tytöille nimet!!!

aaappuuuaaaaaa

Meille syntyi kaksostytöt ja nimiä yritetään nyt keksiä. Tytöt jo 2kk ikäisiä joten nyt olis jo ehkä korkea aika ne nimet löytää :) Kolme lasta on ennestään ja ovat nimiltään: Jere Anton Elias, Sara Krista Maria ja Mira Iida Emilia.
Jotain samantyylisiä nimiä etsitään tytöille, mutta ei se niin justiinsa ole. Mieleen tulee aina vaan sellasia nimiä mistä en tykkää. Mies on ehdottanut Ainoa ja Elliä ja ne on tosi kauniita nimiä kumpikin, mutta ei kuitenkaan. Eli niistä on jo luovuttu... Jotain ns. uudenaikaisia nimiä haluttaisiin. Itse en keksi mitään! Apuja! 3 nimeä pitää olla. Huomaatte varmaan että lasten etunimet on hyvinkin "samaa sarjaa" kun niissä on kaikissa tuo r-kirjain ja ovat tollasia lyhyitä kaikki. Kuitenkaan tyttöjen nimille ei ole mitään säännöksiä että pitääkö olla samaa sarjaa kuin sisaruten nimet, ei siis pidä olla. Kunhan nyt ei ihan eri maata ole kuitenkaan. Lyhyet nimet saisi olla. Kiiitos! :)

15

504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tai sekoitellen

      Riia Ella Annika ja Iris Lotta Amanda
      Sofi Siiri Helmiina ja Sini Meeri Elmiira
      Kiti Moona Kamilla ja Nita Milla Kirsikka
      Essi Anna Elisa ja Iisa Emma Alisa

    • Primrose

      Vera Elli Sylvia ja Nora Aino Sofia.

      Muita: Aura, Cara, Eira, Jarna, Laura, Siru,

    • Mauriina

      ainakin silloin, kun niille on tosi tarvis. Kaksosille ei kannata antaa tiku ja taku-nimiä tyyliin Mari ja Sari, vaan yksilölliset nimet. Nimet saanevat silti alkaa samalla alkukirjaimella? Tässä joitakin ehdotuksia ensimmäisiksi nimiksi:

      Arja ja Auri
      Erja ja Eira
      Ira ja Irma
      Maire ja Martta
      Mari ja Meeri
      Petra ja Pirja
      Sere ja Sirja
      Veera ja Virva

      Toisiksi nimiksi on helppo keksiä sopivia nimiä esim: Arja Eeva Lauriina ja Auri Essi Marjaana.

    • Nimikki

      Kira Miisa Amanda (tai Amalia) ja Vera Oona Sesilia

      tai

      Tara Liina Sofia ja Nora Aada Miranda

      tai erilaisemmat

      Lili Åsa Ilona ja Lumi Edit Kasandra
      tai
      Inka Elina Pauliina ja Ada Siiri Vilhelmiina

      • kaksosille nimiehdotuksiksi...

        Kiia Edit Marjukka ja Inka Suvi Juliaana/ Juliana
        Riia Elli Aurora ja Nora/Noora Heli Pauliina
        Essi Krista Linnea ja Iisa Venla Orvokki
        Meri Tuija Ilona ja Iina Satu Kamilla
        Ida Siiri Vilhelmiina ja Ulla Emmi Miranda


    • Täti

      Rosa Lilja Viola ja Taru Helmi Linnea

      Enna Maija Anelma ja Iina Kaisa Matilda

      Aini Pihla Justiina ja Oona Kaisla Elviira

    • Nimitäti

      Meri Anna Olivia.
      Siru Veera Agata.


      Klara Milja Aleksandra.
      Edit Kukka-Maaria.

      Kira Marja Helena.
      Rita Tilda Amanda.

      • alkuper.

        En tiedä miksi, mutta jotenkin keräilin ehdotuksista sellasia nimiä mitkä on sitä samaa sarjaa muiden lasten nimien kanssa, vaikka ei sillä pitänyt väliä olla :) Tässä lemppareita:

        Vera, Nora, Rosa, Kira, Taru ja Meri. Toisia nimiä en ole keksinyt kyllä... Ihan ykkös vaihtoehdot noista on ehkä Vera ja Rosa (tai Nora). Haluisin toisiksi nimiksi jotkut vähän erikoisemmat nimet... Mutta on vaikea keksiä. Keksittekö vielä jotain osuvaa? :)


      • Täti
        alkuper. kirjoitti:

        En tiedä miksi, mutta jotenkin keräilin ehdotuksista sellasia nimiä mitkä on sitä samaa sarjaa muiden lasten nimien kanssa, vaikka ei sillä pitänyt väliä olla :) Tässä lemppareita:

        Vera, Nora, Rosa, Kira, Taru ja Meri. Toisia nimiä en ole keksinyt kyllä... Ihan ykkös vaihtoehdot noista on ehkä Vera ja Rosa (tai Nora). Haluisin toisiksi nimiksi jotkut vähän erikoisemmat nimet... Mutta on vaikea keksiä. Keksittekö vielä jotain osuvaa? :)

        Onkohan näimä niitä "erikoisempia", mitä etsit?

        Luna Silvia
        Usva Aurora
        Maiju Mimosa
        Minja Melina
        Edla Olivia
        Stina Adele
        Jade Helmiina


      • vii.
        alkuper. kirjoitti:

        En tiedä miksi, mutta jotenkin keräilin ehdotuksista sellasia nimiä mitkä on sitä samaa sarjaa muiden lasten nimien kanssa, vaikka ei sillä pitänyt väliä olla :) Tässä lemppareita:

        Vera, Nora, Rosa, Kira, Taru ja Meri. Toisia nimiä en ole keksinyt kyllä... Ihan ykkös vaihtoehdot noista on ehkä Vera ja Rosa (tai Nora). Haluisin toisiksi nimiksi jotkut vähän erikoisemmat nimet... Mutta on vaikea keksiä. Keksittekö vielä jotain osuvaa? :)

        Vera ja Rosa olisivat kauniit ja sopivasti erilaiset nimet kaksostytöille! Myös Taru ja Meri olisivat kivat, koska molemmilla on merkitys :) Näihin ja muihin suosikkeihinne toisia nimiä:

        Vera Mariela/Malviina
        Rosa Livia/Armiida
        Kira Katinka/Jolanda
        Taru Tuulia/Melissa
        Meri Mataleena/Alissa
        Nora Elena/Katriina/Natalia

        Oliko mitään kivaa?


    • tässä muutama ehdotus

      Jere, Sara, Mira ja...

      Tiia ja Sini
      Ronja ja Jonna
      Iina ja Essi
      Kati ja Milla
      Venla ja Oona

    • xerttu

      Kaksosille

      Siri Anna Sofia
      Lara Emma Fiona

      Nora Elli Susanna
      Kira Aino Karoliina

    • kissus

      Olethan lukenut maistraatin ohjeen:
      "Lapsen vanhempien tai huoltajan on ilmoitettava lapsen nimet ja äidinkieli väestötietojärjestelmään kahden kuukauden kuluessa lapsen syntymästä."

      Eli nimet olisi jo pitänyt ilmoittaa seurakuntaan/maistraattiin, jos lapset jo ovat kahden kuukauden ikäisiä.

      • alkuper.

        tytöt on siis melkein 2kk.. 1½ viikkoa vielä aikaa.
        Nimet on päätetty pienen pohdinnan jälkeen. Löydettiin ehdotuksienne joukosta paljon kivoja nimiä ja sitten vähän yhdisteltiin ja väänneltiin ja käänneltiin niitä, niin hyvät nimet sieltä löytyi. Ja vaikka niitä ei kauaa olla mietitty niin kyllä ne kuulostaa tosi kivoilta ja tykätään, eli nimiksi tulee: Rosa Edit Amanda ja Vera Enna Olivia. Kiitos kaikille avusta :)


      • äiti0709
        alkuper. kirjoitti:

        tytöt on siis melkein 2kk.. 1½ viikkoa vielä aikaa.
        Nimet on päätetty pienen pohdinnan jälkeen. Löydettiin ehdotuksienne joukosta paljon kivoja nimiä ja sitten vähän yhdisteltiin ja väänneltiin ja käänneltiin niitä, niin hyvät nimet sieltä löytyi. Ja vaikka niitä ei kauaa olla mietitty niin kyllä ne kuulostaa tosi kivoilta ja tykätään, eli nimiksi tulee: Rosa Edit Amanda ja Vera Enna Olivia. Kiitos kaikille avusta :)

        keksitte tytöille..mä ehdotin miehelleni edít ja enna nimiä muttei lämmennyt :(


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      305
      782
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      589
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe