Narsistimies(kö)?

uuuuuu

Antakaas esimerkkejä kuinka narsistimies käyttäytyy suhteessa, oon pikkuhiljaa alkanu miettimään että asun sellaisen kanssa.....

12

1055

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • googlella lisää löyt

Pikemminkin voisit kertoa, miten miehesi käyttäytyy ja sitten voitaisiin miettiä, täsmäävätkö oireet vai onko kyse jostakin muusta. Joskus narsismissa on samoja oireita kuin muissakin tapauksissa, joten on mahdollista sekottaa kaksi eri asiaa, jos oireet ja käyttäytyminen ovat samanlaista. Narsisteja toki Suomessa on, että ihan mahdollista se on, että olet sellaisen kanssa. Yleensä narsisti etsii uuden uhrin, jos entinen tajuaa jättää hänet ja lähteä pois.

Kurkkaa linkit
      http://www.narsistienuhrientuki.info/index.php?alasivu=180&valikko=2

Psykopaatista tietoa (linkki on pdf joten lataa hetken ennen avautumista)
      http://www.narsistienuhrientuki.info/artikkelit/psykopaatti-artikkeli.pdf

• uuuuuu

Noh, esimerkkejä:
        -haukkuu kännissä milloin milläkin nimellä, kännissä valvottaa ja pitäisi keskustella syvällisiä vaikka klo 4 aamulla
        -mököttää jos ei saa huomiota tarpeeksi omasta mielestään
        -aina saa olla varpaillaan kun ei tiedä millä tuulella herra milloinkin on...
        -mulla ei saisi olla menoja/harrastuksia eikä mitään kivaa, jos näkee että olen innostunut jostakin niin ei osaa olla mukana fiiliksessä
        -ei osaa olla iloinen puolestani jos jotain kivaa, eikä ole kiinnostunutkaan
        -seksillä kiristää, esim. jos ollut taukoa niin uhkailee halukkaamman naisen etsinnällä ym.
        -puhuu yleensä vain itsestään ja tuo itseään "esille" koko ajan
        -vika on useimiten minussa ja jos riidellään niin saa tuntemaan syyllisyyttä vaikka en olisikaan syypää

tässä nyt jotain esimerkkejä

• googlella lisää löyt
        uuuuuu kirjoitti:

Noh, esimerkkejä:
        -haukkuu kännissä milloin milläkin nimellä, kännissä valvottaa ja pitäisi keskustella syvällisiä vaikka klo 4 aamulla
        -mulla ei saisi olla menoja/harrastuksia eikä mitään kivaa, jos näkee että olen innostunut jostakin niin ei osaa olla mukana fiiliksessä
        -seksillä kiristää, esim. jos ollut taukoa niin uhkailee halukkaamman naisen etsinnällä ym.
        -vika on useimiten minussa ja jos riidellään niin saa tuntemaan syyllisyyttä vaikka en olisikaan syypää

On mahdollista, että miehesi on narsisti mutta on vaikea sanoa, missä menee itsekkyyden ja sairaalloisen itsekkyyden raja. Ainakin miehesi vaikuttaa sellaiselta kuvailusi perusteella, että hänen kanssaan on hirveän vaikea elää. Jossain vaiheessa tuo möykkääminen voi muuttua läpsimiseksi ja hiljalleen lyömiseksi. Väkivaltainen käytös (myös henkinen väkivalta ja haukkuminen on väkivaltaa) ensin alkaa haukkumisella ja päissään möykkäämisellä. Sen jälkeen kun on tavallaan tottunut haukkumiseen, on helpompi alkaa vaikka repiä käsistä tai tukasta ja kun siihen tottuu niin sitten vaan teot pahenevat. Tuo kehitys voi kestää vuosiakin.

Oletko valmis elämämään elämääsi olemalla koko ajan varpaillasi? Minä en olisi valmis sellaiseen. Exäni yritti minut kahlita suhteeseen, jossa piti koko ajan olla varpaillaan ja varoa, että hän suuttui jopa väärästä pöytäliinan asennosta. No siksi hän onkin exä, koska en anna kenenkään itseäni alistaa.

• Ei miehesi
        uuuuuu kirjoitti:

Noh, esimerkkejä:

ole narsisti. Ihan vain tavallinen kusipäinen ihminen.

• miten kohtelee?

Tulipas mieleeni, että onko teillä lapsia ja jos on, niin miten mies heitä kohtelee?

• uuuuu

Pitikin lisäämäni että yksi lapsi on, synnytyksen jälkeinen aika oli aika hirveetä, mies ei auttanut pätkääkän, joi ja haukkui. Alkuun oli mustasukkainen lapsen saamasta huomiosta ja on sitä edelleenkin. Lapsen kanssa ei miestä kiinnosta yleensä olla kuin "hyvinä" päivinä, vapaaehtoisesti ei leiki tms. mutta pyydettäessä kyllä on lapsen kanssa jos ei satu olemaan omia lukuisia harrastuksiaan, ei siis kovin paljon jousta...Ja jos mököttää minulle niin ei ole sitten huomaanivaankaan lastakaan. Suuttuu jos lapsi itkee/kiukkuaa. Käsiksi ei ole käynyt, mutta leluja potkinut tieltään.
        Kavereitani ei hyväksy juuri ollenkaan, häipyy omiin menoihinsa jos tulevat käymään. Ei halua myöskään lähteä kyläilemään kuin vanhempiensa luokse. Kantaa kaunaa ihmisille vielä vuosienkin päästä jos joku ei ole miellyttänyt/kokee tulleensa loukatuksi. Miltäs kuulostaa??....

• googlella löytyy lis
        uuuuu kirjoitti:

Pitikin lisäämäni että yksi lapsi on, synnytyksen jälkeinen aika oli aika hirveetä, mies ei auttanut pätkääkän, joi ja haukkui. Alkuun oli mustasukkainen lapsen saamasta huomiosta ja on sitä edelleenkin. Lapsen kanssa ei miestä kiinnosta yleensä olla kuin "hyvinä" päivinä, vapaaehtoisesti ei leiki tms. mutta pyydettäessä kyllä on lapsen kanssa jos ei satu olemaan omia lukuisia harrastuksiaan, ei siis kovin paljon jousta...Ja jos mököttää minulle niin ei ole sitten huomaanivaankaan lastakaan. Suuttuu jos lapsi itkee/kiukkuaa. Käsiksi ei ole käynyt, mutta leluja potkinut tieltään.
        Kavereitani ei hyväksy juuri ollenkaan, häipyy omiin menoihinsa jos tulevat käymään. Ei halua myöskään lähteä kyläilemään kuin vanhempiensa luokse. Kantaa kaunaa ihmisille vielä vuosienkin päästä jos joku ei ole miellyttänyt/kokee tulleensa loukatuksi. Miltäs kuulostaa??....

Kuulostaa siltä, että olet kyllä aika vaikean tapauksen kanssa yhdessä. Tuo lelujen potkiminen viittaa siihen, että alkaa olla ilmassa aggressiivisuuden merkkejä. Myös tuo viittaa siihen, että menee pois, kun haluat tavata omia kavereita ja ei suostu käymään muualla kuin omien vanhempien luona. Eihän pienelle lapselle pidä suuttua, jos lapsi kiukuttelee, vaan lapselle pitää olla jämerä ja johdonmukainen mutta ei huutaa eikä suuttua vaan olla aikuinen. Pelkään, ettei suhteenne hyvää enteile. Olet kuitenkin itsekin alkanut miettiä, onko mies narsisti tai jotenkin itsekäs ainakin. Varmaan tätä ennen yritit miettiä, onko sinussa itsessäsi jotain vikaa ja kun huomasit aina antaneesi periksi ja olevasi hissukseen ja varpaillaan, niin sehän kertoo siitä, että olet yrittänyt ymmärtää ja suostua miehen vaatimuksiin ja tavallaan alistunut. Nimittäin se ainainen varpaillaan oleminen on jo alistumista. Harkitse nyt tarkkaan, mitä teet. En itse uskaltaisi jäädä tuollaiseen suhteeseen. Muutenkin tuo, että olla nyt omasta lapsesta mustasukkainen, on kyllä ihan tökeröä eikä ollenkaan aikuismaista. Ehkäpä miehesi on kuvitellut voivansa omistaa sinut ja määräillä miten tahtoo ja kun annat lapselle huomiota, hän on alkanut aavistaa, ettet olekaan täysin hänen määräysvallan alla.

Pidä itsesi oikeuksista kiinni ja suojele myös lastasi. Vertaa vielä noihin narsistilinkkien tuntomerkkeihin miehesi käyttäytymistä. Voithan salaa kysyä myös neuvoa asiantuntijoilta, mutta älä kerro miehellesi, että olet kysynyt, koska jos hän todella on narsisti, siitä voi seurata aikamoinen riita. Emmehän me tiedä, onko hän narsisti vai ei, mutta ainakin kertomasi perusteella hänellä on niitä käyttäytymistapoja, joita narsisteilla on. Onkin hyvin vaikeaa erottaa narsismia muusta saman tyyppisestä käyttäytymisestä.

Yhden asian kuitenkin sanon, vaikka miehesi ei olisi narsisti, älä silti anna kohdella itseäsi huonosti. Olet ansainnut parempaa. Lapsellekaan ei ole hyväksi nähdä kännissä möykkäävää vanhempaa. JOs olisi minun lapsi, veisin hänet turvaan ja poissa lapsen silmistä tuollainen alkoholin kanssa möykkääminen ja lelujen potkiminen.

• Toivonkipinä

Tiedän mitä kirjoitat ja varmaan olet peloissasi. Itsekin olen samassa "jamassa". Mieheni oli tavatessamme mitä ihanin sentlemanni, mutta kun pappi sanoi aamenen, siihen loppui hyvä ja rauhaisa elämäni. Kuinka voin olla niin sinisilmäinen etten huomannut millainen hän oli.
      Olen olllut naimisissa 6 vuotta ja elämä on ollut suurimman osan aivan hirveää. Kaikki kaverit ja ystävät kaikkoneet, koska mieheni ei antanut pitää heihin yhteyttä.Mieheni mielestä he eivät olleet hyvää seuraa minulle, olivat huonomaineisia ja lumppuja. Sukulaisiini ei saanut pitää yhteyttä, puhelimeni tarkastetaan päivittäin ja käsilaukku ja rahapussi myös.
      Puhumaan saati keskustelemaan ongelmastamme ei mieheni suostu. Sanoo vaan ettei hän hullu ole, minä kuulema tarvitsisin hoitoa ja minun pitäisi tutkituttaa pääni. Minun lapsiani hän haukkuu, onneksi eivät ole enää pieniä vaan ovat jo omillaan. Vaikkakin omissakaan lapsissaan ei ole kehumista, eivät viitsi tehdä töitä eivätkä käydä koulua.
      Minulla ei saa olla omia mielipiteitä eikä sananvaltaa mihinkään asiaan. Jos sanon oman mielipiteeni, niin nyrkki heilahtaa. Minut hän on pahoinpidellyt ja hakannut monta kertaa, joskus tosi rankasti. Anteeksi ei ole koskaan pyytänyt, itse kuulema olen kerjännyt kun en tottele.
      Minun ei ole varaa lähteä mihinkään harrastuksiin tai illanviettoihin itse, hän kyllä käy ja on viikonloppuja pois kotoa. Soittaa monta ketaa illassa olenko kotona ja olenko yksin. On sairaan mustasukkainen ja omistushaluinen. Muille naisille lipevä ja yli kohtelias, flirttaileva, ja tekee sitä minun nähteni, minusta piittaamatta.
      Kun olen sanonut että muutan pois, hän uhkailee ja että jos muutan pois, niin tiedät miten sinulle sitten käy. Hän särkee ja hajoittaa kaikki minun tavarani, ettei minulla olisi mitään omaa.
      Olen miettinyt monta kuukautta miten pääsisin tästä pois, kuinka uskaltaisin lähteä, ilman että nyrkki heiluu. Vielä joku päivä minä lähden ja uskallan hengittää.

• Saman kokenut

Älä mieti enää vaan lähde, just tuo uhkailu jos. jos ja jos.
        Olen ollt naimisissa aivan samanlaisen miehen kanssa ja tilanne vaan pahenee koska ei hänessä ole mitään vikaa, koska hän EI tunnistakkaan sairauttaan.
        Jos olet nuori , älä tuhoa elämääsi vaan lähde se on lapsellekkin parempi.

• mies täällä

Miksi teit lapsen idiootin kanssa? toinen kysymys. Miksi seurustelet vielä sen idiootin kanssa joka ei kohtele sua kuten naista kuuluu kohdella, hellästi ja hyvin?

• mies täällä

Kuinka vanha olet. Olisin sulle parempi mies. Olen sinkku ja ilman rakkautta?

• voimaantumisiin

Nainen täällä. Miksi miehet seurustelevat naisnarsistien kanssa, heitä on paljon myös. Miksi tekevät lapsia ja jäävät niitä hoivaamaan, kotiorjiksi?

Et selvästikään tiedä yhtään mitään aiheesta, siitä miten ihmiset muuttuvat, ns. parisuhteen dynamiikasta, tai siitä millainen narsisti on kun häneen tutustuu seurustelumielessä. Hänhän se vasta hellästi ja hyvin osaakin kohdella, niin kauan kuin ns. koukutus on käynnissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      41
      3017
    2. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      35
      2248
    3. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      53
      2162
    4. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      80
      2019
    5. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      55
      1742
    6. Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.

Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä
      Kiuruvesi
      16
      1502
    7. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      57
      1479
    8. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      44
      1295
    9. Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta
      Maailman menoa
      122
      1198
    10. Puuma Martina iski nuoren miehen

Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      944
    Aihe