AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  / onko onania syntiä?

onko onania syntiä?

21 Vastausta 4 633 Lukukertaa
Olen saanut uskonnollisen kasvatuksen, joka kieltää mm. ns.käteenvedon. En pysty kuitenkaan olemaan sitä tekemättä.Joka kerta sen jälkeen tulee kauheet syyllisyyden tunteet.Päätän etten koskaaa sitä tee, vaan jo muutaman päivän jälkeen on pakko runkata. Onko mulla kohtalokavereita?
Mitä neuvotte?

uskontoja

Kyllä se varmasti monessa uskonnossa kielletään, mutta niin myös monta muutakin mukavaa ja harmitonta asiaa.

paavin pallit

Kaikki on tekopyhyyttä uskonto kieltää..... todellisuudessa jää jatkuvasti kiinni pappeja,piispoja jne: pedofiiliasta ym: pervoilusta on aviottomia lapsia,jalkavaimoja ym:

aivan..

eihän ne uskovaiset sitä tiedä kun ne elää neljän seinän sisällä!! mun mielipide on ainakin se, että ennen ku rupee tositoimiin kammarissa niin täytyy ite tutustua itseensä! tollaset uskonnot alas!!

Aika outoa...

Koska sehän on täysin tervettä puuhaa ja hyvä keino tutustua itseensä monin tavoin.

Ei ole

Masturbointi, onania tai itsetyydytys on kaikkein turvallisin ja monesti myös henkisesti antoisin seksin muoto, siinä kun ei tarvitse ottaa huomioon kenenkään muun tarpeita ja mielihaluja, kuin omansa.
Yhden hengen seksissä voi fantaisoida vaikka millä, ilman että kukaan sanoo sinua perverssiksi tai sairaaksi. Syntikäsityksetkin ovat uskontojen tulkitsijoiden asioita, eikä niitä kannata näin henkilökohtaisessa asiassa ottaa huomioon.

Ja summa summarum: Seksin on aina oltava kivaa. Yksin, kaksin tai porukassa, eikä nelaitteistot liiassa käytössä kulu.

jatka vaan

kaikkea tietoa löytyy, ja se todellakaan ei ole syntiä....;)
http://www.saunalahti.fi/jarre/itforum/itsetyydytys/index.php

ei syntiä

jos jumala kerran on luonut ihmiselle seksuaaliset tarpeet, miksi hän sitten kieltäisi niiden tyydyttämisen, masturboinnin ?

jos seksi halut alkaa 12-14v niin pitäiskö muka odottaa johonkin 18v asti tekemättä mitään ?

ei kai sentään...

jube

eipä oo syntii

en nää miksi ois syntistä touhua. uskonnot nyt kieltää mitä ihmeellisimpiä asioita. ja kirkko puuttuu kans mitä oudoimpii juttuihi.

mut sehä on terveellistä että runkkaat. siitä tulee hyvä olo, virkistää, hormoonit jyllää, kuluttaa kaloreita, ei tuu sukupuolitautei jne.

en nää mitään pahaa siinä, jatka vaan =)

vastaus

Ajatelkaa mitkä "vammat" vanhemmat saa aikaan lapselleen kun sanovat synniksi onanian ym. seksin.
Ei se häpeän ja syylisyyden tunne siitä yhtä äkkiä poistu.Se on varmaan koko elämän riesa?

Joo-o

Lue tuo: http://www.tiede.fi/uutiset/uutinen.asp?id=49410&skip=20
, ja mieti asiaa uudestaan.

Sinun ei tulisi tuntea minkään laisia omantunnontuskia asian suhteen. Siitä on pelkästään hyötyä.
Minulla sama tilanne ja tunteet...
Kyllä on syntiä! Itsetyydytys ja avioliiton ulkopuolinen seksi on syntiä. Jumala loi seksin vain avioliittoa varten. Itsetyydyttäjä ei ole "toisen oma", joten hänen harjoittamansa seksuaalisuus ei ole oikeaa. myöskään avosuhteessa elävät eivät ole toistensa omia, joten he tekevät syntiä.
ja kukaha v!ttu senki siltä jumalalta kuuli, säkö?? Ei varmaa ollu kuule aatami ja eevakaa naimisis. Ne ei ´tienny ees sen merkitystä ja ku niitä rupes panettaa, nii ne pani niinku jotku ihmee apinat! Ja miks itsetyydytys olis muka väärin? vaikka olisin naimisis, ei mun mies mua kuule omistais! Ei oo delfiineilläkää mitää avioliittoja ja nehän nussii aina ku haluaa, vaikka niille seksi on vielä suurempi nautinto, ku ihmisille, ja kyllä niilläki on sen verran kovat halut että! Joten miks meilläkää se olis nii helevetin tarkkaa??
'Kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla.'
Raamatussa ei juuri puhuta masturbaatiosta. Mahtaisikohan se johtua siitä, että ihmisen kehittyessä aikuiseksi, hänessä tapahtuu sellaista kehityksellistä muutosta, että yksilö, ilmeisesti ainakin miesten osalta, päätyy lopulta jopa 'vahingossa' ns. laukeamiseen. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että masturbaatio ei olisi syntiä. Muuten tuosta kun puhutaan nykyään 'itsetyydytyksestä' eikä 'itsesaastutuksesta' niin kuin aiemmin. Sillä saastutuksestahan siinä on kysymys, nimittäin mielen ja hengen saastuksesta; fyysisesti siinä ei liene, normaalin viettitoiminnan paineen purkautumisen puitteissa, sinällään epäterveellistä. Eräällä kristillisellä englanninkielisellä foorumilla eräs naishenkilö kuvaili masturbaatiotuntemuksiaan juuri tuon sisäisen saastumisen tuntemuksien osalta; sattuneista syistä luulisin että kutakuinkin samalla lailla miehetkin kokevat tuon sisäisen saastumisen. (Valitettavasti en muista millä foorumilla tuo juttu oli, ja englannin kielellähän niitä tekstejä riittää.)
Olen sitä mieltä, että masturbaatio on paljon pienempi paha kuin minkäänlaiset seksuaalissävytteisetkään lähentelyt kenenkään toisen (eikä samankaan) sukupuolen edustajan kanssa ennen avioliittoa.
Haluan rohkaista pyrkimään pysymään erossa masturbaatiosta (mutta toisaalta ei epäonnistumisista pidä ottaa liian suuria paineita). Tässä pyrkimyksessä on tietenkin yhtenä osana raamatunluku ja rukous, lisäksi hyvät laulut ja musiikki ('armon säveleitten tieltä pahat enkelitkin pakenee, kärsiä ei voi ne kaanaan kieltä, armo niiltä voimat herpaisee') ovat varmaan monesti avuksi. Muistaakseni Luther erilaisiin ongelma- ja kamppailutilanteisiin suositteli hyvien Jumalan lasten armollista seuraa. Ja oman itsetuntemuksensa puitteissa voi sitten noudattaa mahdollisesti hyviksi havaitsemiaan käytäntöjä vaikkapa vain esim. ravinnon ja liikunnan ja niiden jaksottamisen suhteen.
Sillä eihän masturboiva(kaan) voi kokea tahrattoman puhdasta salatun mannan sanomatonta kirkastunutta iloa Herrassa.
Onhan käteenvetäminen yhtä luonnollista kuin paskantaminen, eikä paskantaminen mielestäni ole syntiä
Fatlinerille.Kyllä .Ulostaminen ja varsinkin virtsaaminen ovat syntiä.Näiden paheiden harrastaja joutuu kadotukseen.Synnitön ihminen ei näihin tekoihin alennu.
Ihminenhän on syntinen muutenkin jo syntyessään, ja sitä paitsi synnit annetaan loppupeleissä anteeksi, jos vain uskoo.
"Ja jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden jäsenen, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin" (Matt 5:27-30)
Mä oon huomannu kans että vaikka päätän aina masturboituani etten nyt ainakaan viikkoon tee sitä nii kyllä mä sitä sit jo parin päivän päästä oon tekemässä... oli syntiä tai ei niin ehkei se ihan hyvää tee jos koko ajan harrastaa koska sit ei enää muuta osaa ajatellakaan ku tiedät kyllä mitä...
Ehdottomasti on! Satukirjakin niin sanoo! Hyihyi teitä syntisiä! Vihtahousu tulee, repii pään irti ja täyttää pään ripulipaskalla ja ompelee sen takaisin paikalleen. Runkatkaa nyt kahta kauheammin ettei niin pääse tapahtumaan!
Siis onko porukka noin pihalla? Vai onko teille joku vanhoillis lestapaska heittänyt läppää jostain runkkauksesta kieltäytymisestä samaan aikaan kun raiskaa omia lapsiaan minkä kerkiää?
Nyt on vuosi 2014, ihan teidän tiedoksenne sen sanon. Voisitte päivittää sen saamanne aivopesun pimeän keskiajan uskomuksista tähän päivään.
Raamatussa itsetyydytyksen tulkitaan kieltävän kohdan:
" 6 Juuda otti esikoiselleen Erille vaimon nimeltä Tamar. 7 Mutta Er, Juudan esikoinen, oli Herran silmissä kelvoton, ja Herra antoi hänen kuolla. 8 Silloin Juuda sanoi Onanille: "Makaa veljesi lesken kanssa, täytä velvollisuutesi hänen lankonaan ja herätä eloon veljesi suku." 9 Mutta Onan tiesi, ettei lasta pidettäisi hänen omanaan, ja aina kun hän makasi kälynsä kanssa, hän antoi siemenensä mennä maahan, ettei antaisi jälke- läisiä veljelleen. 10 Herran silmissä hänen tekonsa oli paha, ja siksi Herra antoi hänenkin kuolla."
Raamattu löytyy esim. http://www.evl.fi/raamattu/1992/1Moos.38.html#o71

Tuossa onania ei edes tarkoita itsetyydytystä vaan ehkäisymenetelmää, jolla Onan yritti jättää Herran tahdon toteuttamatta. Väärin oli ettei hän jatkanut veljensä sukua, ei sperman maahan laskeminen.

PS. Jos jota kuta kiinnostaa niin linkattu tarina Tamarasta on Raamatun pervoin kohta ylipäätään.
 /   /  / onko onania syntiä?

Asiantuntijat

• SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku
Väylä

Kysy ja keskustele VÄYLÄllä

RIKU tiistaisin 17.00 - 19.00
Tietoa, neuvoa ja tukea rikosuhriasioissa.

Nuorten EXIT keskiviikkoisin 17.00 - 19.00
Tukea ja tietoa omista rajoista ja seksuaalisesta kaltoinkohtelusta.

RIKU EXIT-hanke
EXIT-hanke

Onko aikuinen yrittänyt ostaa sinulta tai kaveriltasi seksipalveluita?

Katso video

Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta