Passat TDI 2.0 -07 jätti tielle jo toisen kerran

tmi12

..puolen vuoden sisään. Diagnoosi: pumppusuutin rikki. Keväällä sama juttu. Osan hinta 500€.
Joko vaihtoon vai laitattaa kaikki loput suuttimet samantien(1500€)?

64

16761

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - Luxline -

      Eikös se 2,0 TDI ole commonrail???... taisitpa keksiä tuo omasta päästä!

      • tmi12

        Ei ole vielä Common Rail, vaan TDI PwD malli.


      • Weimari

        Oletpa todella kumma kun alat itse arvata suuttimen tyyppiä ja laitat asiasta kysyvälle avuliaan aatun vastauksen. Fakta on ihan selvä 2.0 TDI polttoainesuutin vuotaa sähkönsä maihin. Näin kun käy, ei voi muuta tehdä kuin kärrätä jollain vehkeellä alan korjaamoon.


      • Pumppari

        Huhhuh, et näköjään Luxline tiedä volkkarin autoista kovinkaan paljoa. Kommenttia sen sijaan kyllä piisaa. Tuo on PD eli Pumpe Duse -kone.


    • tielle!

      Taisit keksiä omasta päästäsi tuon jutun. Nimittäin pumppusuuttimen rikkoutuminen ei jätä autoa tielle. Kolmella pytyllä mennään vaikka tuhat kilometriä. Commonrail-dieseleissä sen sijaan matka tyssää jos yksikin suutin vuotaa.

      Kirjoittamasi sepitykset sopivat kyllä hyvin tämän foorumin luonteeseen.

      • tmi12

        Kai se sitten on Commonrail. Tuossa vielä kuva laskusta joka tehtiin aikaisemmin:
        http://kuva.us/images/lasku.jpg
        Auton malli siis TDi PowerDiesel 125kW Comfortline DSG-aut.
        Kyseinen vika ei siis ilmeisesti kovin yleinen? vaikka kohdalle sattunut näin lähekkäin kaksi kertaa.


      • ..........
        tmi12 kirjoitti:

        Kai se sitten on Commonrail. Tuossa vielä kuva laskusta joka tehtiin aikaisemmin:
        http://kuva.us/images/lasku.jpg
        Auton malli siis TDi PowerDiesel 125kW Comfortline DSG-aut.
        Kyseinen vika ei siis ilmeisesti kovin yleinen? vaikka kohdalle sattunut näin lähekkäin kaksi kertaa.

        niin ei se ole commonrail.


      • piezo

        muuten jättää tielle.jos viallinen suutin tehdään virrattomaksi niin sit käy kyllä niillä 3.syl


      • Kokemuksen rintaääni

        Pari kertaa tuli itsekin viime vuonna jäätyä tien päälle, juurikin pumppusuuttimien takia. Auto VW Passat 2.0TDI -05 (ajettu 150 000 km).
        Nyt kaksi suutinta neljästä vaihdettu, saas nähdään milloin seuraava laukeaa...


      • Weimari
        piezo kirjoitti:

        muuten jättää tielle.jos viallinen suutin tehdään virrattomaksi niin sit käy kyllä niillä 3.syl

        Vai että tien päällä tehdään piezo-suutin virrattomaksi.
        Kerrohan kuinka sen teen?


      • kokemusta..

        Jos pumppusuutin menee rikki niin matka pysähtyy. Auto ei enää käynnisty.


      • Juttujako

        Tämä kirjoittaja ei tiedä ihan selvästi Wolsvageneista yhtään mitään. Liekö kateellinen japsin omistaja tai sitten teini, joita teksteistä päätellen täällä on useita. Passat on paras nyt, ennen ja tulevaisuudessakin toivottavsti.


      • mese5
        Juttujako kirjoitti:

        Tämä kirjoittaja ei tiedä ihan selvästi Wolsvageneista yhtään mitään. Liekö kateellinen japsin omistaja tai sitten teini, joita teksteistä päätellen täällä on useita. Passat on paras nyt, ennen ja tulevaisuudessakin toivottavsti.

        PASKATTI PITI PYSÄHTYÄ


      • tressuli
        mese5 kirjoitti:

        PASKATTI PITI PYSÄHTYÄ

        Soso tojopeelo!!!!!


    • ............

      provoissa ei ole nykyään mitään tasoa. Menes tojotero takaisin sinne mistä tulitkin.

      • Quo vadis

        Kuulin että ensimmäisistä kaksilitraisista menee suuttimia ja samalla tulee jotain hässäkkää kansien kanssa, kallista kuulemma, samaten öljypumput laukeilee miten sattuu, ja samaten menee sitten moottoreita sitä kautta. Voipi olla melko valmista kauraa sitten autokaupoissa, kun on pyörinyt vähän aikaa ilman öljynpaineita. Voipi olla, voipi olla että ei.


    • Valittaja

      Mitäs tolla sun 2007-mallilla on ajettu? Itse maksatin myyjäliikkeellä takuuajan jälkeen samanikäisestä 2.0 FSI passatista hajonneen lambda-anturin vaihtolaskun 250 € (50.000 km ajettu). Olin sitä mieltä että tavara on ollut uudesta asti virheellinen eikä ole kestänyt sitä mitä siltä voi kohtuudella odottaa (Kuluttajasuojalain mukainen virhevastuu). Myyjäliike ymmärsi näkökantani ja korvasi 100%. Olisin vienyt Kuluttajariitalautakuntaan mikäli ei olisi tullut korvauksessa vähintään 2/3 vastaan. Yritysasiakkaalla ei toki ole kuluttajansuojaa...

      • tmi12

        190.000km mittarissa jo. Maahantuoja maksoi onneksi 2/3 laskusta tällä kertaa.


    • Valittaja

      Onhan tuo 190.000 km sellainen lukema että siinä jo saa jotain pientä mennäkin rikki, ei kyllä noin isoja juttuja... Itse sanoisin että ei tuota kannata nykyisillä arvonalennuksilla laittaa kiertoon jos muuten autosta tykkää eikä kilsat näy päällepäin, 5000-6000 € lähtee uuden 30.000 € auton arvosta vuodessa, aika paljon saat remonttia tehdä sen edestä.

      • paskuuna

        250tkm ja menee kaikki 4 suutinta.... elämä on, Ja tielle jää!


      • jepjeps
        paskuuna kirjoitti:

        250tkm ja menee kaikki 4 suutinta.... elämä on, Ja tielle jää!

        Mikähän mun Passatissa on sitten vikana kun ajettu 260tkm eikä mitään muuta ol laitettu kun vauhtipyörä kytkin?


      • 28w
        jepjeps kirjoitti:

        Mikähän mun Passatissa on sitten vikana kun ajettu 260tkm eikä mitään muuta ol laitettu kun vauhtipyörä kytkin?

        millä erottaa parhaiten 2.0 tdi:n kumpi on ?
        siis onko commonrail vai ei ??
        hakusessa on 2006-2008 mut eipä näy noissa ilmoituksissa muuta kuin 125kw 169co2 kumpi sitten lienee??


      • 29W
        28w kirjoitti:

        millä erottaa parhaiten 2.0 tdi:n kumpi on ?
        siis onko commonrail vai ei ??
        hakusessa on 2006-2008 mut eipä näy noissa ilmoituksissa muuta kuin 125kw 169co2 kumpi sitten lienee??

        Cr-koneet tuli 2008 -malliin, mutta vasta kesällä 2008. Jos auto otettu käyttöön ennen 6/08, on syytä olettaa että ei ole vielä cr-koneella.


    • hyvitystä

      Vaadi hyvitystä myyjältä ja/tai maahantuojalta. Takuuajan päättyminen ei poista myyjän virhevastuuta. Tuotteessa on kuluttajasuojalain mukaan virhe, jos se ei kestoiältään vastaa vastaa sitä, mitä kuluttajalla on perusteltua aihetta olettaa. Pumppusuutin on keskeinen osa moottoria. Kahden vuoden ikäisessä autossa pumppusuuttimen särkyminen on poikkeuksellista eli autossa on kuluttajasuojalain mukainen virhe. Tällöin myyjä vastaa vian korjauskuluista oli takuu voimassa tai ei.

      Ellei sopua synny, voit valittaa Kuluttajariitalautakuntaan. Ohjeita löytyy lautakunnan nettisivuilta (www.kuluttajariita.fi). Myös paikkakuntasi kuluttajaneuvoja auttaa asiassa. Valitin viallisen sähköjohdon aiheuttaman vaurion korjauskuluista. Auto oli 3,5 vuoden ikäinen ja sillä oli vian ilmetessä ajettu 150.000 km.Takuu oli päättynyt 1,5 vuotta aiemmin. Voitin riidan, kuluttajariitalautakunta suositti myyjää korvaamaan minulle osan syntyneistä kuluista. Myyjä korvasi.

      Prosessi kestää noin 1,5 vuotta eikä maksa sinulle mitään. Paperisota kannattaa tehdä kunnolla. Lautakunnan suositus ei juridisesti sido myyjää. Silti suurin osa autoliikkeistä noudattaa lautakunnan suosituksia, koska muuten päätyvät ns. mustalle listalle. Korvausta kannattaa vaatia yhteisvastuullisesti sekä myyjältä että maahantuojalta. Näin etenkin, jos olet ostanut autosi joltain pikkufirmalta.

      Ensin kannattaa kuitenkin keskustella myyjäliikkeen tai maahantuojan kanssa. Saattavat hyvinkin suostrua korvaamaan ainakin osan kustannuksista.

      Vaikka myyjä vetoaa takuuajan päättymiseen, ei kannata lannistua.

    • viimeinen pisara vw

      sama vka myös mulla 07 4veto ajettu 173000 kuukauden välein pumppusuutin rikki ensimmäinen remontti 1850 sähkösarjan ja imusarjan vuodon takia. 1 kk päästä sama juttu . nyt pääsi vähän väemmällä. pelkkä suutin 575 ja työt yhteensä 920 € Liäsi 200 kmhinaus kotiin keskellä yötä.
      huomenna lähdössä työ matkalle lappiin. en uskalla tuolla lähteä ,vaan otan pojan yli 300 ajetun opel vivaron alle.

    • VAG hoitaa hommat...

      Hei! Ette ole yksin tämän pumppusuutinongelman kanssa. Minulla 2.0 TDI BMN (125kW) vm 2007, ajettu 93tkm ja poks! Eka suutin meni, koska menee seuraava? Maahantuoja ei ole tullut vielä vastaan mitenkään, remontin hinta 1300 Euroa.

      Miten olis jonkunlainen "joukkokanne" asiasta kuluttajaviranomaiselle?

      • vw tdi

        Oliko kaikki autosi huollot tehty merkkiliikkeessä? Jos on tehty niin kyllä maahantuojan pitäisi korvata 70 prosenttia suuttimesta.


    • VAG hoitaa hommat...

      2 edellistä öljynvaihtoa suoritettu AD-huollossa. Ei vaikuta pumppusuuttimen kestoon millään tavalla. Tavarassa on edelleen virhe!!! Valmistaja tai maahantuoja ei voi livetä vastuusta keksimällä ehdoksi merkkihuollon, jolla ei ole vaikutusta siihen että tavarassa on edelleen VIRHE! Nyt lähtee asia kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Voin kertoa sitten joskus miten kävi. Minulle korvauksen suuruudella ei ole merkitystä, pääasia on se viesti minkä valmistaja ja maahantuoja haluavat asiasta antaa.

      • osssss

        Asialinja.


    • ei enää...

      Mulla 08 malli (125 kW, PWD) jätti tielle samasta syystä loppuvuodesta mutta meni takuuseen... On ollut niin perhanaasti murheita että eivät tainneet enää uskaltaa tapella. Mene ja tiedä. Taitaa lisäksi vaikuttaa melkoisesti mihin huoltopisteeseen auto päätyy. PK-seudulla maahantuojan (VV-auto) omissa pisteissä ei ainakaan mene mikään takuuseen. Pitää toivoa, että auto hajoaa seuraavankin kerran jossakin muualla. Vielä on kolme suutinta vaihtamatta ja kyllähän tuo kerran vaihdettu vauhtipyöräkin alkaa jo olemaan tiensä päässä.

      Tarkastelkaahan kaikki farkkujen omistajat takaluukkua. Ruostuu jossakin välissä varmasti. Alkaa takavalojen reunoista ja sen jälkeen tulee pisteitä sinnesuntänne.

      Oikein hirvittää kun aikanaan joutuu pommin vaihtamaan seuraavaan. Ottaakohan sitä kukaan muu kuin Volkkari?

      • markkinointi

        Koko tämä keskusteluketju todistaa sen että hyvällä markkinoinnilla saadaan mielikuvia aikaiseksi, ei kai muuten oltais volkkaria ostettu?


      • osssss

        issellä touran ruostuu samasta kohdasta.vm 2004.korjaisikohan merkkiliike.


    • Haluttu auto

      Ja todistaa myös sen, miksi haluttavuudeltaan hyvä auto muuttuu asiakastyytyväisyysmittauksissa keskimääräistä huonommaksi. Mutta kauppa käy näinkin ja (merkki)huoltomiehet pysyy leivässä, niin ei muuta kuin pommit kiertoon seuraavalle.

    • VAG hoitaa hommat

      Harmi vaan että uusien pommien kysyntä heikkenee jatkuvasti, syytä ei tarvi etsiä tutkimuksista tms vaan kuuntelemalla asiakkaita, nyt jo entisiä sellaisia. Minun tapaukseni lähti kuluttajariitalautakuntaan käsiteltäväksi myyjäliikkeen jääräpäisyyden vuoksi. Arvatkaa kerronko kaikille tutuille tästä liikkeen hyvästä asenteesta kuluttajia kohtaan? Niinpä...

    • passatex

      Jännä juttu kun vaihdoin oman Passattini pois niin kukaan ei uskonut miten paska se oli. Toisaalta on surullista lukea näitä viestejä täältä ja muilta palstoilta VW:n huonosta laadusta, toisaalta onnittelen itseäni että sain sen ajoissa pois käsistäni ja sain siitä vielä kohtuu hyvityksenkin. Onhan niitä hyviäkin yksilöitä mutta riski ostaa käytettynä on liian suuri. Hinnan täytyy olla enemmän kuin kohdallaan...

    • VAG hoitaa hommat

      Niin siinä sitten kävi että myyjäliike joutui korvaamaan n. 50% kuluista. Korvasi lopulta kyllä mukisematta kun tuli kuluttajariitalautakunnan päätös asiaan. Ääni muuttui liikkeen edustajalla puhelimessa. Aika turhaa oli enää mielistellä, liike ja merkki/merkit vaihtoon, auto kiertoon...

    • Klade Hesasta

      Minun 2008/03 125kW:n Passatistani meni viimeviikolla jo toinen pumppusuutin 92.000 kilometrissä. VW:n liikkumisturva kustansi hinaukset, taksimatkat ja sijaisauton. VW:n tehdastakuu kustansi suuttimen töineen 100%:sti. Kustannuksia tuli ainoastaan sijaisauton bensoista ja lisävakuutuksesta yht. n.35e. Vaivasta ja hatutuksesta sain ajovalojen säädön reilusti ylemmäksi toleranssien puitteissa.

    • saat kuvaa klikkaam

      Ne korvaavat mielellään, koska pumppusuuttimissa ei oikeasti ole vikaa vaan johtosarjassa. Vaihtavat suuttimia ristiin rastiin. Ja mikäs siinä kun ovat ehjiä.

    • Vetovehje

      175000 Ajetusta audi a4 170hv 2.0 tdi:stä hajos myös suutin. Siihen paikkaan jäi tielle. Auto on -07vm. Ei ole common rail vaan pumppusuutin vehje. Suutin ei millään lailla kulunut vaan meni oikosulkuun. Jos yksikin suutin menee oikosulkuun, ei ecu ohjaa enään yhtäkään suutinta. Eli auto jää siihen paikkaan eikä käy kolmella! Auto lähti hinurilla laakkoselle ja tehdas takuu korvasi 100% uuden johtosarjan, suuttimen ja työt. Eikä ollut edes viimeksi merkkiliikkeessä huollettu! Sillä se öljynvaihtoväli ei paljon merkitse suuttimen sähkövikaan. Ei kannata jakaa rahaa vaikka sitä kovin pyydettäsiin..

    • ASD

      Mulla 195 000 km ajettu VW passat 2.0 tdi 140 hv 2007 auto ostettu 2011 helmikuussa Saksasta autoliikkeestä. Nyt viikko sitten pumppusuutin sanoi poks...voinko mahdollisesti saada tuosta jotain korvauksia jos voin niin mistä kannattaa lähteä kyselemään?

      • osssss

        Parasta soittaa kuluttajaoikeusneuvojalle jos pikaista neuvoa tarvii.


    • ???

      No mihinkäs se Passatti sitten lähti, kun sut oli jätetty tielle? Vai jäikö se Passatti sun kanssa sinne tielle?

    • lapinreissu

      298 000 ajettu 2.0 2006 Passatti ja suutin lasahti. Matka loppu siihen ja korjaus osineen päivineen 960 euroa.

    • nnln

      siemensin valmistamia osia jotka eivät kestä.

    • Petteri

      Meikällä -08 A4 170hv 2.0l TDI. Tänä aamuna pussahti kolmas pumppusuutin... Kaikki kolme on hajonneet 4000 km sisään...

      Audi on tosin maksanut kaiken 100% ja nyt tällä viimeisellä kerralla, ne vaihtoi myös sen viimeisen suuttimen.

      Toivottavasti tämä leikki loppuu nyt.

      • ehkä ex-audisti

        Petteri!!
        Taitaa olla mul sama suutin ongelma. Vikalokist selvä herja: suuttimien sähkösyöttö oikosulussa. -08 A4 170hv 2.0l tdi, ajettu 87 000km

        Voisitko auttaa kertomalla, miten toimit jolla sait tehdastakuun piiriin. Liikkeen mukaan takuut mennyt? Kuluttajasuojaan yhteys??

        Kiitos jo etukäteen!


    • MHä

      Mo!
      ... multa meni kanssa viikko sitte suutin ja 2007 touran 170hv tdi kyseessä. Olen auton toinen omistaja, ja ensimmäinen omistaja vaihdattanut jo aiemmin yhden. Nyt kilsoja 160tkm. Laakkonen mainitsi ensin että maksaa 420€ suutin ja työt päälle, yht ~800€. Selvitin onneksi etukäteen asiaa kun rupesi ihmetyttämään että voiko näin uusista autoista ruveta noita hajoamaan (sain tiedon entiseltä omistajaltakin samalla). Menin Laakkoselle ja vaadin että hoitaavat asian maahantuojan kanssa. korvasivat 100%. Ainut että auto oli viikon siellä huollossa kun EGR meni kolmatta kertää ainakin vikamuistin mukaan.. Senkin vaihtoivat varaosatakuun piiriin koska edellinen hajosi syyskuussa 2011, ja osilla on 2v takuu. että pirun hyvää on laatu. Nyt en saanut paperiita että onko johtosarjaa vaihdettu, mutta palaan asiaan taas koska auto ei käynnisty hyvin aamuisin. se hukkaa polttoaineen jonnekkin kannesta tai paineen alussa. Kun seisoo yön yli niin ei käynnisty normaalisti, ero ei ole suuri mutta huomattava. Kun sillä ajelee ja parikin tuntia ajon jälkeen vielä lähtee aivan eri tavalla. Onko muilla näitä vikoja myös kesäisin?

    • provoilija......

      Golffari vois vastailla tähän kysymykseen. Hän kun on vakaasti sitä mieltä, ettei volkkareissa ole minkäänlaisia vikoja. Ne, jotka muuta väittävät, ovat pelkkiä provoilijoita.

    • kananpää

      2,0 tdi 480000 eikä yhtään suutinta vaihdettu käy ja kukkuu hyvin

    • VW on antanut nyt keväällä 2012 100% takuun 8v vanhoille pumppusuuttimille eivätkä maksa takautuvasti hyvitystä niille jotka ovat maksaneet suuttimen vaihdosta ennen tätä 8v takuu päätöstä.

      • KRX

        niin kuuluu hyvältä! mistä olet kuullut tämä, tai missä voi lukea tästä päätöksesta?


      • NJake

        Mulla tais mennä kans suutin kesken ajon 170vh -07 TDi passatista. Ajettu on 161tkm. Mistä saan kättä pidempää, että saisin suuttimen takuuseen vaihdettua?


      • NJake
        NJake kirjoitti:

        Mulla tais mennä kans suutin kesken ajon 170vh -07 TDi passatista. Ajettu on 161tkm. Mistä saan kättä pidempää, että saisin suuttimen takuuseen vaihdettua?

        Vastaanpas itelle...

        Eli suutinhan se tosiaan oli mennyt. Samalla tarkistivat, että onko muutkin pumppusuuttimet samaan vikaherkää sarjaa ja kyllä oliha ne. Nyt sitten vaihdetaan 100% maahantuojan piikkiin kaikki 4 pumppusuutinta kerralla. Ja voin kertoa, että kyllä helpotti saada tuo tieto.


      • Trike

        Oletko kuullutt tai tiedätkö ????


    • Pantteri1

      COMMONRAIL
      Olen ajatellut tätä commonrail systeemiä joka sammuttaa moottorin kerralla suutin vian takia.onhan varmaa että se on yleisvika mitä tapahtuu mikäli lähdetään autolla jossa on kyseinen ruisku järjestelmä pohjoiseen -30 pakkasta pieniä lapsia autossa puhelin ei ole kenttä alueella autoja ei ole tulossa joten pieni suutin vika jättää tämän porukan jäätymään.ja kyseessä on tunnettu yleisvika eikä kyseisen kuka ottaa vastuun.mikäli tämmöinen asia tapahtuisi usa.ssa niin ei varmaan riitäisi että auton huoltopiste korvaisi suuttimen. Joten kaikkia automerkeistä huolimatta missä on kyseinen järjestelmä pitäisi varoitaa.että autolla kannattaa ajella alueilla jossa on puhelin kantavuus. Tietenkin autoon voi tulla vikoja ja auto sammuu. Mutta kun katsoo tilaston niin,tykkään että tämä suutin vika on yleisvika ei suinkaan riitä että joku myyjä sanoo että ei meidän autoissa.koska on olemassa erittäin hyvät tilastot joka auto merkistä . Tuomar katsoo jos se on yleis vika tai ei.mielestäni auto voi ilmoittaa viasta ja että otettava huolto pisteeseen välittömästi yhteyttä .MUTTA EI S,,,,,,,SAMMUA JA JÄTTÄÄ IHMISIÄ SURMANSUUHUN,touranin omistaja

      • ap_rautio

        ei ole tullut velä vastaan yhtään tapausta jossa commonrail koneella oleva vw audi seat tai skoda olisi suutin vian johdosta jäänyt tielle.sen sijaan esim 2.0tdi PPD jättää telle jos pumppusuutin menee rikki. siihen muuten kannattaa rakentaa sellanen adapteri siihen pumppusuuttimen johtosarjaan että pystyy teien päällä katkomaan virrat joka suuttimelta erikseen ilaman kopan purkua


      • Rosvari
        ap_rautio kirjoitti:

        ei ole tullut velä vastaan yhtään tapausta jossa commonrail koneella oleva vw audi seat tai skoda olisi suutin vian johdosta jäänyt tielle.sen sijaan esim 2.0tdi PPD jättää telle jos pumppusuutin menee rikki. siihen muuten kannattaa rakentaa sellanen adapteri siihen pumppusuuttimen johtosarjaan että pystyy teien päällä katkomaan virrat joka suuttimelta erikseen ilaman kopan purkua

        Kuka hullu rupee tien poskessa tutkiin jotain suutinvikoja? HALOO!


    • laatuauto..

      Muistan että 90 luvulla oli volkkari ihan kestävän auton maineessa ellei jopa paras. Miten voi laatu mennä näin huonoksi ja vaikka kaikki sen tietävät niin silti ostetaan uusia passatteja... Minulla on 05 mallinen "itä" diisseli ja juuri on tulossa mittariin 300 tkm täyteen, autolla oli ajettu 120 tkm kun sen ostin ja norm huoltojen ja jarrupalojen/levyjen lisäksi ei ole tarvinnut mitään remonttia tehdä, ei hajoa suuttimet, ei vauhtipyörät eikä ole yhtään koiranluutakaan tarvinnut vaihtaa. Passatin kun omistaa niin norjan kalareissut tarvii varmaan tehdä vuokra autolla että pääsee myös takaisin.

      • pumppusuutinko?

        Onko Passat Luxline 1.9 TDI 77 kw Powew Diesel 2009 pumppusuutinvehje?
        Semmonen olis kiikarissa, mutta näitä lukiessa alkoi pelottaa.
        Itellä ollut uudesta asti 1999 mallin 1.9 TDI 110hv, mittarissa 412tkm, ei mitään moottoriongelmia tähän asti. Tekis vaan mieli hieman nuorentaa.


    • Takuuhuijausta

      Minulla 2007 Passat 2,0 TDi Powerdiesel. Kun autolla oli ajettu 65 tuhatta, auto sammui
      normaaliajosta ja jätti tielle. Ei käynnistynyt. Liikkumisturva oli ja auto hinautettu paikalliseen
      Keminmaan Pörhön autoliikkeeseen (valtuutettu VW huolto). 1 sylinterin pumppusuutin kuulemma mennyt
      oikosulkuun. Kertoivat Pörhöllä, että korjaus menee minun piikkiini, koska, huolimatta vähäisistä
      ajokilometreistä, auto on melkein 4 vuotta vanha.
      Kun asiaa pengoin netistä, huomasin vian olevan yleinen ja tehtaan takuulla korjattavissa, ”havaitsi”
      Pörhön työnjohtaja sattumalla kiertokirjeen maahantuojalta, jossa pumppusuutinviat korjattaisiin
      tehtaan piikkiin. Näin tehtiin, eikä laskutusta tullut. Hyvä kun olin tarpeeksi aggressiivinen silloin.
      Auto kuitenkin heti korjaamolta ensimmäiseen moottoritiekiihdytykseen lähtiessä nyki, kun 3 vaihteella
      kierrokset kävi yli n. 3500. Soitin Pörhölle, jossa samainen työnjöhtaja kertoi rajoittimen menevän
      päälle, eikä asiasta kannata huolestua. Tinkauksesta huolimatta asia jäi tähän.
      Vika jatkui ja jatkui samana, mutta olin jo opetellut ajotavan, että autoa ei vedätellä yli tuon
      kierrosmäärän normaalisti. Välillä se lipsahti ja vika, tai ”VW ominaisuus” ilmoitteli tuolloin itsestään.
      Meni tällä tavoin 40 000 km ja normaaliajosta töihin mennessäni auto sammui ja jätti töihinmenon
      kesken ja minut pakkaseen.
      Auto taas Pörhölle. Nyt sieltä heti soitettaessani kerrottiin, että tehdas on nyt luvannut vaihtaa
      kaikki sen aiemmin vaihdetun pumppusuuttimen malliset suuttimet takuuna uusiin, samanlaisiin
      hyviin malleihin, joka siihen 1 pytylle jo vaihdettiin. Tehdastakuuna. Hyvä.
      Mutta, kun autoa hain huollosta, kerrottiin, että remontti meneekin minun maksettavakseni kaikilta
      muilta osin, kuin niiden 3 muun pumppusuuttimen vaihdosta, koska vika oli juuri siinä 1 pytyn
      kertaalleen vaihdetussa suuttimessa.
      Siitä oli kuulemma joku tappi irronnut, mikä ei petäisi olla edes mahdollista. Ei ole kuulemma
      koskaan vastaavaa tullut eteen, edes maahantuojan tiedossa ei ole ollut vastaavaa sattunut.
      Olivat laittaneet tapin takaisin suuttimeen ja suutin olisi aivan uuden veroinen ja tiukka, joten
      eivät ymmärtäneet syytä. Vaihtoivat kuitenkin ilman suostumustani suuttimen uuteen, eli
      tekivät päätöksen minulta kysymättä. Lupa oli vaihtaa kaikki tehtaan piikkiin vaihdettavat osat.
      Pörhö laittoi huoltoraporttiin mahdolliseksi syyksi ylikierroksia.
      Kun kerroin aiemmasta nykimisistä ja heidän ”kierroslukurajoittimestaan”, he sanoivat, että
      ylikierroksia saa aikaiseksi jos lyö liian pienen vaihteen sisään kovasta vauhdista ja nostaa
      kytkintä. Siis minäkö tuollaisia tekisin, varsinkin, kun auto sammui ajaessani vakionopeussäädintä
      käyttäen.
      Mahdollisen asennusvirheen he torppasivat heti.
      Jä kun VW :llä ei ole päivänkään mittaista takuuta takuussa vaihdetuille osille, ei Pörhökään anna
      heidän ilmoituskensa mukaan 0 hintaisille osille työtakuuta.
      Heidän takuunsa kattaa vain maksetun osan ja maksetun työn.
      Kun pyysin, että osa toimitettaisiin tehtaalle tutkimuksiin, koska vika oli ”mahdoton”, kieltäytyi
      Pörhö, kieltäytyi VV-Auto Oy, (maahantuoja). Ja osa laitetaan tietyn ajan jälkeen roskiin.
      Itse sen pitemmän kyselyn jälkeen olisi voinut lunastaa sen 330 eurolla itselle, mutta kun tappi on
      kiinnitetty, eikä ollut löysä, eikä näillä osilla ole sarjanumeroita, oli tutkimus täysin turha.
      700 euroa meni, kun osa oli takuuvaihdettu ja siten vailla mitään takuuta, vaikka se olisi hajonnut
      jo heti Pörhöltä ulos ajaessani.
      Ja nyt tulee paras kohta: AUTO EI ENÄÄ NYKI !
      On vahva epäilys siitä, että joko Pörhön Autoliike Oy korjasi joko oman asennusvirheensä, tai
      silloin vaihdettu pumppusuutin oli valmistusvikainen !
      Mutta kun VW :n takuuvaihto osissa EI OLE PÄIVÄNKÄÄN TAKUUTA.
      Hyvä Pörhön Autoliike Oy, hyvä VV-Auto Oy ja hyvä yleensäkin saksalainen laatutyö VW

    • hyvä

      Minä vaihdoin edellisen passattini idän ihmeeseen (sieltä venäjän itänaapurista kotoisin olevaan). Kone on 2,0l diesel 94kw. Loppui ylimääräiset korjaamokäynnit heti, esim. pakoputki murtui virtalukon toim häiriö ei poistunut pelkällä lukkosylinterin vaihdolla ym ym, nämä ja monet monet muut viat siis passatissa. Tämä nykyinen kulkimeni lähentelee seitsemänvuoden ikää ja kahtaasataatuhatta kilometriä, käynnistyy yli -30 asteen pakkasessa ilman lämmitystä. Yhdet jarrupalat on vaihdettu vinkumisen takia viimeisen neljänvuoden aikana, (ainut ylimääräinen korjaamokäynti). Kaikki suuttimet toimii moitteettomasti ja kulutus talvella sekalaisessa ajossa (maantie, moottoritie, kapunki) on 4,8 litraa sadalla kilometrillä. Viime katsastuksessa pakokaasun päästölukema oli 0,7. Taidan pitää Tämä itselläni vielä aika monta vuotta.

    • Räsä

      Just meni yks pumppusuutin -07 octavia rs tdi:ä, jätti motarille. Hinaus lähimpään huoltoon (Porvoon Veljekset Laakkonen) josta soittivat tänään että vaihtoivat kaikki 4 suutinta uuden mallisiin hintaan 0€. Kampanja voimassa näköjään ainakin joissain paikoissa. Auto yli 7 vuotta vanha ja ajettu 210000, jossain luki että 7-v takuu ois... voin sanoo että oli naama näkkärillä. :)

    • hmmmpf

      Moro! Koskeeko tämä pumppusuutinongelma vain tietyn vuosimallin autoa? Kaveri ois ostamassa 2006vm passattia, 2.0 TDI PwD Highline Variant DSG lukee myynti ilmossa. Kannattaako vaan jättää auto liikkeesseen vai?

    • Hellkitten

      AUDI = VOLKKARI = TÄYTTÄ PASKAA

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1619
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe