaudessa (Para-Taps 500:sia), nyt vain 3 tablettia päivässä.

        Saas nähdä, mitä oikein loppujen lopuksi tulee tapahtumaan????

        Ja mitä ihmettä. Sähkön sietokyky on harpannut aikamoisen askeleen. Normaalisti kun olen tässä koneella vähän aikaa, olen täysin koppurassa, jumissa. Ja kun yritän päästä liikkeelle, kivut ovat kamalat, eikä pääse kuin kyttyrässä hiipimään ja kädet ihan kontturassa.

        Nyt olen ihmetellyt, että voi koko päivänkin tehdä kirjanpitoa, eikä paikat jumitu, eikä koppuroidu. Lähtö liikkeelle tästä koneen edestä käy vaivattomasti.

        Mutta eipäs vielä tehdä johtopäätöksiä. Lasketaan ensin kortisonia, ja siihen menee monen monta pitkää viikkoa. Katsotaan sitten, missä mennään.
        Joka tapauksessa, olo on tavattoman hyvä nyt. Aamulla pääsee sängystä ongelmitta ylös ja pystyn pukemaan itse, jota aiemmin en ole pystynyt tekemään kun vasta myöhään iltapäivästä. Pukemisapua olen tarvinnut jo puolitoista vuotta reuman tähden.

        Pitkästä aikaa tänne kirjoittelemaan..

        Täsmäruokavalio: Kiitos taas linkeistä! Muistatko vielä kuinka toteutit tuon imetyksen lopettamisen? Kerrasta poikki, vai? Itse en ole vielä saanut imetystä lopetettua, jotenkin jahkaan sen asian kanssa. Tiedän kyllä että vauva pärjäisi hyvin, mutta koska hän ei juo pullosta (vaikka kuinka yritän), niin pelkään että miten kauan menee ennenkuin vauva oppii nokkamuksita juomaan. (on nyt n.8kk) :/ En tiedä, parempi varmaan olisi lopettaa tuo imetys.

        Mahtava tuo D-vitamiinijuttu!! Pitäisi varmaan itsekin ostaa vielä d-vitamiinia tämän nykyisen vitamiinipinon kaveriksi.

        Kävin otattamassa hivenainelabratestit ja niiden tuloksia vielä odottelen. Tässä odotellessa syön MONTAA eri vitamiinia/hivenainetta. Saas nähdä mitä tästä seuraa... Toivon että apua löytyisi näin, eikä tarvisi aloittaakaan normilääkkeitä. Sen olen myös huomannut että joko vehnä tai runsas sokerin käyttö (en ole vielä varma kumpi) pahentaa ainakin kipujani/lisää jäykkyyttä. Välillä on vaan vaikea pitää syöminen kurissa ja tekee mieli mässätä karkkia tms. . . Mutta eiköhän tästäkin hiljaa hyvä tule. Päivä kerrallaan! :)


    • ex-kofeinisti

      Voisit kokeilla luopua täydellisesti kofeiinista eli kahvista, teestä, energia- ja kolajuomista, kaakaosta, suklaasta jne. Ryhdy kihtidieetille ja popsi pari päivää alfalfa-ituja. Murskaa 40 grammaa valkosipulia perusteellisesti ja sekoita se kahteen desiin vettä. Suodata kiintoaines pois ja sivele kipukohtiin ja niiden lähiympäristöön 5-10 minuutin ajan, jonka jälkeen voi peseytyä perusteellisesti. Kipujen pitäisi alkaa helpottaa 3-5 vuorokaudessa jos hoito tehoaa sinuun.

      • sinimailanen..

        Alfa Alfaa ei missään nimessä. Itse aikoinaan monien vuosien ajan ihmettelin, että kuin mulle tuloo huono, ja kivulloinen olo alfa alfa itujen syönnin jälkeen. En edes tullut ajatelleeksikaan, että itse terveyden tuoja voisi sittenkin olla pahasta.

        Kunnes sitten olin Reumasairaalan ravintoluennolla, ja siellä tuli esille kasvisruokavalioluennoilla, että alfa alfassa on jokin aineosa, en ehtinyt sitä kirjoittaa ylös, joka useimmille reumapotilaille on todettu kipuja aiheuttavaksi. Silloin havahduin minäkin, että ai joo, niin. Sitä vaan pitää yleisesti hyvänä sellaista, mikä lueteen terveystuotteeksi, eikä tajua kuunnellla elimistönstä ääntä, että kaikki tervellinen ei ole sittenkään terveellistä.

        Kun lopetin alfa alfan käytön ruokavaliossa, tilanne parni huikeasti. Joten en kyllä reumassa suosittelisi lainkaan alfa alfaa = sinimailasta


      • sinimailanen..
        sinimailanen.. kirjoitti:

        Alfa Alfaa ei missään nimessä. Itse aikoinaan monien vuosien ajan ihmettelin, että kuin mulle tuloo huono, ja kivulloinen olo alfa alfa itujen syönnin jälkeen. En edes tullut ajatelleeksikaan, että itse terveyden tuoja voisi sittenkin olla pahasta.

        Kunnes sitten olin Reumasairaalan ravintoluennolla, ja siellä tuli esille kasvisruokavalioluennoilla, että alfa alfassa on jokin aineosa, en ehtinyt sitä kirjoittaa ylös, joka useimmille reumapotilaille on todettu kipuja aiheuttavaksi. Silloin havahduin minäkin, että ai joo, niin. Sitä vaan pitää yleisesti hyvänä sellaista, mikä lueteen terveystuotteeksi, eikä tajua kuunnellla elimistönstä ääntä, että kaikki tervellinen ei ole sittenkään terveellistä.

        Kun lopetin alfa alfan käytön ruokavaliossa, tilanne parni huikeasti. Joten en kyllä reumassa suosittelisi lainkaan alfa alfaa = sinimailasta

        Sitten sattui tapaus tuon jälkeen, että käytin tuotetta, jota en selvittänyt ihan tarkkaan, mitä se sisältää. Sen olisi pitänyt vähentää tulehdusta ja kipuja, minulla se vain teki kipuja, ja mitä kauemmin olin tuotetta käyttänyt, sitä kipeämpi olin.
        Vasta kun tajusin, että tuotteessa onkin alfa alfaa, ymmärsin, miksi terveyttä tuottava tuote aiheuttaa niin hirvittävän pahaa ja kivulloista oloa. Tuotteen käytön lopetus nollasi taas kivut.


    • jooo.

      EhkäNyt, olet vielä pelastettavissa jos haluat parantua reumastasi (se vie kuitenkin aikaa). Useimmat eivät halua parantua mistään taudistaan, joten heitä ei voi auttaa. Kerropa ensin, jos haluat yleensä parantua, en viitsi tuhlata aikaani sellaisten kanssa jotka eivät edes halua parantua.

      • Huokaus------

        Sinulle jooo. Täällä olisi kyllä muitakin joita ehdottomasti kiinnostaisi mahdollisuus parantua reumasta, joten millaista apua voisit tarjota ?


      • jooo.
        Huokaus------ kirjoitti:

        Sinulle jooo. Täällä olisi kyllä muitakin joita ehdottomasti kiinnostaisi mahdollisuus parantua reumasta, joten millaista apua voisit tarjota ?

        Riippuu sitä minkälainen reuma on kyseessä, niitähän on useita erilaisia. Reuma on infektioperäinen sairaus, joka liittyy ilmeisesti enimmäkseen mykoplasma/klamydia infektioihin.

        Vanha protokolla reuman hoitoonhan on RoadBack-niminen protokolla, jossa käytetään antibioottia nimeltä minosykliini, sen anti-inflammatorisen efektin vuoksi. Se ei ole parantava hoito, mutta voi saada reuman remissioon.

        Parantava hoito reumaan ja moneen muuhunkin tautiin on Marshallin protokolla; siinä käytetään minosykliinin lisäksi atsitromysiiniä, ja klindamysiiniä, sekä angiotensiinin salpaajaa immunomodulaattorina. Tämä hoito toimii ilmeisesti loistavasti juuri reumaan, koska angiotensiinin salpaaja toimii kaukaisesti samalla tavalla kuin biologiset reumalääkkeet (kuten Remicade jne.), eli hillitsee TNF-alfa tulehdussytokiinin kohoamisen, mikä syö niveliä, muttei silti hillitse immuunijärjestelmää toimimasta oikein. Biologisten lääkkeiden osaltahan riski on immunosuppressio, verenmyrkytys, opportunistiset infektiot, jne, eivätkä ne tietysti paranna koko tautia. Mitään tällaista riskiä ei ole Marshallin protokollassa; tosin parantavana hoitona, siinä tulee taas muita ongelmia, kuten immuunijärjestelmän reaktioita kun bakteereja kuolee.

        Sanoin, etten usko että kukaan täällä -haluaa parantua-, koska protokollan saaminen itselleen vaatii aika paljon vaivaa; luultavasti mikään lääkäri täällä Suomessa sitä ei määräisi. Jos protokollan saaminen itselleen ei siltikään tunnu ylivoimaiselta, niin vasta sitten voi sanoa että täällä halutaan parantua. Nyt kai ymmärsit paremmin, miksi sanoin ettei kukaan täällä halua parantua?

        Lähimmät lääkärit ovat Saksassa, tai Norjassa, joka sitä MP-hoitoa määrää.
        Ohjeet löytyvät kuitenkin kaikille:
        http://AutoimmunityResearch.org/Phase1.pdf
        http://AutoimmunityResearch.org/Phase2.pdf

        Kertomus suomeksi miten hoito toimi eräälle henkilölle:
        http://th1.ktd.krakow.pl/viewtopic.php?f=3&t=62&p=378#p378

        Jos asuisit esim. Espanjassa, olisi elämä helpompaa, koska siellä voisi kaikki tarvittavat lääkkeet Marshallin protokollaan saada apteekista ilman reseptiä. Jos asut Suomessa, olet täysin lääkärien armoilla, ja no kyllähän voi yrittää tilata nettiapteekista, mutta tiukasti täällä valvotaan, ettei ihmiset rupea keksimään itselleen mitään parempia hoitoja, kuin lääkärit on ohjeistettu antamaan.

        Internet on oikea kultakaivos, olen löytänyt lähes tusinan verran erilaisia hoitoja erilaisiin sairauksiin, kuten syöpiin, autoimmuunisairauksiin, ja AIDSiinkin, ja kaikki varmasti parempia kuin mitä saat lääkäreiltä. Osaa niistä on jopa tieteellisesti tutkittuja. Ainoa ongelma on saada noi tarvittavat lääkkeet, mutta saa sitä jotain aikaiseksi pelkästään lisäravinteillakin.


      • heikkopeikko
        jooo. kirjoitti:

        Riippuu sitä minkälainen reuma on kyseessä, niitähän on useita erilaisia. Reuma on infektioperäinen sairaus, joka liittyy ilmeisesti enimmäkseen mykoplasma/klamydia infektioihin.

        Vanha protokolla reuman hoitoonhan on RoadBack-niminen protokolla, jossa käytetään antibioottia nimeltä minosykliini, sen anti-inflammatorisen efektin vuoksi. Se ei ole parantava hoito, mutta voi saada reuman remissioon.

        Parantava hoito reumaan ja moneen muuhunkin tautiin on Marshallin protokolla; siinä käytetään minosykliinin lisäksi atsitromysiiniä, ja klindamysiiniä, sekä angiotensiinin salpaajaa immunomodulaattorina. Tämä hoito toimii ilmeisesti loistavasti juuri reumaan, koska angiotensiinin salpaaja toimii kaukaisesti samalla tavalla kuin biologiset reumalääkkeet (kuten Remicade jne.), eli hillitsee TNF-alfa tulehdussytokiinin kohoamisen, mikä syö niveliä, muttei silti hillitse immuunijärjestelmää toimimasta oikein. Biologisten lääkkeiden osaltahan riski on immunosuppressio, verenmyrkytys, opportunistiset infektiot, jne, eivätkä ne tietysti paranna koko tautia. Mitään tällaista riskiä ei ole Marshallin protokollassa; tosin parantavana hoitona, siinä tulee taas muita ongelmia, kuten immuunijärjestelmän reaktioita kun bakteereja kuolee.

        Sanoin, etten usko että kukaan täällä -haluaa parantua-, koska protokollan saaminen itselleen vaatii aika paljon vaivaa; luultavasti mikään lääkäri täällä Suomessa sitä ei määräisi. Jos protokollan saaminen itselleen ei siltikään tunnu ylivoimaiselta, niin vasta sitten voi sanoa että täällä halutaan parantua. Nyt kai ymmärsit paremmin, miksi sanoin ettei kukaan täällä halua parantua?

        Lähimmät lääkärit ovat Saksassa, tai Norjassa, joka sitä MP-hoitoa määrää.
        Ohjeet löytyvät kuitenkin kaikille:
        http://AutoimmunityResearch.org/Phase1.pdf
        http://AutoimmunityResearch.org/Phase2.pdf

        Kertomus suomeksi miten hoito toimi eräälle henkilölle:
        http://th1.ktd.krakow.pl/viewtopic.php?f=3&t=62&p=378#p378

        Jos asuisit esim. Espanjassa, olisi elämä helpompaa, koska siellä voisi kaikki tarvittavat lääkkeet Marshallin protokollaan saada apteekista ilman reseptiä. Jos asut Suomessa, olet täysin lääkärien armoilla, ja no kyllähän voi yrittää tilata nettiapteekista, mutta tiukasti täällä valvotaan, ettei ihmiset rupea keksimään itselleen mitään parempia hoitoja, kuin lääkärit on ohjeistettu antamaan.

        Internet on oikea kultakaivos, olen löytänyt lähes tusinan verran erilaisia hoitoja erilaisiin sairauksiin, kuten syöpiin, autoimmuunisairauksiin, ja AIDSiinkin, ja kaikki varmasti parempia kuin mitä saat lääkäreiltä. Osaa niistä on jopa tieteellisesti tutkittuja. Ainoa ongelma on saada noi tarvittavat lääkkeet, mutta saa sitä jotain aikaiseksi pelkästään lisäravinteillakin.

        jos nyt puhutaan kunnon nivelreumasta .. niin lueppas netistä mitä se tarkoittaa ja miten oma kroppa hyökkää itseään vastaan.. juu vaihtoehtoiset hoidot voivat sen lääkärin määräämän hoidon ohella helpottaa..

        mutta syö nyt hyvä ihminen ne lääkkeet ja juuri niinkuin lääkäri on ne määrännyt..
        yleensä aina kun reuma alkaa niin lääkkeitä määrätään kunnon satsi ,jotta saadaan tautdin kulkua pysäytettyä.. jos rupeat itse syömään lääkkeitä niinkuin huvittaa saattaa tauti pahentua ja sitteen joudutaan määräämään kovempia lääkkeitä ja isompia määriä..

        kun tautisi on ollut jonkun aikaa pidemmän aikaa rauhallinen niin kyllä se lääkäri laskee niitä lääkkeiden määriä sitä mukaa..

        itselläni on ollut reuma 4 vuotiaasta asti ,joten tiedän mistä puhun.


      • jooo.
        heikkopeikko kirjoitti:

        jos nyt puhutaan kunnon nivelreumasta .. niin lueppas netistä mitä se tarkoittaa ja miten oma kroppa hyökkää itseään vastaan.. juu vaihtoehtoiset hoidot voivat sen lääkärin määräämän hoidon ohella helpottaa..

        mutta syö nyt hyvä ihminen ne lääkkeet ja juuri niinkuin lääkäri on ne määrännyt..
        yleensä aina kun reuma alkaa niin lääkkeitä määrätään kunnon satsi ,jotta saadaan tautdin kulkua pysäytettyä.. jos rupeat itse syömään lääkkeitä niinkuin huvittaa saattaa tauti pahentua ja sitteen joudutaan määräämään kovempia lääkkeitä ja isompia määriä..

        kun tautisi on ollut jonkun aikaa pidemmän aikaa rauhallinen niin kyllä se lääkäri laskee niitä lääkkeiden määriä sitä mukaa..

        itselläni on ollut reuma 4 vuotiaasta asti ,joten tiedän mistä puhun.

        No, minun viesti oli siis turha, sanoinhan että EN KIRJOITA MITÄÄN sellaisille joka ei ole halua parantua.

        Tekemäsi virheet:
        1) et edes lukenut mitään materaalia, jonka laitoin esille
        2) puhut jotain ihan soopaa, joka ei liity mitenkään kirjoitukseeni

        "itselläni on ollut reuma 4 vuotiaasta asti ,joten tiedän mistä puhun."
        Tämä on vain niin tyhmää tekstiä ettei voi kun ihmetellä.
        Miten voit tietää mistä puhun kun et edes lukenut mitä kirjoitin? Kokemuksesi reumasta ei liity asiaan mitenkään. Oma on tyhmyytesi, jos teit tuolla tavalla, mutta älä johdata muita harhaan.

        Jos olisit lukenut esimerkkitarinan, niin huomasit että lääkärin antama hoito vahingoitti häntäkin (voi, ei ole yllätys), mutta kun hän siirtyi Marshallin protokollan käyttäjäksi alkoi homma toimimaan.

        Blaablaaa, ihan kuin seinille tosiaan puhuisi.


      • vaihtoehtoilija
        heikkopeikko kirjoitti:

        jos nyt puhutaan kunnon nivelreumasta .. niin lueppas netistä mitä se tarkoittaa ja miten oma kroppa hyökkää itseään vastaan.. juu vaihtoehtoiset hoidot voivat sen lääkärin määräämän hoidon ohella helpottaa..

        mutta syö nyt hyvä ihminen ne lääkkeet ja juuri niinkuin lääkäri on ne määrännyt..
        yleensä aina kun reuma alkaa niin lääkkeitä määrätään kunnon satsi ,jotta saadaan tautdin kulkua pysäytettyä.. jos rupeat itse syömään lääkkeitä niinkuin huvittaa saattaa tauti pahentua ja sitteen joudutaan määräämään kovempia lääkkeitä ja isompia määriä..

        kun tautisi on ollut jonkun aikaa pidemmän aikaa rauhallinen niin kyllä se lääkäri laskee niitä lääkkeiden määriä sitä mukaa..

        itselläni on ollut reuma 4 vuotiaasta asti ,joten tiedän mistä puhun.

        "jos nyt puhutaan kunnon nivelreumasta .. niin lueppas netistä mitä se tarkoittaa ja miten oma kroppa hyökkää itseään vastaan.. juu vaihtoehtoiset hoidot voivat sen lääkärin määräämän hoidon ohella helpottaa.."

        Anteeksi, mutta oma sarastamisesi ei mitenkään todista tietämystäsi. Minäkin olen alle kouluikäisestä sairastanut, mutta minulla on kontaktipintaa vaihtoehtoisiin hoitoihin, ja tiedän, että ne tosiaan toimivat. Työläitähän ne ovat, koska tietoa niistä Suomessa ei ole tarjottimella jaettavaksi, vaan on hyvinkin monimutkaisen prosessin takana, että löytää yhteistyökumppanit, ja tietotaitoa. Tarkoitan yheistyökumppaneilla sitä lääketieteellistä seurantaa mm. laboratorioseurannat.

        Mutta paremmat tulokset vaihtoehtoisilla hoidoilla on tullut, kuin koskaan lääketieteellisillä hoidoilla. Lääketieteellisillä hoidoilla tuli lisäksi sivuvaikutuksia, ja pysyviäkin vaurioita.


      • heikkopeikko
        vaihtoehtoilija kirjoitti:

        "jos nyt puhutaan kunnon nivelreumasta .. niin lueppas netistä mitä se tarkoittaa ja miten oma kroppa hyökkää itseään vastaan.. juu vaihtoehtoiset hoidot voivat sen lääkärin määräämän hoidon ohella helpottaa.."

        Anteeksi, mutta oma sarastamisesi ei mitenkään todista tietämystäsi. Minäkin olen alle kouluikäisestä sairastanut, mutta minulla on kontaktipintaa vaihtoehtoisiin hoitoihin, ja tiedän, että ne tosiaan toimivat. Työläitähän ne ovat, koska tietoa niistä Suomessa ei ole tarjottimella jaettavaksi, vaan on hyvinkin monimutkaisen prosessin takana, että löytää yhteistyökumppanit, ja tietotaitoa. Tarkoitan yheistyökumppaneilla sitä lääketieteellistä seurantaa mm. laboratorioseurannat.

        Mutta paremmat tulokset vaihtoehtoisilla hoidoilla on tullut, kuin koskaan lääketieteellisillä hoidoilla. Lääketieteellisillä hoidoilla tuli lisäksi sivuvaikutuksia, ja pysyviäkin vaurioita.

        enpäs sitte tiedä mitä nivelreumaa ihmiset täällä sairastaa.. noh omapa on asianne..


      • heikkopeikko
        heikkopeikko kirjoitti:

        enpäs sitte tiedä mitä nivelreumaa ihmiset täällä sairastaa.. noh omapa on asianne..

        otappa yhteys reumayhdistykseen ja siellä johonkin asiantuntijaan ja kysy heiltä .. mene vaikka ihan kasvotusten heiltä kysymään..

        ei sua varmaan myöskään kiinnosta se että jos et syö mitään lääkkeitä niin tulehdukset pidemmän päälle tekee sun nivelille..

        ja älkää ny olko niin tyhmiä että jos oikeesti olisi olemassa joku muu hoitokeino kun lääkkeet jotka tehoavat useimmille että sitä eivät lääkärit suosittelisi..

        ja älkää sekoittako esim sitä että jos olette murrosiän ja sen jälkeen pärjänneet ilman lääkettä että olette saaneet avun ..jostain mistä sattuuu... ..

        koska todella usealla reuma pysähtyy murkkuiässä ja joillakin tilanne pysyykin näin .. ja joillakin se taas aktivoituu..


      • heikkopeikko
        heikkopeikko kirjoitti:

        otappa yhteys reumayhdistykseen ja siellä johonkin asiantuntijaan ja kysy heiltä .. mene vaikka ihan kasvotusten heiltä kysymään..

        ei sua varmaan myöskään kiinnosta se että jos et syö mitään lääkkeitä niin tulehdukset pidemmän päälle tekee sun nivelille..

        ja älkää ny olko niin tyhmiä että jos oikeesti olisi olemassa joku muu hoitokeino kun lääkkeet jotka tehoavat useimmille että sitä eivät lääkärit suosittelisi..

        ja älkää sekoittako esim sitä että jos olette murrosiän ja sen jälkeen pärjänneet ilman lääkettä että olette saaneet avun ..jostain mistä sattuuu... ..

        koska todella usealla reuma pysähtyy murkkuiässä ja joillakin tilanne pysyykin näin .. ja joillakin se taas aktivoituu..

        ja joo ei mun tarvi lukea kaikkien kirjoittamia juttuja .. vaan vastasin suoraan aloittajalle.. en teille muille.


      • vaihtoehtoilija
        heikkopeikko kirjoitti:

        otappa yhteys reumayhdistykseen ja siellä johonkin asiantuntijaan ja kysy heiltä .. mene vaikka ihan kasvotusten heiltä kysymään..

        ei sua varmaan myöskään kiinnosta se että jos et syö mitään lääkkeitä niin tulehdukset pidemmän päälle tekee sun nivelille..

        ja älkää ny olko niin tyhmiä että jos oikeesti olisi olemassa joku muu hoitokeino kun lääkkeet jotka tehoavat useimmille että sitä eivät lääkärit suosittelisi..

        ja älkää sekoittako esim sitä että jos olette murrosiän ja sen jälkeen pärjänneet ilman lääkettä että olette saaneet avun ..jostain mistä sattuuu... ..

        koska todella usealla reuma pysähtyy murkkuiässä ja joillakin tilanne pysyykin näin .. ja joillakin se taas aktivoituu..

        Voi ystävä hyvä, sinulla on todella vielä paljon opittavaa elämässäsi.

        ” otappa yhteys reumayhdistykseen ja siellä johonkin asiantuntijaan ja kysy heiltä .. mene vaikka ihan kasvotusten heiltä kysymään..”

        Niin, ihanko totta, Reumayhdistyksiäkö ihan tosissasi tarkoitat?
        Kuule rakas ystävä, sieltä saat lähinnä ns. kaveripiiriä kuten sanotaan – henkilötukea - vertaistukea, mutta ei siellä kyllä mitään täsmätietoa ole saatavissa. Mutta yhdistykset omalla sarallaan, asiantuntijuus on aivan muualla.

        Minä käytän reumatolgian professori- ja dosenttitasoisia asiantuntijoita.

        ” ei sua varmaan myöskään kiinnosta se että jos et syö mitään lääkkeitä niin tulehdukset pidemmän päälle tekee sun nivelille..”

        Miten se tulehdus niveliä vaurioittaisi, jos sitä kerran koko ajan hoidetaan täsmähoidolla ja se on ja tulehdus pysyy sammuksissa? Sehän tässä idea juuri onkin, että kun löytyy se itselle sopiva hoito, se todella sammuttaa nuo tulehdukset. Reumatologian professori seurasi vuosien ajan tilannettani, vertasi tuloksia lääkkeelliseen hoitoaikaan, ja sitten tähän löytyneeseen lääkkeettömään hoitojaksoon, ja totesi, ettei hän usko, että lääketieteellisellä hoidolla olisi voitu onnistua näin hyvin pitämään tauti rauhallisena näin monia vuosia (puhutaan kymmenistä vuosista), ettei mitään muutoksia ole tullut.

        Miksi sä suutut ja närkästyt? Ole avoimin mielin, ja ime tietoa. Pähkäile, niin minäkin tein nuoruudessani, ja se kannatti. Jos olisin sulkenut silmäni ja korvani vaihtoehtoisilta kokemuksilta, mitä joku muu oli kokenut, ei niveleni olisi ikipäivänä näin hyvässä kunnossa vuosikymmenienkään jälkeen. Sillä se tieto, mitä julkinen reumahoitotieto tarjoaa, se ei todellakaan kerro kaikkea totuutta. Muista että myös vahva kaupallisuus leimaa alaa, virallistakin hyväksyttyä reumahoitoa. Ethän tätä puolta ole sulkenut tajunnastasi pois?

        ” ja älkää ny olko niin tyhmiä että jos oikeesti olisi olemassa joku muu hoitokeino kun lääkkeet jotka tehoavat useimmille että sitä eivät lääkärit suosittelisi..”

        Noin minäkin nuoruuden keltanokka-aikana ensin ajattelin, mutta onneksi tuo ajattelun aika jäi kovin lyhyeksi ja sain huomata, että todellakaan asia ei ole noin. Lääkärit eivät ole koulutettu ymmärtämään ihmisen kokonaisuutta, miten ravinto ihmiseen vaikuttaa. Ne lääkärit ovat harvassa, jotka uskaltavat poiketa tuosta lääkemarkkina”mafian” ruletista. He eivät ole todella asiantuntijoita vaihtoehtoisella ravintosektorilla, eivätkä tietenkään voi suositella koska organisaatio on vahvasti painottunut juuri markkinavoimien ehdoilla lääkkeiden menekkiin ja myyntiin. Lääkärithän ovat samalla myös lääkemyyjiä, jos ymmärrät asiaa?

        Mutta on lääkäreitä, jotka tietävät tuosta vaihtoehtoilustakin jotain, jos vaan viitsit etsiä heitä käsiisi. Mutta kuten sanoin jo aiemmassa viestissä, se tie on itsevastuullinen, ja vaatii oman innostuksen, itsehillinnän että pystyy itsenäisiin hoitoihin, sillä niitäpä ei ohjaa kukaan, ei kontrolloi kukaan, ellet kykene sosiaalisesti luomaan LUOTETTAVAA suhdetta johonkin arvovaltaiseen reuma-asiantuntijaan (ei Reumayhdistys).


    • Reumaatikko

      Olen sairastanut nivelreumaa jo 17 vuotta. Luin lääkkeiden sivuvaikutuksia enkä uskaltanu syödä kaikkia määrättyjä. Nyt vanhempana ja viisastuneempana olen toista mieltä. Olen kuullut että yhdistelmähoito antaa paremman tuloksen kuin joku yksittäinen lääke. Siksi sinullakin on noin montaa lääkettä määrätty. Tulehdus on sellainen mörkö joka täytyy pitää poissa!!! Itselläni on tulehdus päässyt pilaamaan nilkkanivelet. Rusto on hävinnyt ja nilkuttaen kävelen.

      Suosittelen lämpimästi että popsit tunnon tarkasti kaikki määrätyt lääkkeet ja pidät niillä tulehdukset poissa, ettei tulisi nivelmuutoksia. Niillä pääset heti tautiin käsiksi ja se voi suuremmalla todennäköisyydellä parantua.

      Itse olen tilannut netistä sellaisen kirjan kun Margaret Hills: Nivereuman lääkkeetön hoito
      Siinä on nimen omaan tuosta happo-emästasapainosta, jota kannattaa kokeilla ruokavaliossaan. Ei kannata väsyä kokeilemaan eri esim. luonnontuotteita. On tarinoita joissa potilas on saanut helpotusta oireisiin jollain esim. luonnontuotteella. Mutta muista lääkkeet!

      • asiantuntija

      • kaipaava..
        asiantuntija kirjoitti:

        "Itse olen tilannut netistä sellaisen kirjan kun Margaret Hills: Nivereuman lääkkeetön hoito"

        Huono tilaus. Tilaa netistä mieluummin ohjeet Marshallin protokollalle:
        http://AutoimmunityResearch.org/Phase1.pdf
        http://AutoimmunityResearch.org/Phase2.pdf

        Yhdistelmä-antibioottihoito pyhkäisee pahimman tulehduksen pois nopeasti.

        Voi kun yhyttäisin lääkärin, joka tuota hoitoa pystyisi antamaan!


      • kyllästynyt mäsä
        asiantuntija kirjoitti:

        "Itse olen tilannut netistä sellaisen kirjan kun Margaret Hills: Nivereuman lääkkeetön hoito"

        Huono tilaus. Tilaa netistä mieluummin ohjeet Marshallin protokollalle:
        http://AutoimmunityResearch.org/Phase1.pdf
        http://AutoimmunityResearch.org/Phase2.pdf

        Yhdistelmä-antibioottihoito pyhkäisee pahimman tulehduksen pois nopeasti.

        Tässä ote Marshallin protokollasta.
        1 vaihe:
        Aloitus: 40 mg Olmetecia 3-4 kertaa päivässä (6-8 tunnin välein)...

        Pitääkö siis ottaa 40 mg tbl.X 3-4 /vrk ??? Silloinhan vrk.annos olisi huikea 120 mg -160 mg. Vai jaetaanko tuo 40 mg neljään osaan, että vuorokausaiannos olisi se 40 mg?

        Olisi mukavaa jos vastaisit!
        heippa


      • asiantuntija.
        kyllästynyt mäsä kirjoitti:

        Tässä ote Marshallin protokollasta.
        1 vaihe:
        Aloitus: 40 mg Olmetecia 3-4 kertaa päivässä (6-8 tunnin välein)...

        Pitääkö siis ottaa 40 mg tbl.X 3-4 /vrk ??? Silloinhan vrk.annos olisi huikea 120 mg -160 mg. Vai jaetaanko tuo 40 mg neljään osaan, että vuorokausaiannos olisi se 40 mg?

        Olisi mukavaa jos vastaisit!
        heippa

        Kyllä se on juuri näin että 3-4 x 40 mg päivässä olmesartaania. Toivottavasti kukkarosi kestää... vuonna 2016 olmesartaania saanee geneerisenä versiona, eli halvempaa.

        Mikäli lompsa ei kestä vähintään vuoden kuuria, ei kannata aloittaakaan. Lääke saa aikaiseksi paremman olon, ei kuitenkaan ole immunosuppressiivinen, vaan ajaa immuunipuolustuksen oikeaan suuntaan.


    • D-vitamiini.

      Voitte saada odottamattomia muutoksia taudissanne parempaan suuntaan. Syökää, mutta reumalääkärit eivät vain ole ajan tasalla asiassa.

      • GG

        ..että eikö noiden luontaishoitojenkin (ruokavalio, hivenaineet, vitamiinit jne) päämääränä ole juuri tulehduksen poisto! Eli siis jos keho saa sitä mitä tarvitsee, jolloin se ei enää "toimi väärin", joten tulehduskin lakkaa?! Samalla tavoin siis nämä luontaishoidot poistavat tulehdusta kuin lääkkeetkin, mutta vain eri reitin kautta. (Ja mielestäni sen paremman reitin kautta, eli kehon luontaista toimintaa tukien)...


      • Valtaisat hyödyt
        GG kirjoitti:

        ..että eikö noiden luontaishoitojenkin (ruokavalio, hivenaineet, vitamiinit jne) päämääränä ole juuri tulehduksen poisto! Eli siis jos keho saa sitä mitä tarvitsee, jolloin se ei enää "toimi väärin", joten tulehduskin lakkaa?! Samalla tavoin siis nämä luontaishoidot poistavat tulehdusta kuin lääkkeetkin, mutta vain eri reitin kautta. (Ja mielestäni sen paremman reitin kautta, eli kehon luontaista toimintaa tukien)...

        Niin juuri on. Mm Heinolan Reumasairaalan ylilääkäri reumatologian professori Heikki Isomäki alkoi puhua D-vitamiinin moninkerktaistamisesta jo ainakin 15 vuotta sitten ellei aikaa tuosta jo ole kahtakymmentä vuotta. Mutta valmisteita ei oikein ole ollut saatavana pitkään. MInunkin piti ostaa sitä alkuun vauvojen tippoina, koska markkinoilla ei ollut muita valmisteita. Nyt vasta muutamassa vuodessa tarjonta on korjaantunut, mutta hinta on ruokoton, järjetön suorastaan, kun ajattelee, että sitä kuitenkin tarvittaisin ainakin me reumaset moninkertaisia annoksia.

        http://www.terveyshymy.fi/artikkelit/d-vitamiinin-puutos-on-suuri-terveysriski
        Funktionaalisen lääketieteen lääkäreitä.

        http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tiedotteet/190408_01.html
        Estää verisuonten kalkkeutumista

        http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tiedotteet/040208_01.html
        Ehkäisee verenpainetautia

        http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tiedotteet/080108_01.html
        Puutos altistaa sydäkohtauksille

        http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tiedotteet/201107_01.html
        Ehkäisee diabetestä

        http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tiedotteet/110907_01.html
        Pidentää ikää

        http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tiedotteet/120107_01.html
        Turvallinen päiväannos

        http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tiedotteet/230906_01.html
        Puutos heikentää ennen aikojaan

        http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tiedotteet/201206_01.html
        Altistaa MS taudille

        http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tiedotteet/101205_01.html
        Ehkäisee ja hoitaa astmaa

        http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tiedotteet/131205_01.html
        Parantaa keuhkojen toimintaa

        http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tiedotteet/171005_01.html
        Ehkäisee ientulehdusta

        http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tiedotteet/100804_01.html
        Puutos altistaa rintasyövälle

        http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tiedotteet/020304_01.html
        Vähentää skitsofrenian riskiä

        http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tiedotteet/080503_01.html
        Puutos altistaa nivelrikolle

        http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tiedotteet/120403_02.html
        Altistaa alzheimerin taudille

        http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tiedotteet/280203_01.html
        Ehkäisee murtumia

        http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tiedotteet/060504_01.html
        Puutos nostaa verensokeria


      • asiantuntija
        GG kirjoitti:

        ..että eikö noiden luontaishoitojenkin (ruokavalio, hivenaineet, vitamiinit jne) päämääränä ole juuri tulehduksen poisto! Eli siis jos keho saa sitä mitä tarvitsee, jolloin se ei enää "toimi väärin", joten tulehduskin lakkaa?! Samalla tavoin siis nämä luontaishoidot poistavat tulehdusta kuin lääkkeetkin, mutta vain eri reitin kautta. (Ja mielestäni sen paremman reitin kautta, eli kehon luontaista toimintaa tukien)...

        D-vitamiini ei periaatteessa ole sen parempi kuin kortisonikaan, se on sekosteroidihormonin estiaste, ja immunosuppressiivinen suurina annoksina. Se ei kuitenkaan ole yhtä haitallista ilmeisesti.

        Keho ei tarvi D-vitamiinia sen enempää kuin sitä saa muutenkaan. Yksi harvoista parantavista hoidosta reumaan on Marshallin protokolla. Sen saa kyllä itselleen jos oikeasti haluaa parantua. Useimmat eivät halua parantua. Kun D-vitamiinin käyttämisen lopettaa, tulevat oireet takaisin kahta kauheampina. Kun Marshallin protokolla on suoritettu loppuun asti, lopettamisen jälkeen eivät oireet sitten tulekaan enää takaisin. Tässä on vissi ero. Marshallin protokollan kehittäjät ovat huomanneet tämän "porsaanreiän", ja ottavat tutkimuksillaan niskasta kiinni heti alkuunsa niitä, jotka luulevat että on olemassa helpompia tapoja.

        Vitamin D: the alternative hypothesis.
        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19393200


      • miten ihmeessä
        asiantuntija kirjoitti:

        D-vitamiini ei periaatteessa ole sen parempi kuin kortisonikaan, se on sekosteroidihormonin estiaste, ja immunosuppressiivinen suurina annoksina. Se ei kuitenkaan ole yhtä haitallista ilmeisesti.

        Keho ei tarvi D-vitamiinia sen enempää kuin sitä saa muutenkaan. Yksi harvoista parantavista hoidosta reumaan on Marshallin protokolla. Sen saa kyllä itselleen jos oikeasti haluaa parantua. Useimmat eivät halua parantua. Kun D-vitamiinin käyttämisen lopettaa, tulevat oireet takaisin kahta kauheampina. Kun Marshallin protokolla on suoritettu loppuun asti, lopettamisen jälkeen eivät oireet sitten tulekaan enää takaisin. Tässä on vissi ero. Marshallin protokollan kehittäjät ovat huomanneet tämän "porsaanreiän", ja ottavat tutkimuksillaan niskasta kiinni heti alkuunsa niitä, jotka luulevat että on olemassa helpompia tapoja.

        Vitamin D: the alternative hypothesis.
        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19393200

        Minä en ainakaan pääse asiassa tippaakaan eteenpäin. Sinä ladot linkkejä, mutta kun ei ole kielitaitoa. Ja mistä lääkäri? Kyllä olen kysellyt, vaan ei niin mistään. Auta ihmeessä asiassa, ja miten täällä Suomessa hankkia noita lääkkeitä, kun kaikki on reseptin takana ja lääkärit ei tunne koko protokollaa.

        Ja ilman lääkärin mukana oloa ei mun hoitoni onnistu, koska on monta muuta hankalaa sairautta, jotka täytyy koko ajan ottaa huomioon, ja seurata, sekä niiden lääkitystä kontrolloida. Oman reumalääkärini kanssa olen asiasta keskustellut, ja hän on lueskellut antamiani linkkejä, ja kait on muualtakin ehkä löytänyt jotain, koska otti viimekäynnilläkin asian puheeksi. Mutta hän sanoi, ettei hän pysty ainakaan auttamaan asiassa, sillä hänellä ei ole minkäänlaista kontaktipintaa asiaan. Ja se vastuukysymyskin tulee hänelle vastaan.


      • joo.
        miten ihmeessä kirjoitti:

        Minä en ainakaan pääse asiassa tippaakaan eteenpäin. Sinä ladot linkkejä, mutta kun ei ole kielitaitoa. Ja mistä lääkäri? Kyllä olen kysellyt, vaan ei niin mistään. Auta ihmeessä asiassa, ja miten täällä Suomessa hankkia noita lääkkeitä, kun kaikki on reseptin takana ja lääkärit ei tunne koko protokollaa.

        Ja ilman lääkärin mukana oloa ei mun hoitoni onnistu, koska on monta muuta hankalaa sairautta, jotka täytyy koko ajan ottaa huomioon, ja seurata, sekä niiden lääkitystä kontrolloida. Oman reumalääkärini kanssa olen asiasta keskustellut, ja hän on lueskellut antamiani linkkejä, ja kait on muualtakin ehkä löytänyt jotain, koska otti viimekäynnilläkin asian puheeksi. Mutta hän sanoi, ettei hän pysty ainakaan auttamaan asiassa, sillä hänellä ei ole minkäänlaista kontaktipintaa asiaan. Ja se vastuukysymyskin tulee hänelle vastaan.

        "Minä en ainakaan pääse asiassa tippaakaan eteenpäin. Sinä ladot linkkejä, mutta kun ei ole kielitaitoa. Ja mistä lääkäri? Kyllä olen kysellyt, vaan ei niin mistään. Auta ihmeessä asiassa, ja miten täällä Suomessa hankkia noita lääkkeitä, kun kaikki on reseptin takana ja lääkärit ei tunne koko protokollaa"
        Niin, tästä tämä alkaa tämän tiedostaminen, ettei mistään saa kunnollista hoitoa Suomesta näihin kroonisiin sairauksiin. Kyllähän jotkut ovat oivaltaneet että täällä jäät hitaasti kitumaan mikä tauti sinulla nyt ikinä sattuu olemaan, jollet sitten mene ulkomaille. Sen tiedostaminen että pelkkien pillerien syöminen jonkun oireen lievittämiseksi ei tule toimimaan pidemmän päälle on jo jonkinlainen askel eteenpäin.

        Voithan kokeilla, jos saat pelkästään tuota Olmetecia 40 mg x 4 päivässä, se on jo itsessään antibakteerinen aine ilman antibiootteja tuossa määrin.


      • miten ihmeessä
        joo. kirjoitti:

        "Minä en ainakaan pääse asiassa tippaakaan eteenpäin. Sinä ladot linkkejä, mutta kun ei ole kielitaitoa. Ja mistä lääkäri? Kyllä olen kysellyt, vaan ei niin mistään. Auta ihmeessä asiassa, ja miten täällä Suomessa hankkia noita lääkkeitä, kun kaikki on reseptin takana ja lääkärit ei tunne koko protokollaa"
        Niin, tästä tämä alkaa tämän tiedostaminen, ettei mistään saa kunnollista hoitoa Suomesta näihin kroonisiin sairauksiin. Kyllähän jotkut ovat oivaltaneet että täällä jäät hitaasti kitumaan mikä tauti sinulla nyt ikinä sattuu olemaan, jollet sitten mene ulkomaille. Sen tiedostaminen että pelkkien pillerien syöminen jonkun oireen lievittämiseksi ei tule toimimaan pidemmän päälle on jo jonkinlainen askel eteenpäin.

        Voithan kokeilla, jos saat pelkästään tuota Olmetecia 40 mg x 4 päivässä, se on jo itsessään antibakteerinen aine ilman antibiootteja tuossa määrin.

        Kunnen ole edes verenpainetautinenkaan, ei onnistu. Eivät kirjoita.
        Mutta etkö todella osaa nimetä ketään lääkäriä vaikka sitten norjalaista, jonka luona voisi yrittää käydä? No tulkkihan siihenkin käyntiin tarvitaan.
        Laita tietoa tänne, niin ei tule kenenkään lääkärin yksityisyys loukattua. Olen kuullut kritisointia siitä, että lääkäreiden nimiä näillä keskustelupalstoilla viljellään niin laita mulle yksityisesti tulemaan. Kiitos!!
        me.kimpassa @ gmail.com


      • jooo.
        miten ihmeessä kirjoitti:

        Kunnen ole edes verenpainetautinenkaan, ei onnistu. Eivät kirjoita.
        Mutta etkö todella osaa nimetä ketään lääkäriä vaikka sitten norjalaista, jonka luona voisi yrittää käydä? No tulkkihan siihenkin käyntiin tarvitaan.
        Laita tietoa tänne, niin ei tule kenenkään lääkärin yksityisyys loukattua. Olen kuullut kritisointia siitä, että lääkäreiden nimiä näillä keskustelupalstoilla viljellään niin laita mulle yksityisesti tulemaan. Kiitos!!
        me.kimpassa @ gmail.com

        Sinun kannattaisi varmaan itse hakea tuo tieto että saat ensikäden tietoa. Ja samalla myös muille täällä tiedoksi.

        http://curemyth1.org/forum2/2502.html

        Rekisteröidy ensin painamalla "Register" linkkiä, ja klikka sen jälkeen "Reply" tuohon threadiin mihin laitoin linkin. Siihen kirjoitat sen maan nimen josta haluat lääkärin.

        Kannattanee mieluummin mennä Saksaan kuin Norjaan, koska Saksassa niitä MP-lääkäreita lienee enemmän. Eli kirjoitat vain sitten viestiksi esim.

        Germany. Thank you.

        Ja lähetät sen Replynä. Tai Norway, jos haluat Norjaan. Tai Europe, jos haluat koko Euroopan alueen listan lääkäreistä. MP-lääkäreitä ei taida olla lähempänä kuin Saksassa/Norjassa, ei edes Ruotsissa tai Virossa, mutta tilanne voi kyllä muuttua tietysti jossakin vaiheessa.

        Sinulle lähetetään sitten vastauksena lääkärien tiedot sähköpostiosoitteesi, jonka annoit rekisteröitymisen yhteydessä. Älä kirjoita mitään muuta kuin maan/maanosan nimen viestiisi.

        Kun sitten otat yhteyttä MP-lääkäriin, niin muista että hoitokäytäntö poikkeaa tavanomaisesta. Diagnoosillasi ei ole niinkään väliä, koska MP toimii samalla tavalla kaikkiin sairauksiin kuitenkin, eli ei ole väliä onko sinulla MS-tauti, Lupus, kilpirauhasen vajaatoiminta, reuma, spondyloartriitti tai pelkkä masennus, ne hoidetaan kaikki samalla tavalla, eli rupeat vain mässäilemään antibiootteja ja tuota angiotensiinin salpaajaa. Kun bakteereja rupeaa kuolemaan niin tulee oireita, ja nämä on hallittava ettei reaktio muodostu vaarallisen voimakkaaksi. Siitäkin lääkärisi kertoo enemmän.

        MP-lääkärisi haluaa kuitenkin arvioida lähtötilanteesi, eli miten paljon bakteereja sinussa asuu, koska se määrää hoidon tahdin. Sekä mahdollisesti D-vitamiini metaboliittien arvot. Jos sinulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, niin lääkitystä joutuu säätämään alaspäin hoidon aikana myös, kun kilpirauhanen rupeaa toimimaan paremmin.


      • miten ihmeessä
        jooo. kirjoitti:

        Sinun kannattaisi varmaan itse hakea tuo tieto että saat ensikäden tietoa. Ja samalla myös muille täällä tiedoksi.

        http://curemyth1.org/forum2/2502.html

        Rekisteröidy ensin painamalla "Register" linkkiä, ja klikka sen jälkeen "Reply" tuohon threadiin mihin laitoin linkin. Siihen kirjoitat sen maan nimen josta haluat lääkärin.

        Kannattanee mieluummin mennä Saksaan kuin Norjaan, koska Saksassa niitä MP-lääkäreita lienee enemmän. Eli kirjoitat vain sitten viestiksi esim.

        Germany. Thank you.

        Ja lähetät sen Replynä. Tai Norway, jos haluat Norjaan. Tai Europe, jos haluat koko Euroopan alueen listan lääkäreistä. MP-lääkäreitä ei taida olla lähempänä kuin Saksassa/Norjassa, ei edes Ruotsissa tai Virossa, mutta tilanne voi kyllä muuttua tietysti jossakin vaiheessa.

        Sinulle lähetetään sitten vastauksena lääkärien tiedot sähköpostiosoitteesi, jonka annoit rekisteröitymisen yhteydessä. Älä kirjoita mitään muuta kuin maan/maanosan nimen viestiisi.

        Kun sitten otat yhteyttä MP-lääkäriin, niin muista että hoitokäytäntö poikkeaa tavanomaisesta. Diagnoosillasi ei ole niinkään väliä, koska MP toimii samalla tavalla kaikkiin sairauksiin kuitenkin, eli ei ole väliä onko sinulla MS-tauti, Lupus, kilpirauhasen vajaatoiminta, reuma, spondyloartriitti tai pelkkä masennus, ne hoidetaan kaikki samalla tavalla, eli rupeat vain mässäilemään antibiootteja ja tuota angiotensiinin salpaajaa. Kun bakteereja rupeaa kuolemaan niin tulee oireita, ja nämä on hallittava ettei reaktio muodostu vaarallisen voimakkaaksi. Siitäkin lääkärisi kertoo enemmän.

        MP-lääkärisi haluaa kuitenkin arvioida lähtötilanteesi, eli miten paljon bakteereja sinussa asuu, koska se määrää hoidon tahdin. Sekä mahdollisesti D-vitamiini metaboliittien arvot. Jos sinulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, niin lääkitystä joutuu säätämään alaspäin hoidon aikana myös, kun kilpirauhanen rupeaa toimimaan paremmin.

        On kilpirauhasen vajaatoiminta, on sydämen vajaatoiminta, on krooninen flimmeri, on takana hirvittävä verenmyrkytys ja sen seurauksena hurjat vauriot elimistössä, on harmaakaihi alkamassa.... ja syöpätausta


      • joo.
        miten ihmeessä kirjoitti:

        On kilpirauhasen vajaatoiminta, on sydämen vajaatoiminta, on krooninen flimmeri, on takana hirvittävä verenmyrkytys ja sen seurauksena hurjat vauriot elimistössä, on harmaakaihi alkamassa.... ja syöpätausta

        "On kilpirauhasen vajaatoiminta, on sydämen vajaatoiminta, on krooninen flimmeri, on takana hirvittävä verenmyrkytys ja sen seurauksena hurjat vauriot elimistössä, on harmaakaihi alkamassa.... ja syöpätausta"
        Jep, sinun immuunipuolustuksesta ei ole paljoakaan jäljellä. Mykoplasmat/mykobakteerit ovat ne jotka viime kädessä tappavat; aiheuttavat mm. syöpää, ja kaihen. Mutta tuo angiotensiinin estäjä Olmetec kyllä estää syövän leviämisen, sitä on käytetty syövän hoitoonkin. En tosin tiedä voiko sinua enää pelastaa, vaikka saisit oikeaa hoitoa.

        Mutta kiitä tätä takapajulaa siitä että tämä maa on varmasti viimeisin koko maailmassa jossa Marshallin protokolla, tai muita parantavia hoitoja otetaan käyttöön. Siis kiitä näitä tyhmyreitä, jotka riemuitsevat Remicadesta, kultahoidosta, kortisonista ja muista täysin typeristä hoidoista, joista menee henki sitten myöhemmin, ja joista osa tule yhteiskunnalle vielä tuhottoman kalliiksi. Ei kannata tukea lääkäreitä ja lääketeollisuutta suostumalla tällaisiin hoitoihin, se on yksi aksel oikeaan suuntaan.

        Esim. isot annokset D-vitamiinia; 125-250 mikrogrammaa päivässä toimii varmasti yhtä hyvin kuin Remicade jos haluaa kunnon immunosuppression aikaiseksi, ja on paljon halvempaa ja vaarattomampaa, vaikka sillä ei tietysti parane.


      • miten ihmeessä
        joo. kirjoitti:

        "On kilpirauhasen vajaatoiminta, on sydämen vajaatoiminta, on krooninen flimmeri, on takana hirvittävä verenmyrkytys ja sen seurauksena hurjat vauriot elimistössä, on harmaakaihi alkamassa.... ja syöpätausta"
        Jep, sinun immuunipuolustuksesta ei ole paljoakaan jäljellä. Mykoplasmat/mykobakteerit ovat ne jotka viime kädessä tappavat; aiheuttavat mm. syöpää, ja kaihen. Mutta tuo angiotensiinin estäjä Olmetec kyllä estää syövän leviämisen, sitä on käytetty syövän hoitoonkin. En tosin tiedä voiko sinua enää pelastaa, vaikka saisit oikeaa hoitoa.

        Mutta kiitä tätä takapajulaa siitä että tämä maa on varmasti viimeisin koko maailmassa jossa Marshallin protokolla, tai muita parantavia hoitoja otetaan käyttöön. Siis kiitä näitä tyhmyreitä, jotka riemuitsevat Remicadesta, kultahoidosta, kortisonista ja muista täysin typeristä hoidoista, joista menee henki sitten myöhemmin, ja joista osa tule yhteiskunnalle vielä tuhottoman kalliiksi. Ei kannata tukea lääkäreitä ja lääketeollisuutta suostumalla tällaisiin hoitoihin, se on yksi aksel oikeaan suuntaan.

        Esim. isot annokset D-vitamiinia; 125-250 mikrogrammaa päivässä toimii varmasti yhtä hyvin kuin Remicade jos haluaa kunnon immunosuppression aikaiseksi, ja on paljon halvempaa ja vaarattomampaa, vaikka sillä ei tietysti parane.

        No joo, ei oo auttaneet niiden kultahoidot, eikä muutkaan reumaan annetut hoidot. Ainoo mikä on auttanut on kortisooni suurina annoksina, mutta sillä on tuhoisat seuraukset. Ja syöpää ei ole ollut yli 10 vuoteen, kalliit lunnaat siitäkin tuli, että se paihitettiin vakavin kudosvaurioin, jotka nyt sitten risaavat ja vaivaavat kaiken aikaa ja koko ajan joutuu käymään käsittelyssä.


      • Milka82

        Itsellä nivelreuma, lääkäri passitti minut automaattisesti ravitsemusterapeutille, jolta sain ruokavaliosta tietoa ja reseptejä ja linkkejä kasvisruokaohjeisiin. Päädyimme että minulle sopivin on kasvis/kanaruokavalio (kalaa en syö) ja punainen liha pyritään jättämään kokonaan pois. Täällä onkin jo vastattu hyvin kattavasti reumaatikon ruokavalioon. Itse syön D-vitamiinia 300 migrogrammaa vuorokaudessa ( r.terapeutti sanoi että on maksimimäärä, jota ei saa ylittää), inkivääriä, omega 3:a, maitohappobakteereja ja Pascal emäs-happo-tasapaino jauhetta veteen liotettuna. A-vitamiini on pahasta reumaatikoille, se kannattaa pitää minimissä, siksi vaihdoin Möllerin Tuplan, tavalliseen omega 3:een. Möllerin nivelille olisi varmasti hyvä reumaatikolle. Niin ja tietysti syön kiltisti myös lääkärin määrämän reumacoctailin. Anteeksi, jos toistan jonkun jo kirjoittamia asioita, tätä tekstiä oli täällä niin paljon,etten millään muista mitä kaikkea on jo kirjoitettu. Tsemppiä kaikille reumaa vastaan taisteleville!!!


      • Milka82
        Milka82 kirjoitti:

        Itsellä nivelreuma, lääkäri passitti minut automaattisesti ravitsemusterapeutille, jolta sain ruokavaliosta tietoa ja reseptejä ja linkkejä kasvisruokaohjeisiin. Päädyimme että minulle sopivin on kasvis/kanaruokavalio (kalaa en syö) ja punainen liha pyritään jättämään kokonaan pois. Täällä onkin jo vastattu hyvin kattavasti reumaatikon ruokavalioon. Itse syön D-vitamiinia 300 migrogrammaa vuorokaudessa ( r.terapeutti sanoi että on maksimimäärä, jota ei saa ylittää), inkivääriä, omega 3:a, maitohappobakteereja ja Pascal emäs-happo-tasapaino jauhetta veteen liotettuna. A-vitamiini on pahasta reumaatikoille, se kannattaa pitää minimissä, siksi vaihdoin Möllerin Tuplan, tavalliseen omega 3:een. Möllerin nivelille olisi varmasti hyvä reumaatikolle. Niin ja tietysti syön kiltisti myös lääkärin määrämän reumacoctailin. Anteeksi, jos toistan jonkun jo kirjoittamia asioita, tätä tekstiä oli täällä niin paljon,etten millään muista mitä kaikkea on jo kirjoitettu. Tsemppiä kaikille reumaa vastaan taisteleville!!!

        Niin siis en syö D-vitamiinia 300migrogrammaa vaan 300% suositellusta päivän tarpeesta =D


      • Milka82
        Milka82 kirjoitti:

        Niin siis en syö D-vitamiinia 300migrogrammaa vaan 300% suositellusta päivän tarpeesta =D

        22,5migrogrammaa siis ja tietenkin kalkkia. Milka vaikenee.. =)


      • asiantuntija.
        Milka82 kirjoitti:

        22,5migrogrammaa siis ja tietenkin kalkkia. Milka vaikenee.. =)

        22,5 mikroa on ihan liian vähän immunosuppressioon. Jos ottaisit esimerkiksi 125 mikroa päivässä voisit heittää kalliit ja haitallisemmat reumacocktailit pois. Sen lisäksi reuma on parannettava sairaus, esimerkiksi Marshallin protokolla. Tajuatko lainkaan edes miten paljon haittaa (itsesi lisäksi) teet myös muille olemalla mahdollisimman huono esimerkki?

        Nuo kaikki ohjeet on tehty sen vuoksi ettei kukaan ikinä paranisi, ja että lääkäreille ja ravintoterapeuteille löytyisi aina työtä. On olemassa monta ammattia, missä asiat tehdään sillä lailla että työtä riittäisi, mutta ratkaisu on siis huono asiakkaan kannalta. Hyvyys tulee sitä että tunnistaa tämän ongelman, ja keksii itse parempia ratkaisuja.


      • ei mitää apua
        Milka82 kirjoitti:

        22,5migrogrammaa siis ja tietenkin kalkkia. Milka vaikenee.. =)

        Niin, minkä merkkistä tuo D-vitamiinisi on? Ja paljonko on veresi seerumin D-vitamiinipitoisuus?
        Muuten ravintoterapeuteista ei ole reumaselle mitään apua. Olen niillä käynyt mennen tullen, ja todennu, että samaa jorinaa jurrittavat, mutta eivät tiedä yhtään mitään reumaan vaikuttavasta ravinnosta.


      • Milka82
        asiantuntija. kirjoitti:

        22,5 mikroa on ihan liian vähän immunosuppressioon. Jos ottaisit esimerkiksi 125 mikroa päivässä voisit heittää kalliit ja haitallisemmat reumacocktailit pois. Sen lisäksi reuma on parannettava sairaus, esimerkiksi Marshallin protokolla. Tajuatko lainkaan edes miten paljon haittaa (itsesi lisäksi) teet myös muille olemalla mahdollisimman huono esimerkki?

        Nuo kaikki ohjeet on tehty sen vuoksi ettei kukaan ikinä paranisi, ja että lääkäreille ja ravintoterapeuteille löytyisi aina työtä. On olemassa monta ammattia, missä asiat tehdään sillä lailla että työtä riittäisi, mutta ratkaisu on siis huono asiakkaan kannalta. Hyvyys tulee sitä että tunnistaa tämän ongelman, ja keksii itse parempia ratkaisuja.

        anteeksi vain jos tulen kertomaan omia kokemuksiani, eikö kuitenkin tämä palsta ole vertaistukea varten tarkoitettu? Voisitko selventää miten olen huono esimerkki? en todellakaan halua riitaantua kenenkään kanssa, mutta olisi kiva saada tietää mistä vedät tuollaiset syytökset?


      • Milka82
        ei mitää apua kirjoitti:

        Niin, minkä merkkistä tuo D-vitamiinisi on? Ja paljonko on veresi seerumin D-vitamiinipitoisuus?
        Muuten ravintoterapeuteista ei ole reumaselle mitään apua. Olen niillä käynyt mennen tullen, ja todennu, että samaa jorinaa jurrittavat, mutta eivät tiedä yhtään mitään reumaan vaikuttavasta ravinnosta.

        en syö valmistetta jossa on pelkkää D-vitamiinia, vaan saan päivittäisen annokseni 3:sta eri vitamiinivalmisteesta. onko sillä niin väliä? itse olen huomannut ruokavalion vaikutuksen reumakipuihin.


      • asiantuntija.
        Milka82 kirjoitti:

        anteeksi vain jos tulen kertomaan omia kokemuksiani, eikö kuitenkin tämä palsta ole vertaistukea varten tarkoitettu? Voisitko selventää miten olen huono esimerkki? en todellakaan halua riitaantua kenenkään kanssa, mutta olisi kiva saada tietää mistä vedät tuollaiset syytökset?

        " anteeksi vain jos tulen kertomaan omia kokemuksiani, eikö kuitenkin tämä palsta ole vertaistukea varten tarkoitettu?"
        Toki omia kokemuksia saa kertoa, mutta ne voidaan myös huonoina ampua alas.

        "Voisitko selventää miten olen huono esimerkki?"
        Olet huono esimerkki, koska teet niin kuin lääkärisi sanoo. Se on paras tapa saada itsensä ennenaikaisesti hengiltä, ja samalla tukea mätää järjestelmää. Minulla ei ole yhtään mitään henkilökohtaista sinua vastaan, vaan kaikki jotka tekevät samalla tavalla eli vahingoittavat itseään, ja toimivat näin huonona esimerkkinä, tulevat saamaan saman kommentin minulta. En tiedä onko minun mielipiteelläni mitään väliä, mutta olen sitten ainakin kantanut korteni kekoon hyvän asian puolesta. Saisit lisäksi hävetä, kun noin nuorena et edes halua parantua taudistasi, vaan taidat olla ihan aivopesty. On toki olemassa parempia menetelmiä kuin lääkärisi sinulle kertoo.

        Tämä tutkimus ei ole sinulle, koska et kuitenkaan ymmärrä mitään (tunnistan tällaiset henkilöt kaukaa, eikä tämäkään ole mitään henkilökohtaista), mutta:

        Reversing bacteria-induced vitamin D receptor dysfunction is key to autoimmune disease.
        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19758226

        "Evidence has been accumulating that indicates that a number of autoimmune diseases can be reversed by gradually restoring VDR function with the VDR agonist olmesartan and subinhibitory dosages of certain bacteriostatic antibiotics. Diseases showing favorable responses to treatment so far include systemic lupus erythematosis, rheumatoid arthritis, scleroderma, sarcoidosis, Sjogren's syndrome, autoimmune thyroid disease, psoriasis, ankylosing spondylitis, Reiter's syndrome, type I and II diabetes mellitus, and uveitis. Disease reversal using this approach requires limitation of vitamin D in order to avoid contributing to dysfunction of nuclear receptors and subsequent negative consequences for immune and endocrine function. Immunopathological reactions accompanying bacterial cell death require a gradual elimination of pathogens over several years."

        Eli parannus autoimmuunisairauksiin (mukaanlukien reumaan) on löydetty!
        Se on Marshallin protokolla, ja parannukseen vaaditaan VDR agonisti olmesartaani, sekä valikoima bakteriostaattisia antibiootteja, ja D-vitamiinin välttämistä. Tämä tarkoittaa myös että autoimmuunisairauksien syy on krooninen bakteeritulehdus. Tätä hoitoa ei saa Suomesta, koska täällä on mätä järjestelmä, mutta nyt osoitatte minulle että teissä on kuntoisuutta, ja hankitte itsellenne sen hoidon, vaikka joutuisitte lähtemään ulkomaille.

        Tässä maailmassa on muutakin pahasti vialla, kuten fiat-rahajärjestelmä, sekä uskonlahkoon verrattavissa oleviin ilmastonmuutoksen lobbaajiin. Puhumattakaan lääkäripapeista.


      • Milka82
        asiantuntija. kirjoitti:

        " anteeksi vain jos tulen kertomaan omia kokemuksiani, eikö kuitenkin tämä palsta ole vertaistukea varten tarkoitettu?"
        Toki omia kokemuksia saa kertoa, mutta ne voidaan myös huonoina ampua alas.

        "Voisitko selventää miten olen huono esimerkki?"
        Olet huono esimerkki, koska teet niin kuin lääkärisi sanoo. Se on paras tapa saada itsensä ennenaikaisesti hengiltä, ja samalla tukea mätää järjestelmää. Minulla ei ole yhtään mitään henkilökohtaista sinua vastaan, vaan kaikki jotka tekevät samalla tavalla eli vahingoittavat itseään, ja toimivat näin huonona esimerkkinä, tulevat saamaan saman kommentin minulta. En tiedä onko minun mielipiteelläni mitään väliä, mutta olen sitten ainakin kantanut korteni kekoon hyvän asian puolesta. Saisit lisäksi hävetä, kun noin nuorena et edes halua parantua taudistasi, vaan taidat olla ihan aivopesty. On toki olemassa parempia menetelmiä kuin lääkärisi sinulle kertoo.

        Tämä tutkimus ei ole sinulle, koska et kuitenkaan ymmärrä mitään (tunnistan tällaiset henkilöt kaukaa, eikä tämäkään ole mitään henkilökohtaista), mutta:

        Reversing bacteria-induced vitamin D receptor dysfunction is key to autoimmune disease.
        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19758226

        "Evidence has been accumulating that indicates that a number of autoimmune diseases can be reversed by gradually restoring VDR function with the VDR agonist olmesartan and subinhibitory dosages of certain bacteriostatic antibiotics. Diseases showing favorable responses to treatment so far include systemic lupus erythematosis, rheumatoid arthritis, scleroderma, sarcoidosis, Sjogren's syndrome, autoimmune thyroid disease, psoriasis, ankylosing spondylitis, Reiter's syndrome, type I and II diabetes mellitus, and uveitis. Disease reversal using this approach requires limitation of vitamin D in order to avoid contributing to dysfunction of nuclear receptors and subsequent negative consequences for immune and endocrine function. Immunopathological reactions accompanying bacterial cell death require a gradual elimination of pathogens over several years."

        Eli parannus autoimmuunisairauksiin (mukaanlukien reumaan) on löydetty!
        Se on Marshallin protokolla, ja parannukseen vaaditaan VDR agonisti olmesartaani, sekä valikoima bakteriostaattisia antibiootteja, ja D-vitamiinin välttämistä. Tämä tarkoittaa myös että autoimmuunisairauksien syy on krooninen bakteeritulehdus. Tätä hoitoa ei saa Suomesta, koska täällä on mätä järjestelmä, mutta nyt osoitatte minulle että teissä on kuntoisuutta, ja hankitte itsellenne sen hoidon, vaikka joutuisitte lähtemään ulkomaille.

        Tässä maailmassa on muutakin pahasti vialla, kuten fiat-rahajärjestelmä, sekä uskonlahkoon verrattavissa oleviin ilmastonmuutoksen lobbaajiin. Puhumattakaan lääkäripapeista.

        en kyllä tee kaikkea mitä lääkäri sanoo,esim. lääkäri kielsi luontaistuotteet, mutta käytän niitä silti ja olen myös menossa hermoratahierontaan, josta lääkärini ei ole sanallakaan pukahtanut sekä tiedossa on lymfat ym. ja todellakin haluan parantua reumastani ja nyt onkin valoa tunnelin päässä ja olen kuntoutumassa.
        eiköhän me kaikki yritetä täällä kantaa korteamme kekoon hyvän asian puolesta, tuskimpa ketään haluaa vahingoittaa toista ja aion myös tutustua monesti mainitsemaasi Marshallin protokollaan, kunhan aikaa on rauhassa tutustua. itse olen ainakin avoin kaikelle.
        en tahdo sinua mitenkään loukata, mutta mielestäni kyllä teet siinä väärin että "tuomitset" toisen tuntemattoman ihmisen aivopestyksi, huonoksi esimerkiksi ym. ilman että näet ja tutustut toiseen. (ja tämä ei sitten ollut sinun tuomitsemista) Eikö se kuitenkin ole, että jos et tunne, älä tuomitse? Kaikkea hyvää sinullekin! =)


      • asiantuntija.
        Milka82 kirjoitti:

        en kyllä tee kaikkea mitä lääkäri sanoo,esim. lääkäri kielsi luontaistuotteet, mutta käytän niitä silti ja olen myös menossa hermoratahierontaan, josta lääkärini ei ole sanallakaan pukahtanut sekä tiedossa on lymfat ym. ja todellakin haluan parantua reumastani ja nyt onkin valoa tunnelin päässä ja olen kuntoutumassa.
        eiköhän me kaikki yritetä täällä kantaa korteamme kekoon hyvän asian puolesta, tuskimpa ketään haluaa vahingoittaa toista ja aion myös tutustua monesti mainitsemaasi Marshallin protokollaan, kunhan aikaa on rauhassa tutustua. itse olen ainakin avoin kaikelle.
        en tahdo sinua mitenkään loukata, mutta mielestäni kyllä teet siinä väärin että "tuomitset" toisen tuntemattoman ihmisen aivopestyksi, huonoksi esimerkiksi ym. ilman että näet ja tutustut toiseen. (ja tämä ei sitten ollut sinun tuomitsemista) Eikö se kuitenkin ole, että jos et tunne, älä tuomitse? Kaikkea hyvää sinullekin! =)

        "en tahdo sinua mitenkään loukata, mutta mielestäni kyllä teet siinä väärin että "tuomitset" toisen tuntemattoman ihmisen aivopestyksi, huonoksi esimerkiksi ym. ilman että näet ja tutustut toiseen."

        Olet oikeassa, pyydän paljon anteeksi epäasiallista käytöstäni. Mutta minua rupeaa harmittamaan aina kun joku tunkeutuu minun alueelleni, ja rupea ehdottaman jotain muuta kuin bakteerintappajaisia ratkaisuksi, olipa sitten tauti ihan mikä tahansa. Itselläni oli masennus, ja sekin osoittautui bakteerisairaudeksi. Oli niitä bakteereja muuallakin kuin aivoissa, niitä oli käsissä ja jaloissakin, ja sen kyllä tuntee kun vetäisee esim. jodia. Alussa jopa rupesi poltteleman ihon alla pelkästään valkosipulista. Minulla ei siten ole paljoakaan epäilyksiä siitä, etteikö reuma voisi myöskin aiheutua bakteereista. Reuma on vaikeampi tapaus, mutta yhtä lailla se tulisi hoitaa bakteerisairautena.

        Voisit kokeilla aluksi NAC:ta, lipoiinihappoa ja jodia tai denaturoimatonta heraproteiinia. Jos sinulla on onnea, immuunipuolustuksesi toimii tarpeeksi hyvin, ettet tarvi siirtyä Marshallin protokollalle. Minulla on myös "hoidossa" yksi toinenkin joka sairastaa nivelreumaa, ja jolla oli hyvä vaste pelkkiin lisäravinteisiin.
        Paraneminen vie silti vuosia (myös masennus), joten on hyvä, ettei tuhlaa aikaansa kaiken maailman turhaan vaan aloittaa ajoissa.

        Joka tapauksessa kaikki tarvitsemasi tieto löytyy täältä:
        http://th1.ktd.krakow.pl/viewtopic.php?f=12&t=103

        Reumapotilas Marshallin protokollalla:
        http://th1.ktd.krakow.pl/viewtopic.php?f=3&t=62&p=378

        Lisäravinteet, ja mistä kannattaa ostaa:
        http://th1.ktd.krakow.pl/viewtopic.php?f=9&t=59


      • kokemukset ovat
        asiantuntija. kirjoitti:

        " anteeksi vain jos tulen kertomaan omia kokemuksiani, eikö kuitenkin tämä palsta ole vertaistukea varten tarkoitettu?"
        Toki omia kokemuksia saa kertoa, mutta ne voidaan myös huonoina ampua alas.

        "Voisitko selventää miten olen huono esimerkki?"
        Olet huono esimerkki, koska teet niin kuin lääkärisi sanoo. Se on paras tapa saada itsensä ennenaikaisesti hengiltä, ja samalla tukea mätää järjestelmää. Minulla ei ole yhtään mitään henkilökohtaista sinua vastaan, vaan kaikki jotka tekevät samalla tavalla eli vahingoittavat itseään, ja toimivat näin huonona esimerkkinä, tulevat saamaan saman kommentin minulta. En tiedä onko minun mielipiteelläni mitään väliä, mutta olen sitten ainakin kantanut korteni kekoon hyvän asian puolesta. Saisit lisäksi hävetä, kun noin nuorena et edes halua parantua taudistasi, vaan taidat olla ihan aivopesty. On toki olemassa parempia menetelmiä kuin lääkärisi sinulle kertoo.

        Tämä tutkimus ei ole sinulle, koska et kuitenkaan ymmärrä mitään (tunnistan tällaiset henkilöt kaukaa, eikä tämäkään ole mitään henkilökohtaista), mutta:

        Reversing bacteria-induced vitamin D receptor dysfunction is key to autoimmune disease.
        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19758226

        "Evidence has been accumulating that indicates that a number of autoimmune diseases can be reversed by gradually restoring VDR function with the VDR agonist olmesartan and subinhibitory dosages of certain bacteriostatic antibiotics. Diseases showing favorable responses to treatment so far include systemic lupus erythematosis, rheumatoid arthritis, scleroderma, sarcoidosis, Sjogren's syndrome, autoimmune thyroid disease, psoriasis, ankylosing spondylitis, Reiter's syndrome, type I and II diabetes mellitus, and uveitis. Disease reversal using this approach requires limitation of vitamin D in order to avoid contributing to dysfunction of nuclear receptors and subsequent negative consequences for immune and endocrine function. Immunopathological reactions accompanying bacterial cell death require a gradual elimination of pathogens over several years."

        Eli parannus autoimmuunisairauksiin (mukaanlukien reumaan) on löydetty!
        Se on Marshallin protokolla, ja parannukseen vaaditaan VDR agonisti olmesartaani, sekä valikoima bakteriostaattisia antibiootteja, ja D-vitamiinin välttämistä. Tämä tarkoittaa myös että autoimmuunisairauksien syy on krooninen bakteeritulehdus. Tätä hoitoa ei saa Suomesta, koska täällä on mätä järjestelmä, mutta nyt osoitatte minulle että teissä on kuntoisuutta, ja hankitte itsellenne sen hoidon, vaikka joutuisitte lähtemään ulkomaille.

        Tässä maailmassa on muutakin pahasti vialla, kuten fiat-rahajärjestelmä, sekä uskonlahkoon verrattavissa oleviin ilmastonmuutoksen lobbaajiin. Puhumattakaan lääkäripapeista.

        "Toki omia kokemuksia saa kertoa, mutta ne voidaan myös huonoina ampua alas."

        Omia kokemuksia ei voida ampua koskaan alas. Miten joku muu voi kokea toisen keholla toisen puolesta kokemuksia?

        En aseta tuota edustamaasi teoriaa kyseenalaiseksi, sillä kiinnostunut olen minäkin siitä, mutta kun sen toteutus on Suomessa melko mahdottomuus, niin meidän on kuitenkin tultava toimeen tavalla tai toisella niillä avuilla, mitä meillä täällä on käytettävissämme, ja mitä kokemuksia meillä kullakin on, et voi niitä ampua alas, et millään. Kokemukset ovat kokemuksia, älä sotke niitä edustamaasti teoriaan.


      • asiantuntija.
        kokemukset ovat kirjoitti:

        "Toki omia kokemuksia saa kertoa, mutta ne voidaan myös huonoina ampua alas."

        Omia kokemuksia ei voida ampua koskaan alas. Miten joku muu voi kokea toisen keholla toisen puolesta kokemuksia?

        En aseta tuota edustamaasi teoriaa kyseenalaiseksi, sillä kiinnostunut olen minäkin siitä, mutta kun sen toteutus on Suomessa melko mahdottomuus, niin meidän on kuitenkin tultava toimeen tavalla tai toisella niillä avuilla, mitä meillä täällä on käytettävissämme, ja mitä kokemuksia meillä kullakin on, et voi niitä ampua alas, et millään. Kokemukset ovat kokemuksia, älä sotke niitä edustamaasti teoriaan.

        Tarkoitin vaan että kai huonoja esimerkkejä saa vastustaa? Eli älkää tehkö näin... en toki voi kiistää kenenkään kokemuksia, eikä siitä olisi hyötyäkään.

        Täälläkin on jonkin verran itsensä vahingoittamisen meininkiä, niin kuin kaikkialla muuallakin.

        Uskokaa myös hyvällä että biologiset reumalääkkeet ovat vaarallisia. Teille voi tuosta vain ja varoittamatta napsahtaa sepsis tai verenmyrkytys. Se voi kehittyä hitaasti, eikä sitä heti huomaa ja tät' haittavaikutusta myös tietoni mukaan peitellään vielä täällä Suomessa. Eli terveydenhuollon "ammattilaiset" eivät välttämättä osaa edes yhdistää sitä lääkkeen haittavaikutuksiin. Lääke salpaa TNF-alfaa, mikä on tärkeä sytokiini immuunipuolustuksessa, jolloin immuunivaste vääristyy ja on tehotonta tiettyjä taudinaiheuttajia kohtaan. Silloin voi myös saada kaikenlaisia opportunistisia infektioita helpommin, kuten tuberkuloositartunnan, tai latentti tuberkuloositartunta voi reaktivoitua.

        "En aseta tuota edustamaasi teoriaa kyseenalaiseksi, sillä kiinnostunut olen minäkin siitä, mutta kun sen toteutus on Suomessa melko mahdottomuus, niin meidän on kuitenkin tultava toimeen tavalla tai toisella niillä avuilla,"
        Ehei. Ulkomailla on lääkäreitä, joilta voi saada oikeaa hoitoa, kertakäynti saattaa riittää, jolloin saa tarvittavat lääkemääräykset postitse sen jälkeen. Ja mikään ei sitten estä tilaamasta lääkkeitä itse. Vähintä mitä voi tehdä on edes kokeilla lisäravinteita, joilla on antibiootin kaltaisia ominaisuuksia. Täytyy katsos tehdä itse asioita, juuri sinunkaltaiset ovat tehneet terveysjärjestelmästämme ihan mahdottomaksi, ja kaikki kärsivät siitä. Jos oma-aloitteisuutta löytyisi enemmän olisivat lääkärit ihan polvillaan edessänne, mutta nyt sitä kuntoisuutta ei löydy pätkänkään vertaa. Itsetuhoisuutta ja halua vahingoittaa itseään vaikka väkisin, sitä kyllä riittää.

        On myös olemassa syy siihen miksi esim. Marshallin protokolla hoitoa ei saa Suomesta, mutta esim. Saksasta ja monesta muusta maasta. Teissä se syy on. Ette te mitenkään voi olettaa että lääkärit tekevät oikeita päätöksiä puolestanne, vaan terveys on otetava omiin käsiin, ja vaadittava oikeaa hoitoa. Jos sitä ei tipu, niin sitten itse-hoito odottaa. Jokainen lääke joka on tilattu nettiapteekista ilman lääkärin konsultaatiota, syö niiden palkkaa.

        Tämä on helpompaa kun voisi kuvitella, sillä jokainen krooninen tauti johtuu bakteereista, ja oikea hoito on aina sama, eli bakteerit täytyy hävittää jos haluaa parantua. Kortisonin ja muiden biologisten reumalääkkeiden käyttäminen on tuhoisaa, koska ne vain vähentävät tulehdusta, mutta antavat infektion levitä.


    • satukin

      Hei! Näin tekstisi ja minulla olisi paljon tietoa vaihtoehtohoidoista nivelreuman ja muihinkin vaivoihin ja sairauksiin . Jos sinua kiinnostaa voit oottaa yhteyttä puhelimitse voin vaikka postittaa tietoa koska tietoa on sen verran etten jaksa niitä tänne kirjoitella. Olen itse parantunut pehmytkudosreumasta eli fibromyalgiasta.Terveisin Satu 0407526756

    • pitkällinen tuntemus

      Kyllä vaan, kyseessä nivelreuma, sjögrenin syndrooma, fibromyalgia, nivelrikko. Kyllä ruokavaliolla olen saanut täydellisen tuloksen. Olen niistä kertonut joissain ketjuissa, en jaksa enää kirjoittaa, löytyvät varmaan etsinnän jälkeen. Mikään yksinkertainan asia se ei ole, mutta täysin mahdollista. Minulla oli kyllä 11 vuotta lääkkeellistä hoitoa, joten sain kyllä kontaktin siitäkin, mihin ne pystyvät ja mitä jäi saavuttamatta. Ja millä hinnalla (tarkoitan haittavaikutukset).

      • SuruSormi

        Ensin sinulle "satukin", olisko sulle mahdollista laittaa sähköpostia johonkin osoitteeseen?

        Ja sitten sinä "pitkällinen tuntemus", minnehän mahdollisesti olet noita juttujasi kirjoittanut? Ja millä nimimerkillä? Yritin etsiä tuolta vanhemmista keskusteluista, mutta en ainakaan vielä löytänyt.

        Mikä teillä on ollut se "perusjuttu" tuossa ruokavaliossa? Kun tuntuu että kaikenmoisia ruokavalioita olisi tarjolla, mutta mistä lähteä kokeilemaan ja millä tavoin?


      • pitkällinen tuntemus
        SuruSormi kirjoitti:

        Ensin sinulle "satukin", olisko sulle mahdollista laittaa sähköpostia johonkin osoitteeseen?

        Ja sitten sinä "pitkällinen tuntemus", minnehän mahdollisesti olet noita juttujasi kirjoittanut? Ja millä nimimerkillä? Yritin etsiä tuolta vanhemmista keskusteluista, mutta en ainakaan vielä löytänyt.

        Mikä teillä on ollut se "perusjuttu" tuossa ruokavaliossa? Kun tuntuu että kaikenmoisia ruokavalioita olisi tarjolla, mutta mistä lähteä kokeilemaan ja millä tavoin?

        [email protected]


      • Milka82
        pitkällinen tuntemus kirjoitti:

        [email protected]

        Tuntuu todella kurjalta, että tälläisillä palstoilla tarvitsee kinastella ja syytellään toisia. Kaikki kuitenkin ollaan ns. samassa veneessä ja kärsimme todella ikävästä taudista, eikö silloin vain voisi tukea ja tsempata toisiamme ja jakaa kokemuksiamme ilman minkäänlaista kränää? Jokaisella on omat mielipiteensä ja jokaisella on niihin täysi oikeus, mutta ei ketään silti pidä tuomita. Kun löysin nämä sivut, olin todella onnellinen, että saan jakaa ajatuksia ja kokemuksia muiden kohtalotovereiden kanssa, mutta ikävä kyllä valitsevan ilmapiirin vuoksi lähti maku. Silti toivon kaikille kaikkea hyvää ja voimia taudin kanssa elämiseen!


      • pitkällinen tuntemus
        Milka82 kirjoitti:

        Tuntuu todella kurjalta, että tälläisillä palstoilla tarvitsee kinastella ja syytellään toisia. Kaikki kuitenkin ollaan ns. samassa veneessä ja kärsimme todella ikävästä taudista, eikö silloin vain voisi tukea ja tsempata toisiamme ja jakaa kokemuksiamme ilman minkäänlaista kränää? Jokaisella on omat mielipiteensä ja jokaisella on niihin täysi oikeus, mutta ei ketään silti pidä tuomita. Kun löysin nämä sivut, olin todella onnellinen, että saan jakaa ajatuksia ja kokemuksia muiden kohtalotovereiden kanssa, mutta ikävä kyllä valitsevan ilmapiirin vuoksi lähti maku. Silti toivon kaikille kaikkea hyvää ja voimia taudin kanssa elämiseen!

        No tällä palstalla on hyvin vähän kinastelua. Kinastelu keskittyy enemmänkin fibromyalgia-aiheeseen kuin muihin reumoihin.

        Missä kokoontuu anonyyminä, toisiaan näkemättä erityypin ihmisiä, on aivan selvää, että vaikka kukaan ei tarkoittaisikaan viestiään kinasteluksi, niin ilmaisutapoja on niin monelaisia, että toisen ilmaisutapa vaikuttaa riidan haastamiselle tai kinasteluun haastamiselle, vaikka niin ei tarkoittaisikaan.

        Teimme viestinnän seminaarissa kokeen. Annettiin aihe, jota jokainen joutui kommentoimaan omilla sanavalinnoillaan.

        Sen jälkeen käsiteltiin, mitä kukin sanavalinnoillaan tarkoitti. Uskomatonta, niin eri tavalla kuulijat käsittivät samaa ilmaisua. Joku käsitti sen täysin negatiivisena hyökkäyksenäkin ja toinen taas erinomaisena haasteena.

        Niin että älä pahoita mieltäsi. Keskustelukanaville täytyy kasvaa, täällä on oma kulttuurinsa. Kyllä Sinä täällä vielä osaat nauttiakkin. Ohita vain sellaiset viestit, jotka Sinusta tuntuvat pahalle, ja ajattele, että kirjoittaja ei varaan tätä tarkoittanut, miltä minusta tuntuu....


      • Milka82
        pitkällinen tuntemus kirjoitti:

        No tällä palstalla on hyvin vähän kinastelua. Kinastelu keskittyy enemmänkin fibromyalgia-aiheeseen kuin muihin reumoihin.

        Missä kokoontuu anonyyminä, toisiaan näkemättä erityypin ihmisiä, on aivan selvää, että vaikka kukaan ei tarkoittaisikaan viestiään kinasteluksi, niin ilmaisutapoja on niin monelaisia, että toisen ilmaisutapa vaikuttaa riidan haastamiselle tai kinasteluun haastamiselle, vaikka niin ei tarkoittaisikaan.

        Teimme viestinnän seminaarissa kokeen. Annettiin aihe, jota jokainen joutui kommentoimaan omilla sanavalinnoillaan.

        Sen jälkeen käsiteltiin, mitä kukin sanavalinnoillaan tarkoitti. Uskomatonta, niin eri tavalla kuulijat käsittivät samaa ilmaisua. Joku käsitti sen täysin negatiivisena hyökkäyksenäkin ja toinen taas erinomaisena haasteena.

        Niin että älä pahoita mieltäsi. Keskustelukanaville täytyy kasvaa, täällä on oma kulttuurinsa. Kyllä Sinä täällä vielä osaat nauttiakkin. Ohita vain sellaiset viestit, jotka Sinusta tuntuvat pahalle, ja ajattele, että kirjoittaja ei varaan tätä tarkoittanut, miltä minusta tuntuu....

        En sinällänsä pahoita mieltäni jos joku antaa negatiivisen kuvan sanavalinnoillaan, olen sen itsekin huomannut kuinka monet (jopa joskus oma aviomieheni) käsittävät jonkun ilmaisuni negatiivisena hyökkäyksenä vaikka todellakin olin tarkoittanut aivan päinvastaista.
        Seuratessani tätä viestiketjua, olen saanut hyvin negatiivisia tuntemuksia osista viesteistä, joka tuntui todella kurjalta miettiessä mihin tämä paikka on tarkoitettu.
        Itselleni laitettiin seuraava kommentti:
        "Tajuatko lainkaan edes miten paljon haittaa (itsesi lisäksi) teet myös muille olemalla mahdollisimman huono esimerkki?"
        Mietin miten tämän voi mitenkään ottaa positiivisesti, sillä en koe sanoneeni tai tehneeni mitään väärää kertomalla omasta kokemuksestani. Itseäni ei hetkauta pätkääkään jos joku alkaa minua haukkumaan, jätän ne omaan arvoonsa, mutta vain periaatteesta mietin ettei mielestäni tuollaiset kommentit kuulu tälläiselle palstalle, eri asia olisi se että JOS väittäisin että "tämä minun kokemukseni on ainoa oikea vaihtoehto, kaikki jotka ovat eri mieltä ovat väärässä".

        No kuitenkin, haluan painottaa tuolle lainatun kommentin kirjoittajalle, ettei tuolla lainauksella ole minkäänlaista tarkoitusta pahoittaa kenenkään mieltä jne, se on sinun mielipiteesi ja jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen.

        Jokatapauksessa toivon kaikille kaikkea hyvää! =)


      • asiantuntija.
        Milka82 kirjoitti:

        En sinällänsä pahoita mieltäni jos joku antaa negatiivisen kuvan sanavalinnoillaan, olen sen itsekin huomannut kuinka monet (jopa joskus oma aviomieheni) käsittävät jonkun ilmaisuni negatiivisena hyökkäyksenä vaikka todellakin olin tarkoittanut aivan päinvastaista.
        Seuratessani tätä viestiketjua, olen saanut hyvin negatiivisia tuntemuksia osista viesteistä, joka tuntui todella kurjalta miettiessä mihin tämä paikka on tarkoitettu.
        Itselleni laitettiin seuraava kommentti:
        "Tajuatko lainkaan edes miten paljon haittaa (itsesi lisäksi) teet myös muille olemalla mahdollisimman huono esimerkki?"
        Mietin miten tämän voi mitenkään ottaa positiivisesti, sillä en koe sanoneeni tai tehneeni mitään väärää kertomalla omasta kokemuksestani. Itseäni ei hetkauta pätkääkään jos joku alkaa minua haukkumaan, jätän ne omaan arvoonsa, mutta vain periaatteesta mietin ettei mielestäni tuollaiset kommentit kuulu tälläiselle palstalle, eri asia olisi se että JOS väittäisin että "tämä minun kokemukseni on ainoa oikea vaihtoehto, kaikki jotka ovat eri mieltä ovat väärässä".

        No kuitenkin, haluan painottaa tuolle lainatun kommentin kirjoittajalle, ettei tuolla lainauksella ole minkäänlaista tarkoitusta pahoittaa kenenkään mieltä jne, se on sinun mielipiteesi ja jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen.

        Jokatapauksessa toivon kaikille kaikkea hyvää! =)

        Pidän sinun positiivisesta luonteestasi (sinunkaltaisia ihmisiä ei ole maailmassa paljoa), mutta taidat olla aika sinisilmäinen. Muista että monet näistä ihmisistä ovat aika kypsyneitä lääkäreihinsä, kun mitään todellista hyvää hoitoa reumaan ei saa. On sitten hieman ärsyttävää lukea tuollaista mistä sinä kirjoitat, kun tietää ettei siitä voi seurata mitään hyvää. Itselläni ei ole reumaa, mutta tiedän nämä kuviot ihan liiankin hyvin.


      • Milka82
        asiantuntija. kirjoitti:

        Pidän sinun positiivisesta luonteestasi (sinunkaltaisia ihmisiä ei ole maailmassa paljoa), mutta taidat olla aika sinisilmäinen. Muista että monet näistä ihmisistä ovat aika kypsyneitä lääkäreihinsä, kun mitään todellista hyvää hoitoa reumaan ei saa. On sitten hieman ärsyttävää lukea tuollaista mistä sinä kirjoitat, kun tietää ettei siitä voi seurata mitään hyvää. Itselläni ei ole reumaa, mutta tiedän nämä kuviot ihan liiankin hyvin.

        kyllä kuule minäkin olen todella kypsynyt lääkäriini ja sen myös kaikki tietävät. yritän ajatella asioita positiivisesti, sillä olen huomannut pääseväni sen avulla eteenpäin. kyllä täälläkin on rapakossa rämmitty enemmän kuin arvaatkaan. Ja kun kerran tiedät että kirjoitukseni ärsyttävät sinua, miksi sitten luet niitä?


    • TK

      Ota 3-4 tippaa vehnäöljyä 3 kertaa viikossa(ei useammin),tämä stimuloi rauhasjärjestelmää.Syö paljon vihanneksia,jotka ovat elämää antavia yhteyttämisen ansiosta.Porkkanoita raakoina,selleriä ja salaattia.Nämä ainakin 3 tulisi yhdistää,jotta ne muodostaisivat joka päivä yhden aterian pääosan.Niitä voidaan syödä jokaisen aterian yhteydessä.Niitä on syötävä,jotta elimistöön saataisiin parempia elvyttäviä voimia tai energioita,jotka toimivat todellisina parantavina voimina.Nauttimalla vehnäöljyä saadaan vitamiinia b-1 kuten myös a,b,g vitamiineja.Mysliä ei ,viljojen tulee olla keitettyjä.Yhdellä kerralla kokojyvä vehnää,toisella kauraa ja sitten vehnää ja ohraa.Viljoja tulisi syödä maidon kera,mutta ei sokerin.Syö paljon appelsiineja,sitruunoita,limetti hedelmiä,greippejä.Näistä saa suolaa jota ruumis tarvitsee.Mieluiten tuoreita hedelmiä.Kalaa,siipikarjaa,lammasta,silloin tällöin n. 1 kertaa viikossa.Ruisleipää punaviinin kera(stimulanttina).pähkinöitä ja pähkinäöljyä voidaan ottaa päivittäin.Suosi sellaisia rukia jotka sisältävät runsaasti rautaa,jodia ja fosforia.Yksi ateria suositellaan sisältävän pääasiassa sitrushedelmistä.Raparperi,viikunat,luumut,karviainen,herukat ja niistä valmistetut tuotteet kunhan ei sisällä säilöntäaineita.Omenoita ja banaaneja tulisi välttää,samoinkuin kaikkea mikä sisältää piitä.Päivittäin yös yksi ateria joka koostuu täysin pähkinöistä ja pähkinäöljyistä.Nämä aineet saavat elimistössä aikaan käymistä erimuodoissa yhdessä vastavoimien ja pohjukaissuolen kanssa,yhteyttämisessä muodostuvat maitohappotyypit on muutettava kokonaan.Myös elimistössä muodustuvat suolatyypit on stimuloitava,jotta ne poistaisivat haimassa,pernassa,munuaisissa ja pohjukaissuolessa muodostavia aineita ja vähentävät näiden aineiden kertymistä raajoihin.
      Ilta-ateria voi olla tasapainoinen lehtimäisistä vihanneksista koostuva kasvisateria,joka lisää äsken mainittuja ominaisuuksia.Hyviä valintoja ovat nauris,munakoiso,hyvin kuivatut ei rautapitoisessa maassa kasvatetut pavut.Kaalia ei missään muodossa.Lihan (sitä ei tarvita välttämättä lainkaan)tulisi ollamieluiten riistaa,kalaa,ostereita tai äyriäisiä.Selleriä ja pinaattia voi syödä.Porsaanlihaa ei pitäisi syödä koskaan ,naudanlihaakin(ja lihalientä)erittäin vähän ja vain siinä tapauksessa,että se on erittäin vähärasvaista.Lampaanliha,riista tai siipikarjanliha ovat sallittuja,ei liikaa.

      • miniiiiii

        Olisi kiva kuulla, kuinka sinulla nykyisin menee, mikäli vielä liikut tällä palstalla.
        Oletko edelleen pärjännyt ilman lääkkeitä vai oletko joutunut niitä kuitenkin aloittelemaan?


      • dassa
        miniiiiii kirjoitti:

        Olisi kiva kuulla, kuinka sinulla nykyisin menee, mikäli vielä liikut tällä palstalla.
        Oletko edelleen pärjännyt ilman lääkkeitä vai oletko joutunut niitä kuitenkin aloittelemaan?

        Hei taas,

        itse olen pärjäillyt edelleen ilman lääkkeitä ja pari viimeisintä kuukautta olen ollut miltei oireeton.
        Olen ottanut viikottaisen akupunktiokuurin ja voin vain todeta, että joko tauti taantui itsestään tai sitten hoidolla on ollut vaikutusta...tai molempia : )
        Se on ainakin varmaa, ettei pahaa tee ja siksi voin lämpimästi suositella. KUNHAN valitsee kunnolla aiheeseen kouluttautuneen hoitajan!!!


      • miniiiii
        dassa kirjoitti:

        Hei taas,

        itse olen pärjäillyt edelleen ilman lääkkeitä ja pari viimeisintä kuukautta olen ollut miltei oireeton.
        Olen ottanut viikottaisen akupunktiokuurin ja voin vain todeta, että joko tauti taantui itsestään tai sitten hoidolla on ollut vaikutusta...tai molempia : )
        Se on ainakin varmaa, ettei pahaa tee ja siksi voin lämpimästi suositella. KUNHAN valitsee kunnolla aiheeseen kouluttautuneen hoitajan!!!

        Mikä on sinun diagnoosisi dassa ja kuinka kauan olet sairastanut?
        Millaisia ovat oireesi?


      • dassa
        miniiiii kirjoitti:

        Mikä on sinun diagnoosisi dassa ja kuinka kauan olet sairastanut?
        Millaisia ovat oireesi?

        Miniiiiiiii,

        olen "tuore" tapaus 9kk:n kokemuksella.
        Nivelvaivat alkoivat päkiöistä ja rystysistä. Ja kun ei säryt loppuneet, hakeuduin suoraan reumatologille. Veressä reuma näkyy vaikkei tulehdusarvot olekaan koholla.
        Sittemmin on ollut oireita jalkojen lisäksi lähinnä lonkissa ja olkapäässä. Ns. hyppelevä vaiva eli paikat vaihtelevat päivittäin.
        Huonoina päivinä hieman helpottaa, kun on pienellä syömisellä. Kun on hyvänä niin ei haittaa, mitä syö : )
        Mutta siis lievempi tapaus ja olen saanut itseni paremmaksi itseäni "testaamalla" ja hellemmillä "lääkkeillä" : )


      • Paitis
        dassa kirjoitti:

        Miniiiiiiii,

        olen "tuore" tapaus 9kk:n kokemuksella.
        Nivelvaivat alkoivat päkiöistä ja rystysistä. Ja kun ei säryt loppuneet, hakeuduin suoraan reumatologille. Veressä reuma näkyy vaikkei tulehdusarvot olekaan koholla.
        Sittemmin on ollut oireita jalkojen lisäksi lähinnä lonkissa ja olkapäässä. Ns. hyppelevä vaiva eli paikat vaihtelevat päivittäin.
        Huonoina päivinä hieman helpottaa, kun on pienellä syömisellä. Kun on hyvänä niin ei haittaa, mitä syö : )
        Mutta siis lievempi tapaus ja olen saanut itseni paremmaksi itseäni "testaamalla" ja hellemmillä "lääkkeillä" : )

        Dassa: Mitä olet tarkalleen ottaen syönyt/jättänyt syömättä ja mitä vitamiinejä olet popsinut? Oletko joutunut aloittamaan "oikeaa lääkitystä" laisinkaan? Minkälainen tuo akupunktiohoito on, mitä pitää sisällään? Kiinnostaisi kovasti kokeilla itsekin. :)


    • Kiva jäbä

      Huoml lukekaa viesti

      Jos on lääkityksenä korttison niin kannatta syödä kalkkia ja d vitamiinia joka päivä koska lääkitys tekee sen että tarvitsee ennenmän sitä koska se lisää vastustus kykyä

    • ruokavaliosta
    • Läheltä seurannut

      Lääkäri Rauli Mäkelä on kirjoittanut kirjan reuman vaihtoehtoisista hoitomuodoista. Yksi luonnonlääke reuman hoitoon voi löytyä D vitamiinista. sitä pitäisi ottaa 100 mikrog/pv.

    • uskoakovaiei

      Fodmap ruokavalio on aika hyvä.

      Itse en syö kuin pakolliset lääkkeet väsymykseen ja allergiaan välillä.
      Näin olen pärjännyt 15-vuotta mutta lääkäri ei pidä minusta kun en syö hänen määräämiä lääkkeitä.

    • annikki 18

      Itse olen tullut tietoiseksi reumastani vasta 4v sitten ja sain siihen heti ohjeet vhh ruokavaliosta.Mutta kaikkia vihanneksiakaan ei voi syödä esim mulle ei sovi tomaatti ,papria ja perunat .Tänä kesänä vasta tulin lukeneeksi jostain lehdestä näistä ,että ovat reumaatikolle huonoja ja kun jätin ne pois,niin taas särkyni vähenivät.Olen syönyt varsinkin tomaattia ja paprikaa aika paljon ja aina ihmettelin ,että mistä ne välillä putkahtavat.Perunaa en ole syönyt ,kun sen olen tiennyt kuuluvan kiellettyyn ryhmään. Sika-nautajauhelihaa käytän kerran /2 viikossa ,muuten kalaa ,kanaa yms.En käytä enää mitään särkylääkitystä ja hyvin olen pärjännyt.Sokeri on tieysti ollut alusta asti pois ja käytän vain steviaa sekä tietysti vielä voita ,sekä hyviä öljyjä

    • annikki 18

      Siis minä ainakin olen saanut ja muutaman kaverini pitkän mietiskelyn jälkeen kokeilivat ja apu tuli siis vhh ruokavaliosta.Onhan siinä jotain ,mitä vielä muuta joutuu tehdä joillan,mutta pääosin se vie säryt. Kannattaa ainakin kokeilla.Ei valtavien lääkkeiden syöntikään kuitenkaan paranna ja kun syödäkkin pitää ,niin syö samalla oikein

    • ruokavaliosta apua

      Eikö kukaan ole kokeillut gluteenitonta ja maidotonta? Minä aloittaisin sillä jos olisi reumatulehdus.

      • Trexan

        Olen kokeillut. Ei vaikutusta.


      • ruokavaliosta apua
        Trexan kirjoitti:

        Olen kokeillut. Ei vaikutusta.

        Minulla itsellä on alkava nivelrikko, ja olen voinut selvästi paremmin siirryttyäni gluteenittomaan-maidottomaan. Tai voihan se johtua muustakin.

        Noita ruokavaliosuosituksia vaan näkee enempi reumaan ja yksi niistä on tämäntyyppinen, lisäksi aika paljon muita potentiaalisia poissuljettavia, mutta onneksi minun ei ole tarvinnut vielä kokeilla niitä. Vieroitusoireita kun tuli tästäkin.


    • Apua niveliin

      Olen kuullut, että ainakin nivelrikkoon auttaisi Helhetshälsan MSM.
      Äidilläni on nivelrikkoa ja hän alkoi käyttää tuota tuotetta ja sanoi, että siitä on ollut apua kipuihin.
      Kun aloitti ja tuolloin oli kovia kipuja sorminivelissä, aloitti heti isolla annoksella.
      Ylläpitoannos on sitten pienempi silloin kun ei juuri kipuile.

    • gluteeniton

      MInulla on diagnosoitu spondyloartripatia noin 10 v. sitten. Olen ollut gluteenittomalla dieetillä kohta kolme vuotta. En olisi voinut uskoa miten suuri vaikutus sillä on ollut. Lähes kaikki kivut ja jäykkyys ovat poissa. Tulehdus on rauhoittunut. Trexanista en ole kuitenkaan päässyt eroon. Sitä harmittelen,että aikoinaan aloitin tämän lääkityksen. Jos olisin tiennyt ruokavaliosta, en ehkä olisi joutunut koskaan aloittamaan sitä. Tuttavani samantyyppisillä oireilla aloitti myös gluteenittoman ja on siitä lähtien pärjännyt ilman mitään lääkkeitä. Suosittelen kaikille. Ei ole humpuukia. Olin mukana tutkimuksessa, jonka tuloksena todettiin yli 80% reumapotilaista hyötyvän ruokavaliohoidosta. Miksi tavan reumalääkärit eivät kerro tästä?

    • Nivelreuma mullakin

      Hei asiantuntija, osaatko suositella lääkäriä Virosta tai Malagan liepeiltä Espanjasta?
      Haluaisin kovasti lähteä tuolle tielle.
      Suomalaiset reumatologit on nyt niin nähty, enkä yhdellekään suostu enää menemään.
      Olen ollut nyt omalla extreme raakaruokavaliollani ( & juicing) 2 vuotta ja vaikka juuri kuvista näkyi, ettei tänä aikana ole yhtään eroosiota tapatunut, niin kapsahti taas reumatologilta solumyrkkyresepti kouraan. Siis siitä huolimatta että itse näki ettei ole lainkaan pahentunut! syökööt itse myrkkynsä. On ne niin aivopestyjä että huh!

    • Txtuunub

      Aloittajan lääkkeet on hyviä. Kannattaa syödä.

    • helpottunut_onnellinen

      Olen n. 20 v kärsinyt oireista, ikäni on 47. En tiedä miksi, mutta tuore inkivääri on jäänyt kokeilematta aiemmin ja nyt olen viikon sitä syönyt. Ihme ja kumma, se tuntuu toimivan. Katsotaan nyt, josko tämä on väliaikaista, mutta minulla oireet on melkein kokonaan pois ja tulehdukset alhaalla, kasvisruokavalio minulla jo on. Voin syödä hieman jopa possua ja vehnää, mutta ei paljoa. Gluteenista ilmeisesti minunkin oireeni pahenevat. En saarnaa yksittäisen ruoka-aineen puolesta, olen itsekin hämmästynyt että tilanteeni voi helpottua. Olen tässä todennut taas saman kuin monesti aiemmin, että "voi kun terveiden elämä on helppoa", niin paljon terveemmäksi tunnen nyt itseni. 2-3 cm palan olen sauvasekoittimella jauhanut veden sekaan per päivä, en kuumenna, koska pelkään kuumennuksen huonontavan inkiväärin laatua. Olen tosi onnellinen uudesta terveestä olostani. Ehkä tämä terveys on vain väliaikaista, mutta upeaa on jokainen parempi päivä ollut. En olisi uskonut. Paremmin toimii kuin tulehduslääke. Kunpa kaikki löytäisivät helpotusta ja apua yhtä lailla kuin minä, olen tosi kiitollinen. Tuntuu kuin olisin helvetistä pois päässyt.

    • fgdfhghg

      En lue pitkää ketjua, mutta haluan mainita Gersonin terapian. Charlotte Gerson mainitsi mm nivelreuman yhtenä autoimmuunisairautena, jonka Gersonin luomuruokaterapia voi parantaa. Hän on loistava puhuja, jätän hänet kertomaan itse. Youtubesta löytyy luentoja.

    • voi-on-aina-voita

      Nivelreuma on autoimmuuninen sairaus, kuten useimmat krooniset sairaudet. Tähän syynä on viljatuotteet. On hyvin yksinkertaista kokeilla VHH:n ruokavaliota kuukauden pari. Ei siihen kuole eikä maksa mitään, mutta tulokset on todennäköisesti hämmästyttävät.
      Toinen syy nivelreumaan on rasvan puute, Nivelet ei saa luonnollista voitelua, jos on koko ikänsä vältellyt rasvaisia tuotteita kuten maitotuotteita
      Kannattaa lukea kirja VAARALLISET VILJAT

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe