Kysyvätkö lainaa hakiessa muista pankeista asiakastietoja? eli, kun minulla on olemassa opintolainan lisäksi toinen pieni kulutusluotto toisessa pankissa, jos ilmoitan vain lainojen yhteissumman niin saavatko jostain selville että minulla on myös toisessa pankissa tili, jossa siis tämä kulutusluotto?
Ja kiitos, en tarvitse moralisointeja!
s-pankin lainasta
6
627
Vastaukset
- Niikkis
kellään tietoa??? eli tiivistettynä kysymys kuuluu pystyvätkö pankit "vaihtamaan" asiakastietoja tai näkevätkö jostain/pystyvätkö tarkistamaan asiakkaan aiemmat lainat?
- öijöljölkj
Pankkia kiinnostaa enemmän se mitä sinulla ennestään velkaa, ja mitä velkaa. Se missä pankeissa olet asiakkaana on epärelevanttia tietoa, ja ehkä siksi moni ei jaksa vasta aloitus kysymykseesi.
Itse en ole hakenut lainaa, mutta kuvittelisin, että jos laina hakemuksessa on kohta jossa kysytään muut velat ja mistä ne ovat, niin silloin myös hakemuksessa lause joka sanoo, että hyväksyt laina hakemuksella myös sen, että pankki voi tarkistaa ilmoittamasi asioiden oikeellisuuden. Jos näin on, niin eiköhän silloin pankki voi varmistaa asian oikeellisuuden, ihan vain soittamalla ja faksaamalla hakemuksesi toiseen pankkiin. Jos hakemuksessa ei kysytä mistä laitoksista se muu velka on, niin silloin ei varmaan ole pelkoa siitä, että pankki voisi tarkistaa asian oikeellisuuden.
Normaalisti pankit eivät vaihda asiakas tietoa, eli se tosiaan vaatii aina sen asiakkaan hyväksynnän.
- pankki pate
S-pankki ei ole samassa reittaussysteemissä Nordean, OP:n ja Sampon kanssa. Näiltä pankeilta suoraan ei S-pankki saa asiakastietoja (nämä pankit vaihtavat tietoja keskenään) , mutta eri rekistereistä tietysti sinusta saa yllättävän paljon tietoa, tällaista se on nykyään... ei ole enää niin paljon yksityisyyttä.
- pankkirouva
tietoja keskenään
- hapa33333
ei pankit tänä päivänäkään eikäs ennenkään ole kilpailijoidenkaan kanssa vaihtaneet tietoja veloista/saldoista.!!!!
- hapa333
p....tähän saa täällä puhua "netti on tälläineinen tieto lähde välillä asiaa ja suurin osa p...." mutta meillä ole edellenkään luottorekisteriä mistä kaikki rahoituis laitokset näkisivät - saldot muualla..pl.veroilmosta!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882108Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361766- 1801316
- 241784
- 67732
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337502