Asumistuki nostaa VUOKRIA

Haans.

Aika yllättävää, mutta totta: verovaroin tuetaan jättivuokria.

RAHAN VALLAN lipunkantaja, MUSTAN PORVARIN "demarihesari" kertoo asian hieman toisin sanakääntein, mutta antaa oivallisen havaintoesimerkin.

- neukkuuutio 74 m2

- vuokra taivaalliset 820 eur/kk (n. 5000 mk/kk)

- asumistuki 640 eur/kk


Ei ihme, että Valtio ottaa rajusti uutta velkaa, vuokratason pitämiseksi kenotekoisesti korkeana. Vielä pahmemmaksi tilanteen tekee ns. MUSTAN PORVARIN tunnustus, "työvoimapulaa" ei koskaan ollut eikä sitä koskaan tule:
http://www.hs.fi/paakirjoitus/artikkeli/Tärkeätä on nyt suojella vientialojen edellytyksiä/1135250110409



MUSTA PORVARI on opiskellut huolellisesti Paroni Haansin julistukset, siis poimitaan edellisestä se oleellinen:

""Nyt devalvaatio ei tule kyseeseen. Päinvastoin euro vahvistuu suhteessa dollariin. Vientimarkkinoita ei samassa mitassa ole, kun lähes koko muukin maailma on taantumassa. Eikä meillä ole näköpiirissä uutta nokiaa.""

Kannataa vielä muistaa se, että EURO ei tosiasiassa ole "VAHVA", ovathan kaikki eurotaloudet täydellisesti kuralla. Euro on näennäisesti "vahva" vain siksi, että siirtomaaisäntä on täysin kuravellillä, pysyväisluontoisesti ja yrttää maksattaa sotkuaan eurooppalaisilla, aggressiivisella dollarimanipulaatiolla. Tämä jos mikä, yhdessä riistokapitalistisen kiinan lapsityövoiman kanssa tekee suomipojan olosta tukalan. Saas nähdä, kauanko jaksavat vuokra-LYXIä verovaroin ylläpitää.

Tämänkin tietoiskun sinulle tarjosi SeWanhaTuttu, luotettava ja varma, ei kusettaja.....

13

345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rebu1

      palstalla on varoiteltu iät ja ajat että KAIKENLAINEN asumisen tukeminen nostaa asumisen hintaa, koskee niin vuokra- kuin omistusasumistakin. Vapaassa markkinatilanteessa mitä ei tueta niin asuminen olisi halvempaa. Suomessa ei asumisessa ole vapaa markkinatalous vaan tuettu asumisjärjestelmä. Nytkö sinä tähän vasta heräät kun se ihan herasissa sanotaan. Täällä siitä on puhuttu varmaan ammoisista karin ajoista lähtien.

      • joviaalisti...

        Valitettavasti markkinatalous ei toimi niin että hinta on aina se mitä köyhimmillä on varaa maksaa, vaan se menee niin että köyhimmillä ei ole varaa hankkia tuotteita ja palveluita.

        Jutuista päätellen tälläkin palstalla on aika paljon niitä jotka olisivat tuetun asumisen sijaan asunnottomia.


    • Vuokraton

      juuri ole kommunistien asiakaskuntaa, jotka noita tulia saavat.
      Enpä ole kyllä ennen moista kommunista nähnyt, joka kärttää asumistukia alemmas.
      Yleensä kun kommarien mielestä mikään tuki ei meinaa mikään tuki olla riittävä.

      • vuokrat on

        Laitoin omakotitalon vuokralle netin kautta. Kova kysyntä ihmetytti koska asunto on hieman syrjässä. Vuokrapyyntöni oli luultavasti huomattavasti alakanttiin koska aika moni tarjosi enemmän. Sain vuokrattua aunnon ensimmäisellä näytöllä kolmen päivän kuluttua ilmoituksesta ja 25% paremmalla vuokralla kuin alkuperäinen pyyntö. Luultavasti asumistuki vaikutti tässäkin taustalla.


      • Haans.

        siinä on oltava jotain mätää.

        """Enpä ole kyllä ennen moista kommunista nähnyt, joka kärttää asumistukia alemmas"""

        Ja kas, kun tuossa palstan eräässä toisessa avauksessa puhutaan EU-tasoisesta asuntolainojen pienentämistarpeesta, niin johan alkaa polttaa. Taustallahan luurasikin kokoomusgryndereiden kartelli, joka paitsi vedätti asuntojen hintoja pilviin niin myös VUOKRIA taivaisiin. Ja koko lystin tietenkin maksaa sopuli. Itse ja valtion velkaanutumisena. "Isänmaan" etu vaatii nyt: porvarihallinto on purettava, sopulille turmiollisena. Ja katso, EU-kin sitä jo vaatii:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8553296


      • Karvalakki Hanski
        Haans. kirjoitti:

        siinä on oltava jotain mätää.

        """Enpä ole kyllä ennen moista kommunista nähnyt, joka kärttää asumistukia alemmas"""

        Ja kas, kun tuossa palstan eräässä toisessa avauksessa puhutaan EU-tasoisesta asuntolainojen pienentämistarpeesta, niin johan alkaa polttaa. Taustallahan luurasikin kokoomusgryndereiden kartelli, joka paitsi vedätti asuntojen hintoja pilviin niin myös VUOKRIA taivaisiin. Ja koko lystin tietenkin maksaa sopuli. Itse ja valtion velkaanutumisena. "Isänmaan" etu vaatii nyt: porvarihallinto on purettava, sopulille turmiollisena. Ja katso, EU-kin sitä jo vaatii:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8553296

        että kaikki valtion tukiverkostot on purettava välittömästi. Tämä maa ei yksinkertaisesti pysty pitämään moista yllä.


      • Haans.
        Karvalakki Hanski kirjoitti:

        että kaikki valtion tukiverkostot on purettava välittömästi. Tämä maa ei yksinkertaisesti pysty pitämään moista yllä.

        ""että kaikki valtion tukiverkostot on purettava välittömästi. Tämä maa ei yksinkertaisesti pysty pitämään moista yllä. ""


        1) Asumistukea nyt ei millään voida purkaa, sillä muutenhan EK joutuisi maksamaan halpisten vuokria:
        "AL: Suomi tarvitsee lisää ulkomaalaisia"
        http://www.savonsanomat.fi/uutiset/talous/al-suomi-tarvitsee-lisää-ulkomaalaisia/413358

        2) Ja se Maatalous, ei niitäkään tukiasia voida leikata, kuten EU ehdottaa. Muutehan nälle jäisi ilman vuotuista 500 000 euroa ja sijoituskartanoiden tuotto putoaisi nollaan. Vai otettaisiinko maataloustukiaiset sittenkin, sillä tavalla - KANSALLISTAMALLA !


    • väistämätön seuraus

      No sehän on selvä, että asumistuki nostaa vuokria.

      Kun Haansin ynnä muiden TYÖNVIEROKSUJIEN vuokra maksetaan yhteiskunnan luukulta, niin on päivänselvää, että vuokraa pyydetään VÄHINTÄÄN sen verran, mitä sieltä luukulta saa. Eihän vuokranantajat mikään hyväntekeväisyysjärjestö ole. Vaan onpa tämän liiketoiminnan seurauksena myös tarjontaan.

      Haans ei taaskaan osaa ajatella nenäänsä pidemmälle (kommarien vakio-ominaisuus). Haans haluaisi meille kommarisysteemin eli halvat hinnat ....ja tyhjät hyllyt / olematon vuokraläävätarjonta.

      Oikeasti tätä ongelmaa pitäisi lähteä ratkomaan miettimällä, mitä järkeä on tarjota majoitusta loisijoille juuri pääkaupunkiseudulla, missä on pulaa asunnoista. Hop lusmut vaan junaan ja maakuntiin, missä on tyhjiä asuntoja tarjolla ja muutenkin halvemmat kustannukset.

      Saattaisipa joku lusmu jopa taipua harkitsemaan itsensä elättämistä.... nythän on vikana just se, että sossu maksaa asunnon ja näkyy Haansin hengenheimolaisilla riittävän rahaa paikallisessa räkälässäkin istumiseen klo 10-22.

      • Korkovähennyksineen

        Ja kotitalousvähennyksineen,kalliita loisia vuokralaisiin verrattuna.
        Naurettavinta keinotekoisessa hintojennostossa on,suurimmat pummit asuvat Westendissä!!!Nämä ovat pahempia pummeja kuin vuokralaiset.

        Kaikki pois kaikilta,katsotaan sitten kuka maksaa,ja mitä maksaa.


      • Millä maksaa?
        Korkovähennyksineen kirjoitti:

        Ja kotitalousvähennyksineen,kalliita loisia vuokralaisiin verrattuna.
        Naurettavinta keinotekoisessa hintojennostossa on,suurimmat pummit asuvat Westendissä!!!Nämä ovat pahempia pummeja kuin vuokralaiset.

        Kaikki pois kaikilta,katsotaan sitten kuka maksaa,ja mitä maksaa.

        Nyt jo joka viides asuntovelallinen maksuvaikeuksissa.
        Ikävä tosiasia,mutta totta.
        Hei,mihin ne nousseet tulot ovat kadonneet?
        Ennen asunto maksettiin maksimissaan 15 vuodessa...Nyt 25-30 vuotta!!!Jopa enemmän,esim handelsbanken tarjosi 60 vuodenlainoja!

        Täällä hoetaan palkkojennoususta,mutta siis rahat ovat?


      • ölkjsdgaåoiutqert
        Millä maksaa? kirjoitti:

        Nyt jo joka viides asuntovelallinen maksuvaikeuksissa.
        Ikävä tosiasia,mutta totta.
        Hei,mihin ne nousseet tulot ovat kadonneet?
        Ennen asunto maksettiin maksimissaan 15 vuodessa...Nyt 25-30 vuotta!!!Jopa enemmän,esim handelsbanken tarjosi 60 vuodenlainoja!

        Täällä hoetaan palkkojennoususta,mutta siis rahat ovat?

        mutta kyllä siinä jäkeistämisen varaakin olisi. Mutta itselläni oma kokemus edullisesta kämpästä, jonka vuokra oli 220 euroa, neliöitä 50. Koska asuin yksin, oli kämpässä liikaa neliöitä, joten sain asumistukea vain muistaakseni 37 neliölle. Mä olin silloin aivan tyrmistynyt tuosta, että halvan kämpän löytämisestä ei "palkittu" mitenkään, vaan päinvastoin tuijotettiin vain neliöitä, ja vähennettiin tukea niiden perusteella.

        Jos olisin halunnut maksimoida tuet, niin olisin etsinyt itselleni fiinimmän kämpän, jossa olisi ollut vain ne sallitut neliöt ja vuokra taivaallinen. Kaupunki olisi joutunut maksamaan paljon enemmän tukea mulle, kun sitä kiinnostaa vaan, ettei asu "liian" väljästi, vuokran määrästä viis.

        Otin kuitenkin sen halvan kämpän, ja heti kesän jälkeen sainkin töitä ja asumistuki loppui. Palkasta sitten makselin sitä paria sataa vallan tyytyväisenä. Mutta vieläkin nuo asumistuen perusteet ihmetyttävät.


      • Haans.

        Kirjoitin:
        http://www.savonsanomat.fi/uutiset/talous/al-suomi-tarvitsee-lisää-ulkomaalaisia/413358

        Sinä vastasit:
        """No sehän on selvä, että asumistuki nostaa vuokria.
        Kun Haansin ynnä muiden TYÖNVIEROKSUJIEN vuokra maksetaan yhteiskunnan luukulta, niin on päivänselvää, että vuokraa pyydetään VÄHINTÄÄN sen verran, mitä sieltä luukulta saa."""

        Minä lisään:
        Kokoomus istuu nyt vallankavassa, mutta ei tee mitään, vaan pitäisi asuntojen hinnat ja vuokrat pilvissä lisää joutoporukkaa maahan tuomalla. Ymmärsitkö?

        Syy:
        Kokoomus tekee rahaa tällä systeemillä. "Vuokraturva" on yksi kovanluokan kako-kähmijä, tällä saralla. Tosin tällä erää käytännössä kokonaan valtion velkaksi.


      • mies 2000-luvulta
        Haans. kirjoitti:

        Kirjoitin:
        http://www.savonsanomat.fi/uutiset/talous/al-suomi-tarvitsee-lisää-ulkomaalaisia/413358

        Sinä vastasit:
        """No sehän on selvä, että asumistuki nostaa vuokria.
        Kun Haansin ynnä muiden TYÖNVIEROKSUJIEN vuokra maksetaan yhteiskunnan luukulta, niin on päivänselvää, että vuokraa pyydetään VÄHINTÄÄN sen verran, mitä sieltä luukulta saa."""

        Minä lisään:
        Kokoomus istuu nyt vallankavassa, mutta ei tee mitään, vaan pitäisi asuntojen hinnat ja vuokrat pilvissä lisää joutoporukkaa maahan tuomalla. Ymmärsitkö?

        Syy:
        Kokoomus tekee rahaa tällä systeemillä. "Vuokraturva" on yksi kovanluokan kako-kähmijä, tällä saralla. Tosin tällä erää käytännössä kokonaan valtion velkaksi.

        Onko ongelmia ymmärtää, että vuokraaminen on liiketoimintaa, josta pitää saada voittoa aivan kuin muustakin liiketoiminnasta? Perustarpeisiin vetoaminen ei nyt oikein toimi tässä tilanteessa. Onhan ruokakin ihmiselle perustarve, mutta niin vain ilkeät kauppiaat tekevät voittoa. Jos ahdistaa kovin paljon maksaa vuokraa, niin mikset osta omaa asuntoa ja maksele itsellesi? Nyt eletään 2000-lukua ja asuminen on enemmän tai vähemmän myös bisnestä. Se tulee vain hyväksyä ja vaikkapa hypätä itsekin junaan mukaan, jos pidät sitä niin tuottavana kuin viesteistisi antavat käsittää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2226
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1445
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      149
      1150
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      987
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    Aihe