Uusi mokkula ei toimi lainkaan

.johanna.

Sain toissapäivänä DNA:n mokkulan ja koko viikonlopun taisteltuani en ole vieläkään saanut sitä toimimaan. Tikku on Nokia cs-15 ja mukana tuli ohjelma "Nokia Internet Modem". Ohjelman olen asentanut monta kertaa uudestaan, samoin käynnistänyt koneen uudestaan, vaihdellut usb-porttia ym... Poistin myös pin-koodin kyselyn laittamalla kortin puhelimeen.

Mokkulassa vain vilkkuu sininen valo, eikä yhteys muodostu. Kyse ei siis ole yhteyden pätkimisestä mistä moni täällä valittaa, vaan en ole siis lainkaan pystynyt muodostamaan yhteyttä. Kuuluvuutta pitäisi kyllä tällä alueella olla.

Ei riitä enää mun ymmärrys, viisaammat auttakaa! Ensi viikolla lähtee koko p*ska palautukseen jos ei ala pelittämään, onneksi on 2 viikon koeaika. Jos olisin tälle palstalle eksynyt ennen tilaamista niin olisi jäänyt kyllä kokonaan hankkimatta...

59

23468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hans wår

      DNA:n kahden viikon kokeiluaika on monessakin mielessä huijausta sillä siitä ei ole mitään kirjallista sopimusta. tämäkin asia on aivan liike kohtainen eli jossain liikkeessä antavat purkaa ja jossain taas eivät joten pidä varasi ja taistele loppuun asti tätä epäoikeudenmukaista operaattoria vastaan.

      • nohu

        tuo Nokian cs-15 tikku ei toimi suoraan windows koneissa kun sen laittaa suoraan kiinni koneeseen vaan koneesta pitää konfiguroida asetukset asetukset oikein windows koneelle. Nokia cs-15 tikku on tarkoitettu etupäässä Linux koneisiin ja Huawei taas windows koneisiin.


      • .johanna.
        nohu kirjoitti:

        tuo Nokian cs-15 tikku ei toimi suoraan windows koneissa kun sen laittaa suoraan kiinni koneeseen vaan koneesta pitää konfiguroida asetukset asetukset oikein windows koneelle. Nokia cs-15 tikku on tarkoitettu etupäässä Linux koneisiin ja Huawei taas windows koneisiin.

        Nyt sain vihdoin ja viimein toimimaan kun menin ohjauspaneeliin -> lisää laite. Automaattisesti ei tunnistanut tökkäämällä tikun koneeseen, vaikka ohjeessa väitettiin asennuksen olevan helppoa kuin heinänteko...


      • ddddddddddddd

        liikkeiden on pakko silloin antaa se myös kahden viikon koeajalle, ja siitä kannattaa laittaa mustaa valkoiselle EIKÄ tehdä mitään määräaikaissopimuksia saman tien.

        jos liike ei näin menettele, ei se ole operaattorin oma syy vaan liikkeen vika. dnan omien kauppojen pitäisi kyllä menetellä ohjeiden mukaan mutta kun on niitä villejä myyjiä jotka tekee mitä sattuu, dna-liittymiähän myy muutkin kuin dnan omat kaupat.


      • Voi itku
        .johanna. kirjoitti:

        Nyt sain vihdoin ja viimein toimimaan kun menin ohjauspaneeliin -> lisää laite. Automaattisesti ei tunnistanut tökkäämällä tikun koneeseen, vaikka ohjeessa väitettiin asennuksen olevan helppoa kuin heinänteko...

        > Ensi viikolla lähtee koko p*ska palautukseen jos ei ala pelittämään, onneksi on 2 viikon koeaika. Jos
        > olisin tälle palstalle eksynyt ennen tilaamista niin olisi jäänyt kyllä kokonaan hankkimatta...

        > Nyt sain vihdoin ja viimein toimimaan kun menin ohjauspaneeliin -> lisää laite. Automaattisesti ei
        > tunnistanut tökkäämällä tikun koneeseen, vaikka ohjeessa väitettiin asennuksen olevan helppoa kuin
        > heinänteko...

        Että oikein piti käydä ohjauspaneelin kautta tekemässä minuutin kestävä operaatio? Pitikö myös kuluttaa jonkin verran omaa kallisarvoista aikaa laitteen mukana toimitetun ohjekirjan lukemiseen? Kauheaa! Tokihan tietotekniikan pitäisi toimia aivosähköllä.

        Joo, mullakaan auto ei vie minua päämäärääni ilman kaasu- ja jarrupolkimien tai ohjauspyörän käyttöä. Eikä perunat kiehu eikä kahvi valmistu ilman omia aktiivisia toimenpiteitä, perkules. Lähdenpä tästä palauttamaan autoa liikkeeseen, haastamaan valmistajaa oikeuteen ja vaatimaan korvauksia henkisistä kärsimyksistä...


      • Niin nähty
        ddddddddddddd kirjoitti:

        liikkeiden on pakko silloin antaa se myös kahden viikon koeajalle, ja siitä kannattaa laittaa mustaa valkoiselle EIKÄ tehdä mitään määräaikaissopimuksia saman tien.

        jos liike ei näin menettele, ei se ole operaattorin oma syy vaan liikkeen vika. dnan omien kauppojen pitäisi kyllä menetellä ohjeiden mukaan mutta kun on niitä villejä myyjiä jotka tekee mitä sattuu, dna-liittymiähän myy muutkin kuin dnan omat kaupat.

        Kahden viikon kokeiluaika on pätevä ostit sitten mistä vaan. En tiedä sitten antavatko esim gigantista ohjeita miten toimia, mikäli verkko esim ei riitä. Dna Kaupasta lyövät mukaan paperin, jossa selkeästi ohjataan asiakas palauttamaan laite myyntipakkauksineen postin(itellan) kautta DNA:lle. Palautus menee postimyynnin palautusten tavoin asiakaspalautuksena dna:n piikkiin. Ei joudu tappelemaan eikä sitten tarvitse myöskään kirjoitella foorumille itkukirjoituksia pahoista operaattoreista ja niiden pikku kätyreistä, jälleenmyyjistä.

        Kaikki pitäis saada hopeatarjottimilla kotiin tuotuna. Itse ei olla valmiita ottamaan selvää vaan tehdään olettamuksia ja sitten vingutaan vaikka kyse omasta saamattomuudesta. Ei suomessa oikeasti ole sellaista kuin huono operaattori. Kaikki myyvät vastaavia tuotteita ja vaikka hinnoissa eroa kaikilla on niin tyytyväisiä kuin tyytymättömiäkin asiakkaita. Ne tyytymättömät ovat yleensä odottaneet jotain ihmepelastusta laskuilta ja esim ajoittaisilta yhteysvirheiltä tai pätkimiseltä. Matkapuhelinalalla jonkin aikaa työskennelleenä voisin sanoa, että asiakas on lähes poikkeuksetta liikkeeseen rähjäämään rynnätessään väärässä, ja heti kun hän sen itse ymmärtää, alkaakin yhtäkkiä löytyä erilaisia ratkaisumalleja ja tulee hyvä mieli.

        Rakkautta ja halauksia!


      • ..jusa..
        Niin nähty kirjoitti:

        Kahden viikon kokeiluaika on pätevä ostit sitten mistä vaan. En tiedä sitten antavatko esim gigantista ohjeita miten toimia, mikäli verkko esim ei riitä. Dna Kaupasta lyövät mukaan paperin, jossa selkeästi ohjataan asiakas palauttamaan laite myyntipakkauksineen postin(itellan) kautta DNA:lle. Palautus menee postimyynnin palautusten tavoin asiakaspalautuksena dna:n piikkiin. Ei joudu tappelemaan eikä sitten tarvitse myöskään kirjoitella foorumille itkukirjoituksia pahoista operaattoreista ja niiden pikku kätyreistä, jälleenmyyjistä.

        Kaikki pitäis saada hopeatarjottimilla kotiin tuotuna. Itse ei olla valmiita ottamaan selvää vaan tehdään olettamuksia ja sitten vingutaan vaikka kyse omasta saamattomuudesta. Ei suomessa oikeasti ole sellaista kuin huono operaattori. Kaikki myyvät vastaavia tuotteita ja vaikka hinnoissa eroa kaikilla on niin tyytyväisiä kuin tyytymättömiäkin asiakkaita. Ne tyytymättömät ovat yleensä odottaneet jotain ihmepelastusta laskuilta ja esim ajoittaisilta yhteysvirheiltä tai pätkimiseltä. Matkapuhelinalalla jonkin aikaa työskennelleenä voisin sanoa, että asiakas on lähes poikkeuksetta liikkeeseen rähjäämään rynnätessään väärässä, ja heti kun hän sen itse ymmärtää, alkaakin yhtäkkiä löytyä erilaisia ratkaisumalleja ja tulee hyvä mieli.

        Rakkautta ja halauksia!

        no minäkin vähän valitan.
        kun minulla ei mokkulassa pala mikään valo. olen käynyt kerran jo mokkulan vaihtamassa uuteen. liikkeessä ne kokeili sitä toista ja sanoi ettei se näytä pelittävän. ja tuo uusikaan ei toimi niin onkohan se mahdollista että se on siinä simkortissa vika?
        siis mitään pin-kokdeja eikä mitään ole kysellyt kun mokkulan koneeseen laitan
        se ohjelma pysähtyy siihen jossa lukee: haetaan laitteita tai englanniksi oon yrittäny niin scanning

        en kyllä tajua sitä..
        olisi pitänyt itsekkin käydä täällä ensiksi niin olisin tajunnut että hermot siinä vaan menee mokkulan kanssa!


      • nyyp
        ddddddddddddd kirjoitti:

        liikkeiden on pakko silloin antaa se myös kahden viikon koeajalle, ja siitä kannattaa laittaa mustaa valkoiselle EIKÄ tehdä mitään määräaikaissopimuksia saman tien.

        jos liike ei näin menettele, ei se ole operaattorin oma syy vaan liikkeen vika. dnan omien kauppojen pitäisi kyllä menetellä ohjeiden mukaan mutta kun on niitä villejä myyjiä jotka tekee mitä sattuu, dna-liittymiähän myy muutkin kuin dnan omat kaupat.

        DNAlla mokkulan koekäytössä on ainakin sellainen käytäntö, että mokkulasta tehdään määräaikainen sopimus JOLLOIN tulee myös automaattisesti se 14 vrk koeaika, jonka aikana mokkulan voi palauttaa postiin aivan kuten joku tuolla jo mainitsikin. Mikäli mokkulan vaan palauttaa 14 vrk:n aikana postiin niin määräaikainen sopimus ei "kytkeydy" päälle eikä mitään laskua tule. Jos laskujostain kumman syystä tulee voi siitä soittaa laskutukseen josta se hyvitetään kyllä takaisin. Ainoa mitä pitää jaksaa tehdä on viedä mokkula postiin kaikkine tavaroineen (sopimukset yms.) ja se on siinä jos ei ole tuotteeseen tyytyväinen.


      • JariJLehtinen
        Voi itku kirjoitti:

        > Ensi viikolla lähtee koko p*ska palautukseen jos ei ala pelittämään, onneksi on 2 viikon koeaika. Jos
        > olisin tälle palstalle eksynyt ennen tilaamista niin olisi jäänyt kyllä kokonaan hankkimatta...

        > Nyt sain vihdoin ja viimein toimimaan kun menin ohjauspaneeliin -> lisää laite. Automaattisesti ei
        > tunnistanut tökkäämällä tikun koneeseen, vaikka ohjeessa väitettiin asennuksen olevan helppoa kuin
        > heinänteko...

        Että oikein piti käydä ohjauspaneelin kautta tekemässä minuutin kestävä operaatio? Pitikö myös kuluttaa jonkin verran omaa kallisarvoista aikaa laitteen mukana toimitetun ohjekirjan lukemiseen? Kauheaa! Tokihan tietotekniikan pitäisi toimia aivosähköllä.

        Joo, mullakaan auto ei vie minua päämäärääni ilman kaasu- ja jarrupolkimien tai ohjauspyörän käyttöä. Eikä perunat kiehu eikä kahvi valmistu ilman omia aktiivisia toimenpiteitä, perkules. Lähdenpä tästä palauttamaan autoa liikkeeseen, haastamaan valmistajaa oikeuteen ja vaatimaan korvauksia henkisistä kärsimyksistä...

        K.o tikun ohjeissa ei puhuta halaistua sanaa ojhjauspaneelin käytöstä. Itse asiassa joihinkin koneisiin se asentuukin käyttöohjeen mukaisesti, mutta ei kaikkiin. Itse paimiskelen tällä hetkellä Ailo Pa1510 ja XPMediaCenterin kanssa, jossa yhdistelmässä tuo tikku ei toimi. Asenttu, mutta ei yhdistä (epäonnistui). Sama tikku alkoi toimia heittämällä vanhemmassa Amilo A7600 ja XPHome -yhdistelmässä.


      • -teero
        JariJLehtinen kirjoitti:

        K.o tikun ohjeissa ei puhuta halaistua sanaa ojhjauspaneelin käytöstä. Itse asiassa joihinkin koneisiin se asentuukin käyttöohjeen mukaisesti, mutta ei kaikkiin. Itse paimiskelen tällä hetkellä Ailo Pa1510 ja XPMediaCenterin kanssa, jossa yhdistelmässä tuo tikku ei toimi. Asenttu, mutta ei yhdistä (epäonnistui). Sama tikku alkoi toimia heittämällä vanhemmassa Amilo A7600 ja XPHome -yhdistelmässä.

        Tämä ehkei auta rautavian kanssa, mutta voisi olla syynä esim. mokkulasi toimimattomuuteen XP Media Centerin kanssa. Ensin dna:n (Nokia cs-15) ja sitten saunalahden mokkulan (Huawei E160E) kanssa tapeltua tuli jotain uuttakin vastaan, kun mokkula oli jo rautatasolla käyttiksen tiedossa, eli add hardware ei auttanut:

        XP:ssä (Pro SP3) olivat puhelinverkkoyhteyteen liittyvät palvelut (Services) minulla sammuksissa, eikä asennusohjelma/käyttis kyennyt tällöin luomaan mokkulan haluamaa verkkoyhteyttä (Ohjauspaneeli->Network connections) ainakaan Slahden mokkulalle (dna palikka oli tässä vaiheessa jo palautunut, vaikka toisella koneella se toimikin). Slahtimokkulan kohdalla oli kyse palvelusta: Remote Access Connection Manager, joka oli stopattu. Palvelut löytyvät tietokoneen ohjauspaneelista Administrative Tools-valikon alta.

        Kait tämän palvelun puutteesta johtuen pääsin molemmissa tikuissa jo pin-koodikyselyyn ja katsomaan verkon voimakkuuttakin (ei dna:n tapauksesa), mutta apn-tunnusten yms. näpertäminen ei onnistunut ja molemmat tikut vilkuttivat iloisesti sinistä valoa ja antoivat vain virheilmoituksia yhdistä-nappulaa painettaessa (cs-15: ei liityntäprofiileja, huawei: virhe yhteyttä muodostettaessa tms.). Nokia-softan kohdalla liityntäprofiilin käsin luominen tuotti aina virheilmoituksen "Tämä nimi on virheellinen: DNA".

        Ym. palvelun käynnistäminen ja mokkulaohjelmiston poisto&uudelleenasentaminen tuotti lopulta myös ohjauspaneeliin uuden puhelinverkkoyhteyden ja ennen kaikkea toimivan mokkulanetin Slahden tapauksessa.


      • 53naa77or1
        -teero kirjoitti:

        Tämä ehkei auta rautavian kanssa, mutta voisi olla syynä esim. mokkulasi toimimattomuuteen XP Media Centerin kanssa. Ensin dna:n (Nokia cs-15) ja sitten saunalahden mokkulan (Huawei E160E) kanssa tapeltua tuli jotain uuttakin vastaan, kun mokkula oli jo rautatasolla käyttiksen tiedossa, eli add hardware ei auttanut:

        XP:ssä (Pro SP3) olivat puhelinverkkoyhteyteen liittyvät palvelut (Services) minulla sammuksissa, eikä asennusohjelma/käyttis kyennyt tällöin luomaan mokkulan haluamaa verkkoyhteyttä (Ohjauspaneeli->Network connections) ainakaan Slahden mokkulalle (dna palikka oli tässä vaiheessa jo palautunut, vaikka toisella koneella se toimikin). Slahtimokkulan kohdalla oli kyse palvelusta: Remote Access Connection Manager, joka oli stopattu. Palvelut löytyvät tietokoneen ohjauspaneelista Administrative Tools-valikon alta.

        Kait tämän palvelun puutteesta johtuen pääsin molemmissa tikuissa jo pin-koodikyselyyn ja katsomaan verkon voimakkuuttakin (ei dna:n tapauksesa), mutta apn-tunnusten yms. näpertäminen ei onnistunut ja molemmat tikut vilkuttivat iloisesti sinistä valoa ja antoivat vain virheilmoituksia yhdistä-nappulaa painettaessa (cs-15: ei liityntäprofiileja, huawei: virhe yhteyttä muodostettaessa tms.). Nokia-softan kohdalla liityntäprofiilin käsin luominen tuotti aina virheilmoituksen "Tämä nimi on virheellinen: DNA".

        Ym. palvelun käynnistäminen ja mokkulaohjelmiston poisto&uudelleenasentaminen tuotti lopulta myös ohjauspaneeliin uuden puhelinverkkoyhteyden ja ennen kaikkea toimivan mokkulanetin Slahden tapauksessa.

        Kiitos -teero

        Itselläni oli juuri kuvailemasi kaltainen ongelma Nokia CS-15 nettitikun, sekä DNA:n Nokia Internet Modem -ohjeliston kanssa. Eli yhdistämistä yrittäessä tuli "Ei saatavilla olevia liitäntäprofiileja" -virheilmoitus. Kun asetuksissa yritti luoda uutta liitäntäprofiilia, tuli virheilmoitus "Tämä nimi on virheellinen: ..."

        Ongelma korjaantui, kun muutin Remote Access Connection Manager -palvelun Disabled-tilasta (johon olin sen itse aiemmin asettanut) Manual-tilaan. Samalla tein varmuuden vuoksi saman muutoksen myös Remote Access Auto Connection Manager -palveluun. Seuraavaksi poistin Nokia Internet Modem -ohjelmiston ja asensin uudelleen. Sen jälkeen homma alkoi pelittää ongelmitta.


      • Asiakas itkee aina
        Voi itku kirjoitti:

        > Ensi viikolla lähtee koko p*ska palautukseen jos ei ala pelittämään, onneksi on 2 viikon koeaika. Jos
        > olisin tälle palstalle eksynyt ennen tilaamista niin olisi jäänyt kyllä kokonaan hankkimatta...

        > Nyt sain vihdoin ja viimein toimimaan kun menin ohjauspaneeliin -> lisää laite. Automaattisesti ei
        > tunnistanut tökkäämällä tikun koneeseen, vaikka ohjeessa väitettiin asennuksen olevan helppoa kuin
        > heinänteko...

        Että oikein piti käydä ohjauspaneelin kautta tekemässä minuutin kestävä operaatio? Pitikö myös kuluttaa jonkin verran omaa kallisarvoista aikaa laitteen mukana toimitetun ohjekirjan lukemiseen? Kauheaa! Tokihan tietotekniikan pitäisi toimia aivosähköllä.

        Joo, mullakaan auto ei vie minua päämäärääni ilman kaasu- ja jarrupolkimien tai ohjauspyörän käyttöä. Eikä perunat kiehu eikä kahvi valmistu ilman omia aktiivisia toimenpiteitä, perkules. Lähdenpä tästä palauttamaan autoa liikkeeseen, haastamaan valmistajaa oikeuteen ja vaatimaan korvauksia henkisistä kärsimyksistä...

        Anna mä arvaan, sä olet töissä DNA:n kaupassa? Ihan tuo puheen sävy paljasti.


      • Asiakas itkee aina
        Niin nähty kirjoitti:

        Kahden viikon kokeiluaika on pätevä ostit sitten mistä vaan. En tiedä sitten antavatko esim gigantista ohjeita miten toimia, mikäli verkko esim ei riitä. Dna Kaupasta lyövät mukaan paperin, jossa selkeästi ohjataan asiakas palauttamaan laite myyntipakkauksineen postin(itellan) kautta DNA:lle. Palautus menee postimyynnin palautusten tavoin asiakaspalautuksena dna:n piikkiin. Ei joudu tappelemaan eikä sitten tarvitse myöskään kirjoitella foorumille itkukirjoituksia pahoista operaattoreista ja niiden pikku kätyreistä, jälleenmyyjistä.

        Kaikki pitäis saada hopeatarjottimilla kotiin tuotuna. Itse ei olla valmiita ottamaan selvää vaan tehdään olettamuksia ja sitten vingutaan vaikka kyse omasta saamattomuudesta. Ei suomessa oikeasti ole sellaista kuin huono operaattori. Kaikki myyvät vastaavia tuotteita ja vaikka hinnoissa eroa kaikilla on niin tyytyväisiä kuin tyytymättömiäkin asiakkaita. Ne tyytymättömät ovat yleensä odottaneet jotain ihmepelastusta laskuilta ja esim ajoittaisilta yhteysvirheiltä tai pätkimiseltä. Matkapuhelinalalla jonkin aikaa työskennelleenä voisin sanoa, että asiakas on lähes poikkeuksetta liikkeeseen rähjäämään rynnätessään väärässä, ja heti kun hän sen itse ymmärtää, alkaakin yhtäkkiä löytyä erilaisia ratkaisumalleja ja tulee hyvä mieli.

        Rakkautta ja halauksia!

        Se on semmoinen juttu, että niin kauan kuin on vain 24 kuukauden sopimuksia, ei ole paljon väliksi operaattoorille, vaikka ei netti toimi. Ei mitään intoa korjata tuota sinunkin ylimielistä asennettasi, että asiakas on aina väärässä.

        Minä olen tyytymätön, koska en saa sitä mitä tilasin ja mistä maksan, enkä voi myöskään katkaista liittymää kesken kauden. En saa sitä nopeutta, joka näkyy kuuluvuusaluekartassa. Netti toimii aina vain miniminopeudella, paitsi silloin kun ei toimi ollenkaan. Yhteys katkeaa Nokian mokkulalla vähintään puolen tunnin välein, Hauawein mokkulalla sentään vähän harvemmin. Joskus Nokian mokkula vain päättää olla ottamatta yhteyksiä mihinkään. Asiakkaana koen, että minua olisi tullut varoittaa, että netti toimii parhaallakin kuuluvuusalueella vain silloin kun sitä huvittaa.

        Alan liikkeissä palvellaan juurikin tuohon sävyyn kuin sinä tänne kirjoitat.


    • Skerries

      Raportoinpa tänne omasta ongelmastani.

      Se oli sama, kuin täällä mainittu, eli mokkula välkyttelee sinistä valoa.
      Kyseessä DNA/Nokian CS-15 Mokkula.

      Ihan alkuun välkytteli punaista PIN-koodin kyselyn takia. Siitä ei päässyt eroon tietokoneen kautta, vaan pitää laittaa SIM-kortti kännykkään ja ottaa PIN-koodin kysely pois sitä kautta.
      Tämä ei selviä mistään mukana tulleessa ohjekirjassa.

      Tämän jälkeen hetken vihreää vilkuteltuaan se siirtyi vilkuttelemaan sinistä.
      DNA:n tuesta ei ollut mitään apua, mutta tästä viestiketjusta oli.

      Eli piti käydä ohjauspaneelin kautta lisäämässä laite Nokia datacard tms.
      Mitään lisä CD:tä ei tarvita, vaikka niitä kyselläänkin.
      Tämä ei olisi mikään ongelma, jos se vaan sanottaisiin jossain mukana tulevissa ohjekirjoissa.
      Vaan kun ei sanota.

      Nyt mokkula toimii täälläkin.

      • Skerries

        Sitten lisäisin vielä, että nähtävästi ainakin miniläppärien XP-versioissa (SP3 ja HP-kone) mokkula olisi hyvä laittaa kiinni jo ennen koneen käynnistämistä.
        Ainakaan se ei toiminut, jos sen laitti kiinni ennen sisäänkirjautumista.

        Joidenkin nettikeskustelujen perusteella vaikuttaisi taas siltä, että Maceissa pitää odottaa, että järjestelmä on kokonaan latautunut, ennen kuin Mokkula kannattaa laittaa kiinni.

        Eli kaiken näköistä kannattaa kokeilla.


      • URPOSDna
        Skerries kirjoitti:

        Sitten lisäisin vielä, että nähtävästi ainakin miniläppärien XP-versioissa (SP3 ja HP-kone) mokkula olisi hyvä laittaa kiinni jo ennen koneen käynnistämistä.
        Ainakaan se ei toiminut, jos sen laitti kiinni ennen sisäänkirjautumista.

        Joidenkin nettikeskustelujen perusteella vaikuttaisi taas siltä, että Maceissa pitää odottaa, että järjestelmä on kokonaan latautunut, ennen kuin Mokkula kannattaa laittaa kiinni.

        Eli kaiken näköistä kannattaa kokeilla.

        Pääasia että maksat laskut ja pidät turpas kiinni ;


    • nipe_

      Olen taistellut samanlaisen mokkulan kanssa lauantaista saakka kaverin koneella...
      Asentaa kyllä ihan ok kaikki mutta vilkuttaa punasta, EIKÄ kysy missään vaiheessa mittä pin-koodia mistä ohjeissa puhutaan...

      Suuri kiitos todellakin näistä avuliaista kommenteista... Nyt voin mennä kokeilemaan onneani uudelleen!! =D

      • nipe_

        Ja hokkuspokkus näillä ohjeilla sain mokkulan toimimaan! =D Kiitos kuuluu tälle palstalle! =D


      • jarpeDNA
        nipe_ kirjoitti:

        Ja hokkuspokkus näillä ohjeilla sain mokkulan toimimaan! =D Kiitos kuuluu tälle palstalle! =D

        itsellä teki myös noin (eli punainen valo vilkkuu, ei kysy pin-koodia ja etsii laitetta tuntikaupalla eikä mitään eloa) Mutta mulla ainakin lähti toimimaan kun poistin koko nokia internet modem ohjelman koneelta ja asensin uudelleen.


      • makeel
        jarpeDNA kirjoitti:

        itsellä teki myös noin (eli punainen valo vilkkuu, ei kysy pin-koodia ja etsii laitetta tuntikaupalla eikä mitään eloa) Mutta mulla ainakin lähti toimimaan kun poistin koko nokia internet modem ohjelman koneelta ja asensin uudelleen.

        Mikähän kun, alkuun toimi, mutta nyt windows xp ei tunnista nokiaa, vaan ilmoittaa "tuntematon laite". asennellut uudelleen ja boottailut konetta useamman kerran, mutta ei. Eikö muu auta kuin windows uusiksi?


      • makeel
        makeel kirjoitti:

        Mikähän kun, alkuun toimi, mutta nyt windows xp ei tunnista nokiaa, vaan ilmoittaa "tuntematon laite". asennellut uudelleen ja boottailut konetta useamman kerran, mutta ei. Eikö muu auta kuin windows uusiksi?

        siis "tuntematon laite" ...


      • HannuNik
        makeel kirjoitti:

        siis "tuntematon laite" ...

        Homma toimii siten, että Device Managerissa katsotaan kohtaa Universal Serial Bus Controlles ja sen alakohdassa USB Composite Devise jonka päällä painetaan hiiren oikeanpuolista näppäintä ja päivitetään ajuri. ServiceBack 3 pitää tietysti olla valmiiksi asennettuna.


      • Morjens.
        HannuNik kirjoitti:

        Homma toimii siten, että Device Managerissa katsotaan kohtaa Universal Serial Bus Controlles ja sen alakohdassa USB Composite Devise jonka päällä painetaan hiiren oikeanpuolista näppäintä ja päivitetään ajuri. ServiceBack 3 pitää tietysti olla valmiiksi asennettuna.

        Eli moro vaan, mullakin vilkkuu Soneran Nokia Modem CS-15 tikussa valo dii mitä pitäis tehä? Ja mielellään sit suomeks noi kaikki ohjauspaneelin nimet kun mulla on suomeks koko järjestelmä, englanniksiha jos olis nii olis helpompi tajuta englanninkielisistäkin ohjeista et mikä on kysees.


      • mv
        Morjens. kirjoitti:

        Eli moro vaan, mullakin vilkkuu Soneran Nokia Modem CS-15 tikussa valo dii mitä pitäis tehä? Ja mielellään sit suomeks noi kaikki ohjauspaneelin nimet kun mulla on suomeks koko järjestelmä, englanniksiha jos olis nii olis helpompi tajuta englanninkielisistäkin ohjeista et mikä on kysees.

        Hei!

        Tarkoittaako "Ei palvelua" ja kun palkissa ei ole yhtään kenttää, ettei täällä ole kuuluvuutta? Katsoin juuri kuuluvuusalueen karttaa, ja olemme aivan oranssin alueen raunalla, ja sivulla sanotaan lisäantennin olevan mahdollisesti tarpeen. En saa mokkulaa/CS-15 toiminaan, vaikka olen kokeillut jo kaikki tämän sivun kikat. Mokkula vilkuttaa vain punaista. Kiitos kuitenkin kaikille auttajille!

        Niin, ja minusta tää ei ole missään tapauksessa uusavuttomuutta! Läheskaan kaikki munkaan ikäset ei hallitse tällaisia asioita, saati sitten mun vanhempien ikäluokka!!!


      • vll_
        mv kirjoitti:

        Hei!

        Tarkoittaako "Ei palvelua" ja kun palkissa ei ole yhtään kenttää, ettei täällä ole kuuluvuutta? Katsoin juuri kuuluvuusalueen karttaa, ja olemme aivan oranssin alueen raunalla, ja sivulla sanotaan lisäantennin olevan mahdollisesti tarpeen. En saa mokkulaa/CS-15 toiminaan, vaikka olen kokeillut jo kaikki tämän sivun kikat. Mokkula vilkuttaa vain punaista. Kiitos kuitenkin kaikille auttajille!

        Niin, ja minusta tää ei ole missään tapauksessa uusavuttomuutta! Läheskaan kaikki munkaan ikäset ei hallitse tällaisia asioita, saati sitten mun vanhempien ikäluokka!!!

        Ei se siitä johdu.. Asun parhaalla yhteysalueella ja aivan sama ongelma, mikään ei auta.


      • Late232
        vll_ kirjoitti:

        Ei se siitä johdu.. Asun parhaalla yhteysalueella ja aivan sama ongelma, mikään ei auta.

        Toiseen koneeseen ko mokkula asentui mutta ei kuitenkaan löytänyt itseään nettiin.
        Ongelma korjaantui juuri tuolla kortti puhelimeen ja pin-koodi pois ja takaisin mokkulaan ojauspaneeli => lisäälaite ja Nokia datacard asentaminen. Nyt pelittää.


      • DMOKKULANA
        Late232 kirjoitti:

        Toiseen koneeseen ko mokkula asentui mutta ei kuitenkaan löytänyt itseään nettiin.
        Ongelma korjaantui juuri tuolla kortti puhelimeen ja pin-koodi pois ja takaisin mokkulaan ojauspaneeli => lisäälaite ja Nokia datacard asentaminen. Nyt pelittää.

        Myös minä olen erehtynyt ottamaan paskan DNA mokkulan...


      • djlordi
        DMOKKULANA kirjoitti:

        Myös minä olen erehtynyt ottamaan paskan DNA mokkulan...

        Eli kun laitan Mokkulan (Nokia CS-15) kiinni tietokoneen USB-porttiin, niin tulee seuraava ilmoitus:

        USB-laitetta ei tunnistettu
        Yksi USB-laitteista on vikasietotilassa, eikä Windows tunnista sitä.

        Mikähän voisi olla vikana? Edellisenä päivänä toimi vielä ihan normaalisti, mutta nyt ei kyseinen Mokkula enää toimi koneessani?

        Ja kun tein tämän: ohjauspaneeli -> lisää laite, niin siellä tuli ilmoitus "laitetta ei voi käynnistää (koodi 10)".


      • sama täälä
        djlordi kirjoitti:

        Eli kun laitan Mokkulan (Nokia CS-15) kiinni tietokoneen USB-porttiin, niin tulee seuraava ilmoitus:

        USB-laitetta ei tunnistettu
        Yksi USB-laitteista on vikasietotilassa, eikä Windows tunnista sitä.

        Mikähän voisi olla vikana? Edellisenä päivänä toimi vielä ihan normaalisti, mutta nyt ei kyseinen Mokkula enää toimi koneessani?

        Ja kun tein tämän: ohjauspaneeli -> lisää laite, niin siellä tuli ilmoitus "laitetta ei voi käynnistää (koodi 10)".

        täällä sama homma...tikku toimi ihan hyvin seuraavan kerrankun pistin päälle ei se enää toiminut kaan mikään valo ei vilku ja hälyttää usb-laite on vikatilassa eikä windows tunnista sitä...mikä auttaisi??




        ja kyseessä on nokia internet modem stick nokiA cs-15


      • 4567890+
        sama täälä kirjoitti:

        täällä sama homma...tikku toimi ihan hyvin seuraavan kerrankun pistin päälle ei se enää toiminut kaan mikään valo ei vilku ja hälyttää usb-laite on vikatilassa eikä windows tunnista sitä...mikä auttaisi??




        ja kyseessä on nokia internet modem stick nokiA cs-15

        Tuo taitaa olla kyseisen Nokia cs-15 mokkulan tyyppivika. Se mokkula nimittäin lämpenee helvetin kuumaksi ja hajottaa sen myötä itsensä ajan kuluessa. Joten ei muuta kuin kanna mokkula korjaamolle.


      • djlordi
        4567890+ kirjoitti:

        Tuo taitaa olla kyseisen Nokia cs-15 mokkulan tyyppivika. Se mokkula nimittäin lämpenee helvetin kuumaksi ja hajottaa sen myötä itsensä ajan kuluessa. Joten ei muuta kuin kanna mokkula korjaamolle.

        Hyvä tietää, etten ole ainut jolla noin kävi. Joten takuun kai pitäisi tuo korvata uudella?


      • djlordi
        djlordi kirjoitti:

        Hyvä tietää, etten ole ainut jolla noin kävi. Joten takuun kai pitäisi tuo korvata uudella?

        niin ja itse olen päässyt kuitenkin nettiin, kun olen laittanut mokkulassa käyttämäni sim-kortin kännykkääni. Ja sitten Nokia PC Suitella yhdistän "One Touch Accessia" käyttäen nettiin, niin pääsee ihan normaalisti kuitenkin nettiä selaamaan. Ainut huono puoli siinä on se, että pitää aina vaihtaa kännykän sim-korttia, kun haluaa välillä vaikka soittaa tms...


      • jjj0rma
        djlordi kirjoitti:

        Eli kun laitan Mokkulan (Nokia CS-15) kiinni tietokoneen USB-porttiin, niin tulee seuraava ilmoitus:

        USB-laitetta ei tunnistettu
        Yksi USB-laitteista on vikasietotilassa, eikä Windows tunnista sitä.

        Mikähän voisi olla vikana? Edellisenä päivänä toimi vielä ihan normaalisti, mutta nyt ei kyseinen Mokkula enää toimi koneessani?

        Ja kun tein tämän: ohjauspaneeli -> lisää laite, niin siellä tuli ilmoitus "laitetta ei voi käynnistää (koodi 10)".

        itte ku yritän tehä tuota ohjauspaneeli ja lisää laite niin se ei löydä yhtään mitään. mitenköhän tuon nyt sitte sais asentamaan sen nokia datacardin


      • kriksa
        jjj0rma kirjoitti:

        itte ku yritän tehä tuota ohjauspaneeli ja lisää laite niin se ei löydä yhtään mitään. mitenköhän tuon nyt sitte sais asentamaan sen nokia datacardin

        mikä tässäkin mahtaa olla vikana mun koko kone ei tunnista ees mokkulaa kun kytken sen koneeseen ei tapahdu yhtään mitään :O Auttakaa?! jos tiedätte syyn? käytöjärjestelmäni on win7 ja mulla toimi mokkula ihan hyvin vuoden sit alko ongelmat vein mokkulani korjaukseen ja sain nyt kaverilta lainaksi mokkulaa eikä tapahdu mitään eli ilmeisesti vein turhaan mokkulan korjaukseen ja testasin et mun kaikki usb-portit toimii eli ei ole niistä kiinni


      • Vähän vanhempi.
        kriksa kirjoitti:

        mikä tässäkin mahtaa olla vikana mun koko kone ei tunnista ees mokkulaa kun kytken sen koneeseen ei tapahdu yhtään mitään :O Auttakaa?! jos tiedätte syyn? käytöjärjestelmäni on win7 ja mulla toimi mokkula ihan hyvin vuoden sit alko ongelmat vein mokkulani korjaukseen ja sain nyt kaverilta lainaksi mokkulaa eikä tapahdu mitään eli ilmeisesti vein turhaan mokkulan korjaukseen ja testasin et mun kaikki usb-portit toimii eli ei ole niistä kiinni

        En ossoo teitä neuvoa, tiiätte varmaa säätämisen paremmin.
        Mutta sain mokkulan toimimaa suhteelisen kovalla tietokonetyöllä.
        Perus idea, yrittä montakertaa ja kaikkia keinoja (jätä vasara pakkii)
        ja taas uudellee. Välillä voip koneen sammuttaakin.

        Erittäin tyytyväinen DNA- asiakas.


      • Usb-Hubi
        kriksa kirjoitti:

        mikä tässäkin mahtaa olla vikana mun koko kone ei tunnista ees mokkulaa kun kytken sen koneeseen ei tapahdu yhtään mitään :O Auttakaa?! jos tiedätte syyn? käytöjärjestelmäni on win7 ja mulla toimi mokkula ihan hyvin vuoden sit alko ongelmat vein mokkulani korjaukseen ja sain nyt kaverilta lainaksi mokkulaa eikä tapahdu mitään eli ilmeisesti vein turhaan mokkulan korjaukseen ja testasin et mun kaikki usb-portit toimii eli ei ole niistä kiinni

        laittaa cs-15 oamlla virtalähteellä varustettuun usb-hubiin. Itselläni ainakin lähti näin toimimaan normaalisti. Sitä en tiedä miksi tuo Nokialainen alkoi pätkimisen jne. puolen vuoden normaalin toiminnan jälkeen...Olisiko lämpeneminen tehnyt tehtävänsä (eli tarvitsee nykyään enempi virtaa tai jotain). Mokkula ollut kuitenkin lähes puoli vuotta 24/7 kiinni verkossa (lisäantenni wnap). Vain ajoittain on ennen pätkinyt, kun nyt pari viikkoa sitten alkoi pätkiminen lisääntymään. Lopulta ei toiminut wnap:ssa eikä koneessa millään (ajoittain sain tunnistumaan pc:lle, mutta 3g yhteyden muodostuessa katkesi yhteys mokkulaan).


      • djlordi
        Usb-Hubi kirjoitti:

        laittaa cs-15 oamlla virtalähteellä varustettuun usb-hubiin. Itselläni ainakin lähti näin toimimaan normaalisti. Sitä en tiedä miksi tuo Nokialainen alkoi pätkimisen jne. puolen vuoden normaalin toiminnan jälkeen...Olisiko lämpeneminen tehnyt tehtävänsä (eli tarvitsee nykyään enempi virtaa tai jotain). Mokkula ollut kuitenkin lähes puoli vuotta 24/7 kiinni verkossa (lisäantenni wnap). Vain ajoittain on ennen pätkinyt, kun nyt pari viikkoa sitten alkoi pätkiminen lisääntymään. Lopulta ei toiminut wnap:ssa eikä koneessa millään (ajoittain sain tunnistumaan pc:lle, mutta 3g yhteyden muodostuessa katkesi yhteys mokkulaan).

        Kiitos vinkistä! Heti alkoi toimimaan laite, kun sain testattua sitä erillisellä usb-hubilla. Pitää yrittää ensi viikolla ostaa tuollainen kaupasta, niin ei tarvitse enää käyttää kännykkää nettiin päästäkseen.


      • Jenkkikahva
        Usb-Hubi kirjoitti:

        laittaa cs-15 oamlla virtalähteellä varustettuun usb-hubiin. Itselläni ainakin lähti näin toimimaan normaalisti. Sitä en tiedä miksi tuo Nokialainen alkoi pätkimisen jne. puolen vuoden normaalin toiminnan jälkeen...Olisiko lämpeneminen tehnyt tehtävänsä (eli tarvitsee nykyään enempi virtaa tai jotain). Mokkula ollut kuitenkin lähes puoli vuotta 24/7 kiinni verkossa (lisäantenni wnap). Vain ajoittain on ennen pätkinyt, kun nyt pari viikkoa sitten alkoi pätkiminen lisääntymään. Lopulta ei toiminut wnap:ssa eikä koneessa millään (ajoittain sain tunnistumaan pc:lle, mutta 3g yhteyden muodostuessa katkesi yhteys mokkulaan).

        Tuo on hyvä vinkki. Minulla cs-15 toimi täydellisesti edellisessä koneessa ja toimii edelleen pikkuläppärillä. Uudella tehokannettavalla pätkimistä syntyy paljon. Koska puhelin valittaa myös, ettei kyseinen usb-portti lataa riittävästi, heräsi kysymys, onko läppärissä joku erikoinen virransäästöohjelma, joka sotkee mokkulan tasaisin väliajoin. Pätkiminen on epäsäännööllisen säännöllistä.


    • emma86

      Itellä on nyt kolmas cs-15 käytössä. Kaks edellistä mokkulaa toimi n. puol vuotta jonka jälkee piti käydä hakemassa liikkeestä uusi tilalle. Kaikenlaisia vikatiloja yms. on koettu ja viimesin ongelma oli se että yhdistäminen epäonnistu ja verkkopalkkien kohdalla luki "ei palvelua", vaikka mokkula oli ensimmäistä kertaa käytössä. Sen sain ite toimimaa kun menin ohjauspaneelin internet asetuksiin ja sieltä valitsin "käytä aina oletusyhteyttä". Sopimus loppuu vuoden lopussa joten näillä näkymin saan vielä neljännen ja viimeisen mokkulan syksyllä, mikäli vanhat merkit pitää paikkansa :D

    • Dna:n ent. asiakas

      Kannattaa palauttaa ja äkkiä, Dna laittaa laskut kuitenkin perintäyhtiöön ja joudut riitelemään jokaikisestä Dna:n lupauksesta. Kaikki mitä myyjät lupailevat, perutaan myöhemmin, tai ainakin yritetään.

    • Dna:n ent. asiakas

      Dna:n mokkulat eivät toimi. Eivät ainakaan iltaisin tai viikonloppuisin, koska verkossa on muutakin liikennettä. Ainoa oleellinen ero esim. Saunalahden ja Dna:n mobiililaajakaistan välillä on hinta: Dna on älyttömän kallis.

      Jos tarvitset mokkulan, kannattaa ottaa Saunalahdelta - se toimii lähinnä öisin, kuten Dna:kin, mutta hinta-laatu -suhde on huomattavasti parempi.

      Yleensä kuitenkin luotettavuus on tärkeintä. Kuka haluaa lukea sähköpostinsa silloin kun Dna:lle sattuu sopimaan? Siis varmimmin arkiöisin. No ei kukaan. Siksi kannattaa käyttää kotona (ja töissä, koulussa yms) laajakaistaa ja sähköpostit kannattaa tarkistaa omasta kännykästä. Näin se vaan toimii, kokeiltu on,

    • CarpeDiem^

      Huvittavaa luettavaa dna:n entiseltä asiakkaalta...
      Hinnoissa hirveä ero ?? öö missä kohdin ?
      niin ja kun pitää aina valittaa siitä Nokian CS-15 tikusta, niin on olemassa myöskin DNA:lta Sierra usb 309 vai mikä lie mokkula nyt olikaan. Toimii itsellä keskellä kirkastapäivää kaupungis realistisella 14megan nopeudel. (Speedtestil kokeilin) ja kyllä, miksi ihmiset/osa myyjistä ei osaa katsoa sitä karttaa onko siellä osoitteissa minkäläinen 3G verkko alue....
      Itse tilasin viimevuonna tuon sierran, 2e kalliimpi ku normi mokkula mut toimiipahan noin 28kertaa paremmin, vähintään =)

    • Dna freaked me

      mul oli samanlainen onkelma tässä aikoinaan ja DNA asikaspalvelu ei keksinyt muuta kun ehottaa kallista kolmannen osapuolen palvelua. Selvittelin asiaa kaverin läppärin netissä ja selvisi ainakin se, ett "turha" taustapalvelu nimeltään puhelin ei ollut aktiivinen joka tarvitaan langattomien verkkojen käyttämiseen. Elämä kallis, DNA halpa ja pa*ka.

    • DNA=EVO?

      Äitee osti innoissaan DNA Mokkulan (Nokia CS-17) ja siihen modeemin, yritän tässä asentaa Vista-koneeseen mutta eipä ohjainohjelmisto toimi, asennus aina epäonnistuu. En pääse siis asentamaan ohjelmistoa vaikka kone tunnistaa USB-laitteen. Enpä keksi mitään vikaa, yritin sitten uudestaan ja hain päivityksiä jnejne mutta aina sama juttu. USB-liitännöissä ei ole vikaa, muut laitteet toimii moitteettomasti. Eikä DNA:n tuesta saa mitään apua. Kokeilin sitten omaan Win7-koneeseen ja heti lähti toimimaan, joten Mokkulassa itsessään ei ole vikaa. Mitä seuraavaksi?

    • kioikkk

      Miksi se on joillain niin vaikeeta? Teettekö ite siitä niin hankalaa? Minä tökkäsin tikun reikään ja seurasin ohjeita "seuraavasta seuraavaan" ja heti alkoi pelittämään.

    • Wolfram Grand

      Nämä nykyajan tietokoneet on helppoja ohjelmiensa ja lisälaitteidensa suhteen, kun tietokone lähes automaattisesti asentaa itse ajurit ja muut.
      Ei siinä tarvi muuta kuin ihmetellä, kun tietokone tekee kaiken itse.
      Toista se oli 10-15 vuotta sitten, kun ensimmäisen pc tietokoneen tuli hankittua, jossa piti ensin asentaa Dos ja sen jälkeen Windows.
      Printterikään ei toiminut heti, vaan piti asentaa ajurit erikseen.
      Nykyään, kun laittaa tulostimen tietokoneeseen, niin ei tartte mitään ajureita alkaa asentamaan, vaan usb piuha kiinni tietokoneeseen ja virta tulostimeen, niin tietokone tunnistaa ja asentaa tulostimen ilman, että ihmisen tarttee tehdä juuri mitään ja sen kun alkaa tulostamaan.

      Nykyään ei tarvitse edes asentaa käyttöjärjestelmääkään liikkeestä ostamaansa tietokoneeseen. Sen kun käynnistää tietokoneen, niin kone alkaa itsekseen asentamaan käyttöjärjestelmää, omistajan seuratessa vieressä tapahtumaa.

    • dnaaaa

      Kumpi mokkula kannattaa ottaa; sierra Wireless 310 vai nokia cs 17?? kokemuksia kaivataan?

      • Älä huoli sc-17:ta

        Sc-17 ei toimi mulla kunnolla, pätkii tolkuttomasti. Nokian mokkuloista kuulee paljon pahaa juttua muutenkin.


      • saako Huawei E367 -mokkulaa, arvioitu keskusteluissa hyväksi

        Sierran mokkula kuulemma on "mersutasoa", parhaita koko maailmassa


      • dööti tööti
        as77 kirjoitti:

        saako Huawei E367 -mokkulaa, arvioitu keskusteluissa hyväksi

        Sierran mokkula kuulemma on "mersutasoa", parhaita koko maailmassa

        mulla kyseinen mokkula ja viikon tappelin ennenkuin sain toimimaan
        ja yksinkertainen syy: windowsin palomuuri esti yhteyden muodostamisen sen kun oistin nyt toimii ainakin toistaiseksi


    • voivitunvittu

      DNA mokkula on aivan perseestä... Koita siinä surffailla tällasella homeisella peräsuolen pätkällä kun yhteys katkeilee... tässä viimeset 30 minuuttia kärsitty äärimmäisen pätkivästä ja hitaasta yhteydestä..

    • minkä takia näiden mokkuloiden pitää olla perseestä :/

    • Ihan tyytyväinen

      Vaihda laitteeseen Nokia CS-17

      * Ei liikkuvia osia

      * Hakee päivitykset automaattisesti

      * Pieni virrankulutus

      * Kuumenee tosi vähän.

      • aehetnhjeatjnrtj

        Mikä on Nokia CS-17 ja miten sen saa vaihdettua?


    • lelut ei toimi

      Olet kohtalotoveri. Minullakin on DNA:n Tuplakaista littymässä sama Nokian mokkula. Se ei vaan pysy millään tempulla 3G verkossa muutamaa sekuntia pitempään vaan putoaa aina 2G verkon nopeudelle. Kaikki temput on jo tehty eikä mikään auta. Onneksi sentään toimii tämä lankalaajaliittymä joten heti kun on mahdollisuus Tuplakaista sopimus irtisanotaan ja käyttöön jää tämä lankalaajaliittymä. Ei näiden mokkuloiden(nettitikkujen) kanssa jaksa leikkiä. Eräällä tuttavallani on toisella operaattorilla mokkulaliittymä joka ei myöskään toimi millän tempulla ja sitä mokkulaa on jo vaihdettu kolmesti. Ja sama ongelma vaan jatkuu.

    • stjhthserhsr

      Itselläni oli 2 vuotta vanhan mallinen mokkula joka ei toiminut yhtään. Kun pakkosopimuksesta olin päässyt, minulle kaupiteltiin tätä nykyaikaisempaa mokkulaa, jossa tulee oikein antennijohto mukana.

      Sanoin etten halua enää nettitikkuja koska on ollut niin huonoa kokemusta. Kauppias vannoi kuitenkin kirkkain silmin että tämä uusi on paljon parempi ja tehokkaampi, ja voin kokeilla 2 viikkoa ilmaiseksi ja palauttaa jos ei toimi.

      Kyllä vain, 14 päivää toimi moitteettomasti, ja otin mokkulan. Ei kuitenkaan kolmatta viikkoa ehtinyt mennä, kun mokkulani alkoi toimia huonosti.

      Minusta asiakkaalle pitäisi antaa oikeus purkaa 2 vuoden sopimus, mikäli netti ei toimi kuten on koe-aikana.

    • Windo8

      Hei :) Itelleni tuli tälläne ongelma... DNA MF60 mokkula toimii mun windows 7 koneessa ongelmitta mut nyt kun ostin windows 8 koneen mokkula kaatuilee (sammuu kokonaan ilman syytä) no päivitin mokkulan ja wola toimii siitä pari päivää eteenpäin mokkula alkaa sanoa että nettisivuun ei saada yhteyttä ? ja mokkula näyttää täysiä palkkeja mokkulassa ja mokkulan sivulla ? se toimii normaalisti noin 5min ja sitten kaatuu ? HUOM tämä tapahtuu VAIN windows 8 koneellani ? Mikä on vikana ?

      • lenovo

        No sama ongelma itellä ja soitin dna asiakaspalveluun niin sanoivat että kannattaa kokeilla vaihtaa tuohon MF80 laitteeseen että 60 saattaa olla liian vanha windows 8:lle...
        ärsyttävää...... Ja konekkin on tuliterä ja muissa yhteyksissä toimii joten ei ole win 8 koneen päässä ainakaan vika.


    • jullitekniikkaaa

      Minulla tuli tuo SIM/USIM korttia ei havaittu tai se on virheellinen, niin otin SIMin ja hinkkasin ja hinkkasin sitä toistakin puolta ja vaihdoin vielä usb koloa, niin alko saatana pelittämään!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5118
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      928
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe